Het Antwerpse Modemuseum bleef lange tijd gesloten wegens renovatiewerken. Op 16 maart opent het opnieuw de deuren met Ontrafel, een indrukwekkende expositie die de geschiedenis van breigoed op bijzondere wijze in kaart brengt.
Als je ervan uitgaat dat breien ouderwets is en uitsluitend grootmoeders boeit, zal Ontrafel je wellicht aangenaam verrassen. Hier bewonder je namelijk vernieuwende creaties van gerenommeerde binnen- en buitenlandse ontwerpers zoals Ann Salens, Martin Margiela, Vivienne Westwood en Sonia Rykiel. Die werpen clichés overboord en beklemtonen dat tricot nog steeds een belangrijke inspiratiebron is voor de modewereld.
Geschiedenis Het interessante verleden van de stof wordt belicht aan de hand van historische stukken en gewaagde avant-garde silhouetten. Daaruit blijkt dat de geschiedenis van breigoed gelijk loopt met de emancipatie van de vrouw. Dames kregen in de jaren 20 meer vrijheden en vulden hun garderobe aan met luxueuze tricotkleedjes. In de sixties kochten vooruitstrevende types dan weer aansluitende outfits om hun vrouwelijkheid te beklemtonen.
Praktische informatie Datum: van 16 maart tot 14 augustus.
Toegangsprijs: 7 euro Plaats: Momu, Nationalestraat 28 in Antwerpen Meer informatie: www.momu.be (br.Het Nieuwsblad)
Geen 'nipple slips' meer op strand dankzij klevende bikini
Geen 'nipple slips' meer op strand dankzij klevende bikini
Haast elke vrouw, ook fashionable celebs als Beyoncé, toonden op
strand ongewenst hun tepels doordat hun bikinitopje verschoof. Vanaf
deze zomer hebben we alvast een zorg minder op strand, een nieuwe bikini
die aan je huid 'kleeft' voorkomt dit soort gênante situaties.
Beyoncé, Kirsten Dunst, Avril Lavigne, allemaal werden ze door een
paparazzi betrapt wanneer hun badpak of bikinitopje verschoof en ze zo
meer van zichzelf blootgaven dan ze wilden. Ook al worden de meeste
dames niet begluurd door opdringerige fotografen, toch blijft zo'n
nipple slip voor een overvol strand gênant. En haast geen enkele vrouw
lijkt hier al van bespaard te zijn gebleven. Actieve beachbabes moeten
zich vanaf nu geen zorgen meer maken over ongelukjes bij uit het water
komen, de 'Superkini' van O'neill kleeft zo aan je lichaam, dat alles
mooi blijft zitten, ondanks de wildste golven.
Nanovezels Het
merk gespecialiseerd in badmode spendeerde heel wat tijd aan onderzoek
en ontwikkeling van een nieuw materiaal dat aan je lichaam blijft
kleven. De stof is gemaakt van ultrafijne nanovezels, dit betekent dat
het oppervlaktegebied tien keer groter is dan bij normale vezels.
Hierdoor ontstaat een kracht door wrijving, waardoor de stof meer grip
heeft en deze niet kan bewegen of wegglippen, tegelijkertijd voelt de
textuur zacht aan. Tests tonen aan dat het materiaal beter bestendig is
tegen hevige golven dan andere stoffen. De nanovezels kleven 215 procent
beter aan je huid dan standaard lycra. Zit perfect De
professionele surfer Amandine Sanchez hielp bij de ontwikkeling van de
Superkini. "Sinds ik het product ontdekte, draag ik niets anders meer.
Ik voel me echt anders in het water, het zit perfect en ik hoef niet
constant naar beneden te kijken wanneer ik op mijn plank sta of wanneer
ik uit het water ga." De bikini is verkrijgbaar in bloemen-,
streepjesprint maar ook in zwart, roze en rood en je betaalt er 79,95
euro voor.
Beautymerk lanceert eerste advertentie zonder photoshop
Beautymerk lanceert eerste advertentie zonder photoshop
De Franse cosmeticafabrikant 'Make Up For Ever' lanceerde de eerste
reclamecampagne waar geen photoshop aan te pas kwam in Amerikaanse
magazines. Betekent dit een verandering in de advertentiewereld of is
het maar een publiciteitsstunt?
