Valentino gebruikt (graatmager) naakt
Een nieuwe fotograaf voor de reclamefoto's doet een nieuwe wind
waaien bij modehuis Valentino. David Sims werkte voor de najaarscampagne
met een (graatmager) naakt model.
Veel is er niet te zien, maar je ziet wel duidelijk de supersmalle
taille en de uitstekende botten van het model. Gek genoeg zijn de
mode-experten vooral gechoqueerd door het naakte vlees, en niet door de
staat van het model.
Dat is enigszins begrijpelijk als je andere
campagnes van Valentino naast deze campagnefoto legt. De vorige beelden
waren echte modebeelden: heel gemaakt, in de onnatuurlijke poses die
deze foto's zo vaak kenmerkt. De modellen waren altijd stijlvol, gekleed
en straalden luxe en rijkdom uit.
Dit campagnebeeld is helemaal
anders. Het doet eerder denken aan een parfumreclame: het verkoopt
eerder een gevoel, dan kleren. En de boodschap is duidelijk:
(graatmagere) vrouwen die stijlvol willen verleiden, moeten Valentino
kopen.
Of dit het noodlijdende modehuis ook uit het slop kan
trekken is nog maar de vraag. Intern klinkt het dat er nog veel werk is,
maar dat het de goede weg opgaat.
|