Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

23-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nerdbril wordt nog meer nerdy

De nerdbril wordt nog meer nerdy



De zware nerdbril is al een tijdje hip (met met merk Ray Ban op kop), en de trend lijkt niet meteen te verdwijnen. Integendeel: de nerdbril wordt zelfs nog wat extra 'nerdy' en Gwyneth Paltrow had de eer de bril te debuteren.


Terwijl ze de kinderen naar school bracht, liet Gwyneth zich opmerken met een beige, dikke bril, ongekamde haren, een grijze short en sandalen met groene sokken.





De bril roept herinneringen op aan de bril van de pop 'Brains' uit de tv-serie Thunderbirds. Daarmee past de bril perfect in de heersende modetrend om terug te grijpen naar het verleden. Ook de 'sokken in sandalen'-trend volgt Gwyneth religieus, ook al werd die door mode-experten al vaak afgeraden.



23-09-2010 om 13:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het mysterie van de jeans ontrafeld?

Het mysterie van de jeans ontrafeld?


http://img541.imageshack.us/img541/3879/jeans6s.jpg



Een van de grootste mysteries rond de modeklassieker 'jeans' is waar en wanneer de beroemde broek precies is ontstaan: in Nîmes of in Genua? Kunsthistorici menen het antwoord gevonden te hebben, in 17de eeuwse schilderijen van een pas ontdekte Italiaanse artiest.


De kunstenaar kreeg als bijnaam 'Master of the blue jeans' omdat een bepaalde indigoblauwe broek afgezet met witte draden steeds terug opduikt in zijn schilderijen. Ook de rokken van boerinnen en de jassen van een bedelaar werden op dezelfde manier afgewerkt.


"Uitzonderlijk", is het oordeel van curator Gerlinde Gruber. "Het gebeurt maar zelden dat een schilder de armen afbeeldt met veel details. In alle tien de werken van deze schilder is echter veel aandacht besteed aan de details van de kledij."


Bovendien lijkt de jeans wel een leidraad door zijn schilderijen: op één na is op elk schilderij minstens één jeanselement terug te vinden. Wat meer is: het afgebeelde blauw is precies het soort tint indigo dat nu voor jeans wordt gebruikt.


De details aangebracht op de kledij en een witte zakdoek hebben de historici ertoe aangezet de schilderijen te localiseren in de Venetiaanse regio.


Meer dan waarschijnlijk is het een stof die door minder begoeden werd gedragen. Dat idee is gebaseerd op het feit dat er geen sporen van worden teruggevonden, in tegenstelling tot de degelijke, zware kledij van de rijken. Armen en boeren droegen kledij ook vaak tot ze letterlijk tot op de draad waren versleten


Hoewel jeans heel Amerikaans lijkt, liggen de roots dus hoogstwaarschijnlijk in Europa. Eerder waren er al aanwijzingen van een Britse handelaar die melding maakte van een goedkope stof die verscheept werd van Genua naar Noord-Europa en het Verenigd Koninkrijk in het midden van de 17de eeuw. Genua of Genes in het Frans werd dan verbasterd tot jeans in het Engels.


Denim, die andere benaming van jeans, werd gelinkt aan de Franse stad Nîmes. 'De Nîmes' zou dan verbasterd zijn tot 'denim'.


Toch blijven er nog heel wat twijfels bestaan over het werkelijke ontstaan van de jeans. Zo liggen Nîmes en Venetië ongeveer even ver van Genua. Wordt Genua genoemd als bron omdat het van daar uit werd verscheept, of werd de jeans daar ook echt gemaakt? Hoe waarschijnlijk is het dat de jeans uit Nîmes of Venetië komt, en enkel in Genua werd verscheept? Of van Genua naar Venetië en/of Nîmes werd vervoerd?



23-09-2010 om 10:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De trends vanop de catwalk in New York

De trends vanop de catwalk in New York




De modeweek in New York heeft het seizoen officieel geopend verklaard. Er volgen nog shows in Londen, Parijs en Milaan en ook Madrid probeert er zich tussen te wringen. De eerste trends voor volgende lente en zomer hebben zich intussen laten zien. We zetten ze even op een rijtje.






