Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

12-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plus size magazine haalt uit naar 'anorexianormen' in de modewereld

Plus size magazine haalt uit naar 'anorexianormen' in de modewereld



"De meeste catwalkmodellen hebben een BMI dat gelijk staat aan anorexia". Met deze stelling haalt 'Plus Model Magazine' uit naar het schoonheidsideaal dat al jaren de wereld van mode en reclame domineert.

In de vorm van een rauwe en gedurfde fotoshoot met het Russische 'plus size' model Katya Zharkova (met maatje 42), vergezeld door aangrijpende statistieken en quotes, bevraagt het magazine het magere schoonheidsideaal van vandaag.

Ze hopen met deze campagne winkelketens eindelijk wakker te schudden opdat ze zouden beseffen dat ze ook plus size vrouwen beter in de watten moeten leggen en dringend afstand moeten nemen van het 'skinny' ideaal.

Het meest provocerende beeld is zonder twijfel de dans van Katya Zharkova met een heel mager meisje, dat symbool staat voor het standaard catwalkmodel in de huidige modewereld. De quote op de foto haalt fel uit naar de strenge en ronduit ongezonde standaarden voor modellen, die zouden neigen naar anorexia.


http://static0.hln.be/static/photo/2012/16/14/13/20120112150736/media_l_4564633.jpg


Dit is een vraag die veel vrouwen zich ongetwijfeld stellen en één van de quotes op de fotocampagne van Plus Model Magazine. Twintig jaar geleden woog het standaard model 8 procent minder dan de gemiddelde vrouw, vandaag is dat 23 procent.

Ook plus size modellen moeten steeds minder volle figuren hebben want 10 jaar geleden waren maatjes 42 tot 48 doodnormaal in de wereld van de plus size mode. Vandaag wordt maatje 36 al gerekend tot 'de maatjes meer' en is de grens voor plus size modellen bij agentschappen gelegd op maatje 44. Nog weinig plus size aan, als je't mij vraagt... Zeker als je weet dat 50% van de vrouwen een maatje 44 of meer draagt.

Madeline Figueroa-Jones, hoofdredactrice van Plus Model Magazine, schreef ter ere van deze editie een persoonlijk stukje tekst waarin ze verklaart dat de fotoreeks een antwoord is op de beauty- en fashionindustrie die een schraal ideaal in leven houdt dat niet altijd gezond is en een groot deel van de markt vervreemdt.

"We worden dag in, dag uit gebombardeerd met dieetadvertenties, meermaals per dag zelfs omdat er een multimiljardenindustrie is die teert op de angst om te dik te zijn. Niet iedereen is echter gemaakt om een rank en slank figuur te hebben! Ook onze lichamen zijn mooi en we hebben het hier niet over gezondheid, want ook (te) magere mensen zijn zeker niet altijd kerngezond", schrijft Madeline.

Er is dus sprake van een gigantische kloof tussen consumenten en de reclamemodellen die langs alle kanten worden opgedrongen via televisie, in etalages en magazines en uiteraard ook op het wereldwijde web. Hierdoor kunnen vrouwen zich onmogelijk nog identificeren met een body image dat stelt dat plus size - anno 2012 - schommelt tussen maatje 36 en 44.

Het is vooral deze marketingstrategie waartegen Plus Model Magazine zich wil keren en verweren. Ze riepen dan ook hun lezers op te reageren op de campagne.

De reacties op de foto's en de quotes zijn meer dan verdeeld te noemen. Terwijl heel wat vrouwen zich perfect kunnen vinden in de statements, zijn anderen van mening dat een voller figuur promoten eigenlijk even gevaarlijk is als het opdringen van een heel mager lichaam. (br.hln - beeld photo news)


12-01-2012 om 23:13 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jason Wu for Target: bescheiden & draagbaar

Jason Wu for Target: bescheiden & draagbaar

http://img202.imageshack.us/img202/8865/jasonwufortarget.jpg


Designers ontwerpen steeds vaker een betaalbare lijn, om zo een groot publiek te bereiken. H&M staat al jaren bekend om hun designercollecties, en ook de Amerikaanse keten Target blijft niet achter. Zij trokken Jason Wu aan, de favoriete designer van First Lady Michelle Obama.

Er is een opvallend verschil met de H&M-collecties: Jason Wu for Target is een bescheiden collectie, en uiterst draagbaar. De laatste designercollectie bij H&M, van de hand van Donatella Versace, was fel, kleurrijk en wild. Maar ook over the top, typisch voor de klassieke haute couture, ook al wat de collectie dat zelf niet.

Jason Wu lijkt zijn publiek beter in te schatten, al zijn de korte jurkjes en shorts nu ook niet bepaald voor iedereen bedoeld: een mooi stel benen is de voorwaarde. Al kan je een minder strak buikje of taille wel mooi doen uitkomen in de A-lijn jurken en rokken, zolang de boezem niet te fors is uitgevallen want dan zou het wel weer eens niet kunnen passen.

Wu maakt gebruik van drie opvallende prints: onregelmatige strepen voor de kledij zelf (dikke afgewisseld met verschillende dunne), en een ouderwetse bloemenprint op lichtblauwe achtergrond en zwarte katten met rode strik voor de handtassen en sjaaltjes (of zakdoeken?).

De overheersende kleuren zijn marineblauw, wit en rood, met lichtblauwen zachtroze als tegengewicht, zoals blijkt uit het lookbook dat sinds gisteren op Facebook staat.

Prijzen zijn nog niet bekend, net zomin als de collectie online te koop zal zijn voor niet-Amerikaanse shoppers. Amerikanen kunnen vanaf februari terecht bij Target voor deze collectie.(br.hln)



12-01-2012 om 14:34 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
10-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heidi Klum overdrijft met olifantenpijpen

 Heidi Klum overdrijft met olifantenpijpen


http://img515.imageshack.us/img515/6069/heidiklum.jpg


'Flared jeans' of jeans met brede pijpen zijn weer terug van nooit echt weggeweest. Dat heeft Heidi Klum goed in haar oren geknoopt, en vervolgens is het nochtans stijlvolle topmodel alle zin voor maat verloren.

