Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

06-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom Belgische designers massaal kiezen voor Parijs

Waarom Belgische designers massaal kiezen voor Parijs

http://static3.hln.be/static/photo/2015/11/1/9/20150305122752/media_xll_7535829.jpg

Belgische modeontwerpers en de Parijse modeweek: het lijkt wel een match made in modeheaven. Maar waarom showen ze eigenlijk zo massaal in de Franse hoofdstad? "De reden is simpel: ik voel me hier thuis", aldus Dries Van Noten in een interview met De Morgen.

Sinds gisteren is de Parijse modeweek van start gegaan en naar goeder gewoonte tekenen daar zowat alle Belgische modeontwerpers present. Gisteren toonden onder andere Dries Van Noten en Cédric Charlier hun waren. Ann Demeulemeester, A.F. Vandevorst, Christian Wijnants, Jean-Paul Lespagnard en Raf Simons voor Dior zijn nog aan de beurt. Kortom geen gebrek aan Belgen op Paris Fashion Week en dat terwijl Londen een hipper imago heeft en de modeweek in New York steeds groter wordt.

"Het is er thuiskomen"
"De reden is simpel: ik voel me hier thuis", zegt Dries Van Noten in een interview met De Morgen. Dat beaamt ook Ann Claes van het Flanders Fashion Institute (FFI). "De Belgen showen al sinds de begindagen in Parijs, hier hebben ze altijd hun individuele stijl goed naar voren kunnen brengen en qua uitstraling past de stad ook het best bij hun", aldus Ann.

Imago
Hoewel Londen dan te boek mag staan als edgy en vernieuwend, zakken grote namen zoals Chanel, Dior en Louis Vuitton toch nog steeds af naar Parijs. Dat zorgt ervoor dat de belangrijkste inkopers en de rest van de modejournaille ook altijd aanwezig zijn in Parijs, wat belangrijk is voor ontwerpers die internationaal willen doorbreken. "Daarom presenteert de Belg Devon Halfnight Leflufy bijvoorbeeld zijn collectie in Londen, maar is hij ook altijd aanwezig in Parijs voor het contact met de inkopers", vertelt Ann.

Praktisch
Daarnaast is er ook nog de praktische kant. "Parijs is maar anderhalf uur met de trein van ons landje. Vele Belgische modeontwerpers werken met Belgische productieteams, die allemaal laten overvliegen naar pakweg New York is gewoonweg onhaalbaar", zegt Ann. (br.hln)

06-03-2015 om 09:28 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
01-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hot op London Fashion Week: glanzende zwarte lippenstift

Hot op London Fashion Week: glanzende zwarte lippenstift

Klik op de foto om het filmpje te bekijken

London Fashion Week is nog volop bezig, maar op beautyvlak springt één trend er nu al uit: de glossy zwarte lippenstift.

Niet alleen de Britse ontwerper Giles Deacon stuurde zijn modellen de catwalk op met glanzende zwarte lippen, ook zijn landgenote Ashley Williams ging de gothic toer op.

Bij Giles werden de zwarte lippen gecombineerd met een verder cleane en minimalistische look. Ashley Williams koos - zoals je in het filmpje kan zien - voor een meer punky look. (br.hln)

01-03-2015 om 10:58 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
27-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deens magazine onder vuur door anorectisch model

Deens magazine onder vuur door anorectisch model

http://static0.hln.be/static/photo/2015/11/6/8/20150227143333/media_xll_7521503.jpg

Het Deense magazine Cover ligt zwaar onder vuur nadat een foto met een wel erg dun model in het blad verscheen. Op sociale media zijn de reacties niet mals en ging het zelfs zover dat hoofdredactrice Malene Malling zich gedwongen zag om openlijk haar excuses aan te bieden.

Het model in kwestie is de 16-jarige Lululeika Ravn Liep, een opkomend gezicht in de mode-industrie dat eerder al op de catwalk liep voor de show van Louis Vuitton in Parijs. In het magazine ziet Lululeika er echter schrikwekkend mager uit, met een vale gezichtskleur en levensloze ogen. Vele critici op sociale media maakten zich dan ook meteen zorgen over de gezondheidstoestand van het meisje én de boodschap die zulke foto naar de buitenwereld zou uitstralen.

Hoofdredactrice Malene Malling excuseerde zich daardoor ondertussen al in een publieke statement. "Ik heb mijn verantwoordelijkheid als uitgever, vrouw en moeder niet genomen en dat spijt me vreselijk. We proberen al jaren een breed schoonheidsideaal te tonen, eentje van alle leeftijden en maten. We heben dan ook altijd geprobeerd om samen te werken met meisjes die gezond zijn."

Ook het modellenbureau van Ravn Liep mengde zich in de discussie. "We willen iedereen vragen Lululeika niet te viseren. Ze heeft recentelijk twee familieleden verloren en gaat door een moeilijke periode." (br.hln)

27-02-2015 om 18:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofie Valkiers verovert de wereld

Sofie Valkiers verovert de wereld

http://static0.hln.be/static/photo/2015/1/2/4/20150226083618/media_xll_7517674.jpg

Sofie Valkiers, Vlaanderens bekendste modeblogster én columniste voor Het Laatste Nieuws, verovert de wereld. De modeweken in New York, Londen en Milaan zijn volop aan de gang, en daarop is Sofie een graag geziene gaste.