1)    Kleurloos
De lente- en zomercollecties werden gedomineerd door wit, crème, beige, caramel en (geel)bruin, zoals bij Donna Karan, Anna Sui en Ralph Lauren. Niet meteen flatterend voor de bleekscheten onder ons, maar wel koel en verfrissend voor alweer een hete zomer.
Voor avondjurken kon kleur wel, en dan werd opvallend vaak voor felgeel en fuchsia gekozen.








2)    Gebloemd
De bloemenprint is nog altijd een grote hit bij ontwerpers, met dit verschil dat de bloemen groot zijn en volledig uitgetekend. Alsof je met een stukje klaprozenveld of rozentuin op je jurk rondhuppelt.
Ook volumineuze laagjes in de vorm van bloemen waren erg in trek.

3)    Au naturel
Opvallend weinig make-up op de catwalks - of zo zag het er toch uit. De rode noch nude lippen kwamen massaal terug, de wenkbrauwen mochten soms zelfs blijven staan.








4)    Net of warrig
Ook het kapsel was vaak 'naturel', loshangend en gekamd in middenscheiding. Maar er waren enkele uitzonderingen, zoals de 'vogelnestjes' bij Zang Toi of Vera Wang.

5)    Lang, kort en alles ertussenin
Eén roklengte is er niet: zowel lange jurken, minirokken als de midi-lengte werd gespot op de catwalk. De maxi-jurk lijkt wel definitief op de terugweg.







6)    Shorts
Shorts zijn onlosmakelijk verbonden met de zomer, en dat is voor volgend jaar niet anders.  De minuscule hotpants worden wel ingewisseld voor deftige katoenen exemplaren.

7)    Buik en heupen
Misschien in een poging om rondingen te suggereren werd opvallend vaak de nadruk gelegd op de buik en heupen. Sommige ontwerpers verwerkten een boog in hun kledij, die alle blikken naar de buik en heupen zoog, anderen plooiden het bovenlijfje dubbel waardoor een losse beweging rond de middel ontstaat. Of het ook werkelijk flatterend is voor iemand met buik, billen en heupen valt af te wachten.

De navel  kwam ook weer voorzichtig tevoorschijn. We durven er ons geld nog niet op inzetten, maar werken aan die buikspieren kan nooit kwaad.







8)    Hoofddeksels
Opvallend veel hoofddeksels gespot op de catwalk, maar eenheid  is er niet. Kiest de ene voor een brede strohoed, dan de andere voor een bolhoed (Ralph Lauren) , een safari-cloche (Marc Jacobs) of zelfs gewoonweg mutsen (Charlotte Ronson).  Wat je ook doet, een hoofddeksel mag.

9)    Zonnebrillen
Opvallend weinig zonnebrillen op de catwalk. Ze worden kleiner (Tommy Hilfiger) en ronder (Diane Von Furstenberg).







10)    Schoenen
Hoog blijven de schoenen sowieso, maar de hak en zool worden wel dikker en steviger. Dé stijl is een gekruiste sandaal: dikke leren riemen die elkaar kruisen en open tenen. (br.hln)




22-09-2010 om 10:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleding wordt zeker duurder

Kleding wordt zeker duurder


http://img834.imageshack.us/img834/8973/winkelen5.jpg


Consumenten kunnen zich in 2011 verwachten aan duurdere kledij. Door de stijgende katoenprijzen zien de producenten zich immers gedwongen hun prijzen op te trekken, zo stelt sectorfederatie Creamoda.


De prijs van katoen piekt, als gevolg van tekorten op de wereldmarkt, onder meer door de overstromingen in Pakistan. Maar ook andere grondstoffen voor de sector - zoals lonen, transport en energie - werden duurder.
 

Grondstoffen

Duurdere grondstoffen vertalen zich in prijsverhogingen. En daar kunnen ook de Belgische kledingfabrikanten niet onder uit, zo leidt de representatieve federatie Creamoda af uit een ledenbevraging. Twee derde van de bevraagde bedrijven voerden een prijsverhoging door in 2010, waarvan de grootste groep tussen 0 en 5 procent.
 

Internationaal

"Ook in 2011 kan de sector daar niet onderuit", aldus algemeen directeur Erik Magnus. "De helft van de kledingfabrikanten stelt een prijsverhoging tussen 0 en 5 procent in het vooruitzicht en een kwart een toename tussen 5 en 10 procent. Het gaat natuurlijk om een internationaal fenomeen, niet louter om een Belgisch fenomeen".
 

