Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

26-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Handtas voor mannen steeds populairder


Handtas voor mannen steeds populairder







Op de catwalk in Milaan was ze alomtegenwoordig: de 'manbag'. Maar ook bij de sterren lijkt hij aan te slaan: Brad Pitt en David Beckham schamen zich niet langer om met een handtas op straat te lopen.

Vrouwelijke inhoud
De macho blijkt met uitsterven bedreigd te zijn. Brits onderzoek toonde aan dat 8 op de 10 mannen zichzelf eerder een metroseksueel vindt. Dit soort man komt daar tegenwoordig eerlijk voor uit door publiekelijk een handtas te dragen, meldt nu.nl. Maar wat nog meer opvalt: ze vullen hun tas met erg 'vrouwelijke' dingen. 1 op 5 neemt namelijk altijd een dagcrème of eyeliner mee. "Mannen vinden hun uiterlijk steeds belangrijker, aan hun kledij besteden ze bijna net zoveel aandacht als vrouwen", aldus onderzoeker Pete Markey. (br.hln)



26-01-2009 om 19:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ann Demeulemeester zet man winterhoed op

Ann Demeulemeester zet man winterhoed op


http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2009/01/24/Hoed.jpg


Nadat eerder al Veronique Branquinho en Dries Van Noten hun mannencollecties voor de komende winter lieten zien op de Parijse catwalk, kwam gisteren Ann Demeulemeester aan de beurt.



Demeulemeester had haar eerste show in Parijs in '92 en werd er sindsdien een vaste waarde. Als lid van de legendarische ontwerpersgroep de Zes van Antwerpen plaatste ze mee België op de modekaart. Had ze al in '87 haar eerste damescollectie, pas in '96 kwam ze ook met een mannencollectie.

Het lijkt alsof Demeulemeester de man komende winter aan het paardrijden wil krijgen, met een soort ruiterlook, compleet met hoge laarzen en witte broek. Een koude winter wordt het ook, getuige de vele lagen kleding in zwart en bruin, de (nep?)bontjassen, de leren handschoenen en de alomtegenwoordige hoeden.

Vandaag, op de laatste dag van de shows, komt nog Walter Van Beirendonck in actie, en toont Kris Van Assche een nieuwe collectie voor Dior Homme. (br.Het Nieuwsblad)



26-01-2009 om 14:54 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwste lentetrend: ontbloot je schouders


Nieuwste lentetrend: ontbloot je schouders


lacoste




Kerstmis is nog niet voorbij of de modewereld staat al in het teken van de lente. Bij het ontluiken van de eerste bloesems laten we ons graag volledig gaan. Zwierige rokjes en leuke sandalen kunnen terug de kast uit. Om ons helemaal in zomerse sferen te brengen, herintroduceren de modeontwerpers de blote schoudertopjes. Do you do you Saint Tropez!

Het is officieel: de eerste lentetrend is binnen. Het is niet voor iedereen weggelegd, maar wij juichen de nieuwste trend alvast toe. De nieuwste blote schoudertopjes zijn niet alleen superzomers, ze zijn ook nog eens elegant. Bovendien zijn de schouders één van de slankste delen van ons lichaam, en mogen ze dus best eens extra in de kijker worden gezet.(br.She)




25-01-2009 om 14:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laad je GSM op met je winterjas


Laad je GSM op met je winterjas


jas



Een hippe trenchcoat die eveneens fungeert als een hoogtechnologisch snufje, het lijkt haast onmogelijk. De Nederlandse nieuwbakken modeontwerpster Barbara van der Zanden maakt het echter waar met haar handige zonnecellenjas, een trenchcoat die je GSM in no time heroplaadt.

De zonnecellenjas is volgestopt met zonnecellen, waardoor je via een simpele aansluiting je IPhone, minilaptop en GSM zonder problemen kan opladen. Het design zal te zien zijn tijdens de Amsterdam International Fashion Week van 24 januari tot en met 1 februari. (br.she)


25-01-2009 om 00:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nike gaat voor kleurrijke en sportieve lente


Nike gaat voor kleurrijke en sportieve lente









De Cortez-sneaker van Nike is legendarisch, hij is al populair sinds 1972 bij atleten én modebewuste sportievelingen. Dit seizoen vindt het merk zijn klassieker opnieuw uit met betere materialen en felle kleurtjes.


