Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

22-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ga deze lente helemaal voor goud en zilver


Ga deze lente helemaal voor goud en zilver





Ralph Lauren
Ralph Lauren

Jurkje bij La Redoute
Jurkje bij La Redoute



Deze lente mag het allemaal glitteren. Op de catwalk bij Ralph Lauren en Dolce & Gabbana zagen we glanzende stoffen in goud, brons en zilver. Je trekt er alle aandacht mee, deze kleuren brengen je ook meteen in een vrolijke lentestemming.

Glanzende luxe
Deze lente merken we niets van een crisis in onze garderobe. De ontwerpers gingen voor luxe met ontwerpen die glanzen en stijl uitstralen. Je mag schitteren met goud, brons of zilver. Dit seizoen zijn deze kleuren niet enkel voor accessoires weggelegd. Ga voor een zilveren jurk, bronzen broek of gouden hemdje. Je ziet er meteen chique genoeg uit om naar een feestje te gaan, maar je kan er ook mee naar kantoor. Deze kleuren zijn echter niet makkelijk te combineren. Kies voor beige, bruine of grijze accessoires, zodat je metallic kledingstuk alle aandacht krijgt. De echte durvers gaan voor gouden trenchcoat.

Make-up
Je zwarte lipstick en de donkere oogschaduw die vorig seizoen zo hot waren, mag je weer in de vuilbak werpen. Want ook wat make-up betreft, mag je helemaal voor metaalkleuren gaan. Deze look oogt veel natuurlijker dan de vorige trends en de tinten flatteren gelukkig haast elk huidtype. Warme brunettes kiezen best voor goud, koele blondines gaan voor zilver. (br.Nina)



22-01-2009 om 21:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marlies Dekkers krijgt Lef Award

Marlies Dekkers krijgt Lef Award







Marlies Dekkers is uitgeroepen tot ondernemer met het meeste lef. De Nederlandse lingerieontwerpster ontving gisteren de Lef Award tijdens de Big Improvement Day, een conferentie voor ondernemers in Amsterdam. Dekkers kreeg de meeste stemmen via de website van het evenement.

Extra bandjes
Dekkers, die bekend staat om haar sexy lingerie met strakke lijnen en extra bandjes, wordt op de website geprezen om de 'opschudding die ze veroorzaakte in de lingeriewereld'. "Ze is continu vernieuwend en houdt vast aan de doelen die ze wil bereiken."

De lingerie van de ontwerpster, die vorig jaar haar vijftienjarige jubileum vierde, wordt inmiddels wereldwijd verkocht. Ze heeft onder meer winkels in New York, Parijs en Berlijn. (br.hln)


22-01-2009 om 13:59 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Madonna laat zich au naturel fotograferen


Madonna laat zich au naturel fotograferen


madonna



Au Naturel gaan lijkt wel een nieuwe trend. We hebben de onbewerkte foto's van de Belgische Betty nog niet goed verwerkt of we krijgen al nieuwe naturelbeelden op ons bord. Deze keer van Madonna, in een reclamecampagne voor haar cd Hard Candy.

Om haar cd Hard Candy terug onder de aandacht te brengen, liet Madonna enkele nieuwe foto's maken. De foto's lekten 'per ongeluk' uit naar de pers. Op de foto's zien we een wel erg naturelle, bijna niet gephotoshopte Madonna. Volgens sommigen een reclamestunt, andere media zijn er alvast volledig weg van en spreken over een 'rauwe versie, die nooit had mogen uitlekken'.





(br.she)


21-01-2009 om 19:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Armani beschuldigt D&G van kopieergedrag


Armani beschuldigt D&G van kopieergedrag


Armani


De bewuste broek.
De bewuste broek.


Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana


De modeweek voor mannen in Milaan is nog maar net begonnen en het is al ruzie. Giorgio Armani beschuldigt ontwerpersduo Dolce & Gabbana van een broek van hem te hebben gekopieerd. De ontwerpers halen bitsig uit in de Italiaanse pers.

Broek met motief
In Milaan krijg je deze week een blik op de mannenmode voor de komende winter, meldt Weekend.be. Bij Dolce en Gabbana zagen we zaterdag een zijden broek op de catwalk waarop een ruitmotief gestikt was. Een dag later verscheen bij de show van Armani een pantalon met exact hetzelfde motief.

