Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

20-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke trendy pony past bij jouw gezicht?

Welke trendy pony past bij jouw gezicht?


http://oi46.tinypic.com/kmhef.jpg
Michelle-Williams


De pony is helemaal terug en alomtegenwoordig op de rode loper. Dit lijkt een erg gedurfd kapsel, maar het voordeel is dat er een stijl bestaat voor elke vorm van gezicht, zodat dit iedereen flatteert.

 Vierkant gezicht
Een scherp gezicht vraagt om een zachte pony, dus als je een uitgesproken kaaklijn hebt, ga je best voor een pony die je naar een kant kamt om je uitgesproken trekken in evenwicht te brengen. Vraag dus aan je kapper om deze naar een kant te knippen, laat de uiteinden ook wat uitdunnen. Laat je inspireren door actrice Reese Whitherspoon.

Ronde trekken
Een rond gezicht kan best voor een zijscheiding gaan in plaats van voor een volle pony. Deze laatste deelt namelijk je gezicht in twee en geeft een ronder effect, ook een iets langere versie flatteert je het beste. Door de rest van je lokken lang te houden, kun je je gezicht optisch verlengen. Actrice Michelle Williams toont hoe het moet.

Hartvormig gezicht
Heb je net als actrice Jennifer Love Hewit een hartvormig gezicht? Dan laat je best je pony groeien tot deze aan je jukbeenderen komt. Kam deze naar een kant, dit flatteert je gelaatstrekken het best. Een kortere pony zal de aandacht naar je breed voorhoofd trekken en dat is net wat je niet wil.

Ovaal gezicht
Zangeres Jessie J heeft een ovaal gezicht, wat als de ideale vorm wordt beschouwd. Dit betekent dat je met elke mogelijke pony staat. Met een vol, recht exemplaar ga je voor gewaagd en creëer je snel een volledig nieuwe look. (br.hln)


20-07-2012 om 12:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat mannen echt van je make-up vinden

Wat mannen echt van je make-up vinden


http://oi50.tinypic.com/34pylcn.jpg


Als je een knappe man tegen het lijf loopt kan je maar beter zorgen dat je ogen er opperbest uitzien, liefst met een beetje make-up. Zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek.

81% van de mannen kijkt het eerst naar de ogen van een vrouw en 19% kijkt als eerste naar de lippen. Mannen houden vooral van donkere kleuren rondom de ogen, terwijl vrouwen dan weer eerder voor speelse kleurtjes zouden kiezen op een date.


Denk je extra te scoren met valse wimpers? Dan heb je het grondig mis. Mannen haten alles wat er vals uitziet. Ook bij wimpers weten heren echt wel dat je geen verleidelijke wimpers hebt van 2 centimeter lang. Weet je niet goed welke make-up je nu best verkiest? Te veel is nooit goed, zo vinden de meeste mannen, maar helemaal niets ook niet. Een beetje oogmake-up en wat lipgloss zijn dan weer perfect. En als je kiest voor een lichte foundation, zien die mannen dat toch niet!
Kleine foutjes

Uit een recent onderzoek blijkt dat vrouwen met hun twee hersenhelften iemand beoordelen, terwijl mannen enkel de rechterhelft gebruiken. Hierdoor merken vrouwen kleine foutjes van mannen sneller op, terwijl mannen enkel het geheel zien: zij is heet zonder naar kleine foutjes in de make-up of kledij te kijken.

Ook blush kan wonderen doen, een beetje rode wangen zorgen er namelijk voor dat mannen denken dat je gezonder bent en je dus een geschikte partner bent om zich bij voort te planten. Qua lipkleuren ga je best niet te hevig. Mannen denken dan al snel "zal dat niet op mij afgaan als we kussen", waardoor ze minder snel geneigd zijn om tot het zoenen over te gaan. (br.she)


19-07-2012 om 18:10 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anne Hathaway in ruitjesjurk

Anne Hathaway in ruitjesjurk


http://oi49.tinypic.com/29da82d.jpg


Anne Hathaway staat in de belangstelling, dat is wel het minste dat je kan zeggen. De schuldige is de aanstormende première van de nieuwe Batmanfilm 'The Dark Knight Rises', en daarvoor duikt de actrice op in allerhande tv-shows.

Vaak in het zwart gekleed, op de première in New York verraste ze in het wit. Voor de talkshow 'Late Night with Jimmy Fallon' koos ze iets ertussenin: een zwart/wit geruite jurk. Speciaal aan de jurk was het andere ruitjespartoon (rechter en kleiner) op de hals en borst, gescheiden van de jurk door subtiele, inkervingen die heel wat bloot lieten zien op de borst en de zij.

