Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

08-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Wat we allemaal in onze handtas stoppen

 Wat we allemaal in onze handtas stoppen


http://img19.imageshack.us/img19/5965/handtas.jpg


Voodoopoppen, schroevendraaiers, seksspeeltjes en een stemvork voor de piano behoren tot de bizarre dingen die Britse vrouwen in hun handtas stoppen, ontdekten onderzoekers.


Daarnaast zijn andere bizarre items voor in handtassen tarotkaarten, babytandjes, hondenkoekjes, pornofilms, medicatie van de partner en een extra slipje. De meeste vrouwen dragen ook een 'troostvoorwerp' in hun handtas als de eerste schoen van hun kind, een lok haar van hun kleinkind of het horloge van hun vader.


Daarnaast sleuren ze ook romantische herinneringen als champagnekurken of confetti van hun trouwdag mee. De meest georganiseerden hebben plaats voor hun identiteitskaart, rijbewijs, geboortecertificaat en trouwboekje. Een kwart van de vrouwen geeft toe zich achter haar trendy oversized handtas te verstoppen wanneer ze zich niet zelfzeker of zich dik voelt. 21 procent vindt een compliment over dit accessoires als de ultieme vleierij. Een derde geeft toe altijd naar de handtas van een andere vrouw te kijken, de modeontwerpster Victoria Beckham heeft de meest benijdenswaardige collectie van de celebs.


Auteur van 'How To Tell A Woman By Her Handbag' Kathryn Eisman: "Veiligheidsspelden, pijnstillers, snacks... Een vrouw is op alles voorbereid, zo lang ze haar handtas bij zich heeft." (br.hln)


08-06-2011 om 19:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suri Cruise heeft voor meer dan 112.000 euro schoenen

Suri Cruise heeft voor meer dan 112.000 euro schoenen


http://img713.imageshack.us/img713/5359/suricruise.jpg


Het meisje is vijf jaar en draagt al hoge hakken. Haar schoentjes worden bovendien op maat gemaakt en het kind heeft een dure smaak. Mama en papa juichen dat allemaal toe.


Met een schoentje van Brantano moet je bij de dochter van Tom Cruise en Katie Holmes niet aankomen, minder dan designerschoenen trekt ze niet aan haar ongetwijfeld piekfijn gepedicuurde voetjes. Haar collectie schoenen is meer dan 112.000 euro waard.


"Ze is enorme fan van Marc Jacobs en ze laat haar schoenen vaak ombouwen. Staan er geen hakken aan, dan laat Katie de schoenen aanpassen. Onlangs heeft ze een paar Louboutins voor Suri besteld", aldus een bron in het Britse magazine Star.


Suri wil enkel schoenen met hakken dragen en dat vinden mama en papa oké. "Hoe ouder Suri wordt, hoe weigerachtiger ze is voor schoenen zonder hakken. Zelfs als ze met vriendjes gaat spelen of naar het strand gaat, wil ze enkel hakken dragen. Ze scheeuwt het uit als Katie haar schoenen zonder hakken wil laten dragen".


"Tom vindt het schattig dat zijn dochtertje zich zo kleedt, hij moedigt haar ook aan om jurkjes te dragen en make-up heeft voor Suri ook geen geheimen meer. Tom zegt dat Suri zo modebewust zal worden als haar mama. Dat meisje weet wat ze wil".


Het gaat naar verluidt zelfs zo ver dat Suri haar ouders zegt welke schoenen ze moeten aantrekken. "En Tom en Kate volgen haar daar doorgaans in". (br.hln)


07-06-2011 om 13:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw koopt helft van mannelijke garderobe

Vrouw koopt helft van mannelijke garderobe


http://img849.imageshack.us/img849/3939/aankopenmode.jpg


Als het op kleding kopen aankomt, beroepen mannen nog altijd op hun wederhelft. De helft van zijn garderobe wordt door haar aangeschaft, zo toont nieuw onderzoek aan.


Vrouwen spenderen gemiddeld twee uur per maand , 24 uur per jaar of 40 dagen tijdens hun ganse leven aan het shoppen voor man of vriend. Een studie, opgezet door een Brits modemerk, geeft aan dat vrouwen zijn kledingkeuze bepalen. Terwijl hij slechts 30 procent van de items zelf koopt, is maar liefst 51 procent van zijn garderobe haar verdienste. De resterende kleding zijn geschenken van vrienden en familie, zo toont de rondvraag onder 2000 volwassenen tussen 18 en 50 jaar aan.


