Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

08-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De catwalktrends vertaald naar maatje meer

De catwalktrends vertaald naar maatje meer


http://img834.imageshack.us/img834/571/skinnyjeanse.jpg
Gekleurde skinny jeans, palazzobroek en korte jumpsuit bij asos.com.


Mode draait er om tegen de regels in te gaan. Maar niet alle catwalktrends zijn even makkelijk te dragen, dat is zeker het geval als je niet het perfecte modellenmaatje hebt. Volg onderstaande handleiding om de stijl van de modellen naar je eigen figuur te vertalen en er even goed uit te zien.

De short is ook voor de herfst een blijvertje, natuurlijk in combinatie met panty's. Voor een afslankend resultaat, ga je op zoek naar een strakke snit. Ook is het goed om je hele outfit in dezelfde tinten de werken, hierdoor lijk je groter en dus slanker.

Prada werkte voor deze herfst met streepjes voor rokken en broeken. Wie klein is blijft hier beter van weg, is enkel een aanrader voor dames met lange benen.  

De brede broek in luchtige stof, ook wel de palazzo, is ideaal om probleemgebieden te verbergen. Met donkere kleuren verklein je je kont en dijen. Waar je op moet letten bij het kiezen van het model is de juiste lengte.

Dames met een peerfiguur kunnen het korte topje perfect dragen, omdat dit hun slanke taille benadrukt. Kies echter niet voor de onderbuik te ontbloten, maar toon het hogere deel. 

Een gekleurde skinny jeans lijkt moeilijk voor dames met een maatje meer, maar wie combineert met een lange jas en opvallende accessoires zit goed. Het is ideaal voor fashionista's met een appelfiguur.

Ook de midirok is ideaal voor het maatje meer, daarom is het de perfecte investering voor dames met rondingen. Zorg wel dat je combineert met hoge hakken.

Ook een jumpsuit lijkt voor de durvers, maar je hoeft je hier niet onzeker in te voelen wanneer je voor het juiste model gaat. Kies voor een los model met drapages aan je proleemgebieden. Een V-hals is best voor grote borsten. Met een opvallende riem trekken dames met een zandloperfiguur de aandacht naar hun smalle taille. (br.hln)


08-08-2011 om 13:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christian Lacroix is terug met romantische lingerie

Christian Lacroix is terug met romantische lingerie


De lingerie- en badcollectie van Lacroix.


De Franse designer Christian Lacroix waagt zich na een pauze van twee jaar opnieuw aan prêt-à-porter met een romantische lingeriecollectie en opvallende badkleding.

In 2009 moest het modehuis stoppen met zijn ready-to-wearcollectie na financiële moeilijkheden. Nu waagt het zich opnieuw na exclusieve couturecollecties aan meer toegankelijke lijnen, maar met nog steeds een luxueuze toets. De mooie beha's en slipjes zijn het gevolg een samenwerking tussen het modehuis en Lejabie, een Frans lingeriebedrijf met 80 jaar ervaring.

Enkele beelden die al uitlekten bewijzen dat het een typerende collectie voor Lacroix is. Gewaagd, divers, avontuurlijk, maar tegelijkertijd romantisch. De gebruikte materialen zijn kant en licht tule, voor een opwindende vrouwelijke look. De badcollectie daarentegen bevat veel felle prints, ideaal voor een frisse look aan het zwembad of op het strand komende zomer.

Lacroix staat bekend om dure creaties die getuigen van een rijke fantasie. Een van zijn meest befaamde stukken is 'le pouf', een korte pofferige rok, maar hij werkt ook veel met rozenprints en lage decolletés. De beha's en slipjes zullen vanaf januari in de winkel liggen.(br.hln)


08-08-2011 om 09:39 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
07-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Breed of met slangenprint, zo draag je jeans nu

Breed of met slangenprint, zo draag je jeans nu


http://img845.imageshack.us/img845/9342/breedofmetslangenprint.jpg
Ribfluwelen jeans, retrobroek met olifantenpijpen en gekleurde skinnyjeans bij Asos.com.


Jeans is een blijvertje, een vaste waarde in de modewereld die elk seizoen terugkomt, maar telkens in een andere vorm. Een overzichtje van de trends bij het makkelijkste mode-item.

De felle zomerkleurtjes voor de skinny jeansbroeken worden vervangen door rijkere kleuren als mosgroen of chocolade. Je vindt deze in haast alle winkels, dus ook in alle prijsklasses. Deze combineren goed met dik breiwerk en neutrale kleuren.

Kate Moss is een bekende jeanstrendsetter, zij is ook een van de eerste die het in 2006 aandurfde een skinny te dragen. Dit jaar combineerde ze een denim met print van slangenhuid in combinatie met een lederen jasje, T-shirt en laarzen. Bij Isabel Marant vind je een broek in luipaardprint, maar Topshop heeft bijvoorbeeld goedkopere alternatieven. Combineer met een eenvoudige zwarte, gebreide trui en eenvoudige stiletto's.


