Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

27-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 redenen om te shoppen in New York


10 redenen om te shoppen in New York




Leuke, betaalbare mode vind je bij de vele GAP-stores.





Alles is te koop bij Macy's.


Christmasshopping in NY.


Fifth Avenue: de vaste stek voor fashionista's.


Ook 's avonds zijn de winkels open.


Idem voor de echte Levi's.


Als er een wereldstad is waar de slogan 'shop until you drop' thuishoort, is het wel New York. Immense grootwarenhuizen, eigenzinnige winkels en beroemde avenues vol bekende modehuizen, maken de stad tot een shopwalhalla.

Zelfs mannen die winkelen niet tot hun favoriete bezigheid rekenen, moeten toegeven dat etalages kijken in Manhattan een bijzondere ervaring is. Nog niet overtuigd? Wij geven je tien redenen om meteen je biezen richting New York te pakken.

1. Nu de dollar serieus lage waarden kent, is een verblijf in de Verenigde Staten erg voordelig. Niet alleen profiteer je van lage verblijfskosten, veel koopwaar is omgerekend ook stukken voordeliger dan hier.

2. Winkelen in New York doe je best met een goed voorziene creditcard, hoewel er absoluut veel goedkope adresjes zijn. Ben je uit op koopjes, dan zijn er niet alleen de klassieke soldenperiodes in januari en juli, maar ook de dagen rond de belangrijkste nationale feestdagen als Labor Day, Memorial Day, Presidents's Day. Christmas shopping is al helemaal een onvergetelijke ervaring.

3. Over de hele stad zijn prachtige en praktische kleding te vinden. Vooral de warenhuizen en de vele filialen van beroemde ketens hebben uitstekende collecties. Voor de liefhebber van bijzondere mode zijn er tal van designershops. Extra voordeel: in bijna elke winkel staat wel een rek met sale-aanbiedingen.

4. Als het om 'fashion' gaat, wordt New York in één adem genoemd met Parijs en Milaan. Alle beroemde modehuizen hebben hier hun stek. Ook voor de minderbedeelde fashionista's is New York de winkelstad bij uitstek. In Soho en de Upper East Side is de grootste concentratie aan chique kledingboetieks te vinden. Ook langs het noordelijke deel van Madison Avenue zijn dure winkels te vinden. Op de beroemde Fifth Avenue bevinden zich klinkende namen als Prada, Chanel, Bergdorf Goodman, Louis Vuitton of Ferragamo. Wie een kleiner budget heeft, vindt beslist zijn gading in de geslaagde vestigingen van Zara, American Outfitters, H&M of GAP, die al jaren zeer succesvol zijn.

5. Een stedentrip naar New York City is niet compleet zonder een bezoek aan Bloomingdale`s of Macy's, de grootse warenhuizen van de stad. Je vindt er echt alles, van dameskleding tot parfums, van huishoudapparaten tot meubels. Kwaliteit is gegarandeerd. Internationale shoppers hebben recht op een reductiekaart van 11 procent. Ook kunnen de goederen overal ter wereld uitgevoerd worden. Erg handig is dat het warenhuis ook op zondag is geopend.

6. Zowel Japan en de Verenigde Staten zijn koplopers op het gebied van elektronica. Het nieuwste van het nieuwste op elektronicagebied vind je hier in megastores aan supervoordelige prijzen.

7. Ook zo verzot op juwelen en sieraden? De mooiste parelkettingen, diamanten ringen en de meest in het oog springende uurwerken, zijn in New York te vinden. Vergeet alleen niet je creditcard want de prijzen kunnen oplopen. Zeker wie op Fifth Avenue blijft flaneren.

8. Shoppen kent hier geen grenzen. De meeste winkels zijn de hele week open. Van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 22.00, zaterdag van 10.00 tot 17.00, enkele tot 18.00 en zondag van 10.00 tot 20.00. De grote winkels zijn in de weekends of op de grote toeristische plekken vaak nog wat langer open.

9. New Yorkse dames zien er altijd zeer verzorgd en netjes uit, met oog voor details. Alle leuke accessoires om je outfit op te fleuren, zijn in de stad te vinden. Tassen, riemen en vooral schoenen zijn uit kwaliteitsvol leder gemaakt. De dure designschoenen die hier worden verkocht moeten natuurlijk worden vergezeld door een bijpassende, exclusieve tas. Op zoek naar een origineel exemplaar? Dan ben je hier op de juiste plaats.