'Trop is te veel' heet dat dan, en er zijn maar weinig broeken in de wereld waarvoor die spreuk kan gelden. Maar voor de jeans die Heidi droeg tijdens een namiddag met haar kinderen in de speeltuin lijkt de spreuk wel gemaakt.

Casual is het zeker, en dat Heidi ook wel eens liever iets los draagt dat begrijpen we ook. Maar toch kon het gemakkelijk veel beter, zonder iets aan comfort te moeten inboeten.

Broekspijpen die vijf centimeter korter zijn bijvoorbeeld, want dat voorkomt dat de broek over de grond sleept en water opzuigt (bij regen), de randjes doet rafelen of gaten maakt (omdat je er op stapt) én dat je erover valt (wegens gewoonweg te groot).

Minder brede pijpen, zelfs al is het maar een paar centimeter, zouden Heidi een veel eleganter silhouet gegeven hebben. Nu lijkt ze een beetje op een slons, en daarmee hadden we het model nog nooit geassocieerd.

Praktisch kan je de broek ook niet noemen in het dagelijkse leven: je struikelt over je eigen voeten, blijft haken aan je hakken, komt vast te zitten in je fietsketting of sleept zoveel regenwater mee dat je een heus modderspoor nalaat. Misschien niet onmiddellijk voor Heidi in het meestal zonnige Los Angeles, maar wel voor andere mensen.

Flared jeans: wij zijn fan. Maar de overdreven olifantenpijpen: no way!! (br.hln - beeld photo news)


10-01-2012 om 17:21 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest: de handtas van Margaret Thatcher

Terug van weggeweest: de handtas van Margaret Thatcher


http://img717.imageshack.us/img717/2854/handtasmargaretthatcher.jpg


Lady Margaret Thatcher, Brits eerste minister tijdens de moeilijke jaren '80 en beter bekend onder de bijnaam 'De IJzeren Dame', lijkt niet meteen een stijlicoon. Haar kledijstijl bestond voornamelijk uit ouderwetse mantelpakjes, in die typische jaren '80-stijl met oversized blazers, midirokken en onmisbare bruine panty's. Maar er is wel iets van 'Maggie's stijl' dat is overgebleven: de handtas van het Britse merk Launer.

Launer heeft nog een beroemde fan: de Britse Queen Elizabeth. Het is waarschijnlijk daar dat Margaret Thatcher, zelf uit de lagere middelklasse, 'haar' handtas spotte. De Queen is nog altijd fan, en wordt maar zelden gezien zonder een handtas, maar toch wordt het merk vooral met Thatcher geassocieerd.

Filmmagie
Met de aandacht voor de film 'The Iron Lady' zal dat er niet op verbeteren. Launer merkte het al in de verkoopscijfers: een stijging van maar liefst 60 procent in de 'typische Thatcher-tassen': zwarte, stevige handtassen met handvaten bovenaan. De populairste is de 'Diva'-tas, ook de favoriet van Maggie Thatcher zelf, zo meldt de Daily Mail.

Het bewijs van Britsheid
De fabriek van Launer bevindt zich nog steeds in Groot-Brittannië en is een van de laatste overblijfsels van een eens bloeiende lederindustrie. Een team van een 15-tal mensen kan ongeveer 20 handtassen per week aan, die tussen 500 en 1500 euro kosten. Op verzoek van een celeb kan het team een handtas klaarkrijgen in 48 uur.

"We zijn erg blij dat de relatie tussen Margaret Thatcher en Launer na 30 jaar opnieuw leven wordt ingeblazen. Het is echt een testament voor een Brits merk en dat zij en de Queen ze tassen dragen is een bewijs van 'Britsheid'", aldus eigenaar en creatief directeur Gerald Bodmer.

Tijdloze investering
Volgens hem is de stijging te danken aan de zoektocht naar een 'tijdloze investering' door een jong en internationaal publiek. Daar lijkt iets van: de crisis maakt vrouwen minder ontvankelijk voor een 'it-bag' die na enkele maanden alweer uit de mode is. Ze willen iets dat de tand des tijds doorstaat en zijn investering waard is.

Daarmee is Launer niet zo'n slechte keuze. Gelijkaardige tassen van populairdere merken als Prada, Mulberry ('The Harriet'), Gucci, Dolce & Gabbana, Marni, Lanvin én de handtassen van de Olsen-tweeling kosten algauw dubbel zoveel.

Symbool van macht
Er is nog een andere reden waarom de 'stijve' tas terug op de voorgrond komt: het is de ultieme 'power bag', een handtas voor vrouwen aan de top dus, zoals Margaret Thatcher zelf.

Gedaan met de slappe tassen waarin je loopt te graven als een Mary Poppins op zoek naar je sleutels, gsm of Labello. Weg met de clutch, waar amper een bankkaart, je huissleutel en een zakdoekje inpast en die je handen bezet houdt voor de hele avond.

De draagbare dossierkast
Dat had Thatcher zelf ook heel goed door. "Ze gebruikte die tas echt als een element van macht, een zichtbaar teken dat ze het meende", aldus haar politiek secretaris John Whittingdale.

Praktisch was het ook: ze stopte er geheime documenten en gevoelige nota's, die nu door slordige ministers en onderhandelaars open en bloot op de schoot liggen. "Eigenlijk was het een soort draagbare dossierkast, die ze gebruikte om anderen te herinneren aan haar macht", analyseert haar voormalige stafchef Michael Dobbs.