De advertentie voert promotie voor een nieuwe lijn van producten die
zo'n hoge kwaliteit belooft dat zelfs een HD-camera geen foutjes zou
kunnen registreren. "Ons doel voor deze campagne is te bewijzen dat deze
make-up zo goed werkt, dat er geen nood aan retouches is", aldus Gilles
Kortzagadarianv van Make Up For Ever.
In reclamecampagnes wordt
heel wat digitaal bijgewerkt om zo de perfectie na te streven. Zo
worden bij al erg aantrekkelijke modellen oogkleuren veranderd, dijen
slanker gemaakt, poriën verkleind en imperfecties weggegomd. Voor de
champagne nemen vier verschillende vrouwen foto's van zichzelf met hun
gsm.
Model van Victoria's Secret met schrikwekkende O-benen.
Toegegeven, de campagne schetst nog steeds geen beeld van de gemiddelde
vrouw, er werden prachtige modellen gebruikt die bekend staan om hun
mooie huid en schoonheid. Maar het is wel zo dat nu ook bij hen bultjes
en puistjes te zien zijn, ze hebben glanzende voorhoofden en hebben
oneffenheden op hun armen. Ook op de website van het beautymerk zijn
binnenkort heel wat onbewerkte beelden van de shoot te zien, gebruikers
kunnen dan inzoomen om te kijken hoe goed de nieuwe beautyproducten
zijn.
Het is een mooi initiatief,
hoewel de nobele bedoelingen van het beautymerk ter discussie staan,
Make Up For Ever zal dit wel voornamelijk vanwege de publiciteit en de
media-aandacht doen en niet om de gemiddelde vrouw een goed gevoel over
zichzelf te geven. Toch is dit een mooi begin van de afschaffing van
photoshop in modemagazines en beautyadvertenties.
Er
verschijnen nog steeds te veel beelden in de media waar aan geprutst
werd. Zo werd nog onlangs een campagne van Victoria's Secret waar het
model een wel erg vreemde vorm van benen had. Het model draagt een
tuinbroek, maar haar benen lijken onnatuurlijk dun en ze heeft extreme
O-benen. Dit veroorzaakte, zoals al vaker in het verleden gebeurde, een
heisa op heel wat blogs. Een vergelijking met een model dat hetzelfde
kledingstuk in een andere kleur draagt, toont aan dat ze een
realistischer figuur heeft en dat er daadwerkelijk enkele retoucheringen
aan te pas kwamen.
Het is niet de eerste keer dat het
Amerikaanse lingeriemerk hiervoor onder vuur ligt, een enthousiaste
beeldbewerker gomde onlangs per ongeluk een arm van een model weg.
Wat de toekomstige prinses ook draagt tijdens een publieke verschijning, haar outfit is in een mum van tijd uitverkocht in Britse winkels.
Vorige week bezochten Kate Middleton en Prins William de Ierse stad Belfast. Kate schitterde in een klassieke trenchcoat van Burberry ter waarde van 755 euro. De jas was een dag na haar bezoek al niet meer verkrijgbaar in de (web)winkels. Fans betalen dus een fortuin om 'haar' kleren te bezitten. Dat is een mooi bewijs dat ze naast prinses, ook een mode-icoon in wording is.
Kate gaat het liefst gekleed in creaties van Burberry, Mulberry en Tempererly. Op die manier combineert ze feilloos haar passie voor mode met haar liefde voor het vaderland. Maar ze maakt zich nog populairder door kleren uit betaalbare ketens te combineren met duurdere designerstukken.
Royalty watchers menen dat vrouwen haar al sinds 2007 als een voorbeeld beschouwen. In dat jaar werd Kate 25 en voor de gelegenheid droeg ze een jurkje van Topshop. Na amper 24 uur was het mode-item volledig uitverkocht.
Peacocks noteerde dan weer een verkoopstijging van 95 procent toen ze het beroemde blauwe verlovingskleedje van Kate namaakten en te koop aanboden. Ook juweliers die hun gamma uitbreiden met replicas van haar verlovingsring, doen gouden zaken. (br.Het Nieuwsblad)
Opnieuw heisa rond gevulde beha's voor achtjarigen
Opnieuw heisa rond gevulde beha's voor achtjarigen
De Britse winkelketen Matalan ligt onder vuur nadat vandaag bekend
raakte dat er gevulde beha's te koop zijn voor kinderen vanaf acht jaar.