Skinnyjeans met slangenprint bij Asos.com.
Skinnyjeans met slangenprint bij Asos.com.


De brede retrojeans maakt ook een comeback. Denk aan de seventies exemplaren in bleke kleuren, olilfantenpijpen en een hoge taille. Het voordeel van deze broek is dat het haast alle figuren flatteert.

Deze herfst staat voor textuur, daarom dat ribfluweel in bruine tinten nu goed scoort. Voor optimaal draagcomfort ga je voor eentje in stretchstof. Dankzij hun reliëf combineert dit perfect met een zijden top of iets in een metallickleur. 

Het jeansmerk J Brand ontwikkelde een haremjeansbroek die strak aan de kuiten zit. Gelukkig is deze in een zachte stretchdenim vervaardigd, voor een goed draagcomfort. De fluwelen inzetstukken zorgen voor een chique toets.  (br.hln)


07-08-2011 om 11:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Zo draag je dé sterrenprint van komend seizoen

 Zo draag je dé sterrenprint van komend seizoen


http://img688.imageshack.us/img688/911/dolcegabbanaj.jpg
De wintercollectie van Dolce & Gabbana.


De sterrenprint werd lang met verkleedkleren en tienermeisjes geassocieerd, maar voor komende winter maakten modehuizen Miu Miu en Dolce & Gabbana dit chique. We geven jullie alvast een handleiding hoe dit als volwassen vrouw te dragen.

Op de catwalk van de wintercollectie van Dolce & Gabbana zagen we dez print op zowat alles, denk aan chique jurken, hoge hakken en handtassen. Actrice Anne Hathaway poseert hiermee voor modemagazine Marieclaire. Modellen Alexa Chung en Kylie Minogue zijn ook al fan van de frivole print. Dus wie een speels element in zijn wintergarderobe wil toevoegen, gaat best voor de ster.


- De regels bij het dragen van de ster, zijn dat er geen regels zijn. Het is een speels element dat je overal kan dragen, hoe je wil en in welke kleur je wil.

- Het is wel essentieel dat je je houdt aan één sterrenitem per outfit, het is een kwestie van geen verwarring te zaaien.

- Alles draait om het speelse bij de ster, maar je kunt wel op kantoor dragen door voor een stijlvolle blouse met minieme sterrenprint te gaan. (br.hln)


06-08-2011 om 12:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
05-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heisa rond 10-jarig model sexy op cover

Heisa rond 10-jarig model sexy op cover


http://img10.imageshack.us/img10/9848/thylanelenaroseblondeau.jpg
Het tienjarig model Thylane Lena-Rose Blondeau op de cover van Cadeaux.


De tienjarige Thylane Lena-Rose Blondeau ligt op de cover van het Franse magazine met een diep decolleté op een luipaardenvelletje, een nog al erg sexy pose voor een meisje van tien jaar. Critici zeggen dat dit haast kinderporno is en schadelijk is voor de ontwikkeling van het kind.

Het meisje wordt getipt als het nieuwste it-girl in de modewereld. Ze verscheen al in talloze campagnes en de beelden circuleren volop op het internet. Het Franse 'model' heeft al een heuse carrière achter de rug. Ze wordt nu al vergeleken met Brigitte Bardot, die op haar vijftiende in Elle verscheen. Thylane is de dochter van Véronika Loubry, een actrice en presentatrice en de voormalige voetbalspeler Patrick Blondeau. Heel wat aanbidders prijzen Thylane de hemel in, zij hebben duidelijk geen probleem met haar jonge leeftijd. Ze heeft al 700 fans op Facebook, eentje daarvan bekent: "Het is vreemd te beseffen dat een tienjarig meisje mooier is dan jij."  


http://img94.imageshack.us/img94/9848/thylanelenaroseblondeau.jpg


Het lijkt een trend in de modewereld te zijn om steeds jongere modellen te introduceren. Hoewel catwalkmodellen een minimumleeftijd van 16 jaar moeten hebben, bestaat er geen grens op de leeftijd van de dames in magazines. Zo verscheen de 12-jarige Elle Fanning al in een modereportage van het magazine Interwiew, ze droeg op de rode loper al ontwerpen van Rodarte en Marc Jacobs. De hoofdredactrice van Interview Lauren Tabach-Bank: "Het klinkt gek om van een 12-jarig meisje te zeggen dat ze een schitterend figuur heeft, maar ze staat voor de jonge geest. Ze is niet te seksueel, maar de kledij staat haar goed." Ze is ook de ster in de wintercampagne van de Amerikaanse ontwerper Marc Jacobs. De 14-jarige Hailee Steinfeld werkte al verschillende keren voor het modehuis Miu Miu.


