Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

14-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelle Obama in spotgoedkope jurk op tv

Michelle Obama in spotgoedkope jurk op tv


De presidentsvrouw koos voor een goedkope maar mooie creatie met motiefje en rode ceintuur. © ap


De verschijning van Michelle Obama op tv in een goedkope jurk van H&M zorgt voor een ware stormloop op de winkels van de Zweedse kledinggigant in de VS. Obama droeg een donkerblauwe creatie met een wit motiefje tijdens een interview op NBC. De presidentsvrouw straalde in de outfit die amper 25 euro kost.

Michelle heeft alvast de harten van duizenden vrouwen gestolen. Ze toonde tijdens de populaire 'Today Show' dat ze niet altijd peperdure ontwerpen draagt. Bij de Zweedse modeketen kan het geluk niet op. "Het is heel leuk en flatteus dat een stijlvolle vrouw als Michelle Obama ook jurken van H&M in haar kast heeft. We aanvaarden dit als een compliment", zegt H&m-woordvoerster Charlotta Nemlin.

Obama schitterde in een 'navy-blauwe' jurk met een motiefje. De creatie ligt momenteel in de winkels, hoewel dat in de VS lang niet overal meer het geval is. Nadat Obama woensdag in de jurk op tv verscheen, ontstond er onmiddellijk een stormloop op de winkels. De styliste van de presidentsvrouw paste wel een mouw(tje) aan de jurk en maakte het geheel compleet met een grote riem. De originele jurk is immers verkrijgbaar met een dunne ceintuur.

Volgens modegoeroe Emma Danielsson mag H&M, Obama dankbaar zijn voor zoveel gratis reclame. De keuze van Michelle voor H&M getuigt ook van moed want de presidentsvrouw werd onlangs nog onder vuur genomen omdat ze niet exclusief voor Amerikaanse labels en ontwerpers kiest. Leuk is alvast dat Obama in het bewuste interview haar beklag deed over de kledingkeuze van haar man. Ze vindt dat de president wel eens een ander kleurtje van hemden kiezen mag.



14-02-2011 om 22:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Schaamhaar terug in de mode?

Schaamhaar terug in de mode?


http://img823.imageshack.us/img823/6531/americanapparel.jpg
Campagnefoto American Apparel


Schaamhaar lijkt het nieuwe toverwoord binnen de reclame- en mode industrie. American Apparel gebruikt alweer beelden van modellen waarbij een toefje schaamhaar door het slipje piept. Het is niet voor het eerst dat het Amerikaanse merk schaamhaar op een vreemde manier gebruikt...


In de laatste reclamecampagne valt een liggend model op bij wie het schaamhaar goed te zien is. Wie dacht de nieuwste lingeriecampagnes onder ogen te krijgen, heeft het grondig mis. De foto werd genomen om leggings en sokken te promoten, die dan weer niet te zien zijn.






Bij eerdere campagnes gebruikte het merk geen levende modellen, maar getekende vrouwen met veel schaamhaar. Ook toen werd reclame gevoerd voor leggings, beenwarmers en sokken.

Revolutie
Het controversiële merk hoopt allicht weer het vuur aan de lont te steken. Enkele modejournalisten riepen al op om het schaamhaar terug te laten groeien in volle glorie. Zo poneerde het Franse tijdschrift Vogue eerder al een naakt model met een flinke portie schaamhaar.


Het begin van een nieuwe revolutie: leg de scheermesjes opzij?



13-02-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
11-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat draag je om te golfen?

Wat draag je om te golfen?



De golfsport is aan een ware opmars bezig. Om helemaal 'into golf' te geraken, is een aangepaste dresscode nodig. Dat varieert van club tot club, al zijn er een aantal onmisbare outfits die niet in je garderobe mogen ontbreken.



1.    Polo met kraag of golfshirt
De meeste golfbanen vragen van de spelers dat ze een golfshirt, polo of een ander shirt met kraag dragen. Tennisshirts en overhemden zijn ook toegestaan op de meeste clubs.