Werkwoord
De link tussen de voormalige eerste minister en haar handtas was zo sterk, dat er in het Engels zelfs een werkwoord van werk gemaakt: 'handbagging' betekent nu nog altijd op een agressieve manier je eisen binnenhalen en tegenstanders genadeloos platwalsen. Het woord is een afgeleide van een uitspraak toegewezen aan parlementslid Nicholas Ridley die ooit de woorden uitte: "Kunnen we niet beginnen? De handtas is er."

Topprijs voor toptas
Dat Maggie's handtassen beroemd blijven, ook na dertig jaar, bewees een veilig bij Christies in de zomer van 2011. Een 30-jarige handtas van Thatcher werd er geveild voor een waanzinnig bedrag van 30.300 euro. (br.hln)


10-01-2012 om 14:19 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar is ze al: de tweede Versace-collectie voor H&M

Daar is ze al: de tweede Versace-collectie voor H&M


http://img818.imageshack.us/img818/17/versacecollectie.jpg


De eerste Versace voor H&M-collectie is amper verteerd, of daar is de tweede collectie al. De Cruise-collectie is exclusief voor de Europese markt (lucky us) en toont veel frisse en opvallend zomerse outfits - voor de vrouwen dan toch. De kleding voor de mannen is veel soberder en somberder.

De vrouwencollectie bestaat uit witte achtergronden met fruitprints in vrolijke kleuren, happy roze en zachtblauw. Een tikje luchtig voor deze tijd van het jaar, maar wel perfect voor warme zomerdagen. Versace bouwt daarmee voort op een trend die ook al aangehaald werd door Dolce & Gabbana: groenten- en fruitprints.

Voor de mannen gelden andere regels: daar overheersen wit, zwart en kobaltblauw, vergezeld van een geometrische, hoekige print. Heel serieus en mannelijk, maar eerlijk is eerlijk: ook een tikje saai.

Toch zijn veel Amerikanen al jaloers op ons: deze collectie is populairder dan de uitbundige wintercollectie, die niet voor iedereen weggelegd bleek. Toch was ook die collectie een enorm succes, zo zegt H&M althans zelf.

Bekijk de foto's van de volledige collectie in bijhorende fotoreeks.


08-01-2012 om 17:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mila Kunis, het nieuwe gezicht van Dior

Mila Kunis, het nieuwe gezicht van Dior


http://img841.imageshack.us/img841/5905/milakunisl.jpg


Na het succes van Natalie Portmans campagne voor 'Miss Dior Cherie', koos de modegigant als nieuw gezicht opnieuw voor een 'Black Swan'-actrice. De lentecollectie voor 2012 van Dior zal namelijk gepromoot worden door niemand minder dan Mila Kunis.

Het Franse modehuis gaf al enkele van de campagnebeelden vrij, die gemaakt werden door topfotograaf Mikael Jansson. Op de zacht verlichte foto's poseert de 28-jarige actrice met de nieuwste 'Miss Dior'-handtas. Mila zelf draagt een kort, zwart jurkje en uiteraard torenhoge hakken.

Voor een meisje dat zichzelf beschrijft als het 'jeans en T-shirt'-type, is dit een grote stap. "Eerlijk gezegd begin ik nog maar net te leren wat mode is", vertelde ze aan WWD. "In het dagelijkse leven draag ik niet de meest vrouwelijke stukken, maar ik hou wel van het vrouwelijke gevoel op de rode loper."

De actrice is dan ook ontzettend tevreden over de samenwerking met het Franse Modehuis. "Wat Dior doet is zo geraffineerd, vrouwelijk en mooi", vertelde ze. En dat gevoel is wederzijds, want ook Dior spreekt vol lof over Mila. "Mila Kunis is een erg getalenteerde, jonge actrice. Haar rol in 'Black Swan' was opmerkelijk, ze heeft echt veel in haar mars", vertelde Delphine Arnault van Dior aan WWD.

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat Dior een beroep doet op een bekende actrice, want eerder werkte het modehuis ook al samen met onder andere Natalie Portman, Marion Cotillard, Jude Law en Charlize Theron.

"Stichter Christian Dior ontwierp in zijn tijd verschillende filmkostuums en onderhield persoonlijke relaties met actrices zoals Marilyn Monroe, Marlene Dietrich, Liz Taylor en Grace Kelly. Voor ons is het dus natuurlijk om die traditie verder te zetten", legde Arnault uit.

Of Mila Kunis de succesvolle campagnes van haar voorgangers zal evenaren, valt nog af te wachten, maar er is goede hoop voor Dior. Recent bleek namelijk nog dat tijdschriften met Mila Kunis op de cover verkopen als zoete broodjes. Zo verkocht Cosmopolitan met Mila's gezicht vorig jaar maar liefst 1,7 miljoen exemplaren, terwijl ze voor GQ voor de beste oplage van het jaar zorgde (met 205.000 verkochte tijdschriften).

De campagne voor Dior wordt later deze maand gelanceerd in China, daarna volgt de rest van de wereld. (br.hln)


06-01-2012 om 23:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
05-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.John Galliano voor Zara blijkt vroege aprilgrap

John Galliano voor Zara blijkt vroege aprilgrap

http://img339.imageshack.us/img339/1886/johngalliano.jpg

De afgelopen dagen gonsde het van de geruchten in de modewereld over een samenwerking tussen John Galliano en de Spaanse modeketen Zara. Maar wat blijkt nu? Het gaat om een wel erg vroege aprilgrap van een Spaanse modeblog.

"Het bericht dat Galliano voor ons zou ontwerpen, verscheen op 28 december op een Spaanse modeblog en is een eigen leven gaan leiden op het internet", vertelt een woordvoerder van het Spaanse hoofdkantoor van Zara in de krant Het Laatste Nieuws. "28 december, de dag van de Onnozele kinderen, is in Spanje vergelijkbaar met 1 april in België."

Desalniettemin werd het nieuws overgenomen door verschillende Spaanse en Italiaanse modewebsites en op Twitter. Zij spraken over een eerste samenwerking van Zara met een bekende ontwerper, in navolging van onder andere H&M.

