Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

29-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Forever 21 opent eerste Belgische winkel

Forever 21 opent eerste Belgische winkel


http://img17.imageshack.us/img17/2135/forever21f.jpg
Forever 21 opent de deuren in Brussel


Goed nieuws voor alle Belgische fashionista's. De Amerikaanse kledingketen Forever 21 opent op zaterdag 30 juli zijn eerste winkel in de Benelux. De winkel opent zijn deuren in de Brusselse Nieuwstraat en dat is fijn nieuws voor heel wat Belgische fans.

Tot voor kort waren de Forever 21-collecties in ons land alleen online verkrijgbaar, maar vanaf morgen hangen ze dus ook in de Belgische winkelrekken. Het Brusselse filiaal zal de volledige kleding- en accessoirelijn van Forever 21 aanbieden en ook de collecties van Heritage 1981 - klassiekers met een twist - en Love 21 - een meer gesofisticeerde dameslijn - zullen er te vinden zijn.

Fans van de trendy kledinglijn kunnen vanaf zaterdag 30 juli dus in de Brusselse Nieuwstraat terecht. Wie een glimp van de collecties wil opvangen, kan nu al op de website van F21 terecht. (br.hln)


29-07-2011 om 20:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen

Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen


http://img30.imageshack.us/img30/8130/delvauxz.jpg


Het Belgische luxe ledermerk Delvaux is in Chinese handen gevallen. Fung Brands Limited uit Hongkong neemt een meerderheid in het bedrijf.

Delvaux probeert al enkele jaren voet aan wal te zetten in China, Japan en Hongkong. En ook al waren de handtassen best populair in deze contreien, toch wilden ze meer. Daarom ging het huis ermee akkoord een meerderheid van de aandelen te verkopen aan Fung Brands Limited uit Hongkong. Ze hopen zo voor een definitieve doorbraak te kunnen zorgen.

Erg opmerkelijk is de overname niet. Delvaux laat zijn 'goedkopere' handtassen al jaren in Taiwan produceren. Enkel de peperdure versies worden nog met de hand gemaakt in België.

Bij Delvaux werken 245 mensen, van wie een 140-tal in België. Delvaux heeft ateliers in België, Frankrijk en Vietnam. Volgens Delvaux heeft de overname geen invloed op de werknemers.

Delvaux is het oudste luxe lederwarenmerk ter wereld.





29-07-2011 om 14:37 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alexander McQueen laat honden 57.000 euro na

Alexander McQueen laat honden 57.000 euro na


http://img121.imageshack.us/img121/9710/alexandermcqueen.jpg


Zelfs na zijn dood zit de excentrieke en florissante Alexander McQueen niet om een opvallende stunt verlegen. Anderhalf jaar na zijn dood raakte bekend dat de Britse ontwerper zijn geliefde huisdieren - 3 bull terriërs - een slordige 57.000 euro nalaat. 'Een hondenleven', quoi?

Het testament van de overleden ontwerper werd dinsdag openbaar gemaakt. Met zijn laatste wilsbeschikking wilde McQueen de goede verzorging van zijn drie honden verzekeren. Minter, Juice en Callum - want zo heten de gelukshonden - zullen voor de rest van hun leven de beste verzorging genieten.

McQueen laat ook twee van zijn bedienden 57.000 euro na, voor "hun lange en trouwe dienst". Verder laat de designer ook zijn petekind, neefjes en nichtjes elk 57.000 euro na. Voor zijn drie zussen en twee broers ligt er dan weer 280.000 euro klaar.

De opbrengst van zijn eigendom schenkt hij aan de liefdadigheidsinstelling Sarabande, die beurzen uitreikt aan studenten aan het Central St Martin's College voor Kunst en Design in Londen. Dat is de instelling waar ook McQueen zelf ooit een modeopleiding volgde.

Verder zullen vier andere Britste liefdadigheidsinstellingen - waaronder twee centra die zich inzetten voor verwaarloosde honden en katten, een boeddhistische instelling en een centrum dat zich voor HIV- en aidspatiënten engageert - binnenkort zowat 113.000 euro op hun rekening gestort zien.

Het totale fortuin van Alexander McQueen wordt op slordige 18 miljoen euro geschat. De Britse ontwerper benam zichzelf in februari van vorig jaar op 40-jarige leeftijd van het leven. McQueen werkte onder meer als hoofdontwerper voor het Franse modehuis Givenchy, ging een succesvolle samenwerking aan met het Italiaanse label Gucci en werd maar liefst vier keer tot Britse designer van het jaar verkozen.


