MET SNELTREINVAART DOOR DE DAGEN
Foto

Foto

Inhoud blog
  • 906 - EEN CLOWN-KONTDRAAIER OP DE DANSVLOER HEEFT ALTIJD SUCCES
  • 905 - HET APENLAN D NA MEI 2024
  • 903 - DE STILTE VOOR DE STORM IS VEEL TE LUID D E E L I I
  • 903 - DE STILTE VOOR DE STORM IS VEEL TE LUID
  • 903 - DE STILTE VOOR DE STORM IS VEEL TE LUID


    Foto

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Zoeken in blog


    VOOR WIE GRAAG EEN EINDJE MEERIJDT
    28-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.820 WALLO/BRUX SPIEGELBEELD VAN GRIEKENLAND

    A.D. maandag 28 mei 2012xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

     

    820 WALLO/BRUX SPIEGELBEELD VAN GRIEKENLAND

     

    Van Z.Euro naar Z ERO : is dit

     

    een leeg stukske weg in Wallo/Brux of in Griekenland?

    ***

    Het valt mij op, hoeveel onderhuidse gelijkenissen in onderstaand artikel staan tussen het door-en-door gewezen socialistisch bestuurde Griekenland en de PS-Staat waarin wij allemaal leven. Het grote verschil is, dat bij ons de PS-Potentaten nog de noest werkende Vlamingen hebben om eerst uit te melken : 12 à 13 miljard Euro per jaar. Dat maakt dat Wallo/Brux zo ongeveer de laatste 30 jaar evenveel (360 miljard) Vlaamse Ontwikkelingshulp erdoor hebben gedraaid, ongeveer evenveel als Griekenland deed met Eu-hulp..

    Nu begrijp ik waarom Bruxsèl en vooral Ramp aai zo gebeten zijn om Griekenland in de EU te houden : als deze valt, valt meteen geheel de constructie. In die chaos zit een unieke kans voor  Vlaanderen : we willen de volgende hondeden jaren niemands meesters zijn, maar ook niemands knecht!

     

     

    Kroniekje over : de zieleroerselen van een nuchtere Nederlander, waarbij de situatie bij hen zo goed als in het niet (!) verzinkt in vergelijking met de onze. Als is het onbegonnen werk het ‘Pelgische’  probleem aan derden uitgelegd te krijgen. Moest een ander volk dat 10 of 20 jaar door de buren wordt leeggezogen, in opstand komen, de UNO zou komen helpen. De media zouden volstaan met begrippen als ‘de Vlaamse Lente’  en een volk dat recht heeft op democratie. Maar 200 jaar lang de nek buigen?! Dat gelooft toch geen mens….

    Toch is er hoop. Want de Vlaamse Opperhoofden, dat zijn de belgicistische kleurpartijen die meespannen met de PS-bezetters, zijn te laf om hierin verandering te brengen. Gelukkig en goed voor ons, hebben die van Wallo/Brux een plan B., en dat is de (her)-aansluiting met Frankrijk. Deze strategie is een stapje dichterbij gekomen met de PS-ser Hollande als President. Het is zo erg lees ik, dat Cruella Onkelinx in Schaarbeek-Bruxsèl (Ruisseau des Ciseaux) identiek dezelfde verkiezingsslogan van Hollande overneemt : ‘Le changement, c’est maintenant’…. Waarlijk een slogan met vele dubbele bodems, waarmee men alle kanten uitkan.

    Hopelijk wordt hun bedoeling zo vlug mogelijk zo duidelijk mogelijk. Want binnen een paar maanden zal men daar in La Douce France rekening moeten houden met Marine Le Pen. En die heeft het niet zo voor nog meer socialisten! Al heeft ze reeds verklaard positief te staan tegen de vraag voor ‘Anschluss, waarschijnlijk verkeerdelijk in de mening dat het gaat over FLAMO/Brux…..Ziet U : die overvloed van minstens 12 à 13 miljard die er jaarlijks vallen te rapen, zoiets trok indertijd (1302) Philips de Schone ook al aan!

    ***

     

    Waar is de bijna 500 miljard euro voor Griekenland gebleven?

    Land heeft ondanks schuldenkwijtschelding nog steeds 400 miljard schuld - Griekse spoorwegmedewerkers verdienen gemiddeld 110.000 euro

     

    Honderden kilometers vrijwel lege snelwegen werden betaald met de miljarden uit de Europese Unie.

