Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

01-04-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vraag stijladvies aan je vrienden via Twitter-spiegel

Vraag stijladvies aan je vrienden via 'Twitter-spiegel'

Klik op de foto om het filmpje te bekijken






Voor degenen die graag alleen winkelen: vanaf nu kunnen de thuisblijvers dankzij de 'Tweet Mirror' jou vanuit hun luie zetel stijladvies geven. Het hoogtechnologische toestel werd vandaag neergepoot in winkelcentrum Westfield in Londen.

De spiegel werkt als volgt: je past een kledingstuk, je neemt vervolgens een foto met het cameraatje aan de voorzijde van de Twitter-spiegel en stuurt hem daarna door naar je vrienden. Zij kunnen je dan via Twitter of Facebook laten weten wat ze van jouw outfit vinden.

Polaroid
"Eén van onze ingenieurs zag hoe zijn vrouw tijdens het winkelen Polaroidfoto's nam in het pashokje. Zo kon ze haar nieuwste aanwinsten diezelfde dag nog aan haar vriendinnen laten zien. Niet lang daarna kwam hij op het idee om een Twitter-spiegel te ontwikkelen. " zegt Kevin Trafford van Nedap, het Nederlandse bedrijf achter het technologische snufje.

De spiegel staat al sinds vorig jaar in verschillende WE-filialen in Nederland, maar doet nu dus ook haar intrede over de plas.

In onderstaand promofilmpje zie je meteen hoe het fashiongadget werkt.


01-04-2011 om 10:30 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
31-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lingerie wordt speelser en ondeugender

Lingerie wordt speelser en ondeugender


http://img860.imageshack.us/img860/5290/zwart.jpg


Lingerie mag weer wat pittiger zijn. Bekende merken brengen alsmaar meer de 'venusheuvel' in kaart door doorschijnende slipjes met subtiele versieringen op de markt te lanceren.

Vroeger zag je dergelijke pikante lingerie enkel in erotische catalogi, maar nu springen ook luxelingeriemerken als La Perla op de kar. Vooral de venusheuvel wordt terug in beeld gebracht met behulp van doorschijnende lingerie bedrukt met een bloem, ster of ander patroon op de nodige plaatsen onderaan.

"Vroeger was lingerie van duurdere merken vooral romantisch, maar vanaf dit seizoen wordt alles gedurfder. Vrouwen willen lingerie waarvan hun man opkijkt", vertelt Filip Lanszweert van de website lingerienet tegen een krant van de Persgroep. (br.she)


31-03-2011 om 19:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiorelli pakt uit met hippe laptoptassen

Fiorelli pakt uit met hippe laptoptassen


http://img26.imageshack.us/img26/527/fiorelli.jpg


Weet je maar niet wat kopen voor je vrouw of moeder? Dan kan Fiorelli soelaas brengen. Zij zorgen er namelijk voor dat de laptoptas een hip modeaccessoire wordt.

Vergeet zeilstofjes, plastic handvaten en lelijke ritsen. Fiorelli gaat de klassevolle toer op, zelfs als het gaat over een laptoptas. De hippe kleurtjes krijg je er gratis bij. Leuk extraatje: de tas is van extra lichte materialen gemaakt, waardoor je nooit met een loodzware tas moet rondslepen.

Voor een laptoptas betaal je tussen de 100 en 130 euro.


31-03-2011 om 12:54 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
30-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ophef over push-upbikini's voor 7-jarigen

Ophef over push-upbikini's voor 7-jarigen



Na de gevulde beha's, make-up en de hoge hakken voor kleuters, is er nu de push-upbikini voor 7-jarigen. Het Amerikaanse kledingmerk Abercrombie & Fitch kreeg onlangs heel wat kritiek te verwerken met de gevulde bikinitopjes uit hun kindercollectie.

Op de website van A&F stond oorspronkelijk 'push-up triangle' te lezen, maar die omschrijving verdween echter vliegensvlug nadat het merk overdonderd werd met reacties van boze ouders. Sindsdien wordt het gevulde topje als 'striped triangle' omschreven.

