Inhoud blog
Zoeken in blog
Categorieën
E-mail mij
Beoordeel dit blog
Inhoud blog
Wie Weet
bloggen om te leren
03-11-2013
nieuwsgierig h�Chevrolet
Chevrolet
achtergrondafbeelding 3 november
Chevrolet

Chevrolet, ook wel Chevy genoemd, is een Amerikaans automerk dat in 1911 werd opgericht in de Verenigde Staten.
Het is eigendom van General Motors en is het meest verkochte merk van dat concern.

In 1908 had William Durant het autoconcern General Motors opgericht.
In 1910 verloor Durant de controle daarvan aan zijn schuldeisers.
Met behulp van de ontwerpen van Louis Chevrolet, een bekende racewagenpiloot van Zwitserse origine, wilde hij zijn reputatie in de automobielindustrie opnieuw vestigen.

Op 3 november 1911 richtten Louis Chevrolet, William Little en Edwin Cambell, William Durants schoonzoon, de Chevrolet Motor Company op.
Het hoofdkantoor werd gevestigd in Detroit, Michigan.
In 1912 lanceerde het merk de Classis Six, een sedan met 4,9 l-6-cilindermotor die 104 km/u haalde.
Het kenmerkende vlinderdas-logo werd in 1913 ingevoerd.
Naar verluidt was het logo gebaseerd op het patroon op een behangpapier dat Durant had gezien in een Frans hotel.

In 1950 introduceerde Chevrolet de Powerglide versnellingsbak, de eerste volautomatische overbrenging in de goedkopere autoklassen.
1953 zag dan de introductie van de Corvette.
Deze sportwagen met polyester koetswerk was de eerste Amerikaanse sportauto die met een grote oplage werd gebouwd.
Een jaar later verscheen de bekende small block V8-motor voor het eerst. In 1958 werd de Chevrolet El Camino gelanceerd.
Deze combineert het comfort van een grote sedan met het gemak van een pick-up.
Voor 1962 introduceerde het merk met de Chevy II of Nova een lijn van kleinere auto's.

In 1975 werd de Chevrolet Chevette geïntroduceerd.
Het ontwerp van deze compacte wagen kwam oorspronkelijk van Opel.
Het jaar daarop werden de modellen van alle merken van GM verkleind; een gevolg van de oliecrisis en het volgende toenemende succes van kleine buitenlandse, vooral Japanse, auto's.
In 1979 worden compacte voorwielaangedreven auto's gelanceerd voor verschillende GM-merken, waaronder Chevrolet met de Citation.
In 1983 gaat GM een joint venture aan met Toyota.
Het ontstane New United Motor Manufacturing (NUMM) produceerde een kleine Chevrolet in een GM-fabriek in Californië.
In 1993 gaan diezelfde partners een overeenkomst aan waarbij GM rechtshandige Chevrolet Cavaliers zal bouwen en verkopen aan Toyota die ze in Japan zal verkopen.

In 2003 kondigde GM aan dat een aantal van zijn pick-ups, waaronder de Chevrolet TrailBlazer EXT, vanaf modeljaar 2005 te verkrijgen zullen zijn met General Motors' Displacement on Demand (nu Active Fuel Management)-technologie.
Hiermee zou het brandstofverbruik met 8% dalen door in lichtere omstandigheden een aantal cilinders uit te schakelen.
In 2004 bracht GM met de Chevrolet Silverado zijn eerste hybride pick-up op de markt.
Deze is 12% zuiniger dan vergelijkbare niet-hybrides.

In Europa wordt sinds 2004 Daewoo-modellen als Chevrolet verkocht.

Chevrolet Europe heeft zijn hoofdkantoor in Zürich, Zwitserland en verkoopt Daewoo-modellen onder het Chevrolet-embleem.
Tot 2005 werden enkele aangepaste Amerikaanse modellen verkocht in Europa.
In de rest van de wereld, Vietnam, Zuid-Korea en bepaalde modellen in sommige landen uitgezonderd, worden Daewoos al sinds 2003 als Chevrolet verkocht.
Ook in 2005 werd de Chevrolet Corvette een apart merk.
Daarnaast was in 2007 de Chevrolet Captiva de eerste Chevrolet, die exclusief voor de Europese markt was voorbestemd.

In het verleden heeft GM op 3 andere locaties Amerikaanse modellen gebouwd, namelijk in: Kopenhagen (Denemarken) van 1924 tot en met 1951, Antwerpen (België) van 1925 tot en met 1968, Stockholm (Zweden) van 1928 tot en met 1955, Berlijn (Duitsland) van 1927 tot en met 1931.

Bron :     - wikipedia    CC 3.0
            Artikel overgenomen zonder nazicht op eventuele onjuistheden.

03-11-2013 om 04:10 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(2)
24-09-2013
nieuwsgierig h�Honda
Honda
achtergrondafbeelding 24 september
Honda

Honda Giken Kogyo Kabushiki (Honda Research Institute Co. Ltd) is een Japanse fabrikant van auto's, motorfietsen, en scooters.
Hiernaast maakt men ATV's, elektrische generatoren, watersportmachines, tuinmachines en heeft men een bekend robotonderzoeksprogramma.

Het hoofdkwartier van Honda bevindt zich in de Japanse hoofdstad Tokio.
Aandelen worden verhandeld op de effectenbeurzen van Tokio, New York, Osaka, Nagoya, Sapporo, Kioto, Fukuoka, Londen, Parijs, en Zwitserland.

