Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

13-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Posh verkozen tot celeb met lelijkste voeten

Posh verkozen tot celeb met lelijkste voeten


http://img706.imageshack.us/img706/7720/posh.jpg


71 procent van de Britten vindt de voeten van Victoria de lelijkste. Daarnaast blijkt uit een enquête dat meer dan de helft van de mannen afknapt op harige vrouwentenen.


Victoria Beckham mag dan wel perfect lijken met haar onberispelijke outfits en haar gelukkige gezinnetje, ze heeft toch één minpuntje. Posh werd namelijk verkozen tot celeb met de lelijkste voeten. 67 procent van de ondervraagde Britten meent dat Posh dringend onder het mes moet om de knobbel aan haar grote teen aan te pakken. Hoewel haar voetproblemen ontstonden door voorliefde van Victoria voor stiletto's voelt 81 procent van de vrouwen zich sexyer met hoge hakken. De helft van hen geeft toe al een slecht zittend paar schoenen te hebben gekocht.



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/0/9/14/media_xl_3691814.jpg?20100512155120



De helft van de Britte is niet tevreden met zijn voeten, 79 procent wil niet dat een celeb hen daar aanraakt. Als het dan toch moet, dan hebben mannen het liefst dat Cheryl Cole dat doet, bij vrouwen mag George Clooney een voetmassage geven.


Verder blijkt uit de enquête dat zowel mannen als vrouwen lelijke voeten een afknapper vinden. 52 procent van de mannen vindt harige tenen erg onaantrekkelijk, terwijl vrouwen gruwelen van beschimmelde voeten.  Een derde van hen zegt liever te verhongeren dan een nieuw paar schoenen in de winkel te moeten laten staan, dit in vergelijking met 12 procent van de mannen. 7 procent van de dames is zo dol op haar schoenen dat ze deze zelfs al in bed droeg. Mannen houden hier ook van, 13 procent van hen geeft toe het opwindend te vinden wanneer zijn partner hoge hakken draagt in de slaapkamer.



13-05-2010 om 15:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische Filles a papa treedt trendregels met de voeten


Belgische Filles a papa treedt trendregels met de voeten


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/05/11/1023836/belgische-filles-a-papa-treedt-trendregels-met-de-voeten_1_515x0.jpg



België staat bekend omwille van zijn vooruitstrevende, nieuwe ontwerpers. Grote namen als Walter Van Beirendonck, Christophe Coppens, Bruno Pieters, Martin Margiela en Dirk Bikkembergs verworven reeds internationale faam. Nu lijkt de weg vrijgemaakt voor het Luikse ontwerpersduo Filles a papa.

Het Belgische modemerk Filles a papa werd in 2008 uit de grond gestampt door de twee Luikse zussen Sarah en Carol. Het was voor hen evident dat ze in de modewereld zouden belanden omdat hun moeder naar eigen zeggen een ‘fashion victim’ was. Sarah verdiepte zich verder in ontwerpen aan de Franse modeschool ESMOD terwijl Carol in Brussel afstudeerde als grafisch ontwerpster.

Na hun studies vertrokken ze samen voor een jaar naar New York. “We hadden nood aan een vrije en open omgeving om inspiratie op te doen. In de Big Apple hebben we onze eerste ideeën op papier gezet. Eenmaal terug in België zijn we die verder beginnen uitwerken”, vertelt Carol. Die Amerikaanse invloeden weerspiegelen zich duidelijk in hun collecties. De sportieve accenten zijn een overblijfsel van L.A. en het hoge glamourgehalte van hun kledij komt recht uit Las Vegas.


Hun opvallende ontwerpen zijn een mix van verschillende stijlen. Contrasten zijn ontzettend belangrijk in hun werk. Snit, kleur en verschillende materialen worden op gewaagde wijze gecombineerd. “We maken kledij die we zelf zouden dragen, maar onze ontwerpen zijn vooral een onderdeel van een bepaalde levensstijl. We willen een nonchalante en uitdagende look lanceren”, legt Sarah uit. De excentrieke aanpak hebben Carol en Sarah naar eigen zeggen te danken aan hun Luikse roots. In de Waalse stad hoef je je niet aan voorgeschreven moderegeltjes te houden. “Het is de bedoeling dat onze kledij gedragen wordt met andere stukken. Je kunt gemakkelijk een outfit creëren met een exclusief stuk van Filles a papa en enkele basics”, verduidelijkt Carol.


