Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

03-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een parfum uitkiezen dat bij je past

Een parfum uitkiezen dat bij je past


http://adaphnee.files.wordpress.com/2008/04/nicole_kidman_chanel.jpg



Misschien heb je dit al eens meegemaakt: je vriendin heeft een nieuw parfum gekregen en je vindt het heerlijk ruiken. Daarop trek je naar de parfumerie voor je eigen flacon van het geurtje. Wat blijkt echter na thuiskomst? Eigenlijk vind je het parfum niet meer zo goed geuren...

 

Geen nood, je bent niet wispelturig en met je reukorgaan is er niets mis! Wel reageert jouw huid anders op het parfum; noem het gerust chemie. Geuren passen zich namelijk aan aan de persoon die ze draagt. Wat speelt daarbij een rol? Je huidtype, je transpiratiegedrag en je voedingspatroon.

 

Omgeving verandert geuren

Zelfs als je rekening houdt met het hoogst persoonlijke karakter van een geur, toch betekent dat niet dat een parfum altijd hetzelfde ruikt bij een en dezelfde persoon. Ook de omgeving beïnvloedt of vervuilt de geur. Omgevingsgeuren, de temperatuur, de luchtvochtigheid, het al dan niet gebruik van air conditioning... spelen een rol. Dit verklaart waarom een bepaalde geur thuis anders ruikt dan in de parfumerie of de winkel waar je het parfum gekocht hebt.

 

Verschillende geurstadia

Omdat het even duurt eer je de geurkern van een parfum kan opvangen, wacht je best een tiental minuten voor je beslist of je al dan niet van de geur houdt.


De afbeelding “http://www.shopfreak.nl/beheer/images/site/cosmetica/Bvlgari%20Omnia%20Eau%20de%20Parfum%2040ML%20(1051)_1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Wist je dat geuren opgebouwd zijn uit drie delen? Men spreekt van een top, een hart en een basis. Deze geurnoten verwijzen naar één bepaalde geur of een karakteriserende kenmerk van de geur van één grondstof. 

    *
      De eerste minuten ruik je de alcohol die snel verdampt.
    *
      Als de alcohol vervlogen is, ruik je de topnoot van het parfum: een frisse, sterke geur die erg vluchtig is.
    *
      Na een tiental minuten tot een uur bereikt de geur de middennoot of het hart van het parfum: de eigenlijke geur die drie à vier uur blijft hangen.
    *
      Ten slotte blijft de basisnoot over. Dit is de vaak sensuele en zoete geur die in je kledij kruipt en die het parfum diepte en karakter geeft.

Verschillende geurfamilies

Als je enkele favoriete parfums hebt, kan je een nieuwe geur zoeken in dezelfde geurfamilie. Dat zijn grote geurakkoorden die de ziel, de structuur en de architectuur van parfums bepalen.

 

Men deelt parfums in in zeven geurfamilies:

    *
      Bloemig - een of meerdere bloemengeuren zoals roos, meibloem
    *
      Kruidig - kruidige aroma’s zoals majoraan, kruidnagel en peper
    *
      Fruitig - frisse citrusgeuren zoals pompelmoes, sinaasappel en citroen
    *
      Oriëntaals - zware, pittige geuren die kruidig en/of bloemig zijn en lang blijven hangen zoals kaneel, vanille en amber
    *
      Houtig - bosachtige geuren zoals patchouli, ceder en sandelhout
    *
      Groen - frisse natuurgeuren zoals gras, bladeren en kardemom
    *
      Chypre - frisse geurencombinaties zoals bergamot als kopnoot, aangevuld met bloemige geuren met een vleugje eikenmos en/of patchouli

Op basis van je karakter en persoonlijkheid zal je geneigd zijn om een bepaalde categorie te kiezen. Ook het klimaat bepaalt je voorkeur voor een bepaalde geurfamilie. In het algemeen kiest men voor bloemige parfums in de lente en voor fruitige in de zomer.

 

Do’s en don’t’s bij het testen van parfum

Ten slotte sommen we enkele tips op waarmee je best rekening houdt bij de keuze van een parfum:

    *
      Ruik niet aan een open flacon, want dan ruik je enkel de alcohol en de topnoot van het parfum.
    *
      De beste manier om een geur uit te testen is deze aanbrengen op je huid.
    *
      Als je dat niet wil, kan je een papieren teststrip of een stukje stof gebruiken, maar de geur komt pas ten volle tot uiting op je eigen huid.
    *
      Wrijf niet over het parfum want dan beschadig je de geurmoleculen en wijzig je de geurnoten.
    *
      De beste plek om parfum te testen is de binnenkant van je pols of de rugzijde van je hand.
    *
      Op het einde van de dag is je reukvermogen op zijn best. Ga dus tegen sluitingstijd naar de winkel.
    *
      Draag geen parfum als je voor jezelf een nieuw parfum wil aanschaffen.
    *
      De neuzen van de parfumindustrie kunnen geur na geur perfect analyseren. Wij kunnen echter niet zo’n groot aantal geuren aan; we kunnen de aroma’s dan niet meer onderscheiden van elkaar. Test daarom nooit meer dan vier geuren. Als je de geuren wil neutraliseren, kan je aan koffiebonen ruiken of frisse lucht inademen.
    *
      Een parfum uitkiezen voor iemand is heel erg persoonlijk. Laat de persoon in kwestie dus zelf kiezen.




03-10-2008 om 00:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wonderbra voor mooiere poep


Wonderbra voor mooiere poep









Grote, stevige kontjes mogen gezien worden. Met de nieuwste beha die het achterwerk een liftje geeft, ziet elke 'derrière' er aantrekkelijker en groter uit. Alsof dat niet voldoende is, doet deze wonderbroek tegelijk je buik platter lijken.