Shoppen staat niet op het prioriteitenlijstje van de gemiddelde heer. Gemiddeld spendeert hij maandelijks 50 minuten aan winkelen, een pak minder dan de doorsnee vrouw. Verrassend genoeg behoeven ze wel meer tijd om hun musthave kledingstuk te vinden en laten ze het geld graag rollen. 60 procent van de heren zou zelfs meer dan 200 euro aan een perfect paar jeans kunnen spenderen, bij de vrouwen is dat bij 29 procent het geval.


Woordvoerder Simon Brown: "Vrouwen vinden niet alleen hun kledingkeuze en stijl zeer belangrijk, ook voor hun wederhelft lijken ze meer tijd dan ooit te spenderen. Volgens het onderzoek draagt 68 procent van de mannen sowieso wat de vrouw ooit kocht, gewoon om hen tevreden te stellen. 71 procent van de dames kiest daarbij vaker voor de online weg, ze willen kost wat kost een drukke shoppingtocht op zaterdagnamiddag met de partner vermijden" (br.hln)


07-06-2011 om 01:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Het modehuis Moncler komt naar België

Het modehuis Moncler komt naar België


http://img809.imageshack.us/img809/5507/modehuismoncler.jpg


Het modehuis Moncler heeft vestigingen over heel de wereld, en binnenkort komt daar ook een Belgische bij.

Moncler strijkt dit najaar neer in België, meer bepaald de Schuttershofstraat in Antwerpen. Het modehuis, dat sinds 1968 de officiële sponsor van de Olympische winterspelen is, maakte furore dankzij zijn winterjassen. Nu staan ze echter ook in voor op en top hippe kledij voor zowel vrouwen, mannen en kinderen. (br.she)



06-06-2011 om 11:11 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
03-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton

16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton


http://img846.imageshack.us/img846/7941/nyashamatonhodze.jpg


De zestienjarige Nyasha Matonhodze is het nieuwe gezicht van modemerk Louis Vuitton. In 2009 won de Britse de prestigieuze Elite Model Look wedstrijd, nadat ze door een talentscout gespot was in de straten van haar thuisstad Northamptonshire.

Het in Zimbabwe geboren schoolmeisje, dat op haar eerste casting verscheen in schooluniform, was meteen na modellenwedstrijd ongemeen gewild in de modellenwereld. In haar eerste seizoen als model liep ze op de Londense modeweek voor Louise Gray, Clements Ribeiro, Jonathan Saunders en in Parijs voor labels als Loewe, Emanuel Ungaro, Jean-Charles de Castelbajac en Louis Vuitton.

En nu is de nieuwkomer dus het uithangbord voor de nieuwe collectie voor het Franse luxemerk. De campagne werd bedacht door de Amerikaanse mode-ontwerper en artistiek directeur Marc Jacobs en de fotograaf van dienst was de wereldberoemde Stephen Meisel. Jacobs vertelt dat ze voor de nieuwe campagne jonge, frisse gezichten wilden combineren met prachtige oude auto's en kleine hondjes. "Wie zou niet de prachtige jonge dame op de achterbank van deze schitterende auto willen zijn", vraagt Jacobs retorisch. "En waar ze ook gaat, ze is altijd stijlvol gekleed door Louis Vuitton."

Maar Matonhodze is niet het enige jonge gezicht in de campagne, op de reclamefoto's duiken nog vijf andere jonkies op. De gemiddelde leeftijd van de modellen op de foto's is achttien jaar: Zuzanna Bijoch is 17, Daphne Groeneveld 16, Gertrud Hegelund 20, Anaïs Pouliot 19, en Fei Fei Sun 21.