Volgens Jenna Saunders, redactrice bij Jezebel, is het de fout van de mode-industrie. "De modefotografie maakt dat we dit als seksueel zien. De focus ligt op de lange ledematen, de meisjes doen vaak hun mond lichtjes open. Daarom is het de schuld van de mode-industrie, en niet de ouders of het kind." Een woordvoerder van de Britse Unie voor Moeders: "We stellen ons ernstige vragen bij het modelagentschap dat Blondeau vertegenwoordigt, het is duidelijk dat ze niet beseffen dat dit een kind is. Thylane heeft heel wat make-up op, draagt hoge hakken en een ontzettend diep decolleté, zo ontzeggen ze haar het recht een kind te zijn." Uit recent onderzoek blijkt dat 88 procent van de Britse ouders vindt dat kinderen onder druk staan te snel op te groeien, volgens 58 procent komt dit door de showbizzwereld.


Experts waarschuwen voor de psychologische schade die de kinderen hierdoor kunnen oplopen. Experte Emma Gray: "Dit beeld staat voor alles wat de jeugd niet zou mogen zijn. Het meisje wordt blootgesteld aan een wereld waarvoor ze nog niet klaar is om mee om te gaan. Ze wordt simpelweg gebruikt om te voldoen aan de noden van de volwassenen rond haar. Wanneer je wil dat kinderen opgroeien tot gelukkige, evenwichtige personen moeten ze tijdens hun jeugd voorbereid worden op de volwassen wereld. Het is aan hen om een omgeving te creëren dat de jeugd de ruimte en de tijd geeft om hun lichamelijk en psychologische ontwikkeling te vervolledigen. Het vroegtijdig introduceren van een kind in de volwassen wereld is gevaarlijk, je stoort hiermee zijn ontwikkeling." (br.hln)


05-08-2011 om 20:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvallend: vrouwen schamen zich voor hun grote voeten

Opvallend: vrouwen schamen zich voor hun grote voeten


http://img192.imageshack.us/img192/7679/grotevoeten.jpg


Vrouwen met grote voeten schamen zich voor hun schoenmaat en kopen hun schoenen het liefst online. Dat blijkt uit een Britse enquête van schoenenfabrikant Debenhams. Nochtans hoeven vrouwen met grote voeten zich niet alleen te voelen, want de gemiddelde vrouwelijke voet wordt steeds groter.

Tijdens de voorbije koopjesmaand werd duidelijk dat de vraag naar schoenen van maat 43 met maar liefst 80% gestegen is. Ondanks deze groeiende trend, blijkt 82% van de vrouwen met schoenmaat 42 of 43 zich te schamen voor hun 'big feet'.


De uitbaters van Debenhams beseften dat er iets aan de hand was toen bleek dat zo'n 67% van alle schoenen met maat 43 online gekocht werden. "We besloten een enquête rond de sturen en waren verrast over het resultaat", zegt woordvoerster Carie Barkhuizen. "Vrouwen schamen zich voor hun grote voeten! Dat is raar, zeker als je weet dat ook celebrities zoals Michelle Obama en Nicole Kidman maat 43 hebben."


"Wanneer we hen vroegen wat ze precies vervelend vonden aan het shoppen in een schoenenwinkel, bleek dat maar liefst 64% geen grote maat durft te vragen aan de winkelbediende. Voor 36% van de ondervraagde vrouwen bleek het dan weer te moeilijk om hun blote voeten in het openbaar te tonen."


Om vrouwen met grote voeten toch naar hun winkels te lokken, besloot Debenhams om meer schoenen in maat 42 en 43 uit te stallen in de winkel. "Zo kunnen vrouwen toch de juiste maat passen zonder de hulp van een winkelbediende", geeft de woordvoerster aan.


Nochtans zijn er steeds meer vrouwen met grote voeten en is schaamte dus nergens voor nodig. Terwijl de gemiddelde schoenmaat in 1990 nog 38,5 bedroeg, heeft de gemiddelde vrouw nu maat 40. Volgens experten gaat deze groei hand in hand met een stijging van het gemiddelde lichaamsgewicht bij vrouwen. "Als de trend zich voortzet, zullen we binnenkort ook schoenmaten 44 tot 46 voorzien in onze winkels", zegt Bakhuizen.

Zo lijken je voeten kleiner:
1. Kies voor hakken in plaats van platte schoenen. Dikke hakken zijn beter (en comfortabeler!) dan stiletto's

2. Ga voor ronde tippen in plaats van puntige schoenen. Blijf zeker uit de buurt van smalle schoenen met puntige tippen!

3. Koop donkere schoenen en vermijd lichte of pastelkleurige exemplaren. Dat wil niet zeggen dat je enkel zwarte schoenen kan dragen, ook donkere versies van rood, blauw, paars en groen zijn een optie.

4. Vermijd smalle en open sandalen! Om niet alleen gesloten schoenen te moeten dragen, kan je ook variëren met pumps die enkel je tenen laten zien.

5. Kies schoenen met leuke accenten, want die leiden de aandacht af van je grote voeten. Echt alles mag: strikjes, kralen, riempjes, kant...


04-08-2011 om 21:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
03-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze celebs maken de preutse midirok sexy

Deze celebs maken de preutse midirok sexy


http://img829.imageshack.us/img829/7721/midirok.jpg
Verschillende rokken die tot halverwege de kuit komen bij Asos.com.