Met het label Filles a papa willen de jonge vrouwen voet aan wal zetten in de grote modesteden en landen zoals Japan, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten zonder hun exclusiviteit te verliezen. “We willen niet mainstream worden. Het is pure passie die ons iedere keer opnieuw drijft om een collectie te creëren die opvalt en vernieuwend is. Een label opstarten loopt niet altijd van een leien dakje, maar we moeten optimistisch blijven denken en er volledig voor gaan. We hebben als zussen het voordeel dat we onze emoties heel gemakkelijk kunnen uiten omdat we elkaar zo goed kennen”, voegt Carol nog toe.


De Luikse modeontwerpsters zouden graag een outfit voor de befaamde zangeres Lady Gaga creëren. “Haar opvallende stijl past helemaal bij onze collecties Misschien kunnen wij de volgende Belgische ontwerpsters zijn waarvan ze kleding draagt”, vertelt Sarah. (br.she)



13-05-2010 om 10:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volslanke modellen alweer gedumpt

Volslanke modellen alweer gedumpt


Dunne modellen zijn terug van nooit weggeweest.


'Vollere' modellen werden aangekondigd als de trend van 2010 op de catwalks. Even leek dat ook te werken, maar ondertussen is de modewereld al weer terug gekeerd naar haar vertrouwd anorectische modellen. Het beste voorbeeld daarvan is de Rosemount Australian Fashion Week. Vorig jaar nog een pionier, dit jaar zijn de volle modellen de grote afwezigen op de catwalk, dat schrijft nu.nl.

Dat laten de modellen niet zomaar gebeuren. Ze trokken naar het evenement om op een ludieke manier actie te voeren. Zo droegen ze T-shirts met opschriften als 'Ik hou van onze rondingen' en 'wij houden van echte vrouwen'.

Eén T-shirt was specifieker: "Het verschil tussen een model met maat 38 en een met maat 44 is tien centimeter stof'. Dat waarschijnlijk om de argumenten van mode-ontwerpers van de kaart te vegen dat ontwerpen voor iets anders dan pannelatten 'te veel' kost.

Dwarsliggende designers
"Wij werden bewust geweerd van dit evenement, ondanks het feit dat het publiek duidelijk heeft laten weten voor meer variatie te zijn. Het zijn de designers die dwarsliggen en geen vrouwen met rondingen willen aannemen," aldus de modellen.

Achterwaarts
Modellenbureau BGM treedt de modellen bij. "Alle stappen die voorwaarts zijn gezet, zijn ondertussen ongedaan gemaakt. De hele wereld gaat voor de bijl, maar Australië zet stappen terug", aldus agente Darrianne Donnelly. Of dat wel klopt is onduidelijk. Ook in Europese en Amerikaaanse geldt Lara Stone met haar maat 38 al als 'dik'.

De modeweek is slechts een teken aan de wand, want in 2010 heeft nog geen enkel volslank Australisch model een opdracht binnengehaald.



12-05-2010 om 11:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Vanessa Paradis vervangt Lily Allen bij Chanel

Vanessa Paradis vervangt Lily Allen bij Chanel


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/05/10/1022544/vanessa-paradis-vervangt-lily-allen-bij-chanel_1_515x0.jpg


De glorieperiode van zangeres Lily Allen bij het modehuis Chanel lijkt reeds voorbij. Na amper één seizoen het gezicht te zijn geweest van de Coco Cocoon handtassenlijn wordt de zangeres aan de kant geschoven voor gevestigd talent.

Niemand minder dan Vanessa Paradis wordt het nieuwe uithangbord van de Coco Cocoon handtassenlijn. De collectie die gekenmerkt wordt door zijn budgetvriendelijkheid werd eerder gepromoot door zangers Lily Allen, maar die lijkt voorgoed uit het beeld te zijn verdwenen.