2.    Onderkleding
Onderkleding is erg belangrijk bij het sporten. Kleding dat vochtig blijft, bezorgt een onaangenaam gevoel. De juiste onderkleding zorgt voor beter vochttransport. Belangrijk is lichte en elastische kleding te dragen met een optimale bewegingsvrijheid. Bovenal is het sneldrogend.

3.    Broeken / shorts / rokken
Mannen worden verwacht een lange broek te dragen. De meeste clubs staan korte broeken toe, maar controleer dit wel. Vrouwen kunnen een rok of een korte broek dragen op knielengte, of een broekrok.

4.    Sokken
Vrouwen horen sokken te dragen op enkellengte, voor mannen kan elke lengte. Sokken zijn niet alleen comfortabel, ze beschermen je voeten ook tegen blaren. Het is altijd aan te raden om een extra paar sokken mee te nemen.

5.    Golfschoenen
Een gepoetst paar schoenen is een vereiste. Golfschoenen kunnen waterafstotend of waterdicht zijn. Schoenen helpen je balans te houden tijdens de Golfswing.

6.    Caps/ Petjes / Hoeden / Visors
Het dragen van een cap, hoed of visor houdt je hoofd uit de zon en weerhoudt directe zonnestralen uit je ogen. Veel golfers prefereren om te spelen met een hoofddeksel.

7.    Zonnebrillen
Een zonnebril is een vereiste met golf gedurende de zomermaanden om je ogen te beschermen tegen de zon. Buiten de zomer is het dragen van een zonnebril ook raadzaam in verband met de laag staande zon. Speciaal voor het golfen zijn er speciale golfmodellen. Met zo weinig mogelijk schittering, maar met juist veel zicht op de baan om zo de golfbal op juiste manier in de hole te putten.

8.    Paraplu's
beschermen tegen de zon en regen. Een kleine inschuifbare paraplu is makkelijk mee te nemen in de golftas.


Collecties
Sportmerk Peak Performance voorziet een speciale collectie voor de golfer. Frisse en kleurige sportkleding, vervaardigd van rekbaar en vochtabsorberende weefsel, is essentieel in de golflijn.



11-02-2011 om 21:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na de boyfriendjeans, nu de vrouwenbroek voor mannen

Na de boyfriendjeans, nu de vrouwenbroek voor mannen


De ex-girlfriendjeans.


Denimfabrikant Levi's brengt een 'ex-girlfriendjeans' op de markt. Bij deze broek is het de bedoeling dat het lijkt alsof een man de skinnyjeans van zijn (trendy) vriendin aantrok.

Ultrastrak
De boyfriendjeans, een baggy broek waarbij het moet lijken alsof een fashionista de jeans van haar vriendje aantrok, is al enkele seizoenen trendy. Levi's gooit het nu over een andere boeg met de ex-girlfriendjeans. Dit is een ultrastrakke broek voor mannen, waarbij je je kan vergissen of deze voor heren of  dames is.

"Het is een eerbetoon aan de vriendin met een geweldig stijlgevoel, het kledingstuk zit erg comfortabel, maar ook erg strak", aldus het jeansmerk. Of deze even erg zal aanslaan als zijn vrouwelijke variant is nog maar af te wachten, modebewuste bloggers en twitteraars zijn alvast niet meteen enthousiast.

 Je betaalt ongeveer 50 euro voor de broek, het is momenteel nog niet duidelijk of deze ook in België verkocht zal worden.



11-02-2011 om 13:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ecomode H&M met romantisch tintje

Ecomode H&M met romantisch tintje



H&M opteert dit voorjaar voor een nieuwe ecologische lijn. Bij de 'Concious Collection' staat romantiek centraal met ruches, broderie Anglaise en losse, witte jurken.


"In 2020 willen we dat al onze kleding van gerecycled materiaal wordt gemaakt", stelt een woordvoerder van de keten. De gigant is goed op weg, eerder raakte bekend dat ook de resterende Lanvin-collectie verknipt en gerecycleerd werd tot de 'Waste collectie'.