     

    Nog nooit ontving een land zó'n enorm bedrag aan internationale hulpgelden: 380 miljard euro. En dat staat nog los van de circa 100 miljard euro die Griekenland in eerdere jaren uit het Regionale- en het Structuurfonds van de EU heeft gekregen. Ter vergelijk: de Amerikaanse Marshallhulp na de Tweede Wereldoorlog aan West Europa bedroeg ongeveer 2,1% van het BNP; de Europese hulp aan Griekenland een duizelingwekkende 177%, oftewel € 33.600 per inwoner. Het land zou dus moeten baden in overvloed. Een tochtje door Griekenland geeft echter een totaal ander beeld; buiten Athene kijken we naar een armoedig land waar de tijd 200 jaar lijkt te hebben stilgestaan. Waar is die bijna 500 miljard euro -waaronder vele miljarden van uw belastinggeld- dan toch gebleven?

     

    Financiële hulp van de EU maakte van Zuid Tirol één van de rijkste en modernst ingerichte gebieden van Europa. In Griekenland zien we buiten Athene echter niets dat op enige agrarische industrialisering lijkt. Veel Grieken hebben nog steeds hun eigen miniboerderijtje en groentetuin. Niemand van hen heeft ooit een cent gezien van de bovengenoemde € 33.600. Om dat bedrag te verdienen moeten de meeste Grieken 3 jaar hard werken op hun eigen land, en dan moet alles meezitten.Honderden kilometers lege snelwegen.

     

    Sporen van de massale geldstroom uit de EU zijn er overigens wel. Honderden kilometers splinternieuwe, door Europa gefinancierde snelwegen doorkruisen het land. Voor wie weet eigenlijk niemand, want auto's zijn er vrijwel niet op te zien (hier een YouTube filmpje van iemand die minutenlang voor de lol op een snelweg fietst, zó uitgestorven is deze). Bovendien is er vaak al om de 10 kilometer een tolstation. 2 euro voor zo'n kleine afstand is geen uitzondering. Ondanks het feit dat er bijna geen verkeer is zijn alle tolhuisjes bezet - één van de tekenen van centralistische planning en het uitdelen van verkiezingsgeschenken in de vorm van nutteloze arbeidsplaatsen.

     

    Moderne ruïnes

     

    Naast de nieuwe snelwegen zijn veel ruïnes te zien. Geen oudheidkundige, zoals de tempel van Zeus of andere sporen van de in een ver verleden ooit hoogstaande Griekse beschaving. Nee, het zijn snelwegruïnes. Bij een willekeurige bocht in de weg is nogal eens een andere bocht te zien, die van niks naar nergens gaat, begint en eindigt in het gras. Deze zinloze stukken snelweg zijn het gevolg van falende bestemmingsplannen die tijdens de bouw van de weg werden gewijzigd. Iemand kende iemand met een stuk land die weigerde dit te verkopen voor de nieuwe snelweg. Dus verschoof men de weg gewoon een stukje, terwijl het zojuist al aangelegde, overbodige deel gewoon bleef liggen. Over kapitaalvernietiging gesproken...

     

    De hele rits moderne ruïnes wordt regelmatig onderbroken door autobedrijven - vooral Franse, vreemd genoeg geen enkele Duitse. Bijna ieder dorp heeft wel zo'n tempel vol met glanzende Peugeots, Renaults en Citroëns, afgewisseld met pick-ups uit Japan en vaak ook van Ford. Overal staan massa's nieuwe auto's te koop, die er bij een nadere blik al heel erg lang blijken te staan.

     

    'Met middelen van de Europese Unie'

     

    Over een lengte van een paar honderd kilometer valt nog iets op: in het landschap staan her en der blauwe borden, klaarblijkelijk zonder enige samenhang en verbinding met een bouwwerk. De meesten zijn al verweerd maar glanzen nog altijd in de felle zon. Op de borden staat in het Grieks en het Engels te lezen: 'Opgericht met Middelen van de Europese Unie', met een krans van twaalf heldergele sterren erom heen. Wat daar dan precies met de Europese gelden werd gebouwd blijft echter meestal een raadsel.

