Over mijzelf
Ik ben Fredje
Ik ben een man en woon in Hoeilaart (Belgie) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 04/06/1950 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wandelen, digitale fotografie.
Ik ben reeds meer dan 40 jaar gehuwd met Annie
Inhoud blog
  • Het snelle leven
  • Rijexamen
  • Steak-en-blow-job-day
  • Lang geleden
  • Terug thuis
  • operatie
  • Doodmoe
  • Stress
  • Toeval
  • Energie in overvloed
  • Het einde is nabij
  • Gent
  • Toekomstige beroepen
  • Nog eens over vrouwen
  • Analyse
  • Afgeluisterd
  • Wat als....
  • Transgenders
  • Wraak
  • Drinken en werken
  • Sterke vrouwen
  • Beleggen
  • Tijd voor verandering
  • Waardig oud worden
  • File
  • 12-12
  • Wekkerradio
  • 'Close encounters' aan de Belgische kust
  • De excuus-allochtoon
  • Eet meer baarmoeders
  • Licht getinte internetkranten
  • Het monster van de parkvijver
  • Tripel hop
  • Besmettelijk virus treft gemeentepersoneel
  • Ruzie
  • Racisme,discriminatie en vooroordelen
  • Het babyboomer-syndroom
  • Vandaag...
  • Start to...
  • Kanker
  • De vredelievende islam
  • Fiscale spitstechnologie, zo werkt dat.
  • De trajectbegeleidster gepakt
  • Vechten voor god
  • Bierweetjes
  • Sneeuw
  • Tina
  • Waarschuwingen
  • Ribbedebie
  • Meester Jo
  • Verdikken
  • Kousen
  • Woorden
  • Vreemdgaan voor dummies
  • Kiekeboe
  • Kerstmis
  • Een vrije mening
  • Voeding
  • Hint
  • Herfst
  • Ontmaagding
  • Tolerant
  • Noorwegen
  • Kuifje
  • De morgen
  • Visser
  • Post
  • Voorbij
  • Dementie
  • Internet
  • Huwelijk
  • Sixties
  • Verslaafd?
  • Spelen
  • Prestaties
  • Femme
  • Leuven
  • Konijn
  • vrouwen
  • 21 juli
  • Liefdesverdriet
  • IQ
  • Lucifers
  • Lente
  • Ontmoeting
  • Onnozel
  • Dop
  • Onderwijs
  • Plafond
  • BH
  • Slipje
  • Gevangenen
  • Australië
  • Vrouwen & seks
  • Ed
  • Antiek
  • Aantrekkingskracht
  • Betasten
  • Geboorte
  • Kermis
  • Vrouw
  • Scheiden
  • Pijp
  • Halal
  • Gezond?
  • Zonder
  • Taal
  • Winden
  • Leven
  • Tet
  • Onhandelbaar
  • Prijzen
  • Begrafenis
  • Kleur
  • Café
  • Nieuwstraat
  • Probleem
  • Junkfood
  • Verbod
  • Bloeddruk
  • Verliefdheid
  • Relativeren
  • Sancties
  • Sheriff
  • Roulot
  • Kinderdorp
  • Alcohol
  • Papierwinkel
  • Postjes
  • Rampen
  • Ongeval
  • Verstopt
  • Toeval
  • Koning
  • Energie
  • Generatie Y
  • Ziek
  • Sporten
  • Stront
  • Schaarbeek
  • Dieetrobot
  • Vreemdgaan
  • Einde
  • Kabouch
  • Hawkin
  • Verschil
  • Zat geweest?
  • Belastingcontrole
  • Zorgen
  • Kerstmis
  • Evolutie
  • Staking
  • Gronemeyer
  • Droom
  • Gevangenis
  • Luckas
  • Condoom
  • Priesters
  • Naakt
  • Trabelsi
  • Regering
  • Oud
  • Indoctrinatie
  • School
  • Eten
  • Tegenstellingen
  • Printen
  • Weetjes
  • Rekeningen
  • Fait divers
  • Sint
  • Handoplegging
  • Rellen
  • Gips
  • Fluisteraar
  • Winter
  • Loopband
  • Professor
  • Bomen
  • Hersenen
  • Leven
  • Opvang
  • Satellieten
  • Feest
  • Wijn
  • Probleem
  • Toekomst
  • Vibrator
  • Testament
  • Kat en hond
  • Soilent
  • Griekenland
  • Daggering
  • Carwash
  • Penis
  • Ig Nobel
  • Studie
  • Nostalgie
  • Amerikaan
  • Monogamie?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Wablieft
    Wondere wereld
    Niks wereldschokkend, niks belangrijks en alles met een dikke korrel zout te nemen
    31-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trauma
     