Paradis heeft reeds een verregaand verleden bij het modehuis Chanel. Eerder promootte de Française ook een nieuwe lipsticklijn.  (br.she)



11-05-2010 om 01:56 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
10-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helen Mirren in top 10 mooiste vrouwen

Helen Mirren in top 10 mooiste vrouwen


http://img99.imageshack.us/img99/3826/helenmirren.jpg


De 64-jarige Britse actrice Helen Mirren staat op de zesde plaats in de lijst van de mooiste vrouwen ter wereld. De lijst werd samengesteld door mode-experte Sally Allen en door ruim 1.200 mannen op hun correctheid getest.

"Vrouwen worden mooier met de leeftijd", dat is de filosofie van Sally Allen. Speciaal om die reden zette Allen dan ook geen enkele vrouw jonger dan 30 in haar lijst. Wie er wel in mocht schitteren was de 64-jarige actrice Helen Mirren, de 75-jarige Sophia Loren en de 66-jarige Catherine Deneuve. De eerste plaats werd bekleed door de 36-jarige Penelope Cruz. "Cruz was reeds een prachtige dame toen ze 16 jaar oud was, maar is enkel maar mooier geworden met de tijd", aldus Allen.



10-05-2010 om 18:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Vuitton blijft meest krachtige luxemerk

Louis Vuitton blijft meest krachtige luxemerk


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/05/07/1019521/louis-vuitton-blijft-meest-krachtige-luxemerk_1_515x0.jpg



Het modehuis Louis Vuitton blijft het meest krachtige luxemerk ter wereld. Dat maakte het kantoor Millward Brown Optimor bekend in hun jaarlijkse lijst van meest winstgevende bedrijven.

Louis Vuitton, Gucci en Hermès slaagden er in om, ondanks de economische malaise, toch nog winst te maken. Volgens Millward Brown Optimor komt dat voornamelijk door hun snelle reactie op de crisis. "Ze hebben zich meteen gefocust op hun meest legendarische merkonderdelen. Zo is Louis Vuitton gaan investeren in zijn aloude reistassen, terwijl Gucci zijn samenwerking met Christie's terug aanhaalde en Hermès opnieuw sponsor werd van de paardencompetitie in Parijs. Dit zijn activiteiten waaraan de modehuizen ook in het begin van hun bestaan aan meewerkten. Door terug te keren naar hun basis konden ze de klanten bekoren."

Voor modehuizen Burberry en Prada was er minder goed nieuws, zij verdwenen volledig uit de top 10. Ook Chanel, Hennessy, Rolex, Moët & Chandon, Cartier en Fendi maakten een sterke daling. Grote nieuwkomer was dan weer het juwelenhuis Tiffany&Co, dat met 6% winst eindelijk in de top 10 mocht plaatsnemen.  (br.she)



10-05-2010 om 11:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oplosbare trouwjurk spaart het milieu

Oplosbare trouwjurk spaart het milieu





Een nieuwe oplosjurk, ontwikkeld door Britse studenten, moet een milieuvriendelijk alternatief worden voor de bruidsjurk die vrouwen jarenlang onaangeroerd in de kleerkast laten hangen. Dat meldt de Sunday Telegraph.


In dat wonderkleed, dat ontwikkeld werd door studenten aan de Hallam-universiteit in Sheffield, zit namelijk polyvinyl alcohol dat ook voorkomt in wasmiddelen en dat maakt dat het kledingstuk in water kan worden opgelost zonder het milieu schade te berokkenen.
Wat meteen ook de keerzijde blootlegt van deze uitvinding: als het op de Grote Dag hard regent, gebruikt de bruid best een grote paraplu.


Het design zal trouwens ook niet elke toekomstige bruid aanspreken. Een voordeel is dan weer dat deze jurk niet alleen kan worden opgelost, maar ook kan worden 'omgevormd' tot vijf afzonderlijke kledingstukken.


Volgens mode-docente Jane Blohm "is dit project een combinatie van kunst en technologie, dat alternatieve materialen voor onze kleding onderzoekt. Het trouwkleed is niet alleen een van de meest waardevolle kledingstukken die een vrouw heeft, het is ook een symbool van 'wegwerpmode'.



09-05-2010 om 17:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handtas met logo staat weer chique

Handtas met logo staat weer chique





Volgens het modetijdschrift Vogue mogen de logo's op je handtas straks weer gezien worden. Hoe opzichtiger dat logo er staat, hoe beter. Je rijkdom mag weer geshowd worden.