Het is niet de eerste keer dat A&F zich de woede op de hals haalt van shoppers. In 2002 kwam hun mannenparfum 'Fierce' in opspraak nadat bekend raakte dat het geurtje giftige stoffen bevat.

Vorig jaar stampte het kledingmerk in de Verenigde Staten nog tegen de schenen van de Aziatische gemeenschap door een T-shirtcollectie te ontwerpen die de draak steekt met het Chinese volk. Abercrombie & Fitch belandde daardoor zelfs op het lijstje van de slechtste bedrijven ter wereld.



30-03-2011 om 23:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
29-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke lingerie past bij je karakter?


Welke lingerie past bij je karakter?



Rode lingerie brengt geluk en passie, terwijl witte setjes onschuld en vroomheid uitstralen. De kleur van je lingerie verraadt meer dan je beseft. Benieuwd welke kleur het best bij je past?


Rode tinten
Vurig en gepassioneerd? Tooi je in rode lingerie. De kleur is niet voor doetjes, deze vrouwen zijn rechtuit en geven graag aan wat ze willen.

Draagt een vrouw bij het begin van het nieuwe jaar rode lingerie, heeft ze niet alleen tijdens Oud- naar Nieuwjaar geluk, maar het ganse jaar. Die volkwsijsheid wordt nog in veel landen toegepast. Ook straalt rood passie, opwinding en levenskracht uit. Niet voor niets wordt rood gedragen om iemand te overtuigen.  Alleen al door er naar te staren, versnelt de ademhaling en stijgt de bloeddruk.

Zwart
Ben je het charmante type, dan is een zwart setje ideaal. Zwarte lingerie geeft een zwoele en tegelijk krachtige indruk. De lievelingskleur onder de jongere generatie doet het ook bijzonder goed bij de oudere dame. Zwart staat voor iemand die onafhankelijk is, een subtiele charme heeft en erg passioneel is.

Wit
Wit straalt onschuld uit, maar hoeft daarom niet verborgen te blijven. Een vrouw die deze kleur draagt, staat open voor suggestie. Ze is een ijverige leerlinge die op zoek is naar een simpeler leven, vol puurheid.

Roze
Het romantische type draagt roze slipjes en dito beha. Deze zachte persoonlijkheid zoekt  genegenheid en wil zich veilig voelen. Ze heeft nood aan veel affectie, is vrouwelijk sensueel maar zal nooit het initiatief nemen.

Vleeskleurig
Draag je meer huidskleurige setjes, ben je een open type. Je staat met beide voeten op de grond, bent tevreden met jezelf en hebt eigenlijk niets te verbergen. Vleeskleurige beha's onthullen een natuurlijke, makkelijke, open en nuchtere persoonlijkheid.



29-03-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Juwelentrend: hoe meer, hoe beter

Juwelentrend: hoe meer, hoe beter



Heb je de oude armband van je grootmoe nog liggen? Of degene met veel bedeltjes aan je arm? Zelfs die oude sjaal haal je maar beter uit de kast, want combineren is de boodschap. Draag ze allemaal, deze lente worden veel sieraden gedragen.

Contrast in kleur en materiaal, zo kan je juwelentrends lente 2011 het best omschrijven; Mixen en matchen is de boodschap, want deze zomer worden zowel aan de arm als aan de nek grotere items met smallere stukken gecombineerd. Zelfs horloges worden tussen de verschillende soorten armbanden gedragen. Strop die mouwen op: alles wat je in huis hebt, haal je uit de kast.

Idem met de oorbellen. Meestal zijn deze een setje, maar de trend van nu is om twee verschillende oorbellen te dragen. Dat mag a-symmetrisch zijn of net zeer matched.


27-03-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M campagne minder sexy in Midden Oosten

H&M campagne minder sexy in Midden Oosten



De campagne van modeketen H&M ziet er in het Midden Oosten iets minder sexy uit. De beelden werden er digitaal aangepast met minder decolleté om er kuiser te laten uitzien.