Honda werd op 24 september 1948 opgericht in Hamamatsu en het bedrijf kreeg de naam van de oprichter Soichiro Honda.
Er werd begonnen met de productie van losse motoren voor inbouw in fietsen.

Al snel werd overgegaan op productie van volledige motorfietsen, aanvankelijk zelfs als licentiehouder van Harley-Davidson.
Midden jaren 50 was Honda het eerste van vele Japanse bedrijven die de Europese en Amerikaanse markt benaderden met aanvankelijk lichte, maar later ook zeer zware motorfietsen.

Eind jaren 60 werd ook de internationale automobielmarkt betreden.

In 2006 is Honda ook actief in de luchtvaart met de HondaJet, een innovatief en modern vliegtuig (capaciteit 2+6) max. kruissnelheid 420 knopen.

Honda heeft een grote historie opgebouwd op racegebied, met successen in nagenoeg alle takken van gemotoriseerde sport.

Bepaalde modellen worden in de Verenigde Staten van Amerika, Canada en Hongkong onder de naam Acura op de markt gebracht.

Honda produceert al 40 jaar buitenboordmotoren.
In 1964 produceerde Honda als eerste viertaktbuitenboordmotoren en het produceert tegenwoordig geen tweetakts meer.
De kleinste buitenboord motor heeft een vermogen van 2,3 pk en dit loopt op tot 225 pk.
Het blok van de grotere motoren is gebaseerd op de blokken uit de autoindustrie en door gebruik te maken van deze technologie kan Honda dan ook zuinige schone motoren produceren.
Naast schroefaangedreven buitenboordmotoren maakt Honda sinds een paar jaar ook jetaangedreven buitenboordmotoren (35, 65 en 105 pk).

Bron :     - Wikipedia    CC 3.0
            Artikel overgenomen zonder nazicht op eventuele onjuistheden.

24-09-2013 om 04:19 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
16-09-2013
nieuwsgierig h�General Motors
General Motors
achtergrondafbeelding 16 september
General Motors

General Motors Corporation of GM is een van de grootste automobielbedrijven ter wereld.
In 2005 verkocht het concern wereldwijd 9,17 miljoen voertuigen, het hoogste aantal sinds 1978, toen 9,55 miljoen voertuigen verkocht werden.
Het Amerikaanse concern telt 266.000 werknemers (2008) en heeft fabrieken in 30 Amerikaanse staten en 33 landen.

GM verkoopt zijn voertuigen in zo'n 200 landen en heeft wereldwijd een marktaandeel van 15,1%.
Het bedrijf heeft vier grote afzetgebieden: Noord-Amerika, Europa, Oost-Azië en Latijns-Amerika/Afrika/Midden-Oosten.

Het bedrijf heeft allianties of belangen in AvtoVAZ, Daewoo, Fiat, Fuji Heavy Industries, Isuzu en Suzuki.
Het bedrijf onderzocht ook een alliantie met Renault-Nissan.
Op technologisch vlak wordt samengewerkt met BMW, Daimler, Toyota en PSA Peugeot Citroën.

In 1897 richtte Ransom Olds de Olds Motor Vehicle Company op die auto's begon te bouwen onder de merknaam Oldsmobile.
Op 8 mei 1899 fuseerde dat bedrijf met Olds Gasoline Engine Works tot Olds Motor Works.
Dat bedrijf bouwde de eerste echte autofabriek van de Verenigde Staten in Detroit.
Oldsmobile is het oudste merk waarvan General Motors eigenaar is.
In 1899 begon het Duitse bedrijf Opel eveneens met de bouw van auto's.
Opel werd later GM's tweede overname in Europa. In 1902 werd Cadillac gevormd.
Ook dit merk zou later in handen van GM komen. In 1903 werd Buick opgericht.
Boven Buick zou later de General Motors-holding gevormd worden. In 1907, tenslotte, werd de Oakland Motor Car Company opgericht.
Dit was de voorloper van het latere Pontiac.

Op 16 september 1908 werd General Motors Company opgericht in Flint, Michigan onder leiding van William Durant.
General Motors begon als een holding boven het merk Buick.
Op 12 november 1908 werd Oldsmobile het tweede merk van GM.
Op 20 januari 1909 werd GM via een aandelenruil voor de helft eigenaar van Oakland Motor Car Company.
Enkele maanden later kwam ook de resterende helft in handen van GM.
Op 29 juli datzelfde jaar werd Cadillac overgenomen voor $5,5 miljoen.
Ook al dat jaar werd de Rapid Motor Vehicle Company overgenomen.
Deze vrachtwagenbouwer was de voorloper van GMC.
General Motors wilde ook Ford Motor Company overnemen voor $9,5 miljoen, maar de lening hiervoor werd geweigerd.

Na al die overnames had GM forse schulden en in 1910 verloor Willian Durant de controle over GM aan de schuldeisers.
In 1911 richtte hij samen met Louis Chevrolet de Chevrolet Motor Company op.
Met de winsten van Chevrolet kon Durant in 1916 meerderheidsaandeelhouder van General Motors worden.
Zo kwam hij opnieuw bij GM aan het roer.
Chevrolet werd daarbij een aparte divisie van het concern.
Op 13 oktober 1916 werd vanuit de General Motors Company de General Motors Corporation opgericht.
United Motors Corporation, een holding die Durant in 1916 stichtte, werd in 1918 opgenomen in GM en daar in 1919 opgelost.
In 1919 werd ook General Motors of Canada gevormd met McLaughlin Motor Car Company' en Chevrolet Motor Company of Canada.
GM nam dat jaar ook de Dayton Wright Company over, een vliegtuigbouwer die in 1929 werd verkocht aan Fokker.