Een opvallende keuze die de actrice zeker flatteert - maar was het ook een goede keuze? Eén ding is zeker: het was een veiligere optie dan de outfit waarin Anne later te zien was, tijdens een sketch.


19-07-2012 om 17:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rihanna tekent betaalbare kledinglijn

 Rihanna tekent betaalbare kledinglijn


http://oi47.tinypic.com/24lobcz.jpg


Nadat het maandenlang gonsde van geruchten bevestigde de budgetvriendelijke kledingketen River Island dat Rihanna een collectie voor het merk zal ontwerpen, je moet wel nog tot volgende lente wachten om het resultaat te kunnen dragen.

De zangeres legt haar keuze voor dit merk uit: "Ik wilde al een tijdje mijn eigen collectie ontwerpen en het Britse River Island is perfect omdat ik Londen erg inspirerend vind." De roddels over een eventuele samenwerking begonnen toen Rihanna in februari gespot werd op een evenement van het merk in Londen. Ze postte vervolgens op Twitter een foto van zichzelf met een t-shirt van River Island. In maart bekende ze tijdens een interview dat ze zich aan een kledinglijn zou wagen. "Ik werk nu samen met designers omdat ik zelf mode wil ontwerpenn, het gaat om een modebedrijf dat ik respecteer." (br.hln)


18-07-2012 om 20:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo paradeer je rond op het strand: wit, los en luchtig

Zo paradeer je rond op het strand: wit, los en luchtig


http://oi47.tinypic.com/2hx0c3a.jpg


Gwen Stefani werd dit weekend gespot op het strand van Malibu met haar ouders, broer, schoonzus én haar twee schattige zoontjes, Kingston en Zuma. Wat onmiddellijk opvalt, is Stefani's toffe strandlook, die we hier eventjes van dichtbij gaan bekijken.

Wat de strandmode betreft is Gwen Stefani helemaal mee: een strohoed om haar hoofd te beschermen van een overdosis zon, een felle retrozonnebril om strategisch haar kids te spotten zonder verblind te worden door het zonovergoten strand en een luchtige, losse outfit die haar stoere luipaardprintbikini bedekt (én onthult).

Trendy, comfortabel en fris, beter kunnen we deze outfit niet omschrijven. Een loshangend, ietwat transparant wit truitje dat een beetje buik laat zien én ook Gwens bikinitopje in de verf zet.

Doe daar nog een losse, lange witte rok bij, een enkelsieraadje, wat armbandjes en teennagelak die aansluit bij de fleurige zonnebril en je krijgt het perfecte recept voor een geslaagde beachlook. (br.hln)


17-07-2012 om 20:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beha van 1 miljoen dollar

Beha van 1 miljoen dollar


http://oi48.tinypic.com/6h6t6d.jpg


Wie spontaan verliefd wordt op deze beha, kan maar beter een flinke spaarpot hebben, de lotto winnen of rijk trouwen want je telt er maar liefst 1 miljoen dollar voor neer. De duurste is het niet: een Fantasy Bra van Victoria's Secret kostte enkele jaren terug meer dan 3 miljoen.

Waarom?  Omdat de beha voor 501,46 karaat aan 'fancy cut' gekleurde diamanten bevat, gezet in 750 gram goud van 18 karaat.

Het ontwerp kostte 3 maanden, het maakproces hield 40 mensen een jaar lang bezig.

Het stukje lingerie doet denken aan de Fantasy Bra die Victoria's Secret elk jaar op de markt brengt, met al even waanzinnige bedragen aan vastgekleefd. Wat is het verschil dan?

"Het verschil tussen onze beha en die van Victoria's Secret, is dat onze beha geen stof bevat. Bij Victoria's Secret worden de diamanten in de stof verwerkt, bij ons is het puur goud en diamant", legt Anthony Aubry van Birmingham Estate and Jewellery in Detroit uit.

We willen zelfs niet raden naar het gevoel van deze beha, laat staan het draagcomfort... (br.hln)


14-07-2012 om 16:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jessica Biel steelt de show op de Espy Awards

Jessica Biel steelt de show op de Espy Awards


http://oi46.tinypic.com/wwn1oo.jpg


Gisteren was het weer tijd voor de Espy Awards (Excellence in Sports Performance Yearly), een ideale gelegenheid dus om toffe outfits te spotten. De grote winnaar van de avond is zonder twijfel actrice Jessica Biel, die met een stijlvolle en toch edgy outfit de show wist te stelen.

Retro met een neon toets, beter kunnen we deze geweldige look niet omschrijven. Wie enkel het kapsel en het kleedje ziet, zou denken dat Jessica Biel een schattig, braaf meisje is, maar wanneer de knalgele fluohakken in beeld komen, wordt de outfit plots heel wat gewaagder.