28-07-2011 om 12:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat gaat er met Amy's kledinglijn gebeuren?

Wat gaat er met Amy's kledinglijn gebeuren?


http://img339.imageshack.us/img339/7023/amywinehouseg.jpg


Amy Winehouse ontwierp al twee collecties voor Fred Perry, maar het Britse kledingmerk wil nu ook na haar dood haar nieuwste ontwerpen verkopen. De zangeres die vorige week overleed, zou nog drie collecties voor het label hebben hebben gemaakt.

Of en wanneer haar stukken in de winkelrekken zullen belanden is nog niet duidelijk omdat het merk de plannen eerst met Amy's familie wil bespreken. "We hebben alles stilgelegd totdat we met haar familie en management hebben gesproken", laat een woordvoerder van het label weten.

De overleden ster maakte onlangs nog in een interview met Harper's Bazaar bekend dat ze nog drie collecties op stapel had staan tot de herfst/winter 2012. Haar eerste ontwerpen die gebaseerd werden op de fifties bleken een regelrecht succes te zijn, haar laatste stukken kwamen in maart dit jaar uit en werd op Hawaï geïnspireerd.

Richard Martin, de marketing manager van Fred Perry omschreef Amy in hetzelfde tijdschrift als "een bijzonder aangenaam persoon om mee samen te werken". "Helder, vol passie en toegewijd, met sterke ideeën en die precies weet wat ze wilde ontwerpen. Ze had oog voor details en stoffen, ze heeft echt alles gegeven."

Zowat alle 'Winehouse-producten' gaan als zoete broodjes over de toonbank: haar albums, foto's, kleding en andere memorabilia worden aan woekerprijzen van de hand gedaan.


28-07-2011 om 11:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogue roept Rihanna uit tot vrouw van het jaar

Vogue roept Rihanna uit tot vrouw van het jaar


http://img96.imageshack.us/img96/858/rihannar.jpg


Rihanna is een onafhankelijke, sexy vrouw en dus mag ze best vrouw van het jaar worden. Dat is de conclusie van de Italiaanse editie van het modetijdschrift Vogue.

Vogue Italia heeft Rihanna tot hun rolmodel voor één jaar uitgeroepen. "Ze is de opvolger van de Queen of Pop, haar carrière is gebaseerd op het ultieme gebruik van haar sexy karakter en provocaties. Ze heeft haar carrière op de rails kunnen houden ondanks vele familiaire tragedies", aldus Vogue. Ze besloten dan ook maar meteen de zangeres op hun cover te laten verschijnen. Al is die fotoshoot toch modebewuster dan we van Rihanna verwacht hadden. (br.she)


27-07-2011 om 21:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé herfstrend: franjes aan de heupen

Dé herfstrend: franjes aan de heupen


Rokje en jurk bij Asos.com.


Een belangrijke modetrend voor de komende herfst zijn franjes aan de heupen. Dit is echter niet weggelegd voor iedereen, aangezien deze je heupen optisch verbreden. We zagen dit op de catwalk van de laatste coutureweek in Parijs en ook al tal van celebs werden ermee gespot.

Franjes aan de heupen waren een grote hit in de jaren '80, maar wegens niet flatterend voor dames met brede heupen kwam dit echter nooit terug. Nu is dit echter aan een comeback bezig, maar met een fifties twist. Designers als Victoria Beckham, Stella McCartney, Giambattista Valli en Karl Lagerfeld voor Chanel lieten hun creativiteit botvieren op extra stukjes stof aan de heupen.


Rok uit de couturecollectie van Chanel.
Rok uit de couturecollectie van Chanel.


Beyoncé, Emma Stone en Liv Tyler, maar ook Emma Watson, Nicole Kidman en zelfs prinses Beactrice blijken dol te zijn op jurken of rokken met franjes aan de heupen. Volg hun voorbeeld om deze look op een flatterende manier te dragen. Zo staan Beyoncé en Elle Macpherson schitterend met een strakke kokerrok en een hoge neklijn van Victoria Beckham. Combineer met een minimum aan accessoires, zodat alle aandacht naar de jurk gaat. Felle kleuren daarentegen werken wel perfect, ook verschillende contrasterende tinten doen het goed. Kijk maar naar Emma Stone en Emma Watson.


