Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

21-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom de skinny jeans heeft afgedaan

Waarom de skinny jeans heeft afgedaan


http://static2.hln.be/static/photo/2013/2/8/6/20130521152020/media_xll_5837961.jpg
Heidi Klum met boyfriend jeans, Carmen Electra met afgeknipt exemplaar en de traditonele 501 bij Asos.com


De traditionele Levi's 501 kent momenteel een revival, deze rechte jeans was jarenlang het populairste model, maar raakte door de trend van de skinny jeans wat in de vergetelheid. Nu is dit model weer ontzettend populair, bij zowel dames als heren.

Fashionista's gooien massaal de ultrastrakke skinny jeans na bijna tien jaar weg en grijpen terug naar de vintage broeken van de jeansklassieker Levi's. Vooral de hoge taille en de losse pasvorm van het model 501, die deze lente trouwens zijn 140ste verjaardag vierde, spreken velen aan. Ontwerpster Lulu Kennedy herintroduceerde de broek op de catwalk en de Amerikaanse winkels Urban Outfitters en Rokit merkten een stijging op in de verkoop van vintage 501's. En het bewijs dat dit model helemaal terug is: bekende fashionista's als Pixie Geldof, Chloe Sevigny en Alexa Chung werden gespot met afgeknipte versies op festivals.

Ook nostalgie kan verklaren waarom de broeken ineens weer zo populair zijn. Velen leefden in deze broek als tiener in de jaren 90, nu dragen ze deze opnieuw vanwege de mooie herinneringen.

En wie denkt dat deze broek alleen voor mannen bestemd is, heeft het mis. Je kunt net als topmodellen Alexa en Chloe, met een afgeknipt exemplaar trendy op de festivalwei rondlopen. Maar het kan ook het perfecte model zijn voor een boyfriend jeans, met een oversized blouse met vrouwelijke print ben je meteen nonchalant trendy. Laat je hiervoor inspireren door de stijl van Heidi Klum. Speciaal voor zijn verjaardag ontwikkelde Levi's ook gekleurde versies van dit model, voor wie zin heeft om het lentegevoel met wat kleur op te wekken, aangezien de zon het de laatste weken voor ons niet doet. (br.hln)


21-05-2013 om 17:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is

Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is


http://img822.imageshack.us/img822/4865/nachtmerrie.jpg


Shoppen vinden de meeste vrouwen nog wel leuk; maar de kleren passen, dat is iets anders. Soms zien kleren er in het daglicht gewoon niet uit zoals in het pashokje, en voel je je bekocht. Dan weer kloppen de maten niet en moet je halfnaakt door de winkel op zoek naar een andere maat (die je gegarandeerd niet vindt). Is het dan verwonderlijk dat de helft van de vrouwen 'ambetant' worden van de kleedhokjes, en tot drie kwart ze liever zou vermijden? De tien redenen waarom shoppen soms een nachtmerrie wordt...

1)    De deur/ gordijnen sluiten niet goed

In zo'n kleedhokje voel je je al niet zo veilig, maar als de deur niet goed sluit/het gordijn dan ook nog eens een spleet laat, dan voel je je helemaal bekeken. Of wat te denken over de saloondeurtjes, die in het midden een kijkgat laten? Kleedhokjes zijn gewoonweg niet gemaakt om vrouwen op hun gemak te stellen en in alle rust kleren te laten passen.

2)    Alles goed daar?

Overijverige winkelassistentes werken ook op de zenuwen. We willen namelijk niet toegeven dat we toch een maat te klein hebben gekocht, of dat het mode-experiment een totale flop is geworden. Vooral omdat we de vrolijke 'maar dat past als gegoten' nooit écht geloven: de mensen zijn aangenomen om te verkopen toch?

3)    Opgelegde accessoires
 
Sommige winkels keren hun werknemers een commissie uit per stuk dat ze verkopen. Dus komen ze aandraven met 'de perfecte riem' (of halsketting, broche, handtas, sjaal...) voor bij je nieuwe outfit. Weigeren is niet altijd gemakkelijk, de verleiding weerstaan nog minder.

4)    Maximum aantal items

Hoe hatelijk is het niet om van je verzamelde pakje te passen kleren, de helft te moeten achterlaten 'omdat er een maximum aantal items geldt'? Vooral omdat het ruilen van de gepaste kleren voor de nog-niet-gepaste kleren moeilijker is dan het lijkt. De assistente kijkt niet jouw richting uit of de kleren zijn -oeps- al terug naar de winkel.

5)    Foute maat

Je kent het wel: na een half uur aanschuiven, kom je erachter dat het bloesje dat je zo graag wil net iets te groot of te klein is. Dus je wil een andere maat proberen... het duurt uren voor de winkelassistentes tijd hebben voor jou en vinden vervolgens niet de juiste maat en proberen je dan nog iets anders aan te praten.

6)    De nooit-beantwoorde-bel

Lingeriewinkels doen wel eens wat meer moeite voor hun klanten, die letterlijk tot op hun onderbroek zijn uitgekleed. Ze installeren een bel in de kleedkamer, zodat een winkelassistente jouw wensen kan komen opnemen. In theorie, want in de praktijk komen ze gewoon weg niét.