Er valt haast niet meer naast Sofie Valkiers te kijken in de internationale modepers. De Belgische modeblogser achter fashionata.be schuimt momenteel de internationale modeweken af - momenteel zit ze in Milaan- en wordt daar met de regelmaat van de klok door streetstyle fotografen op de gevoelige plaat vastgelegd, om vervolgens op 's werelds grootste modesites te belanden.Van Elle over Harpers Bazaar tot Vogue: Sofie staat er! (br.hln)

26-02-2015 om 09:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M lanceert budgetvriendelijke festivalcollectie

H&M lanceert budgetvriendelijke festivalcollectie

http://static3.hln.be/static/photo/2015/5/5/13/20150217165045/media_xll_7495543.jpg

De festivalzomer lijkt nog eindeloos ver weg, maar als het van H&M afhangt begin je nu al best na te denken over je festivallook. De Zweedse modeketen lanceert een capsulecollectie voor Coachella, het hipste festival ter wereld dat in Californië plaatsvindt. Gelukkig ook hier te koop en ideaal dus voor Rock Werchter en Tomorrowland.

Menig modeliefhebbers en festivalgangers zaten hier al even op te wachten. Het nieuws dat H&M een festivalcollectie uitbrengt is dan ook al een tijdje bekend, het was echter tot vandaag wachten op de beelden. De lijn heet H&M loves Coachella en is geïnspireerd op het überhippe gelijknamige festival in Californië. Beetje te vergelijken met Rock Werchter, maar dan groter en met zowat alle celebrities ter wereld op de gastenlijst.

Trends op het festival
H&M was al sponsor van het festival en had een drukbevolkt standje, maar de ontwerpers achter het Zweedse modemerk wouden dit jaar meer doen. Ze creëerden een speciale collectie geïnspireerd op de trends die te zien zijn op het festival. Denk franjes, ronde seventies zonnebrillen, etnische prints en uiteraard palmbomen. Niet meteen vernieuwend, maar sowieso wel een instant succes.

De collectie hangt vanaf 26 maart in de winkelrekken. De prijzen liggen tussen de vier en vijfenveertig euro. (br.hln)

17-02-2015 om 18:56 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
11-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe cool is dat? Modemerk laat eigen personeel in swimwear poseren

Hoe cool is dat? Modemerk laat eigen personeel in swimwear poseren

http://static3.hln.be/static/photo/2015/11/1/3/20150211120614/media_xll_7478658.jpg

Het Amerikaanse modemerk Modcloth toont in haar nieuwste campagne perfect aan dat elke vrouw kan stralen in een bikini of badpak. Het retrolabel huurde dan ook geen professionele modellen in maar liet de eigen werkneemsters de swimwear-collectie showen. Bovendien is alles puur natuur, er kwam geen photoshop aan te pas. Hoe cool is dat?

Waarom zou je inderdaad professionele modellen inhuren als je kan beroep doen op het eigen personeel. Zo denkt Modcloth erover en niet onterecht als je de prachtige beelden bekijkt.

De vrouwelijke werkneemsters tonen met een gezonde dosis trots de nieuwste lijn van het merk. Van ultraslank tot plus-size, iedereen doet mee. Zelfs oprichtster Susan Gregg Koger zet haar beste beentje voor. De vrouwen worden getoond zoals ze echt zijn. De levensvreugde spat dan ook van de beelden af. Een betere reclame kan de online moderetailer zich niet wensen. (br.hln)

11-02-2015 om 15:05 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
09-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom plus-sizemode overal scoort ... behalve bij ons

Waarom plus-sizemode overal scoort ... behalve bij ons

http://static2.hln.be/static/photo/2015/8/0/5/20150205153244/media_xll_7464785.jpg

Modebijbel Vogue deed onlangs een shoot met volslanke modellen en steeds meer modeketens verkopen hippe kleren voor grotere maten. België blijft echter achter. "En toch is er absoluut vraag naar", zegt Elke Baccaert van plus-sizewinkel Curvies in Gent.

Nu de mode-industrie eindelijk doorheeft dat niet alleen graatmagere modellen van mooie kleren houden, wordt het steeds gemakkelijker voor dames met een maatje meer om hip gekleed te gaan. Sociale media spelen daar een belangrijke rol in. Het grote publiek maakt via Instagram en Facebook immers duidelijk dat ze realistische maten willen zien. Daardoor sprongen grote internationale ketens als H&M, Forever21 en ASOS al op de kar met specifieke plus-sizecollecties.

Andere markt

Veel gelijkaardige Belgische initiatieven zijn er echter niet en dat heeft volgens Elke Baccaert van Curvies vooral te maken met de verschillen tussen de Amerikaanse en Europese markt. "In de US zijn ze helemaal mee. Veel magazines wijden daar aandacht aan plus-sizemode en hippe modemerken ontwerpen er ook voor grotere maten. In België zijn we allemaal veel voorzichtiger en braver, waardoor de markt ook minder snel evolueert."