Mooi is de de Double-O-Thong niet te noemen. De vleeskleurige variant met twee gaten ziet er weinig flatterend uit. Zelfs de orthopedische kousen ogen, in vergelijking met dit hebbeding, nog sexier. Ook lijkt het ding super verwarrend. Er zijn vijf gaten: één voor de romp, twee voor de benen en twee voor de billen.

Test
Het doel heiligt echter de middelen. Na testen bleek de nieuwste 'wonderbra' wel degelijk comfortabel en vernieuwend. Cellulitisrolletjes verdwijnen en de taille is hoog genoeg om strak in het vel te zitten. Zelfs qua draagcomfort scoort de liftbeha, dankzij de ingewerkte latex. De naden zijn onzichbaar, waardoor zonder gêne de potloodrok of die aansluitende broek opnieuw uit de kast kunnen.

Pionier
Dit model is niet de eerste 'kontbh'. Een tijdje geleden schreven we al over de 'Bikini', die een hangend achterwerk stevigheid geeft. Het ontwerp lijkt op een string, alleen gaan de twee bandjes onder de billen. (br.hln)


03-10-2008 om 00:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stiletto's


Stiletto's kosten Britse vrouwen 37 miljoen aan blessures


Hakken van Prada.


Tijdens de laatste catwalkshow van Prada belanden twee modellen op de grond door de te hoge hakken.




Britse vrouwen spenderen in totaal 37 miljoen euro aan de behandeling van voetblessures die ze opliepen door het dragen van hoge hakken. Dat blijkt uit een recente Britse studie.

Operaties
Stiletto's laten je groter, slanker en eleganter lijken, maar het dragen ervan houdt wel wat risico's in. De meest voorkomende blessures door hoge hakken zijn eeltknobbels, vervormde tenen, ingegroeide teennagels, geknelde zenuwen en eksterogen. Verder blijkt uit de studie dat bijna een op drie voetoperaties bij vrouwen misvormde tenen door slecht zittende schoenen terug recht zet. Een op vijf verwijdert eeltknobbels.

Rug en achillespees
Verder zijn hoge hakken ook niet goed voor je rug. Ze dwingen vrouwen hun hiel op te heffen waardoor de onderrug buigt om dit te compenseren. Dit zet druk op de zenuwen en kan pijn in de rug veroorzaken en gevoelloosheid in voeten en benen. Een ander vaak voorkomend probleem is een beschadigde achillespees. Vier op tien van de deelnemende vrouwen gaf toe al een ongelukje te hebben gehad door haar hoge hakken, met verstuikte enkels en valpartijen als gevolg.



 
De afbeelding “http://www.nina.be/static/FOTO/pe/0/8/5/album_large_506540.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Cosmetische chirurgie

Er wordt ook steeds meer cosmetische chirurgie uitgevoerd aan de voeten. Daarbij injecteert de arts fillers in de bal van de voet om zo het wandelen comfortabeler te maken.

Afwisseling
De onderzoekers willen vrouwen waarschuwen voor de gevaren van hoge hakken. Ze raden aan stiletto's regelmatig af te wisselen met platte en comfortabele schoenen om je lichaam te tijd te geven te recupereren. Als je nooit hakken hoger dan 3,5 cm draagt, beperk je ook de risico's. (br.Nina)



De afbeelding “http://www.nina.be/static/FOTO/pe/8/16/13/album_large_506548.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.




02-10-2008 om 09:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse mode-ontwerpers bestormen Milaan



Nederlandse mode-ontwerpers bestormen Milaan


http://img.fd.nl/10199652/550/0/-1

Welke Nederlandse mode-ontwerpers gaan het maken in Milaan?


Niels Klavers (41) en Astrid van Engelen (38) winden er geen doekjes om. 'Wij willen een groot modemerk worden. Daarom zijn we in Milaan. Maar wel groot op onze eigen manier. Waar het ontwerp voorop staat en niet al het andere. Chanel is ons voorbeeld.'
In Nederland mag dan werk van het ontwerpersduo in het museum hangen, in Milaan moeten Klavers en Van Engelen zich nog bewijzen. Ze kregen het voor elkaar zich gedurende de Fashion Week, die eergisteren afliep, tussen grote namen als Gucci, Prada en Laura Biagiotti te presenteren als een veelbelovend (en hoewel al tien jaar oud) jonger merk.

Modemerk met grote potentie

Internationale modewatchers herkennen in het tweetal, dat werkt vanuit de Amsterdamse Jordaan, een modemerk met grote potentie. En Nederland heeft zichzelf met het succesverhaal van de ontwerpers Viktor & Rolf nadrukkelijk in de kijker gezet. Naast Klavers van Engelen presenteerden ook Spijkers en Spijkers, Hans Ubbink, Marcha Hüskes en Mattijs zich onder de naam Dutch Touch in Milaan.

Maar in Milaan gelden strenge regels. Je hebt je eraan te houden of het is 'arriverderci'. 'Zo krijg je hier op eigen houtje niets voor elkaar', verduidelijkt Daniele Ghiselli, een van de belangrijke modeagenten in Milaan. Alle succesvolle ontwerpers hier zijn al sinds het prille begin gaan samenwerken met lokale agenten en een showroom.'