Nog veel te leren
Armani begon meteen met modder te smijten in de pers. "Nu kopiëren ze, later zullen ze leren". Het duo reageerde scherp met: "De ontwerpen van Armani dienden nooit als inspiratiebron voor ons, we hebben al jaren zijn collectie niet meer bekeken. We hebben nog veel te leren, maar niet van hem." (br.nina)



21-01-2009 om 11:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
20-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Push-up onderbroek voor mannen is populair

Push-up onderbroek voor mannen is populair


Onderbroek van Aussiebum.


De push-up onderbroek voor mannen doet het goed, volgens de lingeriebeurs van Parijs wordt dit een heuse trend.

Vals spelen
Voor vrouwen is er al langer een slip die de kont lift en wat extra ronding geeft. Maar nu kunnen ook mannen vals spelen met hun ondergoed, meldt Styletoday.nl. De push-up onderbroek laat namelijk hun geslachtsorgaan groter lijken omdat hij een liftende werking heeft. Je vindt deze broekjes onder andere bij DIM en het Australische merk Aussiebum. Voor deze 'penisverlening' zonder operatie betaal je ongeveer 10 euro.

Blijkbaar is hier een grote vraag naar bij mannen, in een week tijd werden al meer dan 50.000 exemplaren verkocht. (br.nina)


20-01-2009 om 20:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Angelina straalt elegantie uit met nieuw kapsel


Angelina straalt elegantie uit met nieuw kapsel







Angelina Jolie verscheen op de Duitse rode loper van de première van The Curious Case Of Benjamin Button met een nieuw kapsel. In haar eenvoudig witte mantelpakje en met manlief Brad Pitt aan haar zijde straalde de actrice.

Oorbellen
Angelina Jolie bewees dat de klassieke kapsels helemaal terug zijn. Ze verscheen op de rode loper met een glamoureus kapsel dat stijlvol aan de zijkant was opgestoken. Voor de première hield ze het eenvoudig met een wit mantelpakje, maar haar elegante oorbellen maakten de outfit helemaal af. Brad Pitt maakte een groter fasionstatement in een stijlvol zwart pak met trendy sjaal én snor. (br.nina)


20-01-2009 om 19:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tim Van Steenbergen ontwerpt retrobrillen


Tim Van Steenbergen ontwerpt retrobrillen



Foto Theo

Foto Theo
Foto Theo



De Antwerpse modeontwerper Tim Van Steenbergen lanceert voor de eerste keer een collectie brillen. Hij werkt daarvoor samen met het bekende merk Theo. De brillen zijn vanaf nu te koop en zijn geïnspireerd op de jaren 50.

Oldtimers
De ontwerper nam als inspiratie de vorm van Amerikaanse oldtimers. Hij maakte 3 brillen in kunststof en 3 in metaal. Ze vallen op door hun afgeronde hoeken, zoals op de bumper van de wagens uit de jaren 50. In de namen voor de modellen trok hij de lijn van de oldtimer door met namen als Impala, Le Sabre en Wildcat. Deze laatste werd al genomineerd voor een vakprijs.

Verlengstuk kleding
Volgens Theo werden de contacten voor de samenwerking gelegd op een receptie in Moskou. Van Steenbergen is van mening dat brillen een verlengstuk van zijn kleding zijn. Hij probeerde bij de monturen dezelfde kleuren uit zijn rokken en hemden te gebruiken.

De 30-jarige Van Steenbergen studeerde in 2000 af aan de Antwerpse modeacademie en is momenteel hij artistiek directeur van het Belgische kledinglabel Chine. (br.hln)



20-01-2009 om 12:14 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe draag je de retrojurk?


Hoe draag je de retrojurk?


Ontwerpen van Jill Sander en Alexander McQueen.



Links: Macy's, rechts: Urban Outfitters
Links: Macy's, rechts: Urban Outfitters


Jurk bij asos.com
Jurk bij asos.com


Jurk van La Redoute.
Jurk van La Redoute.


Retro is al langer trendy, voor komend lenteseizoen zochten designers als Alexander McQueen en Jill Sander inspiratie in de jaren '20. Denk aan fleurige, lichte retrojurkjes, vaak zonder taille, met franjes die leuk zwieren als je danst.

Wat?
Je herkent een jurk met een look uit de jaren '20 vooral aan de gedetailleerde afwerking met steentjes of veertjes, hij heeft vaak geen taille en is versierd met sierlijke franjes. Met deze trend worden de jurken weer wat korter en laten ze nog meer bloot: verwacht je deze lente maar aan blote knieën en armen. Het leuke eraan is de vrouwelijkheid, de elegantie én het feit dat dit soort jurk haast elke vrouw flatteert.