Modale vrouw
De hype in de jaren '90 waarbij iedereen rondliep met opzichtige logo's, scheen plots zeer goedkoop. De Vuittontassen bijvoorbeeld verloren snel hun exclusieve karakter omdat elke modale vrouw ermee paradeerde. Echte klasse verdient echter weinig opzicht en daarom werd al snel gezocht naar meer subtiele kwaliteitslassen waarbij het logo vrijwel onzichtbaar werd opgedrukt.

Trendwatcher
Het modemagazine Vogue wil daar opnieuw verandering in brengen. De laatste twee edities verschijnen opvallend meer volbedrukte tassen in het tijdschrift. Afwachten of we ze straks weer massaal in het straatbeeld zien opduiken?


09-05-2010 om 13:52 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
06-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diane Kruger nieuwe uithangbord Calvin Klein

Diane Kruger nieuwe uithangbord Calvin Klein


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/05/04/1017754/diane-kruger-nieuwe-uithangbord-calvin-klein_1_515x0.jpg



Diane Kruger wordt het uithangbord van het nieuwe parfum van Calvin Klein. 'Beauty' wordt dit najaar gelanceerd en moet het paradepaardje van het beautyhuis worden.

Diane Kruger zal binnenkort te zien zijn in verschillende tv- en magazinecampagnes voor het beautymerk Calvin Klein. Waaruit het parfum Beauty zal samengesteld worden is voorlopig nog niet bekend, maar volgens insiders zal het geurtje het nieuwe uithangbord van het merk worden. Kruger zelf is er alvast helemaal klaar voor. De actrice startte haar carrière op vijftienjarige leeftijd als model, nadat haar balletcarrière op een sisser was afgelopen.



06-05-2010 om 21:54 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
05-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wimpergroeimiddel heeft tal van bizarre bijwerkingen

Wimpergroeimiddel heeft tal van bizarre bijwerkingen





Latisse werd uitgeroepen tot het nieuwste wondermiddel voor lange wimpers en zou zelfs mascara overbodig maken. Nu blijkt echter dat het je blauwe ogen bruin kan maken, voor haargroei op vreemde plekken, een verkleuring van het ooglid en voor irritatie kan zorgen.


Latisse zijn oogdruppeltjes van fabrikant Allergan, ze zijn in Amerika verkrijgbaar op doktersvoorschrift, omdat het eigenlijk een behandeling tegen de oogaandoening glaucoom is. Toen de makers ontdekten dat het ook je wimpers volumineuzer en langer maakt, gingen ze het promoten als groeimiddel. Daarom is het nu te koop op tal van websites kopen of in tal van beautysalons. Nu ontdekten onderzoekers dat het gebruik van dit product tal van bizarre bijwerkingen heeft.  Volgens de New York Times zou het medicijn je oogleden van kleur kunnen doen veranderen, voor haargroei op de wangen zorgen wanneer deze in aanraking kwamen met de druppels. Ook zou het je blauwe ogen bruin kunnen maken en je ogen irriteren.

"Wanneer je Latisse online koopt, kan dit een andere samenstelling hebben of gewoonweg een vals product zijn. Zelfs wanneer je het echte middel koopt, is het nodig dat een arts je uitlegt hoe je het product moet gebruiken, aanbrengen en je de mogelijke bijwerkingen uitlegt", aldus de onderzoekers.



05-05-2010 om 23:22 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tienjarig meisje verovert modewereld als ontwerpster

Tienjarig meisje verovert modewereld als ontwerpster


Cecilia Cassini.


De tienjarige Cecilia Cassini heeft een veelbelovende carrière als mode-ontwerpster voor zich, haar ontwerpen zijn nu al te koop in exclusieve boetieks in Amerika. Journalisten bejubelen alvast haar ontwerpen en noemen Cecilia een natuurtalent.

Kinderen nemen over
De modewereld lijkt wel te worden veroverd door kinderen, eerst was er de 13-jarige modeblogster Tavi, die plots op de eerste rij van alle grote modeshows mocht zitten, zij werd opgevolgd door de nog jongere vijfjarige Katie, die naast Heidi Klum voor de catwalk mocht zitten. Nu wordt de tienjarige ontwerpster Cassini als wondertalent opgehemeld door journalisten. Ook de Amerikaanse zangeres Miley Cyrus bekent alvast fan te zijn.

