Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

12-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze jurk past elk bruidsmeisje

Deze jurk past elk bruidsmeisje





Wie een klassieke, traditionele trouwpartij wenst, mag de bruidsmeisjes niet vergeten. Maar wat doe je als deze dames niet over hetzelfde figuurtje of maatje beschikken? De 2Birds dress biedt de oplossing, omdat dit galakleedje op maar liefst 15 manieren kan worden gevouwen.

Succes
Ontworpen door Ariane Goldman, een oud Wall Street bankierster, kent de jurk massaal succes in de States. Verkrijgbaar in verschillende tinten en te dragen op alle mogelijke manieren, zou dit ontwerp iedereen staan. Haar successtory kent geen eind, vooral na lancering op de populaire Martha Stewart tv-show.






Europa
De ontwerpster hoopt nu ook Europa in te palmen. Eind januari opent ze haar eerste shop in Londen. Bekijk de jurk hier online in alle glorie.



12-01-2010 om 23:55 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vivienne Westwood ontwerpt voor jeansmerk Lee

Vivienne Westwood ontwerpt voor jeansmerk Lee


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/11/854256/vivienne-westwood-ontwerpt-voor-jeansmerk-lee_1_515x0.jpg



Ontwerpster Vivienne Westwood heeft een contract getekend bij jeansmerk Lee. De extravagante ontwerpster creëerde een uitermate punkerige jeanscollectie voor mannen en vrouwen.

In de vrouwencollectie zitten een boyfriend jeans, een skinny exemplaar, een kleine short en een exemplaar met rechte pijpen. Ook denimhemden en fel gekleurde T-shirts maken deel uit van de lijn.

De collectie komt uit in de herfst 2010. De broeken worden verkocht in de Vivienne Westwoodwinkels. (br.she)



12-01-2010 om 11:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook je haar moet vanaf nu lekker ruiken

Ook je haar moet vanaf nu lekker ruiken





Tal van beautyfabrikanten ontwikkelen producten die je haar lekker doen ruiken. Shampoos maar ook sprays, vanaf nu hebben je lokken een apart parfumflesje nodig.


Chocolade en snoep

Dankzij de nieuwste shampoos kun je naast de tradiotionele geuren als kokos ook je haren laten ruiken naar lychees, kweeperen, blauwe hyacinten of witte chocolade met de producten van de beautymerken TIGI en Philosophy Field of Flowers. Het wordt echter nog vreemder met de nieuwste haarspray die je een geur geeft alsof je net uit de douche komt, zoals bijvoorbeeld Fusion Brands. Ben je eerder een zoetebek, kies dan de Hair Shots, ze bieden onder meer cake- en suikerspingeuren aan, dat meldt Styletoday.nl. Ook Narciso Rodriguez brengt haarparfums uit met honinggeuren en musk.


Liever subtiel

Volgens de Nederlandse kapper Yves Durif zullen deze geurende haarproducten niet bij iedereen aanslaan. "De meeste klanten verkiezen een subtiele geur voor hun haar. Het is ook te specifiek om een hype te worden, niet iedereen verkiest namelijk dezelfde parfums."



 

10-01-2010 om 17:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet rimpels en focus op de tint van je huid

Vergeet rimpels en focus op de tint van je huid



Vrouwen proberen vaak met allerhande zalfjes rimpels en lijntjes weg te werken in een gevecht tegen de eerste ouderdomsverschijnselen. Nieuw onderzoek van Procter & Gamble heeft echter aangetoond dat het veel belangrijker is om een egale huidtint te hebben als je jong voor de dag wil komen. Dus dames, berg die antirimpelcrèmes op.


Als je vecht tegen de eerste ouderdomsverschijnselen, dan heeft het geen zin om te proberen je rimpels weg te werken. Blijkbaar draait alles om de conditie waarin je huid verkeert. Meer bepaald of de tint van je huid al dan niet egaal is, is veel belangrijker als je er jong en fris wil uitzien.


Vanaf het moment dat we verouderen, worden de stoffen melanine en hemoglobine onevenwichtig over de huid verdeeld. Hierdoor krijg je op bepaalde plaatsen bruine plekjes en zichtbare adertjes in het gezicht. Ook schaduwen gaan zich manifesteren als een gevolg van de aanwezigheid van rimpels en lijntjes. Zo ontstaan er contrasten en kleurverschillen die wijzen op veroudering.