De witte jurk is enorm flatterend en zet haar boezen en smalle taille extra in de verf. De speelse openwaaiende rokpartij past perfect bij Jessica's karakter, die als we op de foto's mogen afgaan best wat humor heeft.

Kapsel, make-up, maar vooral de schoenen maken deze look helemaal af! Een zijwaartse frou-frou, een simpele paardenstaart en zeer natuurlijke visagie maken duidelijk dat eenvoud nog altijd sieren kan. En dan zijn er de neon hakken, die ons positief wisten te verrassen door helemaal niet te clashen met de rest van de maagdelijk witte outfit.(br.hln)


12-07-2012 om 21:50 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet het rotweer: voel je zomers met deze stijltips

Vergeet het rotweer: voel je zomers met deze stijltips


http://oi48.tinypic.com/vewtux.jpg


Als het op outfits aankomt met een zomerse uitstraling, kunnen we volgens de stijlexperten van onder andere Beyoncé wel wat leren van zangeres Miley Cyrus. Hoewel haar rock-'n-roll look ongetwijfeld niet iedereen kan bekoren, zijn er toch een aantal trucjes die onmiddellijk zorgen voor dat zomerse gevoel.

"De zomer draait helemaal rond comfort en rond het benadrukken van de lichaamsdelen waar je absoluut trots op bent", stelt Ugo Mozie, stylist van niemand minder dan Beyoncé.

Miley mikt strategisch op het tonen van haar benen door speelse, stoere shortjes te dragen. Regen of niet, van zodra de temperaturen het een beetje toelaten, is een toffe short altijd een winnaar. Om te weten welk exemplaar perfect past bij jouw figuur, kan je terecht in de lees-ooks.

"Pastel- en citrustinten zijn helemaal in en een knappe kleur kan de aandacht helemaal naar jou toe trekken", deelt Daver Campbell, eveneens stijlexpert in sterrenland. Ga op zoek naar contrasterende kleuren en durf ook prints te combineren of kies een leuk kleedje in de kleur die jou flatteert.

"Op een casual dag gaat Miley voor een short met een eenvoudige tanktop en fantastische accessoires. Ze is gek op kleurrijke handtassen, fluo armbanden en toffe riemen", klinkt het. Felle accessoires zijn de ideale middenweg voor wie liever niet van kop tot teen in kleur rondloopt. (br.hln)


11-07-2012 om 21:01 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
10-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bent u klaar voor de nieuwe trendzool?

Bent u klaar voor de nieuwe trendzool?


http://oi49.tinypic.com/keal4m.jpg



Plateauzolen? Zo zomer 2012. Vrouwen die nu al stijlvol voor de dag willen komen, schaffen zich een paar stappers aan die dit najaar hoge ogen zal gooien. Welke kleur u daarbij verkiest, maakt niet zoveel uit. De zool des te meer.

Denk Lady Gaga maar dan iets minder uitgesproken. Zo kunnen we de nieuwste zool nog het beste omschrijven. het plateautje vooraan stopt pardoes op driekwart van je ondervoet. De hakken worden door het platformpje immens hoog en toch draagbaar. Al ziet het er wel een beetje vreemd uit.

Nicholas Kirkwood en Charlotte Olympia zijn maar enkele van de schoenendesigners die tonen hoe het moet. De schoenen zijn verkrijgbaar via netaporter.com. Prijzen schommelen rond de 650 euro. (br.she)


10-07-2012 om 16:56 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gwyneth Paltrow lanceert eigen shirt en jeans

Gwyneth Paltrow lanceert eigen shirt en jeans


http://oi46.tinypic.com/2zztd8w.jpg


Gwyneth Paltrow creëerde enkele jaren geleden haar eigen stijlwebsite Goop.com. Tot voor kort vond je daar niet veel meer dan Gwyneth's onrealistische trainings- en voedingsschema's, maar nu kan je er ook kledij kopen.

Paltrow werkte voor een wit shirt samen met Kain Label. Het T-shirt kost je 90 dollar, heeft maar 1 maat en ziet er niet erg speciaal uit. Zeker niet voor zijn 90 dollar. De samenwerking met MiH Jeans lijkt dan wel weer geslaagd. Het merk creëerde voor (met?) Paltrow een bootlegjeans met hoge taille. Voor een exemplaar tel je 200 dollar neer, maar het merk gaat er prat op dat het de meeste lichaamsvormen prachtig zal staan. (br.she)


10-07-2012 om 13:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recessie transformeert vrouw in jager-verzamelaar

Recessie transformeert vrouw in jager-verzamelaar


http://oi45.tinypic.com/15q50ma.jpg


Primaire driften vieren hoogtij in de winkelstraten als we de laatste shoppinganalyses mogen geloven. Door de recessie zouden vrouwen zich steeds meer als jager-verzamelaars gaan gedragen met als enige missie het binnenhalen van goede koopjes.