     

    De Europese Commissie berekende dat er al 380 miljard naar Griekenland vloeide. Ambtenaren in Brussel schatten dat daar nog eens circa 100 miljard bovenop is gekomen uit de genoemde EU fondsen. Wat is er met deze gigantische som geld gebeurd? Een goede vraag, zeker in het licht van het feit dat Griekenland ook na de schuldenkwijtschelding nog steeds € 400 miljard euro schuld over heeft.

     

    Miljarden voor vette salarissen en pensioenen

     

    De bankiers in Griekenland, Frankfurt en Londen geven de politici de schuld. Die zouden volgens hen om ge- en herkozen te worden talloze zinloze ambtenarenbanen hebben geschapen. De voormalige minister van Financiën Stefanos Manos heeft dat ook toegegeven: 'Het geld werd in de enorme bureaucratie gepompt, in vette salarissen voor ambtenaren, in vervroegd pensioen, in een veel te ruim uitgerust maar inefficiënt onderwijssysteem, in een land dat boven zijn stand moest leven.' Een bankier bevestigt dit: 'Vóór iedere verkiezing hebben de politici hun aanhangers banen belooft, en na iedere verkiezing hebben ze tienduizenden banen geschapen.'

     

    Commissie voor al 80 jaar opgedroogde zee

     

    Werknemers in de private economie -ambachtslieden, vrije beroepen, kleine ondernemers, zelfstandigen- profiteerden van de topverdienende ambtenaren. Velen van hen hebben echter volkomen zinloze banen. Zo zijn er talloze commissies en comités die samen zo'n 10.000 werknemers hebben en jaarlijks 100 miljoen euro opslokken. Eén zo'n commissie beheert het Kopaïsche meer. 'Probleempje': dit is al sinds de jaren '30 van de vorige eeuw opgedroogd.

     

    110.000 euro voor spoorwegmedewerkers

     

    Nog een schrijnend voorbeeld: de deels genationaliseerde Griekse Spoorwegen. Deze heeft meer werknemers dan passagiers. Gemiddeld salaris: 110.000 euro (stelt u zich eens voor, meneer de conducteur, die nu tussen Amsterdam en Utrecht de kaartjes controleert!). Oud minister Manos: 'Het zou goedkoper zijn om iedere reiziger met een taxi te vervoeren.'

     

    Naast torenhoge salarissen krijgen ambtenaren ook nog eens riante toelagen: 1300 euro voor een talencursus, het gebruik van een computer of gewoon het op tijd op je werk komen (!!). Bosarbeiders krijgen een bonus omdat ze in... de open lucht werken.

     

    Zinloze bouwprojecten en militaire uitgaven

     

    Allerlei kostbare bouwprojecten zijn slechts tijdelijk in gebruik geweest. Zo hebben de Olympische Spelen in Athene het land met een verlies van 11 miljard euro opgezadeld. Het destijds hagelnieuwe Olympiastadion is nu leeg en vervallen, omdat niemand zich de onderhoudskosten kan veroorloven. Graffiti benadrukt de teloorgang van dit Griekse prestigeproject.

     

    Ook het Griekse leger heeft miljarden verslonden, vaak tot vreugde van Europese defensiebedrijven. Zo werden er zeven jaar geleden voor 270 miljoen euro 333 gebruikte Duitse Leopardtanks gekocht, ondanks het feit dat deze gezien de aard van het Griekse landschap niet in te zetten zijn. Wel werd er bespaard op de munitie voor de tanks: bij een oorlog is het kruit al na één dag verschoten. Daarmee kunnen de Grieken zelfs een invasie uit Cyprus niet tegenhouden.

     

    Banken profiteren enorm

     

    De politici geven op hun beurt de bankiers de schuld. En daar hebben ze een punt, want de banken verdienen aan niets zo goed als aan (rente op) schulden. 70% van alle hulpgelden vloeien dan ook direct in de kas van de Griekse en Europese banken, inclusief de Europese Centrale Bank.

     

    Een groot deel van de miljarden waarmee Europa de Grieken helpt, komt dankzij de onder Duitse druk ingestelde geblokkeerde rekening direct bij de ECB terecht. Zodra de Grieken uit de euro treden -iets dat vrijwel zeker zal gebeuren- dan maakt de ECB opnieuw geld over naar Athene, en wel naar de Griekse Centrale Bank. Deze zorgt er vervolgens voor dat de Griekse banken niet zullen instorten, zodat er gewoon weer nieuwe schulden kunnen worden gemaakt, zij het misschien wat minder dan voorheen.