Natuurtalent
Cassinni verkocht haar collectie aan de exclusieve winkel van Fred Segal in Santa Monica. Ze ontwerpt en maakt zelf frivole glitterjurken voor meisjes, maar ze creëerde ook al topjes voor oudere vrouwen. Het meisje werd ontdekt door journalisten van CBS, waardoor ze plotsklaps bekend raakte. "Het lijkt alsof ze een natuurtalent is, het is niet normaal dat een tienjarig meisje zo'n passie voor ontwerpen en mode heeft." Ze kreeg haar eerste naaimachine toen ze zes was. "Mijn ouders vertelden me dat ik altijd mijn kledij beschilderde of verknipte als baby'.

Bryant Park
Ze leerde zichzelf hoe te ontwerpen en te naaien, want ze volgde nog geen modeopleiding. Momenteel zit Cecilia nog op een gewone school, maar ze wil haar creatieve talenten zo veel mogelijk ontwikkelen. In 2010 hoopt Cecilia meerdere modeshows te organiseren in Bryant Park, New York. Dat is de plek waar alle grote talenten mogen showen.



04-05-2010 om 21:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
03-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het strikje is terug cool bij mannen

Het strikje is terug cool bij mannen





Dankzij de nieuwe Engelse serie van Doctor Who kent het strikje er een comeback. De verkoop ervan verdubbelde in Engeland dankzij trendy jonge mannen die dit nu massaal dragen. 


De 27-jarige acteur Matt Smith, die Doctor Who speelt, kiest voor een retro chique stijl. Zijn uitspraak "Strikjes zijn cool" deed de verkoop ervan verdubbelen omdat mannen zijn stijladvies massaal opvolgen.  De Britse modeketen Topman heeft een aanbod van twaalf strikjes, wat ontzettend veel is voor een mode-item dat lang volledig afgeschreven leek. "Sinds de nieuwe serie op televisie is, zien we een explosieve stijging in de verkoop van strikjes."



Matt Smith in Doctor Who.
Matt Smith in Doctor Who.



Velen associeerden lang het strikje met professoren, leerkrachten en dokters, daarom heeft dit accessoire een ouderwets imago. John Miln, van de Britse gilde van de dassenmakers, is blij met deze trend: "Het is leuk te zien dat tv-sterren nu andere kledij beginnen te dragen.  Ik denk dat het strikje vooral gaat scoren op speciale gelegenheden en chique evenementen. Haast elke man heeft dit mode-item nog wel ergens liggen, we zullen dit steeds vaker op straat zien verschijnen."



03-05-2010 om 22:55 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
02-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De juwelentrends voor deze zomer

De juwelentrends voor deze zomer


Kylie Minogue.



Grote opvallende juwelen, denk aan goedkope kettingen met veel bling bling, hebben hun tijd gehad. Dit seizoen draait het allemaal rond bedelarmbandjes en kleine hangertjes.







Celebs dragen nu massaal fijne, korte kettinkjes met een klein hangertje. Denk aan kleine kruisjes, bedeltjes, een gouden schedeltjes net als Alexa Chung, je kunt ook net als Kylie Minogue voor meerdere hangertjes kiezen, zolang deze maar klein en fijn zijn. Ook Charlotte Gainsbourg, first ladies Michelle Obama en Samantha Cameron kiezen tegewoordig voor een klein medaillon of hangertje.




De Fiji-armband.
De Fiji-armband.



Daarnaast zijn persoonlijke juwelen ook trendy. Online juwelier Astley Clarke zag hiervan een enorme stijging de laatste maanden. De 'Fiji' vriendschapsarmband van Monica Vinader, die gezondheid en succes moet symboliseren, was in vier dagen uitverkocht. Je koopt hierbij een basis armband die je dan kunt aanvullen met tal van bedeltjes. Ook geluksarmbandjes van Carolina Bucci met zijde en goud zijn subtiel, toch glamoureus en erg populair de laatste 18 maanden. De bedoeling is dat je de verschillende armbandjes verzamelt en over elkaar aantrekt.