Wil je meer lezen over GM ga dan naar General Motors

Bron :     - Wikipedia    CC 3.0
            Artikel overgenomen zonder nazicht op eventuele onjuistheden.

16-09-2013 om 01:23 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
03-09-2013
nieuwsgierig h�Ferdinand Porsche
Ferdinand Porsche
achtergrondafbeelding 3 september
Ferdinand Porsche

Ferdinand Porsche (Maffersdorf, 3 september 1875 – Stuttgart, 30 januari 1951) was een Oostenrijkse autobouwer.

Porsche werd geboren in Maffersdorf in het toenmalig Oostenrijk-Hongaarse Bohemen (tegenwoordig Vratislavice nad Nisou in Tsjechië).
Hij was een pientere veelbelovende jongen en werd erfgenaam van de metaalsmederijen van zijn familie.
Tot grote teleurstelling van zijn vader gaf Ferdinand weinig om het smeden van metaal.
Zijn talent lag meer op het gebied van de mechanica.
De ouders van Ferdinand stuurden hem naar de Keizerlijke Technische School in Reichenberg.
Daar maakte hij kennis met elektriciteit en rond 1893 had hij een compleet elektrisch systeem ontworpen en in zijn ouderlijk huis geïnstalleerd.
Het werd echter door zijn vader vernield en weggegooid.

Daarna zou Porsche voor verschillende autobedrijven werken, zoals Lohnerwerke, Austro-Daimler, NSU, Zündapp en Daimler-Benz.
Hierna richtte hij zijn eigen ontwerpstudio op.

Porsche was de uitvinder van de hybride auto.

Ferdinand Porsche stond aan de wieg van Volkswagen en het automerk Porsche en behoorde tot de Oostenrijkse school van auto-ontwerpers.
In de Tweede Wereldoorlog ontwierp Porsche een aantal tanks die geen van alle een succes waren, waaronder de enorme Maus.
Daarnaast ontwierp hij ook militaire voertuigen die wél een succes waren, zoals de Kübelwagen, de Schwimmwagen e.d.

Ferdinand Porsche was de vader van Ferry Porsche.


Meer over Ferdinand Porsche lees Ferdinand Porsche, autoconstructeur van Hitler, vader van de Volkswagen

Bron :     - Wikipedia    CC 3.0
             Artikel overgenomen zonder nazicht op eventuele onjuistheden.

03-09-2013 om 07:24 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
11-06-2013
nieuwsgierig h�Buick Model C-36/C-37
1915 Buick Model C-36/C-37
Bui
B     b    B     b    21  i 29
1915 Buick Model C-36/C-37

De Buick Model C-36 en Model C-37 waren bijna identiek aan hun voorgangers uit 1914.

De C-36 was de eerste Buick met een verborgen (niet zichtbaar) reservewiel.



1915, Buick Model C-36
foto Sarah Razak op www.flickr.comCC2.0

De Model C-36 was een tweedeurs roadster voor twee personen.

Dit Model was verkrijgbaar in de kleuren grijs met blauw-zwart chassis en wielen of volledig blauw-zwarte uitvoering.
De wielbasis was 2845mm, het gewicht van de Model C-36 bedroeg 1268kg.

De productie bedroeg 2.849 stuks.
De Model C-36 werd verkocht voor 1.185$.




1915, Buick Model C-37
foto: Jeff Lipnichan op www.karmannghias.org

De Model C-37 was een vierdeurs touring voor vijf personen.
Verkrijgbaar in grijs met blauw-zwarte wielen en chassis, of volledig blauw-zwarte uitvoering.

Het gewicht van de Model C-37 was 1352kg.

Van de Model C-37 werden 12.450stuks geproduceerd.
Dit model werd in 1914 verkocht voor 1235$.

De Buick Model C-36/C-37 werd aangedreven door een 3.6liter (3621cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 37pk leverde.
Marvel E 10-502 carburatoren.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen + versnelling achteruit.
Mechanische remmen op twee wielen.
Houten wielen

Bron :  - tinternet
Standard Catalog of Buick 1903 - 2004

11-06-2013 om 14:45 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
05-06-2013
nieuwsgierig h�Buick Model C-24/C-25
1915 Buick Model C-24/C-25 — Four
Bui
B     b    B     b    21  i 28
1915 Buick Model C-24/C-25—Four

De Buick Model C-24 en Model C-25—Four hadden de nieuwe ronde vormen van motorkap en radiator uit de vernieuwde reeks van 1914.

De uitwendig geplaatste benzinetank van de Model C-24 roadster was echt uit de tijd, maar het vernieuwde front maakte veel goed.
Mede dank zij de Model C-25 tourer bleef de populariteit bij de Buick klanten hoog.



1915, Buick Model C-24 Roadster
foto op ipocars.com


1915, Buick Model C-24 Roadster
foto op ipocars.com

De Model C-24 was een tweedeurs roadster voor twee personen.

Dit Model was standaard verkrijgbaar in de kleur bruin-rood, wielen, chassis en benzinetank in zwart.
De wielbasis was 2692mm, het gewicht van de Model C-24 bedroeg 998kg.

De productie bedroeg 3.256 stuks.
De Model C-24 werd verkocht voor 900$.