Bovendien had het de comeback moeten worden van de modekoning. John Galliano was namelijk jarenlang de hoofdontwerper van modehuis Dior, maar werd vorig jaar in februari ontslagen. De aanleiding daarvoor waren de racistische uitspraken van de ontwerper, waarvoor hij een voorwaardelijke veroordeling kreeg.

Galliano bleef echter niet bij de pakken zitten en maakte onlangs bekend dat hij in maart een webshop zal openen met kleren van zijn eigen label. Een samenwerking met een grote winkelketen komt er (voorlopig?) niet. (br.hln)


05-01-2012 om 15:21 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
04-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volgende lente bij Zara: ontwerpen van John Galliano?

Volgende lente bij Zara: ontwerpen van John Galliano?


http://img32.imageshack.us/img32/1886/johngalliano.jpg

Het gonst van de geruchten in de modewereld over een samenwerking tussen designer John Galliano en de Spaanse modeketen Zara. De voormalige ontwerper van Dior zou zelfs al een collectie ontworpen hebben voor volgende lente.

Het nieuws staat te lezen op verschillende Spaanse en Italiaanse modewebsites en op Twitter, maar werd voorlopig nog door geen van beide partijen bevestigd of ontkend.

Als de geruchten kloppen, dan wordt het de eerste samenwerking van Zara met een bekende fashion designer. De winkelketen treedt daarmee in de voetsporen van H&M, die recent nog met Donatella Versace werkte.

John Galliano was jarenlang de hoofdontwerper van modehuis Dior, maar werd vorig jaar in februari ontslagen. De aanleiding daarvoor waren de racistische uitspraken van de ontwerper, waarvoor hij een voorwaardelijke veroordeling kreeg.

Galliano bleef echter niet bij de pakken zitten en maakte onlangs bekend dat hij in maart een webshop zal openen met kleren van zijn eigen label. En nu zou er dus ook de samenwerking met Zara zijn... Wordt zeker vervolgd! (br.hln - foto afp)

04-01-2012 om 22:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
03-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kortingen tot 70 procent op eerste dag wintersolden

Kortingen tot 70 procent op eerste dag wintersolden


http://img209.imageshack.us/img209/8315/wintersolden.jpg
De Nieuwstraat in Brussel. 


De winterkoopjes zijn vandaag van start gegaan met stevige kortingen van 50 tot 70 procent, vooral op de duurdere stukken winterkledij.

Winkels kampen met veel overschotten na een mindere verkoop tijdens het laatste kwartaal van vorig jaar, zegt Peter Vandenberghe van Comeos, de federatie van de Belgische handel en diensten.
 
Hoewel de koopjeswetgeving eigenlijk enkel van toepassing is op textiel en lederwaren, profiteren volgens Vandenberghe ook andere winkels, zoals bijvoorbeeld elektroketens, gretig mee van de opkomst van koopjesjagers om hun waren af te prijzen.
 
Het winderige weer zal volgens Vandenberghe dinsdag wellicht geen noemenswaardig effect hebben op de opkomst. Slecht weer, zoals tijdens de voorbije zomerkoopjes, speelt wel in de kaart van winkelcentra en straten met een dichte concentratie winkels. "Het huidige zachte maar weliswaar winderige weer zal wellicht geen groot effect hebben", aldus Vandenberghe. (br.hln foto belga)


03-01-2012 om 15:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bind de strijd aan tegen wijde poriën

Bind de strijd aan tegen wijde poriën


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/04/29/1012283/ga-de-strijd-aan-met-wijde-porien_1_515x0.jpg



Niets zo irriterend als wijde poriën. Ze geraken gemakkelijk verstopt, veroorzaken puistjes en mee-eters en verpesten zo je gehele look. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die wijde poriën tegen te gaan.

Wijde poriën zijn niet het gevolg van een levens- of eetstijl. Het is simpelweg genetisch bepaald, net als de kleur van je ogen of de vorm van je mond. Je voedselgewoonten veranderen heeft dan ook geen nut. Het geheim voor het onderhouden van je wijde poriën is reinigen. Zo verwijder je talg en vuil en voorkom je zwarte puntjes die uitmonden in kratertjes.

Ga drie keer per week over een erg warm badje hangen met een handdoek op je hoofd. De stoom zorgt ervoor dat je poriën diep gereinigd worden en er geen vuil achterblijft. Gebruik daarna een lotion die je huid doet samentrekken en werk af met een crème die je poriën vult. Deze brengt het nodige vocht in, maar zorgt er eveneens voor dat je poriën minder zichtbaar worden.

Een keer per week onderwerp je je huid aan een grondige peeling, gevolgd door een kleimasker. De klei zorgt ervoor dat de extra talg verwijderd wordt en de talgproductie bovendien verminderd wordt. Ook de keuze van je make-up kan een aardig handje helpen. Kies niet voor vette, dekkende make-up, maar ga voor een poeder op basis van mineralen.


02-01-2012 om 20:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?

Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?


http://img847.imageshack.us/img847/8479/dolcegabbana.jpg


We love fashion en het einde van het jaar is niet alleen ideaal voor een terugblik op de modewereld, maar uiteraard ook voor een vooruitblik. Hier volgen de verwachte trends voor het komende jaar! Eens benieuwd of de voorspellingen ook werkelijkheid zullen worden...

Heel wat grote designers maken handig gebruik van de wereldwijde Fashion Weeks om een inkijkje te scheppen in wat de komende lente- en zomercollecties te bieden hebben.

Van daaruit gaat de bal aan het rollen... Welke elementen worden opgepikt en overgenomen door de (betaalbare) ketens of anders: welke modetrends gaan de etalages in onze winkelstraten overspoelen in 2012? Welke blijven beperkt tot de Hollywoodster en de royalty?