Het heeft een tijdje geduurd voor dames overtuigd raakten door de trend van de midirok: deze lijkt op het eerste gezicht erg braaf en weinig voor je figuur te doen. Gelukkig geven sterren als Rosie Huntington-Whiteley en Carey Mulligan het goede voorbeeld.

De midirok overtuigde al langer heel wat designers bij onder meer Miu Miu, Louis Vuitton en Yves Saint Laurent. De gemiddelde vrouw echter liep niet meteen enthousiast voor de rok die tot halverwege de kuiten komt en los valt, wegens weinig flatterend. Door deze op de juiste manier te combineren, zie je er erg elegant uit en kun je je vrouwelijke troeven uitspelen.



Rosie Huntington-Whiteley.
Rosie Huntington-Whiteley. © photo news


Rosie-Huntington Whiteley
is het nieuwste it-meisje, ze wordt regelmatig in modemagazines geprezen vanwege haar uitstekende stijlgevoel. Ze lijkt steeds helemaal af te zijn wanneer ze de deur uitgaan. Dit model combineert haar losse rok met kort, los topje, waardoor een stukje van haar buik te zien is. De riem zorgt voor een vrouwelijke, sexy toets, als ook het zijden materiaal.

Actrice Camilla Belle slaat de modebal nauwelijks mis. Ze ging voor een retrojurkje van Miu Miu met bloemenprint. Dit zorgt voor een erg elegante look, het diepe decolleté maakt dat het geheel niet te preuts oogt. 

Kate Bosworth ziet er stralend uit in haar zijde crèmekleurige jurk, die ze met eenvoudige accessoires combineert. Ook zij ging voor een diep decolleté, de losse stof en de knoopjes laten weinig aan de  verbeelding over wanneer de wind opkomt.

Het stoute effect in haar outfit creëert actrice Carey Mulligan door haar buik op strategische plaatsen te tonen. Voeg daar nog eens het hippe element van felle kleuren toe en je hebt een geslaagde outfit. (br.hln)


03-08-2011 om 15:22 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Webshops vooral goed om te kijken, we kopen zelden iets online

Webshops vooral goed om te kijken, we kopen zelden iets online


http://img233.imageshack.us/img233/5168/webshops.jpg


De gemiddelde Belgische vrouw bekijkt meer dan 20 kledingstukken bij een bezoek aan een webshop, legt dingen haar winkelmandje, maar koopt uiteindelijk toch niets.

44 procent van de ondervraagde vrouwen koopt vijf keer per jaar iets online, bijna de helft geeft online meer dan 150 euro uit, dat blijkt uit een enquête van Styletoday.be.

Online shoppen is aantrekkelijk omdat het aanbood origineler is, 27 procent doet het omdat webshops altijd open zijn. Dames kopen vooral kleding op het internet, 13 procent heeft de laatste keer een jurkje gekocht. Schoenen komen op de tweede plaats. Asos.com is de populairste website, dit komt omdat er veel duidelijke foto's bijstaan. Hoewel ze niet gericht op zoek gaan bij het online windowshoppen, vindt 34 procent wel altijd iets dat haar aanstaat (br.hln)


03-08-2011 om 11:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modetrends die je komende herfst beter laat liggen

Modetrends die je komende herfst beter laat liggen


http://img713.imageshack.us/img713/7096/destrik.jpg
De strik in combinatie met een frivole print zorgt al snel voor een kinderachtig effect.


Elk jaar zijn er trends, die vaak op de fashion weeks gestart werden, waar je je beter niet waagt. Op de catwalk zien ze er geslaagd uit, maar in het dagelijkse leven lijken ze plots heel wat minder draagbaar. Daarom een overzichtje van kledingstukken waar je komende herfst beter van weg blijft.


Je op straat begeven met een broek die veel wegheeft van het onderste van een pyjama is niet evident. Maar modellen met prints die pijn doen aan de ogen, veroverden de harten van veel modeverslaafden, zowel bij de mannen als de vrouwen. Dit wordt dan nog eens gecombineerd met kleurrijke handtassen en opvallende blouses. Op de catwalk werkt dit goed, maar voor het dagelijkse leven is het beter deze look meer bescheiden te houden. Het staat bijvoorbeeld wel goed met een transparante blouse. Ga ook op zoek naar een stevige stof die strak zit, want met een zwierig exemplaar krijg je het verkeerde clowneffect.  Blijf tevens ver weg van de legging met print.


Miuccia Prada lanceerde bont in zuurstokkleurtjes. Haast alle designers namen dit over en probeerden ze vos, konijn, nerts in alle kleuren van de regenboog uit. Burberry ging zelfs nog een stapje verder en probeerde een bonten jas in verschillende kleuren uit, ook de creaties bij Gucci en Céline vielen op. Omdat een bontjas steeds een dure investering is, lijkt het ons niet ideaal om zo'n jas te kopen die slechts een seizoen zal meegaan, ook als je bedenkt dat er heel wat dierenlevens voor worden opgeofferd. Als je echt dol bent op deze trend, dan kun je wel voor een nepbonten exemplaar gaan.


