Bitter is een Duitse, later Oostenrijkse autofabrikant, welke in de jaren zeventig furore maakte met sportwagens voorzien van Opeltechniek. Geldproblemen zorgden ervoor dat deze mini-fabrikant in 1986 de deuren moest sluiten.
In 1974 startte de productie van de 'Bitter Diplomat CD', een reiswagen, welke tot en met 1980 in productie zou blijven. De aankoopprijs in Nederland van dit koetswerk was eind jaren 70 ca. 101.000,00 gulden. Toenmalig importeur was de firma Te Riet te Winterswijk. In totaal werden er 395 stuks van dit model verkocht. Het model deed sterk aan de Maserati Ghibli denken, waardoor het koetswerk Italiaans aandeed. Opvallend detail was de grote glazen achteruit. De wagen werd aangedreven door een 5.1 liter V8 die ook terug te vinden was in de Opel Diplomat en de Chevrolet Corvette uit die tijd. De opgegeven topsnelheid van dit model was ca. 210 km/h.
Triviale bijzonderheid, een aantal spelers van Bayern München reed met dit model Bitter in die tijd.
Bitter CD
Zijn opvolger de 'SC coupé' werd in 1979 gepresenteerd, maar het duurde tot december 1980 voordat een eerste exemplaar werd afgeleverd aan de klant. In Nederland kostte dit voertuig in 1980 128.000,00 gulden, vergelijkbaar met de aankoopprijs van een Ferrari 308.
Het ontwerp van de SC kwam van de hand van Giovanni Michelotti. Ook bij dit model kwam de inspiratie van een Italiaanse exoot. Hier betrof het de Ferrari 400/412 waar de grove lijnen min of meer overgenomen werden. Het onderstel leende de SC van de Opel Senator. Ook de sterke 6-cilinder motor werd geleend van deze Duitse alleskunner.
Later, in 1984, verscheen er nog een krachtige 3,9 liter variant met aangepaste nokkenas. Totale productie van de SC kwam op zo'n 485 stuks, 451 coupe modellen waarvan 239 voorzien waren met de 3.0 liter motor, 4 sedans plus een dertigtal cabriolet uitvoeringen van dit model.
Triviale bijzonderheid, in 1980 werd de Bitter SC als pacecar gebruikt bij de Formule 1 Grand Prix van Monaco.
Bitter SC / rechts een Bitter convertible auteur : Brett Weinstein CC 3.0
Pas in 2005 wist de oorspronkelijke oprichter Erich Bitter weer voldoende financiële middelen te vergaren om een doorstart te maken. Eind 2005 worden de eerste en enige voertuig van het model Bitter CD II afgeleverd.
In 2007 werd een nieuw model, de Vero, gepresenteerd, ditmaal op basis van Holden. Dit is echter een vierdeurs model waarvan geen coupe verkrijgbaar is.
De prijsstelling in Duitsland is 121.000,00 euro, geschatte prijs in Nederland ca. 180.000,00 euro.