IT Consultancy bedrijf brouwt bier CANGURU brouwt CANGU’ZEN (spreek uit ‘kan goe zen’)
CANGURU, een IT-Consultancy bedrijf, gespecialiseerd in het uittekenen en het implementeren van IT-oplossingen, heeft z’n eigen bier laten brouwen: CANGU’ZEN.

Jeroen Poot en Geert De Winter
De twee aandeelhouders, Jeroen Poot en Geert De Winter, hebben de afgelopen zeven jaar continu geïnvesteerd in het vinden en vooral het aan boord houden van de juiste gemotiveerde IT-consultants. Momenteel hebben ze een negentigtal medewerkers aan boord die advies verlenen bij het uittekenen en implementeren van IT-oplossingen (hoofdzakelijk SAP oplossingen). Daartoe hebben ze een organisatie uitgebouwd die steunt op een aantal pijlers. Eén van die pijlers is ‘FUN’.
Geert De Winter vertelt dat efficiënt en gemotiveerd werken binnen veeleisende en complexe IT-projecten een uitdaging blijft. “Als werknemer moet je kunnen terugvallen op een organisatie met collega’s die je helpen bij kennis-opbouw en -overdracht en die daarenboven een luisterend oor bieden bij dagdagelijkse beslommeringen rond carrièreverzuchtingen en werkomgeving. Om de collega’s de kans te geven om elkaar beter te leren kennen in professionele en stresserende omstandigheden worden er geregeld uitdagende initiatieven gelanceerd binnen de organisatie.“
Jeroen Poot, die zelf zijn master scriptie maakte rond ‘Data Science’, lanceerde zo een nieuwe uitdaging voor het CANGURU Data Science team: Ga aan de slag met allebeschikbare data rond ‘ingrediënten’, ‘populaire smaken’ en ‘consumenteninformatie’ om zo het perfecte recept te vinden voor een hedendaagse toverdrank.
Geen druïde, maar wel ‘Big Data’ en ‘Predictive Analytics’ stonden aan de wieg van CANGU’ZEN. Na enkele nachten programmeren in ‘R’ (programmeertaal) om al die ongestructureerde data om te zetten in gestructureerde data en deze te verrijken met de juiste algoritmes, werd er een verlanglijstje met criteria neergelegd bij de ‘Inglorious Brew Stars’. Deze brouwers hebben vervolgens de CANGURU toverdrankformule uitgewerkt tot een degelijk bierrecept.
Nu, enkele maanden na de aanzet, zit CANGU’ZEN in de fles, en blijkt het een perfect smakelijk biertje te zijn. Jeroen en een beperkt groepje medewerkers (Ondertussen de bier-GURU’s genoemd), hebben de eerste fles geproefd en het resultaat schitterend bevonden.
Tijdens de afgelopen staff meeting mochten al de CANGURU-medewerkers proeven van het brouwsel. Zij waren de eersten die het intern product van het Data Science-team mochten beoordelen. Vervolgens mogen de klanten en prospecten een eindejaarsgeschenk verwachten in de vorm van een 75cl fles CANGU’ZEN.
CANGU’ZEN (6,5% Alc.Vol.) Gebrouwen en gebotteld bij brouwerij Anders - Halen door Inglorious Brew Stars - Deurne

A Work of Hoppiness
De 75cl fles thuis ontvangen waarvoor dank aan Canguru Solutions CVBA
Het bier werd geproefd door enkele deelnemers van de proefsessie IPA Bieren in het Poperings Hopmuseum
Donkerblond tot amberkleurig bier met een witte fijne schuimkraag.
De neus wordt verwend met geurige florale prikkels Citrus Tikje perzik Mooie hoppigheid
De eerste slokken zijn fruitig Lekkere hoppige toetsen Sinaas, perzik Goed gedoseerde bitterheid Het bier is fris en mooi in evenwicht. Droge afdronk Hoppige nasmaak Een lekker fruitig topbier
De resterende flessen CANGU’ZEN bier zullen verkocht worden tijdens de jaarlijkse ‘Jump for Life!’. Dit is de CANGURU bijdrage aan Music for Life van StuBru. Jump for Life is een ‘Afterwork-party’ die plaatsvindt in de CANGURU-lounge op donderdag 20 december, en daar zullen dus de resterende flessen CANGU’ZEN in flessen van 75cl verkocht worden voor 7,5€/fles. De opbrengst gaat dit jaar via Music for Life naar Het Veer. Dit is een therapeutisch kinderdagverblijf voor kinderen van 0-21 jaar.
CANGURU Solutions cbva Schaliënhoevedreef 20D 2800 Mechelen
Groeten William Roelens
X
X
08-12-2018 om 15:15
geschreven door William Roelens
|