1915, Buick Model C-25—Four
foto op www.conceptcarz.com


1915 Buick Model C-25—Four
foto op www.conceptcarz.com

De Model C-25—Four was een vierdeurs touring voor vijf personen.
De standaard uitvoering van de C-25 was een blauwzwarte kap en koetswerk en zwarte bumpers, chassis en wielen.

Het gewicht van de Model C-25—Four was 1059kg.

Van de Model C-25—Four werden 19.080stuks geproduceerd.
Dit model werd in 1915 verkocht voor 950$.

De Buick Model C-24/C-25—Four werd aangedreven door een 2.7liter (2704cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 22.5pk leverde.
Marvel E 10-501 carburatoren.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen + versnelling achteruit.
Mechanische remmen op twee wielen.
Houten wielen.

een snelheidsmeter, bumpers en 'ver'stralers waren een optie.

Nota: er werden extra ook nog 186 Model CX-24 chassis gebouwd voor de export.
Nota2: er werden extra 931 Model CX-25 chassis gebouwd voor de export.

Bron :  - tinternet
Standard Catalog of Buick 1903 - 2004

05-06-2013 om 17:53 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
04-06-2013
nieuwsgierig h�Buick Model B-55
1914 Buick Model B-55
Bui
B     b    B     b    21  i 27
1914, Buick Model B-55

De Buick Model B-55 was de eerste Buick met een zescilinder kopklepmotor.

Met de moderne ronde motorkap en radiator van de B-24/25 en verlaagde bumpers zette Buick de trend verder naar een nieuwe look.

Dit model was verkrijgbaar in blauw met zwarte wielen en bumpers of een volledig zwarte uitvoering.



Buick Model B-55 Touring
afbeelding op www.coolridescolorado.com

De Buick Model B-55 was een vierdeurs touring met vijf zitplaatsen.

Diepere en comfortabelere zetels.

Dit Model B-55 had een wielbasis van 3302mm en een spoorbreedte van 1422mm zowel voor als achter.
Het gewicht van deze wagen was 1662kg.

Er werden 2.045 Model B-55 buick's geproduceerd.



afbeelding van een zescilinder motor van de B-55
foto op buickcity.blogspot.be

De Buick Model 38 werd aangedreven door een 5.4liter (5430cc) zescilinder in lijn kopklepmotor welke 48pk leverde.
De motor was voorzien van Marvel carburatoren.
De zescilinder motor was voorzien van een Delco electrische starter.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen en versnelling achteruit.

Dit model werd in 1914 verkocht voor 1.985$.

Electrische verlichting werd standaard evenals links stuur, versnellingshendel centraal geplaatst en een handrem was voorzien.

Behalve bij de Model B-24/25 werd de benzinetank naar achter verplaatst voor de modellen gebouwd vanaf 1914.

Bron :  - tinternet
Standard Catalog of Buick 1903 - 2004

04-06-2013 om 17:32 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
02-06-2013
nieuwsgierig h�Buick Model B-38-Coupe
1914 Buick Model 38, coupe
Bui
B     b    B     b    21  i 26
1914 Buick Model 38 coupe

De Buick Model 38, coupe was een tweedeurs 3-zitter sport.

De Model 38, coupe had een wielbasis van 2845mm.

Van de Buick Model 38, coupe werden 50 stuks gebouwd.



Buick Model 38, coupe
afbeelding op www.redbubble.com

In een jaar met grote veranderingen was dit het eerste model van Buick met een volledig gesloten coupé koetswerk.

De Buick Model 38, coupe was voorzien van 2 deuren.

Dit Model 38, coupe had een gewicht van 1329kg.



Houten wielen van Buick
foto Mark Shaw op forums.aaca.org

De Buick Model 38 werd aangedreven door een 3.6liter (3621cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 35pk leverde.
De motor was voorzien van Marvel E 10-502 carburatoren.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen.

Deze auto was voorzien van mechanische remmen op twee (houten) wielen.

Dit model werd in 1914 verkocht voor 1.800$.

Bron :  - tinternet
Standard Catalog of Buick 1903 - 2004

02-06-2013 om 10:39 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
01-06-2013
nieuwsgierig h�Buick Model B-36/B-37-Four
1914 Buick Model B-36/B-37 — Four
Bui
B     b    B     b    21  i 25
1914 Buick Model B-36/B-37—Four

De Buick Model B-36 en Model B-37—Four waren de eerste modellen met moderne ronde motorkap en radiator.

Standaard waren de opvouwbare kap en het windscherm.
Ze waren eveneens uitgerust met een electrische hoorn en koplampen.



Motor van de 1914, Buick Model B-36/B-37
foto op www.prewarbuick.com


1914, Buick Model B-36 Roadster
foto op www.coolridescolorado.com

De Model B-36 was een tweedeurs roadster voor twee personen.

Dit Model was verkrijgbaar in de kleuren grijs met blauw-zwart chassis en wielen of volledig blauw-zwarte uitvoering.
De wielbasis was 2845mm, het gewicht van de Model B-36 bedroeg 1236kg.

De productie bedroeg 2.550 stuks.
De Model B-36 werd verkocht voor 1.375$.



1914, Buick Model B-37—Four
foto: Marty Roth op forums.aaca.org


1914 Buick Model B-37—Four
foto: Marty Roth op forums.aaca.org

De Model B-37—Four was een vierdeurs touring voor vijf personen.
Verkrijgbaar in grijs met blauw-zwarte wielen en chassis, of volledig blauw-zwarte uitvoering.