Felle kleuren
De Cortez raakte populair uitgekiend schokdempingssysteem in de zool en vanwege zijn lichte gewicht. Het model werd over de jaren heen al in verschillende materialen uitgevoerd: leder, nylon en suède. Deze lente wilde Nike zijn paradepaardje een nieuwe look geven. De nieuwe Cortez Fly Motion is nog lichter en soepeler dan het originele model. De lederen schoen bestaat nu de meest felle kleuren en contrasten en past zo helemaal in de nieuwste trends. Ook de nylon en suède versies worden deze lentecollectie heruitgegeven. (br.nina) 


24-01-2009 om 22:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeontwerpster Rykiel geëerd in Parijs


Modeontwerpster Rykiel geëerd in Parijs


rykiel



De Franse modeontwerpster Sonia Rykiel wordt door het modemuseum Les Arts Decoratifs in Parijs nog tot en met 19 april geëerd voor haar uitgebreide modecarrière. Foto's, video's en verhaalpublicaties tonen het leven achter de schermen van een van de meest vooruitstrevende en beruchte modeontwerpsters.


http://img338.imageshack.us/img338/4347/rykietc3.jpg


Rykiel staat bekend om haar extravagante collecties, die een weerspiegeling vormen voor de maatschappelijke problemen. Naar aanleiding van het veertigjarige bestaan van het gelijknamige modehuis organiseert Les Arts Decoratifs een overzichtstentoonstelling van alle toonaangevende werken van Sonia Rykiel.


http://img407.imageshack.us/img407/5445/soniarykieldg4.jpg

(br.she)




24-01-2009 om 03:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw: muzikaal parfum


Nieuw: muzikaal parfum



Calvin Klein brengt een primeur: een geur dat voor muziek zorgt. De klassieke geur 'CK One' blijft hetzelfde, alleen wordt deze uitgebracht in de vorm van een luidspreker, die kan aangesloten worden op een mp3-speler.

We are one
'CK One' bestaat al langer, maar wordt opgefrist. Het flesje wordt vernieuwd met opschriften. De vertaling van deze vreemde slogans betekent hetzelfde als 'We are one'. Het wordt ondergebracht onder een glazen stolp die eigenlijk een luidspreker is. Begin februari ligt het muzikale parfum in de winkels. (br.hln)


23-01-2009 om 16:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transseksueel model boekt succes op catwalk


Transseksueel model boekt succes op catwalk




Het lijkt alsof de ontwerpers steeds verder moeten gaan om wat aandacht te krijgen. Het merk Complexo B stuurde als afsluiter van de Fashion Week in Brazilië een transseksuele actrice op de catwalk.

Staande ovatie
Het model Patricia Araujo is in Brazilië bekend door haar carrière als actrice. Ze sloot voor het merk Complexo B. de Fashion Week in Rio de Janeiro af. Toen ze in een lange bontjas en een korte jurk de catwalk betrad, kreeg ze een staande ovatie. De designer van het merk, Beto Neves, wilde met Araujo het publiek versteld doen staan, meldt styletoday.nl.

Een ster
De Braziliaanse media noemden de 25-jarige actrice de ster van de Fashion Week. Ook Patricia zelf was tevreden over haar 'optreden': "Ik vind het heerlijk om door de pers lastig gevallen te worden. Ik droomde hier al van toen ik nog kind was." (br.hln)


23-01-2009 om 12:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ga deze lente helemaal voor goud en zilver


Ga deze lente helemaal voor goud en zilver





Ralph Lauren
Ralph Lauren

Jurkje bij La Redoute
Jurkje bij La Redoute



Deze lente mag het allemaal glitteren. Op de catwalk bij Ralph Lauren en Dolce & Gabbana zagen we glanzende stoffen in goud, brons en zilver. Je trekt er alle aandacht mee, deze kleuren brengen je ook meteen in een vrolijke lentestemming.

