1501 - WAT BEZIELT ROME
?
.
China,
Het Rijk van de Hemelse Vrede, met een beschaving die minstens 3 keer zo oud is
als de onze
..
Zou dat
geen betere optie zijn dan Mohammed? Zelfs voor de Roodhuiden onder ons zou
daar muziek in zitten, want de Heiligen Marx en Lenin staan daar voor altijd in
Eeuwige Aanbidding.
.
DEEL I
Er zijn, buiten Cristina
la Bella, geen zekerheden meer in een mensenleven. Tenzij misschien als
uitzondering die de regel bevestigen, alles wat het eigen hart een mens ingeeft.
Vandaag gaat deze lange
tekst over de zaakjes van de Kerk, waarvan wij in ons land dagelijks op
kleineren schaal dezelfde diplomatie zien tussen Overheid, Paleis en
Mechelen. Dat de fascistische Mussolini op 11/2/1929 met het
Verdrag van Lateranen na meer dan 60 jaar vrede sloot met de toenmalige Paus,
was voor beide partijen niet alleen zeer eervol, maar vooral zeer praktisch. Door
het tot stand komen van de eengemaakte Italiaanse Staat (1870) waardoor de Paus
al zijn gebieden was kwijtgeraakt, werd de vete tussen Kerk en Staat vergeten en kwijtgescholden. Iets
wat in de grond Mussolini meest ten goede kwam, want de overwegend katholieke
bevolking was namelijk nooit opgezet geweest met de vernedering dir Rome had moeten
ondergaan. En in feite werd hierdoor de
wereldvrede na Napoleon in Waterloo bezegeld. Maar dat Hitler in 1933 om thans onnaspeurbare
redenen van datzelfde Rome met de hoogst mogelijk Pauselijke Onderscheiding, de
Christus Orde vereerd werd, zoals we hieronder moeten lezen, is wel degelijk en
brug te ver. Christus onderwees ons wel de leer van bemint Uwe vijanden maar
net als nu met de Islam, wedt de Kerk altijd op het verkeerde paard. Hitler
werd een ramp voor de Kerk, net als het communisme, en wat de Islam wordt, laat
zich gemakkelijk raden. Omdat het Goede altijd het Kwade overwint. Omdat het
molentje van Hierboven traag, maar zeker werkt.
*
Wel, Ma, gij die
ongetwijfeld de hemel meer dan verdiend hebt : wart zegt ge nu van die nieuwe
God, Allah, die ineens dezelfde blijkt te zijn als de God onze Vaderen, Allah
Akbar!, in wiens naam altijd ergens ter
wereld iedere dag honderden misdaden worden gepleegd? Dat is nog eens verschieten
, hé!
Een mens zou op den duur
bij de Brahmapoutra te biechten gaan!
.
Ter zake :
De
houding van het Vaticaan ten opzichte van de islam
Slechts op grond van een verbazingwekkende blinde
vlek in de kennis, die onder andere hieruit bestaat, dat in het Tweede
Vaticaans Concilie (1962-1965) de islamitische Allah als identiek met de
drie-enige God van de christenheid werd verklaard (Nostra aetate en Lumen
gentium), werd de geestelijke voorwaarde geschapen en is het eerst mogelijk
geworden dat de islam zich sluipenderwijs onder de dekmantel van
vreedzaamheid en vredelievendheid in Europa kon vestigen en zich
ondertussen ook verregaand politiek kon consolideren.
Deze fatale vergissing van het Concilie en als
gevolg daarvan de handelwijze van de pausen, zichtbaar geworden in de
onderdanigheid bij het kussen van de koran door paus Johannes Paulus II
(1920-2005) en in de voortzetting van deze lijn door paus Benedictus XVI
(geboren 1927, paus van 2005 tot 28 februari 2013) en zijn opvolger, zal
voortaan en uiteindelijk tot de dominantie van de islam in Europa en tot de
ondergang van de kerk leiden.