Internationale doorbraak

De grote bottleneck voor modeontwerpers, die een internationale doorbraak willen maken, is de productie. De collectie die gedurende de show wordt getoond is vaak door ontwerpers zelf of medewerkers gemaakt, maar produceren in iets grotere aantallen is een ander verhaal. In Nederland is de productie van hoge kwaliteit kleding uitgestorven. In de meeste andere landen blijft de kwaliteit of de productiecapaciteit achter. Veel modemakers zijn daarom gedwongen zich in te vechten in de Italiaanse modewereld waar de productie van oudsher op een kwalitatief hoog niveau ligt.

Maar kledingproducenten, die immers een grote investering moeten doen om een nieuw label te laten doorbreken, moeten eerst worden overtuigd. Daarvoor is een perfecte show, een complete collectie, uitstraling en een deuren openende agent nodig. Na de eerste show afgelopen voorjaar was de zoektocht voor het label Klavers van Engelen nog niet voltooid. Afgelopen week was een herkansing.


01-10-2008 om 11:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joke van de Velde showt jurkje van Wim Oosterlinck


Joke van de Velde showt jurkje van Wim Oosterlinck


Joke van de velde met jurkje van Wim Oosterlinck.


Na de aandacht die de ontwerpen van verschillende BV's bij JBC kregen, liet radiomaker Wim Oosterlinck in zijn uitzending weten dat hij ook wel eens iets wilde ontwerpen. Zo gezegd, zo gedaan en het resultaat mag er zijn. Joke van de Velde heeft het genoegen te mogen poseren in zijn verrassend sexy minijurkje. Die zal in enkele JBC-winkels te zien zijn.

Andere collecties
De JBC-winkels zijn nu gevuld met nog andere nieuwe collecties. Zo heb je de premiumcollectie, die voor kwalitatieve stoffen staat en waarbij alles rond draagcomfort draait. De winkelketen bleef niet achter en springt mee op de ecologische kar. De collectie Dutch Spirit is zowel milieu- als mensvriendelijk. (br.Nina)


30-09-2008 om 12:56 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marlies leert Parijs wat liefde is


Marlies leert Parijs wat liefde is




De erotiek kwam in de kleur zwart aan bod. Twee modellen waren gekleed als paard en in dit gedeelte speelde leer een hoofdrol. Dekkers, die als grande finale zelf in een zwarte kanten bruidsjurk op de catwalk verscheen: „Ik vind zwart het symbool voor het consumeren van liefde, het begeren.”

Met de show in Parijs wilde de ontwerpster laten zien dat lingerie en mode een twee-eenheid is. „Mijn doel is om op het officiële programma van de Parijse modeweek te komen.”


De afbeelding “http://www.ad.nl/multimedia/archive/00176/dekkers1_176375h.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een liefdesverhaal in wit, rood en zwart. Met veren, kant, paarden, leer en haar kenmerkende sexy bh-bandje op het decolleté en nieuwe versies van haar blotebillenjurk veroverde lingerieontwerpster Marlies Dekkers gisteravond in het Palais de Tokyo de harten van de internationale modepers.


Alles had ze uit de kast gehaald om zich te presenteren in het centrum van de mode in Parijs. Het wemelde van de cameraploegen die onder andere waren afgekomen op de indrukwekkende lijst van celebrity's. Popsterren als Usher, Kelly Rowland, Ne-Yo, Solange Knowles en actrice Mischa Barton vulden de eerste rij. Georgina Verbaan en haar vriend Pieter van der Wielen vertegenwoordigden de Nederlandse jetset.


De afbeelding “http://www.ad.nl/multimedia/archive/00176/dekkers2_176376h.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


De show ging over een liefdesverhaal in drie delen. De witte collectie van korsetten, jarretels, beenwarmers en maagdelijke cocktailjurken en babydolls las als een gedicht. ''Wit staat voor mij voor de eerste verkenning van liefde,'' aldus Dekkers.


In het tweede deel waren de modellen uitgedost als bonbondozen in rode lingerie, gecombineerd met tutu's en gelaagde satijnen onderjurkjes. Op het hoofd droegen zij hoofddeksels van rode veren. ''Rood is de kleur van flirten, voor mij het hoofdstuk van een liefdesrelatie,'' zei de ontwerpster.

De erotiek kwam in de kleur zwart aan bod. Twee modellen waren gekleed als paard en in dit gedeelte speelde leer een hoofdrol. Dekkers, die als grande finale zelf in een zwarte kanten bruidsjurk op de catwalk verscheen: ''Ik vind zwart het symbool voor het consumeren van liefde, het begeren.''


De afbeelding “http://www.ad.nl/multimedia/archive/00176/marliesgroot2_176372h.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Met de show in Parijs wilde de ontwerpster laten zien dat lingerie en mode een twee-eenheid zijn. ''Mijn doel is om op het officiële programma van de Parijse modeweek te komen.''


Haar merk bestaat vijftien jaar en Dekkers bezig een 'wereldmerk' te worden. Volgende maand zet zij de eerste stappen in de VS met een winkel in New York. ''Steeds meer Hollywoodsterren willen mijn lingerie hebben, dus is het logisch dat ik ook daar ben.''


De afbeelding “http://www.ad.nl/multimedia/archive/00176/marlies1_176369h.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



30-09-2008 om 12:18 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
28-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeshow in milaan

Bekijk de foto's van de prachtige Milanese modeshows!


De afbeelding “http://img175.imageshack.us/img175/3619/36492963vi2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Beursproblemen? Een daling van de koopkracht? Volgens de Milanese modemakers is er geen vuiltje aan de lucht.
De shows die dit weekend van start gingen, pakken uit met een garderobe voor zonnige vakanties en luxueuze avondfeesten.

Bekijk alle foto's!

Zondag verraste de zilverwitte eminence Giorgio Armani met zijn jongerencollectie Emporio. Naar eigen zeggen “een onverwachte cruise tussen Oost en West”. Met blikvangers als reuzenhalssnoeren met parels en bloemen voor de meiden en het adelaarslogo van Emporio als neptatoeage voor de binken.


