Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

20-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde in zicht voor Marc by Marc Jacobs?

Einde in zicht voor Marc by Marc Jacobs?

http://static3.hln.be/static/photo/2015/5/15/14/20150320162216/media_xll_7575419.jpg

Rumour has it dat Marc by Marc Jacobs, het goedkope(re) zusje van modemerk Marc Jacobs stopt. Als de geruchten blijken waar te zijn, dan betekent dat ook de sluiting van de Brusselse winkel en ongetwijfeld veel traantjes bij modeliefhebbers.

Modeontwerper Marc Jacobs startte in 2000 de lijn Marc by Marc Jacobs op, voor de iets jongere fashionista's met een beperkter budget. Het jonge zusje van de hoofdlijn Marc Jacobs bleek meteen een schot in de roos te zijn, met ondertussen winkels in grootsteden als New York, Londen en Brussel. De lijn breidde ook uit met een mannen- en kindercollectie en met een razend populaire accessoireslijn.

Waarom Marc by zou stoppen, is niet geweten. Wel zouden producten van verschillende prijsniveaus nu worden opgenomen in de hoofdlijn Marc Jacobs. Wat er gebeurt met creatief directeur Katie Hillier en chef women's design Luella Bartley is ook nog onduidelijk. (br.hln)

20-03-2015 om 17:37 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dankzij dit harige jurkje hoef je jouw bikinilijn niet te waxen

Dankzij dit harige jurkje hoef je jouw bikinilijn niet te waxen

http://static3.hln.be/static/photo/2015/15/3/8/20150320085124/media_xll_7573928.jpg

Kriebelen zal het wel, dit jurkje. En verder ziet het er ook niet echt appetijtelijk of comfortabel uit, het ontwerp van de Georgische mode-ontwerper Red Beard.

Dit ontwerp van Red Beard - zijn echte naam is Tanju Babacan - uit het Georgische Abchazië viel gisteren meteen op tijdens de Mercedes-Benz Fashion Week in Instanbul.

We voegen er ook meteen het positieve aspect aan toe: de draagster van deze jurk hoeft zich alvast geen zorgen te maken over een onverzorgde bikinilijn... (br.hln)

20-03-2015 om 09:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is de eerste blogger op de cover van Vogue

Dit is de eerste blogger op de cover van Vogue

http://static0.hln.be/static/photo/2015/8/7/1/20150319162147/media_xll_7571926.jpg

De Spaanse Vogue heeft een primeur beet: voor de eerste keer in de geschiedenis van Vogue staat een blogger op de cover van de modebijbel. Niemand minder dan Chiara Ferragni oftewel The Blonde Salad pronkt op de april editie.

We schreven onlangs nog dat het blogfenomeen Chiara Ferragni met haar blog The Blonde Salad een jaarlijkse omzet van 7 miljoen euro per jaar draait. Nu gaat ze met de eer van eerste blogger op de cover van Vogue ooit lopen. Het is de Spaanse editie van het modetijdschrift dat voor de Italiaanse schone koos. (br.hln)

19-03-2015 om 19:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze modellen maken kans op celstraf wegens te mager

Deze modellen maken kans op celstraf wegens 'te mager'

http://static0.hln.be/static/photo/2015/10/15/2/20150318141804/media_xll_7568432.jpg

Frankrijk wil modellenbureaus bestraffen als ze ongezond magere modellen in dienst nemen. Overtredingen kunnen leiden tot geldboetes en zelfs gevangenisstraffen. Vele topmodellen halen echter lang niet een gezond BMI van 18, de vraag is dus of ze écht allemaal bestraft gaan worden (en of dat een goede zaak zou zijn).

Dat modellen vaak (te) mager zijn weet iedereen, maar dat daarvoor straffen worden uitgedeeld, is een eerder nieuwe evolutie. Israël was de eerste stad om ongezond magere modellen te weren van de catwalk in 2013. Milaan volgde kort daarna, maar dat dé modestad bij uitstek Parijs nu ook op het punt staat om te volgen is een erg belangrijk en krachtig signaal. Als modellenbureaus er toch nog modellen gebruiken met een te laag BMI, dan hangen er geldboetes van maximaal € 75.000 in de lucht en zelfs celstraffen van een halfjaar.