10. Leuke gadgets, souvenirs en toffe geschenken zijn op elke hoek van de straat te vinden. In de meeste souvenirwinkels vind je heel wat grappigs voor je favoriete thuisblijver. Speelgoedstores zijn een waar paradijs om in rond te lopen en op muziekgebied vind je hier alle nieuwigheden aan een voordelig prijsje. Zo heeft 'His Master`s Voice' intussen verschillende filialen in New York. Ook een aanrader zijn de vele boekenwinkels. Noem maar een onderwerp en ze hebben er een boek over. Zelfs in sommige kledingzaken als Urban Outfitters zijn leuke boeken te vinden. (br.Nina)


27-09-2008 om 14:30 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Claire Danes schittert voor Gucci


Claire Danes schittert voor Gucci




Claire Danes schittert als gezicht voor Gucci juwelen. Dat blijkt wel op de foto's, die een liggende Claire laten zien, omringd door een bos blond haar en ogenschijnlijk naakt. Om de juwelen te tonen, houdt ze een arm, of een deel ervan, voor of naast haar gezicht. Zo geeft de blonde schone de zware (en dure) juwelen een sexy en zelfs speelse uitstraling.


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/6/0/7/art_large_502537.jpg

(br.hln)


26-09-2008 om 14:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lippenstift-portret Kate Moss geveild


Lippenstift-portret Kate Moss geveild




Ze maakt niet alleen reclame voor lipstick, ze schildert er ook mee: supermodel Kate Moss. Een zelfportret van het 34-jarige model, geschilderd met lippenstift, wordt in Londen per opbod verkocht, zo meldt veilinghuis Lyn & Turnbull.

Het werk, dat Moss maakte tijdens haar relatie met de drugsverslaafde rocker Pete Doherty, is naar schatting 50.300 euro waard. Het portret bestaat ook uit de lipafdruk van de Britse en bloedsporen van Doherty. Die onderschreef het schilderij met de zin: "Wie heeft bloed nodig, als je lippenstift hebt?". Doherty heeft het kunstwerk aan een anonieme koper verkocht. Zaterdag gaat het onder de hamer. (br.hln)


25-09-2008 om 23:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thuislasers zijn gevaarlijk


Thuislasers zijn gevaarlijk




Laserapparaten voor thuisgebruik zijn steeds meer ingeburgerd. Zo zijn er machientjes die overtollige haartjes definitief verwijderen vanuit de luie zetel en zonder de dermatoloog te moeten raadplegen. Nederlandse artsen waarschuwen nu dat deze thuislasers voor zelfontharing bij verkeerd gebruik gevaarlijk kunnen zijn.

Deskundig
Het lijkt simpel en stukken goedkoper, een doe het zelf laser, maar is uiterst gevaarlijk als het niet in professionele handen terecht komt. Dermatologen zien de trend met lede ogen aan. Wat er op de tv-spotjes en advertenties niet wordt bij gezegd is dat ondeskundig gebruik kan leiden tot ernstige en blijvende schade aan ogen en huid.

Ook is er volgens hen nauwelijks onafhankelijk onderzoek verricht naar de veiligheid en werkzaamheid.

Schoonheidscentra
Even onveilig vinden de artsen het gebruik bij de schoonheidssalons. Ze verwijzen daarbij naar klanten die nadien bij hen terecht komen met ernstige brandwonden, pigmentproblemen en blijvende littekens. (br.hln)


24-09-2008 om 09:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sobere elegantie met Marc O'Polo


Sobere elegantie met Marc O'Polo










Marc O'Polo stapt (deels) af van zijn sportieve imago, en tekende voor de winter een elegante, stijlvolle en sobere (basis)mode uit. Het merk blijft mikken op een begoed publiek, maar de kledij is draagbaar voor meer mensen.

Bruin en grijs in lichte wol overheersen, met af en toe een rood accent. Wijde truien, een wijde jeans met een cobertje en een brede jas met grote kap behoren tot onze favorieten. De gebreide kabels zijn een retro-element, dat bij veel mensen in de smaak zal vallen. (br.Nina)



23-09-2008 om 10:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dries Van Noten


Dries Van Noten



http://images.nymag.com/images/2/daily/fashion/08/05/27_dries_lgl.jpg

Dries Van Noten


Toen was hij één zesde van de Antwerpse Zes, nu is hij een nationaal instituut. Dries Van Noten (°1958) is wat men noemt een begrip, en toch mag men dat woord in zijn bijzijn niet gebruiken. Zijn zin voor bescheidenheid en realiteit kenmerkt ook zijn kleren, want geen enkele Belgische ontwerper kan een gevoel van humanisme zodanig aan draagbare ontwerpen koppelen als hij. Schokeffecten of bruuske trendbepalingen zijn aan hem niet besteed; seizoen na seizoen biedt hij garderobes vol keuzemogelijkheden aan, steeds met een klassieke en/of etnische ondertoon. Zijn mode promoot vrijheid en diversiteit: vormen zijn door de band los en comfortabel, stoffen zijn veelal voorgewassen en qua visuele totems refereren zijn items vaak aan andere culturen.