Christian Louboutin slaat haast zelden de bal mis, maar toen heel wat modebloggers de collectie voor komende herfst zagen, waren ze haast in shock. Zijn ontwerp dat slangenleder, studs, bont en torenhoge hakken combineert, lijkt niemand enthousiast te maken. Deze herfst mogen je schoenen opvallen, maar overdrijf hier zeker niet mee.



Christian Louboutin combineert te veel elementen in een schoen.
Christian Louboutin combineert te veel elementen in een schoen.



Door wit en zwart te combineren bij retro-ontwerpen leken heel wat modellen bij Chloé, Lanvin Louis Vuitton op de Europese pelgrims die Amerika gingen ontdekken, soms neigde het zelfs naar de katholieke non. Deze look kun je wel zelf uitproberen, maar voeg dan wel een sexy accent toe zodat je niet te veel op een pionier gaat lijken. 


De preutse pionier bij Chloé.
De preutse pionier bij Chloé.




Veel fashionista's op de fashion week in Parijs hadden hun lange lokken in hun jas gestopt. We zagen dit ook op de catwalk bij Paul Smith, Burberry en Oscar de la Renta. De reden hierachter weten we niet, misschien helpt het om je kapsel in toom te houden. Maar ons lijkt het eerder een misser en als je niet wil dat iedereen constant je lokken in de plooi probeert te leggen, kun je je hier beter niet aanwagen (of toch eerst wachten tot deze trend aanslaat bij het grote publiek).
 

Bij designers als Jason Wu en Rebecca Minkoff zagen we een nieuwe twist op de trend van het maatpak bij vrouwen: de zwarte das. Ons doet het eerder aan tienermeisjes denken, remember Avril Lavigne? Combineer dus zeker niet met een jeans of t-shirt. Het kan wel chique staan met een wit hemd of een strakke blazer, stijlvolle broek en stiletto's. Ook het strikje kan, maar zorg dan wel dat het geheel niet te schattig wordt en hou de rest van je outfit redelijk strak. (br.hln)




02-08-2011 om 09:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruin is de kleur van de winter!

Bruin is de kleur van de winter!


http://img163.imageshack.us/img163/984/bruinf.jpg



We voelen ons al helemaal klaar voor de winter dankzij het gure winterweer. Tijd dus om de nieuwste winterkleur aan u voorstellen: bruin en niet zomaar bruin: donkerokerbruin.

Daar waar vorige jaren paars, wit en marineblauw hoogtij vierden is er anno 2011 en 2012 maar plaats voor 1 hoofdkleur: bruin. En dan niet alle soorten bruin, neen donkerokerbruin. Vero Moda pakt uit met enkele prachtige stukken, gaande van jasjes en sjaals over vesten, rokken en zelfs handschoenen.

Ook Roberto Cavalli brengt ode aan de kleur, zij het in een sublieme slangenprint. sisley kiest dan weer voor een wollen variant met zijn stijlvolle jasjes. Bij nagellakproducent OPI vind je dan weer de kleur 'Grand Canyon Sunset' terug. Een deep roosbruin, dat perfect bij je outfits zal passen. (br.she)


01-08-2011 om 11:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esprit werkt samen met Britse modeacademie

Esprit werkt samen met Britse modeacademie


http://img191.imageshack.us/img191/9568/espritr.jpg


The Royal College of Art is zonder twijfel een van de belangrijkste modeacademies in Groot-Brittannië, met afgestudeerden als Christopher Bailey (Burberry). Om hun naam nog kracht bij te zetten ging het designdepartement een samenwerking aan met het modemerk Esprit.

Enkele afgestudeerde studenten van het RCA kregen de creatieve opdracht om 'duurzaamheid' doorheen hun modedesigns te laten stralen. De kleinschalige collectie komt dit najaar uit als deel van de herfst/wintercollectie 2011-2012 en toont prachtige jurken, truien, blouses en T-shirts. Alles wordt in limited edition uitgebracht, snel zijn is dus de boodschap. (br.she)


01-08-2011 om 11:03 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
30-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeman stunt undercover op internationale modeshow

Zeeman stunt undercover op internationale modeshow

Klik op de foto om het filmpje van de show te bekijken





"Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn." Dat is de slogan van het Nederlandse textielbedrijf Zeeman, dat goedkope kledij op de markt brengt. Om dat te bewijzen zette de keten een nieuwe 'luxemerk' op, genaamd 'Frank'. Helemaal undercover. Grappig of gênant?

De verwachtingen waren hooggespannen, toen het nieuwe 'Frank' zijn kledinglijn zou voorstellen op 16 juli tijdens de Amsterdam International Fashion Week. Iedereen wou het aangekondigde spektakel weleens zien.

Verbouwereerde en ook lachende gezichten toen aan het eind van het defilé de ware ontwerper werd onthuld: Zeeman zat achter Frank. De textielreus slaagde zo in het opzet, met dank aan reclamebureau Coz.

