Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

30-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sarah Burton:

Sarah Burton: "Ik zal nooit Alexander McQueen kunnen vervangen"


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/collectie-sarah-burton.jpg?t=1285777224


Het is een kleine week voor het grote moment van Sarah Burton. Dan toont ze namelijk haar eerste collectie voor het merk Alexander McQueen, na de zelfmoord van diens voormalige hoofdontwerper.

"Alexander was altijd mijn mentor. Hij begeleidde me doorheen mijn gehele carrière", vertelt Burton tegen WWD. De blondine mocht meteen na haar modeopleiding als stagiaire beginnen bij McQueen en werkte zich op tot creatief adviseur van het vrouwenlabel. "Ik heb in mijn nieuwe show de vrouwelijkheid van Alexander McQueen proberen leggen, maar het geheel heeft een heel ander gevoel dan wanneer de ontwerper nog leefde.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/sarah-burton-alexander-mcqu.jpg?t=1285777359
Sarah Burton en Alexander McQueen


Het was altijd zijn ding om de show groots en dramatisch te maken, dat zal nu niet zijn. Hij schuwde ook nooit seks, waardoor zijn ontwerpen bijzonder vrouwelijk en verleidelijk werden, maar ook dat zal niet hetzelfde zijn", aldus Burton.



De nieuwe collectie van Burton wordt volgende week in Parijs getoond.



30-09-2010 om 12:49 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
29-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nomaden inspireren Armani in Milaan

Nomaden inspireren Armani in Milaan


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/armani0.jpg?t=1285698098



Giorgio Armani wist alweer alle aandacht te trekken tijdens de modeweek in Milaan. De aanwezigheid van George Clooney heeft daar beslist mee te maken,  perslui zwermden rond de publiekslieveling en zijn vriendin Elisabetta Canalis.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/armani1-1.jpg?t=1285698209



 Al mag de Tuareg-collectie van de modemeester evengoed gezien worden.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/armani2-1.jpg?t=1285698254



Het thema 'nacht' speelt een grote rol bij de lente/zomercollectie. Blauw en zwart vormen de basiskleuren.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/armani5-1.jpg?t=1285698374



 Modellen met tulbands, lange jurken, glitterpailletten, chiffon, zijde en soepel vallende broeken en sieraden met kralen refereren naar de inspiratiebron: de Tuaregs, het nomadenvolk uit de woestijn.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/armani3-1.jpg?t=1285698424



Tussen alle vrolijke kleuren van de voorbije collecties in Milaan, blinkt Armani uit met deze collectie in nachtelijk blauw.




29-09-2010 om 13:22 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolce en Gabbana in Milaan: wit en romantische witte kant


Dolce en Gabbana in Milaan: wit en  romantische witte kant


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/dolce--gabanna1.jpg?t=1285600019



Dolce & Gabbana showden een tweede keer op de modeweek in Milaan en de collectie was in een woord samen te vatten: wit.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Dolce--Gabbana-1.jpg?t=1285600120



Veel korsetten die allemaal werden uitgevoerd in romantische witte kant en broderie anglaise .



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/dolce--gabanna.jpg?t=1285600165



De hele collectie oogde fris, romantisch, zacht en vrouwelijk.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Dolce--Gabbana-3.jpg?t=1285600213



 Bij de babydolls en korsetten was het zelfs niet helemaal duidelijk of het nu om lingerie of bovenkleding ging



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Dolce--Gabbana-6.jpg?t=1285600295




28-09-2010 om 15:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwste trends van de catwalk geplukt

De nieuwste trends van de catwalk geplukt


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/de-nieuwste-trends1.jpg?t=1285594375



De Londense en New Yorkse Fashion Week zijn al achter de rug. Nu ook Milaan al stevig op gang is getrokken, wordt het dringend tijd om de nieuwste trends van de catwalk te vertalen.

Wie van kleur houdt, heeft het volgend voorjaar bijzonder goed getroffen. Osman, Burberry, zelfs de anders zo sobere Jil Sander kiest resoluut voor kleur. En dat zijn geen flauwe pasteltinten, maar echte knalkleuren om U tegen te zeggen. Magenta, rood, oranje, violet, … je vindt het allemaal terug in de nieuwste collecties.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/de-nieuwste-trends.jpg?t=1285594438



De lingerietrend zet zich voort, maar wordt nu geïntegreerd in de kledij. Zo vind je heel wat jumpsuits met een ingebouwd korset terug. En wie verzot is op prints en frulletjes zal komende lente helemaal uit zijn dak gaan. Dan slaan de Pollock-prints en etnische versieringen je namelijk om de oren.