Bijkomend onderzoek heeft aangetoond dat we mensen met een egale huid aantrekkelijker vinden.  "Of je het nu leuk vindt of niet, als je in een volle kamer binnenstapt, zal je aandacht automatisch focussen op de persoon met de meest gave huid", verklaart onderzoeker Paul Matts van Procter & Gamble. Het komt er dus op aan om je huid ontzettend goed te verzorgen zodat er niet teveel kleurverschillen optreden.



10-01-2010 om 17:18 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
09-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plaktattoos moeten nieuwste hype worden

 Plaktattoos moeten nieuwste hype worden





Tattoos zijn al langer trendy, het wordt zelfs mainstream nu grote modehuizen als Chanel en Rodarte het op de catwalk presenteerden. Omdat de modewereld echter zo vergankelijk is, brengt Chanel dé oplossing: couture plaktattoos.


Kousenband
De tijd dat je een plaktattoo gratis bij een kauwgom of in een pakje chips kreeg, is voorgoed voorbij. Voor een hip exemplaar van Chanel moet je maar liefst 50 euro neertellen. Hun ontwerpen zijn dan ook modieus verantwoord: het is een kousenband die je op je been moet aanbrengen, net zoals die te zien waren op de catwalk van de lente/zomercollectie 2010. Je kunt ze kopen in de boetieks van Chanel. We betwijfelen momenteel wel of het een wijdverspreide trend zal worden: 50 euro is veel geld voor iets dat na één keer wassen verdwenen is.



09-01-2010 om 01:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Posh spendeert 1 miljoen tijdens shoptrip in Milaan

Posh spendeert 1 miljoen tijdens shoptrip in Milaan




Hoewel alle vrouwen weten, zeker nu met de solden, dat het makkelijk is om meer uit te geven dan gepland tijdens het shoppen, is een budget van meer dan 1 miljoen euro toch overdreven. Voor Posh echter is het de normaalste zaak van de wereld.


Victoria Beckham liet zich volledig gaan op de bekende Milanese Via Montenapoleone, waar ze haar favoriete dure boetieks bezocht. Ze verwende zichzelf met handtassen, schoenen, een reeks jurken, 12 zonnebrillen, reistassen en vijf zetels. Manlief kreeg ook iets, David Beckham is twee maatpakken en een Rolexhorloge van meer dan 400.000 euro rijker.


Posh geeft van zichzelf toe dat ze een probleem heeft. "Ik heb echt te veel uitgegeven, winkelen is als een drug. Hoe meer je hebt, hoe meer je wil. Als ik in Milaan ben en wandel langs de Via Montenapoleone kan ik er niet aan weerstaan iets te kopen. Het alsof de spullen in de etalges naar me roepen: "Koop me! Koop me!"


08-01-2010 om 17:59 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidi Klum steekt zwangere vrouwen in mooi kleedje

Heidi Klum steekt zwangere vrouwen in mooi kleedje


http://img24.imageshack.us/img24/555/heidiklumjpg.jpg



Met vier kinderen en een realityshow heeft Heidi Klum (36) haar handen meer dan vol, zou je zo denken, maar niets is minder waar. Het Duitse topmodel probeert nu ook een carrière uit te bouwen als designer. Volgens het showbizzmagazine People zal Klum twee collecties zwangerschapskleren op de markt brengen.






Trendy bolle buiken
Haar ontwerpen zullen vanaf midden februari in Amerikaanse winkels als Pea in the Pod en Motherhood Maternity alsook online verkrijgbaar zijn. Klum begrijpt als geen ander hoe moeilijk het is om als zwangere vrouw fashionable kleren te vinden. "Ik wil daarom mijn kennis en ervaring bundelen in twee trendy collecties voor vrouwen met bolle buiken", aldus de echtgenote van zanger Seal.
Heidi Klum is moeder van Leni (5), Henry (4), Johan (2) en de drie maanden oude Lou.



08-01-2010 om 01:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magisch witte foundation

Magisch witte foundation


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/12/05/818925/magisch-witte-foundation_1_515x0.jpg


De witte teint is helemaal in,  zij die deze winter graag wit door het leven gaan, kunnen hun hart ophalen bij de nieuwste foundation van Revlon.

De nieuwe foundation is spierwit. Geen moeilijke kleurkeuzes in de parfumerie of het grootwarenhuis meer dus. Het magisch witte goedje, smelt bij het aanbrengen samen met je huidtextuur en transformeert naar de kleur van je eigen teint. Zo worden alle oneffenheden weggetoverd zonder dat je achterblijft met een bruin/oranje gezicht.