Glanzende luxe
Deze lente merken we niets van een crisis in onze garderobe. De ontwerpers gingen voor luxe met ontwerpen die glanzen en stijl uitstralen. Je mag schitteren met goud, brons of zilver. Dit seizoen zijn deze kleuren niet enkel voor accessoires weggelegd. Ga voor een zilveren jurk, bronzen broek of gouden hemdje. Je ziet er meteen chique genoeg uit om naar een feestje te gaan, maar je kan er ook mee naar kantoor. Deze kleuren zijn echter niet makkelijk te combineren. Kies voor beige, bruine of grijze accessoires, zodat je metallic kledingstuk alle aandacht krijgt. De echte durvers gaan voor gouden trenchcoat.

Make-up
Je zwarte lipstick en de donkere oogschaduw die vorig seizoen zo hot waren, mag je weer in de vuilbak werpen. Want ook wat make-up betreft, mag je helemaal voor metaalkleuren gaan. Deze look oogt veel natuurlijker dan de vorige trends en de tinten flatteren gelukkig haast elk huidtype. Warme brunettes kiezen best voor goud, koele blondines gaan voor zilver. (br.Nina)



22-01-2009 om 21:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marlies Dekkers krijgt Lef Award

Marlies Dekkers krijgt Lef Award







Marlies Dekkers is uitgeroepen tot ondernemer met het meeste lef. De Nederlandse lingerieontwerpster ontving gisteren de Lef Award tijdens de Big Improvement Day, een conferentie voor ondernemers in Amsterdam. Dekkers kreeg de meeste stemmen via de website van het evenement.

Extra bandjes
Dekkers, die bekend staat om haar sexy lingerie met strakke lijnen en extra bandjes, wordt op de website geprezen om de 'opschudding die ze veroorzaakte in de lingeriewereld'. "Ze is continu vernieuwend en houdt vast aan de doelen die ze wil bereiken."

De lingerie van de ontwerpster, die vorig jaar haar vijftienjarige jubileum vierde, wordt inmiddels wereldwijd verkocht. Ze heeft onder meer winkels in New York, Parijs en Berlijn. (br.hln)


22-01-2009 om 13:59 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Madonna laat zich au naturel fotograferen


Madonna laat zich au naturel fotograferen


madonna



Au Naturel gaan lijkt wel een nieuwe trend. We hebben de onbewerkte foto's van de Belgische Betty nog niet goed verwerkt of we krijgen al nieuwe naturelbeelden op ons bord. Deze keer van Madonna, in een reclamecampagne voor haar cd Hard Candy.

Om haar cd Hard Candy terug onder de aandacht te brengen, liet Madonna enkele nieuwe foto's maken. De foto's lekten 'per ongeluk' uit naar de pers. Op de foto's zien we een wel erg naturelle, bijna niet gephotoshopte Madonna. Volgens sommigen een reclamestunt, andere media zijn er alvast volledig weg van en spreken over een 'rauwe versie, die nooit had mogen uitlekken'.





(br.she)


21-01-2009 om 19:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Armani beschuldigt D&G van kopieergedrag


Armani beschuldigt D&G van kopieergedrag


Armani


De bewuste broek.
De bewuste broek.


Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana


De modeweek voor mannen in Milaan is nog maar net begonnen en het is al ruzie. Giorgio Armani beschuldigt ontwerpersduo Dolce & Gabbana van een broek van hem te hebben gekopieerd. De ontwerpers halen bitsig uit in de Italiaanse pers.

Broek met motief
In Milaan krijg je deze week een blik op de mannenmode voor de komende winter, meldt Weekend.be. Bij Dolce en Gabbana zagen we zaterdag een zijden broek op de catwalk waarop een ruitmotief gestikt was. Een dag later verscheen bij de show van Armani een pantalon met exact hetzelfde motief.

Nog veel te leren
Armani begon meteen met modder te smijten in de pers. "Nu kopiëren ze, later zullen ze leren". Het duo reageerde scherp met: "De ontwerpen van Armani dienden nooit als inspiratiebron voor ons, we hebben al jaren zijn collectie niet meer bekeken. We hebben nog veel te leren, maar niet van hem." (br.nina)



21-01-2009 om 11:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
20-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Push-up onderbroek voor mannen is populair

Push-up onderbroek voor mannen is populair


Onderbroek van Aussiebum.