Het maatpak voor vrouwen wordt dan weer speelser. Dat kan gaan van een bespikkelde das tot een maatpak in de vorm van een zwempak, alles gecombineerd met een oversized (zonne)bril. En je haar? Dat draag je volgend seizoen ofwel strak naar achter ofwel zo uitbundig en groots mogelijk.(br.she)




27-09-2010 om 15:36 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Impulsaankopen kosten vrouwen 1200 euro per jaar

Impulsaankopen kosten vrouwen 1200 euro per jaar



Een extraatje hier, dat kleine speldje of die kauwgom daar... vele kleintjes maken één groot, en dat geldt ook voor impulsaankopen. Alle 'kleintjes' opgeteld, geeft een gemiddeld bedrag van 1200 euro, per jaar per vrouw. Eén op tien vrouwen zou zelfs meer dan 3000 euro uitgeven per jaar.

Twee op drie vrouwen komen na een shoptocht thuis met iets dat ze niet van plan waren te kopen. Schoenen worden vaakst  in een opwelling gekocht (70 procent), gevolgd door dvd's, tijdschriften en kledij (50 procent). Woondecoratie en boeken scoren ook goed. 

Solden zijn het ergst
Solden doen vrouwen de das om. Drie op vijf vrouwen bekende een sterk afgeprijsd item niet te kunnen laten liggen. Eén op drie koopt zelfs expres iets ongepland in de solden zodat ze kunnen opscheppen over het koopje dat ze hebben gedaan. 80 procent moet wel toegeven dat ze het item nooit hadden gekocht als het niet was afgeprijsd geweest.

Vriendinnen vs manlief
Ook shoppen met vriendinnen, moeders en collega's is gevaarlijk: dan worden net meer impulsaankopen gedaan. Waarom is niet geheel duidelijk. Misschien leggen vriendinnen die innerlijke stem ('ik heb het niet nodig', 'het is nog duur' of 'staat het mij wel?') het zwijgen op?

Iets waar mannen duidelijk minder problemen mee hebben: 9 op tien vrouwen zegt geen impulsaankopen te 'durven' doen als manlief mee shopt.



27-09-2010 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krachtige opening van Gucci in Milaan


Gucci had dit jaar de eer om in Milaan de Fashion Week te openen.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/gucci-1.jpg?t=1285334836



Na New York en Londen is nu ook de modeweek in Milaan van start gegaan. Gucci mocht meteen al showen en dat leverde een schizofrebe collectie op. Enerzijds heel kleurrijk, waarbij blauw, paars, oranje en aperblauwzeegroen van stal werden gehaald.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/gucci.jpg?t=1285335511



Daarna verbleekten de kleuren tot nude, zand en taupe en verschenen broekpakken die ondanks het feit dat het om een zomercollectie gaat  uitgevoerd werden in geweven leder. De loshangende lederen stroken, macramé, stoere jasjes en  opzwepende tribale muziek deden denken aan glamoureuze cowboys genre Dallas.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/gucci-2.jpg?t=1285335614



Giannini maakte ook een zwarte versie van het lederen vlechtwerk en die oogde door de combinatie met veel goud onmiskenbaar chique. Als finale variant op het thema verschenen indrukwekkende edelsteenkleurige jurkjes met veel vlechtwerk en veren.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/gucci-3.jpg?t=1285335674




26-09-2010 om 13:37 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
24-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karl Lagerfeld:

Karl Lagerfeld: "Naam Chanel wordt te vaak gebruikt"


http://img204.imageshack.us/img204/2566/lagerfeld.jpg


Karl Lagerfeld, creatief directeur bij het modehuis Chanel, is niet tevreden over de vele aandacht die het merk krijgt. "Er is maar één Chanel en het is niet de bedoeling om andere merken met ons te gaan vergelijken."

Karl Lagerfeld lijkt kribbiger te worden naarmate de ontwerper ouder wordt. Nu heeft hij alle modejournalisten aangeklaagd in een openlijke brief omdat ze "de naam Chanel te vaak gebruiken."

