Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

16-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijlgeheimen van de meest trendy vrouwen ter wereld


Stijlgeheimen van de meest trendy vrouwen ter wereld


Rechts: Carine Roitfeld.



De modeweken draaien natuurlijk om de ontwerpers en de catwalks, maar het is ook de plek waar fashionista's elkaar ontmoeten. De drie belangrijkste moderedactrices van de wereld Anna Dello Russo (Vogue Japan), Carine Roitfeld (Vogue Frankrijk) en Sophie Neophitou (de Amerikaanse Harpers Bazaar) bewezen er dat ze terecht stijlkoningen zijn. Ze weten hoe ze zich naar hun figuur moeten kleden en uniek te zijn. We bestudeerden hun looks tijdens de shows in Milaan en Parijs en haalden daar hun stijlgeheimen uit.

Anna Dello Russo
Zij is niet verlegen om kleur en houdt ervan om te breken met de regels. Vaak bestaat haar look uit een eenvoudige jurk, waarbij ze veel aandacht besteedt aan de accessoires. Ze kiest vaak een sombere kleur, maar maakt de outfit leuker met frivole accessoires. Ook durft ze oude spullen te dragen, ze is bijvoorbeeld trouw aan sandalen van Yves Saint Laurent van enkele seizoenen geleden en heeft ze in alle kleuren. Als je iets hebt waar je echt gek op bent, is het de moeite om dit kledingstuk in verschillende kleuren te kopen.



Carine Roitfeld
Carine Roitfeld


Anna is dol op transparante stoffen, ze leert vrouwen te experimenteren met stoffen. Kies voor een kanten jurkje of blouse, maar draag er een singlet of een onderjurkje onder om het minder pikant te maken. Anna koos op de Fashion Week voor een gouden jurk, zo bewijst ze dat deze kleur niet alleen 's avonds kan. Je kan dit iets subtieler kopiëren door een gouden riem te dragen of voor een gouden blouse te kiezen onder een blazer.

Carine Roitfeld
Ze heeft een erg nette kledingstijl. In de winter draagt ze steeds een erg opvallende mantel en ultrahoge hakken. Kies je voor een uitgesproken jas, hou  dan de rest van je outfit eenvoudig. Daarnaast durft ze klassieke stukken te combineren met meer trendy kledij, voor een moderne twist. Ze bewijst ook dat elke vrouw een zwarte hemdjurk nodig heeft. Combineer met een opvallende ketting en kniehoge laarzen en je valt meteen op. De Franse moderedactrice zweert ook bij minihandtassen, hoe trendy de oversized exemplaren ook zijn.




Sophia Neophitou
Sophia Neophitou



Sophia Neophitou
Als de creatief directeur van het Amerikaanse modeblad Harpers Bazaar en eindredactrice van de stijlbijbel 10 is Sophia Neophitou altijd op de hoogte van de nieuwste trends. Haar stijl valt het best te omschrijven als de 'sexy rocklook'. Ze draagt vaak lederen motorjassen en combineert ze met een stijlvolle, strakke rok, voor een vrouwelijke look. Als je een zwarte outfit draagt, durf dan te experimenteren met je accessoires als schoenen en handtassen. Ook weet ze perfect bij haar figuur past. Ondanks haar rondingen zal ze nooit dikker lijken dan ze is. Ze draagt wel strakke jurken, maar combineert dit met een jasje dat de juiste probleemgebieden verdoezelt. Sophia durft ook een mannenjasje of andere unieke stukken aan te trekken, zodat ze steeds origineel voor de dag komt.



16-10-2009 om 10:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
15-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van zwartgeverfd model in Vogue zorgen voor ophef

Foto's van zwartgeverfd model in Vogue zorgen voor ophef


Foto: Vogue.



De Franse editie van modemagazine Vogue is nooit verlegen geweest om controverse. Onlangs publiceerde het blad nog foto's van zogezegd zwangere modellen die rookten en kussende vrouwen waarbij bloed uit hun mond liep. Nu zou het Vogue volgens sommigen te ver zijn gegaan door een blank model zwart te verven.

Lara Stone

In de oktobereditie van de Franse Vogue poseert het Nederlandse model Lara Stone, met een zwartgeverfd gezicht en lichaam. Hoofdredactrice Carine Roitfeld zorgde zelf voor de styling van de shoot. Het nieuws verspreide zich razendsnel op internetfora en modewebsites. Bloggers verwijten Roitfeld en fotograaf van ongevoeligheid doordat ze de huidskleur van het model veranderden.



Foto: Vogue.
Foto: Vogue.