Gunstig metabolisme
Heel wat bekende topmodellen halen echter die gezonde BMI grens van 18 absoluut niet. En dan rijst natuurlijk de vraag of al die modellen écht zo ongezond zijn. Want sommige mensen worden nu eenmaal geboren met een erg gunstig metabolisme, moeten zij daarvoor echt bestraft worden? Deze modellen vallen allemaal onder de categorie 'ongezond mager'. (br.hln)

18-03-2015 om 16:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze kledingstukken passen bij álle leeftijden

Deze kledingstukken passen bij álle leeftijden

http://static0.hln.be/static/photo/2015/16/5/5/20150310151109/media_xll_7548260.jpg

We weten allemaal dat er beperkingen staan op bepaalde modetrends. Zo verdwijnen crop tops en minirokjes vanaf een bepaalde leeftijd bijvoorbeeld uit je kast, om plaats te maken voor een meer gesofisticeerde stijl. Maar of je nu een prille twintiger, hippe dertiger of stijlvolle veertiger bent, deze kledingstukken zijn alvast geschikt voor alle leeftijden.

1. Grote oorbellen: maakt niet uit in welke eeuw je geboren werd, een paar statement oorbellen past bij iedereen. Combineer wel met een verzorgd kapsel en een likje make-up.

2. De little black dress: iedere vrouw zou dat korte zwart jurkje in haar kast moeten hebben dat ze in één klap een beter gevoel bezorgt. Het kledingsstuk is tijdloos, en jij ook als je het draagt.

3. De kokerrok: als er één kledingsstuk is dat flatterend is voor iedereen, is het de kokerrok wel. Welke kleur en stof het ook is, je taille benadrukken is nooit een slechte zaak.

4. Leder: of het nu in de vorm van een vest of een rok is, leder mag opduiken in ieders kleerkast. Eens je een bepaalde leeftijd hebt, laat je de studs erop wel beter achterwege.

5. Kleur: veel vrouwen vrezen dat ze het na een bepaalde leeftijd beter op neutrale aardetinten houden, maar niets is minder waar. Een felle kleur doet wonderen voor je figuur en huid, als die bij je teint past natuurlijk.

6. Een blazer met print: een effen blazer is sowieso altijd toegelaten, maar ook prints passen bij elke leeftijd. Een krijtstreep, een ruit of bloemen, je vindt wel iets dat bij jou past.

7. De hemdjurk: in combinatie met een riem en een paar pumps heb je zo die relaxte maar toch verzorgde outfit te pakken.

8. Sneakers: hoezo, sneakers zijn enkel voor jonge tieners? Het is niet omdat je ouder wordt, dat je enkel saaie instapschoenen mag aantrekken om je comfortabel te voelen. Een paar neutrale sneakers zijn best toegestaan.

9. Een opvallende zonnebril: ook hier hoef je je niet in te houden. Je zonnebril is niet enkel praktisch, het is ook een accessoire, en dat mag lekker opvallend zijn.

10. Een kostuum: welke leeftijd je ook hebt, je bent nooit te oud voor een stijlvolle kostuumbroek met bijpassende blazer. Chique en gesofisticeerd, iemand? (br.hln)

10-03-2015 om 17:51 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
08-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom moet je je beautyproducten schoonmaken

Daarom moet je je beautyproducten schoonmaken

http://static1.hln.be/static/photo/2015/2/16/13/20150308091835/media_xll_7542508.jpg

Wat zouden we zijn zonder fantastische uitvindingen als onze haarborstel of stijltang? Toch moet je er goed op letten dat je deze dingen altijd schoon houdt, want anders zouden ze wel eens meer kwaad dan goed kunnen doen.

Haarborstel

Je haarborstel is ongetwijfeld één van je meestgebruikte beautytools. Maar, hoe vaak denk jij erover na dat dezelfde borstel die je nu door je pasgewassen haar trekt, gisteren nog je bezwete lokken geeft geborsteld na een bezoekje aan de fitness? Tussen de haren van je borstel zit roos, olie en residue van stylingproduct verstopt. Om te vermijden dat dat keer op keer terug in je haren terechtkomt moet je ervoor zorgen dat je je haarborstel genoeg schoonmaakt. En dat doe je zo:

1. Verwijder het haar uit je borstel met behulp van je vingers of het puntige uiteinde van een kam.

2. Dompel de haren van de borstel onder in een kom met warm water en enkele druppels shampoo. Gebruik je vingers om het mengsel in de borstelharen te werken. Let erop da je niet de volledige borstel onderdompelt als die een houten steel heeft!

3. Spoel de borstel uit met lauwwarm water of dompel hem onder in een kom met proper water om alle vuil en zeep te verwijderen.

4. Schud de rest van het water uit je borstel en leg hem met de haren beneden op een handdoek om te drogen.

Stijltang

Wanneer je een stijltang gebruikt is de kans groot dat je ook een product gebruikt dat je haar beschermt tegen de hitte (of dat zou je tenminste toch moeten doen). Zo'n product durft heel wat vettig residue achterlaten op de platen van je stijltang.

Dat los je gelukkig makkelijk op door om de paar weken een washandje met wat zeep vochtig te maken, en dat lichtjes over de platen van je stijltang te wrijven. Let er natuurlijk wel op dat die op dat moment niet aanstaat.