Zo wordt een handtas, jas of een beautyproduct al snel vergeleken met een creatie van Chanel en dat is volgens de ontwerper ongehoord. "Chanel is een modehuis dat kledij, schoenen, accessoires, beauty en allerlei leuke dingen ontwerpt. Schrijf daarover in plaats van iets 'Chanellerigs' te noemen." (br.she)



24-09-2010 om 15:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christophe Coppens ontwerpt hoeden voor Manish Arora

Christophe Coppens ontwerpt hoeden voor Manish Arora


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Christophe-Coppens.jpg?t=1285268378


De modeshow van Manish Arora tijdens de aanstormende Parijse modeweek zal opgeluisterd worden met creatieve designs van niemand minder dan de Belgische ontwerper Christophe Coppens.

Coppens lijkt stilaan een vaste waarde te worden voor modeontwerpers. Nadat Juun J. en Romain Kremer hem vorig seizoen al vroegen om hoedencreaties voor hun modelijnen te bedenken, haalt de Belgische ontwerper nu een wel erg grote vis binnen: de hoedendesigner mag namelijk creaties bedenken voor Manish Arora.

Manish Arora staat al jaren bekend om zijn eclectische, kleurrijke stijl. Iets waar de ingenieuze hoedenontweper Coppens zich zeker in zal kunnen vinden. Het resultaat van de samenwerking is op 30 september op de Parijse catwalk te bewonderen. (br.she)



24-09-2010 om 11:30 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nerdbril wordt nog meer nerdy

De nerdbril wordt nog meer nerdy



De zware nerdbril is al een tijdje hip (met met merk Ray Ban op kop), en de trend lijkt niet meteen te verdwijnen. Integendeel: de nerdbril wordt zelfs nog wat extra 'nerdy' en Gwyneth Paltrow had de eer de bril te debuteren.


Terwijl ze de kinderen naar school bracht, liet Gwyneth zich opmerken met een beige, dikke bril, ongekamde haren, een grijze short en sandalen met groene sokken.





De bril roept herinneringen op aan de bril van de pop 'Brains' uit de tv-serie Thunderbirds. Daarmee past de bril perfect in de heersende modetrend om terug te grijpen naar het verleden. Ook de 'sokken in sandalen'-trend volgt Gwyneth religieus, ook al werd die door mode-experten al vaak afgeraden.



23-09-2010 om 13:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het mysterie van de jeans ontrafeld?

Het mysterie van de jeans ontrafeld?


http://img541.imageshack.us/img541/3879/jeans6s.jpg



Een van de grootste mysteries rond de modeklassieker 'jeans' is waar en wanneer de beroemde broek precies is ontstaan: in Nîmes of in Genua? Kunsthistorici menen het antwoord gevonden te hebben, in 17de eeuwse schilderijen van een pas ontdekte Italiaanse artiest.


De kunstenaar kreeg als bijnaam 'Master of the blue jeans' omdat een bepaalde indigoblauwe broek afgezet met witte draden steeds terug opduikt in zijn schilderijen. Ook de rokken van boerinnen en de jassen van een bedelaar werden op dezelfde manier afgewerkt.


"Uitzonderlijk", is het oordeel van curator Gerlinde Gruber. "Het gebeurt maar zelden dat een schilder de armen afbeeldt met veel details. In alle tien de werken van deze schilder is echter veel aandacht besteed aan de details van de kledij."


Bovendien lijkt de jeans wel een leidraad door zijn schilderijen: op één na is op elk schilderij minstens één jeanselement terug te vinden. Wat meer is: het afgebeelde blauw is precies het soort tint indigo dat nu voor jeans wordt gebruikt.


De details aangebracht op de kledij en een witte zakdoek hebben de historici ertoe aangezet de schilderijen te localiseren in de Venetiaanse regio.


Meer dan waarschijnlijk is het een stof die door minder begoeden werd gedragen. Dat idee is gebaseerd op het feit dat er geen sporen van worden teruggevonden, in tegenstelling tot de degelijke, zware kledij van de rijken. Armen en boeren droegen kledij ook vaak tot ze letterlijk tot op de draad waren versleten


Hoewel jeans heel Amerikaans lijkt, liggen de roots dus hoogstwaarschijnlijk in Europa. Eerder waren er al aanwijzingen van een Britse handelaar die melding maakte van een goedkope stof die verscheept werd van Genua naar Noord-Europa en het Verenigd Koninkrijk in het midden van de 17de eeuw. Genua of Genes in het Frans werd dan verbasterd tot jeans in het Engels.