Uit een onderzoek van TK Maxx blijkt dat meer dan een kwart van dames tussen 18 en 24 alles zouden doen om het alfavrouwtje van de fashionstam te zijn. Ze zijn zelfs bereid vriendinnen de loef af te steken als het aankomt op goede koopjes.

Gedragspsychologe Donna Dawson verklaart: "De recessie dwingt consumenten hun koopgedrag te wijzigen om te 'overleven'. Het is dan ook niet verrassend dat vrouwen shoppen nu zien als een uitdagende jacht. Het beloningssysteem in de hersenen focust op het binnenhalen van strategisch gekozen koopjes want meer dan de helft van deze 'Hunter-Gatheristas' voelt zich tegenwoordig pas goed als de jacht een succes was".

Ongeveer 81 procent plant haar shopdag tegenwoordig met militaire precisie. Zo wordt onder meer nauwkeurig uitgestippeld welke winkels dames zullen bestormen door websites, blogs en magazines af te schuimen. Twee op drie vrouwen geeft bovendien aan dat ze nog zelden faalt in haar jacht. (br.hln)


09-07-2012 om 12:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Assepoesterschoentje van Louboutin

Het Assepoesterschoentje van Louboutin


http://oi49.tinypic.com/2hwkzsk.jpg


Eindelijk: het Assepoesterschoentje van Louboutin is voorgesteld aan de wereld. Opvallend genoeg is het schoentje geen muiltje en niet van glas ('te onpraktisch'), noch doorzichtig.

Ontwerper Christian Louboutin opteerde voor een open toe-schoen uit kant en Swarovski-kristallen, met de bekende Louboutinkenmerken: rode zool en een hak van 12 centimeter. De perfecte hoogte om een schoen te verliezen bij het afrennen van trappen...

De tip van de schoen en de hiel zijn versierd met een grote, glanzende vlinder, op de rest van de schoen zijn in het kant bloemen verwerkt. De hak, zool en enkele bloemen zijn versierd met kristallen.

De schoenen zijn vrouwelijk, romantisch, elegant, schitterend en... (waarschijnlijk) onbetaalbaar. Een prijs is niet gekend, maar aangezien een gewone Louboutin je gemakkelijk enkele maandlonen armer maakt, kan verondersteld worden dat deze limited edition met de vele kristallen nog enkele nullen extra krijgt.

De schoen werd gemaakt naar aanleiding van de Blue-Ray versie van de iconische Disneyfilm uit de jaren '50. "Assepoester is niet alleen iconisch als het aankomt op schoonheid, elegantie en sprookjesliefde, maar ook als het gaat om schoenen. Haar verhaal dicteerden mij het ontwerp, het zit allemaal in het sprookje", legt Christian Louboutin zijn inspiratiebron uit. Eerder zei hij al enorme fan te zijn van het sprookje.

De ontwerper speelt ook mee in het zes minuten durende reclamefilmpje. Hij speelt een schoenmaker onder grote druk, die hulp krijgt van vriendelijke dieren maar hij vindt pas inspiratie als hij een moderne Assepoester ziet zwoegen terwijl ze droomt van een beter leven. (br.hln)


09-07-2012 om 07:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soldentip: deze trends draag je volgende herfst ook nog

Soldentip: deze trends draag je volgende herfst ook nog


http://oi50.tinypic.com/112gaqw.jpg
Dit koop je wel: camelbroek, kokerrok met druk patroon en zwarte kanten jurk in uitverkoop bij Asos.com.


Het zou zonde om kledingstukken in de uitverkoop te kopen die je volgende seizoen niet meer kan dragen omdat ze uit zijn. We zetten daarom op een rijtje wat nog zeker in blijft en wat helemaal heeft afgedaan.

Hoewel bij bijvoorbeeld Dries Van Noten heel wat bloemenprints zagen afgelopen lente, zal dit patroon helemaal verdwenen zijn tegen komende herfts. Felle, maar minder sierlijke  patronen zijn daarentegen wel een goede optie, we zagen dit onder meer bij Carven, Marc Jacobs en Stella McCartney.

De peplum, het stukje extra stof aan de heupen, bij rokken heeft helemaal afgedaan. Je kunt deze probleemzone dus niet langer verstoppen onder een strategisch geplaatste franje. Tijdens deze soldenperiode ga je dus beter op zoek naar een eenvoudige kokerrok zoals we zagen op de catwalk bij Sonia Rykiel, Burberry en Gucci.