7)    Gemeenschappelijke kleedkamers

Gelukkig uitgestorven in de retailsector, maar nog altijd een bron van nachtmerries.

8)    Geen spiegel

De kleedhokjes zonder spiegel... je wordt uit de veilige zone gedwongen in je outfit, waar je met vijf voor de spiegel moet staan drummen om een deftig zicht te krijgen. Ideaal voor de shopassistente om te kirren hoe tof je outfit wel is.

9)    Vier spiegels

Andere winkels overdrijven dan weer, en stellen vier spiegels op, zodanig dat je jezelf van elke hoek kan bekijken. Sympathiek, in theorie althans. Want die spiegels laten je altijd wel iets zien waar je je niet echt bewust van was.

10)     De flatterende spiegel

De gemeenste spiegel in zijn soort: de spiegel die je er beter doet uitzien dan het lijkt. Waarop je happy die nieuwe jurk of broek koopt, om thuis in de spiegel verre van hetzelfde beeld te zien...



21-05-2013 om 10:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valerie De Booser sluit kledingwinkel voor mannen

Valerie De Booser sluit kledingwinkel voor mannen


http://oi40.tinypic.com/315mz3q.jpg


De wederhelft van Koen Wauters, Valerie De Booser, sluit de deuren van 'Histoire d'Hommes'. Dat is haar kledingwinkel voor mannen waarvan de Clouseau-frontman het uithangbord was.

De Booser heeft (letterlijk) naast haar mannenzaak ook nog een dameswinkel in Mechelen: 'Histoire de Femmes'. Ze wil zich vooral daarop concentreren. "Ik ga jammer genoeg stoppen met 'Histoire d'Hommes'", zegt ze op Facebook. Het knappe model benadrukt evenwel dat de winkel niet in slechte papieren zit. "Het is gewoon te veel. Mijn gezondheid, mijn gezin en 'Histoire de Femmes' gaan voor."



19-05-2013 om 11:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomertrend: de Maxi-rok

Zomertrend: de Maxi-rok


http://static1.hln.be/static/photo/2013/13/15/14/20130517132452/media_xll_5826629.jpg


Vorig jaar waren maxi-jurken dé trend van de zomer. Daarnaast maakt deze zomer de maxi-rok z'n intrede! We hebben nog niet veel zon gezien de laatste maanden, maar dat is helemaal niet zo erg! Deze rokken kan je namelijk het hele jaar door dragen! Creëer een zomerse sfeer door pastelkleuren en rokken met prints, want dat is helemaal in!

Je hebt oneindig veel manieren om een maxi-rok te combineren! Wil je voor een stoere look gaan? Dan kan je een biker-jacket dragen bovenop je rok. Wanneer je iets feestelijker wil lijken, kan je de maxi-rok combineren met een blazer.

Vaak denken kleinere vrouwen dat zij deze trend niet kunnen hebben, maar dat klopt helemaal niet! Je moet gewoon een exemplaar vinden dat past bij je figuur. Bepaalde rokken laten je namelijk groter lijken. Een paar hoge hakken kunnen daar dan geweldig bij helpen!

Vrouwen met lange benen kiezen best een model met print of rok met minstens 2 kleuren. Door slechts één kleur te dragen, lijk je eindeloos lang! (br.hln)


18-05-2013 om 16:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fan van blush? Vermijd dan zeker deze drie flaters

Fan van blush? Vermijd dan zeker deze drie flaters


http://static2.hln.be/static/photo/2013/9/8/7/20130517105722/media_xll_5826112.jpg


Van alle cosmetica heeft blush één van de minst goede reputaties omdat je er al snel mee flatert. Te veel, de foute tint of op de verkeerde plaats, er kan heel wat fout lopen als je natuurlijke blozende kaken wil verkrijgen. Ontdek daarom hier hoe je de drie grootste fouten kan ontlopen.

Om te beginnen moet je bij de aankoop van blush goed letten op de formule. Het is namelijk van groot belang dat die afgestemd is op jouw huidtype. Vrouwen met een normale huid kiezen best een gemakkelijk te blenden poederblush. Wie eerder een droge huid heeft, mikt dan weer beter op blush in crèmevorm. Zo geef je niet alleen kleur, maar ook hydratatie. Voor een vettige huid werkt de 'cheek stain' tot slot het best.

De tweede grote flater is blush aan te brengen op het verkeerde deel van je kaak. Wie te hoog mikt, krijgt al snel een popeffect. Blush dat te laag hangt, doet de huid schijnbaar verslappen. Wie een rond- of ovaalvormig gezicht heeft, moet de blozende toets net onder de jukbeenderen aanbrengen voor een spontane lift. Is je gezicht eerder vierkant of driehoekig, richt de blush dan recht op je jukbeenderen.