Het gewicht van de Model B-37—Four was 1329kg.

Van de Model B-37—Four werden 9.050stuks geproduceerd.
Dit model werd in 1914 verkocht voor 1485$.

De Buick Model B-36/B-37—Four werd aangedreven door een 3.6liter (3621cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 35pk leverde.
Marvel E 10-502 carburatoren.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen + versnelling achteruit.
Mechanische remmen op twee wielen.
Houten wielen

Bron :  - tinternet
Standard Catalog of Buick 1903 - 2004

01-06-2013 om 14:19 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
31-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model B-24/B-25
1914 Buick Model B-24/B-25 — Four
Bui
B     b    B     b    21  i 24
1914 Buick Model B-24/B-25—Four

De Buick Model B-24 en Model B-25—Four behielden de bekende hoekige vormen van motorkap en radiator.

Standaard waren wel de kap en het windscherm.
Ze waren eveneens uitgerust met een electrische hoorn en koplampen.



1914, Buick Model B-24 Roadster
foto op classic2.home.xs4all.nl


1914, Buick Model B-24 Roadster
foto André Ritzinger op www.picturearchive.co.za

De Model B-24 was een tweedeurs roadster voor twee personen.

Dit Model was verkrijgbaar in de kleuren bruin-rood en buick-grijs met blauwzwart chassis en wielen.
De wielbasis was 2667mm, het gewicht van de Model B-24 bedroeg 997kg.

De productie bedroeg 3.126 stuks.
De Model B-24 werd verkocht voor 950$.



1914, Buick Model B-25—Four
foto op classic2.home.xs4all.nl


1914 Buick Model B-25—Four
foto op blog.hemmings.com

De Model B-25—Four was een vierdeurs touring voor vijf personen.
Verkrijgbaar in grijs met blauwzwarte wielen en chassis, of volledig blauwzwarte uitvoering.

Het gewicht van de Model B-25—Four was 1088kg.

Van de Model B-25—Four werden 13.446stuks geproduceerd.
Dit model werd in 1914 verkocht voor 1050$.

De Buick Model B-24/B-25—Four werd aangedreven door een 2.7liter (2704cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 22pk leverde.
Marvel E 10-501 carburatoren.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen + versnelling achteruit.
Mechanische remmen op twee wielen.
Houten wielen

Nota: er werden extra ook nog 239 Model BX-24 chassis gebouwd voor de export.
Nota2: er werden extra 1.544 Model BX-25 chassis gebouwd voor de export.

Bron :  - tinternet
Standard Catalog of Buick 1903 - 2004

31-05-2013 om 17:20 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
29-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 40
1913 Buick Model 40
Bui
B     b    B     b    21  i 23
1913 Buick Model 40

Het Buick top model voor 1913 was de Model 40.

De Model 40 was een 3deurs vijf persoons touring.

Specifiek was de lederen afwerking over de deuren.



Buick Model 40, touring
foto op www.flickr.com

De Model 40 was verkrijgbaar in de kleuren blauw-zwart en buick-grijs.
De wielbasis was 2921mm.

De Model 40 was voorzien van een windscherm en electrische verlichting.



1913, Buick Model 40
foto op www.motofake.net

De Buick Model 40 werd aangedreven door een 4.1liter (4179cc) vier-cilinder in lijn motor welke 40pk (28.9kW) leverde.
Schebler carburators op dit model.

Het gewicht van de Model 40 was 1.330kg.

Van de Model 40 werden 1.506stuks geproduceerd.
Dit model werd in 1913 verkocht voor 1.650$.

Bron :  - tinternet

29-05-2013 om 16:12 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
27-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 30/31
1913 Buick Model 30/31
Bui
B     b    B     b    21  i 22
1913 Buick Model 30/31

De Buick Model 30 en Model 31 werden gebouwd van 1913 tot 1915.

De Model 30 was een tweezitter roadster en de Model 31 een vier/vijf persoons touring variant.

Voor het eerst werd gebruik gemaakt van elektrische zij- en achterverlichting

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen + versnelling achteruit.
Mechanische remmen en houten wielen.



1913, Buick Model 30 Roadster
foto Clarence Borgmeyer op www.brassauto.com


1913, Buick Model 30 Roadster
foto Warren and Phyllis Welsh, Santa Rosa HCCA op www.brassauto.com

De Model 30/31 was verkrijgbaar in de kleuren blauw-zwart en buick-grijs.
De wielbasis was 2743mm.

De productie bedroeg 3.500 stuks.
Het gewicht van de Model 30 bedroeg 1.125kg
De Model 30 werd verkocht voor 1.125$.



1913, Buick Model 31 Tourer
foto op volocars.com


1913 Buick Model 31, te restaureren
foto John Nikodym op forums.aaca.org

De Buick Model 30/31 werd aangedreven door een 3.3liter (3294cc) vier-cilinder in lijn motor welke 25.6pk leverde.
Marvel E 10-501 carburators op deze modellen.

Het gewicht van de Model 31 was 1.247kg.

Van de Model 31 werden 10.000stuks geproduceerd.
Dit model werd in 1913 verkocht voor 1.285$.

Bron :  - tinternet

27-05-2013 om 11:55 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
26-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 24/25
1913 Buick Model 24/25
Bui
B     b    B     b    21  i 21
1913 Buick Model 24/25

De Buick Model 24 en Model 25 werden gebouwd van 1913 tot 1915 als opvolger voor de Model 34, Model 35 en de Model 36 uit 1912.