Ook worden juwelen sentimenteler, de vraag naar bedeltjes en religieuze symbolen stijgt. Volgens juwelenverkoopster Natasha Gregory is Sex And The City is één van de belangrijkste factoren van de huidige trend. De serie deed de vraag stijgen naar kettingen met je naam op, net als 'Carrie' er eentje had. In de vervolgfilm draagt Carrie een ketting met blaadjes, die door tal van juweliers gekopieerd werd. Juwelier Kate Halfpenny zegt dat de crisis verantwoordelijk is voor deze trend. "Mensen gaan op zoek in de juwelendoos van hun ouders naar kettinkjes en armbandjes. Zo komen vintage medaillons, kleine hartjes en schattige parels terug."







Niet iedereen heeft het geluk de schattenkist van oma of mama te erven, maar toch kun je deze trend kopiëren. Je werkt best met laagjes en verschillende lengtes zodat je kettingen niet in elkaar verward raken.




02-05-2010 om 20:50 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taylor Swift wordt CoverGirl

Taylor Swift wordt CoverGirl


http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/05/01/1014531/taylor-swift-wordt-covergirl_1_515x0.jpg


De Amerikaanse zangeres Taylor Swift is het nieuwe uithangbord van cosmeticabedrijf CoverGirl. Welk product de 20-jarige countryzangeres zal promoten, is nog niet bekend.

"Taylor is mooi en een inspiratie door haar fantastische stijl. Ze is de perfecte persoon om onze nieuwe, luxueuze collectie van volgend jaar te promoten", aldus Vince Hudson van CoverGirl.

De zangeres is dolblij met de reclamecampagne. Ze houdt er naar eigen zeggen van om met make-up te experimenteren. "Ik houd van mijn natuurlijke look in het dagelijkse leven, als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen. Wanneer ik op het podium sta, kan ik experimenteren met mijn look. Dat vind ik zo leuk aan make-up: je kan altijd iemand anders zijn."



02-05-2010 om 08:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-05-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk: beha met twee verschillende cupmaten

Eindelijk: beha met twee verschillende cupmaten





Bij bijna alle vrouwen zijn haar twee borsten niet identiek, dat betekent dat de ene vaak groter is dan de andere. Dit valt echter niet op bij de meeste dames, maar voor sommigen is het zo'n probleem dat ze nooit een passende beha vinden. Veel oplossingen hiervoor bestaan er niet, je kan wel je beha aan de ene cup wat opvullen, zodat het minder opvalt.


Kledingmerk Fruit of the Loom ontwikkelde daarom eindelijk de Perfect Pair Bra. Je kunt hierbij de cups apart kopen, in welke maat je ook wil. Vervolgens verbind je deze aan elkaar met een sluitstukje vooraan. Het leuke is ook dat er heel wat verschillende prints zijn die je kan mixen en matchen, zo krijg je een erg persoonlijk stuk.


01-05-2010 om 16:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit draag je deze zomer

Dit draag je deze zomer



In grote lijnen ligt al vast hoe de zomermode er in 2010 zal uitzien. Dit zijn de belangrijkste trends, volgens fashionising.com.






-    Korte shorts


Kort, korter, kortst - en dan hebben we het niet over de roklengte. De short is terug, en hoe. Hotpants en boyshorts (tot nét onder je kont) worden dé zomeritems. De hotpants worden meestal hoog gedragen, de boyshorts hebben een lage taille. Losse, korte shorts gelden als alternatief. Benieuwd of het ook de badmode zal bepalen.








-    Konijnenoren

Madonna is ermee begonnen, en ja, het wordt écht een accessoire. Konijnenoren, maar ook Micky Mouse-oren en heel grote strikken. Voorlopig vooral gespot in modereportages, maar trendspotters zijn er zeker van dat de trend ook zijn weg gaat vinden naar de straat.

-    Kniekousen

De dijlaarzen die deze winter zo hot zijn, worden omgezet naar kniekousen en overknees. Je draagt ze onder een korte jurk en de shorts (jawel), al dan niet in combinatie met een lange panty. Deze stijl wordt over het algemeen gedragen met enkellaarsjes.

-    Militaire krijgster

Militaire en stammeninvloeden blijven aanwezig in de mode. Lederen tunieken, metalen platen en oorlogsprints spelen de hoofdrol.

-    Split

Hoe kan je sexy zijn zonder een minijurk te dragen? Simpel, koop een elegante, lange jurk mét dijenhoge split (en torenhoge hakken). De split kan je rechts, links, in het midden of aan de zijkanten dragen.