Hoe combineren?
Ben je wat onzeker over je armen of is het gewoon nog fris, combineer deze jurk dan met een eenvoudige bolero. Bij deze trend is het heel belangrijk niet te overdrijven. Geef je jurk een moderne twist en combineer bijvoorbeeld met een getailleerd lederen vestje. Je kan er ook gouden sandalen met sleehak, chique ballerina's of andere trendy accessoires bij dragen. (br.nina)



19-01-2009 om 16:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie is Sonia Rykiel

Wie is Sonia Rykiel


http://img294.imageshack.us/img294/3031/soniarykiel2ru6.jpg



Sonia Rykiel (° 1930, Parijs) is van Russisch-Roemeense afkomst en wordt op haar zeventiende etalagiste in een Parijse kledingzaak. Ze trouwt met Sam Rykiel, eigenaar van modeboetiek Laura. Wanneer ze in 1962 zwanger raakt, vindt ze nergens een zachte positiejurk. Dus vraagt ze hun leverancier uit Venetië om haar eigen ontwerp uit te voeren in wollen jersey.

In 1968 opent ze haar eerste eigen boetiek, gespecialiseerd in breigoed. Al snel wordt Rykiel een eersterangsontwerper met elegante, vloeiende kleren in zachte wol, jersey, angora en mohair. De lijnen zijn soepel, sluik en zeer nauwsluitend. Rykiel zelf draagt altijd zwart en heeft een vlammend rode haardos waar niet naast te kijken valt. Daarbij heeft ze een buitengewoon talent om overal in de kijker te lopen. Amerikanen noemen haar meteen "de koningin van het breigoed". Haar favoriete kleuren zijn vooral beige, grijs, donkerblauw en antraciet.

Rykiel schrijft over de jaren heen heel wat boeken, waaronder een A tot Z over mode en een serie kinderboeken. Ze start ook met de eerste van een reeks parfums: 17ième Sens. In 1980 wordt ze uitgeroepen tot een van de tien meest elegante vrouwen ter wereld. Ze is de eerste Franse ontwerpster van naam die voor een postorderbedrijf (Trois Suisses) ontwerpt.
In oktober 2001 showt ze haar lentecollectie 2002 in het Louvre, met nog steeds dezelfde kenmerken als veertig jaar geleden: de strakke sweaters en slogans languit over de borst of aflopend langs de arm en de typische Rykielstrepen.

Hoewel Sonia Rykiel al even de zeventig gepasseerd is, is ze allesbehalve preuts. Zo verwerkte ze de afgelopen jaren ook seksspeeltjes, amusant ondergoed en vibrators in haar collecties. Ondertussen wordt Rykiel bijgestaan door haar dochter Nathalie.



18-01-2009 om 13:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Breiwerk is hot


Breiwerk is hot
















Breiwerk is verre van oubollig. Anno 2009 is een nieuwe generatie knitters aan het werk die volop aan het experimenteren zijn. In eigen land hebben we ontwerpster Hilde Frunt die van breigoed haar handelsmerk maakt. Even gegeerd is haar zoon Sigi, die zich, in zijn nieuwste collectie, laat inspireren door een stukje Wereldoorloggeschiedenis.

Symbolen
De nieuwe lente- en zomercollectie SIGI is een stijlvolle mix van 'no nonsense' knitwear en een stukje onvervalste geschiedenis. De jonge ontwerper liet zich door het Franse verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog inspireren.

Sigi is tuk op symbolen: "Ik verwerk onder andere het symbool van La Résistance, het Croix de Lorraine', in enkele ontwerpen. Ook speel ik graag met transparante weefsels en vurige kleuren als zwart, okergeel, kobaltblauw en karmijnrood dat een pittig accent geeft".

Bikini
99 % van de trico collectie wordt in het atelier van zijn moeder Hilde Frunt gemaakt. Net als zijn moeder, experimenteert hij graag met bijzondere materialen, complexe technieken en eigenzinnige modelleringen. Blikvanger in de vrouwencollectie is een frivool okergeel shortje met licht transparant effect en schitterende details op het beenstuk. Sigi flirt voor het eerst ook met de bikini in crochet.

Sober
Sigi is niet aan proefstuk toe. Al op 20-jarige leeftijd stelt hij zijn eerste collectie voor. SIGI staat intussen symbool voor een sobere, minimalistische en complexloze look. IN 2006 herstelt de ontwerper van kanker en wordt hij geselecteerd voor twee prestigieuze internationale modeprojecten, Fashion Exposed/preview van de Australische Vogue en Elle. Vanaf 2008 brengt hij, naast knitwear, ook geconfectioneerde ontwerpen toe aan zijn collectie, wel nog in natuurlijke materialen.