De push-up onderbroek voor mannen doet het goed, volgens de lingeriebeurs van Parijs wordt dit een heuse trend.

Vals spelen
Voor vrouwen is er al langer een slip die de kont lift en wat extra ronding geeft. Maar nu kunnen ook mannen vals spelen met hun ondergoed, meldt Styletoday.nl. De push-up onderbroek laat namelijk hun geslachtsorgaan groter lijken omdat hij een liftende werking heeft. Je vindt deze broekjes onder andere bij DIM en het Australische merk Aussiebum. Voor deze 'penisverlening' zonder operatie betaal je ongeveer 10 euro.

Blijkbaar is hier een grote vraag naar bij mannen, in een week tijd werden al meer dan 50.000 exemplaren verkocht. (br.nina)


20-01-2009 om 20:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Angelina straalt elegantie uit met nieuw kapsel


Angelina straalt elegantie uit met nieuw kapsel







Angelina Jolie verscheen op de Duitse rode loper van de première van The Curious Case Of Benjamin Button met een nieuw kapsel. In haar eenvoudig witte mantelpakje en met manlief Brad Pitt aan haar zijde straalde de actrice.

Oorbellen
Angelina Jolie bewees dat de klassieke kapsels helemaal terug zijn. Ze verscheen op de rode loper met een glamoureus kapsel dat stijlvol aan de zijkant was opgestoken. Voor de première hield ze het eenvoudig met een wit mantelpakje, maar haar elegante oorbellen maakten de outfit helemaal af. Brad Pitt maakte een groter fasionstatement in een stijlvol zwart pak met trendy sjaal én snor. (br.nina)


20-01-2009 om 19:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tim Van Steenbergen ontwerpt retrobrillen


Tim Van Steenbergen ontwerpt retrobrillen



Foto Theo

Foto Theo
Foto Theo



De Antwerpse modeontwerper Tim Van Steenbergen lanceert voor de eerste keer een collectie brillen. Hij werkt daarvoor samen met het bekende merk Theo. De brillen zijn vanaf nu te koop en zijn geïnspireerd op de jaren 50.

Oldtimers
De ontwerper nam als inspiratie de vorm van Amerikaanse oldtimers. Hij maakte 3 brillen in kunststof en 3 in metaal. Ze vallen op door hun afgeronde hoeken, zoals op de bumper van de wagens uit de jaren 50. In de namen voor de modellen trok hij de lijn van de oldtimer door met namen als Impala, Le Sabre en Wildcat. Deze laatste werd al genomineerd voor een vakprijs.

Verlengstuk kleding
Volgens Theo werden de contacten voor de samenwerking gelegd op een receptie in Moskou. Van Steenbergen is van mening dat brillen een verlengstuk van zijn kleding zijn. Hij probeerde bij de monturen dezelfde kleuren uit zijn rokken en hemden te gebruiken.

De 30-jarige Van Steenbergen studeerde in 2000 af aan de Antwerpse modeacademie en is momenteel hij artistiek directeur van het Belgische kledinglabel Chine. (br.hln)



20-01-2009 om 12:14 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe draag je de retrojurk?


Hoe draag je de retrojurk?


Ontwerpen van Jill Sander en Alexander McQueen.



Links: Macy's, rechts: Urban Outfitters
Links: Macy's, rechts: Urban Outfitters


Jurk bij asos.com
Jurk bij asos.com


Jurk van La Redoute.
Jurk van La Redoute.


Retro is al langer trendy, voor komend lenteseizoen zochten designers als Alexander McQueen en Jill Sander inspiratie in de jaren '20. Denk aan fleurige, lichte retrojurkjes, vaak zonder taille, met franjes die leuk zwieren als je danst.