Denim, die andere benaming van jeans, werd gelinkt aan de Franse stad Nîmes. 'De Nîmes' zou dan verbasterd zijn tot 'denim'.


Toch blijven er nog heel wat twijfels bestaan over het werkelijke ontstaan van de jeans. Zo liggen Nîmes en Venetië ongeveer even ver van Genua. Wordt Genua genoemd als bron omdat het van daar uit werd verscheept, of werd de jeans daar ook echt gemaakt? Hoe waarschijnlijk is het dat de jeans uit Nîmes of Venetië komt, en enkel in Genua werd verscheept? Of van Genua naar Venetië en/of Nîmes werd vervoerd?



23-09-2010 om 10:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De trends vanop de catwalk in New York

De trends vanop de catwalk in New York




De modeweek in New York heeft het seizoen officieel geopend verklaard. Er volgen nog shows in Londen, Parijs en Milaan en ook Madrid probeert er zich tussen te wringen. De eerste trends voor volgende lente en zomer hebben zich intussen laten zien. We zetten ze even op een rijtje.






1)    Kleurloos
De lente- en zomercollecties werden gedomineerd door wit, crème, beige, caramel en (geel)bruin, zoals bij Donna Karan, Anna Sui en Ralph Lauren. Niet meteen flatterend voor de bleekscheten onder ons, maar wel koel en verfrissend voor alweer een hete zomer.
Voor avondjurken kon kleur wel, en dan werd opvallend vaak voor felgeel en fuchsia gekozen.








2)    Gebloemd
De bloemenprint is nog altijd een grote hit bij ontwerpers, met dit verschil dat de bloemen groot zijn en volledig uitgetekend. Alsof je met een stukje klaprozenveld of rozentuin op je jurk rondhuppelt.
Ook volumineuze laagjes in de vorm van bloemen waren erg in trek.

3)    Au naturel
Opvallend weinig make-up op de catwalks - of zo zag het er toch uit. De rode noch nude lippen kwamen massaal terug, de wenkbrauwen mochten soms zelfs blijven staan.








4)    Net of warrig
Ook het kapsel was vaak 'naturel', loshangend en gekamd in middenscheiding. Maar er waren enkele uitzonderingen, zoals de 'vogelnestjes' bij Zang Toi of Vera Wang.

5)    Lang, kort en alles ertussenin
Eén roklengte is er niet: zowel lange jurken, minirokken als de midi-lengte werd gespot op de catwalk. De maxi-jurk lijkt wel definitief op de terugweg.







6)    Shorts
Shorts zijn onlosmakelijk verbonden met de zomer, en dat is voor volgend jaar niet anders.  De minuscule hotpants worden wel ingewisseld voor deftige katoenen exemplaren.

7)    Buik en heupen
Misschien in een poging om rondingen te suggereren werd opvallend vaak de nadruk gelegd op de buik en heupen. Sommige ontwerpers verwerkten een boog in hun kledij, die alle blikken naar de buik en heupen zoog, anderen plooiden het bovenlijfje dubbel waardoor een losse beweging rond de middel ontstaat. Of het ook werkelijk flatterend is voor iemand met buik, billen en heupen valt af te wachten.

De navel  kwam ook weer voorzichtig tevoorschijn. We durven er ons geld nog niet op inzetten, maar werken aan die buikspieren kan nooit kwaad.







8)    Hoofddeksels
Opvallend veel hoofddeksels gespot op de catwalk, maar eenheid  is er niet. Kiest de ene voor een brede strohoed, dan de andere voor een bolhoed (Ralph Lauren) , een safari-cloche (Marc Jacobs) of zelfs gewoonweg mutsen (Charlotte Ronson).  Wat je ook doet, een hoofddeksel mag.

9)    Zonnebrillen
Opvallend weinig zonnebrillen op de catwalk. Ze worden kleiner (Tommy Hilfiger) en ronder (Diane Von Furstenberg).







10)    Schoenen
Hoog blijven de schoenen sowieso, maar de hak en zool worden wel dikker en steviger. Dé stijl is een gekruiste sandaal: dikke leren riemen die elkaar kruisen en open tenen. (br.hln)




22-09-2010 om 10:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleding wordt zeker duurder

Kleding wordt zeker duurder


http://img834.imageshack.us/img834/8973/winkelen5.jpg


Consumenten kunnen zich in 2011 verwachten aan duurdere kledij. Door de stijgende katoenprijzen zien de producenten zich immers gedwongen hun prijzen op te trekken, zo stelt sectorfederatie Creamoda.