Het topje dat je buik ontbloot heeft na de zomer afgedaan. Je hebt gelukkig wel niet voor niets al die buikspieroefeningen gedaan. Alles draait om de strakke taille deze herfst aangezien designers de buik dichtsnoerden met een riem. In de uitverkoop zoek je dus best naar een brede riem die je hoog in de taille kunt dragen.



http://oi47.tinypic.com/34so0np.jpg
Dit koop je niet: de jurk met peplum, het korte topje en jurkje met bloemenprint in uitverkoop bij Asos.com.


Zachte zuurstokkleurtjes hebben afgedaan, deze herfst hou je het klassiek met zwart, grijs en niet te vergeten: camel. Als je wat kleur wil toevoegen, zorg dan dat het rood is.

De brede broek, die soms wat aan een pyjama doet denken, mag je wegstoppen tot volgende lente en ruilen voor eentje die onderaan nauw aansluit, zoals we al op de catwalk zagen bij Sonia Rykiel, Prada en Marni.

De twentiesjurk, zoals we bij Gucci zagen, heeft afgedaan. Als je voor vintage wil gaan, kies dan stukken uit de seventies. Denk aan sierlijke patronen, maatpakken met strakke broeken en contrastrerende kleuren. Ook met een witte jurk zit je volledig fout. Het is beter wat kleur in je kleerkast te brengen met een rode outfit, combineer met camel en grijs om helemaal stijlvol te zijn.

Voor wie makkelijk wit vuil maakt, is er goed nieuws. Als je komende herfst kant wil dragen, kies je best voor zwart. Laat de goth in je los en doe inspiratie op bij modehuizen als Givenchy, Dolce & Gabbana. (br.hln)


06-07-2012 om 17:08 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
05-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ondanks 3.109 stuks in kast heeft vrouw niets om aan te trekken

Ondanks 3.109 stuks in kast heeft vrouw niets om aan te trekken


http://oi48.tinypic.com/1g3nyb.jpg


Een gemiddelde dame spendeert in haar leven bijna 105.000 euro aan kleding in haar leven, maar ondanks deze hoge som heeft 60 procent het moeilijk een outfit te kiezen voor de werkdag of een avondje uit met vrienden, als we Britse cijfers mogen geloven.

Een rondvraag bij meer dan 1000 volwassenen bracht aan het licht dat vrouwen tijdens hun leven 3.109 kledingstukken kopen, dat zijn 271 paar schoenen (goed voor 17.409 euro), 185 jurken (9.581 euro) en 145 handtassen (6.746 euro). 41 procent van de dames verandert minstens twee keer per dag van outfit, brengt vijf keer per dag haar make-up opnieuw aan en een kwart controleert zichzelf meer dan vier keer per dag in de spiegel.

Tien procent koopt minstens wekelijks een kledingstuk of accessoire tijdens de middagpauze meteen na het werk naar een speciale gelegenheid te gaan. 14 procent verborg al aankopen voor haar partner. Een op de acht heeft altijd een paar schoenen op haar werk liggen zodat ze deze kan omruilen voor een avondje uit.

Jongere leeftijdsgroepen hebben de grootste kans om het meeste geld uit te geven aan kleding. Wie jonger dan 25 is, stevent af op een totaal van 161.782 euro tijdens haar leven. 55-plussers zijn spaarzamer en zullen maar 79.164 euro aan kledij uitgeven. Julie Spearman, van de het bedrijf 'Sure for Women' dat het onderzoek liet uitvoeren: "Vrouwen lijken nooit genoeg kleren te hebben. Velen voelen de druk om steeds met de snel veranderende trends mee te zijn, dit maakt dat ze steeds nieuwe dingen kopen." (br.hln)


05-07-2012 om 13:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raf Simons scoort met eerste collectie voor Dior

Raf Simons scoort met eerste collectie voor Dior

Klik op de foto om de ganse collectie te bekijken




De eerste collectie die de Belgische ontwerper voor het iconische modehuis Christian Dior is een waar succes. Verschillende celebs wilden de herlancering van Dior niet missen: Jennifer Lawrence, Marion Cotillard, Sharon Stone, prinses Charlene van Monaco en mede-ontwerpers als Olivier Theyskens en Diane Von Furstenberg kwamen opdagen, en natuurlijk zat ook Vogue-hoofdredactrice Anna Wintour op de eerste rij.

De collectie wordt geprezen om zijn vrouwelijkheid, structuur en om het precaire evenwicht tussen minimalisme en uitbundigheid. De nadruk ligt op de taille, die vaak benadrukt wordt met een riem of door de voorgevormde rok. De kleuren waren over het algemeen somber: veel grijs, zwart en donkerblauw met uitschieters naar geel, rood en fuschia.