Wat?
Je herkent een jurk met een look uit de jaren '20 vooral aan de gedetailleerde afwerking met steentjes of veertjes, hij heeft vaak geen taille en is versierd met sierlijke franjes. Met deze trend worden de jurken weer wat korter en laten ze nog meer bloot: verwacht je deze lente maar aan blote knieën en armen. Het leuke eraan is de vrouwelijkheid, de elegantie én het feit dat dit soort jurk haast elke vrouw flatteert.

Hoe combineren?
Ben je wat onzeker over je armen of is het gewoon nog fris, combineer deze jurk dan met een eenvoudige bolero. Bij deze trend is het heel belangrijk niet te overdrijven. Geef je jurk een moderne twist en combineer bijvoorbeeld met een getailleerd lederen vestje. Je kan er ook gouden sandalen met sleehak, chique ballerina's of andere trendy accessoires bij dragen. (br.nina)



19-01-2009 om 16:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie is Sonia Rykiel

Wie is Sonia Rykiel


http://img294.imageshack.us/img294/3031/soniarykiel2ru6.jpg



Sonia Rykiel (° 1930, Parijs) is van Russisch-Roemeense afkomst en wordt op haar zeventiende etalagiste in een Parijse kledingzaak. Ze trouwt met Sam Rykiel, eigenaar van modeboetiek Laura. Wanneer ze in 1962 zwanger raakt, vindt ze nergens een zachte positiejurk. Dus vraagt ze hun leverancier uit Venetië om haar eigen ontwerp uit te voeren in wollen jersey.

In 1968 opent ze haar eerste eigen boetiek, gespecialiseerd in breigoed. Al snel wordt Rykiel een eersterangsontwerper met elegante, vloeiende kleren in zachte wol, jersey, angora en mohair. De lijnen zijn soepel, sluik en zeer nauwsluitend. Rykiel zelf draagt altijd zwart en heeft een vlammend rode haardos waar niet naast te kijken valt. Daarbij heeft ze een buitengewoon talent om overal in de kijker te lopen. Amerikanen noemen haar meteen "de koningin van het breigoed". Haar favoriete kleuren zijn vooral beige, grijs, donkerblauw en antraciet.

Rykiel schrijft over de jaren heen heel wat boeken, waaronder een A tot Z over mode en een serie kinderboeken. Ze start ook met de eerste van een reeks parfums: 17ième Sens. In 1980 wordt ze uitgeroepen tot een van de tien meest elegante vrouwen ter wereld. Ze is de eerste Franse ontwerpster van naam die voor een postorderbedrijf (Trois Suisses) ontwerpt.
In oktober 2001 showt ze haar lentecollectie 2002 in het Louvre, met nog steeds dezelfde kenmerken als veertig jaar geleden: de strakke sweaters en slogans languit over de borst of aflopend langs de arm en de typische Rykielstrepen.

Hoewel Sonia Rykiel al even de zeventig gepasseerd is, is ze allesbehalve preuts. Zo verwerkte ze de afgelopen jaren ook seksspeeltjes, amusant ondergoed en vibrators in haar collecties. Ondertussen wordt Rykiel bijgestaan door haar dochter Nathalie.



18-01-2009 om 13:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Breiwerk is hot


Breiwerk is hot
















Breiwerk is verre van oubollig. Anno 2009 is een nieuwe generatie knitters aan het werk die volop aan het experimenteren zijn. In eigen land hebben we ontwerpster Hilde Frunt die van breigoed haar handelsmerk maakt. Even gegeerd is haar zoon Sigi, die zich, in zijn nieuwste collectie, laat inspireren door een stukje Wereldoorloggeschiedenis.

Symbolen
De nieuwe lente- en zomercollectie SIGI is een stijlvolle mix van 'no nonsense' knitwear en een stukje onvervalste geschiedenis. De jonge ontwerper liet zich door het Franse verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog inspireren.

Sigi is tuk op symbolen: "Ik verwerk onder andere het symbool van La Résistance, het Croix de Lorraine', in enkele ontwerpen. Ook speel ik graag met transparante weefsels en vurige kleuren als zwart, okergeel, kobaltblauw en karmijnrood dat een pittig accent geeft".