De Braziliaanse Gisele Bündchen is te zien in de H&M lentecampagne voor 2011. Die campagne ziet er opvallend 'braver en kuiser' uit in Dubai. Op de gecensureerde foto's draagt het model een wit t-shirt onder haar jurk om oksels en decolleté te verdoezelen. Ook op de andere campagnefoto's werden kledingstukken toegevoegd, zodat de outfits meer huid bedekken dan in de originele versies.  Volgens de website La Mode Dubai zijn de wijzigingen doorgevoerd 'om de campagne beter af te stemmen op de gevoeligheid van de Arabische landen'.

De aangepaste versie is geen primeur. Eerder werden al posters en cd-hoesjes van Mariah Carey aangepast om kuiser te laten maken.



26-03-2011 om 19:25 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het badpak dat geen zwempak is


Het badpak dat geen zwempak is




Luxemerk Hervé Léger heeft een badpak ontworpen dat gemaakt is van polyester, nylon en spandex. Niet geschikt voor waterratten, zo blijkt: het kleurrijke badpak is enkel gemaakt om naast het zwembad te dragen, want je kunt er niet mee in het water gaan.


Net-a-porter.com verkoopt de prijzige badpakken aan 1.050 dollar (738 euro) per stuk en raadt fashionista's af om er een frisse duik mee te nemen: "Om het beste uit je Hervé-badkledij te halen, ga je er best niet mee in het water." Het pronkstuk kan verrassend genoeg dan weer wél in de wasmachine.


http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/2/9/6/media_l_4114281.jpg?20110323232655


Het is niet de eerste keer dat een designer met een ongewoon kledingstuk op de markt komt. Vorig jaar ontwierp Rodarte nog sokken van 360 euro die je niet mag wassen. Het jaar daarvoor bracht Christian Louboutin op zijn beurt naaldhakken van 20 centimeter waarop je amper kan lopen (br.hln)



25-03-2011 om 17:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LiLo's geflopte kledinglijn voor een appel en een ei op eBay


LiLo's geflopte kledinglijn voor een appel en een ei op eBay



Lindsay Lohan mocht vorig jaar een kledinglijn ontwerpen voor het Franse modehuis Ungaro, maar bakte er helemaal niets van. Ze deed het zelfs zo slecht dat geen enkele winkel haar collectie wilde verkopen. LiLo's jurken worden nu aan 310 euro per stuk van de hand gedaan op eBay, een peulschil vergeleken met de duizenden euro's die je normaalgezien voor een kledingstuk van Ungaro neertelt.


Het gaat om enkele felroze jurken uit de lentecollectie van 2010, die Lohan samen met modeontwerpster Estrella Archs (die ondertussen niet meer voor Ungaro werkt) ontwierp.



Lindsay Lohan met modeontwerpster Estrella Archs.
Lindsay Lohan met modeontwerpster Estrella Archs.



Toen LiLo's kledinglijn tijdens de modeweek van Parijs in 2009 werd voorgesteld, haalden grote Amerikaanse warenhuisketens zoals Saks Fifth Avenue en Neiman Marcus hun neus op voor de creaties van het Franse merk.

Enkele maanden daarna liet het modehuis weten dat ze de samenwerking met het aan lager wal geraakte sterretje had stopgezet. Een jurk van de actrice kost op eBay 310 euro (oftewel 442,5 dollar), maar geïnteresseerden krijgen de optie om meer of minder te bieden.



23-03-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug blik op hoe men de mode vroeger van de toekomst zag


Terug blik op hoe men de mode vroeger van de toekomst zag


http://img821.imageshack.us/img821/7907/modemuseumhasselt.jpg


Het is is altijd leuk terug te blikken hoe men in het verleden de toekomst zag. In het Hasseltse Modemuseum confronteert de tentoonstelling The Future That Never Was de bezoekers met de futuristische kijk op het magische jaar 2000 van ontwerpers uit de jaren zestig.