Deze meisjes nemen over van eerdere Louis Vuitton gezichten als Kristen McMenamy (46), Raquel Zimmermann (28) en Freja Beha Erichsen (23). Zij gaven het label de voorbije twee seizoenen elegantie en een zekere maturiteit. Maar ook actrice Uma Thurman (nu 41) en 'Queen of Pop' Madonna (52) poseerden eerder al voor Louis Vuitton. Maar nu is het dus tijd aan de jeugd.(br.hln)



03-06-2011 om 12:50 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
02-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kies voor mouwloos deze zomer

Kies voor mouwloos deze zomer


http://img838.imageshack.us/img838/6545/mouwloos.jpg


Mouwen, of ze nu kort of lang zijn, worden deze zomer aan de kant geschoven. De mouwloze bloesjes, vesten en jurken mogen dus weer bovengehaald worden.

Stella McCartney, Preen en Yves Saint Laurent toonden het al op de catwalk, Cheryl Cole, Rihanna, Kate Bosworth en Sarah Jessica Parker pikten het al op.

Hoe draag je dit?

Eenvoud siert: een mouwloos vest draag je bij voorkeur over een simpel topje in een neutrale kleur
Haal die skinny jeans maar weer boven: een mouwloos vest of shirt past niet bij de wijde broekentrend en doet je dikker lijken dan je bent.
Mouwloze hemden in neutrale kleuren kunnen wel gecombineerd worden met vrouwelijke rokken in een A-lijn. Kies voor een bloemenprint als je fleurig voor de dag wil komen.
Draag een riem om het geheel extra vorm te geven
Twee vliegen in één klap: de mouwloze trend kan perfect gecombineerd worden met de geknoopte shirt-trend.


02-06-2011 om 10:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannelijk model in lijst meest sexy vrouwen

Mannelijk model in lijst meest sexy vrouwen


http://img204.imageshack.us/img204/3460/andrejpejic.jpg
Andrej Pejic


Het mannenmagzine FHM veroorzaakte een hele heisa door een mannelijk it-model, dat al op de catwalk liep voor Jean Paul Gaultier, in de lijst van de 100 meest sexy vrouwen ter wereld te zetten.


Het mannelijke model Andrej Pejic heeft zijn bekendheid voornamelijk te danken aan zijn vrouwelijke looks, hij liep al op de catwalk voor zowel mannen- als dames collecties. Het magazine FHM beschrijft de gepubliceerde lijst als een verzameling van aantrekkelijke actrices, modellen, presentatrices en prinsessen.


Andrej zaait al sinds zijn 14de verwarring over zijn geslacht, de meeste mannen betalen nog steeds zijn drankje wanneer ze zijn ware aard ontdekken, ondanks de shock. Wat de mensen nog het meeste shockeerde was dat de makers van de lijst niet goed wisten hoe ze hem moesten beschrijven en hem dan maar een ding noemden. "De blonde schoonheid heeft gezegd dat hij ooit een lingeriemodel wil worden. Maar nog meer zorgbarend is dat Andrej niet het enige supermodel is dat niet is wat hij of zij lijkt", aldus FHM.  


"Hoewel zijn identiteit verwarrend is, prijzen heel wat modeontwerpers hem. 'Ding' is niet echt accuraat", aldus critici.
Een woordvoerder van FHM: "We hebben Andrej meteen uit de lijst gehaald, wij hebben ons verontschuldigd voor mogelijke beledigingen. We hebben de verantwoordelijke gesproken en stappen ondernomen zodat dit nooit opnieuw kan gebeuren."  (br.hln)



02-06-2011 om 01:17 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
31-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mango wil oudere kooplustigen aantrekken

Mango wil oudere kooplustigen aantrekken


http://img828.imageshack.us/img828/4892/mangox.jpg



Mango staat momenteel erg hoog aangeschreven bij de hippe twintigers en dertigers. Maar eenmaal de veertig gepasseerd gaan de meeste dames naar ketens als WE. Daar wil Mango nu verandering in brengen.

Bekijk het logo en het uithangbord (Scarlett Johansson) van Mango nog maar eens goed, want dit najaar wordt alles anders. Mango pakt dan namelijk niet alleen uit met een 'ouder' logo, maar zal Johansson ook inruilen voor de iets 'volwassenere' Kate Moss.

Reden? De keten wil een ouder doelpubliek aanspreken en zo de meer kapitaalkrachtigen aantrekken.

( br.she - Foto: Photonews )


31-05-2011 om 15:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen festival zonder hoed deze zomer

Geen festival zonder hoed deze zomer


http://img90.imageshack.us/img90/5729/hoed.jpg


Zelfs op de festivalweide blink je maar beter uit met trendy outfits. Wat niet mag ontbreken deze zomer is de hoed, de festivaltrend bij uitstek.