Make-up borstels

Make-up borstels die elke dag in contact komen met je huid kunnen al snel een broeihaard worden voor bacteriën. Daarom is het belangrijk om ze om de twee à drie weken grondig te wassen. Dat doe je best met water en babyshampoo, maar ook een reinigingsproduct op basis van alcohol kan zeker geen kwaad, omdat dat de bacteriën doodt. Zo ga je te werk:

1. Gebruik dagelijks een speciale brush cleaner in sprayvorm om je borstels een snelle schoonmaakbeurt te geven. Spray rechtstreeks op de haren van je borstel, en veeg vervolgens schoon op een handdoek of tissue.

2. Om de twee tot drie weken is het tijd om je borstels een grondige schoonmaakbeurt te geven. Maak de haren van je borstels vochtig, breng een drupje babyshampoo aan in de palm van je hand en dep daar vervolgens je make-up borstel in. Was zo de borstelharen tot er geen make-up restanten meer uitkomen. Spoel de shampoo weg met lauwwarm water en laat de borstel plat drogen op een handdoek.

Haardroger

Je haardroger is dan wel geen voor de hand liggende bron van bacteriën, je zou ervan schrikken hoeveel vieze beestjes zich na verloop van tijd gaan nestelen in het ding. Telkens je de haardroger gebruikt worden deze bovendien door de kamer gekatapulteerd.
Maak je achterkant van je haardroger regelmatig schoon om het aantal bacteriën tot een minimum te beperken.

1. Verwijder het achterste roostertje van je haardroger, wanneer deze niet in het stopcontact zit. Hier zit namelijk een heleboel vuiligheid verzameld.

2. Gebruik een propere handdoek of een nieuwe tandenborstel om het vuil dat je ziet te verwijderen. Maak daarna een handdoek lichtjes vochtig, en ga daarmee ook even over de buitenkant van je haardroger. Op die manier verwijder je ook alle restanten van haarproducten die zich mettertijd op je haardroger vastgezet hebben. (br.hln)

08-03-2015 om 11:11 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom Belgische designers massaal kiezen voor Parijs

Waarom Belgische designers massaal kiezen voor Parijs

http://static3.hln.be/static/photo/2015/11/1/9/20150305122752/media_xll_7535829.jpg

Belgische modeontwerpers en de Parijse modeweek: het lijkt wel een match made in modeheaven. Maar waarom showen ze eigenlijk zo massaal in de Franse hoofdstad? "De reden is simpel: ik voel me hier thuis", aldus Dries Van Noten in een interview met De Morgen.

Sinds gisteren is de Parijse modeweek van start gegaan en naar goeder gewoonte tekenen daar zowat alle Belgische modeontwerpers present. Gisteren toonden onder andere Dries Van Noten en Cédric Charlier hun waren. Ann Demeulemeester, A.F. Vandevorst, Christian Wijnants, Jean-Paul Lespagnard en Raf Simons voor Dior zijn nog aan de beurt. Kortom geen gebrek aan Belgen op Paris Fashion Week en dat terwijl Londen een hipper imago heeft en de modeweek in New York steeds groter wordt.

"Het is er thuiskomen"
"De reden is simpel: ik voel me hier thuis", zegt Dries Van Noten in een interview met De Morgen. Dat beaamt ook Ann Claes van het Flanders Fashion Institute (FFI). "De Belgen showen al sinds de begindagen in Parijs, hier hebben ze altijd hun individuele stijl goed naar voren kunnen brengen en qua uitstraling past de stad ook het best bij hun", aldus Ann.

Imago
Hoewel Londen dan te boek mag staan als edgy en vernieuwend, zakken grote namen zoals Chanel, Dior en Louis Vuitton toch nog steeds af naar Parijs. Dat zorgt ervoor dat de belangrijkste inkopers en de rest van de modejournaille ook altijd aanwezig zijn in Parijs, wat belangrijk is voor ontwerpers die internationaal willen doorbreken. "Daarom presenteert de Belg Devon Halfnight Leflufy bijvoorbeeld zijn collectie in Londen, maar is hij ook altijd aanwezig in Parijs voor het contact met de inkopers", vertelt Ann.

Praktisch
Daarnaast is er ook nog de praktische kant. "Parijs is maar anderhalf uur met de trein van ons landje. Vele Belgische modeontwerpers werken met Belgische productieteams, die allemaal laten overvliegen naar pakweg New York is gewoonweg onhaalbaar", zegt Ann. (br.hln)

06-03-2015 om 09:28 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
01-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hot op London Fashion Week: glanzende zwarte lippenstift

Hot op London Fashion Week: glanzende zwarte lippenstift

Klik op de foto om het filmpje te bekijken

London Fashion Week is nog volop bezig, maar op beautyvlak springt één trend er nu al uit: de glossy zwarte lippenstift.