Er zijn onder meer ontwerpen te zien van Pierre Cardin en Paco Rabanne, die experimenteerden met nieuwe vormen en nieuwe materialen. Een onderdeel van de expo kijkt zelf naar morgen en dan vooral naar de manier waarop technologische ontwikkelingen en milieuoverwegingen de mode kunnen beïnvloeden.


Wanneer? Nog tot 5 juni, dinsdag tot zondag, 10 tot 17 uur

Waar? Modemuseum, Gasthuisstraat 11, Hasselt
Toegangsprijs? 5 euro


22-03-2011 om 13:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chanel voor het goede doel

Chanel voor het goede doel


http://img140.imageshack.us/img140/3129/chanelp.jpg


Chanel organiseert dit jaar voor de tweede keer de ecologisch verantwoorde ‘Bid to Save the Earth’ veiling. Zo draagt het Franse modehuis zijn steentje bij aan het behoud van onze planeet.

Het doel van de veiling is om geld in te zamelen en mensen te doen nadenken over het behoud en de duurzaamheid van onze planeet. Het geld dat wordt ingezameld, gaat naar groene doelen als Oceana, Natural Resources Defense Council en Conservation International.

De veiling van Chanel gaat zowel online als offline door. Iedereen kan deelnemen aan de online-veiling die maandag van start gaat. Deelnemen aan de andere veiling kan enkel op uitnodiging. De hoogste bieders krijgen een plaatsje op de eerste rij van Vogue’s . (br.Het Nieuwsblad)



22-03-2011 om 13:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De perfecte jeans? Onvindbaar

De perfecte jeans? Onvindbaar



Jeans bestaat in alle soorten en maten, en toch lijkt het perfecte paar moeilijk te vinden. Onderzoek bewijst dat tweederde van alle vrouwen nog altijd op zoek is naar de juiste jeans.


Bootcuts, flared of skinny jeans, straight-leg, lage of hoge taille: geen kledingstuk bestaat in zoveel varianten en maten. Anders dan bij heren, vinden vrouwen echter zelden de juiste pasvorm.


Het onderzoek, uitgevoerd door een Brits marketingbureau, geeft aan dat tweederde nog steeds niet de ideale jeans gevonden heeft. Een derde van de ondervraagden haat het shoppen naar een jeans. Een vijfde van alle shoppers wil trouwens meer dan honderd euro neertellen voor het perfecte paar. Eens gevonden, verdwijnt die zelden in de vuilnisbak: het kledingstuk wordt gedragen tot zolang het uiteenvalt.

Mannen hebben minder problemen, slechts een derde vindt het moeilijk het perfecte paar te vinden, 1 op 6 haat het er eentje te zoeken. Mannen opteren doorgaans wel voor hun vertrouwde merk. 






De resultaten verwonderen de onderzoekers niet.  "Jeans vormen elk seizoen een must-have in je kleerkast, maar de trendy snits bezorgen menige vrouw problemen. Ofwel zijn ze te ruim, te hoog, te kort of te smal".
Nog volgens het onderzoek schijnen vooral vrouwen boven de 55 jaar enige compromissen te sluiten: zij opteren eerder voor het comfort dan de stijl.



21-03-2011 om 23:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
20-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bizarre schoenen overheersen de lente


Bizarre schoenen overheersen de lente




Schoenen die lijken op paardenhoeven, dure creaties van Prada dat lijkt op orthopedische schoenen en pluizige pompons, dit zijn de schoenentrends voor deze zomer.


Het vreemdste paar schoenen dat momenteel te koop is, zijn paardenhoeven die ontworpen werden naar aanleiding van de paardenrace in Cheltenham, die dit jaar zijn honderdste verjaardag viert. Het schoeisel bestaat uit carbonvezels en tot 5.000 individuele paardenharen, waardoor het lijkt alsof je een stel paardenpoten hebt.