Beledigend op alle vlakken
"Het zwart schilderen van de huid van blanke mensen voor het entertainment van anderen is beledigend op alle vlakken. Hoewel Frankrijk niet dezelfde geschiedenis kent als Amerika, waar het onderwerp uiterst gevoelig is, bewijst dat de hoofdredactrice dat ze geen enkel gevoel voor tact heeft", aldus de Amerikaanse bloggende fashionista Jezebel.

Tactloos
Dominique Sopo, vertegenwoordiger van de Franse organisatie SOS Racisme zegt dat deze shoot niet racistisch is, maar zeker wel tactloos. "Als het doel een artistieke foto was en niet om een blank meisje als een zwarte te laten doorgaan, hadden ze toch beter moeten weten. Zwarten mochten lang hun lichaam in het openbaar niet tonen en deze beelden herinneren daar weer aan." De woordvoerder van de Franse Vogue verdedigt zich door te zeggen dat het magazine zich van geen kwaad bewust was.

Het is niet de eerste keer dat het zwart verven van mensen voor ophef zorgt. Vorige week nog moest een Australtische komiek zich verontschuldigen voor een scetch waarbij blanke zangers de Jackson 5 imiteerden door hun gezicht zwart te verven.




15-10-2009 om 11:44 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
14-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.String met parels hit in Amerika

String met parels hit in Amerika





Liefhebber van parels? Dan komt de Bracli-string als geroepen. Het kruis is volledig vervangen door parels en geeft volgens de dragers, een aangenaam en uiterst sexy gevoel. In Amerika kent de string groot succes.






Massage
In de serie Sex and the City werd de sexy string gedragen door één van de personages. Ook in de Playboy kreeg de lingerie lovende kritieken. Het ding lijkt niet gemaakt voor je dagelijks comfort want het kruis werd volledig vervangen door parels. Al heeft dat dan weer andere opwindende voordelen... 

Body
Lijkt een simpele string wat te gewoontjes, dan biedt de body nog meer fraais. Ook deze  is afgewerkt met parels. Alle stuks worden met de hand gemaakt in Franse kant.







14-10-2009 om 18:12 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy baby's dragen Dior of Cavalli

Trendy baby's dragen Dior of Cavalli





Blitse jurkjes met lovertjes, Fendi sjaaltjes of jasjes van Dior zijn tegenwoordig even gegeerd bij de baby's. In Engeland lijkt die baby-modetrend flink in opmars. Daar gaan heuse personal shoppers op zoek naar exclusieve plunjes voor je ukje.







Carrière

Ware fashionista's wiens baby er even flitsend hoort uit te zien als de Vuitton handtas dat ze meezeulen, doen beroep op de personal babyshoppers. Meestal zitten de dames er warmpjes in en hebben ze het te druk met hun carrière om nog voor de kleine de mooiste outfits te gaan zoeken.







Accessoires

Vooral in Londen doen de personal shoppers gouden zaken. "De moeders geven uiteindelijk meer uit aan hun baby's dan aan zichzelf", vertelt een Engelse styliste. "Opmerkelijk is ook dat zelfs driejarigen al goed weten wat ze willen. Vooral meisjes zijn daar snel in. En het stopt niet bij de kleding. Zelfs lederen handtassen, diamanten juwelen, knuffels, designerschoenen en chique zuigflessen, zijn gegeerd". 







Celebs

Trendsetters op dit vlak zijn de kleintjes van enkele celebs als Suri Cruise en Zahara Jolie-Pitt. Regelmatig duiken ze op in de magazines met dure outfits van belangrijke ontwerpers. Die voorbeelden werken duidelijk inspirerend bij de huidige mama's.








14-10-2009 om 12:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emma McLaren wordt het nieuwe gezicht van Vero Moda


Emma McLaren wordt het nieuwe gezicht van Vero Moda


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/emma-mclaren.jpg?t=1255429621


Emma McLaren wordt vanaf nu het nieuwe gezicht van het Deense merk Vero Moda. Na samenwerkingen met de ervaren modellen Gisele Bündchen en Erin Wasson, opteert de keten deze keer voor jeugdigheid en vernieuwing.

De Britse Emma McLaren is een van de meest populaire modellen van het moment. Ze werd 4 jaar geleden ontdekt wanneer ze slechts 14 jaar oud was. Ondertussen siert zij campagnes voor diverse ontwerpers en werkt ze voor diverse agentschappen.

In 2008 raakt haar reeds beloftevolle carrière pas echt gelanceerd. Emma McLaren loopt dan in Londen haar eerste défilé voor de herfstcollectie van de Engelse ontwerpers Ashley Isham en Allegra Hicks. Vervolgens wordt ze gefotografeerd door Bruno Ripoche voor de Engelse Marie Claire en verschijnt ze in de Glamour UK.