Vraag naar

"En toch is er veel vraag naar", zegt Elke. Karina Oost van het Belgische plus-sizemerk KARoO beaamt dat. "Ik ben begonnen met mijn kledingmerk omdat er zo weinig aanbod was in België en ik voelde dat er toch nood aan was", aldus Karina. "KARoO groeit elk jaar meer en meer. Dat er zo weinig Belgische alternatieven zijn, komt dus zeker niet omdat het financieel moeilijker zou zijn."

Ouder publiek

Niet dat er een totaal gebrek is aan winkels voor curvy ladies, maar de vaste waarden in het Belgische plus-sizewinkellandschap richten zich voornamelijk op oudere vrouwen. "Logisch ook, want daar zit het geld", vertelt Elke. Toch koos zij voor een veel jonger publiek. "Ik heb zelf ondervonden hoe moeilijk het is om hippe kleren te vinden als jonge modebewuste vrouw met een maatje meer. Hoewel ik weet dat ik meer zou kunnen verdienen als ik me zou richten op een oudere doelgroep, vind ik dat absoluut niet het belangrijkste."

Meer info op www.curvies.be en www.karoocollection.be.

09-02-2015 om 13:45 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
04-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke tas wordt dé it-bag van 2015?

Welke tas wordt dé it-bag van 2015?

http://static2.hln.be/static/photo/2015/2/15/13/20150203135916/media_xll_7459003.jpg

Wie houdt er zich nog bezig met de politiek als je weet dat de échte verkiezingen in februari zijn. En dan hebben we het natuurlijk over de verkiezingen van de it-bag van 2015. Tien handtassen, tien verschillende merken en nog heel even de tijd om jouw stem uit te brengen.

Straks is het zo ver, want later op de dag wordt de langverwachte winnaar bekend gemaakt en zal één handtas zich met recht en rede een jaar lang de it-bag van het jaar mogen noemen. De kandidaten:

Valentina Top Handle Bag
Met deze nieuwste Valentino creatie zet het modehuis de flower power opnieuw op de kaart. De vrolijke en kleurrijke patronen maken deze tas tot het ideale accessoire voor de komende zomer. Dat het een echt statement stuk is, helpt natuurlijk ook.

Proenza Schouler U Bag
Meer fan van de onopvallende doch fashionable modestukken? Dan is Proenza Schouler hét om in het oog te houden. Met de U bag slaan ze een nieuwe weg in: strak, minimalistisch en vooral functioneel (en mooi natuurlijk).

Loewe Puzzle bag
Waarom normaal als het ook anders kan? Met zijn aparte geometrische vorm en trendy slangenprint brengt de Puzzle bag een vernieuwend briesje binnen de modewereld. En die extra schouderriem is ook altijd mooi meegenomen.

Fendi Micro Peekaboo bag
Size doesn't matter, daar zijn ze ook bij Fendi van overtuigd. En gelijk hebben ze, want ondanks zijn gestalte heeft de Micro Peekaboo tas ons hart veroverd. Mini tassen zijn niet voor niets je van het tegenwoordig.

Reed Krakoff Geometric Square bag
Dat de colourblock trend nog lang niet over en out is, bewijst de Geometric Square bag van Reed Krakoff. Een opvallende verschijning, maar nog steeds de perfecte tas voor op kantoor. Zei daar iemand multifunctioneel?

Dior Diorama bag
Geen it-bag lijstje zonder Dior. Gesofisticeerd maar toch speels, want mode moet zichzelf niet altijd te serieus nemen. Of je nu houdt van stijlvol wit, klassiek zwart of meisjesachtig roze, de Diorama tas is er in alle kleuren en maten.

Chanel Flap bag
De nieuwste Flap bag kunnen we alleen maar omschrijven als hippie chic pur sang. Of in hun eigen woorden: "Alles wat je nodig hebt zijn peace, love, respect en ... Chanel natuurlijk." Amen.

Céline Curve bag
Zoals altijd kunnen we weer op Céline rekenen om out of the box te denken, al helemaal als het op vormen aankomt. Met de Curve bag heeft het merk weer een winnaar in handen. Uniek en toch elegant, ongetwijfeld een veel gedragen accessoire op de komende modeweken.

Louis Vuitton Besace Ronde bag
Rond is het nieuwe zwart. Met deze afgeronde schoudertas gaan ze bij Louis Vuitton voor verandering. Doe daar nog eens bijzondere geometrische vormen en patronen bij, en we hebben een potentiële nieuwe it-bag!

Gucci Bucket bag
Weg met de klassieke schoudertassen, komende lente zijn de bucket bags weer helemaal in. Ga voor een hobo chic vibe met dit suède exemplaar van Gucci. Simpel, stijlvol en praktisch, meer moet dat niet zijn.

Stemmen kan hier:
http://www.vogue.com/projects/8072087/it-bag-election-2015/

04-02-2015 om 11:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit doen designers tegen imitaties van ketens

Dit doen designers tegen imitaties van ketens

http://static1.hln.be/static/photo/2015/7/14/9/20150204081430/media_xll_7460889.jpg

Modeketens H&M en Zara stelden gisteren hun nieuwe collecties voor en naar goeder gewoonte zagen we weer heel wat exacte kopietjes van ontwerpen die designers eerder toonden op de catwalk. Leuk voor onze portemonnee, minder voor die van de modeontwerpers. Maar zij blijven ook niet zomaar bij de pakken zitten!