De prijs van katoen piekt, als gevolg van tekorten op de wereldmarkt, onder meer door de overstromingen in Pakistan. Maar ook andere grondstoffen voor de sector - zoals lonen, transport en energie - werden duurder.
 

Grondstoffen

Duurdere grondstoffen vertalen zich in prijsverhogingen. En daar kunnen ook de Belgische kledingfabrikanten niet onder uit, zo leidt de representatieve federatie Creamoda af uit een ledenbevraging. Twee derde van de bevraagde bedrijven voerden een prijsverhoging door in 2010, waarvan de grootste groep tussen 0 en 5 procent.
 

Internationaal

"Ook in 2011 kan de sector daar niet onderuit", aldus algemeen directeur Erik Magnus. "De helft van de kledingfabrikanten stelt een prijsverhoging tussen 0 en 5 procent in het vooruitzicht en een kwart een toename tussen 5 en 10 procent. Het gaat natuurlijk om een internationaal fenomeen, niet louter om een Belgisch fenomeen".
 

Niet alle producenten kunnen trouwens die hogere prijzen doorrekenen. Bepaalde klanten, met name uit de grootdistributie, zijn zo dominant dat ze zelf hun prijs opleggen.


Minder snelle stijging
Ten slotte merkt de sector op dat de kledingprijzen de voorbije vijf jaar beduidend minder snel zijn gestegen dan de gemiddelde prijsstijging van goederen en diensten. Deze keer zullen de consumenten niet kunnen ontsnappen aan hogere prijzen in de winkel.



21-09-2010 om 16:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pruikenontwerper choqueert met naakt

Pruikenontwerper choqueert met naakt


http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/201009201210-1_pruikenontwerper-choqueert-met-naakt.jpg



De Londen Fashion Week is alvast ophefmakend van start gegaan dankzij pruikenontwerper Charlie Le Mindu. De Franse designer stuurde enkele van zijn modellen poedelnaakt de catwalk op.

Charlie Le Mindu werd bekend dankzij fans als Lady Gaga. Vastberaden om ook dit jaar opnieuw op de voorpagina van heel wat kranten te staan, bedacht Le Mindu de ultieme stunt: hij stuurde een deel van zijn modellen met niets meer dan een pruik, een hoedje en een handtas de catwalk op.

De 24-jarige stuntte eerder al met een pruik gemaakt van karkassen van dode muizen. "Het is beter om er iets moois van te maken, dan ze te laten verrotten", liet Le Mindu toen weten. (br.vandaag.be)



21-09-2010 om 00:32 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
20-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Première Louise Night mikt op 30.000 bezoekers

Première 'Louise Night' mikt op 30.000 bezoekers



Zowat 300 handelszaken in de Brusselse bovenstad maken zich op voor de eerste "Louise Night" op donderdag 30 september van 18.30 uur tot 22.30 uur. Elke deelnemende handelszaak trakteert op speciale animaties. Bovendien wordt de gloednieuwe Audi A1 aan het grote publiek voorgesteld. Tijdens de laatavondopening worden ongeveer 30.000 bezoekers verwacht. Dat meldt de Brusselse minister van Economie, Benoît Cerexhe (cdH).

De "Louise Night" is een initiatief van de vzw Brussels Louise, die in 2009 ook de "Vendanges Louise" organiseerde en waarop zowat 25.000 genodigden opdaagden. Brussels Louise verenigt de handelszaken uit de Naamsestraat, Waterloolaan, Grote Hertstraat, Guldenvlieslaan, Louizalaan, Jean Stasstraat, Jourdanstraat, Jonckerstraat, het Stefania- en Louizaplein en de Charleroisesteenweg, inclusief de galerijen Guldenvlies-Louiza en Louiza Poort.
 
Eerste Audi A1
Tijdens de laatavondopening wordt ingezet op mode, juwelen, accessoires, lifestyle, design en gastronomie. Om 18.30 uur wordt op het terrein Entre Deux Portes de eerste Audi A1 onthuld van D'Ieteren Car Centers die in Brussel werd gemaakt.
 
