Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

21-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christian Louboutin ontwerpt show voor Parijse nachtclub

Christian Louboutin ontwerpt show voor Parijse nachtclub


http://img193.imageshack.us/img193/2566/christianlouboutiny.jpg

20 jaar, zo lang kunnen we al genieten van de prachtige schoenen van Christian Louboutin. En om dat te vieren, mocht de ontwerper een cabaretshow maken voor de legendarische club 'Le Crazy Horse' in Parijs.

Voor Christian Louboutin is Parijs de plaats waar alles begon, want daar opende hij in 1991 zijn eerste boetiek. "'Le Crazy Horse' is hier een monument", vertelde Louboutin aan Vogue.co.uk.

"Een monument van dans, een fantastisch, modern idee, waar vrouwen gevierd worden door andere vrouwen."

Eerder ontwierp Louboutin al schoenen voor de danseressen van de club, die we kunnen beschouwen als het zusje van de 'Moulin Rouge'. Maar nu gaat hij dus ook creatief meewerken aan een show, die de titel 'Feu' (Frans voor vuur) krijgt. Daarvoor wordt hij bijgestaan door Patricia Folley, choreografe en danseres in 'Le Crazy Horse'.

Samen ontwierpen ze vier originele en unieke tableaux of stilstaande uitvoeringen. Volgens Louboutin zocht hij daarvoor inspiratie op verschillende gebieden, van hip hop tot de eeuwenoude meesterwerken uit de kunst. Zolang het maar iets te maken had met vrouwen.

"Ik ben geïnteresseerd in alles dat de vrouwelijke vorm verheerlijkt", zei Louboutin daarover aan Vogue. "Door wat ik doe, heb ik voor mijn nummers gefocust op het onderste deel van het lichaam. De taal van de benen kunnen elk gevoel uitdrukken", meent hij. "En zonder te veel te onthullen: het lichaam kan ook 'een vlam' worden", klinkt het geheimzinnig.

'Feu' gaat in première op zondag 4 maart en blijft in het repertoire van de danseressen tot 31 mei. De campagnefoto, waarop Louboutin te zien is met twee vrouwen die enkel schoenen dragen, voorspelt alvast een wervelende show.


21-01-2012 om 20:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modehuis blaast nieuw leven in eeuwenoude handtas van Da Vinci

Modehuis blaast nieuw leven in eeuwenoude handtas van Da Vinci

http://img6.imageshack.us/img6/826/handtasvandavinci.jpg

Schilder, filosoof, wetenschapper, ingenieur, dichter, musicus, architect, en beeldhouwer. Leonardo Da Vinci was het allemaal. Maar wat velen nog niet wisten is dat de man ook een mode-ontwerper was. Zo ontdekten experten een schets van een handtas, die ze aan Da Vinci toeschrijven. En... die is binnenkort te koop!

Volgens kunstwetenschappers gaat het om een ontwerp uit 1497, het jaar waarin Da Vinci ook zijn meesterwerk 'Het Laatste Avondmaal' maakte.

"Da Vinci maakte verschillende mode-accessoires, maar deze handtas is uniek", vertelde kunsthistoricus Alessandro Vessozi aan de Daily Mail. "Ze vermengt schoonheid en functionaliteit op een zeer harmonieuze manier."

En dat vond ook het Italiaanse modehuis Florence Gherardini, die besliste de schets ook echt te vervaardigen. Zij namen ontwerpster Carla Braccialini onder de arm, die het originele ontwerp verfijnde. Het resultaat is de 'Pretiosa' (Italiaans voor kostbaar), een handtas uit kalfsleer.

"Het is een erg chique handtas", beklemtoont marketingdirecteur Lorenzo Braccialini. "Bovendien is ze ook zeer functioneel en vakkundig gemaakt. Ze belichaamt het traditionele Florentijnse lederwerk."

Wie graag een echte Da Vinci wil, zal snel moeten zijn, want er werden slechts 99 exemplaren vervaardigd. De prijs is nog niet gekend, maar gezien zijn exclusiviteit zal die wellicht oplopen tot enkele duizenden euro's (br.hln - beeld photo news)


19-01-2012 om 18:44 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het einde van de catwalkoorlog: de 4 grote modeweken zullen niet clashen

Het einde van de catwalkoorlog: de 4 grote modeweken zullen niet clashen


http://img252.imageshack.us/img252/2892/moded.jpg


De modeweken waar de lente- en zomercollecties voor 2013 getoond zullen worden, starten dit jaar een weekje vroeger dan anders. New York zal de spits afbijten van 6 tot 13 september, gevolgd door Londen, Milaan en Parijs.

De hevige discussies begonnen toen bleek dat de startdag van de New York Fashion week gepland stond op 13 september, terwijl de kick-off in Milaan op 19 september zou vallen. Modellen en designers kunnen zich nu eenmaal niet in twee splitsen en verschijnen op twee grote mode-events tegelijkertijd. Tijd dus om te plooien.

Steven Kolb, CEO van de Amerikaanse Raad van Mode-ontwerpers, zat middenin de chaos: "Het was een verbaal geduw en getrek. Mensen werden gestresseerd en angstig en moesten nu eenmaal zo snel mogelijk data krijgen".

Hij gaat verder: "Het heeft geen enkele zin voor de steden om met elkaar in de strijd te liggen. In de sportieve geest van het samenwerken, hebben Londen en New York uiteindelijk water bij hun wijn gedaan en zullen ze hun modeweken vroeger dan anders organiseren. Uiteraard hopen we dat deze catwalkoorlog de vier steden heeft laten inzien dat er voortaan veel beter gecommuniceerd moet worden. Het wordt dringend tijd dat we het modeseizoen niet meer bekijken als individuele fashion weeks, maar als een globale belevenis". (br.hln)


19-01-2012 om 14:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannenmode in Milaan

Mannenmode in Milaan


http://img810.imageshack.us/img810/6567/dieselblackgold.jpg
Diesel Black Gold. 