Het schoeisel is te koop via opbod dat op bijna 1500 euro per paar begint. Volgens producent Betfair zijn ze het perfecte accessoire voor racefans die willen opvallen. Het 25-jarige model Louise Dainton droeg de laarzen op de catwalk: "Ze zitten echt comfortabel, ze geven je bijna zin om op de piste te gaan en mee te lopen. Ik denk niet dat ze voor iedereen zijn, maar ik zou graag met een stel van deze hoeven rondlopen."



Flatforms van Prada.
Flatforms van Prada.



Prada, en nog verschillende andere modemerken, proberen deze lente de 'flatform' te lanceren. Dit zijn klassieke modellen met een platte plateauzool, die niet door alle modejournalisten met evenveel enthousiasme werden onthaald, sommigen noemden ze zelfs Frankenshoes.  Ze kosten een fortuin, 570 euro, maar dat is blijkbaar geen afschrikmiddel voor fashionista's. Ze waren namelijk in februari al uitverkocht in de Pradaboetiek in Manhattan.



Pluizige schoenen van Alexander Wang.
Pluizige schoenen van Alexander Wang



Schoenen met pluizige pompons waren vooral populair bij Playboy Bunnies en bij kinderen in de jaren 90, in combinatie met roze sokjes. Maar om de een of andere bizarre reden kwamen verschillende designers op het idee deze te herlanceren dit seizoen. Alexander Wang, Altuzarra en Jeremy Scott stuurden modellen met pluizige voeten op de catwalk. Dit is echter een moeilijk te dragen trend, want eigenlijk is het een schoen die je enkel binnen kan dragen en waarmee je erg ordinair lijkt. En je trekt er de aandacht mee naar je enkels, wat geen aanrader is voor dames die hier complexen over hebben. (br.nina)




20-03-2011 om 12:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.89.000 euro voor goedkope doorkijkjurk Kate Middleton


89.000 euro voor goedkope doorkijkjurk Kate Middleton


© reuters


Alles wat Kate Middleton aanraakt, verandert in goud. Haar verlovingsjurk vloog over de toonbank, de dure Burberry-jas raakte in een mum van tijd uitverkocht en nu heeft haar beroemde doorzichtige jurk een waar recordbedrag opgebracht bij een veiling: 89.000 euro.


De doorzichtige cocktailjurk is dé jurk waarin Kate vanop de catwalk de aandacht trok van prins William. Hij werd elf jaar geleden ontworpen door Charlotte Todd ter gelegenheid van een project getiteld 'De Kunst van de Verleiding'.

De jurk werd gemaakt voor 30 pond, en bracht uiteindelijk 78.000 pond (89.000 euro) op. Dat is acht keer zoveel als geschat werd.






Naar verluidt is na die avond iets moois opgebloeid tussen William en Kate, die tot dan toe een platonische relatie hadden. Op 29 april trouwen zij in Westminster Abbey in Londen. Over de jurk die Kate dan zal dragen, wordt nu al druk gespeculeerd. Gefluisterd wordt dat Alexander McQueen zou zijn aangetrokken voor de jurk.
 
Dat is enigszins verrassend, omdat Kate tot nu toe de veilige weg verkoos: elegant maar klassiek. Het modemerk Alexander McQueen is allesbehalve veilig. (br.hln)


18-03-2011 om 12:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. MoMu brengt ode aan tricot


MoMu brengt ode aan tricot


http://img862.imageshack.us/img862/1826/momu.jpg


Het Antwerpse Modemuseum bleef lange tijd gesloten wegens renovatiewerken. Op 16 maart opent het opnieuw de deuren met Ontrafel, een indrukwekkende expositie die de geschiedenis van breigoed op bijzondere wijze in kaart brengt.

Als je ervan uitgaat dat breien ouderwets is en uitsluitend grootmoeders boeit, zal Ontrafel je wellicht aangenaam verrassen. Hier bewonder je namelijk vernieuwende creaties van gerenommeerde binnen- en buitenlandse ontwerpers zoals Ann Salens, Martin Margiela, Vivienne Westwood en Sonia Rykiel. Die werpen clichés overboord en beklemtonen dat tricot nog steeds een belangrijke inspiratiebron is voor de modewereld.

