Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

19-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze zomer dragen we slippers van autobanden


Deze zomer dragen we slippers van autobanden




Worden de 'Plakkies', slippers waarvan de zool uit autobanden is gemaakt, een must-have deze zomer? De kans bestaat want het eco-vriendelijk schoeisel, opgesmukt met hippe motieven, is straks in de Belgische winkels te vinden.


'Plakkies' is het Afrikaanse woord voor slippers. Studenten van de Technische Universiteit Delft richtten samen met de Nederlandse stichting KidsRights, een unieke, verantwoorde slipperfabriek op in de sloppenwijken van Durban, Zuid-Afrika. Met dit initiatief creëren de studenten niet alleen werkgelegenheid voor kansarme inwoners uit de sloppenwijken maar ook een funky, duurzame design slipper gemaakt van autobanden. 









De zool van de Plakkies is gemaakt van oude autobanden. Deze worden in Zuid-Afrika massaal gedumpt en illegaal verbrand en zijn daarmee een enorme belasting voor het milieu. Dankzij de Plakkies worden de autobanden hergebruikt. De kleurrijke patronen op de slipper zijn ontworpen door weeskinderen uit de sloppenwijken rondom Durban. Deze tekeningen verbeelden de creativiteit en de dromen van deze kinderen. Alle winst die voortkomt uit de verkoop van de Plakkies gaat voor de volle 100% terug naar KidsRights' weeskinderenprojecten in de betreffende sloppenwijken.


Het doel van de fabriek is om structurele werkgelegenheid te creëren in een van de meest sociaal en economisch verwaarloosde gebieden van Zuid-Afrika. In deze fabriek werken 70 ongeschoolde, voornamelijk HIV-geïnfecteerde inwoners uit de sloppenwijken.

Dankzij deze baan kunnen zij, vaak na jarenlange werkloosheid, weer een bestaan opbouwen. Elke werknemer kan met zijn loon naast zichzelf ook 10 mensen in zijn directe omgeving onderhouden. Kinderen kunnen weer naar school en zo krijgen 700 mensen door dit initiatief weer kans op een toekomst. In de fabriek staan veiligheid, opleiding en gezondheid op nummer een.


Plakkies zijn verkrijgbaar in verschillende trendy kleuren: Sunny Pink, Silver & Gold en Summer Fresh voor vrouwen en Sky Blue en Urban Soil voor mannen. Ze zijn te verkrijgen 39,95 euro bij de  betere trendy schoenen- en fashionwinkels in België.



19-01-2010 om 13:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sarah Jessica Parker wordt creatief directeur Halston Heritage


Sarah Jessica Parker wordt creatief directeur Halston Heritage


http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/16/866496/sarah-jessica-parker-wordt-creatief-directeur-halston-heritage_1_515x0.jpg


De Amerikaanse actrice Sarah Jessica Parker gaat weer aan de slag in de modewereld. Dat meldt Women's Wear Daily.

De actrice wordt sinds de serie 'Sex and the City' gezien als een stijl-icoon. Ze speelde namelijk de columniste Carrie Bradshaw met een verslaving voor modieuze - en dure - schoenen. Nu mag Parker haar ervaring gebruiken als creatief directeur voor het Amerikaanse modehuis Halston Heritage.

Het is niet de eerste keer dat Sarah Jessica Parker in de mode-industrie gaat werken. In 2007 bracht de actrice haar eigen kledinglijn 'Bitten' op de markt. Dat bleek echter geen succes, want een jaar later werd de collectie al stopgezet (br.she)



18-01-2010 om 11:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine borsten zijn hip

Kleine borsten zijn hip


http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/14/861866/kleine-borsten-zijn-hip_1_515x0.jpg



Celebrities kiezen massaal voor kleine borsten. De grote voorbeelden van dienst zijn Katie Price, Victoria Beckham en Christina Aguilera.

Victoria Beckham ging onlangs van een E-cup naar een bescheiden B-cupje. Katie Price ruilde haar gigantische H-cup dan weer in voor een verstandige E-cup en Christina Aguilera had zo genoeg van haar F-cup dat ze intensief begon te trainen om terug naar een C-cup te gaan.