07-01-2010 om 22:59 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij

Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij




Vrouwen die urenlang wachten aan gesloten winkeldeuren om een exclusief kledingstuk van een designer te scoren, het gebeurt steeds vaker. Nu blijkt dat modemerken opzettelijk weinig stuks maken van bepaalde collecties, zodat fashionista's er om gaan vechten.

Exlusiviteit scoort
Het is bizar dat H&M zijn designercollecties slechts in een aantal winkels en in beperkte hoeveelheden verkoopt. Hoe meer er over de toonbank gaan, hoe meer je verdient, toch? Hier zit echter wel een marketingstrategie achter. Zou je echt graag die schoenen van Jimmy Choo voor H&M willen hebben als je weet dat alle vrouwen er op straat mee rond lopen? Modemerken beseffen nu des te harder dat exclusiviteit scoort, daarom maken ze opzettelijk weinig stukken van populaire items.

Vier keer duurder
Omdat niet iedereen er eentje kan hebben, willen plots alle vrouwen die ene bepaalde handtas. Modemerk Burberry begon met deze aanpak, ze verkochten hun collectie op minder plaatsen om de exclusiviteit en de vraag naar het product te verhogen, in plaats van de klanten te verdrinken in het aanbod. Ook de ontwerpster Isabelle Marant laat haar schoenen in heel kleine oplagen maken en verkoopt ze enkel in haar eigen winkel in Parijs. Hierdoor worden haar stukken uiterst exclusief en belanden ze op eBay aan een prijs die vier keer zo hoog is als in de winkel.






De goedkoopste merken namen deze strategie over, denk maar aan de vele designercollecties van H&M, waar tal van fashionista's vroeg voor opstaan en vechten met honderden anderen, de Britse keten Topshop doet hetzelfde met de collecties getekend door Kate Moss. Het gevaar dat de stukken snel uitverkocht zullen zijn, doet de hersenen van de vrouwen tilt slaan, ze worden door adrenaline gedreven als ze 's ochtends aan de winkel staan te drummen. Wat de merken veel publiciteit en aandacht in de pers oplevert.



06-01-2010 om 21:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
05-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopschoenen net zo schadelijk als hoge hakken

Loopschoenen net zo schadelijk als hoge hakken




Loopschoenen moeten niet onderdoen voor de schadelijke hoge hakken, zo blijkt. Een Amerikaanse studie bewijst dat loopschoenen meer druk op de gewrichten leggen dan blootvoets te lopen of hakken te dragen. Lopers die hun enkel, knie en heupgewrichten willen beschermen, lopen beter op blote voeten.

Druk op gewrichten
Loopschoenen beschermen de voet van schade, maar de druk van het lopen weegt sterker door op de gewrichten in de enkels en verder op het been. Terwijl loopschoenen de impact van de grond wel opvangen, geven ze de druk sterker door op de gewrichten. Deze druk is zelfs groter dan het lopen op hoge hakken. Hun resultaten werden gepubliceerd in de Telegraph. In de krant adviseren ze om loopschoenen te ontwerpen die blootsvoets nabootsen.





Voordelen
De discussie bloeit hiermee wel op. Al langer worden de voordelen van het blootsvoets lopen aangehaald. Voorstanders beweren dat het een meer natuurlijke en nuttigere techniek oplevert, waarbij de bal van de voet de grond het eerst raakt in plaats van de hiel.



05-01-2010 om 20:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versier je oren met tanden

Versier je oren met tanden





In navolging van juwelen gemaakt van menselijk haar en afdrukken van je vagina, zijn er nu oorbellen en ringen met menselijke tanden. De Australische ontwerpster Polly van der Glas beweert met deze bizarre collectie de ultieme eco-juwelenlijn te hebben ontwikkeld.






Wereldwijde trend?

Net nu je denkt dat de modewereld niet nog vreemder kan worden, duikt er een nieuwe bizarre trend op: juwelen van tanden. Momenteel gebruikt de Australische materialen van familie en vrienden om haar juwelen te ontwerpen. Of als je zelf tanden op overschot hebt, de ontwerpster is volop op zoek naar 'donoren'. Volgens experts zullen deze juwelen binnenkort een wereldwijde trend worden.