De laatste grote fout is een teveel aan blush op je gezicht smeren en alles bovendien niet mooi blenden. Je zal er al snel té opgemaakt uitzien. Gebruik voor het aanbrengen een losse, koepelvormige borstel voor een evenwichtige verspreiding. Vergeet ook nooit om eerst het overtollige poeder even van de borstel te kloppen. Voor de perfecte afwerking, blend je de blush mooi met een klein sponsje. (br.hln)


18-05-2013 om 15:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Waarom modellen met een maatje meer een must zijn

Waarom modellen met een maatje meer een must zijn


http://static1.hln.be/static/photo/2013/6/5/11/20130517085908/media_xll_5825786.jpg
Jennie Runk, H&M's nieuwe plus-size model voor badmode


Hoewel het behoorlijk stigmatiserend is om bestempeld te worden als 'plus-size' model, stelt Jennie Runk (H&M's nieuwste aanwinst voor het promoten van badmode) dat het onderscheid met standaardmaten wel degelijk nuttig én nodig is. In een essay voor BBC doet ze haar boekje open over het leven als 'voller' fotomodel.

De campagne van Jennie Runk voor H&M lokte heel wat reacties uit in modeland. Net daarom schreef het plus-size model een pleidooi over waarom we moeten stoppen met onze obsessie over maten.

"Ik had nooit gedacht dat mijn foto's voor H&M zoveel publiciteit zouden krijgen. Ik ben het stille type dat boeken leest, videospelletjes speelt en net een tikkeltje te bezeten is door haar kat. Ik vind het bevreemdend dat mensen zoveel heisa maken over hoe mijn lijf eruit ziet in een bikini. Zelfs ik sta er niet zo bij stil. Toen mijn Facebookpagina plots 2.000 nieuwe likes had op minder dan 24 uur, besloot ik van al die aandacht gebruik te maken om de wereld een tikkeltje aangenamer te maken door zelfzekerheid te promoten", aldus Jennie.

Dat die missie geslaagd is, blijkt uit reacties van fans die haar toevertrouwen dat ze nu voor het eerst in jaren nog eens de moed vonden om een bikini te passen. "Dit is wat ik wou bereiken, vrouwen tonen dat het oké is om zelfzeker te zijn, zelfs als je niet beantwoordt aan de populaire notie van 'perfectie'", klinkt het.

Zelf vindt Runk deze boodschap in het bijzonder belangrijk voor tienermeisjes omdat het - meer nog dan vroeger - hard is om gezond om te gaan met de veranderingen die je lichaam ondergaat. "Ons uiterlijk verandert, maar we voelen de druk om er exact hetzelfde uit te blijven zien, wat uiteindelijk een onmogelijk doel is. Had ik dat maar geweten toen ik 13 was. Dan was ik wellicht niet zo jaloers geweest op al die meisjes die door hun vriendje op de schouders gedragen konden worden", getuigt ze.

"Sporten was echt een nachtmerrie. Terwijl alle slanke klasgenoten hotpants konden dragen, stond ik daar in mijn lange joggingbroeken omdat mijn billen het formaat van hun taille hadden. Doe daar nog een dikke bos krullen, een beugel, een bril en een hoge 'lompigheidgraad' bij, en het zal je niet verbazen dat mijn puberteit ronduit 'awkward' was"

Nu kan ze echter trots terugkijken, want ze heeft het naar eigen zeggen goed overleefd en voelt zich nu verplicht om meisjes vandaag te tonen dat het acceptabel is om er anders uit te zien. "Je ontgroeit die ongemakkelijke gevoelens, dus focus je liever op de beste versie van jezelf en maak je geen zorgen over die dijen, daar is helemaal niet mis mee", klinkt het.

Hoewel Jennie nooit gedacht had ooit een carrière als model op te bouwen, is ze er vandaag best tevreden mee, al moest ze wel wat ruimte creëren voor verandering. "Toen ik 'ontdekt' werd, kreeg ik de optie om gewicht te verliezen en te streven voor het behoud van dat maatje, of om enkele kilo's bij te komen en te werken als plus-size model. Ik wist dat mijn lichaam niet gemaakt was voor een maatje 34, dus koos ik voor plus", getuigt ze.

Haar grootste ergernis is dat mensen 'plus' altijd bestempelen als vet, en uiteindelijk ook als lelijk. "Dit is ronduit absurd, aangezien veel modellen die gezien worden als 'plus-size' eigenlijk perfect in lijn zijn met het nationale gemiddelde (maatje 40-42)", stelt Jennie.

Hoewel ze het indelen van vrouwen in maatjes enigzins stigmatiserend vindt, ziet ze er het nut best van in. Bedrijven doen dit uiteindelijk om hun klanten precies aan te bieden wat ze zoeken. Zo is het veel gemakkelijker voor mensen van alle maten en vormen om kledij te vinden die past bij hun lichaam en unieke stijl.

"Het enige probleem zijn de negatieve connotaties die als hardnekkige lijm blijven kleven aan de term 'plus-size'. Er zou niets negatief mogen zijn aan het hebben van de gemiddelde vrouwenmaat, of zelfs een beetje groter. Heel wat vrouwen met een maatje 44 zijn ook perfect gezond", besluit Runk.