Durvers gaan voor opvallende prints, denk maar aan stipjes zoals we bij Marc Jacobs zagen en waar zangeres Fergie mee straalde. Miu Miu werkte met atypische materialen als leder, wat voor een moderne toets zorgt. Een meer meisjesachtig effect krijg je met een kleine bloemenprint. Wie onzeker is over haar heupen gaat best voor vloeiende, lichte stoffen, die vallen minder breed en verdoezelen je minpuntjes (br.hln - beeld photonews)


27-07-2011 om 18:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht


Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht


http://img339.imageshack.us/img339/7023/amywinehouseg.jpg


Alle elementen van de jaren '50: de zware eyeliner, de steeds hoger wordende beehive, de volle lippen en de hoofddoek, waren typerend voor de stijl van Amy Winehouse. Toch was deze zangeres, die afgelopen weekend overleed, geen copycat van souldiva's, ze gaf haar eigen twist aan deze look en werd zo een beauty-icoon.

Hoewel ze op mentaal vlak niet zo stabiel bleek, was Amy Winehouse een muzikaal talent. Daarnaast had ze heel wat gevoel voor stijl, als ze nuchter was tenminste en niet als een dronken slons door de straten van Londen slenterde en werkte ze mee aan de comeback van de fifties in de mode- en beautywereld. De inspiratiebronnen van Amy Winehouse waren onder meer artiesten als Diana Ross en The Supremes, The Ronettes en Dusty Springfield. Deze dames waren meester van het torenhoge beehivekapsel, maakten het cool en introduceerden dit bij een generatie jonge meisjes wereldwijd. Met Amy Winehouse als de ruigste volgelinge.

Er werd heel wat gespeculeerd over hoe ze haar kapsel creëerde, had ze een toupetje, extensions of woonde er een nest ratten in? Ze bekende zelf dat ze speciale haarlak gebruikte en haar beehive een keer om de twee weken in vorm bracht. Dit is natuurlijk niet zo gezond voor je lokken, dus als je dit wil nabootsen, kun je best voor een pruik opteren.

De zangeres, die afgelopen weekend op 27 jarige leeftijd overleed na een turbulent kort leven, zei dat Billie Holiday haar grootste inspiratiebron was. Ze had net als Amy een erg gevoelig karakter, wat zich bij beide dames uitte in de bloem die ze steevast in haar kapsel droeg. Ook leerde ze ons de hoofdsjaal met felle retroprint opnieuw ontdekken, ze knoopte deze steevast met een strik aan de voorkant. Iets wat momenteel een hit is bij meisjes op de zomerfestivals.

De sleutel voor de iconische oog make-up van Amy is tonnen eyeliner en mascara. Kies voor een vloeibare, zwarte eyeliner. Begin aan je ooghoek en ga zo naar buiten, op het einde buig je af richting je slapen. Vervolgens breng je zwarte mascara aan, durf hiermee te overdrijven. Met een zwart potlood zet je je wenkbrauwen in de verf. Om de look helemaal af te maken, breng je op je lippen felroze lipstick aan.


26-07-2011 om 22:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden

Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden


http://img841.imageshack.us/img841/8837/moederendochter.jpg


Terwijl het vroeger vooral de tienerdochters waren die de garderobes van hun moeders plunderden, lijkt het tij tegenwoordig definitief gekeerd. Uit een recente studie blijkt dat de huidige generatie moeders hun dochters als voorbeelden beschouwen, als het op mode en stijl aankomt dan toch.

De '20-40 moeders' - zo noemen jonge meisjes hun moeders van 40 die zich als een prille twintiger willen kleden - doen er alles aan om er jong te blijven uitzien. Zowel voor kledij, make-up als kapsel observeren ze hun jongere dochters dan ook goed.
Bovendien werkt het fenomeen kennelijk maar in één richting: de stijl en smaak van de oudere generaties blijkt de jongeren koud te laten.

De studie bevroeg meer dan 300 moeders en dochters met een gemiddelde leeftijd van respectievelijk 44 en 16 jaar. Daaruit bleek dat jonge meisjes een belangrijke invloed uitoefenen op de make-up, kleren en kapsels van hun moeders.

Uit de rondvraag blijkt dat moeders die zich 'jong van geest' voelen, modebewust zijn en hun dochter als een stijlvoorbeeld beschouwen, vaak de shopadresjes en -gewoontes van hun dochters kopiëren. In het geval van de dochters blijkt dat dan weer niet het geval: zij blijken hun moeder steeds minder als een rolmodel te beschouwen, als op het op stijl en mode aankomt.

"Onze cultuur legt de nadruk op jong zijn", zegt dokter Ayalla Ruvio. Hij werkte mee aan het onderzoek en ziet dat "deze sociale tendens zich onder meer uit in ouders die hun kinderen imiteren. We hebben moeders gehoord die 44 jaar waren, maar zich hoogstens 33 of 34 jaar voelden".