Als telg uit een kleermakersfamilie startte hij zijn opleiding aan de Antwerpse academie in 1977; tijdens zijn studentenjaren verkocht hij al zelfontworpen hemden aan winkels in New York en Londen. In 1985 opende hij een eigen, kleine shop in Antwerpen, waar hij zijn collecties verkocht. In 1989 verhuisde hij naar het grotere Het Modepaleis (bouwjaar 1831), een stek die ondertussen een vaste waarde op het toeristische stratenplan van Antwerpen is geworden. Van Noten begon pas 'laat' met Parijse defilés: in 1991 toonde hij er zijn mannencollectie, en een jaar later zijn vrouwenlijn. Via deze shows slaagde hij er evenwel meteen in een eigen profiel neer te zetten: ondertussen weet elke modeprofessional dat Dries als geen ander een geanimeerde sfeer kan scheppen, met licht en muziek, en met eten en drank.

In 1997 opende hij een eigen shop in Tokio en eentje in Hongkong. Wereldwijd doet Van Noten het uitstekend: zijn collecties worden in meer dan 500 winkels verkocht. Toch blijft hij verknocht aan zijn thuisstad. Zijn atelier, vijf verdiepingen hoog, kijkt uit op de haven van Antwerpen en tijdens interviews met de buitenlandse pers blijft deze sinjoor zijn stad met verve verdedigen.

Dries Van Noten

Winter 2008  2009

De afbeelding “http://img512.imageshack.us/img512/8803/dries1eo0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een ontwerp van onze Belgische mode ontwerper Dries Van Noten



De afbeelding “http://img134.imageshack.us/img134/5460/driesex0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



22-09-2008 om 11:24 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tien dingen die vrouwen niet nodig hebben


De tien dingen die vrouwen niet nodig hebben



Alcohol en vrouwen: geen goede combinatie.







 


Koken doen we allemaal, alleen die boeken zijn nogal nutteloos.


Laten we wel wezen: veel van de dingen die vrouwen hebben, hebben ze niet nodig. Niet enkel dat 72ste paar schoenen, maar ook simpele dingen zoals:

1) Alcohol
Alcohol richt bij vrouwen veel grotere schade aan dan bij mannen. Beperk je tot maximum 1 consumptie per dag of een 7-tal per week.

2) Cellulitis
Echt iets waar vrouwen zonder kunnen, ook al is het moeilijk om een vrouw te vinden die er geen heeft. De enige antwoorden zijn bewegen, gezond eten en smeren. In die volgorde.

3) Kinderen
Vele vrouwen willen ze, maar je hebt ze niet nodig. Niet om een druk leven te hebben, niet om een warm netwerk te hebben, niet om niet eenzaam te zijn op je oude dag. Een controversieel standpunt, maar met een grond van waarheid.

4) Oorringen
Ja, ze helpen je look wel en ze zouden je aantrekkelijkheid bij mannen verhogen. Maar je verliest er zo gemakkelijk een, dus blijf je nieuwe kopen en met een berg eenzame oorringen zitten.

5) Voetmassage
Een voetmassage doet alleen maar deugd als je hem krijgt van een mens, liefst je geliefde. Bijgevolg staan de apparaten die je ervoor gekregen hebt enkel stof te vergaren.

6) Wijde jeans
Heel hip, en vooral deze winter. Maar de waarheid is dat deze je broek je nooit zal flatteren en je nooit een compliment zal opleveren. Is dat het comfort echt waard?

7) Een gebreide jurk
Mooi, levert je veel 'oehs' en 'ahs' op. Maar! Wist je dat deze jurk gemakkelijk de vorm van je kont aanneemt na één zitbeurt? Vervolgens loop je rond met een voorgevormde holle kont, die je echte kont nog groter doet lijken.

8) Een lepel voor meloenballetjes
Het heeft je altijd een leuk idee geleken om meloenballetjes als versiering te gebruiken bij een van je felgesmaakte en populaire dinertjes voor vrienden. Alleen: die dinertjes zijn nagenoeg onbestaande, en als ze er zijn vergeet je gewoon dat je die lepel hebt. Meloen is ook lekker in partjes, dus... nutteloos!

9) Kookboeken
Ook deze blijf je kopen 'voor het geval dat je op zoek bent naar iets nieuws'. Alleen, je bént nooit op zoek naar iets nieuws.

10) Overlaprok
Deze klassieker schijnt nooit echt in of uit de mode te raken. Dus je blijft 'm dragen, tot je je herinnert waarom hij al drie jaar ongebruikt in de kast hangt: het ding glijdt van je af op de meest onmogelijke momenten. Dumpen die handel! (edp)


19-09-2008 om 11:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naomi Campbell showt voor het goede doel


Naomi Campbell showt voor het goede doel


De Sugababes liepen vlot, tot er eentje een schoen verloor.







Cilla Black viel op in nylons en een wit hemd.


Mischa Barton zat in het publiek.