Back to the 50's


Back to the 50's



Denk eens even terug aan de supervrouwelijke looks van Hitchcock blondines met elegante zandlopervormen en perfecte kapsels. Of aan gedurfde schouderlijnen, uitlopende rokken met veel zwier én kleur zoals ze gedragen werden door iconen als Marilyn Monroe (die ook in de filmwereld weer helemaal terug is!).

Wat brengen de 50's nog mee? Heel veel motieven: bloemen, vlekken, strepen en abstracte patronen... Alles komt terug! 2012 belooft een fifties revival te worden.

1 modehuis dat hier alvast goed mee weg is, is Prada. Begin deze maand lieten ze de lente- en zomercollectie zien op de catwalk van de Fashion Show in Tokyo. Een dieprode, fleurige plooirok die hoog in de taille zit afgewerkt met een motiefrijke jas op knielengte met hoekige schouders.

Of het eerste voorbeeld dat boven de Hitchcockiaanse blondine mag pronken. Een witte rok die wel heel veel doet denken aan Monroe, in combinatie met een typische 50's jas met bredere, opvallende schouders, op knielengte en bezaaid met een leuk, abstract patroon.


Flapperjurken

Gucci flapperjurk
Gucci flapperjurk


We gaan zelfs nog verder terug in de tijd ... naar de jaren '20. Zowel Gucci, Alberta Ferretti als Etro pakken uit met zwierige flapperjurken die gekenmerkt worden door omzoomde details en een verlaagde taille die in fashiontermen 'drop-waisted' wordt genoemd.

Hier zie je een voorbeeld van zo'n flapperjurk ontworpen door modehuis Gucci. Zwierig is het ontwerp in elk geval en wat ook duidelijk in het oog springt is de taillering net boven de heupen, 'drop-waisted' dus. Ook het zoomwerk onder de gourkleurige band is duidelijk zichtbaar. Een 20's revival in 2012, wie had dat gedacht?


Neon, macaron & diep in de zee



Als de felgekleurde jeansrage je dit jaar wist te bekoren, dan mag je alvast een gat in de lucht springen want voorspeld wordt dat we het komende jaar nog feller zullen doen. Geïnspireerd op neon zal dat vertaald worden in fluorescerend geel, groen, orange en roze. Ook kleurrijk, maar heel wat minder flashy zijn de macaronkleuren: mooie perziktinten, koel pistache en citroengeel.

Blauw, zo hemelsblauw! De lentecollecties van heel wat ontwerpers zouden gedomineerd worden door het thema 'water'. Diepe blauwtinten, golfpatronen en borduurwerk geïnspireerd op alles wat onder water leeft ... het wordt verwacht voor 2012.


Marni goes crazy

Marni for H&M
Marni for H&M


Je weet het of je weet het niet, maar H&M en modehuis Marni hebben de koppen bij elkaar gestoken om te komen tot een licht geschifte collectie met grafische prints, felle kleuren en heel wat juwelen. De ontwerpen zouden maart 2012 in de winkels liggen en als we de voorspellingen mogen geloven, gaan ze impact hebben!

Eens kijken naar een paar voorbeeldjes: felgeel met bollen en veel aandacht voor kleine details, zoals het kraagje. Het tweede voorbeeld toont dan weer een grafisch ruitjespatroon, gekke boorden en een bizar maar leuk kleurenpalet.

Fans van juwelen zullen hun hart kunnen ophalen want de armbanden en oorbellen zijn goed vertegenwoordigd in de Marnicollectie voor H&M. Zo zouden ze veel gebruik gemaakt hebben van plexiglas voor het ontwerpen van deze collectie juwelen. In dit voorbeeld zijn de oorringen wel buitenproportioneel.

Een trend die misschien niet voor iedereen bestemd is, maar allicht wel liefhebbers zal kunnen bekoren. Wij wachten alvast in ongeduld af of deze samenwerking echt een grote impact zal hebben op de modebeleving in 2012.


Queen Victoria



... Beckham! De koningin van de Britse modewereld zou in 2012 haar fashionpower alleen maar zien groeien. Dit jaar kreeg ze op de British Fashion Awards, trots de titel van beste modemerk op haar naam.

Het bedrijf van Victoria Beckham is erg winstgevend, in het eerste kwartaal van 2011 zou ze bijna 18 miljoen opbrengst hebben gemaakt, die van een jaar worden op meer dan 70 miljoen geschat.

Celebs zijn er in elk geval dol op want sinds de start van haar ontwerprage in 2008 zijn al heel wat bekende dames gespot met outfits van Posh, waaronder Demi Moore, Eva Longoria, Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow, Drew Barrymore, Elle Macpherson en Kate Winslet.

Dit donkerblauwe ontwerp is alvast 1 van de vele uit haar lentecollectie voor 2012. Benieuwd of ze komend jaar van haar modetroon gestoten wordt...


Peplum

Peplum - McQueen
Peplum - McQueen


Als je hier nog nooit van gehoord zou hebben, even een korte defenitie: peplum is Grieks voor tuniek en gaat terug tot 500 voor Christus. In de 19e eeuw werd deze term gegeven aan een type overrok dat ter hoogte van de heupen werd aangebracht.

In de jaren rond 1940 werd het opnieuw populair in de vrouwenmode. De peplum zoals we het vandaag kennen is dus eigenlijk ook een revival uit de 50's, waar het een toevoegsel werd van aansluitende jasjes.

Wat deze uitwaaierende peplum betreft, loopt designer McQueen alvast op kop, maar ook in andere internationale collecties mogen we deze 'overrokjes' verwachten als afwerking van jassen, rokken of zelfs afzonderlijk verkrijgbaar.

Als we 1 celeb mogen uitkiezen die deze trend allicht zal oppikken, zal het Duchess Kate Middleton wel zijn. Ze is een groeiend stijlicoon en de invloed die ze uitoefent op modetrends heeft zelfs al een eigen naam gekregen: het Kate-effect. Benieuwd of ze ook de peplum viraal zal laten gaan in het Verenigd Koninkrijk.