In datzelfde jaar neemt Emma ook deel aan de Fashion Week in New York waar ze shows loopt voor Donna Karan, Erin Fetherston, Diane Von Furstenberg en Marc Jacobs. Ze sluit hierna ook nog de show af van Bottega Veneta tijdens de presentatie van diens lentecollectie in Milaan. De merken Jil Sander, Christian Dior, Givenchy en Lanvin gingen voor Vero Moda reeds met haar in zee.  (br.she)



13-10-2009 om 14:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Posh draagt lederen outfit en stiletto's op schoolfeest

Posh draagt lederen outfit en stiletto's op schoolfeest





Fashionista Victoria Beckham doet er alles aan om nooit gefotografeerd te worden met een modeblunder. Deze week droeg ze een lederen outfit ter waarde van 12.000 euro voor het schoolfeest van haar zoon, wat zelfs voor Posh overdreven is. 





Lederen outfit
Tussen de andere ouders die gewone t-shirts en shorts droegen, viel Posh op met een jasje van Balmain van meer dan 7.000 euro, een lederen broek van 1.000 euro ontworpen door DSquared, torenhoge Yves Saint Laurentstiletto's van 500 euro en een gouden Rolex met een waarde van meer dan 3.000  euro. Hoewel ze met deze outfit zeker trendy leek, was haar outfit wat overdreven.




Trendy jasje
Het was niet de eerste keer dat de modeontwerpster dit trendy jasje met epauletten droeg, ze werd er in april ook mee gespot op de vlieghaven in LA. Stylistes wereldwijd prijzen dit kledingstuk omdat het je afslankt.



13-10-2009 om 12:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kracht van felrode lippen

De kracht van felrode lippen




Rode lippen zijn al lang populair bij vrouwen. Het was de lievelingskleur van Cleopatra, zij smeerde fijngestampte kevertjes op haar lippen. Elizabeth I bepaalde dat het de look van de eeuwige jeugd was: ze combineerde een witte huid met felle rode lippen. Alle vrouwen in de 16e eeuw kopieerden dit. Maar ook Audrey Hepburn en Marilyn Monroe waren fan van rode lipstick.






Ontwerpers
Designers wereldwijd besloten dit seizoen dat rood de kleur van dit seizoen is: van Armani, Lanvin, Dolce & Gabbana tot Jean Paul Gaultier. Alexander McQueen dreef het zelfs nog wat verder en tekende clownmonden bij zijn modellen.



Model bij Alexander McQueen.
Model bij Alexander McQueen.


Vruchtbaar
Antropologen beweren dat er een verband is tussen de lipstick en de schaamlippen, rode lipstick zou een teken van vruchtbaarheid zijn. Maar veel vrouwen zijn het erover eens dat je lippen rood stiften je onmiddellijk energie geeft. Je lijkt meteen minder moe en glamoureuzer, zelfs wanneer je baby je de afgelopen nacht drie keer wekte.

Welke kleur past bij jou?
Het geheim bij het dragen van rode lipstick zit hem erin de juiste tint voor jou te kiezen. Want de keuze is groot: glanzend of mat, oranje of bordeaux? Zelfs vrouwen met ros haar kunnen deze kleur aan op hun lippen: zij moeten gewoon een donkere tint kiezen met een bruine toets. Mensen met een roze huid gaan beter voor rood met een paarse schijn, vrouwen met een gele teint kiezen best voor warmere tinten. De truc is het geleidelijk aan te proberen. Je hoeft niet meteen voor knalrood te gaan. Eens je het gewoon bent, zul je altijd naar rode lipstick grijpen.




12-10-2009 om 23:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronaldo uit de kleren voor Armani

Ronaldo uit de kleren voor Armani





Stervoetballer Cristiano Ronaldo vervangt David Beckham in de nieuwste campagne van Emporio Armani underwear. De geruchten werden dit weekend bevestigd.



http://img504.imageshack.us/img504/9929/ronaldox.jpg


Lente/zomer
Ronaldo gaat uit de kleren voor de modecampagne van lente/zomer 2010. Naast mannenondergoed, zal de 24-jarige Portugese voetballer ook het nieuwste jeansmodel van Armani showen.





Beckham


David Beckham, sinds januari 2008 het gezicht van Armani underwear, werkt volgens kenners aan zijn eigen ondergoedcollectie. Deze is voorzien voor de herst/winter 2010. Ook vrouwlief Victoria Beckham maakte een eind aan haar contract met het modehuis. Tijdens de vorige campagne's poseerde ze wulps met haar man. 



Beckham als model voor Armani underwear.
Beckham als model voor Armani underwear.


Geheim
Giorgio Armani wist het nieuws lange tijd te verzwijgen. De geruchtenmolen draaide echter al volle toeren. Nu de advertentiecampagne recent met Cristiano gemaakt is, werd het nieuws bevestigd. Deze week worden nog de eerste tv-spotjes met de stervoetballer opgenomen.