Vanaf 14 april is de 'Concious collectie' te verkrijgen, geïnspireerd op pure romantiek. Blouses, tunieken en tops worden afgewerkt met broderie Anglaise. Ook witte blazers, bandplooibroeken, volantjurken, draperiejurken,  zelfs kanten lingerie maken er deel van uit. (br.hln)




10-02-2011 om 15:26 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
09-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Graatmagere modellen zijn uit, grote borsten zijn in

Graatmagere modellen zijn uit, grote borsten zijn in


http://img18.imageshack.us/img18/7666/giselebundchenm.jpg
Gisele Bundchen 



De voormalige manager van topmodellen als Naomi Campbell, Linda Evangelista en Claudia Schiffer zegt dat modellenbureaus tegenwoordig gezonde, fitte modellen zoeken. In plaats van de pannenlatten die lang populair waren sinds de jaren '90, willen designers nu vrouwen met rondingen.
 

Oprichtster van succesvol modellenbureau 'Premier Model Management' Carole White: "De industrie verandert. We zoeken nu naar meisjes met borsten, de laatste twee jaar vraagt iedereen naar een D-cup, maar een fit lichaam is ook belangrijk. We praten nu met de modellen over voeding, zorgen ervoor dat ze een personal trainer hebben. Tien jaar geleden raadden we ze aan niet te eten."


Carole: "Modellen werken erg hard, maar velen denken dat dit een makkelijke job is. Sommige meisjes spreken drie talen, zien de wereld en zijn hoogopgeleid. Ik zeg dat ze zo fit als een Olympisch atleet moeten zijn om succesvol te zijn."



09-02-2011 om 14:25 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
08-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeketens schuldig aan stijgend aantal tienermama's

"Modeketens schuldig aan stijgend aantal tienermama's"



Steeds meer ouders maken zich zorgen over duidelijk verleidelijke kinderkledij, dat blijkt uit een Britse enquête. Meer dan één op de drie vindt dat kinderkledij verkocht in modeketens te volwassen is.

Experts waarschuwen dat grootwarenhuizen zich richten op beïnvloedbare jonge meisjes door provocerende outfits te verkopen die hun favoriete celebs, als tienersterretje Miley Cyrus, dragen. Hierdoor zorgen ze voor een stijging van het aantal Britse tienerzwangerschappen door zich te concentreren op jonge, modebewuste moeders die hun dochters als een miniatuurversie van zichzelf willen kleden, aldus dezelfde experts. 41 procent van de Britse moeders vindt dat kinderkledij in modeketens te volwassen is, dat blijkt uit een enquête bij 2000 volwassenen. 

Celebs
Modeanalyste Tamara Sender van Mintel, het bedrijf dat het onderzoek uitvoerde: "De laatste tien jaar raakten kinderen steeds meer geïnteresseerd in mode. Ze lezen magazines, kijken televisie en willen zich kleden zoals celebs. Ketens als Zara pikken dit op en verkopen een lijn voor kinderen. Het aantal tienerzwangerschappen is erg hoog in dit land, jonge moeders willen dat hun dochter als een miniversie van hen erbij loopt." De woordvoerder van de 'British Retail Consortium': "Onze leden zijn verantwoordelijke handelaars, ze werken hard om te verzekeren dat hun producten voor kinderen gepast zijn."

Hoge hakken en bikini's
Vorig jaar werd het grootwarenhuis Primark verplicht zijn lijn van gevulde bikini's voor meisjes vanaf zeven jaar uit de rekken te halen nadat premier David Cameron deze schandelijk noemde. Dezelfde maand kreeg de keten Tesco kritiek voor het verkopen van hoge hakken voor meisjes vanaf drie jaar. (br.hln)


08-02-2011 om 00:11 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Javier Bardem is best geklede man

Javier Bardem is best geklede man


http://img842.imageshack.us/img842/9028/javierbardems.jpg


De Spaanse acteur Javier Bardem is de best geklede man wereldwijd. Dat vindt het mannenblad GQ alvast.