Buitensporige prints

http://static3.hln.be/static/photo/2011/12/16/1/20111230172808/media_l_4542076.jpg
Dolce & Gabbana



De laatste trendvoorspelling voor 2012 is een alomtegenwoordige want bijna elk groot modehuis pakt uit met extravagant veel printgebruik: van bloemen tot groenten en van tribalmotieven tot futuristische hyperprint.

Als voorbeeld kozen wij alvast del 'vegetarische' ontwerpen uit de lente- en zomercollectie van Dolce & Gabbana. Fleurig, kleurrijk en vooral overvol met prints. Tomaten, ajuinen, ... geen groente ontsnapt aan de printgekte bij D&G.

Wij wachten alvast vol spanning af of deze voorspellingen waarheid worden in het nieuwe jaar. De Nina.be-redactie wenst jou bij deze graag een fantastische start van 2012.(br;hln)



01-01-2012 om 21:24 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
29-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kate Moss promoot juwelen met latex en blote borsten

Kate Moss promoot juwelen met latex en blote borsten


http://img3.imageshack.us/img3/2041/katemossxi.jpg


Kate Moss is het uithangbord voor de juwelenlijn Fred. En poseren, dat kan de blondine!

Moss is te zien met enkele ringen, oorbellen en halskettingen. En om al dat 'moois' extra tot zijn recht te laten komen ontbloot het model daar haar borsten voor en hijst ze zich in een latexbroek. Sluw meesterplan! (br.she)



29-12-2011 om 16:37 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
28-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kijk en kies: de 10 meest gewilde celebkapsels

Kijk en kies: de 10 meest gewilde celebkapsels


http://img829.imageshack.us/img829/1601/celebkapsels.jpg


Wie er tijdens de feestdagen op en top wil uitzien, moet ook kiezen voor het juiste kapsel. Om je daarvoor wat inspiratie te geven, zetten wij de 10 meest gewilde celebritykapsels op een rijtje. De topper is duidelijk een snit met lange lokken en een pony, maar welke kies jij?

1. Olivia Wilde
Actrice Olivia Wilde is al een tijdje te zien met ontzettend lange lokken, afgewerkt met een leuke froefroe. Meestal kiest Olivia voor stijl haar, maar ook de krullende versie mag gezien worden.

2. Taylor Swift
Ook Taylor Swift houdt haar blonde lokken vrij lang, maar laat ze meestal maar op één schouder vallen. Net zoals Olivia kiest de zangeres voor een pony, maar zij houdt die lang, tot net over haar wenkbrauwen.

3. Kim Kardashian
De lokken van celebrityster Kim K. lijken wel een mix van de twee vorige kapsels te zijn. Ze combineert de ultralange lokken van Olivia met de lange pony van Taylor. Haar kapsel ziet er wel voller uit dan de twee vorige.


http://static1.hln.be/static/photo/2011/3/15/10/20111223095615/media_l_4533745.jpg


4. Keira Knightley
De carré waar actrice Keira Knightley vorig jaar mee te zien was, is nog steeds erg gewild. Het kapsel valt mooi rond haar gezicht, en de punten volgen haar kaaklijn.


http://static3.hln.be/static/photo/2011/10/5/2/20111223095908/media_l_4533752.jpg


5. Hilary Duff
De zwangere Hilary Duff doet dan weer mee met de lange lokken met pony, maar kiest wel voor een golvende variant. Door ook te kiezen voor een te lange pony, is het kapsel van de zangeres wel erg vergelijkbaar met dat van collega Taylor Swift.


http://static1.hln.be/static/photo/2011/7/4/3/20111223100234/media_l_4533768.jpg


6. Emma Stone
In 2010 was Emma Stone even blond, met lokken die net op haar schouder vielen. Ook zij kiest voor een pony, maar steekt een deel van haar lokken op. Een goed idee, want zo krijgt je losse kapsel toch een extra twist.


http://static3.hln.be/static/photo/2011/17/12/9/20111223103300/media_xl_4533759.jpg


7. Katie Holmes
Het gewilde kapsel van mevrouw Cruise komt in de buurt van Keira's kapsel. Ook haar carré volgt de kaaklijn en omringt mooi haar gezicht. Maar in tegenstelling tot Keira bedekt Katie haar voorhoofd wel met een pony.

8. Jennifer Aniston
De stijl van Jennifer Aniston wordt door veel vrouwen nagebootst, en dat geldt ook voor dit kapsel. Geen pony voor de actrice, maar wel lokken die haar gezicht omringen.

9. Jessica Alba
Ook Jessica Alba koos een tijdje geleden niet voor een pony. Ze verkoos een middenstreep, waardoor ook haar lokken rond haar gezicht vielen. Opvallend is ook de stijle kapselkeuze, hoewel de actrice tegenwoordig meestal voor krullen kiest.

10. Zooey Deschanel
Zooey Deschanel volgt op haar beurt de trend van de lange lokken in combinatie met een pony. Door het achterste stuk van haar haar wat hoger te zetten, geeft ze wel een persoonlijke touch aan het kapsel.

Wie één van de kapsels wel ziet zitten, kan hier een foto van zichzelf uploaden en de snit 'passen'. (br;hln)


28-12-2011 om 17:19 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jurken Posh: gemaakt voor 72 euro, verkocht voor 1800 euro

Jurken Posh: gemaakt voor 72 euro, verkocht voor 1800 euro

http://img43.imageshack.us/img43/8178/jurkenposh.jpg

De designerjurken van Victoria Beckham werden enthousiast onthaald op de catwalks in Parijs en Milaan, heel wat celebrities zijn er fan van. Maar haar peperdure ontwerpen zouden in bedenkelijke werkomstandigheden gemaakt worden.