De bewuste voorgevormde beha is verkrijgbaar vanaf de maat 75AA.
Ditwordt verkocht in de sectie meisjeskleding van 3 tot 13 jaar. Het zou
volgens critici ontwikkeld zijn om meisjes die nog geen
borstontwikkeling hebben toch de indruk van een boezem te geven. De
beha's zouden gevuld zijn om meer steun te geven, aldus de website. Dit
kledingstuk doet opnieuw het debat rond de seksualisering van jonge
kinderen oplaaien. Drie Britse modeketens haalden om die reden vorig
jaar al gelijkaardige producten uit de handel. Heel wat mensen blijken
toch interesse voor het product te hebben, verschillende maten zijn al
uitverkocht.
Deze
producten zijn momenteel te koop op de website van de keten, ondanks een
'schandaal' vorig jaar rond de marketing van 'seksueel' getinte kledij
voor jongeren. De Britse premier David Cameron noemde toen een lijn
voorgevormde bikini's voor kinderen van zeven en acht jaar een schande,
waarop de schuldige winkelketen Primark dit kledingstuk uit rekken
haalde. De keten Tesco kreeg kritiek voor het verkopen van hoge hakken
bestemd voor meisjes van drie jaar en ouder.
De bewuste beha.
Uit
een recente enquête blijkt dat meer dan een op de drie volwassenen
vindt dat de kleding in winkelketens te volwassen zijn, het jaar
daarvoor was dit nog slechts een kwart. Experts waarschuwen dat
verkopers zich richten op beïnvloedbare meisjes door uitdagende outfits
te verkopen die gedragen worden door hun favoriete sterren als de
18-jarige Amerikaanse Miley Cyrus. Matalan zegt dat ze de kwestie eens
zullen bekijken.
De Belgische Hanne Gaby Odiele is nog maar 22, maar wordt wel door elk groot modehuis gevraagd om hun shows te lopen.
Wanneer je als model gevraagd wordt voor het defilé van Chanel, kan je zeggen dat je goed bezig bent. Het overkwam Hanne Gaby Odiele -née Hanne Termote- die zich de afgelopen week met Karl Lagerfeld mocht laten fotograferen. Maar Kaiser Karl is niet de enige die vol lof is over de Belgische schone. Ook bij Dries Van Noten, Givenchy, Nina Ricci, Jil Sander, Miu Miu, Prada en Yves Saint Laurent was ze op de catwalk te zien. Hanne liep tijdens de voorbije fashion weeks 45 shows in totaal.
Hanne Gaby werd in 2005 ontdekt door modellenscout Tom Van Dorpe, die haar prompt overvloog naar New York, en dat terwijl de jonge Hanne Gaby nog nooit hakken had gedragen. Al snel haalde ze de top, maar een ongeluk waarbij ze benen en schouders brak, leek het einde van haar modellencarrière. Dat was buiten Hanne gerekend, die terugvocht en ondertussen tot de top van de modellenwereld gerekend mag worden. Zo staat ze nu op hetzelfde niveau als Anouck Lepère en Hannelore Knuts.
Met haar 1.80 meter en haar karakteristiek gezicht is Hanne Gaby een typisch catwalkmodel dat elke look aankan, wat haar erg geliefd maakt bij de modehuizen. En het legt haar beslist geen windeieren, want volgens insiders verdient ze per show tussen de 5.000 en de 10.000 euro.(br.Het Nieuwsblad)
Ook kleine meisjes gedragen zich graag als prinses, inclusief mooie
jurk en hoge schoenen. Maar wat de meisjes niet altijd beseffen, is dat
je van prinsessenschoenen pijnlijke voeten krijgt.
Vrouwen weten het al langer: hakken zijn een must, maar tegelijk vaak
een bron van pijn en ongemak. Lang wandelen is meestal geen optie, net
zomin als lang staan.
Een optie is om onopvallende ballerina's of sportievere schoenen mee te smokkelen en die aan te doen bij het naar huis gaan.
Maar
bij de Hollywoodjeugd is nog een andere optie gangbaar: de
prinsessenjurk combineren met stoere of sportieve schoenen, zoals All
Stars of Combats. Wie zei dat prinsessen niet stoer konden zijn?
Reptielenprints zijn al langer populair bij tassen en schoenen: nu
kunnen vrouwen voor 220 euro echte slangenhuid ook op hun nagels dragen.