We willen als maar meer en vaker kleren kopen en dat heeft vooral gevolgen voor de luxelabels. Zij ontwerpen en produceren al op moordend tempo kleren, maar de grote ketens zullen altijd sneller zijn.

Na een modeshow duurt het pakweg vijf à zes maanden voor de ontwerpen ook echt in de rekken liggen. Ruim de tijd dus voor ketens om exacte kopietjes te maken en die een paar weken later al uit te brengen. Nu hebben enkele ontwerpers een manier gevonden om de imitators een koekje van eigen deeg te geven.

Volgens The Wall Street Journal, focussen merken zoals Proenza Schouler en Mary Katrantzou (beiden bekend om hun rijkelijk gebruik van prints) zich meer en meer op handgemaakte stoffen. Prints en speciale vormen zijn immers gemakkelijk na te maken, maar een zelfgeborduurde stof of met de hand bezette kraaltjes niet.

Vandaar dus dan de koningin van de prints Katrantzou steeds vaker voor sobere stukken in prachtige materialen koos. "Het is onmogelijk voor modeketens om de kwaliteit en het handwerk na te bootsen", vertelde ze aan WSJ. "Ik denk dat dat het enige verschil is dat we kunnen maken als luxemerken. De kleren mogen dan niet overal verkrijgbaar zijn en het duurt langer voor ze te koop zijn, dat maakt ze net speciaal en uniek." (br.hln)

04-02-2015 om 11:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In 2015 knippen we onze jeans massaal af

In 2015 knippen we onze jeans massaal af

http://static2.hln.be/static/photo/2015/6/11/5/20150202140251/media_xll_7456670.jpg

Als we de streetstylesterren mogen geloven, dan wordt de afgeknipte jeans tot net boven de enkels een gigantische trend. Gedaan dus met braafjes omplooien, dit jaar gaan we met zijn allen voor een ruigere look. Hoe je dat precies doet, leggen wij je uit.

Jeans tot aan de enkels is lang weggeweest, tot vorig jaar. Plots plooide iedereen massaal zijn broek om, en in zowat elke winkel vond je voorgeplooide exemplaren. Let wel: het ging niet om de broek tot halverwege de kuiten. Die bleef met gegronde reden op de 'absoluut te vermijden' lijst staan. Maar trends veranderen snel, omplooien is ondertussen al helemaal passé.

In 2015 halen we de schaar erbij en knippen we de zoom af in plaats van te vouwen. In de winkel vind je ondertussen al een hoop modellen die op voorhand afgeknipt zijn, maar de echte hipsters doen het gewoon zelf. Waar moet je op letten?

- Was je jeans niet op voorhand, maar gebruik een exemplaar dat al een paar keer gedragen is. De stof is dan soepeler en werkt beter mee.

- Trek de broek aan en teken een lijn net boven je enkels (met krijt of potlood). Werk bij met een meetlat wanneer je de broek terug uitgetrokken hebt.

- Was en droog je jeans machinaal na het knippen. Trek daarna nog wat extra draadjes uit met een pincet, voor een ruiger effect. (br.hln)

02-02-2015 om 18:19 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijlvol in de sneeuw: zo doen bekende fashionista's het

Stijlvol in de sneeuw: zo doen bekende fashionista's het

http://static1.hln.be/static/photo/2015/11/3/10/20150202112827/media_xll_7456390.jpg

Joy Anna Thielemans in Noorwegen, Sofie Valkiers in de bergen en Tiany Kiriloff in de licht besneeuwde straat.

De laatste dagen trakteerden de weergoden ons op een flinke portie sneeuw. Veel vrouwen gooien nu alle stijlregels overboord en gaan dan volledig voor het comfort. Wij verzamelden de beste tips van fashionista's die zich niet laten afschrikken door wat winterse buien om immer stijlvol door het leven te gaan, zonder hun leven op hoge hakken te riskeren.

De Amerikaanse Mode-expert Tim Gunn (die je van Project Runway kent) zegt dat een gewatteerde jas met stiksels in ruitpatroon de beste optie is. Hierdoor lijk je wel een tikje 'volumineuzer'. Om warm te blijven tijdens de koude dagen en er wat slanker uit te zien, investeer je best in een wollen mantel die getailleerd is. Ook een paar degelijke handschoenen, bijvoorbeeld in leder, zijn een must. 

Tiany Kiriloff toont hoe je het toch warm kan houden in een rok. Ga voor een midi-model met print, trek een paar stevige laarzen en een lederen jas met vacht binnenin aan. Je hoofd sier je met een gezellige muts (bij voorkeur met pompom voor de ludieke toets).

De chique modeblogster van Het Laatste Nieuws Sofie Valkiers houdt het warm in de besneeuwde met een hippe parka in donkergroen, een skinny jeans en een warme Ugg-laarzen met studs.