Uit een rondvraag onder Nederlandse festivalgangers, wil 87 procent er op de weide hip en trendy bij lopen. 65 procent trekt voor die gelegenheid een speciale outfit aan.

Elke jaar opnieuw zijn er bepaalde trends te ontdekken op de festivalweide: 38 procent gelooft dat de hoed dit seizoen onmisbaar is. Ook bloemenaccessoires en opvallende nagellak zouden dit jaar scoren bij de muziekliefhebber. 

Bij de rondvraag, uitgevoerd door Styletoday, mag ook een vestje tegen de koud niet ontbreken, net als zonnebrandcrème en een regenponcho. Wat festivalschoeisel betreft, kiest 50 procent voor sneakers, een kwart van de ondervraagden gaat voor sandalen. Regenlaarzen en pumps schijnen het minst populair.

Grootste nadeel aan de festivals betreft de gebrekkige hygiëne. 77 procent irriteert zich aan de afwezigheid van propere toiletten. Ook een grote spiegel en een warme douche worden gemist. (br.hln)


31-05-2011 om 15:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor

Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor


http://img43.imageshack.us/img43/9521/lilyallensarahowen.jpg
Lily Allen met haar vriendin Sarah Owen

 
Vorig jaar maakte het Britse popsterretje Lilly Allen bekend dat ze de muziekwereld zou verlaten voor een modecarrière. Ondertussen opende ze samen met haar vriendin Sarah Owen een winkel met vintagekledij genaamd Lucy in Disguise. Afgelopen weekend stelde het duo hun eigen ontwerpen voor die ze tekenden voor de winkel Harvey Nichols.



http://img687.imageshack.us/img687/1731/dejurkenvanlucy.jpg



De collectie bestond uit een reeks jurken in felle kleuren en drukke patronen die overeenstemmen met de persoonlijke stijl van Lily Allen. Zelf droeg ze een groene maxijurk met stippen en een glitterbolero.



http://img143.imageshack.us/img143/9647/dejurkenvanlucy1.jpg



Daarnaast probeert ze het ook als modejournaliste, ze schrijft momenteel ook een column voor de modebijbel Vogue. Daarin beschrijft ze een maand lang wat ze die dag aanheeft in de aanloop van haar huwelijk. Ze zal ook de verschillende pasbeurten van haar bruidsjurk met fashionista's delen. (br.hln)


30-05-2011 om 22:52 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wees gewaagd, draag veertjes in je haar

Wees gewaagd, draag veertjes in je haar


http://img20.imageshack.us/img20/4155/veertjesinhethaar.jpg
Steven Tyler.


Veertjes zijn trendy, celebs als Selena Gomez en Miley Cyrus, maar zelfs rockster Steven Tyler dragen kleurrijke pluimen in hun haar. Doe jij mee met deze gewaagde trend?


Het voordeel van deze trend is dat het niet duur is, je kunt pluimenspeldjes kopen vanaf 7 euro. Je bevestigt ze aan je lokken met een metalen clipje. De meest kwalitatieve blijven verschillende maanden en doorstaan zelfs wasbeurten, haardrogers en sessies met de krultang. Wie het liever op veilig speelt, kan voor meer subtiele oorbellen gaan, net als Drew Barrymore en Nicole Scherzinger.


Innovatieve fashionista's bedachten een slim, goedkoop alternatief: veertjes uit een winkel voor hengelsport. Uitbaters melden een stijging in de verkoop van extralange veertjes die gebruikt worden door hengelliefhebbers om insecten na te bootsen die op het water zitten.  De Amerikaanse verkoper Steve Oualline: "Dagelijks krijgen verschillende telefoontjes van vrouwen die hiernaar vragen. Een dame wilde zelfs een bestelling van 7.000 euro plaatsen." (br.hln)


30-05-2011 om 21:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modemerk Bruno Antognini stopt ermee

Modemerk Bruno Antognini stopt ermee


http://img220.imageshack.us/img220/3534/brunoantognini.jpg



Het Belgische modemerk Bruno Antognini stopt ermee. Het modehuis kan de concurrentie met grotere ketens niet langer aan en wordt volledig overgenomen door het bekende modemerk McGregor.