Geschiedenis
Het interessante verleden van de stof wordt belicht aan de hand van historische stukken en gewaagde avant-garde silhouetten. Daaruit blijkt dat de geschiedenis van breigoed gelijk loopt met de emancipatie van de vrouw. Dames kregen in de jaren 20 meer vrijheden en vulden hun garderobe aan met luxueuze tricotkleedjes. In  de sixties kochten vooruitstrevende types dan weer aansluitende outfits om hun vrouwelijkheid te beklemtonen.


Praktische informatie
Datum: van 16 maart tot 14 augustus.

Toegangsprijs: 7 euro
Plaats: Momu, Nationalestraat 28 in Antwerpen
Meer informatie: www.momu.be (br.Het Nieuwsblad)


18-03-2011 om 12:11 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen 'nipple slips' meer op strand dankzij klevende bikini

Geen 'nipple slips' meer op strand dankzij klevende bikini



Haast elke vrouw, ook fashionable celebs als Beyoncé, toonden op strand ongewenst hun tepels doordat hun bikinitopje verschoof. Vanaf deze zomer hebben we alvast een zorg minder op strand, een nieuwe bikini die aan je huid 'kleeft' voorkomt dit soort gênante situaties.

Beyoncé, Kirsten Dunst, Avril Lavigne, allemaal werden ze door een paparazzi betrapt wanneer hun badpak of bikinitopje verschoof en ze zo meer van zichzelf blootgaven dan ze wilden. Ook al worden de meeste dames niet begluurd door opdringerige fotografen, toch blijft zo'n nipple slip voor een overvol strand gênant. En haast geen enkele vrouw lijkt hier al van bespaard te zijn gebleven. Actieve beachbabes moeten zich vanaf nu geen zorgen meer maken over ongelukjes bij uit het water komen, de 'Superkini' van O'neill kleeft zo aan je lichaam, dat alles mooi blijft zitten, ondanks de wildste golven.

Nanovezels
Het merk gespecialiseerd in badmode spendeerde heel wat tijd aan onderzoek en ontwikkeling van een nieuw materiaal dat aan je lichaam blijft kleven. De stof is gemaakt van ultrafijne nanovezels, dit betekent dat het oppervlaktegebied tien keer groter is dan bij normale vezels. Hierdoor ontstaat een kracht door wrijving, waardoor de stof meer grip heeft en deze niet kan bewegen of wegglippen, tegelijkertijd voelt de textuur zacht aan. Tests tonen aan dat het materiaal beter bestendig is tegen hevige golven dan andere stoffen. De nanovezels kleven 215 procent beter aan je huid dan standaard lycra.

Zit perfect

De professionele surfer Amandine Sanchez hielp bij de ontwikkeling van de Superkini. "Sinds ik het product ontdekte, draag ik niets anders meer. Ik voel me echt anders in het water, het zit perfect en ik hoef niet constant naar beneden te kijken wanneer ik op mijn plank sta of wanneer ik uit het water ga." De bikini is verkrijgbaar in bloemen-, streepjesprint maar ook in zwart, roze en rood en je betaalt er 79,95 euro voor.



17-03-2011 om 12:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beautymerk lanceert eerste advertentie zonder photoshop

Beautymerk lanceert eerste advertentie zonder photoshop



De Franse cosmeticafabrikant 'Make Up For Ever' lanceerde de eerste reclamecampagne waar geen photoshop aan te pas kwam in Amerikaanse magazines. Betekent dit een verandering in de advertentiewereld of is het maar een publiciteitsstunt?


De advertentie voert promotie voor een nieuwe lijn van producten die zo'n hoge kwaliteit belooft dat zelfs een HD-camera geen foutjes zou kunnen registreren. "Ons doel voor deze campagne is te bewijzen dat deze make-up zo goed werkt, dat er geen nood aan retouches is", aldus Gilles Kortzagadarianv van Make Up For Ever.