12-10-2009 om 14:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke jas flatteert jouw lichaam?

Welke jas flatteert jouw lichaam?


http://img240.imageshack.us/img240/7844/jasr.jpg


Bij het begin van de winter zijn we allemaal op zoek naar die nieuwe leuke jas. Maar welk model flatteert jouw lichaam eigenlijk?

Wanneer je bijna geen taille hebt, kies je best voor een jas met een riem. Zo kan je dankzij de riem toch de illusie wekken van een smallere taille. Ook een jas met een naveldiepe v-hals kan wonderen doen. Je vestigt dan namelijk de aandacht op het midden van de taille.

Heb je brede heupen? Dan ga je best voor een jas met brede revers zodat je schouders verbreed worden of een jas met een A-lijn. Koop zeker en vast geen model dat op de heupen eindigt. Ook brede schouders zijn gebaat bij een jas met grote revers. Ze doorbreken namelijk de breedte van de schouders. Een lange jas doet je schouders ook smaller lijken, net als een jas met twee rijen knopen. Deze maakt je borstkas namelijk breder. Opgelet! Wanneer je én brede schouders én een buikje of grote borsten hebt kies je best niet voor jas met twee rijen knopen. Zij trekken de aandacht naar de lichaamsdelen die je wilt verdoezelen.

Grote borsten komen het best tot hun recht bij een jas met een diepe halslijn. Deze deelt je boezem namelijk in twee. Een wijduitlopende jas met schuine zakken vervolmaakt het zandlopersfiguur dan weer. (br.she)


12-10-2009 om 11:53 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
11-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat trek je aan als het kouder wordt?

Wat trek je aan als het kouder wordt?





De herfst is een moeilijke periode om je te kleden. Vooral als de temperatuur schommelt, horen we regelmatig de vraag 'wat moet ik nu weer aan?' Als de blaadjes vallen, maakt het weer voor een deel je outfit, toch zijn er aantal moderegels die je maar beter kan volgen.

Kleur
Wit mag nog gedragen worden maar dan als accentkleur. Een totale witte outfit berg je maar beter weg. Kies liever voor kleur. Donkere kleuren kunnen dan weer erg winters lijken. Ga voor de kleuren oker, beige, camel, zachtbruin en groen. Een koude herfstdag? Een wollen pull in een flashy tint als knalrood bijvoorbeeld geeft je outfit een trendy metamorfose.







Vrolijk

Ga voor strepen of ruiten, daar wordt elke mens vrolijk van.  Verschillende ruitjes geven een eigenzinnige mix. Streepjes kunnen ook sober lijken, zeker in combinatie met een ton-sur-ton combinatie.

Laagjes

Kleding in laagjes zijn makkelijk om je aan te passen aan de temperatuurwisselingen. Rokjes met een A-lijn en wijde broeken, XL-kragen, losse mouwen geven een zwierige indruk en zorgen voor een mooi volume-effect.

Zomerjurk
Moeten jouw zomerjurkjes de kast in? Nog niet. Het kan nog als je ze weet te combineren met een paar mooie laarzen en een vestje in leder bijvoorbeeld. Dat geldt evengoed voor zomerse topjes of hemdjes. Geef ze een herfstlook door ze te combineren met herfstaccessoires. Linnen kan echt niet meer. Dit stofje hoort thuis in de zomer en kan maar beter opgeborgen worden.





Open schoenen
Tenzij de zomerzon volop overuren maakt, kunnen open schoenen, slippers en sandalen niet meer. Wil je de hoge laarzen nog niet aan, ga dan op zoek naar een paar mooie ballerina's, een degelijke pump of een mooi enkellaarsje.

Blote benen
Blote benen zien er niet uit als ze blauw wegtrekken van de kou. Haal de panty's uit de kast. Streepjes, geruite, kniekousen of fijne kousen geven een stijlvoller silhouet in de herfst.




11-10-2009 om 14:24 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paardenstaart neemt rimpels bij Nicole Kidman weg

Paardenstaart neemt rimpels bij Nicole Kidman weg




Nicole Kidman blijft ontkennen dat ze botox liet, wat experts ook beweren. Maar deze week paste ze wel een ander, meer zichtbaar trucje toe om jonger te lijken. Met een paardenstaart werkte ze haar rimpels weg voor jeugdige look op de rode loper in New York.