Droevig nieuws voor modeminnend Vlaanderen. Het merk Bruno Antognini, met hoofdzetel in Temse, stopt er definitief mee. Bruno Antognini legt, naast zijn gelijkaardige merk, ook bij het huislabel 'By Soto' de boeken neer. 12 winkels van Antognini zullen overgenomen worden door McGregor, al verdwijnt de merknaam wel uit het straatbeeld. Het winkelpersoneel blijft wel behouden.

Bruno Antognini was ruim 35 jaar een vaste waarde in het Belgische modelandschap. (br.she)


30-05-2011 om 11:42 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
29-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het geknoopte shirt is terug!

Het geknoopte shirt is terug!


http://img856.imageshack.us/img856/9707/geknoopteshirt.jpg


Eind de jaren '80 was een knoop in een T-shirt of een bloes heel gewoon. Ruim 20 jaar later maakt de knoop opnieuw zijn opwachting... maar hoe dragen we dat ook alweer? Vijf manieren op een rijtje gezet.

Een lange rok met tribal print, een beetje te groot (wit) hemd, een brede riem en sandalen met kurken platform. Perfect voor een relaxt middagje op het strand of bij het shoppen.

Het hemd is al langer een alternatief voor een truitje, en dat is in de zomer niet anders. Knoop een (effen) hemd boven je zomerjurk en werk af met een open hak: voila.

Voor de hipste look van allemaal, combineer je een broek met hoge taille en wijde pijpen met een geknoopt (eventueel geruit) hemd. Voeg er nog een chique, hoge platformhak aan toe en het is af.

Op warme zomerdagen combineer je een toffe short met een luchtig bloesje en platte gladiatorsandalen of een espadrille sleehak. Hotpants zijn een no-go wil je de wilde cowgirl-look vermijden.

Een upgrade van deze zomerse stijl is gemakkelijk te bewerkstelligen: kies de stoffen van het hemd en de rok of broek zorgvuldig. Een los hemdje van zijde en een wijde, geklede short of minirok loodsen je stijlvol en trendy naar een elegant feestje. Combineer met een hak.

Een streepje blote buik kan, maar behoort op dit moment niet tot de stijl. De hemden zijn ook vaak effen van kleur, maar op een effen broek of rok mag een print of kleurtje, om het geheel op te vrolijken. (br.hln)


29-05-2011 om 16:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is

Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is


http://img822.imageshack.us/img822/4865/nachtmerrie.jpg


Shoppen vinden de meeste vrouwen nog wel leuk; maar de kleren passen, dat is iets anders. Soms zien kleren er in het daglicht gewoon niet uit zoals in het pashokje, en voel je je bekocht. Dan weer kloppen de maten niet en moet je halfnaakt door de winkel op zoek naar een andere maat (die je gegarandeerd niet vindt). Is het dan verwonderlijk dat de helft van de vrouwen 'ambetant' worden van de kleedhokjes, en tot drie kwart ze liever zou vermijden? De tien redenen waarom shoppen soms een nachtmerrie wordt...

1)    De deur/ gordijnen sluiten niet goed

In zo'n kleedhokje voel je je al niet zo veilig, maar als de deur niet goed sluit/het gordijn dan ook nog eens een spleet laat, dan voel je je helemaal bekeken. Of wat te denken over de saloondeurtjes, die in het midden een kijkgat laten? Kleedhokjes zijn gewoonweg niet gemaakt om vrouwen op hun gemak te stellen en in alle rust kleren te laten passen.

2)    Alles goed daar?

Overijverige winkelassistentes werken ook op de zenuwen. We willen namelijk niet toegeven dat we toch een maat te klein hebben gekocht, of dat het mode-experiment een totale flop is geworden. Vooral omdat we de vrolijke 'maar dat past als gegoten' nooit écht geloven: de mensen zijn aangenomen om te verkopen toch?

3)    Opgelegde accessoires
 
Sommige winkels keren hun werknemers een commissie uit per stuk dat ze verkopen. Dus komen ze aandraven met 'de perfecte riem' (of halsketting, broche, handtas, sjaal...) voor bij je nieuwe outfit. Weigeren is niet altijd gemakkelijk, de verleiding weerstaan nog minder.