In reclamecampagnes wordt heel wat digitaal bijgewerkt om zo de perfectie na te streven. Zo worden bij al erg aantrekkelijke modellen oogkleuren veranderd, dijen slanker gemaakt, poriën verkleind en imperfecties weggegomd. Voor de champagne nemen vier verschillende vrouwen foto's van zichzelf met hun gsm.



Model van Victoria's Secret met schrikwekkende O-benen.
Model van Victoria's Secret met schrikwekkende O-benen.



Toegegeven, de campagne schetst nog steeds geen beeld van de gemiddelde vrouw, er werden prachtige modellen gebruikt die bekend staan om hun mooie huid en schoonheid. Maar het is wel zo dat nu ook bij hen bultjes en puistjes te zien zijn, ze hebben glanzende voorhoofden en hebben oneffenheden op hun armen. Ook op de website van het beautymerk zijn binnenkort heel wat onbewerkte beelden van de shoot te zien, gebruikers kunnen dan inzoomen om te kijken hoe goed de nieuwe beautyproducten zijn.


Het is een mooi initiatief, hoewel de nobele bedoelingen van het beautymerk ter discussie staan, Make Up For Ever zal dit wel voornamelijk vanwege de publiciteit en de media-aandacht doen en niet om de gemiddelde vrouw een goed gevoel over zichzelf te geven. Toch is dit een mooi begin van de afschaffing van photoshop in modemagazines en beautyadvertenties.


Er verschijnen nog steeds te veel beelden in de media waar aan geprutst werd. Zo werd nog onlangs een campagne van Victoria's Secret waar het model een wel erg vreemde vorm van benen had. Het model draagt een tuinbroek, maar haar benen lijken onnatuurlijk dun en ze heeft extreme O-benen. Dit veroorzaakte, zoals al vaker in het verleden gebeurde, een heisa op heel wat blogs. Een vergelijking met een model dat hetzelfde kledingstuk in een andere kleur draagt, toont aan dat ze een realistischer figuur heeft en dat er daadwerkelijk enkele retoucheringen aan te pas kwamen.


Het is niet de eerste keer dat het Amerikaanse lingeriemerk hiervoor onder vuur ligt, een enthousiaste beeldbewerker gomde onlangs per ongeluk een arm van een model weg.



16-03-2011 om 23:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
15-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kate Middleton is nu al een mode-icoon


Kate Middleton is nu al een mode-icoon


http://img714.imageshack.us/img714/5890/katemiddletonmetregenja.jpg


Wat de toekomstige prinses ook draagt tijdens een publieke verschijning, haar outfit is in een mum van tijd uitverkocht in Britse winkels.

Vorige week bezochten Kate Middleton en Prins William de Ierse stad Belfast. Kate schitterde in een klassieke trenchcoat van Burberry ter waarde van 755 euro. De jas was een dag na haar bezoek al niet meer verkrijgbaar in de (web)winkels. Fans betalen dus een fortuin om 'haar' kleren te bezitten. Dat is een mooi bewijs dat ze naast prinses, ook een mode-icoon in wording is.

Kate gaat het liefst gekleed in creaties van Burberry, Mulberry en Tempererly. Op die manier combineert ze feilloos haar passie voor mode met haar liefde voor het vaderland. Maar ze maakt zich nog populairder door kleren uit betaalbare ketens te combineren met duurdere designerstukken.

Royalty watchers menen dat vrouwen haar al sinds 2007 als een voorbeeld beschouwen. In dat jaar werd Kate 25 en voor de gelegenheid droeg ze een jurkje van Topshop. Na amper 24 uur was het mode-item volledig uitverkocht.