Naomi Campbell is meer dan rechtszaken alleen. Gisteren toonde ze haar goede hart, met een modeshow voor het goede doel tijdens de modeweek in London. De show en de bijhorende veiling kwamen ten goede aan 'The White Ribbon Alliance', een organisatie die zich inzet voor een veilige zwangerschap en bevalling voor elke vrouw, vooral die in de Derde Wereld.

Op de catwalk liepen grote namen zoals Elizabeth Jagger, Cilla Black, mode-ontwerpster Vivienne Westwood, de meisjes van de popgroep Sugababes en twee Olympische medaillewinnaressen. Zangeres Jamelia liep met haar dochters in prachtige geruite outfits, en ook de zus van Penelope Cruz, Mónica, liep de catwalk alsof ze nooit iets anders had gedaan.

In het publiek zat niemand minder dan Sarah Brown, vrouw van de huidige Britse premier Gordon Brown, de Britse prinses Eugenie en Hollywood-actrice Mischa Barton. Hoeveel Campbell dit jaar heeft opgehaald is nog niet bekend. Vorig jaar haalde het topmodel meer dan anderhalf miljoen euro op. (br.Nina)


18-09-2008 om 16:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diversiteit op London Fashion Week


Diversiteit op London Fashion Week


De afbeelding “http://img528.imageshack.us/img528/2530/93486554gt8.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


In Londen tonen deze week tweeënvijftig ontwerpers hun creaties voor de zomer van 2009. Elke dag hebben een tiental defilés plaats. "De London Fashion Week is de belangrijkste ter wereld in termen van diversiteit en verschillende stijlen, geïnspireerd op de Britse multiculturele samenleving", zegt Harold Till, voorzitter van de British Fashion Council (BFC), die de Fashion Week organiseert.

Het was de Ierse stylist Paul Costelloe die zondag de aftrap gaf, met creaties die het midden hielden tussen de Britse koloniale en Afrikaanse stijl. Zijn militaire modellen contrasteerden met vloeiende stoffen in warme kleuren. Fuchsia en vermiljoen domineerden. Klasse, sofisticatie en distinctie waren de sleutelwoorden.

Maandag toonde de voormalige Britse journaliste Luella Bartley haar creaties. Zij ziet vrouwen volgende zomer in romantische jurken uitgevoerd in sierlijk kasjmier met rushes op de voorzijde. Roze, oranje en diepe lavendelkleur vormen het kleurenpalet.

Ook Paul Smith heeft zijn defilé al achter de rug. Hij liet zich inspireren door een tentoonstelling van Oosterse schilderkunst in de Tate Britain Gallery en gaf zijn modellen Moorse silhouetten met harembroeken, tulbanden en sjaals rond de middel.

Dinsdag zijn onder meer Stelly McCartney en Christopher Kane aan de beurt. Er wordt ook erg uitgekeken naar de collectie van Vivienne Westwood (donderdag) en van Issa (donderdag). Bij die laatste verschijnt mogelijk Naomi Campbell weer op de catwalk. (br.Weekend knack)

18-09-2008 om 14:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grandioze jurken voor grandioze feestjes


Grandioze jurken voor grandioze feestjes


Halston.

Caroline Herrera.

Monique Lhuillier.

Halston.

De collectie avondjurken op de modeweek in New York was uitgebreid en indrukwekkend. Caroline Herrera, Monique Lhuillier en Haston vulden er grotendeels hun catwalk mee.

Caroline Herrera grijpt naar wat duidelijk dé kleuren voor volgende lente worden: koningsblauw, geel en felrood. De jurken waren grotendeels lang, en vertoonden een natuurlijke beweging. Opvallend is het gebruik van ruches als versiering op de jurken. De collectie telde ook enkele heel elegante en stijlvolle cocktailjurken. De A-lijn-jurken hebben iets jongs en speels, maar de smalle jurken zijn heel gedistingeerd en een beetje stijfjes. Voor de héél stijlvolle dames.

Het interessantste stuk bij Monique Lhuillier was ongetwijfeld de kokerrok in jeans in combinatie met de blouse met pofmouwen. Maar haar jurken waren in de meerderheid. Soms werd de taille mooi versierd met een gestrikte riem in de stof van de jurk. De neklijnen waren ook interessant: asymmetrish, of een brede, versierde boog (zoals de Grieken) of gekruist voor de hals. Blauwe en bleke tinten (wit, beige en grijs) overheersten, maar ook rood en geel werden niet geschuwd.

De collectie van Halston werd op de meest originele wijze voorgesteld. De modellen, gekleed in een reeks indrukwekkende avondjurken, waren gepositioneerd op zetels. Hier viel vooral het gebruik van felle kleuren op: oranje, fluoroze of schitterend paars. De Halston-jurken waren vooral drappages, die de lijn van het lichaam niet volgden. Ook opvallend: niet veel bloot en veel one shoulder-modellen.