De Model 25 was een tweezitter roadster en de Model 25 een vier/vijf persoons touring variant.



1913, Buick Model 24 Roadster
foto : Daryl and Linda Eggleston, Santa Rosa HCCA op www.brassauto.com


1913, Buick Model 24 Roadster
foto : autolit.com op www.ebay.com

De Model 24/25 was verkrijgbaar in de kleuren bruin-rood en buick-grijs met blauwzwart chassis en wielen.
De wielbasis was 2667mm, het gewicht van de Model 24 bedroeg 965kg.

De productie bedroeg 2.850 stuks.
De Model 24 werd verkocht voor 950$.



1913, Buick Model 25 Tourer
David Noznesky, FL op www.brassauto.com


1913 Buick Model 25
foto Rick & Dawne op home.usit.net

De Buick Model 24/25 werd aangedreven door een 2.7liter (2704cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 22.5pk leverde.
Marvel E 10-501 carburator.

Het gewicht van de Model 25 was 1060kg.

Van de Model 25 werden 8.150stuks geproduceerd.
Dit model werd in 1913 verkocht voor 1050$.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen + versnelling achteruit.

Bron :  - tinternet

26-05-2013 om 00:00 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
22-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 36
1912 Buick Model 36
Bui
B     b    B     b    21  i 19
1912 Buick Model 36 Roadster

De Buick Model 36 Roadster was een tweedeurs tweezitter gebouwd in 1912.

De Model 36 had een wielbasis van 2584mm.



Buick Model 36 Roadster
foto op creative-interiors.com

Van de Model 36 werden ongeveer 1600 stuks gebouwd.

De Model 36 had een gewicht van 885kg.



1912, Buick Model 36
foto © Ken Leonard op www.pbase.com

De Buick Model 36 werd aangedreven voorzien van een 2.7liter (2715cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 23pk (16.8kW) leverde.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen.
Achterwielaandrijving.

Dit model werd in 1912 verkocht voor 900$.

Bron :  - tinternet
          -carfolio.com       1912 Buick Model 36

22-05-2013 om 08:14 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
21-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 35
1912 Buick Model 35
Bui
B     b    B     b    21  i 18
1912 Buick Model 35

De Buick Model 35 Touring was een 4/5 zitter geïntroduceerd in 1912.

De Model 35 had een wielbasis van 2584mm.

Van de Model 35 werden 6050 stuks gebouwd.



Buick Model 35 tourer
foto op nhhaclub.com

De Buick Model 35 was voorzien van 3 deuren.

De Model 35 had een gewicht van 953kg.



1912, Buick Model 35
foto op www.barthworks.com

De Buick Model 35 werd aangedreven voorzien van een 2.7liter (2715cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 23pk (16.8kW) leverde.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen.

Deze auto was voorzien van mechanische remmen op twee wielen.

Dit model werd in 1912 verkocht voor 1000$.

Bron :  - tinternet
          -carfolio.com       1912 Buick Model 35

21-05-2013 om 11:02 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
20-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 34
1912 Buick Model 34
Bui
B     b    B     b    21  i 17
1912 Buick Model 34

De Buick Model 34 Roadster was een tweezitter geïntroduceerd in 1912.

De Model 34 had een wielbasis van 2305mm.

Van Model 34 werden ongeveer 1.400 stuks gebouwd.



Buick Model 34 Roadster
foto Chuck Conrad op photos.aaca.org

De Buick Model 34 was voorzien van 2 deuren.

De Model 34 had een gewicht van 850kg.



1912, Buick Model 34
foto © www.conceptcarz.com

De Buick Model 34 werd aangedreven voorzien van een 2.7liter (2715cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 23pk (16.8kW) leverde.

De versnellingsbak had 3 manuele versnellingen.

Deze auto was voorzien van mechanische remmen op twee wielen.

Dit model werd verkocht voor 900$.

Bron :  - tinternet

20-05-2013 om 14:46 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
19-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 41
1911 Buick Model 41
Bui
B     b    B     b    21  i 16
1911 Buick Model 41

De Buick Model 41 werd geïntroduceerd in 1911.

Het was de eerste auto gebouwd door autobouwer Buick met een gesloten koetswerk.

Van Model 41 werden slechts 27 stuks gebouwd.



1911 Buick Model 41 Limousine
foto : op my.net-link.net

De Buick Model 41 heeft een gesloten cabine achteraan, de bestuurdersplaats vooraan is zonder deuren.

Deze auto heeft een wielbasis van 2946mm en een spoorbreedte van1422mm.

De Model 41 was voorzien van een benzinetank met 68,2 liter inhoud.

De 5.2liter (5212cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor in lijn levert 48 pk.

De versnellingsbak heeft 3 manuele versnellingen.
Achterwielaandrijving.

Het gewicht van de Model 41 bedraagt 1542kg.

Deze limousine werd verkocht voor 2.750$.

Bron :  - tinternet

19-05-2013 om 15:05 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
18-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 38/39
1911 Buick Model 38/39
Bui
B     b    B     b    21  i 15
1911 Buick Model 38/39

De Buick Model 38 en de Model 39 werden geïntroduceerd in 1911.

De model 38 verschilt in hoofdzaak van de Model 39 door de zetelconfiguratie (2-zitter tegenover een 5-zitter).