Schoonheidsspecialiste Terri Silacci
bedacht de techniek een half jaar geleden toen één van haar kinderen van
school thuiskwam met een slangenhuid. "Het duurde ongeveer zes maanden
om het hele proces op punt te krijgen", aldus de eigenares van Euphoria
Lounge Salon & Spa in Monterey, Californië. "Ik leerde huid te
desinfecteren en hoe deze juist aan te brengen. Hiervoor gebruik ik geen
normale nagellak, maar een gekleurde gel die lang blijft en je nagels
versterkt. Deze wordt gehard met een droger en ziet er uit als een
normale nagellak. Eerst komt er een laag van deze gel, dan een stukje
slangenhuid, daarover komt dan nog een beschermende laag."
Het
resultaat is een slangenprint op je vingers of tenen, waardoor je
nagels perfect passen bij je andere reptielenaccessoires. Of deze
beautytrend ook echt zal aanslaan bij het grote publiek is nog maar de
vraag, de behandeling wordt nog maar in één salon uitgevoerd en niet
iedereen zal 220 euro overhebben voor iets dat maar enkele weken blijft.
Karl Lagerfeld presenteerde gisteren zijn herfstcollectie voor Chanel in Parijs. Het werd een duistere show, maar dat belette modepers en it-girls niet om elkaar te verdringen voor een plaatsje op de eerste rij.
Het decor van de Chanel-show leek wel een plek waar de wereld net was vergaan: dramatisch, doorrookt en met donkere stenen die nog leken na te smeulen. Die setting in combinatie met een orchestrale versie van 'A Forest' van The Cure waren het ideale decor voor wat een duistere collectie genoemd kan worden. De kleren zagen eruit alsof de modellen die ze droegen een vulkaanuitbarsting hadden overleefd, met donkere kleuren en aan flarden gescheurd. Capes en tunieks zorgden voor een middeleeuws element in dit apocalyptisch verhaal en de gotische avondkleding deed vermoeden dat Dracula zelf naar het feest kwam.
Toch was Lagerfeld niet pessimistisch: op het eind vande tunnel -lees: catwalk- scheen verblindend licht. Net als op de eerste rij, trouwens, waar de Lily Allens, Alexa Chungs en Clémence Poésys van deze wereld gewillig op de foto gingen met Kaiser Karl. Want iemand moet toch voor de lichte noot zorgen? (br.Het Nieuwsblad)
Cilou Annys (55 kg) op dieet: Ik ben te dik als model
Cilou Annys (55 kg) op dieet: "Ik ben te dik als model"
Miss België 2010 Cilou Annys (20) trekt naar Amerika om er haar kans
te wagen als model. Maar Cilou, 1m78 en 55 kg, moet eerst op dieet. "Ik
vind mezelf niet dik, maar in Amerika is 55 kg blijkbaar te veel om
model te zijn. Als de modellenbureaus willen dat ik afval, dan doe ik
dat", aldus Cilou in TV Familie.
"Daarom sta ik nu al een maand op dieet. In het begin was het wennen om
mijn eetpatroon aan te passen. 's Morgens eet ik havermoutpap met een
banaan en een warme drank, 's middags een half broodje en 's avonds een
kleine warme maaltijd. Meer niet. Vroeger at ik 's avonds soms drie
borden, nu slechts één. Soms heb ik zin om 's middags mijn hele broodje
op te eten, maar dan verplicht ik mezelf om de helft te laten liggen. Dan eet ik nadien nog enkele kerstomaatjes om mijn honger te sussen."
Hoewel
Cilou beseft dat haar dieet voor buitenstaanders overbodig kan lijken,
zet ze toch door. "Ik vind mezelf niet te mager of te dik. Ik ben
tevreden met mijn lichaam. Maar als de modellenbureaus willen dat ik
vermager, dan doe ik dat. Ik ben al 2,5 kilo kwijt en er moet nog drie
kilo af. Onder de 52 kilo ga ik niet, anders wordt het ongezond."
"In Amerika moet je maatje 34 hebben om als model te kunnen doorbreken, en dat is mijn droom. In België is de gangbare maat 36, maar als je daarmee in modesteden als New York, Milaan, Londen of Parijs verschijnt, maak je geen schijn van kans."