04-01-2010 om 23:50 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.David Beckham ontwerpt mannenlijn voor Posh

"David Beckham ontwerpt mannenlijn voor Posh"





Na een collectie voor Adidas zou David Beckham voor het modemerk van vrouwlief Victoria mannenkleding ontwerpen. Dat suggereren alvast roddels op het internet.

Chique maatpakken?

David gaf in het verleden al toe dol te zijn op kledij, maar niet echt de ambitie te hebben om ontwerper te worden. Nu spreken geruchten dat volgens het Britse modemagazine Grazia tegen, de voetballer zou bezig zijn kledingstukken voor mannen te tekenen in opdracht van Victoria Beckham. De chique retrostijl van haar merk zou zich makkelijk kunnen vertalen naar een kledinglijn voor mannen. We denken aan driedelige maatpakken die David zelf vaak draagt en dol op is.



04-01-2010 om 19:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtige donkere nagels in een handomdraai

Prachtige donkere nagels in een handomdraai


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/12/06/819649/perfecte-donkere-nagels-in-een-handomdraai_1_515x0.jpg



Donkere nagellak is nog steeds enorm trendy. Spijtig genoeg laat de kleurintensiteit ook geen foutjes toe. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die donkere manicure tot een perfect einde te brengen.

Donkere kleuren staan bij ieder huidtype. De kleurkeuze hangt dus volledig van je humeur af. Wil je een sexy look creëren, ga dan voor donkerrode en bordeaux kleuren. Een echt fashionstatement zet je neer met diepzwarte nagellak. Wil je graag opvallen maar ook subtiel blijven? Dan zijn navyblauw en donkerpaars perfect. Ze geven je nagels een gesofistikeerde look.

Je nagels hou je best kort en rechthoekig met afgeronde hoeken. Lange zwarte nagels zijn enkel maar angstaanjagend. Vijl je nagels eerst zodat het oppervlak perfect glad is. Oneffenheden zie je erg snel wanneer je een donkere nagellak gebruikt. Denk eraan steeds een basislaag te gebruiken, want donkere kleuren zorgen al snel voor een verkleuring van de nagels. Zet je borstel zo dicht mogelijk bij de nagelriem zonder de rest van je vinger te raken en maak een neerwaartse beweging. Zijn je nagels aan je nagelriemen nog niet volledig gevuld, stip de nagels dan netjes bij.

Donkere nagellak trekt de aandacht naar je nagelriemen. Hydratatie is dan ook van levensbelang. Wanneer je donkere kleurtjes gebruikt, hydrateer je je nagelriemen dagelijks voor een perfect resultaat. (br.she)



02-01-2010 om 14:25 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppen in Londen wordt iets duurder

Shoppen in Londen wordt iets duurder


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/1/5/10/large_412510.jpg



Shoppen in Londen wordt vanaf morgen iets duurder. Een tijdelijke btw-verlaging van de Britse regering loopt immers af. Sinds 1 december 2008 was de btw in Groot-Brittannië tijdelijk verlaagd van 17,5 procent naar 15 procent. Verschillende grote winkelketens beloven wel het verschil tussen beide btw-regimes te vergoeden.
 

Begin december zei minister van Financiën Alistair Darling dat de maatregel een besparing van 11 miljard pond opleverde voor de consumenten en handelaars. Volgens het onderzoekscentrum CEB zorgde de maatregel voor 6,8 miljard pond aan extra consumptie.



02-01-2010 om 00:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solden goed voor 94 euro aan miskopen

Solden goed voor 94 euro aan miskopen





De solden komen eraan en dat zullen we in onze kleerkast geweten hebben. Volgens Brits onderzoek besteden alle vrouwen samen meer dan 1 miljard aan kleding die ze nooit zullen dragen.


Ongedragen
Per persoon bedraagt het prijskaartje aan miskopen gemiddeld 94,91 euro. Vrouwen lijken de ergste overtreders, tien procent van hun kleerkast bestaat uit accessoires en kleding gekocht tijdens de solden maar nooit gedragen. Bij meer dan de helft van de items plakt het prijskaartje er nog op.


Schuldig
Een derde van de ondervraagde vrouwen beweert minstens vier stukken te hebben die slechts één keer werd aangetrokken. Ruim de helft van de ondervraagden voelt zich nadien erg schuldig.