Niet alle producenten kunnen trouwens die hogere prijzen doorrekenen. Bepaalde klanten, met name uit de grootdistributie, zijn zo dominant dat ze zelf hun prijs opleggen.


Minder snelle stijging
Ten slotte merkt de sector op dat de kledingprijzen de voorbije vijf jaar beduidend minder snel zijn gestegen dan de gemiddelde prijsstijging van goederen en diensten. Deze keer zullen de consumenten niet kunnen ontsnappen aan hogere prijzen in de winkel.



21-09-2010 om 16:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pruikenontwerper choqueert met naakt

Pruikenontwerper choqueert met naakt


http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/201009201210-1_pruikenontwerper-choqueert-met-naakt.jpg



De Londen Fashion Week is alvast ophefmakend van start gegaan dankzij pruikenontwerper Charlie Le Mindu. De Franse designer stuurde enkele van zijn modellen poedelnaakt de catwalk op.

Charlie Le Mindu werd bekend dankzij fans als Lady Gaga. Vastberaden om ook dit jaar opnieuw op de voorpagina van heel wat kranten te staan, bedacht Le Mindu de ultieme stunt: hij stuurde een deel van zijn modellen met niets meer dan een pruik, een hoedje en een handtas de catwalk op.

De 24-jarige stuntte eerder al met een pruik gemaakt van karkassen van dode muizen. "Het is beter om er iets moois van te maken, dan ze te laten verrotten", liet Le Mindu toen weten. (br.vandaag.be)



21-09-2010 om 00:32 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
20-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Première Louise Night mikt op 30.000 bezoekers

Première 'Louise Night' mikt op 30.000 bezoekers



Zowat 300 handelszaken in de Brusselse bovenstad maken zich op voor de eerste "Louise Night" op donderdag 30 september van 18.30 uur tot 22.30 uur. Elke deelnemende handelszaak trakteert op speciale animaties. Bovendien wordt de gloednieuwe Audi A1 aan het grote publiek voorgesteld. Tijdens de laatavondopening worden ongeveer 30.000 bezoekers verwacht. Dat meldt de Brusselse minister van Economie, Benoît Cerexhe (cdH).

De "Louise Night" is een initiatief van de vzw Brussels Louise, die in 2009 ook de "Vendanges Louise" organiseerde en waarop zowat 25.000 genodigden opdaagden. Brussels Louise verenigt de handelszaken uit de Naamsestraat, Waterloolaan, Grote Hertstraat, Guldenvlieslaan, Louizalaan, Jean Stasstraat, Jourdanstraat, Jonckerstraat, het Stefania- en Louizaplein en de Charleroisesteenweg, inclusief de galerijen Guldenvlies-Louiza en Louiza Poort.
 
Eerste Audi A1
Tijdens de laatavondopening wordt ingezet op mode, juwelen, accessoires, lifestyle, design en gastronomie. Om 18.30 uur wordt op het terrein Entre Deux Portes de eerste Audi A1 onthuld van D'Ieteren Car Centers die in Brussel werd gemaakt.
 
Geen flop
De "Louise Night" wordt ondersteund door de Brusselse gewestregering en de gemeenten Brussel Stad, Elsene en Sint-Gillis. "In geen geval", antwoordt minister Cerexhe op de vraag of hij vreest dat de Louise Night een flop wordt. In de pers verscheen namelijk dat de "late night shopping" in de Brusselse binnenstad die in juni begon, een flop was. "Die artikels waren te voorbarig. Ik weet dat handelaars van het Anspach Center alvast opgetogen zijn. Binnenkort volgt een evaluatie."



20-09-2010 om 00:39 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
18-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Vuitton-winkel sluit door voorraadgebrek

Louis Vuitton-winkel sluit door voorraadgebrek


http://img836.imageshack.us/img836/3676/louisvuitton.jpg



De winkels van Louis Vuitton sluiten vanaf nu een uur eerder om zo hun voorraad terug te kunnen opbouwen.