Van Model 38 werden 153 stuks gebouwd.
Model 39 was populair met 905 verkochte wagens.



Buick Model 38 Roadster
foto : op www.coolridescolorado.com

De Buick Model 39 heeft 4 deuren terwijl er bij de Model 38 geen deuren zijn voorzien.

Ze hebben beidde een wielbasis van 2946mm en een spoorbreedte van1422mm.

De Model 38 was voorzien van een benzinetank met 102,3liter inhoud, de Model 39 daarentegen had een kleine benzinetank van slechts 68,2 liter.



1911, Buick Model 39 touring
foto : op www.flickr.com

Ze waren beidde voorzien van een 5.2liter (5212cc) vier-cilinder (twee kleppen per cilinder) motor welke 48 pk leverde.

De versnellingsbak heeft 3 manuele versnellingen.
Achterwielaandrijving.

Hun gewicht bedraagt 1202kg voor de model 38 en 1463kg voor de Model 39.

Deze Modellen werden verkocht voor 1.850$.

Bron :  - tinternet

18-05-2013 om 15:15 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
17-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 33
1911 Buick Model 33
Bui
B     b    B     b    21  i 14
1911 Buick Model 33

De Buick Model 33 was een van de meest succesvolle Buick's in 1911.

De Model 33 was een 4/5-zitter convertible.



1911, Buick Model 33 Touring (voor restauratie)
foto : op www.oldcarsweekly.com

De Model 33 heeft een wielbasis van 2540mm.
Spoorbreedte 1422mm voor- en achteraan.

Deze automobiel heeft een 2.7liter(2715cc) vier-cilinder (2 kleppen per cilinder) in lijn kopklepmotor welke 31pk vermogen geeft.
achterwielaandrijving en twee versnellingen.

Het gewicht bedraagt 841kg, en de benzinetank heeft een inhoud van 45,5liter.



Nog te restaureren Buick Model 33
foto : op www.oldcarsweekly.com

Met een aankoopprijs van 950$ was het nog een vrij goedkope wagen uit de Buick reeks van 1911.

Er werden ongeveer 2.000 stuks geproduceerd.

Bron :  - tinternet

17-05-2013 om 11:09 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
16-05-2013
nieuwsgierig h�Buick Model 32
1911 Buick Model 32
Bui
B     b    B     b    21  i 13
1911 Buick Model 32

De Buick Model 32 werd geïntroduceerd en geproduceerd in 1911.

De Model 32 was een tweezitter roadster.



Buick Model 32 Roadster
foto : op www.prewarbuick.com

De Model 32 heeft een wielbasis van 2286mm.
De spoorbreedte bedraagt 1422mm, zowel voor- als achteraan.

Deze automobiel heeft een 2.7liter(2715cc) vier-cilinder in lijn kopklepmotor welke 25 pk vermogen geeft.
achterwielaandrijving en wee versnellingen.

Het gewicht bedraagt 769kg, en de benzinetank heeft een inhoud van 60liter.



Nog te restaureren Buick Model 32 Roadster
foto : op forums.aaca.org

Met een aankoopprijs van 800$ was het de tweede goedkoopste auto van Buick (na de Model 14 Roadster).

Er werden ongeveer 1.150 stuks geproduceerd.

Bron :  - tinternet

16-05-2013 om 00:00 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)




Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

voor volledig scherm
...klik hier
kerst 2014


Laatste commentaren
  • nike air max 97 (yanxia39)
        op Luchtballonvaart
  • vriendelijk blog bezoekje (kinrooi webradio)
        op Kerstgroet
  • Hallo, lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Hoikes (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Hoikes (steffie)
        op Kerstgroet
  • Hoofdpunten blog saagje
  • Het oude moedertje
  • De legende van de maïs
  • Mans van de Maone
  • De boer en de duivel
  • De twee advocaten(slot)

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Kribbelboek
  • vriendelijk blog bezoekje
  • Fijn weekend toegewenst
  • Fijne Zondag gewenst
  • Groeten uit Knokke-Heist
  • Groeten uit Knokke-Heist

    waaroemni
    E-mail mij


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gratis aanmelden bij searchengines.