Peacocks noteerde dan weer een verkoopstijging van 95 procent toen ze het beroemde blauwe verlovingskleedje van Kate namaakten en te koop aanboden. Ook juweliers die hun gamma uitbreiden met replica’s van haar verlovingsring, doen gouden zaken. (br.Het Nieuwsblad)



15-03-2011 om 11:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw heisa rond gevulde beha's voor achtjarigen


Opnieuw heisa rond gevulde beha's voor achtjarigen



De Britse winkelketen Matalan ligt onder vuur nadat vandaag bekend raakte dat er gevulde beha's te koop zijn voor kinderen vanaf acht jaar.


De bewuste voorgevormde beha is verkrijgbaar vanaf de maat 75AA. Ditwordt verkocht in de sectie meisjeskleding van 3 tot 13 jaar. Het zou volgens critici ontwikkeld zijn om meisjes die nog geen borstontwikkeling hebben toch de indruk van een boezem te geven. De beha's zouden gevuld zijn om meer steun te geven, aldus de website. Dit kledingstuk doet opnieuw het debat rond de seksualisering van jonge kinderen oplaaien. Drie Britse modeketens haalden om die reden vorig jaar al gelijkaardige producten uit de handel. Heel wat mensen blijken toch interesse voor het product te hebben, verschillende maten zijn al uitverkocht.  


Deze producten zijn momenteel te koop op de website van de keten, ondanks een 'schandaal' vorig jaar rond de marketing van 'seksueel' getinte kledij voor jongeren. De Britse premier David Cameron noemde toen een lijn voorgevormde bikini's voor kinderen van zeven en acht jaar een schande, waarop de schuldige winkelketen Primark dit kledingstuk uit rekken haalde. De keten Tesco kreeg kritiek voor het verkopen van hoge hakken bestemd voor meisjes van drie jaar en ouder.


De bewuste beha.
De bewuste beha.




Uit een recente enquête blijkt dat meer dan een op de drie volwassenen vindt dat de kleding in winkelketens te volwassen zijn, het jaar daarvoor was dit nog slechts een kwart. Experts waarschuwen dat verkopers zich richten op beïnvloedbare meisjes door uitdagende outfits te verkopen die gedragen worden door hun favoriete sterren als de 18-jarige Amerikaanse Miley Cyrus. Matalan zegt dat ze de kwestie eens zullen bekijken.


14-03-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-03-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch model loopt grootste modeshows


Belgisch model loopt grootste modeshows


http://img19.imageshack.us/img19/3272/hannegabyodiele.jpg


De Belgische Hanne Gaby Odiele is nog maar 22, maar wordt wel door elk groot modehuis gevraagd om hun shows te lopen.

Wanneer je als model gevraagd wordt voor het defilé van Chanel, kan je zeggen dat je goed bezig bent. Het overkwam Hanne Gaby Odiele -née Hanne Termote- die zich de afgelopen week met Karl Lagerfeld mocht laten fotograferen. Maar Kaiser Karl is niet de enige die vol lof is over de Belgische schone. Ook bij Dries Van Noten, Givenchy, Nina Ricci, Jil Sander, Miu Miu, Prada en Yves Saint Laurent was ze op de catwalk te zien. Hanne liep tijdens de voorbije fashion weeks 45 shows in totaal.

Hanne Gaby werd in 2005 ontdekt door modellenscout Tom Van Dorpe, die haar prompt overvloog naar New York, en dat terwijl de jonge Hanne Gaby nog nooit hakken had gedragen. Al snel haalde ze de top, maar een ongeluk waarbij ze benen en schouders brak, leek het einde van haar modellencarrière. Dat was buiten Hanne gerekend, die terugvocht en ondertussen tot de top van de modellenwereld gerekend mag worden. Zo staat ze nu op hetzelfde niveau als Anouck Lepère en Hannelore Knuts.

Met haar 1.80 meter en haar karakteristiek gezicht is Hanne Gaby een typisch catwalkmodel dat elke look aankan, wat haar erg geliefd maakt bij de modehuizen. En het legt haar beslist geen windeieren, want volgens insiders verdient ze per show tussen de 5.000 en de 10.000 euro.(br.Het Nieuwsblad)



12-03-2011 om 18:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!