Antirimpeltruc
Nicole Kidman bond haar rosse lokken hoog op de kruin zodat haar kapsel haar gelaatstrekken nog strakker maakte dan anders. In beautytermen wordt dit de 'Croydon Facelift' genoemd. Ook Kate Moss, Sianna Miller, Kate Winslet, Michelle Obama en zelfs Victoria Bekcham passen deze eenvoudige en goedkope antirimpeltruc toe. Een toeschouwer: "Nicole ziet er fantastisch uit. Ze had geen enkel rimpeltje. Ofwel wordt ze heel mooi oud, ofwel hielp de paardenstaart haar jonger te maken."

   

 



Helemaal natuurlijk

Sommigen vragen zich of Kidman botox liet injecteren, ondanks het feit dat ze dit steevast ontkent. Ze beweert zelf dat veel water te drinken, fruit eten en yoga voor haar jeugdige uiterlijk zorgen. 'Ik ben helemaal natuurlijk, ik heb niets aan mijn gezicht laten doen."  De plastische chirurg Martin Braun die de grootste botoxkliniek in Canada runt, is het daar niet mee eens. "Nicole heeft te veel botox gebruikt, ze geeft de industrie een slechte naam."



09-10-2009 om 21:51 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewerkte foto van model voor Ralph Lauren veroorzaakt rel


Bewerkte foto van model voor Ralph Lauren veroorzaakt rel





Omdat het slanke model Filippa Palmstierna volgens het Amerikaanse modehuis Ralph Lauren nog niet mager genoeg was, besloot merk haar met photoshop nog een pak slanker te maken voor een advertentie. De blog BoingBoing pikte dit op en ging nog een stapje verder. Ze maakten het model nog magerder, zodat het zeker opviel dat er met de foto geprutst was.


Van nature slank
Onder de foto van het graatmagere model Filippa Palmstierna op BoingBoing stond duidelijk te lezen 'Haar hoofd is duidelijk groter dan haar heupen'. Vooral het feit dat het meisje al van nature heel slank is, stoorde de makers van de blog. Ralph Lauren kon duidelijk niet lachen met deze kritiek en stuurde zijn advocaten er op af. Maar de blog liet niet met zich sollen doen. "De wet van de copyright geeft je niet het recht critici die je wijzen op problemen af te dreigen", was het antwoord.







Matendebat
Dit voorval voert het matendebat en het gebruik van photoshop bij modefoto's om het uiterlijk van modellen te verbeteren. Steeds meer magazines en modehuizen proberen af te stappen van de digitale bewerking van foto's, iets waar de mode-industrie veel kritiek over krijgt de laatste tijd. Gisteren nog liet een Duits magazine weten geen professionele modellen meer te willen gebruiken voor reportages wegens te mager.



09-10-2009 om 16:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JBC jurk van Naomi Campbell is gegeerd

JBC jurk van Naomi Campbell is gegeerd





De campagne van JBC met Naomi Campbell heeft zijn doel niet gemist. Zaterdag werd het spotje voor het eerst uitgezonden en sindsdien is de vraag naar het jurkje dat La Campbell in de spot draagt, bijzonder groot. Nu al zijn de betreffende jurkjes in de meeste winkels uitverkocht.
 
Bijbestellen
Bij JBC werd die stormloop niet verwacht. Klanten vragen specifiek naar dat ene jurkje dat het topmodel draagt in de clip. Wegens massaal succes, worden nog een aantal exemplaren bijgemaakt, al zullen dat er niet teveel zijn. Het exclusieve karakter zou er alleen maar door verdwijnen, zo luidt het bij JBC.







Uithangbord

Campbell blijft trouwens nog tot volgend jaar het uithangbord van de Belgische keten. In de volgende spots is ze meer op de achtergrond te zien, weliswaar nog steeds in hetzelfde jurkje. Te zien vanaf 2 november.




09-10-2009 om 11:48 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen houden favoriete jeans 40 jaar bij

Vrouwen houden favoriete jeans 40 jaar bij




Meer dan twee miljoen Britse vrouwen houden hun favoriete jeansbroek tot 40 jaar bij, in de hoop er terug in te passen na een vermageringskuur.

Nooit uit de mode
De helft van de volwassenen gelooft dat de jeansbroek nooit uit de mode raakt, daarom krijgen ze het niet over hun hart hun favoriete exemplaar weg te smijten. Uit een enquête bij 1.000 Britse vrouwen blijkt dat de gemiddelde jeansbroek zes jaar oud is en dat vrouwen deze langer bijhouden dan mannen.

Meest comfortabele kledingstuk
Een derde van de vrouwen, maar slechts 12 procent van de mannen bewaren een oud exemplaar in de hoop ooit genoeg af te vallen zodat ze weer in hun favoriete exemplaar passen. Bijna de helft van de mannen beweert er eentje te bewaren voor smerige klusjes als verven en knutselen. Een kwart doet het omdat dit hun meest comfortabele kledingstuk is. 8 procent bewaart zijn jeans vanwege sentimentele redenen. Een gemiddelde volwassene bezit vijf jeansbroeken.