Vergeet de economische crisis. Bij het modehuis Louis Vuitton kunnen ze de vraag niet langer aan. Vooral de vestigingen in Parijs hebben het ongekend druk door toeristen uit Japan, China en Rusland. Die beweren namelijk dat de tassen in de Franse hoofdstad een pak goedkoper zijn dan in hun thuisstad. Omdat de tassen van Louis Vuitton echter met de hand gemaakt worden, kan de voorraad niet snel genoeg aangevuld worden. Het modehuis vreest dan ook niet genoeg voorraad te hebben voor de kerstperiode en heeft daarom beslist zijn Parijse winkels vanaf nu een uur eerder te sluiten, zodat mogelijke klanten worden afgeschrikt. (br.she)



18-09-2010 om 16:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfstkleuren voor je nagels

De herfstkleuren voor je nagels




Ook de nagellak is onderhevig aan trends. Voor herfst 2010 zijn de kernwoorden 'retro', 'elegantie' en 'sober'.


Parelwit, lichtgrijs, bruin, donkerpaars en donkerroze voeren de boventoon aan, al dan niet versterkt met een beetje glitters. Wie wil opvallen kiest voor hemelsblauw, oranjerood en malachietgroen. Antracietgrijs vervangt zwart.

Maar het belangrijkste is natuurlijk welk kleurenpalet bij welke look past.








-    Werk

Tenzij je werkt in de beauty-industrie, hou je je nagellak best zo neutraal mogelijk. Doorschijnend is de veiligste optie, parelwit en lichtgrijs kunnen eventueel of opteer voor donkerpaars als je een statement wil maken.


-    Formeel feestje

Voor een bedrijfsfeest, een trouwfeest of een receptie, is er maar één ding belangrijk: dat het bij je kledij past. Stem de kleuren dus af op elkaar, al betekent dat niet dat je hetzelfde kleur nagellak als je outfit moet dragen. Donkerroze of antraciet kan je best combineren met zwart of grijs, bruin past bij rood en paars en lichtgrijs bij iets blauw.






-    Informeel feestje

Hier kan je de felle kleurtjes en de glitter bovenhalen. Past bij een jeans en een topje, maar evengoed een rokjes of een bloesje. Denk hierbij vooral aan wat jij mooi vindt, en combineer er op los!




17-09-2010 om 15:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draagt hij de deukhoed

Zo draagt hij de deukhoed



De fifties beginnen zich ook te roeren in de mannenmode. De deukhoed is daarbij het belangrijkste accessoire. Stijl staat voorop, maar dat wil niet zeggen dat de hoed per se stijf of ouboullig is.De look hangt compleet af van de combinatie die gemaakt wordt.



1)    Kantoor
Een net pak, een wit hemd, een das en een hoed: dat is de kantoorlook van 50 jaar geleden. Een die nu, door hitseries als Mad Men, weer hip is, gesteld dat dit past in jouw werkomgeving. Als ook lossere stijlen zijn toegestaan, kom je algauw te stijf over.

2)    Hip en funky
Jongeren in een strakke jeans, een lang, wit T-shirt met grote print en sneakers, verhogen hun hipgehalte exponentieel door een deukhoed (met lint) te dragen. Muzikanten doen het al jaren en de look wordt stilaan zichtbaar in het straatbeeld. Het kan eventueel ook gecombineerd met een kostuumvest, al dan niet om half opgestroopte mouwen en een katoenen sjaal.






3)    Als bruidegom
De hoge hoed is uit als bruidegom, maar de deukhoed kan tegenwoordig weer wel. Kies een subtiel pak, een retrodas en de hoed maakt het af. Ben je te gast op een trouwfeest en overweeg je een hoed als accessoire, zorg er dan zeker voor dat je de bruidegom niet overschaduwt met

4)    Uitgaan
Ook voor wie uitgaat, kan een hoed een perfecte aanvulling zijn bij een jeans en T-shirt. De hoed schuin dragen, brengt meer zwierigheid in het geheel.

5)    Nonchalant
Wie voor een nonchalante stijl kiest, kan ook wel weg met de hoed. Combineer met een korte broek, een bijpassende polo en een paar moccasins. Perfect voor een strand- of beachparty.

Combineer niet met:
-    Een zwembroek
-    Een short
-    Combat boots
-    Een anorak
-    Cowboylaarzen
-    Een leren vest of broek







Hoedetiquette
In principe zet je de hoed af als je ergens binnengaat, bij officiële gelegenheden en als je iemand groet. Om het stijleffect te bewaren zet je 'm niet af op een fuif of formeel feest, tot je aan tafel gaat.