De pr-stunt haalde inmiddels de wereldpers en ook op het internet ging die de laatste dagen stevig over de tongen. Met als insteek de beroemde 'kleren van de keizer'. Blijkbaar zaten er velen te wachten om het aparte modewereldje eens in zijn hemd te zetten.

Maar er is ook kritiek. Zo zou Zeeman de marketingactie gekopieerd hebben van Ikea, dat iets gelijkaardigs deed op de Woonbeurs. Meer ten gronde: er blijken amper zes stuks van de geshowde collectie online aangeboden te worden. Dat doet meteen de vraag rijzen of de eigen visie van 'fashionable kleding aan betaalbare prijzen' wel nageleefd wordt door Zeeman...


30-07-2011 om 15:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
29-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Forever 21 opent eerste Belgische winkel

Forever 21 opent eerste Belgische winkel


http://img17.imageshack.us/img17/2135/forever21f.jpg
Forever 21 opent de deuren in Brussel


Goed nieuws voor alle Belgische fashionista's. De Amerikaanse kledingketen Forever 21 opent op zaterdag 30 juli zijn eerste winkel in de Benelux. De winkel opent zijn deuren in de Brusselse Nieuwstraat en dat is fijn nieuws voor heel wat Belgische fans.

Tot voor kort waren de Forever 21-collecties in ons land alleen online verkrijgbaar, maar vanaf morgen hangen ze dus ook in de Belgische winkelrekken. Het Brusselse filiaal zal de volledige kleding- en accessoirelijn van Forever 21 aanbieden en ook de collecties van Heritage 1981 - klassiekers met een twist - en Love 21 - een meer gesofisticeerde dameslijn - zullen er te vinden zijn.

Fans van de trendy kledinglijn kunnen vanaf zaterdag 30 juli dus in de Brusselse Nieuwstraat terecht. Wie een glimp van de collecties wil opvangen, kan nu al op de website van F21 terecht. (br.hln)


29-07-2011 om 20:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen

Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen


http://img30.imageshack.us/img30/8130/delvauxz.jpg


Het Belgische luxe ledermerk Delvaux is in Chinese handen gevallen. Fung Brands Limited uit Hongkong neemt een meerderheid in het bedrijf.

Delvaux probeert al enkele jaren voet aan wal te zetten in China, Japan en Hongkong. En ook al waren de handtassen best populair in deze contreien, toch wilden ze meer. Daarom ging het huis ermee akkoord een meerderheid van de aandelen te verkopen aan Fung Brands Limited uit Hongkong. Ze hopen zo voor een definitieve doorbraak te kunnen zorgen.

Erg opmerkelijk is de overname niet. Delvaux laat zijn 'goedkopere' handtassen al jaren in Taiwan produceren. Enkel de peperdure versies worden nog met de hand gemaakt in België.

Bij Delvaux werken 245 mensen, van wie een 140-tal in België. Delvaux heeft ateliers in België, Frankrijk en Vietnam. Volgens Delvaux heeft de overname geen invloed op de werknemers.

Delvaux is het oudste luxe lederwarenmerk ter wereld.





29-07-2011 om 14:37 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alexander McQueen laat honden 57.000 euro na

Alexander McQueen laat honden 57.000 euro na


http://img121.imageshack.us/img121/9710/alexandermcqueen.jpg


Zelfs na zijn dood zit de excentrieke en florissante Alexander McQueen niet om een opvallende stunt verlegen. Anderhalf jaar na zijn dood raakte bekend dat de Britse ontwerper zijn geliefde huisdieren - 3 bull terriërs - een slordige 57.000 euro nalaat. 'Een hondenleven', quoi?

Het testament van de overleden ontwerper werd dinsdag openbaar gemaakt. Met zijn laatste wilsbeschikking wilde McQueen de goede verzorging van zijn drie honden verzekeren. Minter, Juice en Callum - want zo heten de gelukshonden - zullen voor de rest van hun leven de beste verzorging genieten.

McQueen laat ook twee van zijn bedienden 57.000 euro na, voor "hun lange en trouwe dienst". Verder laat de designer ook zijn petekind, neefjes en nichtjes elk 57.000 euro na. Voor zijn drie zussen en twee broers ligt er dan weer 280.000 euro klaar.

De opbrengst van zijn eigendom schenkt hij aan de liefdadigheidsinstelling Sarabande, die beurzen uitreikt aan studenten aan het Central St Martin's College voor Kunst en Design in Londen. Dat is de instelling waar ook McQueen zelf ooit een modeopleiding volgde.

Verder zullen vier andere Britste liefdadigheidsinstellingen - waaronder twee centra die zich inzetten voor verwaarloosde honden en katten, een boeddhistische instelling en een centrum dat zich voor HIV- en aidspatiënten engageert - binnenkort zowat 113.000 euro op hun rekening gestort zien.

Het totale fortuin van Alexander McQueen wordt op slordige 18 miljoen euro geschat. De Britse ontwerper benam zichzelf in februari van vorig jaar op 40-jarige leeftijd van het leven. McQueen werkte onder meer als hoofdontwerper voor het Franse modehuis Givenchy, ging een succesvolle samenwerking aan met het Italiaanse label Gucci en werd maar liefst vier keer tot Britse designer van het jaar verkozen.