Bekijk alle jurken in onze fotoreeksen! (br.hln)


17-09-2008 om 22:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amerikaanse mode speelt op veilig


Amerikaanse mode speelt op veilig


De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/09/14/LIFE3_MS2_AP.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Modeweek New York Vrouwelijk en kleurrijk, maar voorspelbaar

Opgekleed en vrouwelijk. Kleurrijk en bont bedrukt. En soms heel erg saai. Heel wat New Yorkse designers durven te weinig de platgetreden paden te verlaten.

In de Woman's Wear Daily stonden enkele fantastische pagina's die een overzicht boden van wat de ontwerpers voor komende zomer geïnspireerd heeft. De oude esthetica van China (bij Marchesa), het Chinese Angel's Festival met een pracht van een bloem als beeld (bij Narciso Rodriguez), Chanel in Venetië in 1936 (bij Derek Lam), en 'a sea of light' (bij Donna Karan). Het beeldmateriaal bestond uit opmerkelijke schetsen en opvallende foto's en werden gelardeerd met een stukje poëzie dat tot de verbeelding sprak.


De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/09/14/LIFE3_MS3_AP.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Helaas was de vertaling van die invloeden naar de catwalk heel wat minder. Bepaalde designers teerden in New York op hun naam, deden waar ze goed in zijn en vooral wat ze goed verkopen. Daar is niets op tegen, natuurlijk, maar het helpt de mode niet vooruit.

Amerikaanse designers houden van opgekleed en glamoureus. Ze kicken op cocktailjurkjes met hoge hakken, driekwart manteltjes en opgestoken haar. En blijven maar ronddraaien in dat kleine cirkeltje van 'rode loper'-kleren (getuige de collecties van bijvoorbeeld Carolina Herrera en Oscar de la Renta ). Misschien denken ze - ietwat gefrustreerd? - nog altijd dat ze de Parijse elegantie uit de jaren vijftig naar New York moeten halen.


De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/09/14/LIFE3_MS1_AP.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Kan best, maar het mag écht wat meer zijn. En dat is het, gelukkig, nu en dan.

Na de show van Marc Jacobs kwam het publiek haast zwijmelend naar buiten. Ze hadden God gezien, en die voorzag zijn modellen van de meest fantastische kledingstukken. Ook jurken en jasjes weliswaar, maar elk stuk verrassend goed gemaakt, blinkend, of net in de juiste kleur. Soms leek de aankleding iets te overdadig, met te veel accessoires, maar dat is nu eenmaal goed voor de business.

Bij Tommy Hilfiger had de ontwerper het backstage over 'true American tailoring': goed geknipte manteltjes en broeken, lange trenchcoats en een mooie jumpsuit (een trend voor volgende zomer). Hilfiger speelde met gebroken wit en marineblauw, een enkele keer zelfs met verrassend geel. De look was elegant en vrouwelijk, maar tegelijk erg modern, en dus een echte stap vooruit voor de man die vroeger een icoon van de Amerikaanse sportswear was maar intussen de stap zette van downtown naar uptown.

Ook G-star verbaasde met een show vol vaart en toonde dat jeans vele levens heeft, op straat, maar ook op de meest chique gelegenheden. Een prachtig wit thema kon het meest bekoren, met een heerlijke jekker in parachutestof en - alweer - een jumpsuit. G-star mixte jeansstoffen en kleuren in eenzelfde outfit, maar de schoenen veranderden telkens het beeld.

Heel veel nieuwkomers verrasten afgelopen week het meest. We onthouden Rodarte , maar ook Miguel Adrover , Jonathan Saunders (die in Milaan zijn eerste Pollini-collectie zal tonen) en Alexander Wang . Het gros van de modejournalisten is blij met hun hang naar avant-garde, maar kan die overleven in New York? (br.Het Nieuwsblad)


16-09-2008 om 23:22 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
15-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M zet voet in Japan


H&M zet voet in Japan


De klanten schuiven aan om binnen te mogen.





De crew was uitgerust met veelzeggende t-shirts.


De Zweedse modeketen H&M heeft afgelopen zaterdag haar eerste filiaal in Japan. De modegigant kreeg meteen een plaatsje in Ginza, het chicste shopdistrict in Tokio.

"Het is altijd een droom geweest om een winkel te openen in Japan. Daarom ben ik ook trots om onze eerste winkel in Tokio voor te stellen. Japan is een toffe markt met veel modegevoel. Wij hopen de inwoners van Tokio dan ook een toegevoegde waarde te bieden door mode aan te bieden aan de beste kwaliteit en prijzen", jubelt CEO Rolf Eriksen in het persbericht.

H&M Ginza verkoopt vrouwen- en mannenkledij en accessoires en is geopend van 11 tot 21 uur. (br.hln)


15-09-2008 om 21:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zotte dozen in New York


Zotte dozen in New York


Betsey Johnson amuseert zich op de catwalk.


De afbeelding “http://img170.imageshack.us/img170/5118/sep12jh4.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Diane Von Furstenberg.