Soldensucces

Al kan deze gewetenskwestie het enthousiasme voor de soldenverkoop niet kelderen. 54 procent van de Britten is van plan naar de koopjes af te zakken. Twaalf procent oppert nog voor de dageraad op te staan in de hoop als eerste in de wachtrij te belanden.


01-01-2010 om 00:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug in je oude jeans passen is beter dan seks

Terug in je oude jeans passen is beter dan seks





Terug in je oude jeans passen: het lijkt de ultieme fantasie van een heleboel vrouwen. Het gevoel is beter dan seks, stellen Britse dames na een rondvraag door Special K.

Bewaren
Een jeans die als gegoten zit, kan op vrouwelijke sympathie rekenen, zo blijkt. Meer dan 35 procent van de 2.200 ondervraagden bewaart dat speciale paar in de hoop er ooit weer in te kunnen.

Seks
Passen de dames terug in hun favoriete jeans, lijkt dit het sublieme gevoel. 29 procent beweert dat dit beter dan seks is, 28 procent koestert het meer dan een promotie. 1 op 10 laat er graag een huwelijksaanzoek voor schieten.






De fantasie gaat ver. De looks van Brad Pitt of George Clooney wegen voor 1 op 3 dames niet op tegen de ultieme jeansdroom. Volgens onderzoekster Bryant van Special K heeft dat alles te maken met de endorfines die vrijgekomen als een vrouw iets bereikt wat ze echt wil.


30-12-2009 om 12:02 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
29-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het trendsalfabet voor 2010

Het trendsalfabet voor 2010


Hou ze in het oog, want dit worden belangrijke trends in 2010.



Aanrader
Reclame geloven we niet meer, maar de mond-tot-mondreclame werkt nog prima. Laat je leiden door de aanradertjes van je vrienden.

Boyfriend shirt
Na de boyfriend jeans en de boyfriend blazer, komt het boyfriend shirt. Dat een wit, mannelijk overhemd, voor haar. Hoé je het draagt, is nog niet helemaal duidelijk.

Cat look
In navolging van de 'winged eyes', worden ook de zonnebrillen eleganter, minder groot en katachtig. Een retrotrend, want de brillen waren al eens een vette hit in de jaren '50.

Denk aan jezelf
Niet dat je jezelf altijd op de eerste plaats moet zetten, maar bewust tijd nemen voor jezelf, om te ontspannen, om je te verwennen, om tot jezelf te komen, is hot.

Ecologische seks
De vraag naar ecologisch verantwoorde seksspeeltjes blijft stijgen. Vibrators zonder schadelijke stoffen, milieuvriendelijke condooms en natuurlijke massageoliën worden nog belangrijker in 2010.

Flavonoïden
Flavonoïden gaan een steeds grotere rol spelen in onze voeding. De stoffen bepalen de kleur van fruit en groenten en ze hebben vaak een antioxiderende werking.

Goedkope(re) handtas
We meldden het al: celebs zijn dol op de goedkope(re) handtassen van Chanel. Chanel Cocoon zijn grote, luchtige, omkeerbare tassen in nylon en leer.

Huiselijk parfum
Parfums waarin leder of tabak verwerkt zit, zijn aan een opmars bezig. Ze passen in de huiselijke trend, waarin we genieten van elkaar in een gezellige, veilige sfeer.

Innerlijke rust
Het zijn onzekere tijden, wat innerlijke rust des te belangrijker maakt. Wie ben je, wat doe je en waarom: het zijn de vragen die je moeten brengen tot wie je wil zijn en wat je wil doen, zodat je innerlijke rust kan vinden.

Jeans
Jeans blijft, zoals gewoonlijk. De gescheurde jeans waar de celebs in 2009 al dol op waren, blijft 'big' in 2010.

Kalm en sereen
De stresskonijnen, rondhollen als kip zonder kop, druk druk druk doen... vergeet dat maar. Stress en onzekerheid is er al genoeg, kalm en sereen doorwerken is het streefdoel.

Last minute shoppen
Last minute vakanties, de supermarkt binnenstappen een half uur voor sluitingsuur of kleren shoppen als het seizoen ten einde loopt, in de hoop een pak kortingen mee te pikken: dat gebeurt vaker en vaker.

Mouwloos
Blote armen zijn hét van hét. Heb je het snel kou, kies dan voor halflange of driekwart mouwen, maar blijf altijd een stukje arm tonen.