Celebs
Celebs dragen de deukhoed al jaren (ook vrouwelijke!). Bij beroemde stijlvoorbeelden voor hem horen: Justin Timberlake, Johnny Depp, Pete Doherty, Jude Law, Zac Efron en Shia Lebeouf.



16-09-2010 om 20:38 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
15-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PETA protesteert tegen bont tijdens modeweek


PETA protesteert tegen bont tijdens modeweek


http://img706.imageshack.us/img706/7756/petaf.jpg



Leden van dierenrechtenorganisatie PETA voeren actie tegen bont tijdens de modeweek in New York.




15-09-2010 om 16:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veertienjarige modeblogster Tavi weigert interview met Oprah

Veertienjarige modeblogster Tavi weigert interview met Oprah


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Modeblogster-Tavi.jpg?t=1284558239



De meeste Amerikanen zouden een moord plegen om in de Oprah Winfrey-show te mogen komen, maar modeblogster Tavi weigerde vriendelijk. Ook voor de Tonight Show bleek de veertienjarige geen interesse te hebben.


"Het publiek dat naar deze shows kijkt is zo Amerikaans ingesteld, en dat past simpelweg niet bij mijn imago", laat Tavi weten in een interview met The New Yorker. Bovendien blijken de ambities van de ukkepuk verder te gaan dan een blog waarin ze haar mening geeft over de nieuwste modetrends. Zo heeft ze een eigen adviseuse aangenomen, die haar zakelijke contacten moet onderhouden en Tavi nog meer in het modebeeld moet brengen.


Tavi werd bekend omdat ze de jongste muze van heel wat modeontwerpers was en op tal van modeshows een zitje op de eerste rij kreeg aangeboden nadat haar modeblog bekend raakte. (br.she)



15-09-2010 om 15:47 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
14-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campagne Wonderba in 3D voor voller effect

Campagne Wonderba in 3D voor voller effect



In hartje Londen kan je niet naast de nieuwste Wonderbra-affiche kijken. Het zeven meter brede billboard toont de nieuwste Wonderbra in 3D. Een speciaal brilletje is nodig om de 'New Full Effect' te bekijken.


Het nieuwe 'New Full Effect' zou de borsten met maar liefst twee cupmaten vergroten. Om hun woorden extra kracht bij te zetten, onthulde Wonderba zonet de immense affiche op Waterloo Road in het gezelschap van fotomodellen, gehuld in de wonderbra's. De dames hadden 3D-brilletjes op om de rondingen van hun collega optimaal te bewonderen.



Ook de 'Hello Boys' campagne kende in de jaren '90 groot succes.
Ook de 'Hello Boys' campagne kende in de jaren '90 groot succes.




Het Braziliaanse fotomodel Sabraine Banado volgt hiermee Eva Herzigová op, die bijzonder veel succes oogstte tijdens de vorige 'Hello Boys' campagne in de jaren '90. Ze wist als geen ander de vrouwelijke en mannelijke aandacht te trekken. Die periode werden er trouwens beduidend meer verkeersongevallen opgetekend door verstrooide chauffeurs.


Het blijft maar de vraag of Banado hetzelfde effect kent? Britse verkeersdeskundigen vrezen alvast van wel, niet alleen door de sexy rondingen maar ook vanwege het onduidelijke karakter zonder 3D-brilletje. De Britse krant 'The Sun' wil hun lezers alvast veilig doen lonken en schenkt iedereen een gratis brilletje.



14-09-2010 om 15:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Victoria's jurken: enkel voor zichzelf of ook voor anderen?

Victoria's jurken: enkel voor zichzelf of ook voor anderen?




Het eerste dat opviel aan de nieuwe lentecollectie van Victoria Beckham, voorgesteld op New York Fashion Week, is dat er volume in zit en dat er ruimte is voor rondingen. De ontwerpster zegt ook zelf dat haar jurken zijn afgestemd op de rondingen van een vrouw, maar niet iedereen is het daar mee eens.







"Ze moeten een vrouw helpen er op haar best uit te zien en zich ook zo te voelen. De silhouetten zijn zo bepaald dat ze het sensuele volume van de vrouw de vrijheid geven om te bewegen", legt Victoria Beckham zelf uit.