     

    Bij de recente schuldenkwijtschelding hebben private beleggers flinke verliezen moeten slikken, maar als ze slim waren hadden ze tegelijkertijd tegen Griekenland gewed, waardoor ze tóch winst gemaakt hebben. Net als Morgan Stanley gedaan heeft met de speculaties rond de beursgang van Facebook, die de bank zelf heeft doen mislukken.

     

    Griekse gepensioneerden grote verliezers

     

    Toch waren er wel degelijk verliezers. De Griekse pensioenfondsen raakten bijvoorbeeld 70% van hun kapitaal kwijt. De meeste fondsen denken dan ook dat ze 2012 niet zullen overleven. Velen hebben namelijk in het eerste kwartaal het geld van het hele eerste halve jaar uitgegeven.

     

    Naast het feit dat de Griekse (steen)rijken het land ontvluchten verdwijnt een groot deel van het gespaarde pensioengeld naar het buitenland, omdat de fondsen hun klanten hebben laten weten dat ze de komende jaren geen geld kunnen uitkeren voor medische behandelingen. Gepensioneerden stallen hun geld daarom in bijvoorbeeld Zwitserland, voor het geval dat ze ziek worden -dat gebeurt namelijk wel eens met oudere mensen.

     

    Tragisch mislukt euro-experiment

     

    Mochten Griekse ouderen echter in goede gezondheid blijven verkeren, dan kunnen ze hun kleinkinderen vertellen over een historische periode waarin tevergeefs werd geprobeerd om van een volk van landbouwers, herders, zeelui en filosofen een moderne groei-economie te maken, en van het volkomen mislukte Europese experiment om een land dat genoeg had aan zichzelf in een kunstmatige politieke visie te dwingen. Van het tragische, straks zelfs dramatische misverstand dat totaal verschillende culturen en economieën door een eenheidsmunt zouden kunnen worden samengevoegd.

     

    NSB-coalitie geeft blanco cheque aan Brussel

     

    Voor al deze illusies zullen de Grieken een zware prijs moeten betalen. Het zal voor hen niet meer dan een schrale troost zijn dat de rest van de Europese volken, die eveneens zuchten onder het juk van de fatale euro, een nauwelijks beter lot zal zijn beschoren. Een triest lot, dat gisteren in eigen land bezegeld werd door de NSB (landverraders) coalitie VVD-CDA-PvdA-D66-GroenLinks, die een blanco cheque van minimaal 40 miljard Nederlandse belastingguldens aan 'Brussel' overhandigde, zodat het feest in Zuid Europa op uw kosten nog een poosje kan worden voortgezet. Maar gezien de opiniepeilingen zal velen van u dat (g)een zorg zijn.

     

    Nog niet - tenminste, niet voordat u het blijvend in uw eigen portemonnee zal gaan voelen. Maar dan zal het te laat zijn om het tij nog te keren.

     

     

    Xander

    http://xandernieuws.punt.nl/?id=659811&r=1&tbl_archief

     

     

     

    ************************

    Diagonaal herlezen

    Alles samengeteld en gedeeld door twee : een duidelijk voorbeeld van hoe de Linxen een maatschappij die al eeuwen uit zichzelf bestaat, maakbaar willen maken zoals zij dat zien. Overheidswerken, zoals Hollande nu ook weer predikt!  Of ze nu economisch verantwoord zijn of niet (return on investment) : de vriendjes krijgen een job, en de Elite kan zich vet vingeren aan de percentjes. Nutteloze scheepsliften, nutteloze hellende vlakken, alleen goed om schoolreizen naartoe te organiseren….Zo goed als lege autostraden, de allernieuwste snufjes voor gewestwegen, zo weinig mogelijk snelheidscontroles, overbemand ambtenaren-apparaat, tirannieke vakbonden, onafgewerkte metrolijnen waar gaan kat toegang heeft, gesloten of met verlies werkende volautomatischez parkeer-garages, nutteloze ‘kunstwerken’ als treinstations (Luik, Scharrelroi, Mons), generaties werklozen, misbruik van sociale voorzieningen, fiscale bevoordeliging : het zijn Griekse toestanden die bij ons nog allemaal liggen te wachten om ontdekt te worden…..