08-10-2009 om 11:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Breien is trendy door crisis

Breien is trendy door crisis





De laatste jaren werd breien steeds populairder, maar door de crisis krijgt dit plots een serieuze boost. Tal van breiliefhebbende celebs bewijzen dat deze hobby niet langer enkel voor grootmoeders is.

Grof is trendy
De verkoop van wol nam sinds vorige herfst met 30 procent toe. Ook steeg de interesse voor breikringen, waarbij leden wol en patronen met elkaar ruilen. De hobbywinkelketen Hobby-Craft zegt dat ze het afgelopen jaar meer dan een miljoen bollen wol verkochten. "Steeds meer mensen beginnen zelf dingen te maken door de recessie. Vooral grof gebreide kledingstukken blijken populair te zijn, dit is namelijk makkelijker te maken voor beginners. De verkoop van dikke wol steeg zelfs met 38 procent."



Kate Hudson in de breiwinkel.
Kate Hudson in de breiwinkel.



Breiende celebs
Weardowney, een merk van breiwerk, heeft een breigroep in Londen en geeft ook lessen. Oprichtster Gail Downey zegt dat celebs ook hielpen om het oma-imago van breien kwijt te raken. "Het is glamoureuze hobby nu, degenen die het graag doen, passen tegenwoordig niet meer in het plaatje van de oma. Jonge vrouwen halen er voldoening uit en het werkt kalmerend." Kimberly Stewart, dochter van de rockster Rod Stewart, komt er eerlijk voor uit dat ze liever thuis blijft om te breien dan uit te gaan. Andere bekende breiliefhebbers zijn Julia Roberts, Kate Hudson, Cameron Diaz en Geri Halliwell.



Kimberley Stewart met een zakje uit de breiwinkel.
Kimberley Stewart met een zakje uit de breiwinkel.


Volgend seizoen dumpen
Redactrice bij een Brits breimagazine Emma Kennedy zegt dat de revival van breien vijf jaar geleden begon, maar dat dit het laatste jaar explosief toenam. "Steeds meer mensen willen zelf dingen maken, in plaats van kledij te kopen en deze het volgende seizoen weer te dumpen."



08-10-2009 om 00:14 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
07-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hipste winkelstraten in Londen

De hipste winkelstraten in Londen





Geen betere winkelstad in Europa dan Londen. Shopfanaten kunnen naar hartelust hun hartje ophalen in de vele beroemde winkelstraten en blitse warenhuizen. Deze winkelstraten moet je gezien hebben.

1.   Dé winkelstraat van Londen is ongetwijfeld Oxford Street, de drukste shoppingstraat van Europa. Hier vind je de wereldberoemde warenhuizen Selfridges en Marks & Spencer. De 1,5 km lange straat herbergt een heel aanbod aan winkels. Vrijwel alle grote winkelketens hebben hier een vestiging, zoals H&M, Mexx, Esprit, Bershka en Zara. De beroemde TopShop waar je goedkoop kopietjes van couture vindt, is ook hier te vinden.

2. Ook Regent Street moet je gezien hebben. Daar vind je de warenhuizen Liberty's, Dickins & Jones en Hamley's, de grootste speelgoedwinkel. Hamley's huisvest een schat aan speelgoed op wel zes verdiepingen. Vooral kinderen zijn er niet weg te slaan.  Op de derde verdieping staat een berenfabriek waar je zelf een eigen beer kan maken.

3. Carnaby Street is een zijstraat van Regent Street. Trendy winkeltjes en hippe boetiekjes hopen de iets jongere shopper aan te spreken. Bekende modezaken alsG-Star, Replay, Wrangler, Diesel, Hilfiger Denim en Puma hebben er hun vestiging.

4. Exclusiever shoppen doe je in New Bond Street. De kans is trouwens ook groot dat je een of andere celeb tegen het lijf loopt. Alle grote modenamen zitten er, gaande van Calvin Klein, Donna Karan, Armani, Chanel, YSL, Cerruti, Louis Vuitton, Hermes, Mulberry en zomeer. In de Old Bond Street zijn winkels van Gucci, Prada, Versace, Dolce & Gabbana en DKNY, te vinden. Zelfs de antiekliefhebber is op New Bond Street aan het goede adres. Sotheby's, het oudste veilinghuis ter wereld, heeft hier zijn stek. 

5. Mannelijke shoppers halen hun hartje op in Jermyn Street. Deze straat richt zich vooral op mannenmode. Toppers zijn Dunhill, Turnbull & Asser, J. Floris en Harvie & Hudson. Ook zijn er accessoireshops waar je knopen, dasspelden en andere onmisbare kleinigheden kunt kopen.