De show zelf werd door de meeste critici heel goed onthaald, net als de vorige vier collecties trouwens. Alleen Liz Jones, columniste bij de Daily Mail, denkt er anders over.







"Victoria blijft, ondanks wat ze zegt, dingen ontwerpen die haar zelf goed staan. De size zero-modellen bande ze, maar de nog altijd magere modellen die in de plaats kwamen, vulden de buste niet. De lange avondjurken waren niet netjes: zulke eenvoud heeft een meesterontwerper nodig, zoals Oscar de la Renta", klonk het daar.


Ook de strakke, oudroze jurken konden niet op goedkeuring rekenen. "Een jurk die elk foutje laat zien, een jurk die niets vergeeft zoals de jurken van Azzedine Alaia dat wél kunnen. Hij begrijpt dat de vrouwen die zijn kleren kopen niet perfect zijn, terwijl Victoria vindt dat ze maar meer moeten gaan sporten."






Een niet helemaal eerlijke kritiek, lijkt ons. Haar vorige collecties werden gretig opgepikt door celebrities, hele slanke, zoals Blake Lively en Eva Longoria, en mét rondingen, zoals Jessica Simpson. De cuts bleken ook minder smalle vrouwen te flatteren.

De nieuwe collectie bevat losse, gedrapeerde jurken en eenvoudige, 50s jurken die door de speciale stiksels extra vorm creëren. Of ze ook rondere vrouwen goed staan, is afwachten, maar het lijkt alvast alsof de zelf graatmagere Beckham wél aan andere vrouwen heeft gedacht.



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/18/2/7/media_xl_3870052.jpg?20100913175408



Dat alle ontwerpen haar zelf ook flatteren, kan je haar moeilijk kwalijk nemen. Waarom zou je namelijk iets maken, dat je zelf nooit zou willen dragen?



13-09-2010 om 23:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lady Gaga lanceert dan toch eigen parfum

Lady Gaga lanceert dan toch eigen parfum


http://img59.imageshack.us/img59/6368/ladygaga2f.jpg



Het was een welles-nietes spelletje, maar uiteindelijk blijkt Lady Gaga dan toch in zee te gaan met het beautybedrijf Coty Inc. voor een eigen parfumlijn.

"Lady Gaga, een van de felst besproken sterren van dit moment, heeft een contract ondertekend met Coty Inc. Hierdoor kunnen we na alle speculaties eindelijk bevestigen dat Lady Gaga samen met Coty Inc. de komende jaren verschillende parfums zal uitbrengen. Het eerste parfum zal in 2012 gelanceerd worden", laat de directeur van Coty Inc. weten. (br.she)



13-09-2010 om 14:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dierenprints zijn weer trendy

Dierenprints zijn weer trendy


Mulberry


Lange tijd had de luipaardprint flink aan populariteit ingeboet. Het was helemaal niet modieus en werd zelfs afgedaan als ordinair. Maar nu lijkt de trend weer helemaal gekeerd. Op de catwalk zagen we vele modellen gehuld in dierenprints tijdens de shows van de herst/wintercollectie.


Van jassen tot accessoires: de opvallende prints zijn alomtegenwoordig. Dit keer is het niet enkel designer Roberto Cavalli die teruggrijpt naar de luipaardprint, ook andere labels maken er veelvuldig gebruik van zoals Alexander Wang, Giambattista Valli en Mulberry.


Zo'n typische dierenprint komt het best tot zijn recht op accessoires zoals hoeden, sjaals en handtassen. Wil je je toch helemaal in de opvallende print hullen, hou de rest van je outfit dan zeker subtiel en gebruik niet (te) veel accessoires.


13-09-2010 om 14:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wintertrends voor heren

De wintertrends voor heren


http://img3.imageshack.us/img3/2294/herenmode.jpg


Ontwerpers houden het sober deze winter. Veel breiwerk, militaire invloeden, sportieve chic én een revival van Sherlock Holmes.


