De Bentley T-serie was de Bentley badged versie van de Rolls-Royce Silver Shadow.
Hij was beschikbaar als een vier-deurs sedan of een twee-deurs sedan met koetswerk gemaakt door James Young en Mulliner Park Ward.
Een twee-deurs cabriolet werd ingevoerd in september 1967 met een carrosserie van Mulliner Park Ward en een elektrisch bediende kap.
De Bentley werd onderscheiden van de Rolls Royce broer of zus door haar eenvoudiger en lichter front grill.
De lagere verkoopsprijs was ook zogezegd het gevolg van een lagere produktiekost van de Bentley grill.
Bentley T1 (1966)
Met deze wagens was het voorheen meer sportieve imago van de Bentleys verdwenen.
Technisch is de wagen gelijk aan de RR Silver Shadow enkel de motorkap is iets lager en meer dynamisch gevormd.
Een 6230cc/V8 Rolls-Royce motor en vanaf 1970 standaard een 6750cc V8 RR motor.
Toen de Bentley klepdeksels waren opgebruikt werden deze eenvoudigweg vervangen door RR-klepdeksels zodat er zelfs bij de motoren geen onderscheid meer was.
De opgewaardeerde T2 had een tandheugel stuurinrichting, verbeterde airconditioning, rubber-faced bumpers, een nieuw dashboard (met RR symbolen) en een front-lucht-dam, op dezelfde wijze als in de Rolls-Royce Silver Shadow II.
De T1 is vervaardigd van 1965 tot 1977 en de T2 werd gemaakt van 1977-1980.
Aantal gebouwd van 1965 tot 1980 : Bentley T1 sedan (1965-1977) : 1703 (wielbasis 3035,3mm) Bentley T1 lange wielbasis (1971-1976) : 9 (wielbasis 3136,9mm) Bentley T1 twee-deurs sedan (1966-1971 : 114 (15 van James Young) Bentley T1 coupé : 1 door Pininfarina (1968) Bentley T1 Convertible (1967-1971) : 41