Niet alleen de Britse ontwerper Giles Deacon stuurde zijn modellen de catwalk op met glanzende zwarte lippen, ook zijn landgenote Ashley Williams ging de gothic toer op.

Bij Giles werden de zwarte lippen gecombineerd met een verder cleane en minimalistische look. Ashley Williams koos - zoals je in het filmpje kan zien - voor een meer punky look. (br.hln)

01-03-2015 om 10:58 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
27-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deens magazine onder vuur door anorectisch model

Deens magazine onder vuur door anorectisch model

http://static0.hln.be/static/photo/2015/11/6/8/20150227143333/media_xll_7521503.jpg

Het Deense magazine Cover ligt zwaar onder vuur nadat een foto met een wel erg dun model in het blad verscheen. Op sociale media zijn de reacties niet mals en ging het zelfs zover dat hoofdredactrice Malene Malling zich gedwongen zag om openlijk haar excuses aan te bieden.

Het model in kwestie is de 16-jarige Lululeika Ravn Liep, een opkomend gezicht in de mode-industrie dat eerder al op de catwalk liep voor de show van Louis Vuitton in Parijs. In het magazine ziet Lululeika er echter schrikwekkend mager uit, met een vale gezichtskleur en levensloze ogen. Vele critici op sociale media maakten zich dan ook meteen zorgen over de gezondheidstoestand van het meisje én de boodschap die zulke foto naar de buitenwereld zou uitstralen.

Hoofdredactrice Malene Malling excuseerde zich daardoor ondertussen al in een publieke statement. "Ik heb mijn verantwoordelijkheid als uitgever, vrouw en moeder niet genomen en dat spijt me vreselijk. We proberen al jaren een breed schoonheidsideaal te tonen, eentje van alle leeftijden en maten. We heben dan ook altijd geprobeerd om samen te werken met meisjes die gezond zijn."

Ook het modellenbureau van Ravn Liep mengde zich in de discussie. "We willen iedereen vragen Lululeika niet te viseren. Ze heeft recentelijk twee familieleden verloren en gaat door een moeilijke periode." (br.hln)

27-02-2015 om 18:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofie Valkiers verovert de wereld

Sofie Valkiers verovert de wereld

http://static0.hln.be/static/photo/2015/1/2/4/20150226083618/media_xll_7517674.jpg

Sofie Valkiers, Vlaanderens bekendste modeblogster én columniste voor Het Laatste Nieuws, verovert de wereld. De modeweken in New York, Londen en Milaan zijn volop aan de gang, en daarop is Sofie een graag geziene gaste.

Er valt haast niet meer naast Sofie Valkiers te kijken in de internationale modepers. De Belgische modeblogser achter fashionata.be schuimt momenteel de internationale modeweken af - momenteel zit ze in Milaan- en wordt daar met de regelmaat van de klok door streetstyle fotografen op de gevoelige plaat vastgelegd, om vervolgens op 's werelds grootste modesites te belanden.Van Elle over Harpers Bazaar tot Vogue: Sofie staat er! (br.hln)

26-02-2015 om 09:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M lanceert budgetvriendelijke festivalcollectie

H&M lanceert budgetvriendelijke festivalcollectie

http://static3.hln.be/static/photo/2015/5/5/13/20150217165045/media_xll_7495543.jpg

De festivalzomer lijkt nog eindeloos ver weg, maar als het van H&M afhangt begin je nu al best na te denken over je festivallook. De Zweedse modeketen lanceert een capsulecollectie voor Coachella, het hipste festival ter wereld dat in Californië plaatsvindt. Gelukkig ook hier te koop en ideaal dus voor Rock Werchter en Tomorrowland.

Menig modeliefhebbers en festivalgangers zaten hier al even op te wachten. Het nieuws dat H&M een festivalcollectie uitbrengt is dan ook al een tijdje bekend, het was echter tot vandaag wachten op de beelden. De lijn heet H&M loves Coachella en is geïnspireerd op het überhippe gelijknamige festival in Californië. Beetje te vergelijken met Rock Werchter, maar dan groter en met zowat alle celebrities ter wereld op de gastenlijst.

Trends op het festival
H&M was al sponsor van het festival en had een drukbevolkt standje, maar de ontwerpers achter het Zweedse modemerk wouden dit jaar meer doen. Ze creëerden een speciale collectie geïnspireerd op de trends die te zien zijn op het festival. Denk franjes, ronde seventies zonnebrillen, etnische prints en uiteraard palmbomen. Niet meteen vernieuwend, maar sowieso wel een instant succes.