Volgens trendwatchers zouden deze celebrities er wel eens voor kunnen zorgen dat mensen met een borstvergroting massaal voor kleinere borsten beginnen kiezen. Benieuwd of cosmetische chirurgen binnenkort enkel nog borstverkleiningen uitvoeren. (br.she)



17-01-2010 om 12:09 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
15-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beha van boomschors en tomaten

Beha van boomschors en tomaten





Sexy stofjes, gemaakt uit dennenhout, tomaten en bessen. Dat is wat de lingerie van Watmooi belooft. Groene lingerie kent steeds meer succes.







Dennenhout
WatMooi heeft dit voorjaar de collectie duurzame lingerie flink uitgebreid met 4 internationale merken. Daarmee bezit het merk online de grootste collectie groene lingerie.

De lingerie van het Franse label g=9.8, bevat stofjes, gemaakt van dennenhout. Het hout wordt gewonnen door bomen te snoeien, zodat de bomen zelf kunnen doorgroeien. Met een speciaal biologisch proces wordt het hout omgezet in vezels die samen met elastan een bijzonder sterke en duurzame stof opleveren.



http://img13.imageshack.us/img13/7923/bikinix.jpg


Eco-katoen
Het label Peau-Ethique is een jong Frans bedrijf dat de allerleukste lingerie wil maken op een manier die niet schadelijk is voor het milieu en met respect voor alle mensen. Biologisch katoen wordt verbouwd zonder chemicaliën en is een logische keuze voor Peau-Ethique: het is zachter, zit beter en is veel beter voor het milieu en voor je huid.






Tomaten

Eco Boudoir is een eco-sexy lingerielijn met ontwerpen van bamboe en 100% organic zijde. Zij gebruiken watergedragen, niet vervuilende kleurstoffen met natuurlijke ingrediënten als tomaten en bessen. De lingerie wordt Fair Trade geproduceerd.



15-01-2010 om 23:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haute Couture bij Vero Moda voor groot én klein

Haute Couture bij Vero Moda voor groot én klein





Vanaf februari is bij Vero Moda de collectie 'Very' te verkrijgen. Het betreft een nieuwe, meer luxueuze lijn binnen het populaire merk. Binnen de lijn wordt ook een kindercollectie op de markt gegooid.






Haute Couture
De laatste trends van de catwalk en meer luxe-materialen als suède, leer en satijn zijn terug te vinden. Met kleuren als mosterdgeel, zwart, groen en wit, aangevuld met lila accenten, wordt het een fleurige zomer.






Very Small
Nieuw is ook de kinderlijn 'Very Small'. De Very Small collectie bevat dezelfde thema's en trends als de Very collectie voor volwassenen. De Very Small collectie zal verkrijgbaar zijn voor meisjes van 3 t/m 8 jaar.  Bekijk hier de collectie.



15-01-2010 om 18:11 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mode doet aan multitasking

Mode doet aan multitasking


http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/14/861462/mode-doet-aan-multitasking_1_515x0.jpg



Mode moet meer zijn dan een mooi omhulsel. Ze moet ook handig, liefst goedkoop en vooral extravagant zijn. En dankzij de economische crisis doet ze nu zelfs aan multitasking.

Een rok van Roland Mouret die ook dienst doet als een topje en omgetoverd kan worden tot sjaal. Een tas van Fendi of Mulberry die in 10 verschillende kleuren kan aangekleed worden. Een trui van DKNY die plots een bandage T-shirt of zelfs mouwloos topje wordt. Het zijn maar enkele voorbeelden van grote designers die hun ontwerpen multifunctioneel maken. Hun bedoeling? Mensen overtuigen om dure designstuks te kopen, enkel en alleen omdat ze er enorm veel variatie in kunnen brengen. Koop je een tas van Fendi, dan kost je dat 1500 euro, maar je krijgt er wel een tiental lederen, kwaliteitsvolle hoesjes bij waardoor je je tas steeds kan veranderen. Eigenlijk koop je dus 10 handtassen voor de prijs van 1.


Ook Chanel heeft dat begrepen, al pakken zij het iets minder drastisch aan. Zij voerden Lily Allen aan als gezicht van de nieuwe, goedkopere handtassenlijn. Niet enkel zijn de hebbedingen verlaagd in prijs, ze zijn ook omkeerbaar waardoor je eigenlijk 2 handtassen aankoopt. En wil je nog een stapje verder gaan, dan is er de ontwerpster Maia Norman nog. Zij zorgde ervoor dat je met 1 kledingstuk 4 verschillende designs in handen hebt. Haar grijze sweater kan je omdraaien zodat er een limoengroen jasje tevoorschijn komt. Wanneer je de kap af ritst blijf je over met een hip T-shirt.