Ook de manier waarop hij klassieke Dior-elementen (zoals het gebruik van zakken of tweed) eruit puurde, en een moderne twist gaf wordt geapprecieerd.

De commentaren in de internationale modepers logen er niet om:

Cathy Horyn (New York Times)

"Simons start triomfantelijk bij Dior" titelt de NYT. "De kleren zijn vaak zo simpel dat je goed moet kijken voor het opvalt hoe moeiteloos een jurk de lijn van het lichaam volgt of welke mate van detail er toch aanwezig is. Hij haalt het meeste en het beste uit haute couture, en hij is nog maar begonnen."

Donatella Versace

"Raf is zo verlegen! Ik weet niet eens zeker of hij wel beseft hoe goed hij echt is."

UK Grazia

"De nieuwe silhouetten zijn vrij van overdaad en tegelijk spat de jeugdige energie er af. Bij de aanwezige ontwerpers was geen jaloezie te bespeuren, maar solidariteit."

Vogue UK

"Het was alles waar we op hoopten en meer. Een hommage aan Dior en tegelijk een goede mix van modern, onverwacht en clean. Het was nog eleganter dan elegant, en de manier waarop hij Dior respecteerde zonder zichzelf te verloochenen was briljant."

Dior stond altijd bekend om overdaad, grandeur, over-the-top ontwerpen, maar met Simons aan het hoofd lijkt een ander tijdstip aangebroken. Een van meer eenvoudige elegantie, een die niet hoeft te schreeuwen om op te vallen.

Raf Simons (44) was jarenlang de hoofdontwerper bij Jil Sander. Eerder dit jaar verliet hij het merk voor Dior. Daar is hij nog maar de vierde ontwerper sinds Christian Dior zelf. Simons volgt John Galliano op, die werd ontslagen na antisemitische uitspraken. (br.hln)


04-07-2012 om 11:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoptips: helemaal in en (f)out deze zomer

Shoptips: helemaal in en (f)out deze zomer


http://oi50.tinypic.com/34zk6tl.jpg


Het is weer zo ver: de zomersolden zijn een feit. De jacht op toffe zomerse outfits kan beginnen. Graag geven we jou een kort overzichtje mee van dingen die nu helemaal in én (f)out zijn. Zo kan jij gericht grabbelen in de koopjeschaos. Veel winkelplezier!

Helemaal in is de terugkeer naar de jaren '20 en '30 met gladde en zijdezachte stoffen die je lichaam mooi accentueren. Vooral kleedjes met een lage taille (drop waist) en speelse uitsnijdingen zijn een must-have. Combineer ze met meervoudige, glamoureuze halskettingen en toffe hoofbanden.

Dames met rondingen mikken dan weer beter op kleedjes met een hoge taille die van daaruit mooi openvallen. Speur zeker ook naar leuke tailleriemen om lossere jurkjes een accent te geven net onder de borst voor een afslankend effect.

Nog meer vintage
Wie nog op zoek is naar een bikini, grijpt best naar de vintage geïnspireerde modellen want ze zijn he-le-maal in. Denk Brigitte Bardot met polkadots en bloempatronen.

Voor wie graag rommelt in vintagewinkels: ook de excentrieke zonnebrillen zijn weer trendy. Eens je jouw ultieme montuur vast hebt, kan je binnenspringen bij de opticien voor glazen die je ogen goed beschermen tegen uv-stralen.

Bikini en bril binnen? Dan moet je alleen nog je hoofd beschermen op het strand met een leuke strohoed. Je vindt ze ongetwijfeld in ontelbaar veel leuke varianten.

Out en fout: neon
Voor de fans van de extreem felle kleuren, hebben we slecht nieuws want neon is helemaal (f)out. Fashionexperten stellen het zo: "Draag geen neon, niet dit seizoen, niet het volgende, nooit meer". De enige uitzondering op deze 'moderegel' zijn accessoires.

En dan nu van 'fout' naar in: de espadrille. Deze casual schoen kan tellen als een klassieker die voor veel vrouwen toch net iets té nonchalant is om te dragen onder een knaller zomeroutfit. Toch staat hij dit seizoen hoog op de trendlijst en is hij bovendien zeer betaalbaar en extreem comfortabel.

Geen beha, wel bandeau
Een mooie bandeauverzameling blijkt een must deze zomer, aangezien het de ideale behavervangers zijn (althans toch voor dames die geen al te grote cupmaat hebben). Een bandeau brengt bovendien leuke accenten aan je outfits.

Denk bijvoorbeeld aan een kleurrijk exemplaar onder een wit hemdje met de eerste drie (of vier of vijf) knopjes open en een speelse short. Ook bij strapless jurkjes en tanktops is het mooi meegenomen dat er geen behabandjes onderuit komen.