"Hij is de belichaming van de ingetogen stijl. Geen wonder dat Penélope Cruz voor hem gevallen is", klinkt het.

De Indiase acteur Waris Ahluwalia en de Zweedse acteur Alexander Skarsgård vervolledigen de top drie. Acteurs Zac Efron en George Clooney krijgen ook een eervolle vermelding in de lijst.

Mel Gibson was volgens GQ dan weer de slechtst geklede man. (br.she)


06-02-2011 om 23:53 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Demi Moore en Ashton Kutcher ontwerpen Valentijnsjuwelen

Demi Moore en Ashton Kutcher ontwerpen Valentijnsjuwelen


http://img137.imageshack.us/img137/2865/demimooreenashtonkutche.jpg


Het bekende Hollywoodkoppel, dat in 2005 trouwde, werkte samen met de juwelier Jack Vartanian om een lijn van kettingen te creëren in de vorm van handboeien.

De opbrengst gaat naar hun eigen liefdadigheidsinstelling 'Demi and Ashton (DNA) Foundation', die de problematiek rond sekslavernij bij kinderen wil aankaarten. De juwelen bestaan uit wit, geel en roos goud die verkrijgbaar zijn met zwarte en witte diamanten. Je moet er wel wat voor over hebben, de creaties kosten tussen de 520 en 1.575 euro. De helft van de opbrengst gaat naar het goede doel.

Het koppel is momenteel in Brazilië, waar Ashton een modeshow liep voor het merk Colcci. De 16-jarige dochter Tallulah van Demi vergezelt hen.


06-02-2011 om 11:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
05-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wit is een trend deze zomer

 Wit is een trend deze zomer


http://img577.imageshack.us/img577/6081/zomerwit.jpg


Maagdelijk wit is een trend deze zomer, maar heeft een eigen dresscode. Wij vertellen hoe je het draagt zonder over te komen als bimbo of bruid.

Een volledig wit silhouet was de opener van menig defilé tijdens de afgelopen modeweken: witte jassen, witte jurken en witte kostuums zijn ontegensprekelijk een zomertrend. Maar zo'n witte outfit mag het dan goed doen op de catwalk, in het dagelijks leven kom je er enkel mee weg op een warme, zonnige zomerdag. Helaas zijn die in ons landje zeldzaam, wat niet betekent dat je wit niet op veel andere manieren kan dragen.

Witte blazer

Als er één wit stuk is dat je je deze zomer moet aanschaffen, dan wel een witte blazer. Net zoals zijn zwarte zusje geeft hij een instant chic gevoel als je hem combineert met een jeans of een jurkje. Een andere veilige aankoop is een witte trenchcoat, die je gewone outfit een zomerse touch geeft. Kies eventueel voor een variant met details in een vrolijke kleur als je niet wil overkomen alsof je net uit een steriel labo komt gestapt.

Witte broek

Witte broeken zijn mooi, maar gevaarlijk. Zorg er altijd voor dat je een exemplaar kiest in een kwalitatieve stof, lees: de rest van de wereld hoeft niet te weten welke kleur je onderbroek heeft. Ga voor een loszittend, nonchalant exemplaar: strakke witte broeken blijven nog steeds een tikje ordinair. Witte shorts zijn uit den boze als je niet over graatmagere en gebruinde benen beschikt - tenzij je ermee aan het strand wil wandelen.

Je kan een witte broek met elke kleur combineren, maar let op met zwart. De klassieker zwart-wit is altijd stijlvol, maar komt soms hard en streng over. Ga in plaats daarvan voor blauw voor een vertrouwd marine-effect, of met felle kleuren op een vrolijke dag.

Witte jurk

Ook hier geldt: witte jurken zijn prachtig, maar let op voor doorkijkgevaar. Kies je voor een waaierende variant met brede rok, combineer hem dan met een kort jasje. Strakke witte jurken gaan dan weer prima met een langere blazer. Kanten details blijven een trend, maar let wel op dat je geen stukken kiest die op een korset lijken: leuk voor in de slaapkamer, niet voor op straat.