1. Wool is cool

Toegegeven, gebreide truien zijn een klassieker, maar dit seizoen ging bijna elke ontwerper creatief aan de slag met wol. Grof gebreid of fijn geweven, met motief of effen, kleurrijk of grijs, oversized: het kan allemaal. Vooral laagjes deden het goed op de catwalk: truien piepten onder cardigans en mochten de modellen het toch koud hebben, dan waren er nog altijd de extralange sjaals, snoods (sjaals die je ook als muts kunt dragen) en wollen wanten. Haalde Bridget Jones haar neus nog op voor de rendiertrui van Mark Darcy, nostalgische motiefjes zijn het deze winter helemaal.

2. Soldaatje spelen

Als we Christopher Bailey mogen geloven, schuilt er in elke man een soldaat. De Britse ontwerper speelde met het militaire thema bij Burberry, bekend om zijn trenchcoat (in oorsprong een regenjas voor soldaten). Bailey stuurde zijn modellen in militaire jassen en vestjes de catwalk op, plaatste schouderstukken op marineblauwe truien en varieerde ook op de vliegeniersjas. Het kleurenpalet: kaki en al zijn varianten, maar ook donkerblauw en grijs. Combineer een militaire jas met een donkere broek met rechte pijpen en een trui in hetzelfde kleurenpalet. De camouflageprint laat je achterwege, je bent geen échte soldaat.


3. Sherlock chic

Sherlock Holmes is helemaal terug. Vorig jaar zetten Robert Downey Jr. en Jude Law een flitsende Holmes en Watson neer in de film van Guy Ritchie, de BBC kwam onlangs met een nieuwe serie en deze winter lijkt de Victoriaanse detective ook een paar ontwerpers te hebben geïnspireerd. John Galliano speelde de Holmeskaart zelfs volledig uit, inclusief pijp en detectivehoedje. Die Victoriaanse stijl kwam ook terug in deftige pakken met bolhoed en wandelstok, geruite jassen in tweed, zijden smokingvestjes en ruime capes. Ruitjes zijn natuurlijk elementary, my dear Watson.


4. Sportchic

Het stijlduel in de modewereld -- sportief versus chic -- loopt deze winter uit op een gelijkspel. Combineer je favoriete joggingbroek gewoon met een geklede vest en smokinghemd of draag een hoodie (sweater met kap) onder je kostuum. Het meest extreme voorbeeld op de catwalk was de combinatie van felgekleurde skibroeken met klassieke jassen en kostuumvesten bij D&G. Géén aanrader in het dagelijkse leven, hoeveel sneeuw er ook op straat ligt.  (br.Het Nieuwsblad)



13-09-2010 om 10:50 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
10-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karl Lagerfeld schrapt klassieke modeshow en kiest voor internet

Karl Lagerfeld schrapt klassieke modeshow en kiest voor internet



Mode-ontwerper Karl Lagerfeld houdt de catwalkcollectie voor bekeken. De man heeft het voortaan op internet begrepen. Zijn collectie is enkel nog te zien en te koop via het web.


Steeds meer ontwerpers hebben de weg naar het internet gevonden. Eerder verkaste Ralph Lauren zijn show naar de computer. Ook andere grootheden als Cavalli, Viktor&Rolf en Yves Saint Laurent gebruiken de moderne middelen. Zo konden alle geïnteresseerden eerder dit jaar alle shows van de Paris Fashion Week live bekijken via internet. Enkel een muisklik volstond. 


Karl Lagerfeld kiest echter voor drastische middelen en annuleert de catwalkshow en bijpassende collectie volledig. Naar eigen zeggen wilde hij al zo lang betaalbare kleding voor iedereen maken. Die collectie zou via het web verkrijgbaar zijn en is voornamelijk bedoeld voor vrouwen, al zitten er ook enkele herenstukken tussen.


Nu de modekoning naar internet verhuist, betekent dit meteen het einde van de traditionele catwalk? Volgens onze moderedactrice Ilse Bal is hiermee nog geen trend geboren. "De virtuele catwalk zal vooral aanvullend werken op de klassieke show", stelt ze, "modehuizen zijn nu eenmaal digitale voortrekkers. Het internet is de perfecte manier om een merk op te bouwen, om een 'rumour' te creëren".



10-09-2010 om 12:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidi Klum lanceert collectie 'actieve kledij'


Heidi Klum lanceert collectie 'actieve kledij'



Topmodel Heidi Klum brengt een eigen 'actieve' lijn op de markt in samenwerking met sportmerk New Balance. De collectie zal bestaan uit tunieken, geweven topjes, leggings en buitenkledij.