De komende lente- en zomercollectie wordt in elkaar gezet in een bouwvallige fabriek in Oost-Londen, dat onthulde de Britse krant The Daily Mail. Ongeveer 30 naaisters voornamelijk afkomstig uit Bengali en Bangladesh werken er aan een loon van 9,5 euro per uur om kledingstukken te maken die erg geliefd zijn bij Hollywoodsterren en rijke fashionista's.

Het bedrijf van Victoria Beckham is erg winstgevend, in het eerste kwartaal van 2011 zou ze bijna 18 miljoen opbrengst hebben gemaakt, die van een jaar worden op meer dan 70 miljoen geschat. Posh begon in 2008 met het ontwerpen van haar jurken. Sinsdien verschenen ze al regelmatig op de rode loper, celebs als Demi Moore, Eva Longoria, Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow, Drew Barrymore en Elle Macpherson zijn er alvast fan van. Ook zijzelf draagt ze regelmatig.



De naaisters hebben nu al meer dan 1.500 jurken in elkaar gezet. De fabriek wordt goed geleid, er is geen bewijs van wanbeleid. Maar Posh zou het pand nog nooit hebben bezocht. Ze werkt er al drie jaar mee samen. De eigenaars Chomok Ali en Allan Scot konden geen commentaar geven zonder de toestemming van Posh. "Dat is de mode-industrie. We verdienen niet genoeg om in een glamoureuze fabriek te werken. Er is een rustperiode tussen de verschillende seizoenen, we hebben dus maanden niets te doen voor het volgende begint."

Beckham in haar speech toen ze een belangrijke Britse fashion Award in de wacht sleepte: "Mijn collectie wordt door ervaren naaisters gemaakt met de beste materialen. We verkiezen een Britse fabriek en trekken niet naar het buitenland waar we het goedkoper kunnen laten doen. Onze prijzen bewijzen dat we exclusief zijn, topkwaliteit en vakmanschap leveren, mijn jurken zijn handgemaakt."  Naast haar jurkenlijn staat ze ook aan het hoofd van Victoria Beckham Denim, Victoria Beckham Eyewear en twee parfums.(br.hln - foto's ap)



28-12-2011 om 12:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Courtney Love's nieuwe modelijn: Never The Bride

Courtney Love's nieuwe modelijn: 'Never The Bride'

Klik op de foto om het filmpje te bekijken





Recent ging 'Stylelist' neuzen in de kast van Courtney Love om te praten over fashion en te kijken waar ze inspiratie haalt voor haar gloednieuwe modelijn 'Never The Bride', die ze samen met ontwerpster Pippa Greenbank ontwikkelde in Londen.

Een opvallende rode draad in haar creaties is de grote liefde die Courtney Love heeft voor onschatbare, antieke mode. Zelf bezit ze heel wat stukken uit de vroege jaren '20 en haar nieuwe collectie is dan ook opgebouwd uit echte vintage. Hoewel vooral Greenbank het drapeer- en naaiwerk doet, krijgt elk stuk van 'Never The Bride' een persoonlijke toets, een signatuur van Love zelf en heeft ze uiteraard veel inspraak op ieder uniek ontwerp.

Zo verklaart Courtney dat in de zoom van alle jurken een robijntje zal worden genaaid met het woord 'cunt'. Op een van de jurken die ze de 'Kurt robe dress' noemt staat 'Tell me it doesn't hurt, tell me it doesn't hurt', een zin die Love koppelt aan wat mensen tegen elkaar zeggen tijdens het vrijen. Nogal bevreemdend misschien, maar goed Courtney Love staat best bekend om haar gezonde gestoordheid.

Met deze nieuwe modelijn mikt Courtney Love op een jong publiek: "Dit zijn de outfits die ik zou dragen als ik jong genoeg zou zijn. Want nu zou ik allicht lijken op Bette Davis in 'Whatever Happened after Baby Jane?'. Ik weet nog dat ik ooit aan 'The Mercer' stond en dat Karl Lagerfeld me benaderde en zei: "Wat heb jij nu in godsnaam aan? In die tutu ga je alvast geen mannen verleiden". Toen realiseerde ik mezelf dat ik leek op Baby Jane Hudson en dat wil ik nooit meer meemaken", deelt ze spottend met Stylelist.

Wie ook graag eens wil neuzen in de kleerkast van Courtney Love kan kijken naar onderstaand filmpje, waarin Scott Lipps een 'closet tour' maakt met Love en praat over haar nieuwe modelijn.


25-12-2011 om 22:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!

Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!

Klik op de foto om het filmpje te bekijken





Wat doe je als je een gemakkelijk paar schoenen nodig hebt om overdag rond te lopen, maar 's avonds stiletto's wil dragen op een feestje? Een paar schoenen meesleuren in je handtas? Fout! Vanaf nu neem je gewoon extra hakken mee!

Day2Night Convertible Heels beweert dat ze de ideale schoen hebben uitgevonden. Of je nu nood hebt aan een comfortabel of elegant paar, je kan hun exemplaar overal dragen.

Ze bieden de schoenen aan met vijf verschillende hakhoogtes, van 3,8 cm tot zelfs 8,9 cm. De schoenzool is speciaal ontworpen zodat je zelf de hakken gemakkelijk kan verwisselen.


http://static3.hln.be/static/photo/2011/1/14/14/20111223112209/media_l_4533914.jpg
Convertible-heels.com


Goedkoop zijn de schoenen niet, want voor één paar betaal je normaal 230 euro. Volgens de ontwerpers is dat echter een koopje, omdat je minder verschillende schoenen nodig hebt.

Voorlopig bestaat er nog maar één versie van de schoen: een zwarte, blinkende peeptoe met een riempje aan de enkel. Wie geïnteresseerd is, kan de schoenen hier kopen. (br.hln)

24-12-2011 om 20:41 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
22-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kate Moss gaat Brigitte Bardot achterna in sexy lingerie

Kate Moss gaat Brigitte Bardot achterna in sexy lingerie

Kate Moss voor Valisere.