Ruches zijn niet weg te denken bij Johnson.


Mode is vaak onvoorspelbaar, maar verloopt toch bijna altijd binnen bepaalde grenzen. Bijna, want er zijn altijd ook een of twee gekke ontwerpers die het hele establishment door elkaar schudden. In New York 2008 waren dit ongetwijfeld Betsey Johnson en Diane Von Furtsenberg.

Diane Von Furstenberg was daarbij de normaalste van de twee. Haar kleuren en silhouetten waren niet té uitbundig. Maar de hoofdbanden die ze de modellen liet dragen, versierd met bloemetjes en lange linten riepen beelden op van traditioneel geklede Oost-Europese volksdansmeisjes. Of het een hit wordt valt nu moeilijk te voorspellen, maar gezien de focus deze zomer op haarbanden met linten is de kans niet ondenkbeeldig dat de trend toch zijn weg naar Hollywood en het straatbeeld vindt.

Voor Van Furstenberg overheersen dan ook etnisch getinte prints in rood, oranje en paars. De collectie bestond grotendeels uit korte jurken, soms deftig, maar meestal nocnhalant, die zeer geschikt lijken voor het flaneren op een warme lente- of zomerdag in een hippe stad of aan het strand.

Betsey Johnson is de échte freak. Zelf dankte ze haar publiek in een gifgroene, euh, jurk, waardoor ze op een dike, overjaarse elf leek. Haar radslagen en strakke, helblonde bob hielpen dat imago niet vooruit. Johnson gaf haar modellen dezelfde haarstijl mee, maar in andere kleuren, zoals paars, blauw en roze. Ook haar fameuze 'geboeide bruiden'.

In haar niet-bruidscollectie is er moeilijk een lijn te trekken, behalve de ruches. Bijna elke rok en jurk heeft er! Daarnaast zijn ook de ouderwetse bloemetjesprints, de doodskoppen en de bolletjesprints opvallend. En het feit dat haar modellen mochten bewegen, alsof de kledij hen inspireerde. Voorwaar een verfrissend idee. (br.nina)


14-09-2008 om 19:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jacqueline Kennedy meest elegante First Lady


Jacqueline Kennedy  meest elegante First Lady


De afbeelding “http://images.wikia.com/particracy/images/1/1a/Jacqueline-Kennedy-Onassis.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Jacqueline Kennedy blijft de meest elegante First Lady die de Verenigde Staten heeft gekend sinds 1960, blijkt uit een peiling die gisteren is gepubliceerd in Women's Wear Daily.

Ook de potentiële First Ladies Cindy McCain en Michelle Obama staan op de lijst. De vrouw van de Republikeinse presidentskandidaat John McCain staat op twee en de vrouw van Barack Obama op drie.
Hillary Clinton, vrouw van Bill Clinton, die van 1993 tot 2001 president was, staat op een tiende plaats.

1.100 personen werden ondervraagd over de indruk die zij hebben van de stijl van de presidentsvrouwen sinds het presidentschap van John Kennedy (1961-1963).


  http://www.theclothingchronicles.com/archives/2006/212-jko2.jpg


Verkiezingen

Hillary Clinton, gekend om haar broekpakken in felle kleuren, maakt vaak grapjes over haar duistere blik op mode. Zeven procent van de ondervraagden vindt haar elegant, tegenover 48 procent voor Jacqueline Kennedy (Onassis, Bouvier), 36 procent voor Cindy McCain en 28 procent voor Michele Obama.

De vrouwen van de twee kandidaten voor de verkiezingen in 2008 besteden erg veel tijd en zorg aan hun uiterlijk en hebben favoriete ontwerpers.

Cindy McCain, de rijke erfgename van het bierdistributiebedrijf Hensley, beschouwt ontwerper Oscar de la Renta als een van haar vrienden. Op de Republikeinse conventie begin september droeg ze een van zijn jurken met een waarde van 3.000 dollar en diamanten oorbellen van 280.000 dollar, aldus modeblad Vanity Fair.

Michelle Obama heeft dan weer een voorkeur voor jongere ontwerpers zoals Maria Pinto uit Chicago of Thakoon, een jonge ontwerper uit New York.


 http://www.collective.se/mode/wp-content/Jackie-Kennedy-Collective.jpg
 

Andere First Ladies

Nancy Reagan, vrouw van voormalig president Ronald Reagan (1981-1989), staat op een vierde plaats in het klassement, gevolgd door Laura Bush, vrouw van huidig president George W. Bush, Pat Nixon, vrouw van Richard Nixon (1969-1974), Rosalyn Carter, vrouw van Jimmy Carter (1977-1981), Betty Ford, vrouw van Gerald Ford (1974-1977) en Barbara Bush, moeder van de huidige president en vrouw van George H.W. Bush (1989-1993).