    Dat voor wat betreft het Waals landgedeelte. Het kan dus nog erger. Want de boycot van wat in Vlaanderen bijna levensnoodzakelijk is, bepaalt de communauaire wafelijzer-politiek. Geen geld voor de ring rond Antwerpen en de meeste Vlaamse steden. Geen verbinding Zeebrugge/Autostraden, geen vlot openbaar vervoer, toe geslibte autosnelwegen, niet ingevulde vacatures in de privé, omdat daar moet gewerkt worden. Al deze dingen komen bovenop de maatregelen van de Waalse PS-Vlinderregering : hogere belastingen die vooral Vlaanderen treffen, bezetting van nieuw grondgebied (Brussel Groot Stedellijk Gebied) , verhoging van de voorrechten voor Franstaligen….Dat alles bovenop de al jaren bestaande ‘transfers’, naast de zovele geruisloze transfers (herverdeling opbrfengst politieboeten), enz.

    Alleen aan de lonen voor het treinpersoneel kunnen wij niet tippen aan de Gieken. Alhoewel Wie durft de totale loonkost (inbegrepen van alle de vele directie-niveau’s tot kaartjesknippers) delen door het aantal personeelsleden dat productief werkt om de treinen perfect te doen rijden?  Ik denk ook dat het goedkoper zou zijn, de reizigers dagelijks per taxi te vervoeren!

    Het ergste is, dat en van een natie (Griekenland) met ezel-vervoer tegen hun goesting de mechanisatie werd opgedrongen. Het is bijna vervoer per muilezel over de spiksplinternieuwe autiosnelwegen! Ook in mijn nieuwe en betere Vaderland Italië zijn binnen één generatie de last-ezels verdwenen uit het straatbeeld. Denk maar aan de smalle straatjes, waar wel een zwaarbepakte ezel doorheen kan, maag geen moderne camionette. Private ondernemingen hebben echter gezorgd voor een aangepast motor-vervoer : de bromfiets met cabine en laadbak(je). Er is geen rijbewijs voor nodig, zodat zelfs 100-jarigen dit mobieltje kunnen gebruiken om hun landje te bedrichten. Ook hier zijn ‘nutteloze werken’ gebeurd : kilometers waterleidingen met duizenden (leegstaande) en ondertussen verroeste pomp-stations. Of men heeft hectaren glasbouw opgericht voor de groentenkweek, maar toen de nucleaire centrale niet afgewerkt geraakte, is alles later ‘‘terug aan de natuu’ teruggegeven’. Dat alles in de periode waar de Rode Broeders uit Rome volop feest konden vieren.

    Het grote verschil is geweest : Berlusconi. De vele en mooie autostraden zijn duur in het gebruik, en toch goed volzet, tot verzadiging toe. Maar de tolhuisjes zijn 100% geautomatiseerd en al jaren van camera’s voorzien die nummerplaten lezen…. Het slimmeke willen uithalen? Lukt gegarandeerd niet : de gepeperde rekening volgt binnen de 24 uur op Uw huisadres, zelfs in het buitenland!   Ordnung miss sein!

    Wat ook waar is/was : de Guardia Financiare (Belastingscontroleurs) die hier in onberispelijk uniform en gewapend op de baan zijn, zijn in de ogen van de gewone Italiaan zo gevreesd echte Gestapo’s. Het zijn meestal officieren en bomen van venten. Wee de kleinhandelaar die geen kwitantie heeft uitgereikt, ook voor de kleinste verkoop, zelfs op de markt! De ‘Scontrino’ wordt ongevraagd samen met de aankoppen vlug in Uw plactic-zak gestopt!

    Het rijbewijs gaat met punten, max 10. Een voetganger geen voorrang verlenen, kost in eenmaal 5 punten van Uw ‘patente’. De snelheidsmeters langs de gewestwegen tonen meestal niet Uw snelheid, maar het aantal ‘punti’ die op het spel staan bij betrapping. Er 10 kwijt geraken en U zit zonder rijbewijs….Ons kan dat als buitenlander niet veel maken, maar wat wij zien, is meestal -3 en ik verzeker U, dan gaan we zeker geen 10 KM/u boven de limiet! Ordning miss sein!