Wie ziet tussen al die designers het ontwerp nog? 

Diesel Black Gold

Diesel Black Gold heeft zijn naam niet gestolen, al was de collectie meer 'black' dan 'gold'. Simpele pakken of eenvoudige broeken gecombineerd met een trui: meer moet dat niet zijn. Opvallend: hier werd gekozen voor vertikale strepen.

Vivienne Westwood

Laat het aan Vivienne Westwood om te bewijzen dat mannenmode niet gewoon maar wat broeken en kostuumvesten zijn, en om het een originele invalshoek te geven. Voor de mannenmode voor volgende winter betekende dat 'accessoires' zoals valse sneeuw in de haren en ijspegels aan baard en snor.

De collectie zelf was eerder aan de sombere kant: zwart, bruin, donkerblauw en grijs overheersten, met enkele kleurrijke accenten die de somberheid doorbraken. Bij Vivienne krijgen makken dikke truien, broeken met ruiten en met bont gevoerde jassen. De broeken zijn een tikje te kort... of de kousen worden opgetrokken tot boven de broekspijp.

Prada

Prada maakte drie opvallende keuzes in zijn mannencollectie: er lag een opvallend rood tapijt, bekende acteurs (Willem Dafoe, Adrien Brody, Tim Roth, Gary Oldman) liepen tussen de modellen en de collectie bestond voornamelijk uit jassen.

Mannelijke, dikke jassen; jassen die eerder aan kamerjassen doen denken en trenchcoats, traditioneel eerder een vrouwelijk model. De kleuren zijn donker, maar een rood Lennon-brilletje moet het geheel meer pit geven.

Dolce & Gabbana

D&G heeft een goede catwalkgewoonte (voor vrouwen dan toch): superstrakke, megagespierde, halfnaakte mannen op de catwalk. Ook deze keer weer, en ze kregen een karamelbruine (lange) onderbroek aan. Ouderwets kinky!

De andere ontwerpen ging het Italiaanse duo stelen bij Hugh Hefner: ze verheffen de zijden pyjama tot casual wear, vooral door de combinatie met een kostuumvest. De patroontjes op de pyjama's zijn per definitie ouboullig, de kleuren (denk bordeauxrood) al evenzeer.

Opapetten en vlinderdassen waren ook al niet weg te denken, net als dikke stoffen (zoals fluweel) met gouden frullen ter versiering.

Frankie Morello

Waar Dolce & Gabbana hun modellen nog een onderbroek of zwembroek geven, gingen ze bij Frankie Morello poedelnaakt. Met niet meer dan een afzakkende handdoek werden ze de catwalk opgestuurd.

Naast de obligate zwarte kostuums (integraal met sokloze voeten en weer die net iéts te korte broekspijpen), was de warme wintermode een pak kleurrijker dan bij de andere ontwepers. Het opvallendste hier waren horizontale strepen en lijnen, soms gevuld met eerder etnische prints.

Giorgio Armani

Armani stuurde mannen én vrouwen de catwalk op, als duo en perfect op elkaar afgestemd. De collectie werd overheerst door grijs en afgewisseld met fel- en lichtblauw. De pakken kregen al eens een ruitje mee, de mannen kregen ook al de opapet opgezet en ja, de broeken waren te kort: wordt dat de mannentrend voor 2013??

Jil Sander

De Belg Raf Simons ontwierp voor modehuis Jil Sander een harde en donkere mannencollectie, met veel zwart leer. Het contrast was er vooral tussen de getailleerde pakken (mét stropdas) en de grote, lompe overjassen.

Toch kregen ook die laatste een speciale touch, die we zelfs kinderlijk kunnen noemen. Op de ietwat nazi-achtige ontwerpen waren namelijk walvissen, dinosaurussen, vissen en radio's gedrukt.

Versace

Ook in de collectie van Donatella Versace zagen we het zwarte leer opduiken, al mocht het bij haar iets opvallender zijn. Zij koos ervoor om de ontwerpen met gouden stiksels af te werken. Verder waren er ook enkele gouden details, zoals hangertjes, kettingen aan de broek en knopen.

Maar het opvallendste element waren ongetwijfeld de terugkerende bloemenmotieven. Die zagen we in felgkleurde ontwerpen, maar ook in camouflagekleur (grijs-wit) op jumpsuits of hemden.

Opvallend, dat wel, maar wij vragen ons toch af wie deze kleren uiteindelijk zal dragen... (br;hln - foto getty)


18-01-2012 om 12:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Dirk Bikkembergs opent flagship store in Barcelona

Dirk Bikkembergs opent flagship store in Barcelona


http://img685.imageshack.us/img685/6893/dirkbikkembergs.jpg


Het Belgische sportkledingmerk Dirk Bikkembergs opent dit najaar een winkel aan de Passeig de Gràcia, Paseo de Gracia, een van de meest exclusieve winkelstraten van Barcelona. Heel wat dure merken hebben daar een flag ship store.

Volgens de website realestatepress.es zou Bikkembergs het groots zien. Naast het eerste verkooppunt op de Spaanse markt, wil hij dit jaar wereldwijd nog zo'n 42 nieuwe winkels openen. De winkel in Spanje zal maar liefst 600 vierkante meter groot zijn. (br.she beeld photo news)


18-01-2012 om 12:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christian Louboutin creëert schoenen voor stripsters

Christian Louboutin creëert schoenen voor stripsters


http://img689.imageshack.us/img689/4284/christianlouboutinx.jpg


Christian Louboutin gaat de pikante toer op. De legendarische schoenenontwerper creëerde speciaal voor de Franse burleske danseressen pumps.