   

 

 
6. Je interieur fris je op met spullen uit Kings Road en de New Kings Road. Deze straten staan boordevol meubelzaken.

7. Alle internationale modehuizen en designerwinkels zoals Christian Dior, Louis Vuitton, Alberta Ferretti, Dolce & Gabbana, Giani Versace, Gucci, Chanel, Prada, Valentino, Hugo Boss en Harvey Nichols, zijn te vinden in de Londense wijk Knightsbridge. Een toeristische trekpleister in dit gebied is het luxueuze warenhuis Harrods. Alles is hier te vinden.

8. De wijk Notting Hill kent succes sinds de gelijknamige film met Julia Roberts en Hugh Grant. De boekshop in de film, Travel Bookshop, staat er trouwens echt. Vooral reisboeken zijn er gegeerd.
Portobello Road is de belangrijkste straat in Notting Hill. De permanente markt is een bezoekje meer dan waard.

9. Ben je in Londen, moet je naar Camden Town geweest zijn. Het meer alternatieve centrum van Londen is een ontmoetingsplaats voor vele subculturen. Goths, punks, hippies,... ze voelen zich allen thuis in deze wijk. Camden Town trekt zowel toeristen als rasechte Londenaars. De wijk strekt zich uit tussen de metrostations Camden en Chalk Farm. In de hoofdstraat vind je vooral kleine winkeltjes, tattoo- en piercingzaken en restaurants. Maar de echte publiekstrekkers zijn de markten.


WEDSTRIJD
Zin om ook af te zakken naar Londen? Dat kan als je zaterdag naar de NINA- Shoppingdag komt. Nina.be schenkt 5 dagtickets met de Eurostar naar het mekka van de shopper. Waarde is 270 euro per persoon.

Vijf gelukkigen vinden een bijzonder shoppingticket in de Nina goodiebag, te krijgen op de NINA shoppingdag in Maasmechelen Village. Succes! (br.nina)



07-10-2009 om 17:54 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Vuitton zendt modeshow via Facebook uit

Louis Vuitton zendt modeshow via Facebook uit


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/06/728296/louis-vuitton-zendt-modeshow-via-facebook-uit_1_515x0.jpg



Wie de modeshow van Louis Vuitton tijdens de Parijse modeweek graag live bijwoont, surft morgen best even naar Facebook.

Luxemerk Louis Vuitton zendt op woensdag 7 oktober om 14 uur 30 zijn modeshow live uit via zijn fanpage op Facebook. De pagina, die zo'n 620.000 fans heeft, laat het eveneens toe om meteen commentaar te geven op de ontwerpen en de mening van anderen te lezen.

Volgens een studie aan de universiteit van New York is Louis Vuitton één van de topmerken op vlak van digitale marketing. Eerder richtte Vuitton ook al een Twitterpagina op, met zo'n 40.000 volgelingen.



07-10-2009 om 09:56 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Nog nooit zoveel naakt als nu in modebladen

Nog nooit zoveel naakt als nu in modebladen


Claudia Schiffer en Naomi Campbell naakt voor D&G.



Naakt lijkt stilaan de norm te worden, zeker in de modewereld zie je steeds meer blote lichamen. Wat wel vreemd is als je er over nadenkt, modellen moeten kledij promoten, maar ze doen dat steeds vaker zonder enig kledingstuk. Denk maar aan de parfumcampagne van Dolce & Gabbana.

Magazines en merken
Steeds meer modemagazines trekken hun modellen steeds minder kledij aan en tonen artistieke foto's van naakte vrouwen om de laatste trends te illustreren. Vooral bij Franse modemagazines valt dit op, de vrouwen daarin hebben haast niets aan. De Fransen zijn op modevlak wel altijd iets vooruitstrevender geweest dan de rest van de wereld. Maar ook in Amerika neemt het gebruik van naakt toe. Naakt lijkt wel de nieuwste stijltrend te zijn. Het Amerikaanse magazine Marie Claire publiceerde vorige editie een modereportage met vrouwen die niets droegen. En de campagnes van grote merken volgen, denk maar aan die met een naakte Naomi Campbell en Claudia Schiffer voor Dolce & Gabbana, de ontblote borsten van Keira Knightley voor Chanel, een naakte Kate Moss voor de handtassen van Longchamp, de halfnaakte medewerkers die de kledij van American Apparel aanprijzen, maar ook traditionele merken als Abercrombie & Fitch gebruiken vaker sexy foto's.



Kate Moss voor Longchamp.
Kate Moss voor Longchamp.