SIGI is te vinden in binnen-en buitenland. Hij heeft een eigen showroom in Parijs en Antwerpen. Meer info: www.sigi.eu. (br.nina)



18-01-2009 om 01:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Virtuele spiegel geeft persoonlijk make-upadvies


Virtuele spiegel geeft persoonlijk make-upadvies


make-up



Vergeet die vieze make-uptesters maar snel. EZFace en IBM creëerden de virtuele spiegel, een scherm dat de gekozen make-upproducten zo op je gezicht reflecteren.

De virtuele spiegel wordt als kiosk in een winkel geplaatst. Het scherm neemt eerst een digitale foto van je gezicht, scant daarna de barcodes in van de gekozen make-upproducten en projecteert deze op je gezicht. Zo kan je direct het resultaat zien.

Ken je absoluut niets van make-up? Dan kan de spiegel je helpen door enkele suggesties te geven over bepaalde kleuren en producten. Twijfel je nadien nog, dan mms of mail je de foto gewoon eventjes naar je vrienden om hun mening te vragen. (br.she)


17-01-2009 om 22:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kledij dragen voor promotie


1 Britse op 3 wil uitdagende kledij dragen voor promotie


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/dayaken/uitdagend.jpg


Meer dan 27 procent van de Britse vrouwen is bereid zich provocerend te kleden om haar carrière een zetje te geven. 1 vrouw op 20 gaf zelfs toe dit regelmatig te doen.

Uitdagende kledij
De enquête bevroeg 3.000 werknemers in Groot-Brittannië. Daaruit bleek dat 78 procent van de vrouwen gelooft dat haar kledijkeuzel haar werkdag beïnvloedt. Sommige vrouwen hebben er geen problemen mee uitdagende kledij te dragen op kantoor, als dat haar kansen op een promotie of bonus verzekert. Meer dan de helft van hen gelooft dat een stijlvolle outfit helpt beter te presteren.

Te comfortabel
"Dit onderzoek bewijst dat je kledijkeuze werkelijk je succes beïnvloedt: het bepaalt je productiviteit, maar kan ook je sneller doen opklimmen op de carrièreladder. Zelfs als je thuis werkt, is het ongelooflijk hoe je outfit je werk kan beïnvloeden. Als je iets té comfortabele stukken aantrekt, is het moeilijk om in de werksfeer te komen en ga je al snel een deel van de dag verspillen", aldus de onderzoekers.

Modestrijd
Verder bleek dat twee derde van de vrouwen zich zelfzekerder voelt als ze zich optut, 61 procent denkt dat ze dan meer respect van haar collega's krijgt. 48 procent van de vrouwen vindt dat er concurrentie is op kantoor wat kledij betreft, bij mannen is dat slechts 27 procent. Vooral in de reclame- en marketingwereld heerst er een modestrijd.

Blunders
Onderzoekers ontdekten ook dat een kwart van de vrouwen zich schaamt als een collega dezelfde outfit draagt. 63 procent van de werknemers maakte al een modeblunder mee op kantoor. 31 procent van de vrouwen kreeg een ladder in haar kous, 19 procent van de mannen wandelde met een open broekrits rond, 14 procent scheurde ooit zijn broek. (br.hln)



17-01-2009 om 14:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy hakken


Trendy hakken



Chanel.


Dior.
Dior.


Galliano.
Galliano.


Shouler.
Shouler.




Zwevende hak van Marc Jacobs.
Zwevende hak van Marc Jacobs.



Pistoolstilleto's.
Pistoolstilleto's.


Hakken worden heuse blikvangers. Dat hadden we vorig seizoen al door. Denk maar aan de pistoolstilleto's van Chanel die Madonna droeg of de zwevende hakken van Marc Jacobs. Dit jaar lijkt de trend zich door te zetten. De hakken van de schoenen ogen indrukwekkender dan ooit.

Humor
Mode mag altijd wat humor uitstralen. Alleen daarom is het al mooi om naar te kijken. Maar wie voelt zich geroepen om met een Godess heel van Dior, een Cuber heel van Chanel, een spiraalhak van Proenza Shouler of een superextravagante Iguanahieltje van Galliano rond te huppelen? (br.nina)


16-01-2009 om 15:16 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dochter Melanie Griffith siert Mango-campagne

Dochter Melanie Griffith siert Mango-campagne







Dakota Johnson, de 19 jarige dochter van Melanie Griffith, wordt volgend seizoen het nieuwste model voor Mango.