Claudia Schiffer zegt haar catwalkcarrière definitief vaarwel. Vanaf nu zal ze enkel nog in de coulissen te vinden zijn als ontwerpster.
Modellen die zelf ontwerpers worden, het is niets nieuws. Kate Moss en Erin Wasson zijn slechts enkele voorbeelden, maar Claudia Schiffer is nog toegewijder: ze geeft haar catwalkcarrière op om te kunnen ontwerpen.
Schiffer is vastberaden. Ontwerpers proberen me elk seizoen te overtuigen en ik beschouw dat als een groot compliment, maar niets kan me van gedachte doen veranderen, aldus het topmodel in Vogue UK.
Haar debuutcollectie van kasjmier kledingstukken kwam tot stand in samenwerking met het Duitse knitwearmerk Iris van Armin. ( br. Het Nieuwsblad)
1. Tweed Een vleugje tweed bezorgt een elegante
indruk. Het tijdloze stofje werd massaal gespot op de vele catwalks.
Zowel bij Chanel liet de lichtroze tweed een zoete indruk na als bij
vele andere ontwerpers die het stofje verwerkten tot een eigentijdse,
hippe variant.
2. Smaragdgroen Een winterlook fleur je op met smaragdblauw. Net als bij Angelina Jolie, werd de kleur ook gespot op de catwalk van Mulberry.
3. Militaire look Trek
die militaire jasjes nu al aan, volgende winter duiken ze ongetwijfeld
massaal in het straatbeeld op. Burberry geeft alvast het voorbeeld. 4. Zwart-Wit Tooi je in zwart en wit. Monochrome afbeeldingen, vaak zwart-wit , doen het helemaal.
5. Bloemenprints Wil je helemaal vrouwelijk overkomen, scoor je met bloemenprints.
6. Mosterdkleur Victoria
Beckham schijnt verzot op de kleur. De tint doet opvallen, al geldt
hier de regel: less is more. Combineer met zwarte tinten.
Geen flauw idee welke modekleuren je deze lente best aan je kleerkast
toevoegt? Met deze 5 knalkleuren zet je de nieuwste trends naar je
hand.
Deze lente loop je maar al te graag een
blauwtje, want indigo is dit seizoen een echte voltreffer. Op de catwalk
zagen we modellen in strak afgelijnde silhouetten en decadente stoffen.
Combineer deze kleur met metalen accessoires. Je kunt er werkelijk alle
kanten mee op: een koningsblauwe outfit is zowel op kantoor als in een
ietwat chiquere omgeving een hot item.
Fuchsia Vorig
jaar maakten zeemzoete kauwgom-roze outfits het mooie weer, dit seizoen
neemt de knalkleur fuchsia de fakkel over. Kleurrijker dan haar fletse
voorganger en 'ultra-girly. Zet de felle kleur extra in de verf door
fuchsia te combineren met eenvoudige kleuren zoals zwart en 'nude'
(zoals zalmroze en huidskleur).
Limoengroen Kom
fris en zonnig voor de dag met een streepje limoengroen. Lichtere
huidtypes gaan best voor een ietwat zachtere variant, donkere huidtypes
kunnen dan weer 'all the way' gaan met een fluorescerend groen kleurtje.
Tangerine Deze
oranje kleur is dan wel allesbehalve subtiel, maar een regelrechte
'must have' voor de lente. Tangerine oogt helder en is tegelijkertijd
een beetje schreeuwerig. Kies voor een klassiek silhouet en
experimenteer overdag met accessoires in gedurfde kleuren. Transformeer
je outfit tot een elegante topper door de kleur te combineren met zwart.
Indigo
Turkoois Wees
niet verlegen om een tropisch blauw kleurtje aan je kleerkast toe te
voegen. Ga voor ruches en volumineuze mouwen. Combineer je outfit met
neutrale accessoires en voeg een tikkeltje drama toe door van kop tot
teen turkoois te dragen.
Polka dots en streepjes voor oma's? Think again! Ze zijn weer
helemaal terug van weggeweest. Meer nog, vanaf nu mag je ze samen in één
outfit steken.
Moschino zette alvast de toon door zijn lentecollectie weelderig te
voorzien van de nodige 'dots and stripes'. Je zal het misschien niet
meteen verwachten, maar bolletjes met streepjes combineren is eigenlijk
kinderspel: mogelijkheden zijn legio zolang je er geen kleurenkermis van
maakt. Kies voor een basispalet van zwart, rood, wit en blauw.