De collectie hangt vanaf 26 maart in de winkelrekken. De prijzen liggen tussen de vier en vijfenveertig euro. (br.hln)

17-02-2015 om 18:56 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
11-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe cool is dat? Modemerk laat eigen personeel in swimwear poseren

Hoe cool is dat? Modemerk laat eigen personeel in swimwear poseren

http://static3.hln.be/static/photo/2015/11/1/3/20150211120614/media_xll_7478658.jpg

Het Amerikaanse modemerk Modcloth toont in haar nieuwste campagne perfect aan dat elke vrouw kan stralen in een bikini of badpak. Het retrolabel huurde dan ook geen professionele modellen in maar liet de eigen werkneemsters de swimwear-collectie showen. Bovendien is alles puur natuur, er kwam geen photoshop aan te pas. Hoe cool is dat?

Waarom zou je inderdaad professionele modellen inhuren als je kan beroep doen op het eigen personeel. Zo denkt Modcloth erover en niet onterecht als je de prachtige beelden bekijkt.

De vrouwelijke werkneemsters tonen met een gezonde dosis trots de nieuwste lijn van het merk. Van ultraslank tot plus-size, iedereen doet mee. Zelfs oprichtster Susan Gregg Koger zet haar beste beentje voor. De vrouwen worden getoond zoals ze echt zijn. De levensvreugde spat dan ook van de beelden af. Een betere reclame kan de online moderetailer zich niet wensen. (br.hln)

11-02-2015 om 15:05 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
09-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom plus-sizemode overal scoort ... behalve bij ons

Waarom plus-sizemode overal scoort ... behalve bij ons

http://static2.hln.be/static/photo/2015/8/0/5/20150205153244/media_xll_7464785.jpg

Modebijbel Vogue deed onlangs een shoot met volslanke modellen en steeds meer modeketens verkopen hippe kleren voor grotere maten. België blijft echter achter. "En toch is er absoluut vraag naar", zegt Elke Baccaert van plus-sizewinkel Curvies in Gent.

Nu de mode-industrie eindelijk doorheeft dat niet alleen graatmagere modellen van mooie kleren houden, wordt het steeds gemakkelijker voor dames met een maatje meer om hip gekleed te gaan. Sociale media spelen daar een belangrijke rol in. Het grote publiek maakt via Instagram en Facebook immers duidelijk dat ze realistische maten willen zien. Daardoor sprongen grote internationale ketens als H&M, Forever21 en ASOS al op de kar met specifieke plus-sizecollecties.

Andere markt

Veel gelijkaardige Belgische initiatieven zijn er echter niet en dat heeft volgens Elke Baccaert van Curvies vooral te maken met de verschillen tussen de Amerikaanse en Europese markt. "In de US zijn ze helemaal mee. Veel magazines wijden daar aandacht aan plus-sizemode en hippe modemerken ontwerpen er ook voor grotere maten. In België zijn we allemaal veel voorzichtiger en braver, waardoor de markt ook minder snel evolueert."

Vraag naar

"En toch is er veel vraag naar", zegt Elke. Karina Oost van het Belgische plus-sizemerk KARoO beaamt dat. "Ik ben begonnen met mijn kledingmerk omdat er zo weinig aanbod was in België en ik voelde dat er toch nood aan was", aldus Karina. "KARoO groeit elk jaar meer en meer. Dat er zo weinig Belgische alternatieven zijn, komt dus zeker niet omdat het financieel moeilijker zou zijn."

Ouder publiek

Niet dat er een totaal gebrek is aan winkels voor curvy ladies, maar de vaste waarden in het Belgische plus-sizewinkellandschap richten zich voornamelijk op oudere vrouwen. "Logisch ook, want daar zit het geld", vertelt Elke. Toch koos zij voor een veel jonger publiek. "Ik heb zelf ondervonden hoe moeilijk het is om hippe kleren te vinden als jonge modebewuste vrouw met een maatje meer. Hoewel ik weet dat ik meer zou kunnen verdienen als ik me zou richten op een oudere doelgroep, vind ik dat absoluut niet het belangrijkste."

Meer info op www.curvies.be en www.karoocollection.be.

09-02-2015 om 13:45 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
04-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke tas wordt dé it-bag van 2015?

Welke tas wordt dé it-bag van 2015?

http://static2.hln.be/static/photo/2015/2/15/13/20150203135916/media_xll_7459003.jpg

Wie houdt er zich nog bezig met de politiek als je weet dat de échte verkiezingen in februari zijn. En dan hebben we het natuurlijk over de verkiezingen van de it-bag van 2015. Tien handtassen, tien verschillende merken en nog heel even de tijd om jouw stem uit te brengen.