Natuurlijk
In onze voeding is een trend naar het natuurlijke waar te nemen, weg van bereidingen met te veel zout, suikers, smaak- en bewaarstoffen. De pure groenten, de zuivere vruchten, in natuurlijke bereidingen.

Ondergoed
Het lijkt logisch, maar ondergoed blijft belangrijk. Ook hier worden ecologische en fair trade stoffen belangrijker, zolang het model hip is.

Platinablond
Tot spijt van wie het benijdt: (valse) blondjes zijn weer helemaal terug. Met de geblondeerde haren worden ook korte en halflange kapsels weer populairder. Lang, geblondeerd haar onderhouden vergt immers heel wat werk.

Rijnstenen en strass
Een tikje ouderwets, maar rijnstenen en strass worden dé stenen in juwelen in 2010.

Straatmode
Omdat zo'n beetje alles 'in' is, wordt straatmode des te belangrijker. Wat daar te zien is, is de mode en bepaalt de richting.

Trainen
Sporten ja, maar niet in het wilde weg. Met TRX suspension training sport je functioneel en worden je spieren getraind.

Uniek
Vergeet het hersenloos achterna hollen van merken, uniek zijn en een eigen stijl ontwikkelen wordt superhip. Geen Uggs, geen crocs, geen it-bags, geen manolo's, maar wat jij wil in een combinatie die jij kiest. Verkoop het met veel zelfvertrouwen en iedereen trapt er in. (zie ook straatmode)

Vintage
De vintagerage blijft aanhouden. Je kan de kleerkasten van oma's, tantes en moeders plunderen en die kledij moderniseren of met wat nieuwe stukken combineren. Kies zelf en wees uniek.

Wijnbars
Champagne is op de terugweg, maar wijn blijft in. Een avondje uit hoeft niet in een rokerig café, maar liever in een stijlvolle wijnbar.

X-factor
Het leek ooit een modewoord, maar uiteindelijk in de X-factor een van de meest belangrijke begrippen worden. Het is 'iets', iets ongrijpbaars, dat sommigen hebben en anderen niet. Of sommigen hebben het maar volgens bepaalde mensen. Het betekent voor iedereen iets anders, maar koester je eigen X-factor.

Y-generatie
De Y-generatie begint af te studeren en de arbeidsmarkt te betreden. Deze generatie is verwend, opgegroeid in een periode van voorspoed en niet zomaar bereid te plooien voor tradities en hiërarchie. Dat maakt het moeilijk voor hen om hun draai te vinden, en de realitycheck kan zeer pijnlijk zijn. 2010 is zo goed als een startjaar voor deze generatie. Stilaan zullen ze opklimmen, de koers in politieke partijen, organisaties en bedrijven beginnen mee bepalen en hun stempel op de wereld drukken.

Zenfood
In crisistijden hadden we nood aan 'comfort food', maar de crisis is zowat bedwongen en nu wordt zenfood belangrijker. Rust en gezondheid staan daarbij bovenaan. Verse muntthee is daar het perfecte voorbeeld van.



29-12-2009 om 22:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een stralende make-up

Tips voor een stralende make-up


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/05/25/464969/emily-didonato-nieuwe-ambassadrice-maybelline-new-york_1_515x0.jpg



1. Een goede basis is essentieel. Bereid de huid voor op de make-up door eerst een dagverzorging aan te brengen. Na een grondige reiniging is de huid klaar voor een goede vochtinbrengende crème waar straks alle make-up netjes op blijft zitten. 


2. Breng concealer aan op de schaduwplekjes in het gezicht, meestal onder de ogen, langs de neusvleugels en net onder de onderlip.




Geen feest zonder make-up. Hoe creëer je zelf die feestelijke glamourlook?


Tip: Om een 'wakker'effect te creeren zou je het ook net naast de ogen aan kunnen brengen en net onder de wenkbrauw. Vervaag het door kloppende bewegingen te maken. De juiste kleur moet een tint lichter zijn dan de huidskleur.

3. Met een foundation verdwijnen kleine oneffenheden en krijgt de huid een egaal effect. De kleur van de foundation is daarbij uiterst belangrijk. De juiste kleur moet zo dicht mogelijk bij je eigen huidskleur komen. Kijk goed in de spiegel naar je huid en breng het aan op eventuele roodheid en/of oneffenheden in het gezicht. 

4. Gebruik een poeder om de huid te matteren zodat die door de dag heen minder snel 'glimt'. Ook is een poeder geschikt om de make-up te fixeren zodat deze mooi op zijn plek blijft zitten. De kleur van de poeder moet zo dicht mogelijk bij je eigen huidskleur liggen.