Jacqueline Kennedy overleed in 1994, Pat Nixon in 1993. (br.hln))


De afbeelding “http://img530.imageshack.us/img530/3185/jackiehy7.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



14-09-2008 om 11:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laptop als mode-accessoire


Laptop als mode-accessoire


De afbeelding “http://www.computeridee.nl/img.db?2340299” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Roze, blauw, sneeuwwit, met hartjes of kristallen: laptops hebben het stadium van alleen maar zwart of zilver allang achter zich gelaten. HP gaat nu nóg een stapje verder.

Tijdens de New York Fashion Week presenteerde HP namelijk deze 'Vivienne Tam Special Edition'. Vivienne Tam is een bekende modeontwerpster uit New York die verantwoordelijk is voor het design dat de behuizing van deze opvallende notebook siert.


De afbeelding “http://img176.imageshack.us/img176/194/nuhp9.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Over het innerlijk van dit notebook wil HP minder kwijt. Het enige dat bekendgemaakt is, is dat het een minimodel gaat worden. Of dat 8 of 10 inch betekent is nog niet duidelijk. Wanneer de laptop op de markt komt is ook nog een raadsel. Misschien wordt het oktober, zoals sommige internetbronnen zeggen, of toch op zijn vroegst volgend jaar januari, zoals weer anderen beweren. We wachten af. (br.computer idee)


14-09-2008 om 02:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bondage badpakken bij Max Azria


Bondage badpakken bij Max Azria


Hervé Léger by Max Azria.


Nipple slip bij de badpakken van Hervé Léger by Max Azria.


BCBG by Max Azria.


Max Azria.

Drie collecties toonde Max Azria op de New York Fashion Week: Hervé Léger, BCBG en zijn eigen collectie. De raakvlakken was het unicolore kleurgebruik , en de voorliefde van de Joodse Tunesiër voor lijnen en stroken.

Dat viel het meest op bij zijn collectie voor Hervé Léger, die grosso modo uiteenviel in 2 delen: badmode en cocktailjurken. De badpakken leken het meest op bondagekunstwerkjes, waarbij het doel is om gezien te worden. Of ze op de plaats blijven bij de minste beweging is de vraag, één 'nipple slip' toonde alvast van niet. Hét accessoire was een grote, donkere zonnebril, waarbij de ogen totaal niet zichtbaar zijn en je gezicht half verstopt wordt. Niet voor zonnekloppers, deze collectie!

De mini-jurken waren indrukwekkend eenvoudig, zowel qua kleuren (pastel), stoffen en snit (rechttoe, rechtaan, zonder franjes). Allen volgen ze de lijn van het lichaam, een beeld dat wordt versterkt door het gebruik van vloeiende lijnen, stroken en linten door Azria. Het geheel oogt gewoon mooi.

BCBG deelt met Hervé Léger de korte jurken, maar de stijl is helemaal anders. Losser, nonchalanter, met af en toe een wapperend stukje extra stof dat niet afgeknipt is geraakt. Vaak met een V-nek, en de decolleté eindigt in de buurt van de navel. Riemen zijn een onontbeerlijk accessoire, net als een paar (torenhoge) hakken. Hemelsblauw, felrood, wit en grijs zijn de overheersende kleuren.

In zijn eigen collectie overheersen sobere, subtiele kleuren, zoals wit en grijs, lichtblauw en nauwelijks waarneembaar roze. Ook hier vooral jurkjes, met gedrappeerde stof en een onmisbare riem. Heel geschikt voor feestjes, op zwoele zomeravonden. Hopelijk zijn dat er volgend jaar heel wat meer dan nu. (br.hln)



13-09-2008 om 11:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hervé Léger-jurk wordt Hollywood-lieveling


Hervé Léger-jurk wordt Hollywood-lieveling


Hervé Léger by Max Azria.






Lindsay Lohan in een blauwe Hervé Léger.


Hervé Léger scoort bij de Hollywood-actrices, of liever: zijn jurken doen dat. Steeds vaker zijn ze te zien op rode lopers en in series. De laatste die met een jurk van Hervé Léger scoort is Lindsay Lohan. Op de set van de Amerikaanse serie 'Ugly Betty' werd ze gezien in een donkerblauwe minijurk, opgebouwd op brede, horizontale stroken, die op de borst een v-vorm krijgen en de wijde v-hals volgen.

Andere draagsters
Eerder dit jaar werd ook actrice Rachel Bilson in een witte halterjurk gezien op de rode loper. Blake Lively droeg er een op de set van Gossip Girls, nu al een toonaangevende serie wat betreft mode.

Hayden Pannettiere droeg een donkerroze bij de opening van het restaurant van Eva Longoria en zangeres Joss Stone liet zich verleiden door een regenboogversie. Ook Maria Sharapova, Rachel Weisz en Elle McPherson lieten zich onlangs in een Hervé Léger opmerken. En nu wil iedereen in Hollywood er een dragen.