28-07-2011 om 12:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat gaat er met Amy's kledinglijn gebeuren?

Wat gaat er met Amy's kledinglijn gebeuren?


http://img339.imageshack.us/img339/7023/amywinehouseg.jpg


Amy Winehouse ontwierp al twee collecties voor Fred Perry, maar het Britse kledingmerk wil nu ook na haar dood haar nieuwste ontwerpen verkopen. De zangeres die vorige week overleed, zou nog drie collecties voor het label hebben hebben gemaakt.

Of en wanneer haar stukken in de winkelrekken zullen belanden is nog niet duidelijk omdat het merk de plannen eerst met Amy's familie wil bespreken. "We hebben alles stilgelegd totdat we met haar familie en management hebben gesproken", laat een woordvoerder van het label weten.

De overleden ster maakte onlangs nog in een interview met Harper's Bazaar bekend dat ze nog drie collecties op stapel had staan tot de herfst/winter 2012. Haar eerste ontwerpen die gebaseerd werden op de fifties bleken een regelrecht succes te zijn, haar laatste stukken kwamen in maart dit jaar uit en werd op Hawaï geïnspireerd.

Richard Martin, de marketing manager van Fred Perry omschreef Amy in hetzelfde tijdschrift als "een bijzonder aangenaam persoon om mee samen te werken". "Helder, vol passie en toegewijd, met sterke ideeën en die precies weet wat ze wilde ontwerpen. Ze had oog voor details en stoffen, ze heeft echt alles gegeven."

Zowat alle 'Winehouse-producten' gaan als zoete broodjes over de toonbank: haar albums, foto's, kleding en andere memorabilia worden aan woekerprijzen van de hand gedaan.


28-07-2011 om 11:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogue roept Rihanna uit tot vrouw van het jaar

Vogue roept Rihanna uit tot vrouw van het jaar


http://img96.imageshack.us/img96/858/rihannar.jpg


Rihanna is een onafhankelijke, sexy vrouw en dus mag ze best vrouw van het jaar worden. Dat is de conclusie van de Italiaanse editie van het modetijdschrift Vogue.

Vogue Italia heeft Rihanna tot hun rolmodel voor één jaar uitgeroepen. "Ze is de opvolger van de Queen of Pop, haar carrière is gebaseerd op het ultieme gebruik van haar sexy karakter en provocaties. Ze heeft haar carrière op de rails kunnen houden ondanks vele familiaire tragedies", aldus Vogue. Ze besloten dan ook maar meteen de zangeres op hun cover te laten verschijnen. Al is die fotoshoot toch modebewuster dan we van Rihanna verwacht hadden. (br.she)


27-07-2011 om 21:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé herfstrend: franjes aan de heupen

Dé herfstrend: franjes aan de heupen


Rokje en jurk bij Asos.com.


Een belangrijke modetrend voor de komende herfst zijn franjes aan de heupen. Dit is echter niet weggelegd voor iedereen, aangezien deze je heupen optisch verbreden. We zagen dit op de catwalk van de laatste coutureweek in Parijs en ook al tal van celebs werden ermee gespot.

Franjes aan de heupen waren een grote hit in de jaren '80, maar wegens niet flatterend voor dames met brede heupen kwam dit echter nooit terug. Nu is dit echter aan een comeback bezig, maar met een fifties twist. Designers als Victoria Beckham, Stella McCartney, Giambattista Valli en Karl Lagerfeld voor Chanel lieten hun creativiteit botvieren op extra stukjes stof aan de heupen.


Rok uit de couturecollectie van Chanel.
Rok uit de couturecollectie van Chanel.


Beyoncé, Emma Stone en Liv Tyler, maar ook Emma Watson, Nicole Kidman en zelfs prinses Beactrice blijken dol te zijn op jurken of rokken met franjes aan de heupen. Volg hun voorbeeld om deze look op een flatterende manier te dragen. Zo staan Beyoncé en Elle Macpherson schitterend met een strakke kokerrok en een hoge neklijn van Victoria Beckham. Combineer met een minimum aan accessoires, zodat alle aandacht naar de jurk gaat. Felle kleuren daarentegen werken wel perfect, ook verschillende contrasterende tinten doen het goed. Kijk maar naar Emma Stone en Emma Watson.


Durvers gaan voor opvallende prints, denk maar aan stipjes zoals we bij Marc Jacobs zagen en waar zangeres Fergie mee straalde. Miu Miu werkte met atypische materialen als leder, wat voor een moderne toets zorgt. Een meer meisjesachtig effect krijg je met een kleine bloemenprint. Wie onzeker is over haar heupen gaat best voor vloeiende, lichte stoffen, die vallen minder breed en verdoezelen je minpuntjes (br.hln - beeld photonews)


27-07-2011 om 18:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht


Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht


http://img339.imageshack.us/img339/7023/amywinehouseg.jpg


Alle elementen van de jaren '50: de zware eyeliner, de steeds hoger wordende beehive, de volle lippen en de hoofddoek, waren typerend voor de stijl van Amy Winehouse. Toch was deze zangeres, die afgelopen weekend overleed, geen copycat van souldiva's, ze gaf haar eigen twist aan deze look en werd zo een beauty-icoon.