Helemaal wit

Ga je toch voor een volledig witte outfit, zorg er dan voor dat je varieert in structuur en schakeringen: combineer eventueel met ecru, heel licht beige of roze. (br.Het Nieuwsblad)



05-02-2011 om 14:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebrek aan pashokje nadelig voor online shopping

Gebrek aan pashokje nadelig voor online shopping



40 procent van de online gekochte kleding wordt teruggezonden. Reden? Het ontbreken van een pashokje.

Britse statistieken voorspellen dat de verkoop van kleding op internet de komende zeven jaar alleen maar zal stijgen. Tegen 2018 verwacht men dat ongeveer 35 procent via internet verkocht zal worden. Dit betekent dat 1 op 3 kledingzaken de deuren mag sluiten, net zoals ook met reisbureaus en boekenwinkels al het geval is.

Terwijl de online verkoop in volle opmars is, merken winkeliers dat heel wat online gekochte kleding als T-shirts en vrijetijdskleding geretourneerd woden. Kleding blijft een van de moeilijkste categorieën voor de online verkoop en dat komt door het ontbreken van een pashokje.

Virtuele kleedkamers
Slimme online retailers denken vooruit en voorzien steeds vaker virtuele kleedkamers om de juiste maat te garanderen. Zo laat eBay shoppers toe om een zonnebril te poneren over een foto van hun gezichten, terwijl horlogemerk Tag Heuer de mogelijkheid biedt om met de pols voor een webcam te zwaaien. Zo weten mogelijke kopers hoe hun gekozen horloge aan de eigen pols eruit zal zien.

Facebook
De Britse studie geeft voorts aan dat ook sociale netwerksites aanzetten tot digitaal shoppen. Deze sites genereren drie procent meer online verkoop.



04-02-2011 om 16:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celebs laten zich inspireren door oma's

Celebs laten zich inspireren door oma's


Lentecollectie van Topshop


Celebs als Alexa Chung, Kelly Osbourne Agyness Deyn en Pixie Geldof zijn momenteel gek op dikke huidskleurige kousen, gebreide vesten en lange rokken van tweed. Een look die ze afkeken van de catwalk.


Authentieke vintagekledij is al jaren populair, maar nu lijkt het er op dat vrouwen er gewoon oud willen uitzien. Uit Britse cijfers blijkt dat de favoriete kledingstukken van oma's goed over de toonbank gaan. De verkoop van blouses met ronde nek steeg met 34 procent, midlange rokken met 96 procent, tweedrokken met 110 procent, platte schoenen met 35 procent, lage hakken met 62 procent en vleeskleurige panty's met 20 procent. Dat meldt de Britse kledingketen Debenhams. Directeur van ontwerp Karen Peacock: "Deze look leek ooit enkel bestemd voor kaart- en bingonamiddagen, maar je ziet de hippe omalook steeds vaker op straat. Het gaat soms zelfs zo ver dat jonge meisjes hun haar grijs verven. Andere populaire accessoires zijn grote brillen, orthopedische schoenen en bloemenjurken."


Hoe kopieer je nu deze look? Je hebt alvast een bril nodig om op je oma te lijken. Ga voor een dik exemplaar in zwart of bruin. Daarnaast is ook een grote handtas met vintagemotief en zachte kleuren onontbeerlijk. Het is evident dat je voor een rok gaat, je kan voor een klassiek recht model gaan of een A-lijn met natuurlijke kleuren. Met een hoge taille zit je goed, werk af met een smal riempje. Ook voor de blouse kies je best zachte kleuren, een eenvoudige snit en een hoge decolleté. Om het lekker warm te houden is er de dikke, wollen vest. Overdrijf niet met accessories, maar hou het op een ring, een horloge en een subtiele ketting. Waaghalzen werken af met een trendy, satijnen hoofdsjaal.