De afbeelding “http://img294.imageshack.us/img294/7880/41677882je1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een dag later was de maestro alweer op post voor zijn hoofdcollectie, opnieuw een sprookjesachtige vertoning met wufte voile, schakeringen van parels en decolletés voor jonge, pronte Gina Lollobrigida’s. Na haar geslaagde Oscar-optreden in een jurk van Dries Van Noten, verscheen Cate Blanchett in een chique zwarte Armani-creatie op de show (foto links boven).

De Belgen

Nu Dirk Bikkembergs geen damesmode meer presenteert, supporteren Belgische bezoekers vandaag voor Tom Notte en Bart Vandebosch en hun Les Hommes Femme collectie. En natuurlijk ook voor Jil Sander waar Neerpeltenaar Raf Simons zo succesvol de artistieke plak zwaait.


De afbeelding “http://img297.imageshack.us/img297/6237/46702202oy3.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Sandrina Fasoli, een jonge ex-studente van de Brusselse modeschool La Cambre, staat voor het eerst op de Milanese kalender. Nadat ze vorig jaar de eerste Fashion Award van kledingketen Mango won ter waarde van 300.000 euro, kan haar spaarvarkentje de trip naar Milaan wel aan.

Blikvangers óp de catwalk worden deze week Vitalina Yushchenko, dochter van de Oekraïense president, voor haar landgenote Ayna Gase, en naar verwachting Naomi Campbell voor D&G. Als nieuwe muze en ambassadrice van het jongerenlabel van Dolce & Gabbana zou la Campbell een contract van meer dan 1 miljoen euro in de wacht hebben gesleept. (br.Gazet van Antwerpen )


28-09-2008 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 redenen om te shoppen in New York


10 redenen om te shoppen in New York




Leuke, betaalbare mode vind je bij de vele GAP-stores.





Alles is te koop bij Macy's.


Christmasshopping in NY.


Fifth Avenue: de vaste stek voor fashionista's.


Ook 's avonds zijn de winkels open.


Idem voor de echte Levi's.


Als er een wereldstad is waar de slogan 'shop until you drop' thuishoort, is het wel New York. Immense grootwarenhuizen, eigenzinnige winkels en beroemde avenues vol bekende modehuizen, maken de stad tot een shopwalhalla.

Zelfs mannen die winkelen niet tot hun favoriete bezigheid rekenen, moeten toegeven dat etalages kijken in Manhattan een bijzondere ervaring is. Nog niet overtuigd? Wij geven je tien redenen om meteen je biezen richting New York te pakken.

1. Nu de dollar serieus lage waarden kent, is een verblijf in de Verenigde Staten erg voordelig. Niet alleen profiteer je van lage verblijfskosten, veel koopwaar is omgerekend ook stukken voordeliger dan hier.

2. Winkelen in New York doe je best met een goed voorziene creditcard, hoewel er absoluut veel goedkope adresjes zijn. Ben je uit op koopjes, dan zijn er niet alleen de klassieke soldenperiodes in januari en juli, maar ook de dagen rond de belangrijkste nationale feestdagen als Labor Day, Memorial Day, Presidents's Day. Christmas shopping is al helemaal een onvergetelijke ervaring.

3. Over de hele stad zijn prachtige en praktische kleding te vinden. Vooral de warenhuizen en de vele filialen van beroemde ketens hebben uitstekende collecties. Voor de liefhebber van bijzondere mode zijn er tal van designershops. Extra voordeel: in bijna elke winkel staat wel een rek met sale-aanbiedingen.

4. Als het om 'fashion' gaat, wordt New York in één adem genoemd met Parijs en Milaan. Alle beroemde modehuizen hebben hier hun stek. Ook voor de minderbedeelde fashionista's is New York de winkelstad bij uitstek. In Soho en de Upper East Side is de grootste concentratie aan chique kledingboetieks te vinden. Ook langs het noordelijke deel van Madison Avenue zijn dure winkels te vinden. Op de beroemde Fifth Avenue bevinden zich klinkende namen als Prada, Chanel, Bergdorf Goodman, Louis Vuitton of Ferragamo. Wie een kleiner budget heeft, vindt beslist zijn gading in de geslaagde vestigingen van Zara, American Outfitters, H&M of GAP, die al jaren zeer succesvol zijn.

5. Een stedentrip naar New York City is niet compleet zonder een bezoek aan Bloomingdale`s of Macy's, de grootse warenhuizen van de stad. Je vindt er echt alles, van dameskleding tot parfums, van huishoudapparaten tot meubels. Kwaliteit is gegarandeerd. Internationale shoppers hebben recht op een reductiekaart van 11 procent. Ook kunnen de goederen overal ter wereld uitgevoerd worden. Erg handig is dat het warenhuis ook op zondag is geopend.

6. Zowel Japan en de Verenigde Staten zijn koplopers op het gebied van elektronica. Het nieuwste van het nieuwste op elektronicagebied vind je hier in megastores aan supervoordelige prijzen.

7. Ook zo verzot op juwelen en sieraden? De mooiste parelkettingen, diamanten ringen en de meest in het oog springende uurwerken, zijn in New York te vinden. Vergeet alleen niet je creditcard want de prijzen kunnen oplopen. Zeker wie op Fifth Avenue blijft flaneren.

8. Shoppen kent hier geen grenzen. De meeste winkels zijn de hele week open. Van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 22.00, zaterdag van 10.00 tot 17.00, enkele tot 18.00 en zondag van 10.00 tot 20.00. De grote winkels zijn in de weekends of op de grote toeristische plekken vaak nog wat langer open.