    Daartegenover zal de ‘Communale’ (politie of carabinieri) voor een beetje verkeerd parkeren, niet op de bon zwieren. Wel als U rijdt met een buitenlandse rijplaat! Dat brengt op! Of als U hun fluitsignaal blijft negeren om in de Bar Cetral te blijven plakken  langer dan 3 minuten.. met Uw wagen op het voetpad, in de verkeer rijricting. Met een ‘Skuzu’ en een vermanende vinger is het zaakje immers opgelost. Ordnung muss sein!

    Weet U : sedert Berlusconi bestaat hier geen ‘onroerende Voorheffing’ meer. Hoe denkt U dat al die eenvoudige mensen te lande denken over die door Brussel opgedrongen Mario Monti, die deze terug heeft ingevoerd? Hier in Centraal Italië gaat het allemaal over eigendommen die al minstens een generatie of 5 in de familie zijn. ‘Rome’ is de moloch die hun zuur verdiend pensioentje terug wil afromen! Deze zijn zeker niet hoger dan bij ons. U kunt zelf de rekening maken…. Neen, ‘Bruxseèm’ wordt hier stilaan een scheldwoord, waarmee wij niet wensen benoemd te worden! ‘Porca Miseria’ zegt de Italiaan, en hij bedoelt daarmee hetzemfrde als de Vlaming met een flinke GVD….

    Meestal doet men in het onland B. smalend over de cowboys in het verkeer in Italië.  Maar wist U dat ‘voorrang van rechts’ hier al eeuwen een soort bewijs is van hoffelijkheid? Het ‘ritsen’ verloop hier al eeuwen rimpelloos en zonder de minte wrevel. Ordning muss sein!

    Ik kan er niet over zwijgen?

    Toch nog even dit. Op de autosnelwegen vallen er dagelijks doden in het onland B., vooral door kop-staart botsingen bij wegeniswerken. Die slepen dan ook tergend lang aan, en worden op kinderachtige wijze vele kilometers voordien aangekondigd en her-aangekondigd. Tot de vermoeide chauffeur denkt :’Ach wat, ze rammelen met ons voeten’. En BOEM!

    Hier verlopen de werken beduidend veel rapper. Op de gewestwegen een nieuwe bovenlaag (vandaag een richting, morgen de andere) : kilometers per dag worden er afgewerkt. Bermen maaien : idem. Men werkt met man en macht. Signalisatie? Heel zeker : een man met rode vlag, goed zichtbaar van op veilige  afstand. Elke chauffeur weet als de man met de rode vlag in zicht komt: daar komt wat binnen de 100 meter…. Ongevallen? Zou ’t Schouw-mugje eens moeten bevragen bij haar Italiaanse of Zwitserse collega…. Niet op gelet bij de Firo, op al die smetteloze slingerwegen over berg en dal, allemaal in perfecte staat. Is helemaal geen uitzondering, maar gewone regel! Ordnung muss sein!

    Rond Firenze was de snelweg (2 en 3 vakken in elke richting) al de tijd dat we daar voorbij kwamen, een soort van flessenhals. Zonder het verkeer te hinderen werden daar in een paar maanden (een jaar?twee jaar?) tijd 2 of 3 rijvakken bijgemaakt, zelfs met nieuwe tunnels door de bergen. Nu zoeven we daar die circa 50 Km (mits een intelligent aangeduide verkeersstroom) op de volle 6 rijstroken voorbij aan de max toegelaten snelheid van 120 Km/u. Ordning muuss sein!

    Om mij te controleren is het niet moeilijk : via Luxemburg rijdt U naar Basel, de Gotardo door naar Milaan. Daar vindt U op die enorme RING wel de A1 richting Roma, en U zult de steden van de ‘Mile Miglia’-(duizend oude Romeinse mijlen) reden voorbij zijn, ook Firenze, zonder dat U er etg in hebt….. De old-timers, zo’n 200 tal, die deze bijna 100-jarige race uitdoen, volgen natuurlijk niet de snelwegen….

    Ja, kijk : ik kan het niet genoeg zeggen : gepensioneerden aller landen, verenigt U, neem Uw kruis op, en volg ons naar dit Paradijs op Aarde! Het leven is er stukken gezelliger dan in de Heimat, en vooral veel goedkoper…. Begin dus alvast maar te oefenen in het eten van…macaroni!

    Ciao!

     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 10/04-16/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!