Herfstcollectie Dolce & Gabbana.
Gooi
bonte kleuren overboord en ga lekker uit je dak: kies voor een zwarte
polkadotjurk met een rood gestreept sjaaltje of een gestreepte tanktop
met een bolletjesrok. Het kan en mag deze lente allemaal.
Dolce
& Gabbana gaat met zijn nieuwste herfstcollectie dan weer helemaal
back to the eighties met een overdaad aan sterren. Waar Moschino nog
'girly' uit de hoek komt met de speelse bolletjes en retrostrepen, kiest
Dolce & Gabbana voor de jongensachtige look: oversized mannenpakken
en veel zwart en wit.
Zowel Rihanna en Jennifer Lopez werden deze week gespot met een blote
buik, wat betekent dat deze trend uit de jaren '90 weer helemaal terug
is. Sommige vrouwen zullen juichen bij dit nieuws, maar velen huiveren
eerder bij de gedachte dit lichaamsdeel aan de wereld te moeten laten
zien.
Rihanna verscheen gisteren in een gebreid, kort topje in combinatie met
een wortelbroek met hoge taille, waardoor haar buikje goed zichtbaar
was. Aangezien de 23-jarige celeb een slanke lijn heeft, kan ze deze
trend perfect aan. Ook haar oudere collega Jennifer Lopez (41 jaar)
toonde haar platte, blote taille gisteren op de rode loper met een kort
wit hemdje en minishort. De jonge fashionista Leighton Meester deed het
hen al voor afgelopen september met kort truitje.
Niet voor iedereen Niet
elke dame heeft echter hetzelfde slanke figuur als deze twee gezegende
dames, daarom is deze trend ook niet weggelegd voor iedereen. Enkel
wanneer je je zeker over dit gebied voelt, kun je dit dragen, anders ga
je nooit stralen wanneer je voortdurend je topje lager trekt.
Beetje bloot
De truc zit hem er in enkel een beetje bloot te tonen, dit verkrijg je
wanneer je los truitje net ter hoogte van de tailleband van je broek
komt en er zo af en toe wat vlees komt piepen. Je combineert dit dus
best met een broek met hoge taille.
Niet voor muurbloempjes: de paardenstaart met 'poof'
Niet voor muurbloempjes: de paardenstaart met 'poof'
Kim Kardashian.
Paardenstaarten saai en tuttig? Vergeet het maar! Met deze handige
tips tover je in een handomdraai een slap kapsel om tot een très-chique
volumineuze paardenstaart.
Glamoureus, retro en chique: sterren zoals Reese Witherspoon, Nicole
Kidman en Cindy Crawford zijn helemaal weg van de volumineuze
paardenstaart. Zo ga je zelf te werk:
- Erg belangrijk: haarlak! Spray wat lak over de haarwortels en gebruik vervolgens een haardroger om meer volume te creëren.
-
Neem een paar stukjes haar en toupeer ze lichtjes zodat je vooraan wat
extra volume krijgt. Wees niet te vlijtig, less is more.
- Kam
je haar naar achteren en maak een paardenstaart. Trek niet te hard aan
je haar, anders zal de 'poof' haar volume verliezen.
- Neem de losse stukjes bij elkaar en maak er met een krultang warrige krullen van. Dit brengt extra 'schwung' in het haar.
Nicole Kidman.
- Strijk met je vingers door de krullen en geef de lokken wat meer volume door er een beetje gel in te doen.
-
Spray opnieuw haarlak over de kruin en krullen zodat je kapsel goed
blijft zitten. Je kan het geheel wat nonchalanter maken door een paar
lokken langs het gezicht te laten hangen.
- Tot slot breng je nog een beetje gel aan de zijkanten aan et c'est ça!
Bekijk de fotoreeks met paardenstaarten uit Hollywood hier.
Het lijkt stilaan een traditie om met een zwanger buikje te poseren
op de cover van een beroemd modeblad. Ook topmodel Eva Herzigova ruilt
de push-up beha voor een shoot met haar ronde buikje.
Demi Moore, Britney Spears en Claudia Schiffer poseerden al fier met hun
zwanger buikje op een modeblad. Het 38-jarige topmodel Herzigova
schijnt de volgende, zij poseert voor het aprilnummer van het Britse
magazine Harper's Bazaar in outfits van Dior, Chanel en Lanvin.