"De moeders in kwestie voelen zich jonger en willen dat door hun consumptiegedrag duidelijk maken", zegt Ruvio nog. "Ze hebben geen tijd om zelf te ontdekken wat jong en trendy is, omdat ze een druk leven hebben met een carrière en kinderen. Dus kiezen ze maar voor de snelle manier: ze kopiëren gewoon hun dochters".

Cultuurhistorici hebben lang beweerd dat de jaren vijftig een breekpunt waren, toen de jongere generaties voor het eerst actief in opstand kwamen tegen de smaak en stijl van hun ouders. Nu blijkt het tij dus definitief gekeerd. Wij zijn alvast benieuwd wanneer ook de moeders tegen de stijl van hun dochters gaan rebelleren ... (br.hln)


26-07-2011 om 16:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shapewear is hipper dan ooit

Shapewear is hipper dan ooit


http://img813.imageshack.us/img813/7453/shapewear.jpg



Shapewear blijft maar aan populariteit winnen. Volgens sommige stylisten is een corrigerend broekje zelfs zo normaal geworden als lingerie of lipstick.

Jessica Alba, Oprah Winfrey, Queen Latifah, Gwyneth Paltrow, Rihanna, … niemand heeft er nog problemen mee om toe te geven dat ze shapewear dragen. Het mag dan ook niet verwonderen dat de verkoop in 2010 nog maar eens met 3,5% steeg. Daardoor lijkt de markt haast onuitputtelijk te worden.

Al is er volgens stylisten wel een verschuiving zichtbaar. Daar waar shapewear vroeger vooral uit nude en zwarte kleurtjes bestond, is het nu een fashion statement om dergelijk corrigerend ondergoed te dragen. Een tummytucker mag best gezien worden en wordt dan ook geproduceerd in flashy kleurtjes als geel, roze en gifgroen.

De afzetmarkt bestaat uit 2 grote groepen: de vrouwen ouder dan 40, die alles wat strak willen houden en de jonge tieners en twintigers die net als de filmsterren door het leven willen gaan en shapewear als een noodzakelijk accessoire zien. "Mijn lipstick, mijn parfum en mijn shapewear, dat is het idee van de meeste jonge vrouwen", aldus stylist Phillip Bloch tegen WWD.  (br.she)


26-07-2011 om 11:01 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versace bant 'gevaarlijke jeansbroeken

Versace bant 'gevaarlijke jeansbroeken'


http://img121.imageshack.us/img121/6969/jeansversace.jpg


Het Italiaanse modehuis Gianni Versace zal in de toekomst de omstreden techniek van zandstralen niet meer toepassen. De techniek werd tot nu toe gebruikt om jeansbroeken een 'afgedragen' look te geven.

De beslissing komt als antwoord op een langdurige en internationale campagne van de 'Clean clothes campaign' (CCC). Dat is een samenwerkingsverband van verschillende organisaties die de arbeidsomstandigheden in de textielindustrie willen verbeteren.

Eerder kondigden grote namen als Benetton, Burberry, Gucci, Levi's, H&M, Pepe Jeans en Replay al aan de techniek uit het productieproces te zullen bannen.
 
Het modehuis kondigt nu aan zich "tegen de praktijk van het zandstralen te verzetten, ten gevolge van recente kritiek van het CCC op de praktijken van Versace". Het bedrijf heeft het probleem van naderbij bekeken en geeft de organisatie nu gelijk.

"Versace heeft elke leverancier expliciet gevraagd om hen te verzekeren dat zij de techniek niet meer gebruiken. Het zal overigens een voorwaarde zijn voor elke mogelijke nieuwe leverancier, om met Versace te mogen samenwerken", zo luidt het nog.

Zandstralen is een techniek waarbij arbeiders zand onder erg hoge druk tegen een jeansbroek blazen, waardoor deze een afgebleekte en 'gedragen' look krijgt. In landen als Turkije en Bangladesh, waar de techniek nog manueel wordt uitgevoerd, stierven al mensen aan de gevolgen van de gevaarlijke praktijk. Tijdens het proces worden de arbeiders aan heel wat schadelijke stoffen blootgesteld, wat onder meer tot ernstige longziektes leidt.

Hoewel de techniek in Europa al sinds 1966 verboden is, wordt hij in de rest van de wereld nog al te vaak toegepast. De CCC zet haar strijd tegen het zandstralen ondertussen onvermoeid verder en wil nu naar verluidt ook de modehuizen Dolce & Gabbana en Armani tot een soortgelijke beslissing overhalen.