Hoewel het buiten kouder lijkt te worden, heeft Kate Moss het niet moeilijk zich warm te houden. Voor het merk Valisere poseert ze namelijk in sexy lingerie en kousen, waaruit duidelijk blijkt dat de 37-jarige nog steeds in vorm is.

Voor de campagne lijkt ze erg veel op Brigitte Bardot met een nonchalante coupe en ligt ze zwoel in bed. Valisere is een lijn van Triumph, het is niet de eerste keer dat Kate poseerde voor het merk. Vorig jaar deed ze al een gelijkaardige campagne.

Het topmodel kreeg onlangs wel heel wat kritiek voor het kopiëren van een juweelcampagne. Ze droeg haar eigen collectie die ze ontwierp voor het Franse merk Fred. Haar vele tatoeages waren de inspiratiebron voor verschillende stukken die ze maakte. De campagne lijkt namelijk veel op de voorstelling van de lentecollectie van het juwelenontwerper David Yurman. Een woordvoerder legt uit: "De beelden van Fred lijken schandalig veel op die van David Yurman van vorig jaar."(br.hln)



22-12-2011 om 22:31 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
20-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met deze makkelijke trucjes lijk je slanker in je feestjurk

Met deze makkelijke trucjes lijk je slanker in je feestjurk


http://img641.imageshack.us/img641/2528/feestjurk.jpg


De combinatie van een sexy jurk en overvloedige feestmaaltijden zijn vaak geen goede combinatie voor je sexappeal. Dankzij onze tips voor optisch bedrog kun je je zelfvertrouwen een boost geven zonder dat je hiervoor hoeft te zweten in het fitnesscentrum.

Experts zeggen dat 80 procent van de vrouwen de verkeerde behamaat draagt. Om te voorkomen dat deze naar bovenkruipt en voor vetbandjes zorgt, kies je best voor een model met brede banden, die uit stevig maar rekbaar materiaal bestaat.

- Figuurcorrigerend ondergoed: Het aanbod van lingerie dat je vetrolletjes strakker doet lijken is groot. Dus je vindt vast en zeker iets dat bij je past. Om de juiste maat te vinden, moet je minstens een grotere en een kleinere passen dan je normale maat.

- Draag geen te strakke kledij: Kies de juiste stoffen en vermijd materialen als licht breiwerk en licht kasjmier, dit accentueert je probleemgebieden. Dikker katoen, grof breiwerk en gevoerde stoffen zijn flatterender.

- Je natuurlijke taille: Ga rechtstaan en buig je naar een kant. Het punt waar je romp plooit, is je natuurlijke taille. Voor een flatterende look moet je tailleband op dit punt of er net onderkomen.

- Accessoires: Met een grote handtas lijkt je lichaam kleiner en leid je de aandacht af van je heup en buik. Ook met andere opvallende details als een frivole neklijn lijk je slanker.

Ook kan het helpen om in plaats van een jurk twee aparte stukken te dragen. Dat is zeker het geval wanneer je maat bovenaan erg verschilt van die van je onderlichaam. Dan kun je de stukken in verschillende maten kopen en zullen deze ook beter passen. (br.hln)


20-12-2011 om 20:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hot or not: de dijlaarzen van Jennifer Hudson

Hot or not: de dijlaarzen van Jennifer Hudson


http://img214.imageshack.us/img214/4456/dijlaarzen.jpg

Het was dé wintertrend van 2010... de dijlaarzen. Nooit doorgebroken bij 'de gewone vrouw' wegens te opvallend en te 'Vivian uit Pretty Woman'. Maar Jennifer Hudson trok zich daar niets van aan, en droeg de laarzen lekker toch.

Jennifer was een van de vele soulzangeressen die uitgenodigd was voor de Divas Night van zender VH1.

Ze trok daarvoor een hyperkorte jurk met driekwart mouwtjes in oudroze aan. De V-hals was te kort om als trendy diepe decolleté te tellen, maar daar zitten de winterse temperaturen in New York waarschijnlijk voor iets tussen. Op het borststuk waren bloemen aangebracht, rond de nek een kunstig sjaaltje en aan de oren grote, gouden oorringen.

Maar dat was niet wat de aandacht trok: de laarzen daarentegen wel. De dijlaarzen van Jennifer waren in hetzelfde kleur als de jurk, wat de monochrome outfit nogal eentoning maakte. Al kunnen wij ons wel inbeelden dat er één groot voordeel bestaat aan de laarzen: het grootste deel van de benen heeft warm...(br.hln - foto reuters)


19-12-2011 om 16:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M stelt voor... de tweede collectie van Versace

H&M stelt voor... de tweede collectie van Versace

http://img823.imageshack.us/img823/4291/versacei.jpg


Moest je geen stuk uit de collectie van Versace voor de budgetketen H&M hebben kunnen bemachtigen, hoef je je geen zorgen te maken, er is meer op komst. De wintercollectie krijgt een vervolg met een cruiselijn die uit zomerkledij bestaat.

Het gaat om felle stukken met ludieke prints, maar ook lingerie en strandkledij, allemaal ontworpen door Donatella Versace zelf. De ontwerpster is alvast enthousiast: "Het is spannend om 2012 met iets volledig nieuw te beginnen. De lijn bestaat uit mooie, elegante stukken voor vrouwen en sterke kledij voor mannen. Dit is ideaal om het nieuwe jaar met een vers gevoel te starten. Met H&M samenwerken was een waar plezier. Ik ben blij dat ik deze lijn kon doen. Mijn ontwerpen zullen enkel via het internet te bestellen zijn."

Het gaat om 38 stukken, 24 voor dames en 14 voor mannen, die vanaf 19 januari via hm.com beschikbaar zullen zijn. Je hoeft dus geen schrik te hebben van urenlang aanschuiven, zoals dat bij de vorige designercollectie van de budgetketen het geval was.(br.hln)


18-12-2011 om 20:34 geschreven door fashionista


» Reageer (1)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!