Witter dan wit
Hoewel ook dit een absolute klassieker is, benadrukken we toch nog even graag dat het ook deze zomer trendy is om helemaal in het wit te gaan, op accessoires na. Zeker voor de kleinere dames onder ons kan een 100 procent (gebroken) witte look zorgen voor een vergrotend effect.

Door het te combineren met twee of drie fleurige armbanden (hint: neon is hier wel toegelaten) trek je de aandacht naar je middel, dat door het wit sowieso al langer en slanker lijkt. (br.hln)


02-07-2012 om 20:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom winkelgiganten Zara, Mango en Blanco heten

Waarom winkelgiganten Zara, Mango en Blanco heten


http://oi48.tinypic.com/1t6gd3.jpg


Zara, Mango en Blanco. Drie namen uit twee lettergrepen die om ter melodieust in de oren klinken. Toch doen de namen van de meest succesvolle Spaanse winkelketens geen spectaculair denkwerk vermoeden van het een of andere gigantische marketingteam. Niets is echter minder waar: de goed doordachte bondige namen spelen een belangrijke rol in de uitmuntende verkoopcijfers.

"Een goed gekozen naam is geen garantie tot succes", verklaart Ana Rumschisky, marketingprofessor aan de IE Business School in Madrid. "Er bestaan geen regels of vaste normen over een winkelnaam. Wel moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo moet het kort zijn, makkelijk en vloeiend uitspreekbaar en mogen er geen negatieve connotaties aan vasthangen", gaat de professor verder.

"Het aantal gevallen waar de business slecht draait omwille van een fout gekozen naam is echter miniem, tenzij er natuurlijk een opvallend negatieve bijklank aan vasthangt. Een goede naam kan daarentegen wel op een positieve manier bijdragen aan de verkoopcijfers", verzekert Rumschisky. Hoewel in Spanje 30 tot 50 procent van de winkels de naam van de oprichter dragen, blijken dat uiteindelijk de minst succesvolle bedrijven te zijn.

Zara
De naam Zara werd in het leven geroepen door de grote Spaanse winkelmagnaat Amancio Ortega himself.  Hoewel hij Zara eigenlijk oorspronkelijk Zorba wilde noemen, naar de film van Michael Cacoyannis, zal hij zijn keuze ongetwijfeld nooit beklaagd hebben. Zo is de winkelketen vandaag de dag in maar liefst 84 verschillende landen vertegenwoordigd. De 1659 winkels worden verdeeld over de belangrijkste winkelsteden ter wereld.

Naast Zara is Ortega ook nog trotse eigenaar van de internationale ketens Massimo Dutti, Pull&Bear en Stradivarius.

Mango
Opnieuw geen ingewikkelde marketingstrategieën, maar wel de oprichter zelf, Isac Andic, die met de naam 'Mango' op de proppen kwam. Tijdens een tripje door de Filippijnen botste Andic immers op een "heerlijke, frisse vrucht die tot dusver onbekend was in Europa": de mango. Aangezien de naam in alle talen dezelfde was en er dus geen vertaalproblemen konden opduiken, was Andic in 1984 snel overtuigd om samen met zijn broer Nahman de eerste Mango op te richten in Barcelona.

Blanco
De naam 'Blanco' is afgeleid uit de naam van oprichter Bernardo Blanco Solana. In het kader van de wereldwijde winkeluitbreiding zal Blanco binnenkort echter als 'Suiteblanco' op de zakjes pronken. Door het woordje 'Suite' voor de huidige winkelnaam te plakken, hopen de grote bazen snel de vruchten te kunnen plukken van de uitbreiding.

Momenteel telt Blanco 200 winkels, verspreid over elf landen. In 2012 is het de bedoeling dat er vestigingen bijkomen in Azië, Europa, Noord-Afrika en Latijns-Amerika. Op het einde van het jaar hoopt de keten meer dan zestig winkels buiten Spanje te hebben geopend.

Of de oorsprong van de naam nu te danken is aan een stuk fruit, filmpersonage of de naam van de eigenaar, de Spaanse ketens blijven een onverklaarbare rol spelen in de grote markt der winkelketens. (br.hln)


01-07-2012 om 08:55 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oilily brengt sjaals op de markt

Oilily brengt sjaals op de markt


http://oi50.tinypic.com/71iwzp.jpg


Oilily is stilaan aan een ware comeback bezig. Nadat het even bijzonder stil was rondom het merk, brengen ze nu naast parfums en tassen ook weer een eigen sjaalcollectie op de markt. En het beloofd een erg trendy, volwassen collectie te worden!