Ze voegt er nog aan toe dat ook graatmagere modellen de nodige kritiek moeten slikken: "Volle vrouwen worden vet of papperig genoemd, terwijl magere de stempel uitgemergeld krijgen of vergeleken worden met een vissengraat. Het is totaal overbodig om bepaalde lichaamstypes de hemel in te prijzen, terwijl je andere de grond in boort. We moeten stoppen met onze absurde haat voor lichamen met andere maten. Niemand wordt er beter van en het is meer dan afgezaagd".  (br.hln)


17-05-2013 om 12:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trotseer net als Nicole Kidman in stijl de regen

Trotseer net als Nicole Kidman in stijl de regen


http://static3.hln.be/static/photo/2013/11/6/11/20130516124019/media_xll_5822846.jpg


Nicole Kidman had gisteren een paraplu nodig om haar bijzondere hanenkam intact te houden op de rode loper van het filmfestival in Cannes. Helaas beschikt niet elke vrouw over een entourage die haar beschermt tegen een onverwachte regenbui, daarom geven we enkele kapseltips die helpen beschermen tegen regen en vochtigheid.

- Breng steeds een spray op je haar aan die beschermt tegen hitte. Dit voorkomt niet alleen dat je lokken uitdrogen, waardoor het ook sneller gaat kroezelen, en zorgt voor een barrière tegen vocht. Daarop breng je een anti-kroezelproduct aan. Kies eerder voor een spray in plaats van een mousse of een crème. Wanneer je kapsel niet goed zit, hebben velen de neiging meer producten te gebruiken, maar vaak maakt dit de problemen enkel erger.

- Bij vochtig weer is het belangrijk dat je je haar helemaal droog blaast. Zorg ervoor dat het niet meer vochtig is wanneer je naar buiten stapt. Vervolgens moet je het helemaal laten afkoelen, gebruik hiervoor de koude stand van je haardroger. Dit maakt dat je haarschubben plat liggen en zo kunnen druppels hier zich niet onder nestelen. Ga niet met je handen door je haren. Door warmte en het zweet kan vocht makkelijker in de haarschacht kruipen.

- Een paraplu is echter nog altijd een goed middel om je lokken tegen de regen te beschermen. Wanneer je niet zoals Nicole Kidman een persoonlijke assistente hebt om je die boven je hoofd te houden, kan een trendy exemplaar het leed van deze extra last alvast verzachten.

- Makkelijker om te dragen, maar niet altijd even fashionable, is een regenhoedje. Tegenwoordig heb je hier en daar wel wat trendy exemplaren die je outfit helemaal afmaken en waarvoor je je niet langer hoeft te schamen. Dames met een lang kapsel kiezen best een model met brede rand, voor een complete bescherming. (br.hln)




17-05-2013 om 12:29 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lagerfeld ontwerpt jurk met decolleté voor zwangere Kate

Lagerfeld ontwerpt jurk met decolleté voor zwangere Kate


http://oi44.tinypic.com/55ldma.jpg


Kate Middleton is volgens Hello! Magazine een van de best geklede zwangere vrouwen. En ook een van de meest invloedrijke, zo beseffen verschillende topdesigners. Zij willen dan ook maar al te graag een perfecte zwangerschapsoutfit ontwerpen voor de hertogin. Zelfs Karl Lagerfeld.

De laatste maanden wordt Kate overspoeld met complimenten voor haar elegante kledingkeuze, maar de grote namen uit de mode-industrie hebben zo hun eigen ideeën over de juiste kleding voor de hertogin. Niemand minder dan Karl Lagerfeld, Nina Ricci, Donna Karen, Vera Wang en het Franse modehuis Chloé hebben hun designs voor Kate gedeeld met modewebsite WWD.

Lagerfeld tekende een ontwerp voor een lange blauwe jurk met een opvallend decolleté en strakke taille. "Ik denk dat dit volledig haar smaak is", aldus de topontwerper.

Donna Karen kwam dan weer met een schets voor een avondjurk op de proppen. "Kate Middleton is elegant, sensueel, tijdloos", schrijft de Amerikaanse ontwerpster. "Dit is een jurk die ze altijd kan dragen, tijdens en na haar zwangerschap."

Tot nu toe heeft Kate haar vingers nog niet gebrand aan zwangerschapskleding. In plaats daarvan draagt ze loszittende jassen en jurkjes die ze nog in de kast had hangen. Maar nu ze steeds dikker wordt, zal ze zich wellicht wel in de watten laten leggen door de modegoden. (br.hln)



16-05-2013 om 17:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe je gebroken make-up kan redden

Hoe je gebroken make-up kan redden


http://static1.hln.be/static/photo/2013/7/16/11/20130513140206/media_xll_5812316.jpg


Volgepropte handtassen of lompe momentjes doen poedertjes verpulveren en lippenstift breken. Toch hoeft dit geen doodsvonnis voor je make-up te zijn. Met een beetje gepruts kan je nog maanden overleven met je gebroken goed.

Heb je net je favoriete lippenstift onthoofd? Gebruik dan een haardroger of lucifer om de twee delen opnieuw te versmelten. Verwarm eerst het restant dat nog aan je houdertje hangt en kleef er het tweede deel voorzichtig aan. Maak de zijkanten mooi glad en leg "de patiënt" in de koelkast om te verstevigen.