02-02-2011 om 19:01 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 op 10 vrouwen draagt verkeerde behamaat

7 op 10 vrouwen draagt verkeerde behamaat



70 procent van alle vrouwen heeft niet de juiste beha aan. Onderzoek bij duizend Belgische dames toont aan dat 1 op 4 nooit haar behamaat liet opmeten.


Lingeriefabrikant  Van de Velde onderzocht en concludeerde dat de vrouw haar correcte behamaat niet kent. 1 op 4 vrouwen zou haar borsten zelfs nooit laten opmeten. 

Mooie borsten
Wil je mooie borsten, is een perfect zittende beha noodzakelijk. Borsten die niet gepast ondersteund worden, verliezen hun vorm en stevigheid. Bovendien verandert de structuur van het borstweefsel met de leeftijd, bij zwangerschap of gewichtsschommelingen.

Regelmatig
Deskundig advies bij het kopen van lingerie is, volgens de fabrikant, uitermate belangrijk. Of dames zich daar voldoende van bewust zijn, blijft maar de vraag. Bij 77 procent is het langer dan 1 jaar geleden dat de behamaat gemeten werd, terwijl dit op regelmatige basis zou moeten gebeuren. Het dragen van niet aangepaste lingerie kan bovendien lichamelijke gevolgen met zich meebrengen zoals irritatie, schouder - en rugklachten.

Lingeriecoach
"De onderzoeksresultaten bevestigen de nood aan een doorgedreven en professionele paskamerservice. Ongeveer 4 jaar geleden zijn wij gestart met het opleiden en begeleiden van lingerieverkoopsters tot Lingerie Styling specialisten", stelt Anne Van Coppenolle, Lingerie Styling Coach bij Van de Velde.  "Zij begeleiden de vrouwen, in een rustige omgeving, bij hun zoektocht naar de gepaste lingerie en geven onder meer advies over de juiste maat, kleur en model. De grondigheid en diepgang van advies in de paskamer wordt voortaan vastgelegd in een kwaliteitslabel."

Kwaliteitslabel
Lingeriewinkels die voldoende informeren, zullen vanaf eind maart een kwaliteitslabel ontvangen. Ze worden uitgerust met een raamsticker en een certificaat dat jaarlijks opnieuw geëvalueerd wordt.



02-02-2011 om 12:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Modehuizen herintroduceren plateauschoenen

Modehuizen herintroduceren plateauschoenen


http://img251.imageshack.us/img251/2149/plateauschoenen.jpg


Vivienne Westwood, Chanel, Prada, Chloe,… allen introduceren ze de plateauzool terug. Deze keer met een houten of gehaakte onderkant, en liefst met een espadrille bovenaan.

Kleine meisjes kunnen zichzelf deze zomer extra lengte toe-eigenen dankzij de hippe, elegante plateauzolen. De zolen zijn van dezelfde gewezen stofjes gemaakt als heel wat sleehakken, waardoor ze meer klasse uitstralen als de vroegere Buffalo's. Bovendien zijn ze volgens de hipste modehuizen wellicht hét schoeisel van 2011. Deze zomer vertoeven we met ons hoofd dus enkele centimeters hoger tussen de wolkjes. (br.she)


01-02-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
31-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scarlett Johansson schittert in lentecollectie van Mango

Scarlett Johansson schittert in lentecollectie van Mango


http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/18/11/6/media_xl_4034706.jpg?20110131124816


De Spaanse modeketen Mango lanceerde net zijn vierde campagne met Scarlett Johansson voor hun lentecollectie: de actrice oogt erg sexy in retro outfits.

De nieuwste collectie van Mango is erg eenvoudig met simpele lijnen en minimalistische silhouetten in felle kleuren en grafische retroprints. We zien veel langere rokken en strakke creaties, erg sensueel, maar op een subtiele manier. Het past helemaal bij de stijl en sexappeal van de 26-jarige actrice. 