Dit najaar brengt Oilily wollen sjaals op de markt. Van paisleymotieven over oosters geïnspireerde designs en vintage prints, alles gecombineerd met levendige kleuren en gedurfde combinaties. De sjaals zelf zijn voor 100% vervaardigd uit fijne wol.

Voor een exemplaar tel je tussen de 69,95 en 99,95 euro neer. De sjaals zijn vanaf augustus verkrijgbaar. (br.she)


30-06-2012 om 22:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De strooien hoed: zo ga je beschermd en stijlvol de zon in

De strooien hoed: zo ga je beschermd en stijlvol de zon in


http://oi49.tinypic.com/1zd26id.jpg


De zon is niet alleen erg schadelijk voor je huid, maar ook voor je lokken. Daarom is het een goed idee om die te beschermen met een leuk zonnehoedje. En die hebben nog een extra voordeel: in combinatie met de juiste zonnebril creëer je een geweldige 'kijk naar mij'-look.

We zagen de trend al op de catwalk, en ook verschillende celebrities lieten er zich al mee spotten. Niet alleen op het strand, want tegenwoordig kan je zo'n zonnehoedje overal dragen.

Weet je niet goed welke hoed je moet kiezen en hoe je die moet dragen? Haal dan inspiratie uit de volgende tips:

Tegenwoordig kan je de zonnehoedjes overal vinden, ook in de betaalbare modeketens. Wie van plan is om het vaak te dragen, investeert het best in een duurder exemplaar. Goedkopere hoedjes zijn leuk om enkele keren te dragen, maar verliezen al snel hun vorm.

De zonnehoedjes bestaan in alle formaten, stoffen en kleuren. Vraag je dus in de eerste plaats af bij welke outfit je hem het liefst wil dragen, en stem je keuze daarop af.

Als je voor de échte retrotrend wil gaan, dan is een strooien hoed de beste keuze. Ga voor een groot, neutraal, beige exemplaar.

Nog leuker wordt het als je zo'n hoed afwerkt met een lint of een sjaal, natuurlijk in een kleur die bij de rest van je outfit past. Ten slotte is afwerken met een gigantische zonnebril een must!

Een zonnehoed kan je eigenlijk bij elke outfit dragen, dus hoef je niet bang te zijn om te experimenteren.

Om een retrolook te creëren, kan je bijvoorbeeld kiezen voor een broek met wijde pijpen of een korte exemplaar (of rok) met een hoge taille. Ook hier geldt: werk af met een reusachtige zonnebril.

De hoedjes werken ook perfect als een accessoire bij de bohémien stijl. Probeer er eentje uit bij een maxijurk of -rok, of een hippiebroek à la Mary Kate Olsen. Werk af met een paar sandalen.

Ten slotte is ook de combinatie met een kort, zomers jurkje een leuk idee. Dat is zelfs de ideale strandoutfit.

Een zonnehoed is ook een uitstekende methode om een bad hair day te verbergen. Maar hoe doe je je lokken het best uitkomen?

Los is natuurlijk de gemakkelijkste oplossing, maar het kan ook anders. Veel vrouwen gebruiken de hoed om hun haren in weg te steken. Dat is vooral handig bij warm weer, omdat je lokken zo wegblijven uit je nek. Kijk maar naar de look van Kylie Minogue.

Daarnaast is het ook leuk om je haren in een lage (eventueel zijdelingse) paardenstaart of vlecht te dragen. Ook een laag knotje is een optie. Succes! (br.hln)


30-06-2012 om 02:29 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marlies Dekkers en Hunkemöller slaan handen in elkaar

Marlies Dekkers en Hunkemöller slaan handen in elkaar


http://oi49.tinypic.com/ih0in4.jpg


De bekende Nederlandse designer Marlies Dekkers gaat een betaalbare lijn ontwerpen voor Hunkemöller. De collectie zal bestaan uit vier verschillende setjes. Net als de winkelketen is ook de lingeriekoningin blij met haar nieuwe opdracht.

'Ik design voor iedere vrouw. Helaas zijn de designeritems niet voor iedereen toegankelijk, daarom ben ik enthousiast over de samenwerking. Nu kan iedereen één van mijn exclusieve ontwerpen kopen', aldus Dekkers. Wie de lingerie van Marlies niet kent, kan hier even een kijkje nemen. De designs verbeelden sterk haar visie 'onderkleding is bovenkleding' en zijn meestal vanop meters afstand te spotten door de speelse bandjes die doorgaans decolleté en bovenrug decoreren.

De lingerie is niet overal verkrijgbaar. Vanaf 5 november zijn de setjes te koop in speciaal geselecteerde winkels in Nederland, België en Duitsland.  (br.hln)


28-06-2012 om 23:18 geschreven door fashionista


» Reageer (1)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!