25-07-2011 om 20:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie

Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie


http://img855.imageshack.us/img855/4347/christinahendricksa.jpg


Mad Men-actrice Christina Hendricks is beroemd om haar voluptueuze figuur. Maar diezelfde bejubelde curves hebben haar al voor veel problemen gesteld: een rodeloperjurk vinden is een hel, en ook wat badmode betreft is het huilen met de pet op.

Elke andere Hollywoodster zou aan het diëten zijn geslagen, maar niet Christina. "Ze houdt van haar lichaam en van haar rondingen en ze wil die niet kwijt."

"Christina heeft maat 42 en weegt 70 kilogram, maar ze kan geen badpak vinden dat haar flatteert", zegt een bekende van Christina. Dus heeft ze beslist om dan maar zelf een badcollectie te creëren om dat probleem voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen. "Ze weet dat ze kleren zal maken voor een groep vrouwen die nu over het hoofd wordt gezien."

De actrice voert momenteel gesprekken met grote badmodemakers om haar eigen collectie in de rekken te krijgen. Er zouden ook al ideeën zijn voor een lingeriecollectie en uiteindelijk zelf een kledingcollectie. We zijn benieuwd. (br.hln)


24-07-2011 om 19:42 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
23-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen

Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen


http://img641.imageshack.us/img641/2812/sharongolan.jpg


256 paar schoenen die in één schoendoos passen, dat is onmogelijk? Niet als het ontwerp van de Israëlische Sharon Golan een echte hit wordt.


Sharon maakte voor haar afstudeerproject aan de Israëlische Bezalel Academie voor Kunst en Design een zeer kunstige, originele en modulaire schoenen.




Het enige wat je nodig hebt is twee rekkertjes en vier stukjes plastiek, wat door slim combineren kan leiden tot 256 paar schoenen. Goedkoop en klein, wat willen we nog meer?

Behalve wat minder bloot misschien, met het Belgische weer zouden onze voetjes rap onderkoeld geraken! (br.hln - foto's reuters)


23-07-2011 om 16:20 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie

Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie


http://img811.imageshack.us/img811/7614/madonnaenlourdes.jpg


Het modemerk 'Material girl' - dat Madonna samen met haar dochter Lourdes (14) ontwerpt - komt nu ook met een make-up en verzorgingscollectie op de proppen. De collectie zal onder meer nagellak, lipgloss, bodylotions en later ook oogschaduw bevatten.

Na twee succesvolle kledingcollecties wordt het gamma van de 'Material girl' collectie in augustus van dit jaar dus nog uitgebreid. Zowel Madonna als Lourdes waren nauw bij het tot stand komen van dit nieuwe cosmetica- en schoonheidsgamma betrokken.

Dat ook dochter Lourdes in het hele proces een mening heeft, was al duidelijk. "Het was erg fijn om mijn eigen geuren te mogen uitkiezen voor de verzorgingsproducten en lipgloss", zegt ze. "We hebben ze grappige namen als 'Wicked watermelon' en 'Flirty fruit' gegeven. Ik koos voor de geuren waar ik zelf van hou".


23-07-2011 om 13:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen

Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen


De tas hoort tot de White Christmas-collectie van Selfridges.


De nieuwe handtas van Victoria Beckham is meteen gebombardeerd tot it-bag van het najaar. De tas uit krokodillenleer is niet meteen voor stervelingen, want het prijskaartje start maar aan 10.000 euro. Dat maakt de tas wel duur, maar nog altijd twee keer goedkoper dan de handtassen van de Olsentweeling.

Voor zijn prijskaartje is de handtas ook wel bijzonder: het is een uniek stuk, ontworpen voor het 'White Christmas'-thema van de keten Selfridges. Hij is enkel verkrijgbaar in het wit krokodillenleer, voorzien van een gouden ketting en handvat, en moet op bestelling gemaakt worden. De tas draagt dan ook de naam van de eigenaar en kan ook een boodschap van een (gulle) schenker bevatten.

De dure tas van Victoria is nauwelijks een verrassing: handtassen zijn haar favoriete accessoire, en haar favoriet is de exclusieve, megadure Birkinbag. Haar collectie Birkintassen wordt op ruim 2 miljoen euro geschat.