Thuis-actrice Joy Anna Thielemans geniet momenteel van een frisse vakantie in Noorwegen. Ook zij is duidelijk fan van de parka in combinatie met hippe sneeuwlaarsjes. Haar hoofd en nek houdt ze, net zoals tal van fashionable BV's, warm met de gebreide creaties van LN Knits.

Fashionista's in New York houden momenteel massaal hun voeten warm met Sorel-laarzen. Dit schoeisel is het perfecte compromis tussen warme voeten, een stevige grip in de sneeuw en een hip ontwerp.

Warmbloedige dames kunnen zich net als Kim Kardashian in een bonten bikini in de sneeuw wagen. Met gigantische bigfoot-laarzen om ijsklompen als voeten te vermijden. (br.hln)

02-02-2015 om 12:17 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is het populairste modemerk van het moment (en niemand kent het)

Dit is het populairste modemerk van het moment (en niemand kent het)

http://static0.hln.be/static/photo/2015/7/6/13/20150130131630/media_xll_7449508.jpg

Het meest exclusieve merk dat je op dit moment kunt dragen, is niet Céline of Chanel, maar Tees by Tina. Een behoorlijk atypisch label dat op het eerste zicht nog het best te omschrijven valt als het huismerk van Makro. En toch staat het in zowat elk gerenommeerd modetijdschrift.

Het Amerikaanse merk Tees by Tina werd opgericht door - hoe kan het ook anders - ene Tina. Oorspronkelijk uitgevonden om meteen na haar Pilates-training te gaan werken, zonder zich te moeten omkleden. De kleding is gemaakt zonder zichtbare zomen, in stretchmateriaal dat zich zet naar eender welk lichaam.  

Exclusiviteit
Als je even naar de website surft, denk je niet meteen aan een high fashion modelabel. De vormgeving ziet er ronduit lelijk uit, de prijzen van de kleren liggen verassend laag en de modellen zijn typische girls next door. Maar dat imago blijkt het hem juist te doen. Het zorgt voor de nodige exclusiviteit omdat niemand ooit verwacht dat modebewuste vrouwen er kleding van zouden kopen. En dat leverde Tees by Tina al een plaatsje op in de Vogue, Harper's Bazaar en Glamour.

Kasjmier
Tevens blijken de items ook écht mooi te zitten rond ieders lichaam. En hoewel ze voor 100 % gemaakt zijn van niet-natuurlijke materialen zouden ze ook nog eens zo zacht als kasjmier aanvoelen, en dat voor bijna geen geld. Het populairste model is de rolkraagtrui. (br.hln)

02-02-2015 om 10:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
31-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echte hipsters hebben pixels in hun haar

Echte hipsters hebben pixels in hun haar

http://static2.hln.be/static/photo/2015/7/14/7/20150130154703/media_xll_7449907.jpg

Move over, ombre en splashlights. De nieuwste haartrend is gearriveerd en past helemaal in het hedendaagse plaatje. Flashy, gedurfd en een tikje nerdy: de gepixelde haardos.

De haarstijl werd gecreëerd door X-Presion, een vooruitstrevend kapsalon in Madrid, en werd al gespot op de promofoto's voor de neoncollectie van Revlon. Maar er is goed nieuws voor de durvers onder ons, want je hoeft niet helemaal naar Spanje af te zakken om mee te doen met de trend. Ook in België kan je met gepixelde haren het kapsalon buitenstappen.

"De techniek is eigenlijk al wat ouder," vertelt Hasret Oztonga, eigenares van het Antwerpse kapsalon Snipsnip. "Maar dat is typisch aan haarmode en mode in het algemeen; alles komt altijd terug. Trends recycleren zichzelf continu. Hier zien we weer een vleugje jaren '80 en '90."

"Hoe lang de kleur blijft zitten is natuurlijk afhankelijk van je haar. Om zulke fluo kleuren aan te brengen moet het eerst gebleekt worden. Daarvoor kijken we altijd eerst naar de toestand van het haar, als het al regelmatig gekleurd of gebleekt is, raden we aan om eerst even een rustpauze te nemen vooraleer weer met kleuringen aan de slag te gaan." (br.hln)

31-01-2015 om 11:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit model (maatje 52) haalt de modewereld overhoop

Dit model (maatje 52) haalt de modewereld overhoop

http://oi61.tinypic.com/28cg1e8.jpg

Welk modemagazine je ook openslaat, de modellen die de kledij tonen, zullen nooit veel meer dan maatje 34 hebben. En toch wist deze Tess Holliday - maatje 52 en 1,65 meter groot - een contract met een groot agentschap binnen te rijven. De dame noemt het een 'mijlpaal' in de modegeschiedenis.

MiLK Model Management ontdekte Tess Holliday - in het echte leven Tess Munster - op Instagram. De eigenaar van het agentschap noemt Tess een "belangrijk rolmodel voor zo veel vrouwen". Toen hij zag dat ze meer volgers had als de meeste modellen, bood hij haar een contract aan, ook al zijn 'plus size' modellen meestal maximum maatje 48 en minstens 1,70 meter groot.