Borsten "Zwanger
zijn is een sensueel gebeuren", vertelt ze. "Je voelt je zeer
vrouwelijk. Vooral in de eerste drie maanden bloei je als vrouw volledig
open. Mijn huid en haar waren in perfecte conditie. Ook mijn borsten
riepen een 'wow'- gevoel op, het leek alsof ik net een facelift en
borstvergroting achter de rug had. Het is geweldig om je oude lichaam
als twintiger te herontdekken".
Eva zette drie jaar geleden al een zoontje op de wereld, George genaamd.
Het Parijse modehuis Dior ontslaat zijn topontwerper John Galliano.
Klachten die bij de politie zijn ingediend over het racistische en
antisemitische gedrag van de ontwerper, zijn daarvoor de aanleiding,
meldde de Franse onderneming dinsdag.
Topman Sidney Toledano kwam
tot zijn besluit nadat hij een filmpje had gezien waarin te zien zou
zijn hoe Galliano mensen uitscheldt in een bar in Parijs.
"Ik
veroordeel ten zeerste wat John Galliano heeft gezegd. Het is volledig
in tegenspraak met de waarden die Christian Dior altijd heeft
verdedigd'', aldus Toledano.
Ook kersvers Oscarwinnares Nathalie
Portman - tevens het gezicht van een parfum van Dior - walgt van de
uitspraken van de ontwerper. (br.hln foto ap)
De rode loper van de Oscars werd traditiegetrouw overstroomd door
celebrities in designerjurken en ¿pakken. Dé trend was glitter en
gladde, soepel vallende jurken. Less is more geperfectioneerd tot in de
puntjes dus. Dramatische jurken schitterden door afwezigheid.Er waren
opvallend veel jurken die letterlijk schitterden, glansden en fonkelden.
Sommige heel subtiel, zoals bij de jurken van Hailee Steinfeld , Mandy
Moore en Natalie Portman, anderen minder subtiel zoals Melissa Leo en
Heidi Klum op de Vanity Fair after-party.
Er waren nog grote trends zichtbaar. Twee kleurentrends, meer bepaald: nude en rode tinten (felrood, oranje en paars). Dé
grootste nude-ster was ongetwijfeld Halle Berry, die haar Marchesa-jurk
met tule-afwerking droeg met enorm veel klasse. Maar ook Hilary Swank,
Hailee Steinfeld en Michelle Williams straalden. Mila Kunis en Cate
Blanchett kozen dan weer voor lila.
Van geen kleur naar een fel
kleur, want de andere trend was net heel opvallend: rood en rode tinten.
De ster hier? Sandra Bullcok, Penelope Cruz en Jennifer Hudson, al was
de paarse jurk van Natalie Portman ook een hit.
Opvallend weinig
zwart (Sharon Stone, Busy Philips, Reese Witherspoon) dit jaar, maar wel
veel veren en pluimen ter afwerking (zie Hilary Swank, Sharon Stone).
Daartegen schitterde de avondblauwe jurk van Amy Adams nog meer.
Missers
op de rode loper waren er natuurlijk ook: hoe graag we ook willen, de
wijnrode kanten jurk van Scarlett Johansson kunnen we niet mooi vinden.
Idem voor de lila jurk van Cate Blanchett, die de jurk wel kan dragen,
maar dat maakt het nog niet wauw natuurlijk. Florence van Florence and
the machine , Jackie Weaver en ook Nicole Kidman sloegen de bal
behoorlijk mis.
Het modehuis Gucci houdt van bont, anno 2011 nog meer dan ooit. Dat was dan ook te zien op de presentatie van de nieuwe herfstcollectie tijdens de Milanese Fashion Week.
Paars, groen, blauw, geel, rood, oranje, zowat alle kleuren waren present tijdens de nieuwste modeshow van Gucci. En bijna overal was een pluisje bont te bespeuren. Soms werd het klassevol gehouden met een stola, maar andere keren was het model zowat een wandelende bontreclame. Ook pythonleder was erg gegeerd door Frida Giannini, de creatieve directrice bij Gucci.
Inspiratiebron was zonder twijfel de jaren '70. Mad Men-fans rennen dan ook best zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde Gucci-boetiek, want de hoge taillerokken en jurkjes van velours zijn een echte hit bij het modehuis. (br.vandaag.be)