De Britse keten Selfridges nam de tas meteen op in haar geschenkentips voor Kerstmis, naast een witte jurk van ontwerpster Daniella Helayel, die ook ontwerpt voor Issa, een van de favoriete modehuizen van Kate Middleton. De jurk komt met een prijskaartje van 700 euro. Het is een elegante avondjurk met frons ter hoogte van de middel, een jurk die Kate met plezier zou dragen.

Geen speciale jurk zonder speciaal ondergoed: een onderbroek gemaakt van witte zijde en afgewerkt met diamant kost nog eens 350 euro. De foto's kan je hier bekijken.

Maar het kan nog extravaganter: er is ook een adventkalender te koop voor 20.000 euro. Al is kalender misschien het verkeerde woord: het is een meubelstuk waarin cadeautjes verstopt zitten. Zoals het een echte adventkalender betaamt, kan je elke dag één cadeautje openen. De gelukkige koper kan zo onder andere eigenaar worden van een paar mini-Louboutins en hele dure beautyproducten. (br.hln)


22-07-2011 om 13:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een derde van de vrouwen gaat joggen met make-up

Een derde van de vrouwen gaat joggen met make-up


http://img706.imageshack.us/img706/9541/makeupw.jpg


Natuurlijke schoonheid mag dan een edel begrip zijn, onder vrouwen kan het kennelijk niet bij iedereen op evenveel sympathie rekenen. Eén op drie vrouwen gaat nooit de deur uit zonder make-up. Dat blijkt uit een recente rondvraag van de Britse zender QVC.

Zowat een kwart van de ondervraagde vrouwen gaf bovendien aan hun make-up al bij te werken, na amper twee of drie uur. Voor heel wat vrouwen blijkt het idee om zich zonder make-up aan de buitenwereld te tonen alleen al, een ware nachtmerrie.

Dertig procent van de ondervraagde vrouwen gaf zelfs aan bij het joggen op zijn minst een vleugje lipstick aan te brengen.

Vrouwen denken gemiddeld negen keer per dag  na over hun uiterlijk, zo blijkt. Dertig procent van de vrouwen zei bovendien dat hun voorkomen het laatste is waar ze aan denken voor ze gaan slapen, terwijl 16 procent aangaf ook met die gedachte op te staan 's morgens.

Een op de vijf vrouwen denkt de gewoonte rechtstreeks van hun moeder te hebben overgenomen. Zowat een kwart van de vrouwen houdt het haar hele leven bij dezelfde producten en make-uprituelen.

Sollicitatiegesprekken en eerste afspraakjes bleken de situaties waarvoor vrouwen het meeste stress ervaren, als het op hun uiterlijk en make-up aankomt.

Mannen hoeven zich overigens niet bepaald geflatteerd te voelen door de resultaten van de enquête; vrouwen blijken zich lang niet alleen voor hen mooi te maken. Meer dan een derde van de ondervraagde vrouwen gaf aan zich het meeste zorgen te maken over hoe ze bij andere vrouwen overkomen, eerder dan bij mannen.

De klaarblijkelijke make-upverslaving heeft dus eerder met een gebrek aan zelfvertrouwen, dan met pure ijdelheid te maken.

Psychologe Linda Papadopoulos leidde in het verleden al een onderzoek naar de emotionele impact van huidziektes en meent dat "alleen al wie denkt er goed uit te zien, een veel positievere kijk op het leven uitstraalt".

Sue Leeson van QVC stelt het eenvoudig en zegt "dat dit onderzoek simpelweg aantoont wat we al altijd vermoedden: vrouwen zien er elke dag graag op hun best uit." (br.hln)


22-07-2011 om 12:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olsen-tweeling creëert peperdure handtassen

Olsen-tweeling creëert peperdure handtassen


http://img801.imageshack.us/img801/8675/olsentweeling.jpg
Ashley Olsen heeft haar favoriet al gekozen: een bruine maxibag. 


Mary-Kate en Ashley Olsen zijn volop bezig aan de uitbreiding van hun kledingmerk 'The Row'. Ze kondigden daarvoor een handtassenlijn aan. Wie hoopt zo'n tas op de kop te tikken, kan alvast beginnen sparen want ze kosten gemakkelijk 25.000 euro. Daarmee profileert de Olsen-tweeling zich resoluut in het luxesegment, en gaan ze de concurrentie aan met Hermès en Birkin.