Lijkt de operatie onmogelijk? Transplanteer je lippenstift dan naar een nieuw houdertje, zoals een pillendoosje of eender welke andere, kleine opbergdoos met deksel. Pruts alle resterende lippenstift uit het houdertje en berg het samen met het afgebroken deel op in je uitverkoren doosje. Gebruik een haardroger om alles te versmelten tot een glad geheel.

Is je blush, poeder of oogschaduw ontploft? Om je make-up nieuw leven in te blazen, moet je de gebroken poedertjes in de eerste plaats fijnstampen, liefst in de oorspronkelijke houder. Voeg een paar druppeltjes zuivere alcohol toe aan het geheel om een mooi, egaal product te verkrijgen.

Als alternatief kan je verpulverd poeder ook omtoveren tot een barstvrije crème door simpelweg vaseline toe te voegen aan de fijngestampte massa. doe het eindresultaat in een nieuw doosje en koel het een uurtje in de koelkast. (br.hln)


16-05-2013 om 11:19 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
15-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slip met fris geurtje voor mannen

Slip met fris geurtje voor mannen


http://static3.hln.be/static/photo/2013/10/3/10/20130514120803/media_xll_5815720.jpg


Het ondergoedbedrijf 'Le Slip Français' maakt geurend ondergoed voor mannen. In Frankrijk zijn de geparfumeerde kledingstukken al erg populair, nu wil deze producent de wereld veroveren.

De aangenaam geurende slips voor mannen werden ontwikkeld door door Guillaume Gibault. Met het principe van crowdfunding willen de bedenkers genoeg fondsen verzamelen om de wereld met dit bijzondere kledingstuk te veroveren. Momenteel werd al 19.000 euro bij elkaar gesprokkeld.

De slipjes geuren dankzij microcapsules met het zelfgemaakt parfum van Gibault in het weefsel. Van zodra de drager zich beweegt, zal de slip het parfum vrijgeven, het effect blijft tot 30 wasbeurten.

Volgens de makers is het een zachte, mannelijke geur, gebaseerd op muskus en peren. Momenteel verkocht het bedrijf al 20.000 rode, witte, blauwe en zwarte slipjes in Frankrijk, nu willen de makers het ook in andere landen proberen. Er wordt verwacht dat de slipjes vooral een succes in Japan zullen zijn. Veel interesse is er in elk geval al wel voor deze slipjes. De bedenkers mikten 10.000 euro, maar haalden dus al veel meer op. (br.hln)


15-05-2013 om 18:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeilijkste trend van het seizoen: de gladiatorlaarzen

Moeilijkste trend van het seizoen: de gladiatorlaarzen


http://oi41.tinypic.com/1hxjqo.jpg


Ze waren alomtegenwoordig op de catwalk, zijn nu populair op rode lopers en niet meer weg te denken uit de winkelrekken: de kniehoge gladiatorsandalen. Een niet makkelijk te dragen trend, zeker voor kleine dames of types met stevige kuiten. Laat je helpen door onderstaande tips voor een geslaagde look.

Je hebt de gladiatorsandaal tegenwoordig in alle kleuren en vormen, dat gaat van klassiek zwart of bruin tot goud, zilver of glamoureuze versieringen met strass. Je hebt deze schoen ook in korte vorm, maar voor een echt trendy resultaat is een kniehoog exemplaar nodig. We zagen dit op de catwalk bij stoere modehuizen als Balenciaga en sterren als Rihanna, Rita Ora, Selena Gomez, Anne Hathaway en Kim Kardashian zijn alvast fan.

Laat je gaan met hoge hakken, riempjes, leder met prints of een futuristisch ontwerp. Voor een eenvoudig resultaat, ga je voor een minimum aan bandjes, durfals wagen het erop een wirwar van touwtjes tot aan de knie te dragen. Trendy maar comfortabel zijn platte sandalen, die combineren goed met een frivole zomerjurk, losse blouse of nonchalante jeansshort. Voor 's avonds kies je best een model met hak. Wat beter onder een cocktailjurk, ga voor de Griekse godinnenstijl, of chiquere outfit past. Deze schoen eist wel alle aandacht op, beperk dus de rest van je outfit tot een minimum.

Wie onzeker is over haar benen, vermijd best brede bandjes, want dit verzwaart je look. Ook dames met korte benen, blijven beter weg van deze trend, want dit doet je nog kleiner lijken. Fijner touwwerk kan wel, maar let wel op dat je hiermee niet overdrijft. (br.hln)
 


15-05-2013 om 12:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witte bruidsjurk is uit, vrouwen trouwen nu in kleur


Witte bruidsjurk is uit, vrouwen trouwen nu in kleur


http://static1.hln.be/static/photo/2013/16/11/1/20130513164004/media_xll_5813161.jpg
De lentecollectie van ontwerpster Vera Wang


Steeds meer jonge bruidjes willen niet langer trouwen in een traditionele witte bruidsjurk. Ze stappen liever in een roze, rode en zelfs blauwe outfit naar het altaar. Dat suggereert een Britse rondvraag.