Straks is het zo ver, want later op de dag wordt de langverwachte winnaar bekend gemaakt en zal één handtas zich met recht en rede een jaar lang de it-bag van het jaar mogen noemen. De kandidaten:

Valentina Top Handle Bag
Met deze nieuwste Valentino creatie zet het modehuis de flower power opnieuw op de kaart. De vrolijke en kleurrijke patronen maken deze tas tot het ideale accessoire voor de komende zomer. Dat het een echt statement stuk is, helpt natuurlijk ook.

Proenza Schouler U Bag
Meer fan van de onopvallende doch fashionable modestukken? Dan is Proenza Schouler hét om in het oog te houden. Met de U bag slaan ze een nieuwe weg in: strak, minimalistisch en vooral functioneel (en mooi natuurlijk).

Loewe Puzzle bag
Waarom normaal als het ook anders kan? Met zijn aparte geometrische vorm en trendy slangenprint brengt de Puzzle bag een vernieuwend briesje binnen de modewereld. En die extra schouderriem is ook altijd mooi meegenomen.

Fendi Micro Peekaboo bag
Size doesn't matter, daar zijn ze ook bij Fendi van overtuigd. En gelijk hebben ze, want ondanks zijn gestalte heeft de Micro Peekaboo tas ons hart veroverd. Mini tassen zijn niet voor niets je van het tegenwoordig.

Reed Krakoff Geometric Square bag
Dat de colourblock trend nog lang niet over en out is, bewijst de Geometric Square bag van Reed Krakoff. Een opvallende verschijning, maar nog steeds de perfecte tas voor op kantoor. Zei daar iemand multifunctioneel?

Dior Diorama bag
Geen it-bag lijstje zonder Dior. Gesofisticeerd maar toch speels, want mode moet zichzelf niet altijd te serieus nemen. Of je nu houdt van stijlvol wit, klassiek zwart of meisjesachtig roze, de Diorama tas is er in alle kleuren en maten.

Chanel Flap bag
De nieuwste Flap bag kunnen we alleen maar omschrijven als hippie chic pur sang. Of in hun eigen woorden: "Alles wat je nodig hebt zijn peace, love, respect en ... Chanel natuurlijk." Amen.

Céline Curve bag
Zoals altijd kunnen we weer op Céline rekenen om out of the box te denken, al helemaal als het op vormen aankomt. Met de Curve bag heeft het merk weer een winnaar in handen. Uniek en toch elegant, ongetwijfeld een veel gedragen accessoire op de komende modeweken.

Louis Vuitton Besace Ronde bag
Rond is het nieuwe zwart. Met deze afgeronde schoudertas gaan ze bij Louis Vuitton voor verandering. Doe daar nog eens bijzondere geometrische vormen en patronen bij, en we hebben een potentiële nieuwe it-bag!

Gucci Bucket bag
Weg met de klassieke schoudertassen, komende lente zijn de bucket bags weer helemaal in. Ga voor een hobo chic vibe met dit suède exemplaar van Gucci. Simpel, stijlvol en praktisch, meer moet dat niet zijn.

Stemmen kan hier:
http://www.vogue.com/projects/8072087/it-bag-election-2015/

04-02-2015 om 11:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit doen designers tegen imitaties van ketens

Dit doen designers tegen imitaties van ketens

http://static1.hln.be/static/photo/2015/7/14/9/20150204081430/media_xll_7460889.jpg

Modeketens H&M en Zara stelden gisteren hun nieuwe collecties voor en naar goeder gewoonte zagen we weer heel wat exacte kopietjes van ontwerpen die designers eerder toonden op de catwalk. Leuk voor onze portemonnee, minder voor die van de modeontwerpers. Maar zij blijven ook niet zomaar bij de pakken zitten!

We willen als maar meer en vaker kleren kopen en dat heeft vooral gevolgen voor de luxelabels. Zij ontwerpen en produceren al op moordend tempo kleren, maar de grote ketens zullen altijd sneller zijn.

Na een modeshow duurt het pakweg vijf à zes maanden voor de ontwerpen ook echt in de rekken liggen. Ruim de tijd dus voor ketens om exacte kopietjes te maken en die een paar weken later al uit te brengen. Nu hebben enkele ontwerpers een manier gevonden om de imitators een koekje van eigen deeg te geven.

Volgens The Wall Street Journal, focussen merken zoals Proenza Schouler en Mary Katrantzou (beiden bekend om hun rijkelijk gebruik van prints) zich meer en meer op handgemaakte stoffen. Prints en speciale vormen zijn immers gemakkelijk na te maken, maar een zelfgeborduurde stof of met de hand bezette kraaltjes niet.