Tess zelf noemt haar contract een mijlpaal in de modewereld. De dame is immers het brein achter de #EffYourBeautyStandards beweging, waarmee ze vrouwen overal ter wereld wil aanmoedigen om van hun lichaam te houden, hoe groot of zwaar ze ook zijn.

De vrouw weet hoe moeilijk het is om niet de perfecte beautynorm te zijn; in onze maatschappij. Op haar zeventiende stopte ze met school omdat ze zo hard gepest werd, en tot op vandaag krijgt ze iedere dag negatieve opmerkingen te verwerken.

Het model vergaarde intussen al meer dan 378.000 volgers op haar Instagramaccount, waarop ze foto's van haar vormen post, gepaard met positieve boodschappen. (br.hln)

31-01-2015 om 11:14 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om er jonger uit te zien zónder geld uit te geven

Tips om er jonger uit te zien zónder geld uit te geven

http://static3.hln.be/static/photo/2015/15/2/8/20150123115209/media_xll_7432283.jpg

De winkelrekken liggen vol met al dan niet peperdure crèmes, serums en lotions die je de eeuwige jeugd beloven. Maar voor je al je hoop op de beautyindustrie vestigt, mag je niet vergeten dat er ook een aantal kostenloze manieren zijn om rimpels te bestrijden. Deze tips houden je huid jong zónder een cent te kosten:

Vermijd strootjes:
Wie zijn lippen veelvuldig tuit, krijgt algauw rimpels rond zijn mond. Laat de strootjes in je cocktail of je milkshake dus links liggen, en drink gewoon van het glas.

Sms slim:
Hou je telefoon op ooghoogte als je met je smartphone bezig bent. Zo zet je je nek niet onder spanning door steeds naar beneden te kijken, en creëer je daar geen rimpels.

Dot vs paardenstaart:
Een heel erg strakke paardenstaart is erg in de mode, maar zet ook veel druk op je haarfollikels. Op termijn kan je haarlijn zo terugtrekken en ga je er ouder uitzien. Een losse dot bovenop je hoofd is een stuk minder schadelijk.

Dep je droog
... in plaats van te wrijven. Ook al heb je een superzachte handdoek, er wordt ferm getrokken aan de huid van je gezicht en lichaam als je wrijft.

Eet genoeg wortels:
Je weet vast wel dat wortels je ogen beschermen, maar daarnaast is caroteen ook goed in de bescherming tegen de vervuilende stoffen en de zon. Op die manier kan je rimpels in je huid voorkomen.

Investeer in een luchtbevochtiger
Een droge huid heeft het moeilijk om tekenen van veroudering op afstand te houden. Zeker in de winter doet de droge, verwarmde lucht in huis je geen goed. Een luchtbevochtiger is dan een kleine investering, en je huid zal je dankbaar zijn.

Slaap voldoende
We noemen het niets voor niets een 'schoonheidsslaapje': de kwantiteit en kwaliteit van je slaap heeft een grote invloed op je huid. Een minimum van acht uur is geen slechte richtlijn om de kans op onstekingen en irritatie te verminderen. Daarnaast slaap je ook best op je rug, zodat je huid niet langs een kant geïrriteerd wordt. (br.hln)

26-01-2015 om 19:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als je dit seizoen één jurk koopt, moet het deze zijn

Als je dit seizoen één jurk koopt, moet het deze zijn

http://static3.hln.be/static/photo/2015/13/14/7/20150122113302/media_xll_7429507.jpg

Stijlvolle dames als Stella McCartney en Alexa Chung hebben dé trend van komende lente geïntroduceerd: de jeansjurk. We leren je wel model je best koopt en hoe je dit combineert om hip het voorjaar in te gaan.

Het Britse topmodel heeft voor modehuis AG Jeans een hele denimcollectie ontworpen. De kersverse ontwerpster blies de jeansjurk nieuw leven in voor de lente. Ze tekende een strak en kort silhouet, een model dat geschikt is voor zelfzekere dames. Andere modehuizen als Chloé en Stella McCartney hebben gelukkig meer flatterende alternatieven gemaakt.

Zo draag je deze trend:

- Een klassieke kraag vraagt om een casual look. Beperk de accessoires tot een minimum voor een nonchalante look. 

- Modehuis Marques'Almeida werkt met gerafelde zomen. Een trend die elk jaar waar de twee designers dol op zijn. Deze grungy-stijl voor durvers maak je helemaal af met een paar stoere laarsjes.

- Gucci experimenteerde met verschillende texturen en jeanssoorten. Probeer dit seizoen buiten de lijntjes te kleuren met deze denimtrend, bijvoorbeeld een onverwachte snit. Details aan de schouders brengen je figuur in balans en vragen om een minimum aan accessoires.

- Je zot helemaal goed met een salopet-jurk. Durf te combineren met een polo-shirt of draag er een trui onder op koudere dagen. Het perfecte schoeisel hieronder zijn de platte 'mannenschoenen' of sneakers. (br.hln)

24-01-2015 om 10:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je de jurk met gaten zonder zorgen om buikje

Zo draag je de jurk met gaten zonder zorgen om buikje

http://static3.hln.be/static/photo/2015/9/14/3/20150120151058/media_xll_7424373.jpg

Het rode loperseizoen draait op volle toeren in Hollywood met tal van awardshows. Heel wat sterren kiezen nu voor een jurk met uitsparingen aan de taille. Wij leren je hoe deze look te kopiëren met een flatterend effect voor je buik.