Een kwart van de jonge dames tussen 18 en 24 jaar zijn niet van plan wit te dragen op hun huwelijksdag. Rood was het populairste alternatief voor een bruidsjurk, gevolgd door roze en blauw. Ook tal van designers van bruidsjurken experimenteren tegenwoordig met kleur. Ontwerpster Vera Wang, dé koningin van de dure bruidsjurken, lanceerde voor dit seizoen een lijn van rode jurken. Stilaan volgen celebs deze kleurrijke trend. Sterren als Jessica Biel en Reese Witherspoon durfden bijvoorbeeld voor roze op hun huwelijksdag te gaan.

Met lichte rozetinten trek je de veilige maar trendy kaart. Toch moet je voorzichtig zijn bij het kiezen van een kleur. Het is niet omdat groen je favoriete kleur is, deze tint je ook flatteert of mooi is voor een opvallende jurk. Vermijd ook de eenvoudige zwarte outfit, dit straalt veel somberheid uit en voor deze gelegenheid mag het wel wat vrolijk zijn. Erg trendy op de catwalk waren ook kleurrijke toetsen als een zwarte ceintuur of felle borduursels.

Gedragsexperte Pam Spurr heeft een verklaring voor deze opvallende trend: "Iedere bruid wil alle aandacht op haar trouwdag, maar vaak zijn het de flamboyante types die opteren voor een kleurrijke outfit. Ze willen opvallen door het onverwachte te doen. Het wijst ook op een creatief persoon die niet snel vergeten wil worden."

Mode-experte Emma Kniveton is echter niet helemaal overtuigd: "Ik denk niet dat we de witte bruidsjurk helemaal kunnen afschrijven. Op de meeste shows van de Bridal Fashion Week in New York zagen we toch nog veel wit. Maar ik moet wel toegeven dat er meer roze, rood en zwart in de collecties zaten." (br.hln)


14-05-2013 om 08:36 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken

H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken


http://static1.hln.be/static/photo/2013/0/6/11/20130513174404/media_xll_5813411.jpg


De Zweedse winkelketen H&M heeft een overeenkomst getekend voor betere veiligheid in textielfabrieken in Bangladesh. "Geen arbeider hoort bang te zijn voor branden, instortende gebouwen of andere ongelukken", stelt de kledinggigant vandaag in een verklaring.

Meer dan een miljoen mensen ondertekenden de afgelopen weken wereldwijd petities die opriepen tot een overeenkomst om de veiligheid in de textielfabrieken te verbeteren. H&M neemt met zijn verklaring nu het voortouw en roept andere bedrijven op te volgen.

De overeenkomst is 5 jaar geldig en regelt onder meer onafhankelijke inspecties van gebouwen en de verplichting om gebouwen aan te passen in geval van gevaar. Ook het recht van vakbonden om arbeiders te informeren over hun rechten en veiligheid is erin opgenomen. In de kledingindustrie in Bangladesh werken 3 tot 5 miljoen mensen.

Drie weken geleden stortte een gebouw met onder meer textielfabrieken in. Dat kostte aan meer dan 1100 mensen het leven. (br.hln)


13-05-2013 om 19:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwangere Kate draagt goedkope jurk twee keer

Zwangere Kate draagt goedkope jurk twee keer


http://oi39.tinypic.com/9pz05k.jpg


Kate Middleton schaamt zich er niet voor om haar outfits meerdere keren te dragen. Een maand geleden hulde ze haar zwangere buik in een jurkje met bolletjesmotief, afgelopen weekend trok ze diezelfde outfit aan voor de bruiloft van goede vrienden William Van Cutsem en Rosie Ruck Keene.

De jurk van de Britse modeketen Topshop droeg ze in april al bij een bezoek aan de Britse Warner Bros Studios, schrijft de Daily Telegraph vandaag. Britse dames kopieerden meteen massaal haar kledingstijl. Binnen enkele uren was de jurk online uitverkocht.

Kate ging samen met echtgenoot William naar de voltrekking van het huwelijk. De familie Van Cutsem is al jaren goed bevriend met de koninklijke familie. Een nichtje van de pasgetrouwde William Van Cutsem, Grace, was bruidsmeisje bij het huwelijk van Kate en William. Zij werd bekend omdat ze haar handen over haar oren legde tijdens het applaus voor de kus van het bruidspaar.


13-05-2013 om 18:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proenza Schouler eert webshop met eigen collectie

Proenza Schouler eert webshop met eigen collectie


http://oi41.tinypic.com/2wc3cw0.jpg


Het modehuis Proenza Schouler gaat voor het eerst een samenwerking aan met een retailer.

Proenza Schouler was jaren geleden een van de eerste merken die op Net-a-porter.com verkocht werden. En dat is het huis nooit vergeten. Anno 2013 vonden ze het tijd om de ondertussen gigantisch populaire webshop te bedanken, door middel van een collectie aan hen te wijden. De truien, shirts, blouses, rokjes en shorts zijn uiteraard enkel via net-a-porter verkrijgbaar en kosten tussen de 108 en 1196 euro. (br.she)



13-05-2013 om 11:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeontwerper Ottavio Missoni (92) overleden

Modeontwerper Ottavio Missoni (92) overleden


http://oi39.tinypic.com/soalid.jpg
Ottavio Missoni met zijn dochter Angela


De Italiaanse modeontwerper Ottavio Missoni is op 92-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een woordvoerster namens de familie gemeld. Missoni is de oprichter van het gelijknamige mode-imperium dat hij samen met zijn vrouw Rosita oprichtte en nu wordt gerund door zijn drie kinderen en kleinkinderen.