Tip: Breng de poeder aan op de T-zone (voorhoofd, neus en kin) en op de oogleden en lippen.

5. Met een blush haal je de kleur in je gezicht weer op zodat je een 'fris' effect krijgt. Breng het aan op de jukbeenderen en slapen.

Tip: wanneer je een lipstick gebruikt in een rood/roze tint kun je deze ook als blusher gebruiken voor een verassend effect!

6.  Borstel met een wenkbrauwborsteltje de haartjes in model. Teken met een potlood of poeder de wenkbrauw in zodat je geen huid meer ziet door de wenkbrauw heen. Je krijgt het mooiste en meest natuurlijk resultaat als de kleur het dichtste bij de haarkleur komt. Kies eerder voor een tint lichter dan donkerder, de wenkbrauwen zijn namelijk het meest bepalend voor de uitdrukking in het gezicht.

Tip: Mocht je al volle wenkbrauwen van jezelf hebben dan kun je deze in model houden met een wax, hairspray of een speciale wenkbrauwgel.

7. Je kunt al snel sprekende ogen creëren door alleen een mascara te gebruiken. Gebruik zwarte mascara voor de bovenwimpers en een donkerbruine kleur voor de onderste, zo krijg je het mooiste effect. Breng niet teveel lagen aan, anders krijg je een onnatuurlijk en vaak klonterig effect.

8. Wil je Smokey Eyes voor het feest? Teken een lijntje met een zwart oogpotlood net boven de wimperrand en aan de onderkant net onder de wimperrand. Voor een krachtiger effect kun je ook de binnenste randjes aanzetten met het potlood. Zorg ervoor dat de lijntjes mooi vervaagd zijn, gebruik daarvoor je vingers of een wattenstaafje.

Gebruik een kleur oogschaduw in een warm bruin of grijstint en breng deze aan op het bewegende ooglid en vervaag het naar boven toe. Breng dezelfde kleur oogschaduw ook aan onder de ogen.

Tip: Het is heel belangrijk dat je alles met elkaar vervaagt voor een mooi zwoel en mysterieus effect.

9. Last but not least, de lippen: overdag is het mooi als de lippen een natuurlijke 'look' hebben. Hiervoor kun je een gloss of lipstick gebruiken. Vrouwen van middelbare leeftijd mogen lipstick gebruiken met veel pigment (kleur). Een lippotloodje is ideaal om de lippen vorm te geven en om ervoor te zorgen dat de lipstick niet in de lijntjes 'loopt'.

Tip: Door een beetje gloss op de onderlip aan te brengen lijken de lippen voller.



28-12-2009 om 14:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celebs dol op 'goedkope' handtassen van Chanel

Celebs dol op 'goedkope' handtassen van Chanel





Dat Lily Allen gek is op de handtassenlijn Coco Cocoon die ze voor Chanel promootte, is niet verrassend. Maar de goedkopere collectie slaat ook aan bij tal van andere fashionable celebs.






Knuffelgehalte

Gwen Stefani, Claudia Schiffer, Freida Pinto en Sarah Jessica Parker, het lijstje met bekende fashionista's die fan zijn van de nieuwe handtassenlijn van Chanel groeit snel aan. Het gaat om een collectie grote tassen uit nylon. De prijzen starten vanaf 900 euro, wat goedkoop is voor een exemplaar van Chanel. Vooral het grote knuffelgehalte van de ontwerpen, de modellen zijn gewatteerd, zorgt voor de grote belangstelling. Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer kiezen voor het ruitpatroon, Gwen Stefani en Freida Pinto gaan voor het bowlingmodel.




28-12-2009 om 01:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Industrieel Yves Rocher (79) overleden

Industrieel Yves Rocher (79) overleden


Yves Rocher, archieffoto uit 1982


De Franse industrieel Yves Rocher, voorzitter van het gelijknamige schoonheidsbedrijf, is vandaag op 79-jarige leeftijd gestorven in Parijs. Dat heeft een woordvoerder van de groep bekendgemaakt.

2 miljard euro
De groep Yves Rocher telt wereldwijd meer dan 15.000 werknemers en heeft een omzet van 2 miljard euro, aldus de internetsite van de groep, die zegt ongeveer 40 miljoen klanten te tellen.



27-12-2009 om 14:14 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!