9. New Yorkse dames zien er altijd zeer verzorgd en netjes uit, met oog voor details. Alle leuke accessoires om je outfit op te fleuren, zijn in de stad te vinden. Tassen, riemen en vooral schoenen zijn uit kwaliteitsvol leder gemaakt. De dure designschoenen die hier worden verkocht moeten natuurlijk worden vergezeld door een bijpassende, exclusieve tas. Op zoek naar een origineel exemplaar? Dan ben je hier op de juiste plaats.

10. Leuke gadgets, souvenirs en toffe geschenken zijn op elke hoek van de straat te vinden. In de meeste souvenirwinkels vind je heel wat grappigs voor je favoriete thuisblijver. Speelgoedstores zijn een waar paradijs om in rond te lopen en op muziekgebied vind je hier alle nieuwigheden aan een voordelig prijsje. Zo heeft 'His Master`s Voice' intussen verschillende filialen in New York. Ook een aanrader zijn de vele boekenwinkels. Noem maar een onderwerp en ze hebben er een boek over. Zelfs in sommige kledingzaken als Urban Outfitters zijn leuke boeken te vinden. (br.Nina)


27-09-2008 om 14:30 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Claire Danes schittert voor Gucci


Claire Danes schittert voor Gucci




Claire Danes schittert als gezicht voor Gucci juwelen. Dat blijkt wel op de foto's, die een liggende Claire laten zien, omringd door een bos blond haar en ogenschijnlijk naakt. Om de juwelen te tonen, houdt ze een arm, of een deel ervan, voor of naast haar gezicht. Zo geeft de blonde schone de zware (en dure) juwelen een sexy en zelfs speelse uitstraling.


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/6/0/7/art_large_502537.jpg

(br.hln)


26-09-2008 om 14:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lippenstift-portret Kate Moss geveild


Lippenstift-portret Kate Moss geveild




Ze maakt niet alleen reclame voor lipstick, ze schildert er ook mee: supermodel Kate Moss. Een zelfportret van het 34-jarige model, geschilderd met lippenstift, wordt in Londen per opbod verkocht, zo meldt veilinghuis Lyn & Turnbull.

Het werk, dat Moss maakte tijdens haar relatie met de drugsverslaafde rocker Pete Doherty, is naar schatting 50.300 euro waard. Het portret bestaat ook uit de lipafdruk van de Britse en bloedsporen van Doherty. Die onderschreef het schilderij met de zin: "Wie heeft bloed nodig, als je lippenstift hebt?". Doherty heeft het kunstwerk aan een anonieme koper verkocht. Zaterdag gaat het onder de hamer. (br.hln)


25-09-2008 om 23:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thuislasers zijn gevaarlijk


Thuislasers zijn gevaarlijk




Laserapparaten voor thuisgebruik zijn steeds meer ingeburgerd. Zo zijn er machientjes die overtollige haartjes definitief verwijderen vanuit de luie zetel en zonder de dermatoloog te moeten raadplegen. Nederlandse artsen waarschuwen nu dat deze thuislasers voor zelfontharing bij verkeerd gebruik gevaarlijk kunnen zijn.

Deskundig
Het lijkt simpel en stukken goedkoper, een doe het zelf laser, maar is uiterst gevaarlijk als het niet in professionele handen terecht komt. Dermatologen zien de trend met lede ogen aan. Wat er op de tv-spotjes en advertenties niet wordt bij gezegd is dat ondeskundig gebruik kan leiden tot ernstige en blijvende schade aan ogen en huid.

Ook is er volgens hen nauwelijks onafhankelijk onderzoek verricht naar de veiligheid en werkzaamheid.

Schoonheidscentra
Even onveilig vinden de artsen het gebruik bij de schoonheidssalons. Ze verwijzen daarbij naar klanten die nadien bij hen terecht komen met ernstige brandwonden, pigmentproblemen en blijvende littekens. (br.hln)


24-09-2008 om 09:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sobere elegantie met Marc O'Polo


Sobere elegantie met Marc O'Polo










Marc O'Polo stapt (deels) af van zijn sportieve imago, en tekende voor de winter een elegante, stijlvolle en sobere (basis)mode uit. Het merk blijft mikken op een begoed publiek, maar de kledij is draagbaar voor meer mensen.

Bruin en grijs in lichte wol overheersen, met af en toe een rood accent. Wijde truien, een wijde jeans met een cobertje en een brede jas met grote kap behoren tot onze favorieten. De gebreide kabels zijn een retro-element, dat bij veel mensen in de smaak zal vallen. (br.Nina)



23-09-2008 om 10:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dries Van Noten


Dries Van Noten



http://images.nymag.com/images/2/daily/fashion/08/05/27_dries_lgl.jpg

Dries Van Noten


Toen was hij één zesde van de Antwerpse Zes, nu is hij een nationaal instituut. Dries Van Noten (°1958) is wat men noemt een begrip, en toch mag men dat woord in zijn bijzijn niet gebruiken. Zijn zin voor bescheidenheid en realiteit kenmerkt ook zijn kleren, want geen enkele Belgische ontwerper kan een gevoel van humanisme zodanig aan draagbare ontwerpen koppelen als hij. Schokeffecten of bruuske trendbepalingen zijn aan hem niet besteed; seizoen na seizoen biedt hij garderobes vol keuzemogelijkheden aan, steeds met een klassieke en/of etnische ondertoon. Zijn mode promoot vrijheid en diversiteit: vormen zijn door de band los en comfortabel, stoffen zijn veelal voorgewassen en qua visuele totems refereren zijn items vaak aan andere culturen.