14-01-2010 om 18:01 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Victoria Beckham heeft het hipste kapsel

Victoria Beckham heeft het hipste kapsel


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/13/859304/victoria-beckham-heeft-het-hipste-kapsel_1_515x0.jpg



Victoria Beckham is met haar strakke bob uitverkozen tot meest hippe kapsel van 2009. De draagbare look werd door duizenden fashionista's gekopieerd.


Victoria Beckham verandert ieder half jaar van coupe en dat doet andere fashionista's enkel maar meer watertanden. Agyness Deyn, Sienna Miller en Cat Deeley kopieerden naadloos de coupe van Posh, en driekwart van de ondervraagde Britse vrouwen verkoos de coupe zelfs tot meest hippe kapsel van 2009. Benieuwd of Beckham haar lossere, krullerige kapsel evenveel succes en navolging zal hebben.


13-01-2010 om 22:48 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koude maakt bont terug populair

Koude maakt bont terug populair


http://img43.imageshack.us/img43/3913/pels.jpg


De verkoop van jassen gemaakt van vossen, nerts of andere dierenpelzen stijgt terug door de koude temperaturen in Europa.

Grotere vraag
De organisator van pelsveilingen in Helsinki merken een verdriedubbeling op in de verkoop van bontjassen, de prijzen stijgen daarmee ook met een derde sinds december. Er is steeds meer vraag naar bont, aldus veilingmeester Pertti Fallenius. De markt had het de afgelopen jaren moeilijk, doordat de sociale druk rond deze materialen steeds groter wordt.

Ook in zomer
In landen als Finland en Rusland blijft de liefde voor bont bestaan, afhankelijk van de grootte van de mantel kan de prijs van een model oplopen tot 38.000 euro. "Het koude weer doet de industrie goed", aldus een Finse bontverkoper. "De modewereld doet zijn best om bont veelzijdiger te maken, zodat mensen het niet alleen in de winter kunnen dragen. Dankzij nieuwe technieken worden er nu ook lichte truitjes van gemaakt om in de zomer te kunnen dragen."

China
Ook de verminderde export uit China zou de industrie stimuleren. De laatste twee jaar halveerde het land de productie van nerts, vossenpelzen daalde met driekwart. China is na Europa de grootste producent van bont, daar rust er minder taboe op het gebruik ervan, wat de verkoop natuurlijk ook stimuleert. "De kledingindustrie werd de laatste jaren afkerig van bont uit China, omdat de werkomstandigheden er vaak slecht zijn." Denemarken is de belangrijkste producent van nertsen, jaarlijks worden in Europa 32 miljoen nerts- en vospelzen geproduceerd.

Taboe is groot
"Bont is geen musthave meer in de kleerkast van vrouwen", aldus mode-expert Milton Pedraza. "Het is niet dat klanten en vooral vrouwen er niet van houden, maar de sociale druk blijft groot genoeg. Maar omdat het chique en luxueus is, houden ze er tegelijkertijd van. Momenteel is het taboe echter groter dan de drang om de stof te dragen. De economische crisis doet de industrie ook weinig goeds. Toch zal het gebruik ervan niet zomaar verdwijnen, designers zullen het blijven gebruiken voor mouwen en als decoratie, maar een hele jas uit bont zie ik niet meer snel een trend worden."

Holbewoners
Harald Ullmann, vertegenwoordiger van PETA verwacht dat bont binnen de tien tot vijftien jaar zal verdwijnen uit het straatbeeld. "Zelfs al zeggen mensen dat bont terug is, dat is toch wat de industrie ons wil laten geloven, denk ik niet dat dit echt het geval is. Het heeft niets met luxe te maken, het gebruik ervan stamt uit de tijd van de holbewoners."



13-01-2010 om 22:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze jurk past elk bruidsmeisje

Deze jurk past elk bruidsmeisje





Wie een klassieke, traditionele trouwpartij wenst, mag de bruidsmeisjes niet vergeten. Maar wat doe je als deze dames niet over hetzelfde figuurtje of maatje beschikken? De 2Birds dress biedt de oplossing, omdat dit galakleedje op maar liefst 15 manieren kan worden gevouwen.

Succes
Ontworpen door Ariane Goldman, een oud Wall Street bankierster, kent de jurk massaal succes in de States. Verkrijgbaar in verschillende tinten en te dragen op alle mogelijke manieren, zou dit ontwerp iedereen staan. Haar successtory kent geen eind, vooral na lancering op de populaire Martha Stewart tv-show.