De handtassenlijn voor The Row bestaat uit een gamma waarin iets te vinden is 'voor elke gelegenheid', aldus de tweeling. Een kleine clutch, een minischoudertas, maar ook maxitassen en zelfs rugzakken. Voor de materialen kozen ze alleen het beste leer en krokodillenleer, wat de prijs de hoogte injaagt.


http://img577.imageshack.us/img577/347/therow.jpg



De duurste tas in het gamma is een een rugzakje gemaakt van zwart glanzend krokodillenleer, dat afhankelijk van de bron 39.000 tot 49.000 dollar kost, omgerekend 27.500 tot 35.000 euro.  Geïnteresseerden melden zich vanaf augustus aan bij Barney's, dat beslist heeft de tassen te verkopen.

The Row werd in 2007 gelanceerd als een merk dat op zoek wou gaan naar het perfecte witte T-shirt. Ondertussen wornde onder die vlag ook avondkledij, jassen, gebreide stukken, mannenkledij en zonnebrillen verkocht. Een schoenencollectie zou nog later dit jaar volgen.(br.hln - foto bruno)


22-07-2011 om 10:38 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
20-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeans kopen bezorgt meer stress dan verhuizen

Jeans kopen bezorgt meer stress dan verhuizen


http://img837.imageshack.us/img837/479/jeansw.jpg


Het is een troost voor elke vrouw dit zich ooit in duizend bochten wrong in een pashokje om in die zoveelste, blauwe jeans te passen. Maar liefst 43 procent van de vrouwen verkiest verhuizen boven het passen van een jeans.

Dat blijkt uit een enquête van het Britse online modemerk isme.com. Van de 1000 ondervraagde vrouwen gaf 43 procent aan meer stress en angst te krijgen van de zoektocht naar een passende jeans dan van verhuizen. Vooral voor de vrouwen ouder dan 50 jaar, blijkt een jeans passen een traumatische ervaring.

Twee derde van de vrouwen ouder dan 50 jaar noemt de zoektocht naar een jeans de meest traumatische van alle winkelervaringen. De trendy, skinny jeans blijkt de meest rampzalige: vrouwen voelen er zich dik en onaantrekkelijk in.

Heel wat ondervraagde vrouwen vinden bovendien dat jeansmerken hen met een schuldgevoel en complex opzadelen, onder meer doordat de te lage uitsnijding van de broeken. Ook het probleem van de zogeheten 'muffin top' - uitpuilende lovehandles - werd vaak als negatieve ervaring genoemd.

Vooral voor vrouwen ouder dan 50, blijkt de zoektocht naar een passende jeans een helse opgave. De helft van hen vindt dat het huidige marktaanbod niet op hen is afgestemd, terwijl 23 procent vindt dat de merken die zich wel op oudere vrouwen richten dan weer te oubollig en slonzig zijn.

"Vrouwen van 50+ willen nog steeds modieuze kledij, een uitgebreid aanbod en budgetvriendelijke prijzen", zo blijkt. "Een merk dat begrijpt wat er goed uitziet op een rijper vrouwenlichaam, heeft een gat in de markt te pakken".

Jackie Lewis is de woordvoerder van het kledingmerk dat de rondvraag organiseerde. "Hoe duur een jeans ook mag zijn, een broek die je niet als gegoten zit kan je modieuze outfit helemaal afkraken", zegt ze.

"Voor broeken en jeans is vooral de taille van belang: die neemt toe naarmate je ouder wordt. Vrouwen die te simpel redeneren en een grotere maat kiezen, merken vaak dat de jeans niet om de heupen en het achterwerk aansluit".


20-07-2011 om 14:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vintage boetiek Lily Allen is niet failliet

Vintage boetiek Lily Allen is niet failliet


http://img845.imageshack.us/img845/9779/lilyensarah.jpg
Lily Allen en halfzus Sarah Owen


Ondanks de aanhoudende geruchten van een faillissement, houdt Lily Allen voet bij stuk. Haar vintagewinkel 'Lucy in Disguise' sloot recent, amper tien maanden na de opening, zijn deuren. Lily kondigt nu zelf een heropening aan op een andere locatie.

Lily Allen opende tien maanden geleden een vintage boetiek in het hartje van Londen, samen met haar halfzus Sarah Owen. Toch was de winkel geen lang leven beschoren: de deuren gingen na tien maanden onherroepelijk dicht, en de geruchten over een faillissement staken al even snel de kop op.

De zwangere, Britse zangeres drukt nu zelf alle geruchten de kop in met een persbericht. "Onze winkelruimte was een pop-up store van negen maanden", zegt ze. "De locatie hielp ons het concept van 'Lucy in Disguise' succesvol te lanceren, deze stappen waren altijd al gepland".