-    Badmode


Er zijn drie grote trends in de badmode: one shoulder, monikini's en cut outs. De one shouldertrend vindt dus zijn weg van de rode loper naar het zwembad, met badpakken en bikini's die het moeten hebben van slechts één schouderbandje.

Ook de monikini's, de combinatie van badpak en bikini, blijven het goed doen, vooral als ze 'gesneden' zijn. Dat betekent dat er net stukken uit het badpak zijn weggesneden.










-    Jumpsuits en playsuits


De jumpsuits en playsuits geven het niet op, ondanks matig succes voor varianten in de voorbije jaren. Ook deze zomer is er plaats voor kledij-uit-één-stuk, en dat in verschillende stijlen: sportief (simpele stoffen en een kap), gesofisticeerd (strakker, in een glanzende stof, afgewerkt met een riem), nonchalant (een zomerse, fladderstof met hippie-invloeden) en zelfs als avondkledij, zoals celebs met wisselend succes uitprobeerden.





-    Broeken met prints

Broeken in één kleur zijn passé, broeken met patroontjes, prints en een boel kleuren door elkaar zijn in. Je top hoeft niet egaal te zijn, maar wie nog maar begint met deze trend past best op met het combineren van verschillende prints om een clownlook te vermijden. Nonchalance is ook hier het sleutelwoord: kies voor een losse broek en een los shirt, half ingestopt of een strakke broek en een los T-shirt.

-    Doorzichtige stoffen


Ook niet echt nieuw, maar naar een ander niveau getild: de doorzichtige stofjes-trend voor zomerjurken en shirts. Te dragen met neutraal, eventueel kleurrijk ondergoed.



http://www.hln.be/static/FOTO/pe/6/15/11/media_xl_3230576.jpg?20091228195119



-    Boyfriend blazers

Al gespot in 2009, en een blijver voor 2010: een mannelijke blazer, die je combineert met een vrouwelijke, lange jurk en een stevige schoene voor een stoere look. Ook perfect om het warm te krijgen als de avond is gevallen.





-    Gescheurde jeans

Nog een celeb-favoriet uit 2009, die de weg naar het grote publiek zal vinden in 2010: gescheurde jeans. Gerafelde randjes tot een broek die eigenlijk maar half aan elkaar elkaar hangt, gecombineerd met sandalen of sportieve sneakers en een T-shirt.




-    Opgelapte jeans

De crisis vindt ook zijn weg naar de mode: opgelapte jeans is helemaal terug. De lapjes kunnen zowel lichter, donkerder als dezelfde kleur zijn, zolang het maar jeans is. Geen lapjes met tekenfilmfiguurtjes dus!



01-05-2010 om 01:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Modellen poseren beter dan celebs

Modellen poseren beter dan celebs


Topmodel Bar Refaeli is te zien in een reclamecampagne van het kledingmerk Rampage.


"Laat het modellenwerk maar over aan de echte modellen", dat lijken meer en meer beroemde ontwerpers te denken. Nochtans waren celebs zeer hot in de modewereld en haast niet meer weg te denken uit reclamecampagnes. Toch schijnen modellen volgens de kenners eenvoudigweg meer klasse en stijl te hebben en genieten ze daarom weer de voorkeur.

Als je de recente advertenties bekijkt, dan valt het op dat de meeste designers voor een professioneel model gekozen hebben. De uitzondering is het label Dolce & Gabbana dat de zonnebrillen van het merk laat aanprijzen door Madonna.

Uitstraling
Volgens Stefano Pilati van Yves Saint Laurent voelen modellen de ontwerpen beter aan en kunnen ze er een bepaalde uitstraling aan geven. Karl lagerfeld prefereert modellen dan weer wegens hun klasse en stijl. Ontwerpers verkiezen bovendien een sterk gezicht dat enkel geassocieerd wordt met mode en bijvoorbeeld niet met film of muziek.

Verhaal
Insiders beweren dat het enkel logisch is om celebs voor een campagne te gebruiken indien er een verhaal bij het product zit waar een bekend persoon bij kan helpen.