Vandaar dus dan de koningin van de prints Katrantzou steeds vaker voor sobere stukken in prachtige materialen koos. "Het is onmogelijk voor modeketens om de kwaliteit en het handwerk na te bootsen", vertelde ze aan WSJ. "Ik denk dat dat het enige verschil is dat we kunnen maken als luxemerken. De kleren mogen dan niet overal verkrijgbaar zijn en het duurt langer voor ze te koop zijn, dat maakt ze net speciaal en uniek." (br.hln)

04-02-2015 om 11:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In 2015 knippen we onze jeans massaal af

In 2015 knippen we onze jeans massaal af

http://static2.hln.be/static/photo/2015/6/11/5/20150202140251/media_xll_7456670.jpg

Als we de streetstylesterren mogen geloven, dan wordt de afgeknipte jeans tot net boven de enkels een gigantische trend. Gedaan dus met braafjes omplooien, dit jaar gaan we met zijn allen voor een ruigere look. Hoe je dat precies doet, leggen wij je uit.

Jeans tot aan de enkels is lang weggeweest, tot vorig jaar. Plots plooide iedereen massaal zijn broek om, en in zowat elke winkel vond je voorgeplooide exemplaren. Let wel: het ging niet om de broek tot halverwege de kuiten. Die bleef met gegronde reden op de 'absoluut te vermijden' lijst staan. Maar trends veranderen snel, omplooien is ondertussen al helemaal passé.

In 2015 halen we de schaar erbij en knippen we de zoom af in plaats van te vouwen. In de winkel vind je ondertussen al een hoop modellen die op voorhand afgeknipt zijn, maar de echte hipsters doen het gewoon zelf. Waar moet je op letten?

- Was je jeans niet op voorhand, maar gebruik een exemplaar dat al een paar keer gedragen is. De stof is dan soepeler en werkt beter mee.

- Trek de broek aan en teken een lijn net boven je enkels (met krijt of potlood). Werk bij met een meetlat wanneer je de broek terug uitgetrokken hebt.

- Was en droog je jeans machinaal na het knippen. Trek daarna nog wat extra draadjes uit met een pincet, voor een ruiger effect. (br.hln)

02-02-2015 om 18:19 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijlvol in de sneeuw: zo doen bekende fashionista's het

Stijlvol in de sneeuw: zo doen bekende fashionista's het

http://static1.hln.be/static/photo/2015/11/3/10/20150202112827/media_xll_7456390.jpg

Joy Anna Thielemans in Noorwegen, Sofie Valkiers in de bergen en Tiany Kiriloff in de licht besneeuwde straat.

De laatste dagen trakteerden de weergoden ons op een flinke portie sneeuw. Veel vrouwen gooien nu alle stijlregels overboord en gaan dan volledig voor het comfort. Wij verzamelden de beste tips van fashionista's die zich niet laten afschrikken door wat winterse buien om immer stijlvol door het leven te gaan, zonder hun leven op hoge hakken te riskeren.

De Amerikaanse Mode-expert Tim Gunn (die je van Project Runway kent) zegt dat een gewatteerde jas met stiksels in ruitpatroon de beste optie is. Hierdoor lijk je wel een tikje 'volumineuzer'. Om warm te blijven tijdens de koude dagen en er wat slanker uit te zien, investeer je best in een wollen mantel die getailleerd is. Ook een paar degelijke handschoenen, bijvoorbeeld in leder, zijn een must. 

Tiany Kiriloff toont hoe je het toch warm kan houden in een rok. Ga voor een midi-model met print, trek een paar stevige laarzen en een lederen jas met vacht binnenin aan. Je hoofd sier je met een gezellige muts (bij voorkeur met pompom voor de ludieke toets).

De chique modeblogster van Het Laatste Nieuws Sofie Valkiers houdt het warm in de besneeuwde met een hippe parka in donkergroen, een skinny jeans en een warme Ugg-laarzen met studs.

Thuis-actrice Joy Anna Thielemans geniet momenteel van een frisse vakantie in Noorwegen. Ook zij is duidelijk fan van de parka in combinatie met hippe sneeuwlaarsjes. Haar hoofd en nek houdt ze, net zoals tal van fashionable BV's, warm met de gebreide creaties van LN Knits.

Fashionista's in New York houden momenteel massaal hun voeten warm met Sorel-laarzen. Dit schoeisel is het perfecte compromis tussen warme voeten, een stevige grip in de sneeuw en een hip ontwerp.

Warmbloedige dames kunnen zich net als Kim Kardashian in een bonten bikini in de sneeuw wagen. Met gigantische bigfoot-laarzen om ijsklompen als voeten te vermijden. (br.hln)

02-02-2015 om 12:17 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is het populairste modemerk van het moment (en niemand kent het)

Dit is het populairste modemerk van het moment (en niemand kent het)

http://static0.hln.be/static/photo/2015/7/6/13/20150130131630/media_xll_7449508.jpg

Het meest exclusieve merk dat je op dit moment kunt dragen, is niet Céline of Chanel, maar Tees by Tina. Een behoorlijk atypisch label dat op het eerste zicht nog het best te omschrijven valt als het huismerk van Makro. En toch staat het in zowat elk gerenommeerd modetijdschrift.