Sexy schoenen? Dan ben je bij Louboutin aan het juiste adres. Voor de stripsters van Crazy Horse ontwikkelde de man enkele 'erotische' pumps. Wat je mag verwachten? Geen idee. Maar het zullen wel schoenen zijn waarmee de dames volop kunnen dansen op een stoel. Want dat! Dat kunnen ze als geen ander!  (br.she - beeld photo news)

16-01-2012 om 20:55 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verplicht zwarte modellen op catwalk Rio

"Verplicht zwarte modellen op catwalk Rio"


http://img545.imageshack.us/img545/4487/catwalkrio.jpg
De modellen op Fasion Rio 2012 waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren. 


In Brazilië is een verhit debat over een plicht tot een minimumaantal zwarte mannequins op de catwalks. Bij de vele modeshows in Rio de Janeiro waren deze week bijna geen zwarte modellen te zien, ondanks dat Brazilië de een na grootste zwarte bevolking ter wereld heeft.

De modellen bij de shows van 24 modehuizen waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren.

Fransiscaner pater David, hoofd van een actiegroep Educafro, eist dat de overheid de modehuizen weer verplicht tot een quotum. De regering had in 2009 een minimum van 10 procent ingevoerd, maar dat is een jaar later alweer geschrapt. "Je kunt niet discrimineren in een land, waar 51 procent van de bevolking zwart of gemengd is."

Het zwarte model Luana Genot is voorstander van een quotum: "Ze bellen ons pas als de show te maken heeft met de cultuur van zwarten", zei ze. "Ze zeggen dat ons achterwerk te dik is, onze heupen te wijd. Er is schokkend weinig plaats voor ons, als afstammelingen van zwarte slaven."  Maar het model Daniel Echaniz  zei dat hij tegen quota is, omdat die racisme zouden aanwakkeren.  (br.hln - foto ap)

14-01-2012 om 11:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vero Moda strikt belangrijkste fashionista

Vero Moda strikt belangrijkste fashionista


http://img824.imageshack.us/img824/981/veromoda.jpg


Je hebt ketens die hun imago proberen verbeteren door samen te werken met designers... en je hebt er die een grote ster aantrekken. Om te ontwerpen (zoals Mango deed met de zusjes Cruz) of om te poseren, zoals het Deense merk Vero Moda deed met een van de belangrijkste fashionista's die op dit moment rondloopt: Alexa Chung.

De Britse is 28 startte haar carrière als model en klom op tot presentatrice. Momenteel is ze bezig met het filmen van haar nieuwste tv-show 24 Hour Catwalk.

Alexa duikt al enkele jaren op in de best geklede lijstjes van moderedacties en ze is ook een graag geziene gaste naast de catwalks. Ze is aanwezig bij alle grote modeshows. Geen wonder dat de keten Vero Moda van haar geloofwaardigheid wil gebruik maken.

Voor de tweede fotoshoot die Alexa voor Vero Moda deed, bleven ze binnen de straten van Williamsburg, Brooklyn waar de fashionista momenteel woont.

Ze showde daarbij de lente- en zomercollectie van Vero Moda, die perfect lijkt aan te sluiten bij haar eigen stijl:  eerder somber van kleur, eenvoudig van snit en met klassieke elementen, zoals de strik en de saaie mannenschoenen.

De keten is alvast in de wolken met de fotoshoot... zullen de klanten volgen?


14-01-2012 om 00:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plus size magazine haalt uit naar 'anorexianormen' in de modewereld

Plus size magazine haalt uit naar 'anorexianormen' in de modewereld



"De meeste catwalkmodellen hebben een BMI dat gelijk staat aan anorexia". Met deze stelling haalt 'Plus Model Magazine' uit naar het schoonheidsideaal dat al jaren de wereld van mode en reclame domineert.

In de vorm van een rauwe en gedurfde fotoshoot met het Russische 'plus size' model Katya Zharkova (met maatje 42), vergezeld door aangrijpende statistieken en quotes, bevraagt het magazine het magere schoonheidsideaal van vandaag.

Ze hopen met deze campagne winkelketens eindelijk wakker te schudden opdat ze zouden beseffen dat ze ook plus size vrouwen beter in de watten moeten leggen en dringend afstand moeten nemen van het 'skinny' ideaal.

Het meest provocerende beeld is zonder twijfel de dans van Katya Zharkova met een heel mager meisje, dat symbool staat voor het standaard catwalkmodel in de huidige modewereld. De quote op de foto haalt fel uit naar de strenge en ronduit ongezonde standaarden voor modellen, die zouden neigen naar anorexia.


http://static0.hln.be/static/photo/2012/16/14/13/20120112150736/media_l_4564633.jpg


Dit is een vraag die veel vrouwen zich ongetwijfeld stellen en één van de quotes op de fotocampagne van Plus Model Magazine. Twintig jaar geleden woog het standaard model 8 procent minder dan de gemiddelde vrouw, vandaag is dat 23 procent.

Ook plus size modellen moeten steeds minder volle figuren hebben want 10 jaar geleden waren maatjes 42 tot 48 doodnormaal in de wereld van de plus size mode. Vandaag wordt maatje 36 al gerekend tot 'de maatjes meer' en is de grens voor plus size modellen bij agentschappen gelegd op maatje 44. Nog weinig plus size aan, als je't mij vraagt... Zeker als je weet dat 50% van de vrouwen een maatje 44 of meer draagt.

Madeline Figueroa-Jones, hoofdredactrice van Plus Model Magazine, schreef ter ere van deze editie een persoonlijk stukje tekst waarin ze verklaart dat de fotoreeks een antwoord is op de beauty- en fashionindustrie die een schraal ideaal in leven houdt dat niet altijd gezond is en een groot deel van de markt vervreemdt.