De manier om dit soort jurk te dragen zonder dat je constant denkt aan piepende 'vetrollen' is met een driehoekje ter hoogte van je ribben. Jennifer Aniston, die zich overigens geen zorgen om haar buikje moet maken, toont hoe het moet. De stukje bloot vlees trekt de aandacht naar je bovenkant, vermijd daaorm opvallende halskettingen.

Een uitsparing aan de zijkant accentueert je rondingen zonder dat je te veel van jezelf blootgeeft. Hou de gaatjes zo klein mogelijk, een look als Kate Hudson op de Golden Globes is een beetje overdreven en niet meteen geschikt voor een avondje op café of een dagje shoppen.

Onzekere dames die deze trend willen kopieren, kunnen best de gaatjes naar de zoom verplaatsen. Dit helpt ook je andere lichaamsdelen optisch af te slanken doordat de aandacht naar de benen gaat. Een andere manier om te flirten met deze trend is de top met split. Let op met witte tinten, want die flatteren je bleke winterteint niet.

Een andere subtiele manier om wat vlees te laten zien, is met een rugdecolleté. Erg belangrijk is te investeren in een goede beha en controleer zeker of er nergens lingerie komt piepen.

Ook tijdens de zomermaanden zal deze modetrend nog overheersen, maak dus nog van de laatste soldenweken gebruik om je eigen gatenjurk te scoren. (br.hln)

21-01-2015 om 12:57 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
16-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om de perfecte jeansbroek te vinden

Tips om de perfecte jeansbroek te vinden

http://static2.hln.be/static/photo/2015/10/0/13/20150115154139/media_xll_7413088.jpg

Het is vaak een nachtmerrie om de perfecte jeans te vinden voor je figuur. Een foute pasvorm of maat en het lijkt wel alsof je tandpasta opnieuw in de tube probeert te knijpen. Maar er is hoop: News.com geeft enkele tips om de perfecte jeans te vinden voor jouw specifieke figuur, en dat zonder met een zenuwinzinking thuis te komen.

Iedereen heeft nood aan zeker één goede jeansbroek in zijn kleerkast, maar er eentje vinden is geen gemakkelijke opdracht. Niet getreurd, met de volgende tips kom je al heel ver en kan ook jij de perfecte jeansbroek in huis halen.

Koop er geen als je je dik voelt.
De eerste regel is om enkel om een jeansbroek te winkelen als je je goed in je vel voelt. Als je je lelijk voelt en 'een dikke dag' hebt, moet je je zoektocht staken. Ga een jeans kopen met zelfvertrouwen!

Ontken je vormen niet
Een fout die mensen maken is om hun - vaak ingebeelde - vetrolletjes te verbergen achter een vormeloze en veel te grote jeans. Dit is de meest onflatterende keuze die je kan maken. Anderzijds moet je jezelf ook niet in een te kleine maat proberen te wurmen, want ook dit is niet mooi noch comfortabel.

Zoek een snit die bij jou past.
Durf aan verkoopsters te vragen welke pasvormen bij jouw figuur passen en welke zeker niet. Merken zoals Levi's en Jeans West hebben zelfs specifieke jeansbroeken voor alle maten, vormen en lengtes. Ze berekenen welke jeans het beste bij jouw figuur past. Zo vermijd je een miskoop.

Durf te kiezen voor een jeans voor het andere geslacht.
Ook al staat er op het etiket dat de jeans waar jij je hart aan hebt verloren voor mannen is, laat dat je niet tegenhouden. Jeansbroeken voor mannen passen voor sommige vrouwen nu eenmaal heel mooi. Who cares!?

Stoor je niet aan de maat op het etiket.
Als je vorige jeans een bepaalde maat had, ga er dan niet vanuit dat dit jouw maat is. Verschillende merken impliceert verschillen in maten en zelfs bij hetzelfde merk kan de maat van de ene tot de andere snit verschillen.

Koop een jeans strak.
Als je dit doet, kan het soms wat oncomfortabel zijn om je jeans aan te krijgen als ze uit de was komt, maar koop toch maar best je jeans een beetje strak. Beter te strak dan te los, anders zakt ze af na een dag dragen.

Was altijd je jeans voor ze aan te trekken.
Een jeans is op zijn mooiste als ze net uit de was komt. Loop niet lang rond in een ongewassen jeans, maar straal in een strak en frisgewassen paar (br.hln)

16-01-2015 om 10:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getest: zelfs als je in kleren knipt, neemt Zalando nóg je spullen terug

Getest: zelfs als je in kleren knipt, neemt Zalando nóg je spullen terug

http://static0.hln.be/static/photo/2015/13/12/1/20150112121322/media_xll_7403971.jpg

Bijna elke kledingwinkel draait gekochte stukken binnenstebuiten als een klant iets terugbrengt, maar bij Zalando blijkt men heel veel door de vingers te zien. Een testpanel van drie modebewuste jongedames - Evelien, Annelies en Heidi - overtraden de retourregels maar liefst vier keer, als experiment om te zien hoever ze kunnen gaan zonder er geld bij in te schieten. Verrassend ver zo blijkt, vlekken en scheuren inbegrepen. Hallo Zalando? "Wij willen geen enkele klant bruuskeren."