Het Amerikaanse merk Tees by Tina werd opgericht door - hoe kan het ook anders - ene Tina. Oorspronkelijk uitgevonden om meteen na haar Pilates-training te gaan werken, zonder zich te moeten omkleden. De kleding is gemaakt zonder zichtbare zomen, in stretchmateriaal dat zich zet naar eender welk lichaam.  

Exclusiviteit
Als je even naar de website surft, denk je niet meteen aan een high fashion modelabel. De vormgeving ziet er ronduit lelijk uit, de prijzen van de kleren liggen verassend laag en de modellen zijn typische girls next door. Maar dat imago blijkt het hem juist te doen. Het zorgt voor de nodige exclusiviteit omdat niemand ooit verwacht dat modebewuste vrouwen er kleding van zouden kopen. En dat leverde Tees by Tina al een plaatsje op in de Vogue, Harper's Bazaar en Glamour.

Kasjmier
Tevens blijken de items ook écht mooi te zitten rond ieders lichaam. En hoewel ze voor 100 % gemaakt zijn van niet-natuurlijke materialen zouden ze ook nog eens zo zacht als kasjmier aanvoelen, en dat voor bijna geen geld. Het populairste model is de rolkraagtrui. (br.hln)

02-02-2015 om 10:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
31-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echte hipsters hebben pixels in hun haar

Echte hipsters hebben pixels in hun haar

http://static2.hln.be/static/photo/2015/7/14/7/20150130154703/media_xll_7449907.jpg

Move over, ombre en splashlights. De nieuwste haartrend is gearriveerd en past helemaal in het hedendaagse plaatje. Flashy, gedurfd en een tikje nerdy: de gepixelde haardos.

De haarstijl werd gecreëerd door X-Presion, een vooruitstrevend kapsalon in Madrid, en werd al gespot op de promofoto's voor de neoncollectie van Revlon. Maar er is goed nieuws voor de durvers onder ons, want je hoeft niet helemaal naar Spanje af te zakken om mee te doen met de trend. Ook in België kan je met gepixelde haren het kapsalon buitenstappen.

"De techniek is eigenlijk al wat ouder," vertelt Hasret Oztonga, eigenares van het Antwerpse kapsalon Snipsnip. "Maar dat is typisch aan haarmode en mode in het algemeen; alles komt altijd terug. Trends recycleren zichzelf continu. Hier zien we weer een vleugje jaren '80 en '90."

"Hoe lang de kleur blijft zitten is natuurlijk afhankelijk van je haar. Om zulke fluo kleuren aan te brengen moet het eerst gebleekt worden. Daarvoor kijken we altijd eerst naar de toestand van het haar, als het al regelmatig gekleurd of gebleekt is, raden we aan om eerst even een rustpauze te nemen vooraleer weer met kleuringen aan de slag te gaan." (br.hln)

31-01-2015 om 11:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit model (maatje 52) haalt de modewereld overhoop

Dit model (maatje 52) haalt de modewereld overhoop

http://oi61.tinypic.com/28cg1e8.jpg

Welk modemagazine je ook openslaat, de modellen die de kledij tonen, zullen nooit veel meer dan maatje 34 hebben. En toch wist deze Tess Holliday - maatje 52 en 1,65 meter groot - een contract met een groot agentschap binnen te rijven. De dame noemt het een 'mijlpaal' in de modegeschiedenis.

MiLK Model Management ontdekte Tess Holliday - in het echte leven Tess Munster - op Instagram. De eigenaar van het agentschap noemt Tess een "belangrijk rolmodel voor zo veel vrouwen". Toen hij zag dat ze meer volgers had als de meeste modellen, bood hij haar een contract aan, ook al zijn 'plus size' modellen meestal maximum maatje 48 en minstens 1,70 meter groot.

Tess zelf noemt haar contract een mijlpaal in de modewereld. De dame is immers het brein achter de #EffYourBeautyStandards beweging, waarmee ze vrouwen overal ter wereld wil aanmoedigen om van hun lichaam te houden, hoe groot of zwaar ze ook zijn.

De vrouw weet hoe moeilijk het is om niet de perfecte beautynorm te zijn; in onze maatschappij. Op haar zeventiende stopte ze met school omdat ze zo hard gepest werd, en tot op vandaag krijgt ze iedere dag negatieve opmerkingen te verwerken.

Het model vergaarde intussen al meer dan 378.000 volgers op haar Instagramaccount, waarop ze foto's van haar vormen post, gepaard met positieve boodschappen. (br.hln)

31-01-2015 om 11:14 geschreven door fashionista


» Reageer (1)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!