"We worden dag in, dag uit gebombardeerd met dieetadvertenties, meermaals per dag zelfs omdat er een multimiljardenindustrie is die teert op de angst om te dik te zijn. Niet iedereen is echter gemaakt om een rank en slank figuur te hebben! Ook onze lichamen zijn mooi en we hebben het hier niet over gezondheid, want ook (te) magere mensen zijn zeker niet altijd kerngezond", schrijft Madeline.

Er is dus sprake van een gigantische kloof tussen consumenten en de reclamemodellen die langs alle kanten worden opgedrongen via televisie, in etalages en magazines en uiteraard ook op het wereldwijde web. Hierdoor kunnen vrouwen zich onmogelijk nog identificeren met een body image dat stelt dat plus size - anno 2012 - schommelt tussen maatje 36 en 44.

Het is vooral deze marketingstrategie waartegen Plus Model Magazine zich wil keren en verweren. Ze riepen dan ook hun lezers op te reageren op de campagne.

De reacties op de foto's en de quotes zijn meer dan verdeeld te noemen. Terwijl heel wat vrouwen zich perfect kunnen vinden in de statements, zijn anderen van mening dat een voller figuur promoten eigenlijk even gevaarlijk is als het opdringen van een heel mager lichaam. (br.hln - beeld photo news)


12-01-2012 om 23:13 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jason Wu for Target: bescheiden & draagbaar

Jason Wu for Target: bescheiden & draagbaar

http://img202.imageshack.us/img202/8865/jasonwufortarget.jpg


Designers ontwerpen steeds vaker een betaalbare lijn, om zo een groot publiek te bereiken. H&M staat al jaren bekend om hun designercollecties, en ook de Amerikaanse keten Target blijft niet achter. Zij trokken Jason Wu aan, de favoriete designer van First Lady Michelle Obama.

Er is een opvallend verschil met de H&M-collecties: Jason Wu for Target is een bescheiden collectie, en uiterst draagbaar. De laatste designercollectie bij H&M, van de hand van Donatella Versace, was fel, kleurrijk en wild. Maar ook over the top, typisch voor de klassieke haute couture, ook al wat de collectie dat zelf niet.

Jason Wu lijkt zijn publiek beter in te schatten, al zijn de korte jurkjes en shorts nu ook niet bepaald voor iedereen bedoeld: een mooi stel benen is de voorwaarde. Al kan je een minder strak buikje of taille wel mooi doen uitkomen in de A-lijn jurken en rokken, zolang de boezem niet te fors is uitgevallen want dan zou het wel weer eens niet kunnen passen.

Wu maakt gebruik van drie opvallende prints: onregelmatige strepen voor de kledij zelf (dikke afgewisseld met verschillende dunne), en een ouderwetse bloemenprint op lichtblauwe achtergrond en zwarte katten met rode strik voor de handtassen en sjaaltjes (of zakdoeken?).

De overheersende kleuren zijn marineblauw, wit en rood, met lichtblauwen zachtroze als tegengewicht, zoals blijkt uit het lookbook dat sinds gisteren op Facebook staat.

Prijzen zijn nog niet bekend, net zomin als de collectie online te koop zal zijn voor niet-Amerikaanse shoppers. Amerikanen kunnen vanaf februari terecht bij Target voor deze collectie.(br.hln)



12-01-2012 om 14:34 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
10-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidi Klum overdrijft met olifantenpijpen

 Heidi Klum overdrijft met olifantenpijpen


http://img515.imageshack.us/img515/6069/heidiklum.jpg


'Flared jeans' of jeans met brede pijpen zijn weer terug van nooit echt weggeweest. Dat heeft Heidi Klum goed in haar oren geknoopt, en vervolgens is het nochtans stijlvolle topmodel alle zin voor maat verloren.

'Trop is te veel' heet dat dan, en er zijn maar weinig broeken in de wereld waarvoor die spreuk kan gelden. Maar voor de jeans die Heidi droeg tijdens een namiddag met haar kinderen in de speeltuin lijkt de spreuk wel gemaakt.

Casual is het zeker, en dat Heidi ook wel eens liever iets los draagt dat begrijpen we ook. Maar toch kon het gemakkelijk veel beter, zonder iets aan comfort te moeten inboeten.

Broekspijpen die vijf centimeter korter zijn bijvoorbeeld, want dat voorkomt dat de broek over de grond sleept en water opzuigt (bij regen), de randjes doet rafelen of gaten maakt (omdat je er op stapt) én dat je erover valt (wegens gewoonweg te groot).

Minder brede pijpen, zelfs al is het maar een paar centimeter, zouden Heidi een veel eleganter silhouet gegeven hebben. Nu lijkt ze een beetje op een slons, en daarmee hadden we het model nog nooit geassocieerd.

Praktisch kan je de broek ook niet noemen in het dagelijkse leven: je struikelt over je eigen voeten, blijft haken aan je hakken, komt vast te zitten in je fietsketting of sleept zoveel regenwater mee dat je een heus modderspoor nalaat. Misschien niet onmiddellijk voor Heidi in het meestal zonnige Los Angeles, maar wel voor andere mensen.

Flared jeans: wij zijn fan. Maar de overdreven olifantenpijpen: no way!! (br.hln - beeld photo news)


10-01-2012 om 17:21 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest: de handtas van Margaret Thatcher

Terug van weggeweest: de handtas van Margaret Thatcher


http://img717.imageshack.us/img717/2854/handtasmargaretthatcher.jpg


Lady Margaret Thatcher, Brits eerste minister tijdens de moeilijke jaren '80 en beter bekend onder de bijnaam 'De IJzeren Dame', lijkt niet meteen een stijlicoon. Haar kledijstijl bestond voornamelijk uit ouderwetse mantelpakjes, in die typische jaren '80-stijl met oversized blazers, midirokken en onmisbare bruine panty's. Maar er is wel iets van 'Maggie's stijl' dat is overgebleven: de handtas van het Britse merk Launer.