Klum vond inspiratie in haar eigen drukke leven. "Ik weet wat het is om constant onderweg te zijn: ik heb ook vier kinderen die ik ga afzetten aan school, bij vriendjes, op de sportclub of aan de muziekschool. Het blijft maar komen. Hoeveel ik ook hou van avondjurken, comfortabele, modieuze kledij is gewoon zoveel handiger. Dat wou ik ook verwerken  in mijn collectie."

De collectie is vanaf 7 oktober beschikbaar, al is niet helemaal duidelijk in welke winkels.



09-09-2010 om 12:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-09-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hipste herfsttrends voorgesteld op grootse openluchtshow

De hipste herfsttrends voorgesteld op grootse openluchtshow



Fashion's Big Night Out is officieel maar vrijdag 10 september, maar op dinsdagavond kregen duizenden sterren én gewone mensen al de kans om de hipste herfsttrends te spotten in een grootse openluchtmodeshow op het plein van het Lincoln Center.


15 minuten duurde het maar om de 150 modellen in kledij van verschillende designers voor te stellen aan het 1.500-koppige publiek. Gisèle Bündchen mocht beginnen, Naomi Campbell sloot af.

Zeer atypisch werden de ontwerpers door elkaar, in alfabetische volgorde getoond. Iedereen, van Ann Taylor over Michael Kors, Tommy Hilifger, Carolina Herrera naar Zac Posen en Yves Saint Laurent, kwam aan bod.



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/5/14/14/media_l_3863009.jpg?20100908141052



Maar het belangrijkste zijn natuurlijk dé herfsttrends die geshowd werden. We zetten de belangrijkste trends op een rijtje:

-    De jaren '50

Een trend die blijft terugkomen zijn de jaren '50. Inclusief grootse kapsels, brave rokken in degelijke stoffen als wol en tweed en met een ruitjespatroon, het kenmerkende dunne riempje en schoenen met een hakje.

-    'Go global'

De Go Global-stijl wordt gekenmerkt door veel bont. De echt winterse kledij is atypisch voor ontwerpers, waarbij  de meesten herfst- en winter opvallend mild inschatten.



http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/0/9/9/media_l_3863004.jpg?20100908140407


-    Jazz Age

Sommige avondjurken waren schatplichtig aan de 'jazz age', de redelijk rechte jurken met frutsels en gecombineerd met parelkettingen en een hoofdband. Ook deze stijl refereert aan een belangrijke periode uit het verleden, net zoals de jaren '50.

-    Militaire vestjes

Vestjes met een militaire look 'n feel, 'de sgt pepper-look' noemt de Britse pers dat, blijven ook opduiken. Een trend die in het verleden nooit echt doorbrak bij het grote publiek.

Pharell Williams (ex- N.E.R.D.) sloot de snelle modeshow af en dat moest het snelle vertrek van de modellen in dubbeldekbussen snel doen vergeten.

De modeshow werd ook druk bijgewoond door verschillende celebs zoals Anna Wintour, Gossip Girl-actrices Blake Lively en Leighton Meester, model Bar Rafaeli, tennisster Serena Williams, actrices Julianne Moore en Ashley Tisdale en Olivia Palermo.



http://static1.hln.be/static/FOTO/pe/7/16/1/media_l_3863011.jpg?20100908141003






08-09-2010 om 23:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spectaculair: de eerste verticale catwalk

Spectaculair: de eerste verticale catwalk


Foto's: Metro.uk


Modellen hebben geen makkelijke job, dat blijkt nog maar uit eens uit deze beelden. De eerste Britse modellen stunten op spectaculaire manier in Oxford Street: de eerste verticale catwalk is geboren.






In hartje Londen kreeg Haute Couture begin deze week een zeer letterlijke betekenis. In de mooiste outfits én met hoge hakken bengelden modellen van op duizelingwekkende hoogte naar beneden.

De durfals luidden hiermee het begin in van de High Street Fashion Week. Zelfs voor model en stuntactrice Amanda Green was de opdracht een niet alledaags gegeven. "Het vooruitzicht om op hoge hakken van een gebouw met vijf verdiepingen te springen, was zelfs voor mij een hele uitdaging".


08-09-2010 om 23:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!