Positief
Dakota Johnson is vanaf vorig jaar onder contract bij modellenbureau IMG, en stond al eerder op de voorpagina van Vogue. Zelf is ze uiterst positief over de samenwerking. "Het is een eer om te werken met Mango. Ik vind de collectie chic en elegant, maar tegelijkertijd ook cool en casual".

Dakoto steekt haar modeambities niet onder stoelen en banken. Ze hoopt ooit zelf een collectie op de markt te brengen. (br.nina)


16-01-2009 om 01:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Couturiers ontwerpen voor inauguratie Obama


Couturiers ontwerpen voor inauguratie Obama




Sjaal van Alexander Wang, handtas van Diane von Furstenburg.
Verschillende bekende ontwerpers lieten zich al door Obama inspireren tijdens de kiesstrijd. Nu namen 10 bekende designers voor zijn inauguratie handtassen en t-shirts onder handen.

Slogans
Diane von Furstenburg ging aan de slag met een handtas, onder meer Zac Posen, Donna Karan en Juicy Couture tekenden t-shirts en Alexander Wang ontwierp een sjaal met een statement. De bekende slogans als 'Change' en 'I love my president' mochten op de ontwerpen niet ontbreken. Je hebt al een t-shirt vanaf 45 dollar, bestellen kan hier. (br.hln)


16-01-2009 om 00:53 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
15-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwart-witte couture moet panda's redden


Zwart-witte couture moet panda's redden




De New Yorkse ontwerpster Vivienne Tam toverde panda's om tot echte stijliconen. Ze liet zich inspireren door de dieren voor haar modeshow in Peking, die geld in het laatje moest brengen om het natuurlijke habitat in China van deze bedreigde dieren te redden.

Pandamotief
Tam is geboren in China, maar woont en ontwerpt in New York. De ontwerpster creëerde voor deze uitzonderlijke show ondermeer een beestige lange jurk, een flirterige retro outfit en een stijlvol kostuum. In elke outfit herken je duidelijk een schattige panda.

Veiling
Alle outfits werden tijdens de show geveild en brachten in totaal 21.153 euro op. De winst gaat naar het verwoeste Wolong Panda reservaat in het zuidwesten van de provincie Sichuan. Vorig jaar in mei werd dit gebied erg getroffen door een aardbeving. "Ik vond het ontzettend leuk om geld voor de panda's in te zamelen. Het is een goed doel en goed voor mijn karma", aldus de ontwerpster. Het bieden ging heel vlot tijdens de show, hier was niets te merken van een economische crisis.

Eerder al hield Donatella Versace in Peking een benefietshow die meer dan 75.000 euro opbracht voor de overlevenden van de aardbeving.



15-01-2009 om 21:55 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
14-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ann Demeulemeester



Ann Demeulemeester


De afbeelding “http://img370.imageshack.us/img370/1461/demeulemeester750ls4.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Eenmaal afgestudeerd aan de Antwerpse Academie in 1981, veranderde alles voor Ann Demeulemeester (°1959). Allereerst won ze in 1982 de eerste Gouden Spoel; een paar jaar later showde ze haar collectie in Londen, samen met vijf andere ex-academiestudenten: vanaf dat moment was Ann Demeulemeester (die toen nog Verhelst als tweede naam droeg) officieel lid van de Antwerpse Zes.




De afbeelding “http://piaffboutique.com/thumbnails/ABOUTU2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Met haar fotograferende echtgenoot Patrick Robyn richtte ze al in 1985 haar eigen bedrijf op, met als hoofdproject een vrouwencollectie, wat later uitgebreid met mannenkleren en schoenen. Al vroeg bleek ze aan een stille revolutie binnen het modebeeld te werken, via een signatuur (hard en streng en tegelijk romantisch en passioneel) dat uiterst persoonlijk getint was en desalniettemin wereldwijd bijzonder veel bijval genoot/geniet. In passerende trends heeft ze nooit geloofd, wel in de kracht van kledingstukken. "Een collectie maken is als een cadeau presenteren aan een anonieme persoon", zei ze ooit.