Geen flop
De "Louise Night" wordt ondersteund door de Brusselse gewestregering en de gemeenten Brussel Stad, Elsene en Sint-Gillis. "In geen geval", antwoordt minister Cerexhe op de vraag of hij vreest dat de Louise Night een flop wordt. In de pers verscheen namelijk dat de "late night shopping" in de Brusselse binnenstad die in juni begon, een flop was. "Die artikels waren te voorbarig. Ik weet dat handelaars van het Anspach Center alvast opgetogen zijn. Binnenkort volgt een evaluatie."



20-09-2010 om 00:39 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
18-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Vuitton-winkel sluit door voorraadgebrek

Louis Vuitton-winkel sluit door voorraadgebrek


http://img836.imageshack.us/img836/3676/louisvuitton.jpg



De winkels van Louis Vuitton sluiten vanaf nu een uur eerder om zo hun voorraad terug te kunnen opbouwen.

Vergeet de economische crisis. Bij het modehuis Louis Vuitton kunnen ze de vraag niet langer aan. Vooral de vestigingen in Parijs hebben het ongekend druk door toeristen uit Japan, China en Rusland. Die beweren namelijk dat de tassen in de Franse hoofdstad een pak goedkoper zijn dan in hun thuisstad. Omdat de tassen van Louis Vuitton echter met de hand gemaakt worden, kan de voorraad niet snel genoeg aangevuld worden. Het modehuis vreest dan ook niet genoeg voorraad te hebben voor de kerstperiode en heeft daarom beslist zijn Parijse winkels vanaf nu een uur eerder te sluiten, zodat mogelijke klanten worden afgeschrikt. (br.she)



18-09-2010 om 16:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfstkleuren voor je nagels

De herfstkleuren voor je nagels




Ook de nagellak is onderhevig aan trends. Voor herfst 2010 zijn de kernwoorden 'retro', 'elegantie' en 'sober'.


Parelwit, lichtgrijs, bruin, donkerpaars en donkerroze voeren de boventoon aan, al dan niet versterkt met een beetje glitters. Wie wil opvallen kiest voor hemelsblauw, oranjerood en malachietgroen. Antracietgrijs vervangt zwart.

Maar het belangrijkste is natuurlijk welk kleurenpalet bij welke look past.








-    Werk

Tenzij je werkt in de beauty-industrie, hou je je nagellak best zo neutraal mogelijk. Doorschijnend is de veiligste optie, parelwit en lichtgrijs kunnen eventueel of opteer voor donkerpaars als je een statement wil maken.


-    Formeel feestje

Voor een bedrijfsfeest, een trouwfeest of een receptie, is er maar één ding belangrijk: dat het bij je kledij past. Stem de kleuren dus af op elkaar, al betekent dat niet dat je hetzelfde kleur nagellak als je outfit moet dragen. Donkerroze of antraciet kan je best combineren met zwart of grijs, bruin past bij rood en paars en lichtgrijs bij iets blauw.






-    Informeel feestje

Hier kan je de felle kleurtjes en de glitter bovenhalen. Past bij een jeans en een topje, maar evengoed een rokjes of een bloesje. Denk hierbij vooral aan wat jij mooi vindt, en combineer er op los!




17-09-2010 om 15:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draagt hij de deukhoed

Zo draagt hij de deukhoed



De fifties beginnen zich ook te roeren in de mannenmode. De deukhoed is daarbij het belangrijkste accessoire. Stijl staat voorop, maar dat wil niet zeggen dat de hoed per se stijf of ouboullig is.De look hangt compleet af van de combinatie die gemaakt wordt.



1)    Kantoor
Een net pak, een wit hemd, een das en een hoed: dat is de kantoorlook van 50 jaar geleden. Een die nu, door hitseries als Mad Men, weer hip is, gesteld dat dit past in jouw werkomgeving. Als ook lossere stijlen zijn toegestaan, kom je algauw te stijf over.

2)    Hip en funky
Jongeren in een strakke jeans, een lang, wit T-shirt met grote print en sneakers, verhogen hun hipgehalte exponentieel door een deukhoed (met lint) te dragen. Muzikanten doen het al jaren en de look wordt stilaan zichtbaar in het straatbeeld. Het kan eventueel ook gecombineerd met een kostuumvest, al dan niet om half opgestroopte mouwen en een katoenen sjaal.