Europa
De ontwerpster hoopt nu ook Europa in te palmen. Eind januari opent ze haar eerste shop in Londen. Bekijk de jurk hier online in alle glorie.



12-01-2010 om 23:55 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vivienne Westwood ontwerpt voor jeansmerk Lee

Vivienne Westwood ontwerpt voor jeansmerk Lee


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/11/854256/vivienne-westwood-ontwerpt-voor-jeansmerk-lee_1_515x0.jpg



Ontwerpster Vivienne Westwood heeft een contract getekend bij jeansmerk Lee. De extravagante ontwerpster creëerde een uitermate punkerige jeanscollectie voor mannen en vrouwen.

In de vrouwencollectie zitten een boyfriend jeans, een skinny exemplaar, een kleine short en een exemplaar met rechte pijpen. Ook denimhemden en fel gekleurde T-shirts maken deel uit van de lijn.

De collectie komt uit in de herfst 2010. De broeken worden verkocht in de Vivienne Westwoodwinkels. (br.she)



12-01-2010 om 11:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook je haar moet vanaf nu lekker ruiken

Ook je haar moet vanaf nu lekker ruiken





Tal van beautyfabrikanten ontwikkelen producten die je haar lekker doen ruiken. Shampoos maar ook sprays, vanaf nu hebben je lokken een apart parfumflesje nodig.


Chocolade en snoep

Dankzij de nieuwste shampoos kun je naast de tradiotionele geuren als kokos ook je haren laten ruiken naar lychees, kweeperen, blauwe hyacinten of witte chocolade met de producten van de beautymerken TIGI en Philosophy Field of Flowers. Het wordt echter nog vreemder met de nieuwste haarspray die je een geur geeft alsof je net uit de douche komt, zoals bijvoorbeeld Fusion Brands. Ben je eerder een zoetebek, kies dan de Hair Shots, ze bieden onder meer cake- en suikerspingeuren aan, dat meldt Styletoday.nl. Ook Narciso Rodriguez brengt haarparfums uit met honinggeuren en musk.


Liever subtiel

Volgens de Nederlandse kapper Yves Durif zullen deze geurende haarproducten niet bij iedereen aanslaan. "De meeste klanten verkiezen een subtiele geur voor hun haar. Het is ook te specifiek om een hype te worden, niet iedereen verkiest namelijk dezelfde parfums."



 

10-01-2010 om 17:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet rimpels en focus op de tint van je huid

Vergeet rimpels en focus op de tint van je huid



Vrouwen proberen vaak met allerhande zalfjes rimpels en lijntjes weg te werken in een gevecht tegen de eerste ouderdomsverschijnselen. Nieuw onderzoek van Procter & Gamble heeft echter aangetoond dat het veel belangrijker is om een egale huidtint te hebben als je jong voor de dag wil komen. Dus dames, berg die antirimpelcrèmes op.


Als je vecht tegen de eerste ouderdomsverschijnselen, dan heeft het geen zin om te proberen je rimpels weg te werken. Blijkbaar draait alles om de conditie waarin je huid verkeert. Meer bepaald of de tint van je huid al dan niet egaal is, is veel belangrijker als je er jong en fris wil uitzien.


Vanaf het moment dat we verouderen, worden de stoffen melanine en hemoglobine onevenwichtig over de huid verdeeld. Hierdoor krijg je op bepaalde plaatsen bruine plekjes en zichtbare adertjes in het gezicht. Ook schaduwen gaan zich manifesteren als een gevolg van de aanwezigheid van rimpels en lijntjes. Zo ontstaan er contrasten en kleurverschillen die wijzen op veroudering.


Bijkomend onderzoek heeft aangetoond dat we mensen met een egale huid aantrekkelijker vinden.  "Of je het nu leuk vindt of niet, als je in een volle kamer binnenstapt, zal je aandacht automatisch focussen op de persoon met de meest gave huid", verklaart onderzoeker Paul Matts van Procter & Gamble. Het komt er dus op aan om je huid ontzettend goed te verzorgen zodat er niet teveel kleurverschillen optreden.



10-01-2010 om 17:18 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
09-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plaktattoos moeten nieuwste hype worden

 Plaktattoos moeten nieuwste hype worden





Tattoos zijn al langer trendy, het wordt zelfs mainstream nu grote modehuizen als Chanel en Rodarte het op de catwalk presenteerden. Omdat de modewereld echter zo vergankelijk is, brengt Chanel dé oplossing: couture plaktattoos.