Launer heeft nog een beroemde fan: de Britse Queen Elizabeth. Het is waarschijnlijk daar dat Margaret Thatcher, zelf uit de lagere middelklasse, 'haar' handtas spotte. De Queen is nog altijd fan, en wordt maar zelden gezien zonder een handtas, maar toch wordt het merk vooral met Thatcher geassocieerd.

Filmmagie
Met de aandacht voor de film 'The Iron Lady' zal dat er niet op verbeteren. Launer merkte het al in de verkoopscijfers: een stijging van maar liefst 60 procent in de 'typische Thatcher-tassen': zwarte, stevige handtassen met handvaten bovenaan. De populairste is de 'Diva'-tas, ook de favoriet van Maggie Thatcher zelf, zo meldt de Daily Mail.

Het bewijs van Britsheid
De fabriek van Launer bevindt zich nog steeds in Groot-Brittannië en is een van de laatste overblijfsels van een eens bloeiende lederindustrie. Een team van een 15-tal mensen kan ongeveer 20 handtassen per week aan, die tussen 500 en 1500 euro kosten. Op verzoek van een celeb kan het team een handtas klaarkrijgen in 48 uur.

"We zijn erg blij dat de relatie tussen Margaret Thatcher en Launer na 30 jaar opnieuw leven wordt ingeblazen. Het is echt een testament voor een Brits merk en dat zij en de Queen ze tassen dragen is een bewijs van 'Britsheid'", aldus eigenaar en creatief directeur Gerald Bodmer.

Tijdloze investering
Volgens hem is de stijging te danken aan de zoektocht naar een 'tijdloze investering' door een jong en internationaal publiek. Daar lijkt iets van: de crisis maakt vrouwen minder ontvankelijk voor een 'it-bag' die na enkele maanden alweer uit de mode is. Ze willen iets dat de tand des tijds doorstaat en zijn investering waard is.

Daarmee is Launer niet zo'n slechte keuze. Gelijkaardige tassen van populairdere merken als Prada, Mulberry ('The Harriet'), Gucci, Dolce & Gabbana, Marni, Lanvin én de handtassen van de Olsen-tweeling kosten algauw dubbel zoveel.

Symbool van macht
Er is nog een andere reden waarom de 'stijve' tas terug op de voorgrond komt: het is de ultieme 'power bag', een handtas voor vrouwen aan de top dus, zoals Margaret Thatcher zelf.

Gedaan met de slappe tassen waarin je loopt te graven als een Mary Poppins op zoek naar je sleutels, gsm of Labello. Weg met de clutch, waar amper een bankkaart, je huissleutel en een zakdoekje inpast en die je handen bezet houdt voor de hele avond.

De draagbare dossierkast
Dat had Thatcher zelf ook heel goed door. "Ze gebruikte die tas echt als een element van macht, een zichtbaar teken dat ze het meende", aldus haar politiek secretaris John Whittingdale.

Praktisch was het ook: ze stopte er geheime documenten en gevoelige nota's, die nu door slordige ministers en onderhandelaars open en bloot op de schoot liggen. "Eigenlijk was het een soort draagbare dossierkast, die ze gebruikte om anderen te herinneren aan haar macht", analyseert haar voormalige stafchef Michael Dobbs.

Werkwoord
De link tussen de voormalige eerste minister en haar handtas was zo sterk, dat er in het Engels zelfs een werkwoord van werk gemaakt: 'handbagging' betekent nu nog altijd op een agressieve manier je eisen binnenhalen en tegenstanders genadeloos platwalsen. Het woord is een afgeleide van een uitspraak toegewezen aan parlementslid Nicholas Ridley die ooit de woorden uitte: "Kunnen we niet beginnen? De handtas is er."

Topprijs voor toptas
Dat Maggie's handtassen beroemd blijven, ook na dertig jaar, bewees een veilig bij Christies in de zomer van 2011. Een 30-jarige handtas van Thatcher werd er geveild voor een waanzinnig bedrag van 30.300 euro. (br.hln)


10-01-2012 om 14:19 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar is ze al: de tweede Versace-collectie voor H&M

Daar is ze al: de tweede Versace-collectie voor H&M


http://img818.imageshack.us/img818/17/versacecollectie.jpg


De eerste Versace voor H&M-collectie is amper verteerd, of daar is de tweede collectie al. De Cruise-collectie is exclusief voor de Europese markt (lucky us) en toont veel frisse en opvallend zomerse outfits - voor de vrouwen dan toch. De kleding voor de mannen is veel soberder en somberder.

De vrouwencollectie bestaat uit witte achtergronden met fruitprints in vrolijke kleuren, happy roze en zachtblauw. Een tikje luchtig voor deze tijd van het jaar, maar wel perfect voor warme zomerdagen. Versace bouwt daarmee voort op een trend die ook al aangehaald werd door Dolce & Gabbana: groenten- en fruitprints.

Voor de mannen gelden andere regels: daar overheersen wit, zwart en kobaltblauw, vergezeld van een geometrische, hoekige print. Heel serieus en mannelijk, maar eerlijk is eerlijk: ook een tikje saai.

Toch zijn veel Amerikanen al jaloers op ons: deze collectie is populairder dan de uitbundige wintercollectie, die niet voor iedereen weggelegd bleek. Toch was ook die collectie een enorm succes, zo zegt H&M althans zelf.

Bekijk de foto's van de volledige collectie in bijhorende fotoreeks.