Hoewel ze op mentaal vlak niet zo stabiel bleek, was Amy Winehouse een muzikaal talent. Daarnaast had ze heel wat gevoel voor stijl, als ze nuchter was tenminste en niet als een dronken slons door de straten van Londen slenterde en werkte ze mee aan de comeback van de fifties in de mode- en beautywereld. De inspiratiebronnen van Amy Winehouse waren onder meer artiesten als Diana Ross en The Supremes, The Ronettes en Dusty Springfield. Deze dames waren meester van het torenhoge beehivekapsel, maakten het cool en introduceerden dit bij een generatie jonge meisjes wereldwijd. Met Amy Winehouse als de ruigste volgelinge.

Er werd heel wat gespeculeerd over hoe ze haar kapsel creëerde, had ze een toupetje, extensions of woonde er een nest ratten in? Ze bekende zelf dat ze speciale haarlak gebruikte en haar beehive een keer om de twee weken in vorm bracht. Dit is natuurlijk niet zo gezond voor je lokken, dus als je dit wil nabootsen, kun je best voor een pruik opteren.

De zangeres, die afgelopen weekend op 27 jarige leeftijd overleed na een turbulent kort leven, zei dat Billie Holiday haar grootste inspiratiebron was. Ze had net als Amy een erg gevoelig karakter, wat zich bij beide dames uitte in de bloem die ze steevast in haar kapsel droeg. Ook leerde ze ons de hoofdsjaal met felle retroprint opnieuw ontdekken, ze knoopte deze steevast met een strik aan de voorkant. Iets wat momenteel een hit is bij meisjes op de zomerfestivals.

De sleutel voor de iconische oog make-up van Amy is tonnen eyeliner en mascara. Kies voor een vloeibare, zwarte eyeliner. Begin aan je ooghoek en ga zo naar buiten, op het einde buig je af richting je slapen. Vervolgens breng je zwarte mascara aan, durf hiermee te overdrijven. Met een zwart potlood zet je je wenkbrauwen in de verf. Om de look helemaal af te maken, breng je op je lippen felroze lipstick aan.


26-07-2011 om 22:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden

Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden


http://img841.imageshack.us/img841/8837/moederendochter.jpg


Terwijl het vroeger vooral de tienerdochters waren die de garderobes van hun moeders plunderden, lijkt het tij tegenwoordig definitief gekeerd. Uit een recente studie blijkt dat de huidige generatie moeders hun dochters als voorbeelden beschouwen, als het op mode en stijl aankomt dan toch.

De '20-40 moeders' - zo noemen jonge meisjes hun moeders van 40 die zich als een prille twintiger willen kleden - doen er alles aan om er jong te blijven uitzien. Zowel voor kledij, make-up als kapsel observeren ze hun jongere dochters dan ook goed.
Bovendien werkt het fenomeen kennelijk maar in één richting: de stijl en smaak van de oudere generaties blijkt de jongeren koud te laten.

De studie bevroeg meer dan 300 moeders en dochters met een gemiddelde leeftijd van respectievelijk 44 en 16 jaar. Daaruit bleek dat jonge meisjes een belangrijke invloed uitoefenen op de make-up, kleren en kapsels van hun moeders.

Uit de rondvraag blijkt dat moeders die zich 'jong van geest' voelen, modebewust zijn en hun dochter als een stijlvoorbeeld beschouwen, vaak de shopadresjes en -gewoontes van hun dochters kopiëren. In het geval van de dochters blijkt dat dan weer niet het geval: zij blijken hun moeder steeds minder als een rolmodel te beschouwen, als op het op stijl en mode aankomt.

"Onze cultuur legt de nadruk op jong zijn", zegt dokter Ayalla Ruvio. Hij werkte mee aan het onderzoek en ziet dat "deze sociale tendens zich onder meer uit in ouders die hun kinderen imiteren. We hebben moeders gehoord die 44 jaar waren, maar zich hoogstens 33 of 34 jaar voelden".

"De moeders in kwestie voelen zich jonger en willen dat door hun consumptiegedrag duidelijk maken", zegt Ruvio nog. "Ze hebben geen tijd om zelf te ontdekken wat jong en trendy is, omdat ze een druk leven hebben met een carrière en kinderen. Dus kiezen ze maar voor de snelle manier: ze kopiëren gewoon hun dochters".

Cultuurhistorici hebben lang beweerd dat de jaren vijftig een breekpunt waren, toen de jongere generaties voor het eerst actief in opstand kwamen tegen de smaak en stijl van hun ouders. Nu blijkt het tij dus definitief gekeerd. Wij zijn alvast benieuwd wanneer ook de moeders tegen de stijl van hun dochters gaan rebelleren ... (br.hln)


26-07-2011 om 16:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!