Als telg uit een kleermakersfamilie startte hij zijn opleiding aan de Antwerpse academie in 1977; tijdens zijn studentenjaren verkocht hij al zelfontworpen hemden aan winkels in New York en Londen. In 1985 opende hij een eigen, kleine shop in Antwerpen, waar hij zijn collecties verkocht. In 1989 verhuisde hij naar het grotere Het Modepaleis (bouwjaar 1831), een stek die ondertussen een vaste waarde op het toeristische stratenplan van Antwerpen is geworden. Van Noten begon pas 'laat' met Parijse defilés: in 1991 toonde hij er zijn mannencollectie, en een jaar later zijn vrouwenlijn. Via deze shows slaagde hij er evenwel meteen in een eigen profiel neer te zetten: ondertussen weet elke modeprofessional dat Dries als geen ander een geanimeerde sfeer kan scheppen, met licht en muziek, en met eten en drank.

In 1997 opende hij een eigen shop in Tokio en eentje in Hongkong. Wereldwijd doet Van Noten het uitstekend: zijn collecties worden in meer dan 500 winkels verkocht. Toch blijft hij verknocht aan zijn thuisstad. Zijn atelier, vijf verdiepingen hoog, kijkt uit op de haven van Antwerpen en tijdens interviews met de buitenlandse pers blijft deze sinjoor zijn stad met verve verdedigen.

Dries Van Noten

Winter 2008  2009

De afbeelding “http://img512.imageshack.us/img512/8803/dries1eo0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een ontwerp van onze Belgische mode ontwerper Dries Van Noten



De afbeelding “http://img134.imageshack.us/img134/5460/driesex0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



22-09-2008 om 11:24 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tien dingen die vrouwen niet nodig hebben


De tien dingen die vrouwen niet nodig hebben



Alcohol en vrouwen: geen goede combinatie.







 


Koken doen we allemaal, alleen die boeken zijn nogal nutteloos.


Laten we wel wezen: veel van de dingen die vrouwen hebben, hebben ze niet nodig. Niet enkel dat 72ste paar schoenen, maar ook simpele dingen zoals:

1) Alcohol
Alcohol richt bij vrouwen veel grotere schade aan dan bij mannen. Beperk je tot maximum 1 consumptie per dag of een 7-tal per week.

2) Cellulitis
Echt iets waar vrouwen zonder kunnen, ook al is het moeilijk om een vrouw te vinden die er geen heeft. De enige antwoorden zijn bewegen, gezond eten en smeren. In die volgorde.

3) Kinderen
Vele vrouwen willen ze, maar je hebt ze niet nodig. Niet om een druk leven te hebben, niet om een warm netwerk te hebben, niet om niet eenzaam te zijn op je oude dag. Een controversieel standpunt, maar met een grond van waarheid.

4) Oorringen
Ja, ze helpen je look wel en ze zouden je aantrekkelijkheid bij mannen verhogen. Maar je verliest er zo gemakkelijk een, dus blijf je nieuwe kopen en met een berg eenzame oorringen zitten.

5) Voetmassage
Een voetmassage doet alleen maar deugd als je hem krijgt van een mens, liefst je geliefde. Bijgevolg staan de apparaten die je ervoor gekregen hebt enkel stof te vergaren.

6) Wijde jeans
Heel hip, en vooral deze winter. Maar de waarheid is dat deze je broek je nooit zal flatteren en je nooit een compliment zal opleveren. Is dat het comfort echt waard?

7) Een gebreide jurk
Mooi, levert je veel 'oehs' en 'ahs' op. Maar! Wist je dat deze jurk gemakkelijk de vorm van je kont aanneemt na één zitbeurt? Vervolgens loop je rond met een voorgevormde holle kont, die je echte kont nog groter doet lijken.

8) Een lepel voor meloenballetjes
Het heeft je altijd een leuk idee geleken om meloenballetjes als versiering te gebruiken bij een van je felgesmaakte en populaire dinertjes voor vrienden. Alleen: die dinertjes zijn nagenoeg onbestaande, en als ze er zijn vergeet je gewoon dat je die lepel hebt. Meloen is ook lekker in partjes, dus... nutteloos!

9) Kookboeken
Ook deze blijf je kopen 'voor het geval dat je op zoek bent naar iets nieuws'. Alleen, je bént nooit op zoek naar iets nieuws.

10) Overlaprok
Deze klassieker schijnt nooit echt in of uit de mode te raken. Dus je blijft 'm dragen, tot je je herinnert waarom hij al drie jaar ongebruikt in de kast hangt: het ding glijdt van je af op de meest onmogelijke momenten. Dumpen die handel! (edp)


19-09-2008 om 11:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naomi Campbell showt voor het goede doel


Naomi Campbell showt voor het goede doel


De Sugababes liepen vlot, tot er eentje een schoen verloor.







Cilla Black viel op in nylons en een wit hemd.


Mischa Barton zat in het publiek.


Naomi Campbell is meer dan rechtszaken alleen. Gisteren toonde ze haar goede hart, met een modeshow voor het goede doel tijdens de modeweek in London. De show en de bijhorende veiling kwamen ten goede aan 'The White Ribbon Alliance', een organisatie die zich inzet voor een veilige zwangerschap en bevalling voor elke vrouw, vooral die in de Derde Wereld.

Op de catwalk liepen grote namen zoals Elizabeth Jagger, Cilla Black, mode-ontwerpster Vivienne Westwood, de meisjes van de popgroep Sugababes en twee Olympische medaillewinnaressen. Zangeres Jamelia liep met haar dochters in prachtige geruite outfits, en ook de zus van Penelope Cruz, Mónica, liep de catwalk alsof ze nooit iets anders had gedaan.