Bikini
99 % van de trico collectie wordt in het atelier van zijn moeder Hilde Frunt gemaakt. Net als zijn moeder, experimenteert hij graag met bijzondere materialen, complexe technieken en eigenzinnige modelleringen. Blikvanger in de vrouwencollectie is een frivool okergeel shortje met licht transparant effect en schitterende details op het beenstuk. Sigi flirt voor het eerst ook met de bikini in crochet.

Sober
Sigi is niet aan proefstuk toe. Al op 20-jarige leeftijd stelt hij zijn eerste collectie voor. SIGI staat intussen symbool voor een sobere, minimalistische en complexloze look. IN 2006 herstelt de ontwerper van kanker en wordt hij geselecteerd voor twee prestigieuze internationale modeprojecten, Fashion Exposed/preview van de Australische Vogue en Elle. Vanaf 2008 brengt hij, naast knitwear, ook geconfectioneerde ontwerpen toe aan zijn collectie, wel nog in natuurlijke materialen.

SIGI is te vinden in binnen-en buitenland. Hij heeft een eigen showroom in Parijs en Antwerpen. Meer info: www.sigi.eu. (br.nina)



18-01-2009 om 01:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Virtuele spiegel geeft persoonlijk make-upadvies


Virtuele spiegel geeft persoonlijk make-upadvies


make-up



Vergeet die vieze make-uptesters maar snel. EZFace en IBM creëerden de virtuele spiegel, een scherm dat de gekozen make-upproducten zo op je gezicht reflecteren.

De virtuele spiegel wordt als kiosk in een winkel geplaatst. Het scherm neemt eerst een digitale foto van je gezicht, scant daarna de barcodes in van de gekozen make-upproducten en projecteert deze op je gezicht. Zo kan je direct het resultaat zien.

Ken je absoluut niets van make-up? Dan kan de spiegel je helpen door enkele suggesties te geven over bepaalde kleuren en producten. Twijfel je nadien nog, dan mms of mail je de foto gewoon eventjes naar je vrienden om hun mening te vragen. (br.she)


17-01-2009 om 22:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kledij dragen voor promotie


1 Britse op 3 wil uitdagende kledij dragen voor promotie


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/dayaken/uitdagend.jpg


Meer dan 27 procent van de Britse vrouwen is bereid zich provocerend te kleden om haar carrière een zetje te geven. 1 vrouw op 20 gaf zelfs toe dit regelmatig te doen.

Uitdagende kledij
De enquête bevroeg 3.000 werknemers in Groot-Brittannië. Daaruit bleek dat 78 procent van de vrouwen gelooft dat haar kledijkeuzel haar werkdag beïnvloedt. Sommige vrouwen hebben er geen problemen mee uitdagende kledij te dragen op kantoor, als dat haar kansen op een promotie of bonus verzekert. Meer dan de helft van hen gelooft dat een stijlvolle outfit helpt beter te presteren.

Te comfortabel
"Dit onderzoek bewijst dat je kledijkeuze werkelijk je succes beïnvloedt: het bepaalt je productiviteit, maar kan ook je sneller doen opklimmen op de carrièreladder. Zelfs als je thuis werkt, is het ongelooflijk hoe je outfit je werk kan beïnvloeden. Als je iets té comfortabele stukken aantrekt, is het moeilijk om in de werksfeer te komen en ga je al snel een deel van de dag verspillen", aldus de onderzoekers.

Modestrijd
Verder bleek dat twee derde van de vrouwen zich zelfzekerder voelt als ze zich optut, 61 procent denkt dat ze dan meer respect van haar collega's krijgt. 48 procent van de vrouwen vindt dat er concurrentie is op kantoor wat kledij betreft, bij mannen is dat slechts 27 procent. Vooral in de reclame- en marketingwereld heerst er een modestrijd.

Blunders
Onderzoekers ontdekten ook dat een kwart van de vrouwen zich schaamt als een collega dezelfde outfit draagt. 63 procent van de werknemers maakte al een modeblunder mee op kantoor. 31 procent van de vrouwen kreeg een ladder in haar kous, 19 procent van de mannen wandelde met een open broekrits rond, 14 procent scheurde ooit zijn broek. (br.hln)



17-01-2009 om 14:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!