De zangeres kondigde dus meteen maar de nieuwe locatie van haar eigen boetiek aan. Dit keer werd voor de hippe, Londense wijk Soho geopteerd. In augustus van dit jaar zou de nieuwe shop daar de deuren openen.

Ondertussen kunnen de echte fans nog steeds terecht op de online winkel  van miss Allen. Je vindt er een uitgebreide vintage collectie én de exclusieve lijn die Lily samen met haar halfzus ontwierp.

Lily Allen zette vorig jaar een punt achter haar carrière als zangeres en ging met een eigen vintage boetiek een nieuwe uitdaging aan. Samen met haar zus zette ze ook een eigen collectie op poten rond de fictieve figuur van 'Lucy'. De collectie bevat vooral felgekleurde paillettenjurken en jaren veertig kleedjes.



19-07-2011 om 19:04 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
18-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modehuis Natan op zoek naar ideale bruidje

Modehuis Natan op zoek naar ideale bruidje


http://img12.imageshack.us/img12/9339/modehuisnatan.jpg


Het modehuis Natan zal tijdens de Miele Catwalk 2011 zijn nieuwste bruidscreatie showen, en daar hoort een gepast topmodel (in wording) bij.

Voel jij het kriebelen als je een catwalk ziet? Dan ben jij misschien wel de geknipte bruid voor Edouard Vermeulen. De man achter het succesvolle Belgische modehuis Natan showt op 8 en 9 september 2011 namelijk een unieke bruidsjurk op de Miele Catwalk. De jurk is er al, maar het model moet nog gevonden worden. (br.she)

Geïnteresseerden kunnen hun kans wagen via mielecatwalk.be. 


18-07-2011 om 13:48 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kobaltblauw is nog nooit zo leuk & trendy geweest

Kobaltblauw is nog nooit zo leuk & trendy geweest


http://img714.imageshack.us/img714/681/kobaltblauw.jpg


Misschien komt het door de 'revival of the eighties' of door de verlovingsjurk van Kate Middleton, maar dat kobaltblauw dé kleur van de zomer is, is nu wel duidelijk. De rode lopers worden het ware overspoeld met de Koninklijke kleur. Blauwe maandagen zijn nog nooit zo leuk en trendy geweest.

Deze knalkleur domineerde vorig jaar al de catwalks maar nu de collecties eindelijk in de winkelrekken liggen, pikken de celebs daar natuurlijk gretig op in. Actrices zoals Uma Thurman, Reese Witherspoon en Eva Mendes waagden zich al aan een kobaltblauw rodeloperavontuur, maar ook Blake Lively is helemaal te vinden voor de nieuwe trend. Zij droeg op twee maanden tijd twee verschillende knalblauwe jurken, die allebei een groot succes bleken te zijn.

Maar wat is nu het geheim achter het succes van de kleur? Simpel. Kobalt staat zowat bij iedere huidskleur en je kan dit soort blauw combineren met zowel neutrale als felle kleuren. Durvers kunnen zelfs voor een een combinatie van het Koninklijke blauw en zwart gaan. De keuze is aan jou, de mogelijkheden zijn legio.

Speel je liever op veilig? Ga dan voor nude peep-toe hoge hakken zoals Reese Witherspoon en Kate Middleton. De durvers kunnen voor een paars-blauwe ouftit kiezen zoals Blake Lively dat tot twee maal deed door paarse Louboutins te dragen.

Dan zijn er nog de metallics waarmee je jouw outfit een hoog 'glitter & glamourgehalte' geeft, en dat zonder te overdrijven. Kijk maar naar Eva Mendes die een gouden riem droeg op het Met Gala en naar Kylie Minogue die vorige maand in Australië haar zilveren peep-toes uit de kast haalde.

Dit gezegd zijnde, kobaltblauw is een kleur die zowat met alle mogelijke combinaties werkt en waarmee je moeilijk de bal kunt misslaan. Maar uitzonderingen bevestigen de regel, dat bewijst Tara Palmer Tomkinson die op de trouw van Will & Kate volledig de mist inging. Met haar blauwe jurk was op zich niks mis mee, maar het was de combinatie van de bizarre hoed, de vreemde schoenen en haar overbodige handschoenen die voor een 'overkill' zorgden.



http://img708.imageshack.us/img708/1158/tarapalmertomkinson.jpg


Ook prinses Eugenie maakte dezelfde fout door die dag een belachelijke hoed op te zetten: dat gevederd haarstukje was net iets te veel van het goede, om nog maar te zwijgen over haar bloemenjasje waarmee ze er op slag dertig jaar ouder uit zag... (br.hln)


18-07-2011 om 11:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!