In het publiek zat niemand minder dan Sarah Brown, vrouw van de huidige Britse premier Gordon Brown, de Britse prinses Eugenie en Hollywood-actrice Mischa Barton. Hoeveel Campbell dit jaar heeft opgehaald is nog niet bekend. Vorig jaar haalde het topmodel meer dan anderhalf miljoen euro op. (br.Nina)


18-09-2008 om 16:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diversiteit op London Fashion Week


Diversiteit op London Fashion Week


De afbeelding “http://img528.imageshack.us/img528/2530/93486554gt8.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


In Londen tonen deze week tweeënvijftig ontwerpers hun creaties voor de zomer van 2009. Elke dag hebben een tiental defilés plaats. "De London Fashion Week is de belangrijkste ter wereld in termen van diversiteit en verschillende stijlen, geïnspireerd op de Britse multiculturele samenleving", zegt Harold Till, voorzitter van de British Fashion Council (BFC), die de Fashion Week organiseert.

Het was de Ierse stylist Paul Costelloe die zondag de aftrap gaf, met creaties die het midden hielden tussen de Britse koloniale en Afrikaanse stijl. Zijn militaire modellen contrasteerden met vloeiende stoffen in warme kleuren. Fuchsia en vermiljoen domineerden. Klasse, sofisticatie en distinctie waren de sleutelwoorden.

Maandag toonde de voormalige Britse journaliste Luella Bartley haar creaties. Zij ziet vrouwen volgende zomer in romantische jurken uitgevoerd in sierlijk kasjmier met rushes op de voorzijde. Roze, oranje en diepe lavendelkleur vormen het kleurenpalet.

Ook Paul Smith heeft zijn defilé al achter de rug. Hij liet zich inspireren door een tentoonstelling van Oosterse schilderkunst in de Tate Britain Gallery en gaf zijn modellen Moorse silhouetten met harembroeken, tulbanden en sjaals rond de middel.

Dinsdag zijn onder meer Stelly McCartney en Christopher Kane aan de beurt. Er wordt ook erg uitgekeken naar de collectie van Vivienne Westwood (donderdag) en van Issa (donderdag). Bij die laatste verschijnt mogelijk Naomi Campbell weer op de catwalk. (br.Weekend knack)

18-09-2008 om 14:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grandioze jurken voor grandioze feestjes


Grandioze jurken voor grandioze feestjes


Halston.

Caroline Herrera.

Monique Lhuillier.

Halston.

De collectie avondjurken op de modeweek in New York was uitgebreid en indrukwekkend. Caroline Herrera, Monique Lhuillier en Haston vulden er grotendeels hun catwalk mee.

Caroline Herrera grijpt naar wat duidelijk dé kleuren voor volgende lente worden: koningsblauw, geel en felrood. De jurken waren grotendeels lang, en vertoonden een natuurlijke beweging. Opvallend is het gebruik van ruches als versiering op de jurken. De collectie telde ook enkele heel elegante en stijlvolle cocktailjurken. De A-lijn-jurken hebben iets jongs en speels, maar de smalle jurken zijn heel gedistingeerd en een beetje stijfjes. Voor de héél stijlvolle dames.

Het interessantste stuk bij Monique Lhuillier was ongetwijfeld de kokerrok in jeans in combinatie met de blouse met pofmouwen. Maar haar jurken waren in de meerderheid. Soms werd de taille mooi versierd met een gestrikte riem in de stof van de jurk. De neklijnen waren ook interessant: asymmetrish, of een brede, versierde boog (zoals de Grieken) of gekruist voor de hals. Blauwe en bleke tinten (wit, beige en grijs) overheersten, maar ook rood en geel werden niet geschuwd.

De collectie van Halston werd op de meest originele wijze voorgesteld. De modellen, gekleed in een reeks indrukwekkende avondjurken, waren gepositioneerd op zetels. Hier viel vooral het gebruik van felle kleuren op: oranje, fluoroze of schitterend paars. De Halston-jurken waren vooral drappages, die de lijn van het lichaam niet volgden. Ook opvallend: niet veel bloot en veel one shoulder-modellen.

Bekijk alle jurken in onze fotoreeksen! (br.hln)


17-09-2008 om 22:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amerikaanse mode speelt op veilig


Amerikaanse mode speelt op veilig


De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/09/14/LIFE3_MS2_AP.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Modeweek New York Vrouwelijk en kleurrijk, maar voorspelbaar

Opgekleed en vrouwelijk. Kleurrijk en bont bedrukt. En soms heel erg saai. Heel wat New Yorkse designers durven te weinig de platgetreden paden te verlaten.

In de Woman's Wear Daily stonden enkele fantastische pagina's die een overzicht boden van wat de ontwerpers voor komende zomer geïnspireerd heeft. De oude esthetica van China (bij Marchesa), het Chinese Angel's Festival met een pracht van een bloem als beeld (bij Narciso Rodriguez), Chanel in Venetië in 1936 (bij Derek Lam), en 'a sea of light' (bij Donna Karan). Het beeldmateriaal bestond uit opmerkelijke schetsen en opvallende foto's en werden gelardeerd met een stukje poëzie dat tot de verbeelding sprak.


De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/09/14/LIFE3_MS3_AP.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Helaas was de vertaling van die invloeden naar de catwalk heel wat minder. Bepaalde designers teerden in New York op hun naam, deden waar ze goed in zijn en vooral wat ze goed verkopen. Daar is niets op tegen, natuurlijk, maar het helpt de mode niet vooruit.