Paus Johannes XXIII (1881-1963), die het Tweede
Vaticaans Concilie inspireerde en ertoe opriep, had met betrekking tot Israël
kort voor zijn dood, de grote kerkleraar Augustinus daarbij tegensprekende,
kennis en inzicht toen hij zei:
Wij
erkennen nu dat vele, vele eeuwen de blindheid van onze ogen ervoor hebben
gezorgd dat wij de schoonheid van uw uitverkoren volk niet konden zien en in
zijn gezicht niet de trekken van onze eerstgeboren broeder konden herkennen
Vergeef ons de vervloeking, die wij in uw naam (: Jezus Christus) over de Joden
uitspraken. Vergeef ons, dat wij u in uw vlees ten tweede male kruisigden. Want
wij wisten niet, wat wij deden.
Het Tweede Vaticaanse Concilie had kerkhistorisch
de historische opdracht en unieke kans gehad, deze erkenning van paus Johannes
XXII op te pakken en tot de oorsprong van de kerk en haar wortels terug te
keren, dat wil zeggen, de verloren innerlijke band met het Jodendom weer tot
stand te brengen.
In plaats daarvan verbond de katholieke kerk zich
met de islam en knoopte zij bij de islamitische Allah aan, doordat ze de
identiteit van Allah met de God van de christenheid tot verplichte leer
verklaarde, wat men slechts als ontsporing, verblinding en dwaling van het
millennium kan aanmerken.
Deze gelijkstelling heeft een dogmatisch karakter
gekregen, daar de katholieke kerk tegelijk vastlegde dat een niet meegaan met
de uitspraken van het Concilie als afvalligheid van de leer van de kerk en van
de kerk zou worden beschouwd. Ze heeft zich daarmee duurzaam met de
machtsfactor islam verbonden en zal daardoor radicaal veranderen.
Terecht spreekt Dr. Hans-Peter Raddatz van een
nieuw ontstane chrislam. Ze wordt door deze fundamentele vergissing tot een
stijgbeugel voor de machtsontplooiing van de islam, en ze zal in het kader van
de machtsgreep van de islam tenslotte door deze verbinding en met haar het
christelijke Avondland te gronde gaan. Ongetwijfeld staat dit laatste niet
slechts op een tweesprong, maar aan de rand van de afgrond.
Men moet bij deze kerkhistorische ontsporing met
ernstige gevolgen niet vergeten dat in het verloop van het Concilie de
toenmalige kardinaal Karol Wojtyla grote invloed heeft gehad op het accepteren
van de betreffende formuleringen en dat hij later als paus in zijn
christelijk-islamitische oecumene, die uiteindelijk op de identiteit van Allah
en de God van de christenen berust, dit besluit van het Concilie consequent
getransponeerd, gerealiseerd en uitgebreid heeft.
De heilswil omvat echter ook diegenen, die de
schepper erkennen, onder hen in het bijzonder de moslims, die het geloof in
Abraham belijden en met ons de ene God aanbidden, de barmhartige, die de mensen
op de Jongste Dag zal oordelen. (Hoofdstuk 16) Hoe paus Johannes Paulus II
gedurende zijn zesentwintigjarige werkzaamheid als paus de besluiten van het
Concilie heeft getransponeerd en hoe hij ook nog steeds in zijn openbare
uitingen de uitspraken van het Concilie heeft bevestigd, blijkt bijvoorbeeld
uit het volgende citaat (De dialoog is heden nodiger dan ooit! van Mattias
Kopp):
Het
was vooral de reis van de paus naar Marokko (van 19 tot 20 augustus 1985), met
zijn rede voor meer dan 100.000 islamitische jongeren in het stadion van
Casablanca, die een historische mijlpaal werd. Herinnerend aan het erfgoed van de abrahamitische religies
benadrukte de paus: Wij geloven aan dezelfde God, de levende, die de werelden
schept en die zijn schepselen naar de voleinding leidt
daarom kom ik vandaag
als gelovige tot jullie.
In plaats van een noodzakelijke pauselijke
waarschuwing aan alle mensen urbi et orbi en van een voorlichtende
verwijzing voor de christenheid naar het gevaar van de islam met zijn
antichristelijke en antidemocratische, met zijn mensverachtende en de
mensenrechten kwetsende machtsideologie, kuste Johannes Paulus II demonstratief
een groene prachtuitgave van de koran (LOrient et le jour van 14 mei 1999),
qua inhoud het handboek van het islamitische terrorisme van onze dagen, boog
hij in eerbied voor de massamoordenaar Khomeini, omarmde hij in 1993 de
massamoordenaar Turabi, smeekte hij in het Heilige Jaar 2000 Johannes de
Doper de islam (niet de moslims!) te behoeden en spoorde hij na de
terreurdaad van 11 september 2001 aan tot respect voor de authentieke (en
dat zou moeten betekenen vreedzame) islam.
