Ophef over push-upbikini's voor 7-jarigen
Na de gevulde beha's, make-up en de hoge hakken voor kleuters, is er
nu de push-upbikini voor 7-jarigen. Het Amerikaanse kledingmerk
Abercrombie & Fitch kreeg onlangs heel wat kritiek te verwerken met
de gevulde bikinitopjes uit hun kindercollectie.
Op de website van A&F stond oorspronkelijk 'push-up triangle' te
lezen, maar die omschrijving verdween echter vliegensvlug nadat het merk
overdonderd werd met reacties van boze ouders. Sindsdien wordt het
gevulde topje als 'striped triangle' omschreven.
Het is niet de
eerste keer dat A&F zich de woede op de hals haalt van shoppers. In
2002 kwam hun mannenparfum 'Fierce' in opspraak nadat bekend raakte dat
het geurtje giftige stoffen bevat.
Vorig jaar stampte het
kledingmerk in de Verenigde Staten nog tegen de schenen van de
Aziatische gemeenschap door een T-shirtcollectie te ontwerpen die de
draak steekt met het Chinese volk. Abercrombie & Fitch belandde
daardoor zelfs op het lijstje van de slechtste bedrijven ter wereld.
|