08-01-2012 om 17:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mila Kunis, het nieuwe gezicht van Dior

Mila Kunis, het nieuwe gezicht van Dior


http://img841.imageshack.us/img841/5905/milakunisl.jpg


Na het succes van Natalie Portmans campagne voor 'Miss Dior Cherie', koos de modegigant als nieuw gezicht opnieuw voor een 'Black Swan'-actrice. De lentecollectie voor 2012 van Dior zal namelijk gepromoot worden door niemand minder dan Mila Kunis.

Het Franse modehuis gaf al enkele van de campagnebeelden vrij, die gemaakt werden door topfotograaf Mikael Jansson. Op de zacht verlichte foto's poseert de 28-jarige actrice met de nieuwste 'Miss Dior'-handtas. Mila zelf draagt een kort, zwart jurkje en uiteraard torenhoge hakken.

Voor een meisje dat zichzelf beschrijft als het 'jeans en T-shirt'-type, is dit een grote stap. "Eerlijk gezegd begin ik nog maar net te leren wat mode is", vertelde ze aan WWD. "In het dagelijkse leven draag ik niet de meest vrouwelijke stukken, maar ik hou wel van het vrouwelijke gevoel op de rode loper."

De actrice is dan ook ontzettend tevreden over de samenwerking met het Franse Modehuis. "Wat Dior doet is zo geraffineerd, vrouwelijk en mooi", vertelde ze. En dat gevoel is wederzijds, want ook Dior spreekt vol lof over Mila. "Mila Kunis is een erg getalenteerde, jonge actrice. Haar rol in 'Black Swan' was opmerkelijk, ze heeft echt veel in haar mars", vertelde Delphine Arnault van Dior aan WWD.

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat Dior een beroep doet op een bekende actrice, want eerder werkte het modehuis ook al samen met onder andere Natalie Portman, Marion Cotillard, Jude Law en Charlize Theron.

"Stichter Christian Dior ontwierp in zijn tijd verschillende filmkostuums en onderhield persoonlijke relaties met actrices zoals Marilyn Monroe, Marlene Dietrich, Liz Taylor en Grace Kelly. Voor ons is het dus natuurlijk om die traditie verder te zetten", legde Arnault uit.

Of Mila Kunis de succesvolle campagnes van haar voorgangers zal evenaren, valt nog af te wachten, maar er is goede hoop voor Dior. Recent bleek namelijk nog dat tijdschriften met Mila Kunis op de cover verkopen als zoete broodjes. Zo verkocht Cosmopolitan met Mila's gezicht vorig jaar maar liefst 1,7 miljoen exemplaren, terwijl ze voor GQ voor de beste oplage van het jaar zorgde (met 205.000 verkochte tijdschriften).

De campagne voor Dior wordt later deze maand gelanceerd in China, daarna volgt de rest van de wereld. (br.hln)


06-01-2012 om 23:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
05-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.John Galliano voor Zara blijkt vroege aprilgrap

John Galliano voor Zara blijkt vroege aprilgrap

http://img339.imageshack.us/img339/1886/johngalliano.jpg

De afgelopen dagen gonsde het van de geruchten in de modewereld over een samenwerking tussen John Galliano en de Spaanse modeketen Zara. Maar wat blijkt nu? Het gaat om een wel erg vroege aprilgrap van een Spaanse modeblog.

"Het bericht dat Galliano voor ons zou ontwerpen, verscheen op 28 december op een Spaanse modeblog en is een eigen leven gaan leiden op het internet", vertelt een woordvoerder van het Spaanse hoofdkantoor van Zara in de krant Het Laatste Nieuws. "28 december, de dag van de Onnozele kinderen, is in Spanje vergelijkbaar met 1 april in België."

Desalniettemin werd het nieuws overgenomen door verschillende Spaanse en Italiaanse modewebsites en op Twitter. Zij spraken over een eerste samenwerking van Zara met een bekende ontwerper, in navolging van onder andere H&M.

Bovendien had het de comeback moeten worden van de modekoning. John Galliano was namelijk jarenlang de hoofdontwerper van modehuis Dior, maar werd vorig jaar in februari ontslagen. De aanleiding daarvoor waren de racistische uitspraken van de ontwerper, waarvoor hij een voorwaardelijke veroordeling kreeg.

Galliano bleef echter niet bij de pakken zitten en maakte onlangs bekend dat hij in maart een webshop zal openen met kleren van zijn eigen label. Een samenwerking met een grote winkelketen komt er (voorlopig?) niet. (br.hln)


05-01-2012 om 15:21 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
04-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volgende lente bij Zara: ontwerpen van John Galliano?

Volgende lente bij Zara: ontwerpen van John Galliano?


http://img32.imageshack.us/img32/1886/johngalliano.jpg

Het gonst van de geruchten in de modewereld over een samenwerking tussen designer John Galliano en de Spaanse modeketen Zara. De voormalige ontwerper van Dior zou zelfs al een collectie ontworpen hebben voor volgende lente.

Het nieuws staat te lezen op verschillende Spaanse en Italiaanse modewebsites en op Twitter, maar werd voorlopig nog door geen van beide partijen bevestigd of ontkend.

Als de geruchten kloppen, dan wordt het de eerste samenwerking van Zara met een bekende fashion designer. De winkelketen treedt daarmee in de voetsporen van H&M, die recent nog met Donatella Versace werkte.

John Galliano was jarenlang de hoofdontwerper van modehuis Dior, maar werd vorig jaar in februari ontslagen. De aanleiding daarvoor waren de racistische uitspraken van de ontwerper, waarvoor hij een voorwaardelijke veroordeling kreeg.