Kort, spannend en speciaal
Wat maakt deze jurken zo speciaal dat iedereen ze plots wil? De jurken zijn per definitie kort, spannend en weinig verhullend. Karakteristiek zijn de banden, stroken en lijnen die in de ontwerpen verwerkt worden, en zo zowel de lijn als het silhouet bepalen.

Voor iedereen
En belangrijker: als je er het lichaam voor hebt, schijnt iedereen hem te kunnen dragen. Oud, jong, blond, brunette, met los of opgestoken haar: het gaat allemaal. Wel horen er onveranderlijk hoge hakken en weinig extra juwelen bij. Een rode loper in de buurt hoeft niet eens, in een sober kleur kan deze jurk zelfs op het gemiddelde cocktailfeest.

Ook ontwerper Max Azria scoorde met zijn collectie voor Hervé Léger afgelopen week op de modeweek in New York. (br.Nina)


12-09-2008 om 10:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwste Topshopcollectie Kate Moss voorgesteld


Nieuwste Topshopcollectie Kate Moss voorgesteld



















Kate Moss heeft haar zevende collectie voor de Britse budgetketen Topshop voorgesteld. Uit de zwart-wit campagnefoto's valt over de kleuren niet veel op te maken, maar des te meer over de look.


De collectie bevat enkele flirterige (korte) jurkjes, die gecomineerd met een zwarte legging en enkellaarsjes worden gedragen. Daarmee slaat Moss de nagel op de kop wat betreft de heersende wintertrends. Voor de koukleumen zijn er ook lange broeken, enkele truien en een blouse met lange mouwen. Wie de controverse niet schuwt, kan ook altijd over straat met de (valste) bontjas.

De Daily Mail noemt het Moss' commercieelste collectie tot nu toe, maar de vraag is of dat ook zo is. Een skinny jeans of een ultrakort dun diep gedecolleteerd jurkje staat nu eenmaal niet iedereen. (br.hln)


11-09-2008 om 21:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitdagende campagne Agent Provocateur choqueert


Uitdagende campagne Agent Provocateur choqueert




Peaches is het nieuwe gezicht van het merk.












Lingeriemerk Agent Provocateur doet haar naam alle eer aan met haar nieuwste campagne. Provocerend, ongegeneerd, orgastisch, episch: de campagne is het allemaal. De foto's zijn net schilderijen: drukke taferelen van jonge, krachtige dames in sexy lingerie die elkaar betasten, bespringen, strelen en druiven en kersen voederen. Net momentopnames van gigantische orgieën: even decadent en barstensvol seksuele spanning.

Peaches
Tussen alle kronkelende vrouwenlijven valt af en toe een man (een albino bijvoorbeeld) en een bekend gezicht te bespeuren. Peaches, de dochter van sir Bob Geldof bijvoorbeeld, die Kate Moss opvolgt als gezicht voor het merk. Geldof kon niet bepaald lachen met de nieuwste stunt van zijn 19-jarige dochter, na een onverwachte trouwpartij en een zelfmoordpoging.

Maar Agent Provocateur is in de wolken. "Peaches is perfect voor ons: jong, knap en met een scherp kantje, dat duidt op mogelijk gevaar. Ze is spannend." En de lingerie is ook spannend.

Doorzichtig, zwart en kant
Veel doorzichtig kant, op de beha's, de al bij al kuise slips, de kousen en jarretellen. Zwart overheerst, net als nononsense kapsels en bloedrode lippen, wat past bij het donkere, troebele sfeertje dat ze proberen te scheppen. De accessoires, zoals glanzende lakschoenen en een parternoster maken het af.

Agent Provocateur weet als geen ander dat lingerie een imago nodig heeft. Vlijmscherp, een tikje gevaarlijk, uitdagend en krachtig: voor deze vrouwen maakt Agent Provocateur lingerie. Lingerie om te heersen en beheersen, om te verleiden en om zelf verleid te worden. (br.hln)


09-09-2008 om 19:14 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: lederen legging


Trend: lederen legging


De afbeelding “http://img297.imageshack.us/img297/3442/givenchykg5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.







Op zoek naar wat rock in je garderobe? Ga dan voor een tregging, een soort kruising tussen een broek en een legging. Ze zijn gemaakt van steviger, dikker materiaal maar zijn net zo aansluitend als de gewone legging. Ze zijn te vinden in lederen, metallic, glans- of glittervarianten.

Celebs
Kate Moss en Victoria Posh zijn helemaal wild van de supersmalle treggings in bijvoorbeeld PVC, glitter en leer.

Styling
Een goede combinatie is een must als je er niet te 'trashy' of 'te disco' wil uitzien. Sowieso trek je met de glanzende of lederen variant alle aandacht. Tracht bijgevolg de bovenstukken sober te houden. Met een mooi topje en leuke schoentjes erbij, ben je weer helemaal 'in' dit najaar. (br.Nina)


07-09-2008 om 17:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!