Scarlett was enthousiast over de fotoshoot: ze werkte samen met topfotograaf Mario Sorrenti en is erg tevreden over het resultaat. (br.hln)


31-01-2011 om 22:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergis je niet, dit is een man

Vergis je niet, dit is een man



Met het figuur van een supermodel, volle lippen en hoge jukbeenderen lijkt het moeilijk te geloven dat deze elegante verschijning eigenlijk een man is. De Franse ontwerper Jean Paul Gaultier stuurde het androgyn model op de catwalk in jawel, een bruidsjurk.


De 19-jarige Andrej Pejic, een Australiër met Balkanroots, is ongetwijfeld het schoolvoorbeeld van hoe de komende modellen eruit moeten zien. Anno 2011 schijnen de machomannen ver weg, in de plaats horen meer 'vrouwelijke' modellen met zachte trekken waarbij jongens meisjesachtig mogen ogen en omgekeerd. Perfect voorbeeld is ook onze Hannelore Knuts, ook zij heeft als model iets androgyn over zich.






Het it-mannenmodel is op dit moment bijzonder 'hot'. Niet alleen doet ook ontwerper Marc Jacobs een beroep op hem, regelmatig verschijnt hij voor campagnes in grote modebladen.
Zo kuste hij onlangs nog het Victoria Secret-Model Karolina Kurkova voor de lentecollectie van Gaultier als een lesbisch koppel . Daarmee past hij ongetwijfeld in het modebeeld waarin homoseksualiteit bijna hip is.


30-01-2011 om 11:54 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De klassieke Dockside is terug

De klassieke Dockside is terug




Anno zomer 2011 is hij weer helemaal terug: de klassieke bootschoen. Zowel voor mannen als voor vrouwen en in tal van modellen, materialen en kleuren.






Ergens halfweg de jaren '80 werd hij Dockside gedoopt, terwijl dit
gewoon een bepaald model van het toen danig populaire merk Sebago betreft. De allereerste klassieke bootschoen werd op de wereldzeeën losgelaten in 1935 door Paul Sperry.


Nadat de goede man merkte dat zijn hond zich makkelijk kon bewegen over ijs en sneeuw, ging hij aan het werk met een mes en kerfde groeven in de zool van zijn schoenen. Daar deze zolen een betere grip hadden op gladde ondergrond, werden ze al gauw gedragen door zeelui. De techniek werd in 1923 voor het eerst toegepast, interessant is dat het tot de jaren '50 duurde eer de autobandenindustrie de idee overnam.




De bootschoen groeide uit tot een modefenomeen. Eerst in de VS en Engeland en vervolgens ook in onze contreien waar de Dockside indertijd hand in hand ging met de Milletjas, Burlingtonsok, Chipie jeans en het obligate polootje van Lacoste waarover losjes de in liters eau de toilette gedrenkte trui van Benetton, Chevignon of Scapa...




Vandaag de dag blijven de twee authentieke merken hun originele bootschoen produceren: Sperry Top-Sider en Sebago Docksides. Daarnaast bieden ze ook afgeleiden aan van het authentieke product: in ietwat gewijzigde vorm  met hoge modellen, andere zolen en veterloos of  in andere materialen als canvas, daim en zelfs jeans. Ook de kleuren en prints variëren en dit voor zowel mannen als vrouwen. Terwijl ook andere fabrikanten uiteraard de hype ruiken en mee op de kar - euh boot - springen...



30-01-2011 om 11:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom kopen we graag luxe?

Waarom kopen we graag luxe?


http://img546.imageshack.us/img546/5835/jessicasimpsonlouisvuit.jpg

De omzet van Louis Vuitton stijgt met 11 procent.


Luxeproducten zijn dit jaar weer sterk in trek. Sommige merken doen het echter beter dan andere. Zo zetten de Franse luxehuizen positieve cijfers neer en ook de luxecosmetica industrie profiteert daarvan. Hoe komt het dat we met zijn allen houden van merken? Wat zijn de voornaamste redenen voor dit succes?


Volgens Optimor, een financieel adviesbureau, trekken sommige merken meer aan dan andere. Het bureau rangschikte de top 10 van wereldwijd toonaangevende luxemerken. 