Galliano bleef echter niet bij de pakken zitten en maakte onlangs bekend dat hij in maart een webshop zal openen met kleren van zijn eigen label. En nu zou er dus ook de samenwerking met Zara zijn... Wordt zeker vervolgd! (br.hln - foto afp)

04-01-2012 om 22:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
03-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kortingen tot 70 procent op eerste dag wintersolden

Kortingen tot 70 procent op eerste dag wintersolden


http://img209.imageshack.us/img209/8315/wintersolden.jpg
De Nieuwstraat in Brussel. 


De winterkoopjes zijn vandaag van start gegaan met stevige kortingen van 50 tot 70 procent, vooral op de duurdere stukken winterkledij.

Winkels kampen met veel overschotten na een mindere verkoop tijdens het laatste kwartaal van vorig jaar, zegt Peter Vandenberghe van Comeos, de federatie van de Belgische handel en diensten.
 
Hoewel de koopjeswetgeving eigenlijk enkel van toepassing is op textiel en lederwaren, profiteren volgens Vandenberghe ook andere winkels, zoals bijvoorbeeld elektroketens, gretig mee van de opkomst van koopjesjagers om hun waren af te prijzen.
 
Het winderige weer zal volgens Vandenberghe dinsdag wellicht geen noemenswaardig effect hebben op de opkomst. Slecht weer, zoals tijdens de voorbije zomerkoopjes, speelt wel in de kaart van winkelcentra en straten met een dichte concentratie winkels. "Het huidige zachte maar weliswaar winderige weer zal wellicht geen groot effect hebben", aldus Vandenberghe. (br.hln foto belga)


03-01-2012 om 15:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bind de strijd aan tegen wijde poriën

Bind de strijd aan tegen wijde poriën


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/04/29/1012283/ga-de-strijd-aan-met-wijde-porien_1_515x0.jpg



Niets zo irriterend als wijde poriën. Ze geraken gemakkelijk verstopt, veroorzaken puistjes en mee-eters en verpesten zo je gehele look. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die wijde poriën tegen te gaan.

Wijde poriën zijn niet het gevolg van een levens- of eetstijl. Het is simpelweg genetisch bepaald, net als de kleur van je ogen of de vorm van je mond. Je voedselgewoonten veranderen heeft dan ook geen nut. Het geheim voor het onderhouden van je wijde poriën is reinigen. Zo verwijder je talg en vuil en voorkom je zwarte puntjes die uitmonden in kratertjes.

Ga drie keer per week over een erg warm badje hangen met een handdoek op je hoofd. De stoom zorgt ervoor dat je poriën diep gereinigd worden en er geen vuil achterblijft. Gebruik daarna een lotion die je huid doet samentrekken en werk af met een crème die je poriën vult. Deze brengt het nodige vocht in, maar zorgt er eveneens voor dat je poriën minder zichtbaar worden.

Een keer per week onderwerp je je huid aan een grondige peeling, gevolgd door een kleimasker. De klei zorgt ervoor dat de extra talg verwijderd wordt en de talgproductie bovendien verminderd wordt. Ook de keuze van je make-up kan een aardig handje helpen. Kies niet voor vette, dekkende make-up, maar ga voor een poeder op basis van mineralen.


02-01-2012 om 20:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?

Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?


http://img847.imageshack.us/img847/8479/dolcegabbana.jpg


We love fashion en het einde van het jaar is niet alleen ideaal voor een terugblik op de modewereld, maar uiteraard ook voor een vooruitblik. Hier volgen de verwachte trends voor het komende jaar! Eens benieuwd of de voorspellingen ook werkelijkheid zullen worden...

Heel wat grote designers maken handig gebruik van de wereldwijde Fashion Weeks om een inkijkje te scheppen in wat de komende lente- en zomercollecties te bieden hebben.

Van daaruit gaat de bal aan het rollen... Welke elementen worden opgepikt en overgenomen door de (betaalbare) ketens of anders: welke modetrends gaan de etalages in onze winkelstraten overspoelen in 2012? Welke blijven beperkt tot de Hollywoodster en de royalty?

Back to the 50's


Back to the 50's



Denk eens even terug aan de supervrouwelijke looks van Hitchcock blondines met elegante zandlopervormen en perfecte kapsels. Of aan gedurfde schouderlijnen, uitlopende rokken met veel zwier én kleur zoals ze gedragen werden door iconen als Marilyn Monroe (die ook in de filmwereld weer helemaal terug is!).

Wat brengen de 50's nog mee? Heel veel motieven: bloemen, vlekken, strepen en abstracte patronen... Alles komt terug! 2012 belooft een fifties revival te worden.

1 modehuis dat hier alvast goed mee weg is, is Prada. Begin deze maand lieten ze de lente- en zomercollectie zien op de catwalk van de Fashion Show in Tokyo. Een dieprode, fleurige plooirok die hoog in de taille zit afgewerkt met een motiefrijke jas op knielengte met hoekige schouders.

Of het eerste voorbeeld dat boven de Hitchcockiaanse blondine mag pronken. Een witte rok die wel heel veel doet denken aan Monroe, in combinatie met een typische 50's jas met bredere, opvallende schouders, op knielengte en bezaaid met een leuk, abstract patroon.


Flapperjurken

Gucci flapperjurk
Gucci flapperjurk


We gaan zelfs nog verder terug in de tijd ... naar de jaren '20. Zowel Gucci, Alberta Ferretti als Etro pakken uit met zwierige flapperjurken die gekenmerkt worden door omzoomde details en een verlaagde taille die in fashiontermen 'drop-waisted' wordt genoemd.

Hier zie je een voorbeeld van zo'n flapperjurk ontworpen door modehuis Gucci. Zwierig is het ontwerp in elk geval en wat ook duidelijk in het oog springt is de taillering net boven de heupen, 'drop-waisted' dus. Ook het zoomwerk onder de gourkleurige band is duidelijk zichtbaar. Een 20's revival in 2012, wie had dat gedacht?