4)    Maximum aantal items

Hoe hatelijk is het niet om van je verzamelde pakje te passen kleren, de helft te moeten achterlaten 'omdat er een maximum aantal items geldt'? Vooral omdat het ruilen van de gepaste kleren voor de nog-niet-gepaste kleren moeilijker is dan het lijkt. De assistente kijkt niet jouw richting uit of de kleren zijn -oeps- al terug naar de winkel.

5)    Foute maat

Je kent het wel: na een half uur aanschuiven, kom je erachter dat het bloesje dat je zo graag wil net iets te groot of te klein is. Dus je wil een andere maat proberen... het duurt uren voor de winkelassistentes tijd hebben voor jou en vinden vervolgens niet de juiste maat en proberen je dan nog iets anders aan te praten.

6)    De nooit-beantwoorde-bel

Lingeriewinkels doen wel eens wat meer moeite voor hun klanten, die letterlijk tot op hun onderbroek zijn uitgekleed. Ze installeren een bel in de kleedkamer, zodat een winkelassistente jouw wensen kan komen opnemen. In theorie, want in de praktijk komen ze gewoon weg niét.

7)    Gemeenschappelijke kleedkamers

Gelukkig uitgestorven in de retailsector, maar nog altijd een bron van nachtmerries.

8)    Geen spiegel

De kleedhokjes zonder spiegel... je wordt uit de veilige zone gedwongen in je outfit, waar je met vijf voor de spiegel moet staan drummen om een deftig zicht te krijgen. Ideaal voor de shopassistente om te kirren hoe tof je outfit wel is.

9)    Vier spiegels

Andere winkels overdrijven dan weer, en stellen vier spiegels op, zodanig dat je jezelf van elke hoek kan bekijken. Sympathiek, in theorie althans. Want die spiegels laten je altijd wel iets zien waar je je niet echt bewust van was.

10)     De flatterende spiegel

De gemeenste spiegel in zijn soort: de spiegel die je er beter doet uitzien dan het lijkt. Waarop je happy die nieuwe jurk of broek koopt, om thuis in de spiegel verre van hetzelfde beeld te zien... (br.hln)


29-05-2011 om 13:08 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
28-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baden in wijn: de ultieme mooimaker

Baden in wijn: de ultieme mooimaker


http://img825.imageshack.us/img825/4135/badeninwijn.jpg


Als een glas rode wijn gezond is voor hart- en bloedvaten, waarom zou een massage met wijn dan niet even heilzaam werken? De idee staat centraal bij de steeds meer voorkomende wijntherapieën, bestaande uit gezichtsbehandelingen, massages, peelings of wikkelbehandelingen.


Vinotherapies vind je in betere wellnessoorden  in Italië, Duitsland, Frankrijk en zelfs Nederland. Sinds kort biedt ook Oostenrijk de wijntherapie aan. Steeds wordt gebruik gemaakt van producten die zijn samengesteld uit druivenpitten, koudgeperste druivenpitolie en wijnextracten. Dronken word je er niet van, ontspannen des te meer.


Denk bij wijntherapie maar niet aan het achterover slaan van grote hoeveelheden nobel vocht. Vinotherapie is niet meer dan een verzamelnaam voor beauty- en wellnessbehandelingen met producten uit de druiventeelt. Het geheim van de druivenpit zit hem immers in de 'oligomere proanthocyanidine'n, ofwel OPC. Deze krachtige antioxidant beschermt  het lichaam beschermt tegen veroudering en allerlei andere kwalen. In de schil van de blauwe druif zit een kleurstof die ook je lichaam en huid ontgift. Daarnaast beschikken de oliën van druivenpitten eveneens over een verzachtende werking.






Niet enkel werkt rode wijn huidverstevigend en verjongend, bovendien ontspant het lichaam en geest. Daarbij wordt ook de innerlijke mens niet vergeten: de kuur biedt doorgaans verscheidene druivensappen, fruitige fitnessdrinks en wijngerechten aan, naast het glaasje wijn als onderdeel van de therapie.  (br.hln)


28-05-2011 om 10:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handtas gemaakt van plastic zakken kost... 1.215 euro

Handtas gemaakt van plastic zakken kost... 1.215 euro


http://imageshack.us/m/5/5965/handtas.jpg



Het exclusieve modehuis Yves Saint Laurent creëerde een lijn handtassen gemaakt van plastic zakken en in elkaar gezet door handenarbeiders in Burkina Faso. Op zich een nobel idee, maar het modehuis durft hier wel een fortuin voor vragen.

Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid is trendy tegenwoordig, dat weet ook Yves Saint Laurent. Maar meer dan duizend euro aanrekenen voor iets wat uiteindelijk niet meer is dan een plastic zak lijkt wat overdreven. De collectie kreeg de naam 'Muse Two Artisnal' en zou bewijzen dat het bedrijf innovatief is qua ontwerp, zijn sociale verantwoordelijkheid opneemt door samen te werken met vrouwenorganisaties in derde wereldlanden en door het gebruik van gerecycleerde materialen. De vraag is natuurlijk hoeveel van deze vraagprijs naar de vrouwen zal gaan die de handtas gemaakt hebben.


27-05-2011 om 00:34 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
26-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lentetrends makkelijk gemaakt

De lentetrends makkelijk gemaakt


http://imageshack.us/m/35/1340/lentetrends.jpg


Wil je een makkelijke, budgetvriendelijke manier om je oude garderobe nieuw leven in te blazen, concentreer je dan op nieuwe, verfrissende accessoires die nog eens makkelijk zitten ook. Het is de ideale manier om een frivole toets toe te voegen aan je outfit.

Puntige pumps
De designer Isabel Marant gaf de klassieke pump een frivole toets met een strik aan de zijkant en een bescheiden hakje. Ook een satijnen schoentje kan je klassieke outfit opleuken.

Kleurenfestival
De meest gewaagde trend van dit seizoen zijn zuurstokkleurtjes: denk aan kauwgomroze, azuurblauw en felgeel. Voor wie een volledig gekleurde look er wat over is, kan voor een roze of blauwe handtas gaan. Andere opties zijn een gekleurd riempje in je broek of een felle zonnebril. Nog een manier om kleur te introduceren is door je nagels in een kleurtje te lakken. Experimenteer met oranje, gifgroen, violet of koraal.

Rieten hoed
Waarom zou je hoeden enkel bewaren voor op vakantie? De juiste zonnehoed is een veelzijdig accessoire en geeft een extra toets aan de meest eenvoudige outfit. Combineer met een opgerolde herenbroek, een kleurrijke t-shirt en platte sandalen. Voor een chique look combineer je met een eenvoudig licht jurkje.

Platte sandalen
De seventieslook scoort deze zomer. Combineer de zwierige maxijurk met platte sandalen. Een eenvoudig zwart model werkt perfect. Wil je toch een statement maken, is een luipaardenprint een goede optie.

Kleine handtas
Een kleine clutch-handtas geeft je meteen stijl. Kies voor een strakke creatie in leer.

Opvallende sjaal
De populariteit van de sjaal is groot, je maakt hier een heus modestatement mee. Maar je kan dit accessoire ook nonchalant om je nek zwieren. Durfallen gaan voor een gebatikt exemplaar of eentje met een grafische of dierenprint. Het gaat er niet om welke je kiest, maar hoe je deze draagt. (br.hln)


26-05-2011 om 14:17 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audrey Hepburn blijft belangrijkste haarstijlicoon

Audrey Hepburn blijft belangrijkste haarstijlicoon


De Britse Kelly Brooke als Audrey Hepburn.


De klassieke chignon van actrice Audrey Hepburn in de film 'Breakfast at Tiffany's' blijft na 50 jaar een van de meest populaire haarstijlen ooit, dat blijkt uit een rondvraag bij de voornaamste Britse kappers.


De tijdoze look van de filmster in de film, waarin ze de rol van de excentrieke socialite Holly Golightly speelt, is de meest gevraagde kapsel in Britse kapsalons. Ook lijkt dat anderen iconische stijlen uit de fifties en sixties nu nog steeds goed scoren. De blonde krullen van Marilyn Monroe werden tot tweede meest populaire haarstijl gestemd, het korte jongenskapsel met zijscheiding van sixtiesmodel Twiggy kwam op de derde plaats.