3)    Als bruidegom
De hoge hoed is uit als bruidegom, maar de deukhoed kan tegenwoordig weer wel. Kies een subtiel pak, een retrodas en de hoed maakt het af. Ben je te gast op een trouwfeest en overweeg je een hoed als accessoire, zorg er dan zeker voor dat je de bruidegom niet overschaduwt met

4)    Uitgaan
Ook voor wie uitgaat, kan een hoed een perfecte aanvulling zijn bij een jeans en T-shirt. De hoed schuin dragen, brengt meer zwierigheid in het geheel.

5)    Nonchalant
Wie voor een nonchalante stijl kiest, kan ook wel weg met de hoed. Combineer met een korte broek, een bijpassende polo en een paar moccasins. Perfect voor een strand- of beachparty.

Combineer niet met:
-    Een zwembroek
-    Een short
-    Combat boots
-    Een anorak
-    Cowboylaarzen
-    Een leren vest of broek







Hoedetiquette
In principe zet je de hoed af als je ergens binnengaat, bij officiële gelegenheden en als je iemand groet. Om het stijleffect te bewaren zet je 'm niet af op een fuif of formeel feest, tot je aan tafel gaat.

Celebs
Celebs dragen de deukhoed al jaren (ook vrouwelijke!). Bij beroemde stijlvoorbeelden voor hem horen: Justin Timberlake, Johnny Depp, Pete Doherty, Jude Law, Zac Efron en Shia Lebeouf.



16-09-2010 om 20:38 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
15-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PETA protesteert tegen bont tijdens modeweek


PETA protesteert tegen bont tijdens modeweek


http://img706.imageshack.us/img706/7756/petaf.jpg



Leden van dierenrechtenorganisatie PETA voeren actie tegen bont tijdens de modeweek in New York.




15-09-2010 om 16:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veertienjarige modeblogster Tavi weigert interview met Oprah

Veertienjarige modeblogster Tavi weigert interview met Oprah


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Modeblogster-Tavi.jpg?t=1284558239



De meeste Amerikanen zouden een moord plegen om in de Oprah Winfrey-show te mogen komen, maar modeblogster Tavi weigerde vriendelijk. Ook voor de Tonight Show bleek de veertienjarige geen interesse te hebben.


"Het publiek dat naar deze shows kijkt is zo Amerikaans ingesteld, en dat past simpelweg niet bij mijn imago", laat Tavi weten in een interview met The New Yorker. Bovendien blijken de ambities van de ukkepuk verder te gaan dan een blog waarin ze haar mening geeft over de nieuwste modetrends. Zo heeft ze een eigen adviseuse aangenomen, die haar zakelijke contacten moet onderhouden en Tavi nog meer in het modebeeld moet brengen.


Tavi werd bekend omdat ze de jongste muze van heel wat modeontwerpers was en op tal van modeshows een zitje op de eerste rij kreeg aangeboden nadat haar modeblog bekend raakte. (br.she)



15-09-2010 om 15:47 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
14-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campagne Wonderba in 3D voor voller effect

Campagne Wonderba in 3D voor voller effect



In hartje Londen kan je niet naast de nieuwste Wonderbra-affiche kijken. Het zeven meter brede billboard toont de nieuwste Wonderbra in 3D. Een speciaal brilletje is nodig om de 'New Full Effect' te bekijken.


Het nieuwe 'New Full Effect' zou de borsten met maar liefst twee cupmaten vergroten. Om hun woorden extra kracht bij te zetten, onthulde Wonderba zonet de immense affiche op Waterloo Road in het gezelschap van fotomodellen, gehuld in de wonderbra's. De dames hadden 3D-brilletjes op om de rondingen van hun collega optimaal te bewonderen.



Ook de 'Hello Boys' campagne kende in de jaren '90 groot succes.
Ook de 'Hello Boys' campagne kende in de jaren '90 groot succes.




Het Braziliaanse fotomodel Sabraine Banado volgt hiermee Eva Herzigová op, die bijzonder veel succes oogstte tijdens de vorige 'Hello Boys' campagne in de jaren '90. Ze wist als geen ander de vrouwelijke en mannelijke aandacht te trekken. Die periode werden er trouwens beduidend meer verkeersongevallen opgetekend door verstrooide chauffeurs.


Het blijft maar de vraag of Banado hetzelfde effect kent? Britse verkeersdeskundigen vrezen alvast van wel, niet alleen door de sexy rondingen maar ook vanwege het onduidelijke karakter zonder 3D-brilletje. De Britse krant 'The Sun' wil hun lezers alvast veilig doen lonken en schenkt iedereen een gratis brilletje.



14-09-2010 om 15:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!