De voormalig olympisch hordeloper werd als ontwerper beroemd om zijn zigzagpatronen en was de eerste die modellen zonder bh de catwalk opstuurde. Hij richtte het modehuis op in 1953. Het merk, dat bekend staat om zijn uitbundige breisels met felle kleuren en strepen is erg populair bij beroemdheden.

De familie maakte vandaag bekend dat Missoni vredig is heengegaan. De datum van zijn begrafenis is volgens modemagazine Vogue nog niet bekend.

Zijn zoon Vittorio Missoni en diens vrouw worden trouwens sinds vrijdag 4 januari vermist. De marketingdirecteur van het modehuis en zijn echtgenote vlogen met een vliegtuigje voor de kust van Venezuela, toen het verdween van de radar. (br.hln)




09-05-2013 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dikkerds niet welkom in winkels van Abercrombie & Fitch

Dikkerds niet welkom in winkels van Abercrombie & Fitch


http://oi41.tinypic.com/73ckti.jpg


Het hippe Amerikaanse merk Abercrombie & Fitch maakt geen vrouwenkledij groter dan large of broeken groter dan maat 40. Nu werd de keten, die ook een filiaal in Brussel heeft, beschuldigd van het bewust uitsluiten van dikke klanten.

Co-auteur van het boek 'New Rules of Retail' Robin Lewis zei dat de directeur Mike Jeffries geen dikke mensen wil in zijn winkel, enkel dunne en mooie klanten mogen er shoppen. "Jeffries wil niet dat zijn vaste klanten minder aantrekkelijke mensen in de kleren van Abercrombie & Fitch zien. Mensen die dit merk dragen moeten namelijk het gevoel krijgen dat ze deel uitmaken van de 'coole club'. Abercrombie & Fitch biedt wel mannelijke T-shirts in XXL aan, al is dat volgens mij om gespierde atleten aan te trekken."
 
De keten staat er om bekend knappe jongens en meisjes met strakke buikspieren schaars gekleed in de winkel rond te laten paraderen. Dat maakt het merk ontzettend populair bij jongeren: het is bijvoorbeeld niet uitzonderlijk dat er voor de deur een wachtrij van klanten staat. Jeffries zei in 2006 in een interview: "We nemen enkel aantrekkelijke verkopers in dienst, omdat we enkel coole sexy mensen willen lokken. Abercrombie & Fitch wil niemand anders aanspreken."

De visie van het merk zorgt wel voor heel wat tegenkanting. In 2004 werd het bedrijf aangeklaagd wegens discriminatie, omdat het enkel blanken in dienst zou nemen. In 2009 kreeg de Britse studente Riam Dean, die geboren werd zonder linker voorarm, ongeveer 9.000 euro van de arbeidsrechtbank. Ze werd door de managers van de winkel verplicht om in de stockruimte te werken, zodat klanten haar niet konden zien. Vorig jaar werd het personeel in het Milanese filiaal verplicht om driloefeningen tijdens het werk uit te voeren, om zo slank en mooi te blijven. Mannelijke werknemers moesten tien keer pompen, vrouwen moesten beenoefeningen doen.

Jeffries vindt het goed dat het merk kopers uitsluit. "In elke school zijn er populaire en minder populaire kinderen. Wie willen de eerste groep aanspreken. Heel wat mensen horen niet thuis in onze kledij en daarom mogen ze deze niet aantrekken. Sluiten we mensen uit? Zeker en vast." Door seks te gebruiken om kledij te verkopen, wil hij dat zijn trouwe klanten meer willen. "Door iedereen toe te laten, sluit je niemand buiten, maar dan maak je ook niemand enthousiast", besluit Jeffries. Het is nu  maar de vraag of dit de juiste aanpak is. Voorlopig scoort deze houding goed, maar het aantal mensen met overgewicht blijft toenomen. Momenteel heeft 67 procent van de Amerikaanse consumenten namelijk maat 44 of meer en de kans is groot dat dat cijfer nog zal stijgen.  (br.hln)


08-05-2013 om 18:10 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van rode loper naar jouw kast: sterrenjurken die je zelf kunt kopen

Van rode loper naar jouw kast: sterrenjurken die je zelf kunt kopen


http://static3.hln.be/static/photo/2013/7/6/14/20130508101834/media_xll_5798009.jpg

Wil je net als Kate Bosworth stralen in een jurk van het modehuis Balmain als Bosworth, of net als topmodel Gisele Bundchen verleiden in creatie van Vaccarello? Maandagavond flaneerden deze schoonheden nog in schitterende outfits op het Met Ball, vandaag zijn dezelfde creaties al online te koop. Het enige wat je hiervoor nodig hebt, is het perfecte figuur en een gespekte bankrekening.