Internet
Er zijn enkele duidelijke redenen waarom er meer naakt getoond wordt in de media. Nieuwe technologieën zorgen ervoor dat de grenzen van het aanvaardbare vervagen sinds het ontstaan van de kunst. Naakte beelden bestaan echter al ontzettend lang. Van zodra mensen begonnen te schilderen of te tekenen, dienden blote lichamen als inspiratiebron. Maar sinds het ontstaan van het internet kwam er een explosie van pornografie. Het wordt steeds bereikbaarder voor mensen en vooral meer aanvaard.

Schoonheidsideaal
Maar het feit is dat seks verkoopt, het heeft een shockeffect, het trekt aandacht. Een naakt lichaam is een goede manier om schoenen of andere accessoires te verkopen, omdat er dan geen andere visuele elementen de aandacht afleiden. Als vrouwen een modemagazine met naakte modellen kopen, doen ze dat niet voor de kledij, niet voor de seks, maar voor het hele pakket van schoonheid op zich. Een perfect naakt lichaam is iets wat alle vrouwen willen bereiken, het is de basis voor schoonheid, het innerlijke is daarbij veel minder van belang.


Keira Knightley voor Chanel.
Keira Knightley voor Chanel.


Plastische chirurgie
De lichamen die je in de bladen ziet, is iets wat vrouwen moeten nastreven, het is van enorm belang voor hun zelfvertrouwen. We kunnen daaraan zoveel mogelijk aanpassen als we willen. Je kunt stoffen laten injecteren, huid laten liften en implantaten laten inbrengen. Het is nu een instrument dat kan aangepast worden, daarom is het lichaam de nieuwe kledij geworden. Tegenwoordig kun je alles kopen, ook een mooi lichaam, de modebladen dienen als een soort catalogus, waarin we ons ideale lichaam maar hebben uit te kiezen.



06-10-2009 om 20:57 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
05-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dries Van Noten maakt indruk op Parijse modeshow

Dries Van Noten maakt indruk op Parijse modeshow


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/dries-van-noten-1.jpg?t=1254748545



Ontspannen ethno-elegantie, dat liet de Belgische designer Dries Van Noten zondag in Parijs zien tijdens de voorstelling van de vrouwencollectie voor de lente/zomer van 2010. De Antwerpenaar had zich laten inspireren door de drie steden Parijs, Tokio en Calcutta en bracht uit een mix van verschillende elementen een harmonische collectie voort.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/dries-van-noten-2.jpg?t=1254748594


 
Saffraangele ontwerpen met versieringen, kostbare manteljassen in violet en zilver, bonte rokken die als sari's gewikkeld werden en lange sjaals. Zowel als ensemble als op zichzelf wisten de kledingstukken het aanwezige publiek te bekoren. De accessoires zoals tweekleurige pumps, parelkettingen en smaragdgroene, glanzende handtassen, speelden dit jaar een belangrijke rol.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/dries-van-noten-6.jpg?t=1254748654



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/dries-van-noten-4.jpg?t=1254748760


 
Givenchy-Designer Riccardo Tisci toonde zich dan weer een ware meester van de snit met architectonische jassen met grafische patronen gedrapeerd op zwarte harembroeken.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/dries-van-noten-3.jpg?t=1254748704



05-10-2009 om 23:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celebs stelen alle aandacht op modeweek in Parijs

Celebs stelen alle aandacht op modeweek in Parijs





Parijs is de laatste stad op het drukke programma van de modeweken, maar deze is tegelijkertijd het hoogtepunt. Maar hier lijkt wel alsof de celebs op de eerste rijen van de modeshows en de catwalk meer aandacht krijgen dan de ontwerpen.


Rihanna en Katy Perry
Parijs is nog steeds weggelegd voor de grootste en belangrijkste modemerken: klinkende namen als Dior, Gaultier, Lagerfeld en Lanvin stelden er hun lentecollecties voor 2010 voor. Maar dit jaar valt het op dat er meer gesproken wordt over de celebs op en naast de catwalk dan de kledij. Zo lijkt het alsof Rihanna geen enkel show heeft gemist en voor elke ontwerper hees ze zich in een andere outfit, de ene nog sexyer dan de andere. Ook zangeres Katy Perry zat op de eerste rij bij Karl Lagerfeld en Gaultier. Zij kreeg veel aandacht van de paparazzi, maar eerder voor haar relatie met komiek Russel Brand dan voor haar modekennis.






Lindsay Lohan
Lindsay Lohan mocht in Parijs haar eerste couturecollectie voorstellen als creatief directeur voor Ungaro. Maar het is duidelijk dat ze meer succes scoort als actrice, de pers was vernietigend over haar ontwerpen.
(br.hln)



http://www.hln.be/static/FOTO/pe/0/2/7/media_xl_2032012.jpg

05-10-2009 om 18:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!