30-04-2010 om 22:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bind de strijd aan tegen wijde poriën

Bind de strijd aan tegen wijde poriën


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/04/29/1012283/ga-de-strijd-aan-met-wijde-porien_1_515x0.jpg



Niets zo irriterend als wijde poriën. Ze geraken gemakkelijk verstopt, veroorzaken puistjes en mee-eters en verpesten zo je gehele look. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die wijde poriën tegen te gaan.

Wijde poriën zijn niet het gevolg van een levens- of eetstijl. Het is simpelweg genetisch bepaald, net als de kleur van je ogen of de vorm van je mond. Je voedselgewoonten veranderen heeft dan ook geen nut. Het geheim voor het onderhouden van je wijde poriën is reinigen. Zo verwijder je talg en vuil en voorkom je zwarte puntjes die uitmonden in kratertjes.
Stoombad

Ga drie keer per week over een erg warm badje hangen met een handdoek op je hoofd. De stoom zorgt ervoor dat je poriën diep gereinigd worden en er geen vuil achterblijft. Gebruik daarna een lotion die je huid doet samentrekken en werk af met een crème die je poriën vult. Deze brengt het nodige vocht in, maar zorgt er eveneens voor dat je poriën minder zichtbaar worden.

Een keer per week onderwerp je je huid aan een grondige peeling, gevolgd door een kleimasker. De klei zorgt ervoor dat de extra talg verwijderd wordt en de talgproductie bovendien verminderd wordt. Ook de keuze van je make-up kan een aardig handje helpen. Kies niet voor vette, dekkende make-up, maar ga voor een poeder op basis van mineralen.  (br.she)



30-04-2010 om 13:30 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
29-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zusjes Deyn brengen trendy T-shirts op de markt

Zusjes Deyn brengen trendy T-shirts op de markt




Het Britse topmodel Agyness Deyn (27) en haar jongere zus Emily (22) lanceren een reeks hippe T-shirts en topjes in samenwerking met het merk Uniqlo.



Emily en Agyness Deyn



Agyness is vanaf vandaag niet meer de enige Deyn die actief is in de modewereld. Haar jongere zus heeft blijkbaar ook haar roeping gevonden in de branche. Emily nam immers het design van de hippe bloesjes voor haar rekening. De zusjes Deyn maakten samen polaroids van hun favoriete bezigheden in New York, die ze afdrukten op topjes en T-shirts.  En de hippe kledingstukken waren geboren!




Emily en Agyness Deyn



Ze zijn voorlopig evenwel niet in België te koop maar geen nood want je kan ze ook online bestellen op de site van Uniqlo. De T-shirts hebben allemaal dezelfde betaalbare prijs, namelijk 12,99 Pond (15 euro).



29-04-2010 om 23:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bontdesigners kiezen voor ratten

Bontdesigners kiezen voor ratten


http://img232.imageshack.us/img232/6092/ratj.jpg


Voor madammen met een bontjas wier geweten begint te knagen bij de gedachte aan al die dode nertsen is er een iets ecologischere oplossing. Indien ze er tenminste mee kunnen leven dat hun jas van rat vervaardigd wordt.

Het beest in kwestie is de nutria, een aquatische beverrat die vooral in Zuid-Amerika voorkomt, maar die ook in Europa en Noord-Amerika opduikt. De dieren worden ruim zestig centimeter groot en kunnen tot twee kilogram wegen.

Populair tot de seventies
De beverrat is in opmars in gebieden rond de Golf van Mexico, waar ze door hun vraatzucht als een plaag beschouwd worden, zegt het Amerikaanse Vanity Fair. Daarom worden ze gevangen, en komen de huiden van de dieren op de markt.

De beverrat werd in de jaren '30 van de vorige eeuw ingevoerd vanuit Argentinië. Het bont van de beestjes was populair tot het midden van de jaren '70, waarna het uit de mode raakte. Sinds dan groeide de populatie gestaag aan, met alle gevolgen van dien voor de vegetatie in de regio's waar het dier voorkomt.

Topdesigners gaan beverrat
Nu traditioneel bont onder vuur komt te liggen, komt het materiaal van het knaagdier opnieuw in de kijker. Topdesigners als Billy Reid en Oscar de la Renta gebruikten al beverrat in hun ontwerpen.

Toch nog even meegeven dat er ook zoiets als nepbont bestaat, en dat dat er ook bijzonder goed uitziet.



29-04-2010 om 11:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!