Neon, macaron & diep in de zee



Als de felgekleurde jeansrage je dit jaar wist te bekoren, dan mag je alvast een gat in de lucht springen want voorspeld wordt dat we het komende jaar nog feller zullen doen. Geïnspireerd op neon zal dat vertaald worden in fluorescerend geel, groen, orange en roze. Ook kleurrijk, maar heel wat minder flashy zijn de macaronkleuren: mooie perziktinten, koel pistache en citroengeel.

Blauw, zo hemelsblauw! De lentecollecties van heel wat ontwerpers zouden gedomineerd worden door het thema 'water'. Diepe blauwtinten, golfpatronen en borduurwerk geïnspireerd op alles wat onder water leeft ... het wordt verwacht voor 2012.


Marni goes crazy

Marni for H&M
Marni for H&M


Je weet het of je weet het niet, maar H&M en modehuis Marni hebben de koppen bij elkaar gestoken om te komen tot een licht geschifte collectie met grafische prints, felle kleuren en heel wat juwelen. De ontwerpen zouden maart 2012 in de winkels liggen en als we de voorspellingen mogen geloven, gaan ze impact hebben!

Eens kijken naar een paar voorbeeldjes: felgeel met bollen en veel aandacht voor kleine details, zoals het kraagje. Het tweede voorbeeld toont dan weer een grafisch ruitjespatroon, gekke boorden en een bizar maar leuk kleurenpalet.

Fans van juwelen zullen hun hart kunnen ophalen want de armbanden en oorbellen zijn goed vertegenwoordigd in de Marnicollectie voor H&M. Zo zouden ze veel gebruik gemaakt hebben van plexiglas voor het ontwerpen van deze collectie juwelen. In dit voorbeeld zijn de oorringen wel buitenproportioneel.

Een trend die misschien niet voor iedereen bestemd is, maar allicht wel liefhebbers zal kunnen bekoren. Wij wachten alvast in ongeduld af of deze samenwerking echt een grote impact zal hebben op de modebeleving in 2012.


Queen Victoria



... Beckham! De koningin van de Britse modewereld zou in 2012 haar fashionpower alleen maar zien groeien. Dit jaar kreeg ze op de British Fashion Awards, trots de titel van beste modemerk op haar naam.

Het bedrijf van Victoria Beckham is erg winstgevend, in het eerste kwartaal van 2011 zou ze bijna 18 miljoen opbrengst hebben gemaakt, die van een jaar worden op meer dan 70 miljoen geschat.

Celebs zijn er in elk geval dol op want sinds de start van haar ontwerprage in 2008 zijn al heel wat bekende dames gespot met outfits van Posh, waaronder Demi Moore, Eva Longoria, Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow, Drew Barrymore, Elle Macpherson en Kate Winslet.

Dit donkerblauwe ontwerp is alvast 1 van de vele uit haar lentecollectie voor 2012. Benieuwd of ze komend jaar van haar modetroon gestoten wordt...


Peplum

Peplum - McQueen
Peplum - McQueen


Als je hier nog nooit van gehoord zou hebben, even een korte defenitie: peplum is Grieks voor tuniek en gaat terug tot 500 voor Christus. In de 19e eeuw werd deze term gegeven aan een type overrok dat ter hoogte van de heupen werd aangebracht.

In de jaren rond 1940 werd het opnieuw populair in de vrouwenmode. De peplum zoals we het vandaag kennen is dus eigenlijk ook een revival uit de 50's, waar het een toevoegsel werd van aansluitende jasjes.

Wat deze uitwaaierende peplum betreft, loopt designer McQueen alvast op kop, maar ook in andere internationale collecties mogen we deze 'overrokjes' verwachten als afwerking van jassen, rokken of zelfs afzonderlijk verkrijgbaar.

Als we 1 celeb mogen uitkiezen die deze trend allicht zal oppikken, zal het Duchess Kate Middleton wel zijn. Ze is een groeiend stijlicoon en de invloed die ze uitoefent op modetrends heeft zelfs al een eigen naam gekregen: het Kate-effect. Benieuwd of ze ook de peplum viraal zal laten gaan in het Verenigd Koninkrijk.


Buitensporige prints

http://static3.hln.be/static/photo/2011/12/16/1/20111230172808/media_l_4542076.jpg
Dolce & Gabbana



De laatste trendvoorspelling voor 2012 is een alomtegenwoordige want bijna elk groot modehuis pakt uit met extravagant veel printgebruik: van bloemen tot groenten en van tribalmotieven tot futuristische hyperprint.

Als voorbeeld kozen wij alvast del 'vegetarische' ontwerpen uit de lente- en zomercollectie van Dolce & Gabbana. Fleurig, kleurrijk en vooral overvol met prints. Tomaten, ajuinen, ... geen groente ontsnapt aan de printgekte bij D&G.

Wij wachten alvast vol spanning af of deze voorspellingen waarheid worden in het nieuwe jaar. De Nina.be-redactie wenst jou bij deze graag een fantastische start van 2012.(br;hln)



01-01-2012 om 21:24 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
29-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kate Moss promoot juwelen met latex en blote borsten

Kate Moss promoot juwelen met latex en blote borsten


http://img3.imageshack.us/img3/2041/katemossxi.jpg


Kate Moss is het uithangbord voor de juwelenlijn Fred. En poseren, dat kan de blondine!

Moss is te zien met enkele ringen, oorbellen en halskettingen. En om al dat 'moois' extra tot zijn recht te laten komen ontbloot het model daar haar borsten voor en hijst ze zich in een latexbroek. Sluw meesterplan! (br.she)



29-12-2011 om 16:37 geschreven door fashionista


» Reageer (2)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!