    Foto

    Archief per week
  • 23/12-29/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Welkom bij De Vrolijke Bloggers
    Laatste commentaren
  • nike air max 97 (yanxia39)
        op Luchtballonvaart
  • vriendelijk blog bezoekje (kinrooi webradio)
        op Kerstgroet
  • Hallo, lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Hoikes (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Hoikes (steffie)
        op Kerstgroet
  • Zondagse groeten (rudi)
        op Vredespaleis
  • Goedemorgen, een fijne dag gewenst. (Jasmijn2)
        op Vredespaleis
  • DE MAT (Maarten)
        op Kerstgroet
  • Zonnige groetjes uit Hasselt. (Jasmijn2)
        op Oklahoma
  • Kom jou een fijne Valentijn wensen ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Fijne zaterdag, maatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • woensdaggroetjes (Frankie)
        op Kerstgroet
  • zomermissende zonloze zaterdagse zendingen (Frankie)
        op Oklahoma
  • GROETJES VAN UIT VILVOORDE (ESTER EN LEON)
        op Kerstgroet
  • Het is inderdaad veel te lang geleden dat ik hier was (marylou)
        op Kerstgroet
  • Zaterdaggroetjes maatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • Lieve groetjes en fijne dinsdag... (gita)
        op Kerstgroet
  • gelukkig nieuwjaar! (lipske)
        op Kerstgroet
  • Bijna weekend blogmaatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • Fijne start van de nieuwe week maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Hoi maatje (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Fijn weekend & Fijne feestdagen (Bernward - DF6JL)
        op Luchtballonvaart
  • hallo (lipske)
        op Luchtballonvaart
  • Lieve groetjes aus Oberhausen (Bernward - DF6JL)
        op Luchtballonvaart
  • Fijn weekend ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • hallo (lipske)
        op Luchtballonvaart
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Paulus Potter
  • Fijne start van de nieuwe week ... (gita)
        op Willem Tell
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Oklahoma
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Apollo 12
  • hallo (lipske)
        op Apollo 12
  • Nen goeie mergent (Jeske)
        op Apollo 12
  • Fijne dinsdag ... (gita)
        op Tirpitz
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op US Marine Corps
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Wilhelm Röntgen
  • hallo (lipske)
        op Sabena
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Hawker Hurricane
  • Fijne start van de nieuwe week ... (gita)
        op Spaanse furie
  • Hoi Maatje (steffie)
        op Chevrolet
  • dat waren tenminste nog auto's ! (meeuw)
        op Chevrolet
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Ivy Mike
  • hallo (lipske)
        op Bohemian Rhapsody
  • Donderdaggroetjes blog maatje... (gita)
        op Bohemian Rhapsody
  • Fijne dinsdag ... (gita)
        op Burger King
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op Metro van New York
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Bunzing 2
  • Ben er weer... (gita)
        op Juan Luna
  • Hoi maatje (steffie)
        op Buntgras
  • Hallo Waaroemni,fijne avondgroetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bungeejumpen
  • hallo (lipske)
        op The Walt Disney Company
  • Dinicreatief (Dini)
        op Bulwers fazant
  • MAANDAG!!! MAAK ER EEN FIJNE DAG VAN. (Rachel Belmans)
        op Bell X-1
  • hallo (lipske)
        op Bultkrokodil
  • Dag blogmaatje (Beverse Weetjes)
        op Great Chicago Fire
  • Dinicreatief (Dini)
        op Bulthaarmos
  • EERSTE GROETJES VAN UIT TURKYE! (Rachel Belmans)
        op Bullterriër
  • Dag Waaroemni,we wensen je een heel fijne zondag toe,groetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bullterriër
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op Bullterriër
  • Hoi maatje (steffie)
        op Bullshitbingo
  • Dag Waaroemnie.Na onze 5-3 overwinning tegen K.FC.Izegem kom ik Je graag nog een fijne en gezellige zaterdagnamiddag toewensen. (Jos Vande Ghinste)
        op Bullshitbingo
  • Lieve weekendgroetjes! (Cates)
        op Bullshitbingo
  • Weekendgroeten blogmaatje(s) (Rudi)
        op Werelddierendag
  • Een fijn weekend gewenst (Benthe)
        op Werelddierendag
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Werelddierendag
  • hallo (lipske)
        op Werelddierendag
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Bullers albatros
  • Dag Waaroemni,prachtige fotoreportage,fijne midweekse groetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bullers albatros
  • MAAK ER EEN MOOIE DAG VAN!! (Rachel Belmans)
        op Bullers albatros
  • Hoi maatje (steffie)
        op Bullers albatros
  • fijne avond ! (meeuw)
        op Bullers albatros
  • Prachtige foto's met een mooie beschrijving (José)
        op Bullers albatros
  • Dag Waaroemnie.Ik wens Je een heerlijke zonnige dinsdag toe. (Jos Vande Ghinste)
        op Bullers albatros
  • Een tof weekske wens ik je ! (Jeske)
        op The Flintstones
  • Goede morgen. (Jos Neys)
        op The Flintstones
  • Fijne maandag maatje... (gita)
        op The Flintstones
  • Het is maar hoe je het bekijkt. Ik wens je een heel mooie zondag. (Loek)
        op De Fabeltjeskrant
  • Dag Waaroemni,fijne zondag met groetjes uit Terneuzen van Lilian en Paolo. (paolo)
        op De Fabeltjeskrant
  • Lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op De Fabeltjeskrant
  • Hallo (Athea)
        op Dag van de klant
  • die mennekes hebben allebei gelijk.. (Alda Bosmans)
        op Dag van de klant
  • een lieve groet ... (meeuw)
        op Dag van de klant
  • fijn weekend.... (Martine)
        op Dag van de klant
  • Veel kleine winkels zijn er niet meer, warenhuizen daarentegen wel (Annie & Rogier)
        op Dag van de klant
  • Fijn weekend gewenst ...uit Retie :lol: (Jeske)
        op Dag van de klant
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Dag van de klant
  • hallo (lipske)
        op Biosfeer 2
  • Lieve dinsdaggroetjes blog maatje... (gita)
        op Honda
  • De herfst is begonnen (Wilfried)
        op Das Rheingold
  • Lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Das Rheingold
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Armada de Moluccas
  • hallo (lipske)
        op Armada de Moluccas
  • Midweekgroetjes ... (gita)
        op Bullenpees
  • Fijne start van de nieuwe week blogmaatje ... (gita)
        op General Motors
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Windows ME
  • hallo (lipske)
        op Newport Transporter Bridge
  • Lieve donderdaggroetjes ... (gita)
        op Newport Transporter Bridge
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Californië
  • Goedemorgen Waaroemnie.Na 3 maand ben ik er gelukkig weer bij. (Jos Vande Ghinste)
        op Californië

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!