Geen paus, geen kardinaal, geen politicus heeft
het zo omvattend opgenomen voor de belangen van de islam, van het economisch
liberalisme, van de maffia en van de vrijmetselarij als paus Johannes Paulus
II, de ´esoterisch geschoolde´. (Dr. Hans-Peter Raddatz:: Von Allah zum
Terror?, p. 243).
Het is in het licht van deze handelwijze in het
geheel niet verwonderlijk dat ook professor Hüsein Hatemi op 29 december 2001
de volstrekt juiste opmerking maakte:
Er is
geen mens in de Westerse wereld die de islam een grotere dienst heeft bewezen
dan de paus! (Johannes Paulus II).
De keerzijde van deze onderhorigheid aan de islam
toont zich in een andere tendens: Reeds in 1974 noemde de VN de leider van de
PLO Hoofd van de Palestijnse natie, en paus Johannes Paulus II ontving hem
(Yasser Arafat, 1929-2004: Voor ons betekent vrede de vernietiging van
Israël) vaker dan welk westers staatshoofd dan ook. Sinds de VN-conferentie
in Durban spreekt men van de terreurstaat
Israël en komt de worsteling om zijn bestaan steeds dichter bij de
Holocaust.
Onder de indruk van het in Frankrijk bijzonder
uitgesproken antisemitisme beschouwde de vroegere minister-president Rocard de
stichting van de Jodenstaat als een historische vergissing (Dr. Hans-Peter
Raddatz)
Tot wat voor een wereldbeschouwelijk-theologische
verblinding Johannes Paulus II, die men binnenkort heilig zal verklaren,
gestegen was, toont de verkeerde uitspraak aan, die hij reeds op 21 september
1986 bij het angelus gebed in Rome deed:
Iedere
religie (dus ook de islam) leert de overwinning op het kwaad, het zich inzetten
voor de gerechtigheid en de acceptatie van de ander. Deze gemeenschappelijke
trouw aan de respectieve religieuze tradities is heden meer dan ooit een
vereiste voor vrede.
De katholieke kerk bleef sinds het Tweede Vaticaans
Concilie geestelijk met de islam verbonden en hield tot nu toe in de
opeenvolging van alle pausen steeds de verkeerde koers aan.
Op 1 mei 2011 werd Johannes Paulus II voor zijn
misdaad tegen de christelijke geest door paus Benedictus XVI zalig verklaard.
Ook werd hem door de huidige paus Franciscus binnenkort de heiligverklaring
toegekend.
In het licht van de uitspraken van het Concilie en
de paus is het consequent en in het geheel niet verwonderlijk, dat men in de
studiegids van de Duitse bisschopsconferentie Christenen en moslims in
Duitsland van 2003 kan lezen:
Christendom
en islam zijn twee verschillende toegangen tot dezelfde God.
Kort en raak stelt Dr. Raddatz: Wie een bijna
tweeduizendjarige Godsidee en de daaruit moeizaam ontwikkelde voorstelling van
de mensenrechten op de afvalhoop van de (heils)geschiedenis werpt, staat wijd
open voor het opnemen van manipulatieve begrippen die geschikt zijn om de
´traditie´ van Europese gewelddadige systemen voort te zetten.
En verder: Zolang het nieuwe geloofsvoorschrift
van de gemeenschappelijke God geldt, kan de convergentie van beide
geloofsvormen zich voortzetten, waarbij het zeker om eenrichtingsverkeer gaat.
De convergentie voltrekt zich onder geweldig grote veranderingen in de kerk bij
een gelijkblijvende islam. In kerken worden korans uitgestald, maar in moskeeën
liggen geen Bijbels. Het
zijn christenen die de bouw van moskeeën in Europa eisen en er zijn geen
moslims die de bouw van kerken in de Oriënt ondersteunen. Het zijn
´christenen´ die in Europese moskeeën ´bidden´ en moslims die in hun landen
christenen doden. (Dr. Hans-Peter Raddatz: Von Allah zum Terror?, p. 241 en
239).
(wordt vervolgd)
|