1.     Louis Vuitton
2.    Hermes
3.    Gucci
4.    Chanel
5.    Hennessy
6.    Rolex
7.    Moet & Chandon
8.    Cartier
9.    Fendi
10.    Tiffany & Co

Ook Dior, Lancôme en Yves Saint Laurent zien de verkoopcijfers stijgen. Waarom slagen deze dure merken er, ondanks de crisis, toch in om steeds meer klanten aan te trekken?

1.    Imago: mooie foto's beïnvloeden de consument en brengen hen naar de winkels
2.    De belangrijkste merken richten zich op erfgoed en geschiedenis. Hun legendarische productkwaliteit is een belangrijke factor.
3.    Ervaring: de consument apprecieert de kwaliteitsservice van deze winkels, vooral wanneer ze een groot budget te spenderen hebben.
4.    De dure merchandising van het product. Displays maken de producten aantrekkelijker en wekken de merken bijna tot leven.
5.    We kopen graag exclusieve dingen. Onderzoek geeft aan dat mensen niet alleen in  de aanwezigheid van anderen vaker voor een A-merk kiezen. Ten tweede hoeven anderen niet echt aanwezig te zijn, maar moeten mensen het gevoel hebben dat ze bekeken worden. Luxe is een prima middel om te pronken.


28-01-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M verknipt rest Lanvin-collectie tot nieuw jasje

H&M verknipt rest Lanvin-collectie tot nieuw jasje


Waste- collectie (foto H&M)


H&M lanceert een nieuwe 'Waste'-collectie met stoffen en kleding van overgebleven collecties. Ook de niet geheel uitverkochte Lanvin-collectie wordt verknipt en hergebruikt. De ontwerpen van Alber Elbaz krijgen zo een nieuw jasje.



Enkele ontwerpen uit de Lanvin-collectie
Enkele ontwerpen uit de Lanvin-collectie


Nadat honderden wachtenden de koude in november trotseerden om toch maar een stuk van de Lanvin-collectie mee te graaien, zou je denken dat er weinig of geen stukken overblijven. Niets is minder waar. Zo schijnt vrijwel de ganse collectie nog verkrijgbaar in de winkel bij het Rockefeller Center in New York. Ook in Nederland zijn er online nog koopjes te doen.

Niet enkel de kleding, ook resterende stoffen zijn nog in voorraad. H&M lost dit op door deze in de nieuwe Waste-lijn hergebruiken. De collectie bestaat onder meer uit jurken, vesten en tassen, ontwerpen door Ann Sofie Johansson, hoofdontwerpster bij H&M.

Patchwork
Elk item lijkt op patchwork door de verschillende stoffen van 'oude stukken' aan elkaar te naaien. Zo bestaat een jasje overduidelijk uit delen van de zebra trenchcoat die Alber Elbaz voor de modeketen ontwierp.

Het is trouwens niet voor het eerst dat de modeketen aan het recycleren gaat.  Ook de voorjaarscollectie uit 2009 werd vooral met afgedragen kleding en productieresten gemaakt.



27-01-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haute Couture is terug hip

Haute Couture is terug hip


http://img683.imageshack.us/img683/1017/hautecouture.jpg


Haute Couture zou met uitsterven bedreigd zijn. Het is een boodschap die heel wat modejournalisten de wereld instuurden en waar Karl Lagerfeld, nog steeds een van de meest gerenommeerde ontwerpers, gretig op inspeelde door zijn Haute Couture-afdeling te sluiten. Maar 2011 lijkt een verandering aan te kondigen.

Bij Dior verdubbelde het aantal gasten voor de Haute Couture-show in Parijs naar 800 genodigden, omdat "de vraag nu eenmaal zo groot was". Ook Jean-Paul Gaultier merkt een enorme populariteitsstijging op van zijn Haute Couture-afdeling. Volgens experts is de tanende economische crisis, de terugkeer van de Amerikaanse klanten en de nieuwe Aziatische markt verantwoordelijk voor het stijgende succes. (br.she)



26-01-2011 om 11:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!