Kousenband
De tijd dat je een plaktattoo gratis bij een kauwgom of in een pakje chips kreeg, is voorgoed voorbij. Voor een hip exemplaar van Chanel moet je maar liefst 50 euro neertellen. Hun ontwerpen zijn dan ook modieus verantwoord: het is een kousenband die je op je been moet aanbrengen, net zoals die te zien waren op de catwalk van de lente/zomercollectie 2010. Je kunt ze kopen in de boetieks van Chanel. We betwijfelen momenteel wel of het een wijdverspreide trend zal worden: 50 euro is veel geld voor iets dat na één keer wassen verdwenen is.



09-01-2010 om 01:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Posh spendeert 1 miljoen tijdens shoptrip in Milaan

Posh spendeert 1 miljoen tijdens shoptrip in Milaan




Hoewel alle vrouwen weten, zeker nu met de solden, dat het makkelijk is om meer uit te geven dan gepland tijdens het shoppen, is een budget van meer dan 1 miljoen euro toch overdreven. Voor Posh echter is het de normaalste zaak van de wereld.


Victoria Beckham liet zich volledig gaan op de bekende Milanese Via Montenapoleone, waar ze haar favoriete dure boetieks bezocht. Ze verwende zichzelf met handtassen, schoenen, een reeks jurken, 12 zonnebrillen, reistassen en vijf zetels. Manlief kreeg ook iets, David Beckham is twee maatpakken en een Rolexhorloge van meer dan 400.000 euro rijker.


Posh geeft van zichzelf toe dat ze een probleem heeft. "Ik heb echt te veel uitgegeven, winkelen is als een drug. Hoe meer je hebt, hoe meer je wil. Als ik in Milaan ben en wandel langs de Via Montenapoleone kan ik er niet aan weerstaan iets te kopen. Het alsof de spullen in de etalges naar me roepen: "Koop me! Koop me!"


08-01-2010 om 17:59 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidi Klum steekt zwangere vrouwen in mooi kleedje

Heidi Klum steekt zwangere vrouwen in mooi kleedje


http://img24.imageshack.us/img24/555/heidiklumjpg.jpg



Met vier kinderen en een realityshow heeft Heidi Klum (36) haar handen meer dan vol, zou je zo denken, maar niets is minder waar. Het Duitse topmodel probeert nu ook een carrière uit te bouwen als designer. Volgens het showbizzmagazine People zal Klum twee collecties zwangerschapskleren op de markt brengen.






Trendy bolle buiken
Haar ontwerpen zullen vanaf midden februari in Amerikaanse winkels als Pea in the Pod en Motherhood Maternity alsook online verkrijgbaar zijn. Klum begrijpt als geen ander hoe moeilijk het is om als zwangere vrouw fashionable kleren te vinden. "Ik wil daarom mijn kennis en ervaring bundelen in twee trendy collecties voor vrouwen met bolle buiken", aldus de echtgenote van zanger Seal.
Heidi Klum is moeder van Leni (5), Henry (4), Johan (2) en de drie maanden oude Lou.



08-01-2010 om 01:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magisch witte foundation

Magisch witte foundation


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/12/05/818925/magisch-witte-foundation_1_515x0.jpg


De witte teint is helemaal in,  zij die deze winter graag wit door het leven gaan, kunnen hun hart ophalen bij de nieuwste foundation van Revlon.

De nieuwe foundation is spierwit. Geen moeilijke kleurkeuzes in de parfumerie of het grootwarenhuis meer dus. Het magisch witte goedje, smelt bij het aanbrengen samen met je huidtextuur en transformeert naar de kleur van je eigen teint. Zo worden alle oneffenheden weggetoverd zonder dat je achterblijft met een bruin/oranje gezicht.


07-01-2010 om 22:59 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij

Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij




Vrouwen die urenlang wachten aan gesloten winkeldeuren om een exclusief kledingstuk van een designer te scoren, het gebeurt steeds vaker. Nu blijkt dat modemerken opzettelijk weinig stuks maken van bepaalde collecties, zodat fashionista's er om gaan vechten.

Exlusiviteit scoort
Het is bizar dat H&M zijn designercollecties slechts in een aantal winkels en in beperkte hoeveelheden verkoopt. Hoe meer er over de toonbank gaan, hoe meer je verdient, toch? Hier zit echter wel een marketingstrategie achter. Zou je echt graag die schoenen van Jimmy Choo voor H&M willen hebben als je weet dat alle vrouwen er op straat mee rond lopen? Modemerken beseffen nu des te harder dat exclusiviteit scoort, daarom maken ze opzettelijk weinig stukken van populaire items.