Deze 'klassiekers' versloegen het laagjeskapsel van Jennifer Anniston uit de jaren '90 en de korte bob van Victoria Beckham. De lange bruine lokken van zangeres Cheryl Cole kwam op de zevende plaats. De vaakst gekopieerde kleur van 2011 is de rode coupe van zangeres Rihanna, deze kwam op de achtste plaats. Het haar van Demi Moore kwam op de negende plaats en het kapsel van actrice Eva Longoria op de tiende. Op nummer vier staat een bizar kapsel, dat van de roodharige zeemeermin van Disney Ariel. (br.hln)


26-05-2011 om 01:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoenenmerk Jimmy Choo verkocht voor 600 miljoen

Schoenenmerk Jimmy Choo verkocht voor 600 miljoen


http://desmond.yfrog.com/Himg192/scaled.php?tn=0&server=192&filename=jimmychoon.jpg&xsize=640&ysize=640

Het schoenenmerk Jimmy Choo, bekend om de peperdure torenhoge stiletto's, is verkocht aan luxegroep Labelux. Die telden ruim 600 miljoen euro neer voor het merk en richten zich ongegeneerd op de kapitaalkrachtigen in de wereld.

"Ik ben zo trots op wat we bereikt hebben de laatste 15 jaar, en ik ben heel blij dat we nu deel uitmaken van Labelux, een partner die onze waarden en passie deelt, en ambitieus wil groeien in het luxesegment," verklaart CEO Tamara Mellon.  De eerste markt waar Labelux zich wil op toespitsen is de Aziatische markt.

Het is slecht nieuws voor de originele oprichter van Jimmy Choo, de schoenenontwerper Jimmy Choo zelf. Hij zocht 550 miljoen euro om zijn eigen bedrijf terug te kopen. Dat plan verwaterde al snel, zodat Choo zijn merk door de vingers zag glippen. (br.hln)


24-05-2011 om 17:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 jurk op 10 verschillende manieren gedragen

1 jurk op 10 verschillende manieren gedragen

Klik op de foto om het filmpje te bekijken






Multifunctioneel is het op zijn minst: één jurk die op tien verschillende manieren kan gedragen worden. Goedkoop is het ook, of toch relatief: de zogenaamde Anastasiajurk kost wel bijna 200 euro. Maar aangezien de jurk tien volledige outfits (inclusief schoenen) vervangt, is het zijn prijs meer dan waard.


"Deze mooie jurken zijn ontwikkeld voor de moderne vrouw, wiens garderobe net zo multifucntioneel moet zijn als zijzelf. In één jurk naar school, naar een zakenlunch en dan naar een pr-feestje? Dat is nu mogelijk!", zo worden ze aangeprezen op de website.



De transformatie van de jurk is even eenvoudig als geniaal: door te spelen met de neklijn en de mouwen, kan je van een jurk met lange mouwen ook een halterjurk, een offshoulder of zelfs een strapless jurk maken. De mouwen kunnen ook gebruikt worden als straps of in een wikkeljurk.


En belangrijker: in elk van die looks is de jurk ook nog een uitblinker. Het silhouet blijft bewaard, de looks zijn allemaal klassiek maar stijlvol en ze verstoppen een paar probleemzones.


Het geheim? Een ingenieus ontwerp natuurlijk, en de juiste stof. "De jurk moest zowel adaptabel zijn, en tegelijk de kwaliteit en de vorm behouden zonder te kreuken. Dus kozen we voor een elastaan jersey met zachte, wijde elastische banden, zodat de jurk zichzelf ophoudt als hij strapless wordt gedragen", legt de Amerikaanse ontwerpster Vanessa Knox uit.


Om het toepasselijk te maken voor (bijna) elk huidtype, wordt de jurk ook gekocht in drie kleuren: grijs, flashy paars en stijlvol zwart. En wat had je gedacht: celebs zijn dol op haar ontwerpen. Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Heidi Klum, Jessica Alba en Gwen Stefani hebben zich al openlijk fan verklaard.


Maar de vraag is of vrouwen wel willen stoppen met shoppen en mutlifunctionele jurken verkiezen. Ondanks deze mooie jurk, zullen vrouwen voor een nieuwe gelegenheid altijd weer opnieuw willen op zoek gaan naar een nieuwe outfit, inclusief schoenen. Ook degenen die deze jurk kopen... toch?



24-05-2011 om 01:52 geschreven door fashionista


» Reageer (1)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!