Demeulemeester brengt haar boodschap vooral door haar kleren over, dankzij haar voortdurende zoektocht naar vormen, structuren, superposities en het samenbrengen van tactiele materialen. Zwart en wit blijven haar geliefkoosde kleuren; fellere tinten komen enkel te pas als ze een conceptuele of psychologische meerwaarde brengen. Thema's zijn er nooit bij Demeulemeester, wel rode draden, zoals de balans tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid, en een onderkoelde zin voor anarchie (zie haar algemene iconen, zoals de dichter Rimbaud en de zangeres Patti Smith, met wie ze ondertussen een vriendschapsband heeft opgebouwd).



De afbeelding “http://www.townandcountrytravelmag.com/cm/tandctravel/images/zs/shopping-antwerp-03-sp08-fb.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Demeulemeester showde voor het eerst in Parijs in 1992; vanaf 1996 toonde ze haar vrouwenkleren samen met haar mannensilhouetten. In 1996 ontwierp ze samen met haar man een witte tafel (het blad bespannen met schilderslinnen) voor de fabrikant Bulo. In 1999 opende ze haar eigen winkel op het Antwerpse Zuid. (br.Weekendknack)



14-01-2009 om 13:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pixie Geldof uit de kleren voor berucht lingeriemerk


Pixie Geldof uit de kleren voor berucht lingeriemerk


geldof



Pixie Geldof lijkt haar zus Peaches op te volgen. Ze wordt nu al gebombardeerd tot de nieuwste it-girl, en ze poseerde onlangs voor het overbekende lingeriemerk Agent Provocateur.

Daar waar Peaches voor een doorgedreven Gothic-look koos, hult Pixie zich in de romantische wit-kleuren. Kant, parels en korsetten zijn allemaal overgoten door een lieflijke uitstraling. De foto maakt deel uit van de nieuwste campagne voor de lente/zomercollectie 2009.  (br.she)


14-01-2009 om 11:14 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Draag eens een Andy Warhol

Draag eens een Andy Warhol


warhol



De iconische beelden van Andy Warhol waren voor menigeen een ware inspiratiebron. Zijn beruchte Campbell's Soup Cans, Marylin Monroe zeefdrukken en Elvistekeningen zijn nu vastgelegd op een reeks T-shirts en jeansbroeken van Pepe Jeans London.

'The Andy Warhol Collection by Pepe Jeans London' lente/zomercollectie 2009 wordt gekenmerkt door de meest iconische, tijdloze kunstwerken. Geborduurde lijnkunst, subtiele versiering, geslaagde zeefdrukken, en zwart/wit fotoprints doen terugdenken aan de bijzondere Warholstijl.

In de collectie zitten T-shirts, tricot, hemden, sobere vrijetijdskledij en jeans. Herhaalde patronen met opvallende prints, zoals Flowers, Elvis, Shoes, Jackie, Portrait en The Banana, zijn alom aanwezig. Ze prijken op tunieken in sixties stijl, op jurken met smok, in A-lijn, met klokmouw en geplisseerd en op steeds gevarieerdere tricotsilhouetten.

Nieuw voor lente/zomer 2009 is de introductie van de 'Pre-Pop'-categorie. Uitgevoerd met de klassieke Warhol prints in een hele waaier felle kleuren op een gamma katoenstoffen oogt deze 'Pre-Pop' jeugdig, modern en vrouwelijk en voegt een apart 'dagdagelijks' gevoel toe aan de reeks.

Als aanvulling op zowel de mannen- als de vrouwenlijn is een volledige accessoirelijn beschikbaar. Ook hier is het iconische beeldmateriaal van Warhol dominant aanwezig met repetitieve prints die een markante lijn creëren.(br.she)


13-01-2009 om 18:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grease inspireert H&M


Grease inspireert H&M


http://img246.imageshack.us/img246/4816/greaseop4.jpg


http://img401.imageshack.us/img401/7329/81401485vx0.jpg












De voorjaarscollectie van H&M belooft vrolijk en fleurig te worden. Tussen zoveel kleur en romantiek, mag zelfs roze niet ontbreken. Een flink deel van de nieuwste collectie is gebaseerd op de Grease-klassieker.

Roze cardigan
Wie dol is op de roze jackjes van de Pink Ladies of de stoere lederen jacks van Travolta en de zijnen, vindt ongetwijfeld zijn gading in de Divides lente collectie.

Roze cardigans in de stijl van Olivia Newton John, bolletjes- , kersen- en ruitjesmotieven, hoge taillerokken met brede laklederen riemen of een megastrakke printlegging, iets voor jou? (br.nina)


13-01-2009 om 02:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!