Amerikaanse designers houden van opgekleed en glamoureus. Ze kicken op cocktailjurkjes met hoge hakken, driekwart manteltjes en opgestoken haar. En blijven maar ronddraaien in dat kleine cirkeltje van 'rode loper'-kleren (getuige de collecties van bijvoorbeeld Carolina Herrera en Oscar de la Renta ). Misschien denken ze - ietwat gefrustreerd? - nog altijd dat ze de Parijse elegantie uit de jaren vijftig naar New York moeten halen.


De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/09/14/LIFE3_MS1_AP.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Kan best, maar het mag écht wat meer zijn. En dat is het, gelukkig, nu en dan.

Na de show van Marc Jacobs kwam het publiek haast zwijmelend naar buiten. Ze hadden God gezien, en die voorzag zijn modellen van de meest fantastische kledingstukken. Ook jurken en jasjes weliswaar, maar elk stuk verrassend goed gemaakt, blinkend, of net in de juiste kleur. Soms leek de aankleding iets te overdadig, met te veel accessoires, maar dat is nu eenmaal goed voor de business.

Bij Tommy Hilfiger had de ontwerper het backstage over 'true American tailoring': goed geknipte manteltjes en broeken, lange trenchcoats en een mooie jumpsuit (een trend voor volgende zomer). Hilfiger speelde met gebroken wit en marineblauw, een enkele keer zelfs met verrassend geel. De look was elegant en vrouwelijk, maar tegelijk erg modern, en dus een echte stap vooruit voor de man die vroeger een icoon van de Amerikaanse sportswear was maar intussen de stap zette van downtown naar uptown.

Ook G-star verbaasde met een show vol vaart en toonde dat jeans vele levens heeft, op straat, maar ook op de meest chique gelegenheden. Een prachtig wit thema kon het meest bekoren, met een heerlijke jekker in parachutestof en - alweer - een jumpsuit. G-star mixte jeansstoffen en kleuren in eenzelfde outfit, maar de schoenen veranderden telkens het beeld.

Heel veel nieuwkomers verrasten afgelopen week het meest. We onthouden Rodarte , maar ook Miguel Adrover , Jonathan Saunders (die in Milaan zijn eerste Pollini-collectie zal tonen) en Alexander Wang . Het gros van de modejournalisten is blij met hun hang naar avant-garde, maar kan die overleven in New York? (br.Het Nieuwsblad)


16-09-2008 om 23:22 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
15-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M zet voet in Japan


H&M zet voet in Japan


De klanten schuiven aan om binnen te mogen.





De crew was uitgerust met veelzeggende t-shirts.


De Zweedse modeketen H&M heeft afgelopen zaterdag haar eerste filiaal in Japan. De modegigant kreeg meteen een plaatsje in Ginza, het chicste shopdistrict in Tokio.

"Het is altijd een droom geweest om een winkel te openen in Japan. Daarom ben ik ook trots om onze eerste winkel in Tokio voor te stellen. Japan is een toffe markt met veel modegevoel. Wij hopen de inwoners van Tokio dan ook een toegevoegde waarde te bieden door mode aan te bieden aan de beste kwaliteit en prijzen", jubelt CEO Rolf Eriksen in het persbericht.

H&M Ginza verkoopt vrouwen- en mannenkledij en accessoires en is geopend van 11 tot 21 uur. (br.hln)


15-09-2008 om 21:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zotte dozen in New York


Zotte dozen in New York


Betsey Johnson amuseert zich op de catwalk.


De afbeelding “http://img170.imageshack.us/img170/5118/sep12jh4.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Diane Von Furstenberg.


Ruches zijn niet weg te denken bij Johnson.


Mode is vaak onvoorspelbaar, maar verloopt toch bijna altijd binnen bepaalde grenzen. Bijna, want er zijn altijd ook een of twee gekke ontwerpers die het hele establishment door elkaar schudden. In New York 2008 waren dit ongetwijfeld Betsey Johnson en Diane Von Furtsenberg.

Diane Von Furstenberg was daarbij de normaalste van de twee. Haar kleuren en silhouetten waren niet té uitbundig. Maar de hoofdbanden die ze de modellen liet dragen, versierd met bloemetjes en lange linten riepen beelden op van traditioneel geklede Oost-Europese volksdansmeisjes. Of het een hit wordt valt nu moeilijk te voorspellen, maar gezien de focus deze zomer op haarbanden met linten is de kans niet ondenkbeeldig dat de trend toch zijn weg naar Hollywood en het straatbeeld vindt.

Voor Van Furstenberg overheersen dan ook etnisch getinte prints in rood, oranje en paars. De collectie bestond grotendeels uit korte jurken, soms deftig, maar meestal nocnhalant, die zeer geschikt lijken voor het flaneren op een warme lente- of zomerdag in een hippe stad of aan het strand.

Betsey Johnson is de échte freak. Zelf dankte ze haar publiek in een gifgroene, euh, jurk, waardoor ze op een dike, overjaarse elf leek. Haar radslagen en strakke, helblonde bob hielpen dat imago niet vooruit. Johnson gaf haar modellen dezelfde haarstijl mee, maar in andere kleuren, zoals paars, blauw en roze. Ook haar fameuze 'geboeide bruiden'.

In haar niet-bruidscollectie is er moeilijk een lijn te trekken, behalve de ruches. Bijna elke rok en jurk heeft er! Daarnaast zijn ook de ouderwetse bloemetjesprints, de doodskoppen en de bolletjesprints opvallend. En het feit dat haar modellen mochten bewegen, alsof de kledij hen inspireerde. Voorwaar een verfrissend idee. (br.nina)


14-09-2008 om 19:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!