Eén dag dragen (met etiketten)
Omdat je volgens Zalando's retourneervoorwaarden labels niet mag verwijderen, beginnen de dames braaf en dragen ze hun outfits één dag op kantoor met de etiketten er aan. Om de schoenzolen 'ongebruikt' te houden, trekken ze hun schoenen pas op het werk aan en voor ze het gebouw verlaten weer uit. In één tuniekje is een zweetluchtje gekropen. Dat geld is weg, denken ze. En toch: betaald: 918,15 euro, teruggekregen: 918,15 euro.

Twee dagen ongelimiteerd dragen
Bij de volgende outfits verwijderen de dames de etiketten. Ze dragen de kleren een weekend. Een onvoorzichtige caféganger doopt een jurkje met een halve pint. Gevolg: een duidelijk verschaald bierluchtje. Ook in de rest van de outfits hangt na twee dagen een niet zo fris geurtje. Schoenen hebben zichtbaar de straatstenen gevoeld. Zonder gêne wordt alles verkreukeld op een hoopje in de retourneerdozen gegooid. Het resultaat? Betaald: 973,3 euro, teruggekregen: 973,3 euro.

Versmachten met sigarettengeur
De eerdere terugbetalingen kunnen toeval zijn dus besluiten de dames Zalando opzichtig te bruuskeren. Alle bestelde outfits worden bijna vijf uur 'gemarineerd' in het rokerslokaal. Elk kledingsstuk stinkt tot in de kleinste vezel naar sigaretten. Maar ook nu is het resultaat ronduit verrassend. Betaald: 944,15 euro, teruggekregen: 944,15 euro.

Hier komen de gaten en vlekken
Slikt men bij Zalando dan alles? De vrouwen besluiten om echt brutaal te worden. Opnieuw dragen ze outfits twee dagen. Over verwijderde labels, penetrante luchtjes en zwarte zolen bekommeren ze zich niet meer, want dat mag blijkbaar. Het grote geschut dus. Op de mouw van een vest belandt ketchup. Een blazer krijgt een uitgesmeerde toef tandpasta over zich heen. Het grootste slachtoffer is een jumpsuit: die wordt bewerkt met lipstick en zelfs met een schaar. Dit kan Zalando toch niet ongemoeid laten. Maar Zalando neemt alles terug. Betaald: 609,5 euro, teruggekregen: 609,5 euro.

Hallo Zalando?
Zo streng de regels op de website lijken, zo soft is het retourbeleid van Zalando in praktijk. Hun reactie? "Omdat we met elke klant een goede relatie nastreven, gaan we ervan uit dat niemand geretourneerde goederen bewust beschadigt. Wij geven de klant het voordeel van de twijfel. We willen een relatie van wederzijds vertrouwen", klinkt het bij het Duitse hoofdkantoor.

"Als één klant meermaals opzettelijke beschadigde stukken terugstuurt, eigenen we ons het recht toe om niets terug te betalen. Wat ook bij jullie gebeurd zou zijn, mocht een brutale vijfde stap ondernomen zijn. Bovendien worden volgende retourzendingen op die naam extra onderzocht."

Wat gebeurt er met beschadigde kledingstukken? "Distributiecentra van Zalando hebben een afdeling waar werknemers wassen en strijken. Raken geurtjes en vlekken eruit, dan wacht die kledij gewoon op een volgende klant. In Berlijn en Frankfurt opende Zalando ook twee fysieke outlet stores waar beschadigde kledingstukken en schoenen met forse kortingen worden aangeboden", zegt retailexpert Jorg Snoeck van RetailDetail, die dat zelf bij Zalando in Duitsland vaststelde. Zalando bevestigt dit. (br.hln)

12-01-2015 om 12:35 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dertig mensen werkten aan jurk Keira Knightley

Dertig mensen werkten aan jurk Keira Knightley

http://static0.hln.be/static/photo/2015/0/4/8/20150112053748/media_xll_7403198.jpg

Sterren doen traditioneel hun opperste best om bij prijzengala's in stijl op de rode loper te verschijnen. Om Keira Knightley een spraakmakende entree te geven bij de Golden Globes zondag moesten dertig man aan het werk, vertelt ze aan E! News.

"Kennelijk vergde het dertig man om deze week mijn jurk te maken, dus ik wil ze alle dertig ontzettend bedanken", vertelde de actrice nadat ze arriveerde bij de uitreiking van de Golden Globe Awards.

Daar hoopt ze haar nominatie voor haar bijrol in 'The Imitation Game' te verzilveren. Mocht ze later op de dag in blijdschap uitbarsten, dan is te hopen dat haar champagne niet over haar jurk heen gutst. "Het maakt me echt bang, wat als ik iets mors? Ik zou me ontzettend schuldig voelen, dus hopelijk gebeurt dat niet." (br.hln)

12-01-2015 om 11:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!