Vier keer duurder
Omdat niet iedereen er eentje kan hebben, willen plots alle vrouwen die ene bepaalde handtas. Modemerk Burberry begon met deze aanpak, ze verkochten hun collectie op minder plaatsen om de exclusiviteit en de vraag naar het product te verhogen, in plaats van de klanten te verdrinken in het aanbod. Ook de ontwerpster Isabelle Marant laat haar schoenen in heel kleine oplagen maken en verkoopt ze enkel in haar eigen winkel in Parijs. Hierdoor worden haar stukken uiterst exclusief en belanden ze op eBay aan een prijs die vier keer zo hoog is als in de winkel.






De goedkoopste merken namen deze strategie over, denk maar aan de vele designercollecties van H&M, waar tal van fashionista's vroeg voor opstaan en vechten met honderden anderen, de Britse keten Topshop doet hetzelfde met de collecties getekend door Kate Moss. Het gevaar dat de stukken snel uitverkocht zullen zijn, doet de hersenen van de vrouwen tilt slaan, ze worden door adrenaline gedreven als ze 's ochtends aan de winkel staan te drummen. Wat de merken veel publiciteit en aandacht in de pers oplevert.



06-01-2010 om 21:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
05-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopschoenen net zo schadelijk als hoge hakken

Loopschoenen net zo schadelijk als hoge hakken




Loopschoenen moeten niet onderdoen voor de schadelijke hoge hakken, zo blijkt. Een Amerikaanse studie bewijst dat loopschoenen meer druk op de gewrichten leggen dan blootvoets te lopen of hakken te dragen. Lopers die hun enkel, knie en heupgewrichten willen beschermen, lopen beter op blote voeten.

Druk op gewrichten
Loopschoenen beschermen de voet van schade, maar de druk van het lopen weegt sterker door op de gewrichten in de enkels en verder op het been. Terwijl loopschoenen de impact van de grond wel opvangen, geven ze de druk sterker door op de gewrichten. Deze druk is zelfs groter dan het lopen op hoge hakken. Hun resultaten werden gepubliceerd in de Telegraph. In de krant adviseren ze om loopschoenen te ontwerpen die blootsvoets nabootsen.





Voordelen
De discussie bloeit hiermee wel op. Al langer worden de voordelen van het blootsvoets lopen aangehaald. Voorstanders beweren dat het een meer natuurlijke en nuttigere techniek oplevert, waarbij de bal van de voet de grond het eerst raakt in plaats van de hiel.



05-01-2010 om 20:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versier je oren met tanden

Versier je oren met tanden





In navolging van juwelen gemaakt van menselijk haar en afdrukken van je vagina, zijn er nu oorbellen en ringen met menselijke tanden. De Australische ontwerpster Polly van der Glas beweert met deze bizarre collectie de ultieme eco-juwelenlijn te hebben ontwikkeld.






Wereldwijde trend?

Net nu je denkt dat de modewereld niet nog vreemder kan worden, duikt er een nieuwe bizarre trend op: juwelen van tanden. Momenteel gebruikt de Australische materialen van familie en vrienden om haar juwelen te ontwerpen. Of als je zelf tanden op overschot hebt, de ontwerpster is volop op zoek naar 'donoren'. Volgens experts zullen deze juwelen binnenkort een wereldwijde trend worden.





04-01-2010 om 23:50 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.David Beckham ontwerpt mannenlijn voor Posh

"David Beckham ontwerpt mannenlijn voor Posh"





Na een collectie voor Adidas zou David Beckham voor het modemerk van vrouwlief Victoria mannenkleding ontwerpen. Dat suggereren alvast roddels op het internet.

Chique maatpakken?

David gaf in het verleden al toe dol te zijn op kledij, maar niet echt de ambitie te hebben om ontwerper te worden. Nu spreken geruchten dat volgens het Britse modemagazine Grazia tegen, de voetballer zou bezig zijn kledingstukken voor mannen te tekenen in opdracht van Victoria Beckham. De chique retrostijl van haar merk zou zich makkelijk kunnen vertalen naar een kledinglijn voor mannen. We denken aan driedelige maatpakken die David zelf vaak draagt en dol op is.



04-01-2010 om 19:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!