De sponsor van het Met Ball Moda Operandi verkoopt een selectie van de rodeloperjurken die maandag te zien waren op de rode loper in New York. Dankzij 'Spotlight' kun je bekendheden als Gwyneth Paltrow kopiëren door exact dezelfde jurk te dragen. Vorige week kon je bijvoorbeeld de onthullende creatie van Antonio Berardi kopen waarmee Gwyneth heel wat media-aandacht kreeg, vooral omdat de actrice hier duidelijk geen ondergoed onder aan had.

Nu kun je 13 verschillende looks van het Met Ball zelf kopen. Hoewel deze webshop mooi klinkt, zijn er toch ook enkele minpuntjes aan dit initiatief. De verkopers lijken te zijn vergeten dat de meeste dames niet als Emma Watson over een gespekte bankrekening beschikken, ze hebben geen klein fortuin over voor een jurk die je een keer kan dragen. Daarnaast heeft ook niet iedereen tijd om te sporten met een personal coach die je wekenlang klaarstoomt om dit soort onthullende outfits te dragen, waardoor het effect van de mooie creatie een beetje verloren gaat.

Voor de zwarte outfit van Prabal Gurung die Emma Watson droeg, mag je meer dan 4.000 euro neertellen. De ultrakorte zwarte jurk van Gisele Bundchen, ontworpen door Anthony Vaccarello, is 4.860 euro waard. Wie zijn zinnen heeft gezet op de outfit van actrice Kate Bosworth, mag alvast beginnen sparen. De vraagprijs van de jurk van Balmain Atelier is 21.500 euro. We raden deze dames ook aan nu alvast te beginnen trainen en vasten, want niet iedereen beschikt van nature over dezelfde gespierde stelten als deze actrice. (br.hln)


08-05-2013 om 13:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is

Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is


http://static0.hln.be/static/photo/2013/6/11/10/20130506165657/media_xll_5793220.jpg


Regelmatig je kleerkast opruimen is niet alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor je welzijn omdat het tijd bespaart en stress beperkt. We geven je alvast vijf goede redenen om eens door al je kledingstukken te gaan en weg te smijten wat je niet meer draagt.

De gemiddelde vrouw draagt 15 procent van haar garderobe niet. Dat betekent dat ze ongeveer voor 4.500 euro aan verkoopbare stukken in haar kast heeft hangen. Om te beslissen of je een kledingstuk wil bijhouden of niet, vraag je zelf dan af of het flatterend is qua materiaal, snit en kleur. Past het nu goed aan en niet wanneer je 2 kilo afvalt? Kan mogelijke schade hersteld worden? Past het bij je huidige levensstijl? Miskopen of dingen die niet meer passen kun je verkopen op veilingsite eBay of een kledingruilfeestje organiseren met je vriendinnen.

Een gemiddelde persoon verspilt een halfuur tot een uur per dag om naar dingen als sleutels, documenten of kledij te zoeken. Dit telt al gauw op. Een belangrijke organisatiehulpmiddel is door alles een duidelijk plaatsje te geven. Zorg daarom dat je riemen, handtassen en juwelen een eigen lade of plekje in de kleerkast hebben, zodat je hier makkelijker aan kunt en je een goed overzicht hebt. Zo ben je 's ochtends veel sneller klaar met bij elkaar zoeken van de perfecte outfit.

Smijt alle spullen weg die je enkel bijhoudt uit sentimentele redenen. Kleding uit slankere dagen bijhouden, kan voorkomen dat je nog echt gelukkig wordt. Ook stukken die bijvoorbeeld aan je ex doen denken, kunnen alleen maar pijnlijk zijn.  Bij de stukken die je eigenlijk niet meer passen of je al zes maanden niet meer hebt gedragen, is het tijd om ze los te laten en verder te gaan. Als je iets dit seizoen niet hebt aangetrokken, zul je het dan een jaar later ook niet meer doen.

Velen denken dat veel bezittingen je gelukkiger maken. Dit vooroordeel aanpakken, kan je een boost geven aan je mentale gezondheid en je dus gelukkiger maken. Zo kun je je concentratie en welzijn verbeteren. Hoe meer spullen je hebt, hoe meer stress je krijgt om dit allemaal te betalen en te beschermen. Wie minder heeft, moet ook minder organiseren. (br.hln)


07-05-2013 om 16:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy Sylvie van der Vaart presenteert nieuwe bikinicollectie Hunkemöller

Sexy Sylvie van der Vaart presenteert nieuwe bikinicollectie Hunkemöller


http://oi41.tinypic.com/339ouvn.jpg


Geen wonder dat het daar zo heet is, als je Sylvie van der Vaart languit op het strand ziet pronken voor de nieuwe bikinicollectie van Hunkemöller.

Het Nederlandse model ligt te zonnen op het strand in een sexy rozen bikini. De fotoshoot maakt deel uit van een reclamecampagne voor het ondergoedmerk Hunkemöller. De nieuwe collectie heeft de zeer toepasselijke naam 'Escape To Paradise' gekregen.

Op een andere foto is Sylvie te zien in een blauw en gouden bikini tegen een stel bewegende golven en een helder blauwe hemel. (br.hln)



06-05-2013 om 12:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!