    Als ik ergens een trauma opgelopen heb dan is het wel tijdens mijn schoolperiode. En dan vooral van leerkrachten. Dat is allemaal lang geleden maar ik zie ze nog zo voor me staan met hun priemende vingertje. Mij wijzende op feiten die ik zelf heel gewoon vond. Feiten die, volgens hen, helemaal niet thuishoorden in een school. Leerlingen werden toen nog geacht om te zwijgen en te luisteren naar hun alleenzaligmakende waarheid. En als er een leerling was die hun waarheid ook maar in twijfel durfde te trekken kreeg die meteen het stempel onhandelbaar opgeplakt. Ik spreek uit ondervinding. Als leerling was je een nietsnut, een onwetende die ze met hun ideeën en redeneringen moesten en zouden volpompen. Vragen over die ideeën en redeneringen werden aanzien als oproer zaaien. Want twijfelen aan hun leerstof kon en mocht niet. Zij hadden immers de hele waarheid en niks dan de waarheid in pacht. Als leerling mocht je ze dan nog, met bewijzen, het tegendeel van hun waarheid onder de neus wrijven, het kon niet baten. De leerkracht had gelijk en de leerling was een irritant manneke dat er alleen maar op uit was om de les te verstoren. Min twee punten voor gedrag dus. In mijn latere beroepsleven ging dat er wel even anders aan toe. Heel mijn beroepsleven kregen al mijn collega's en ik zelf vijf dagen per jaar permanente vorming. Daar werden incidenten en nieuwe reglementeringen uitvoerig onder de loep genomen. Situaties die voor interpretatie vatbaar waren werden tot op het bot uitgevlooid. De instructeurs stonden daar helemaal open voor discussie en andere opvattingen. De bevindingen werden aan de hogere echelons doorgegeven. Dat leidde meermaals tot andere, betere en veiligere situaties. In scholen kan dat blijkbaar niet. Daar beslissen de hogere overheden vanuit hun ivoren toren over wat wel en niet kan of mag. En de leerkrachten moeten dat dan maar doorgeven aan de onmondige leerlingen. Die leerkrachten krijgen daardoor een air van suprematie die hun hele leven beheerst. Zelfs na hun pensionering blijven ze dat meerderwaardigheidsgevoel behouden. In mijn kennissenkring zijn enkele gepensioneerde leerkrachten. Als ik sommigen bezig hoor denk ik wel eens; zouden die nu echt zelf geloven wat ze allemaal uitbazuinen? Of zijn die nog altijd schooltje aan het spelen. Ik vraag mij af of de nieuwe generatie leerkrachten ook nog zo blindelings hun richtlijnen volgen. Zou het geen tijd worden dat er in die contreien een beetje meer inspraak komt van buitenaf. Is dat geen taak die ouders via het oudercomité op zich kunnen nemen? De opvoeding van onze jeugd is toch iets dat ons allemaal aanbelangd. Mogen we toelaten dat de jongeren opgevoed worden tot slaafse volgzaamheid. Zijn we niet eerder verplicht aan onze jeugd om hen de opleiding te geven die ze in staat stellen op te groeien tot zelfdenkende, zelfbewuste en intelligente volwassenen. Word het geen tijd dat ouders eisen gaan stellen aangaande het niveau van de schoolse opleiding. Want als ik dat zo zie bij mijn kleinkinderen dan gaat dat niveau enkel naar beneden.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.




    Archief per maand
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010

    Mijn favorieten
  • Vroeger
  • Bewust zijn

  • Laatste commentaren
  • Correctie (Myette)
        op Het snelle leven
  • Wel wel wel (Myette)
        op Steak-en-blow-job-day
  • HEY (Myette)
        op Terug thuis
  • Nachtmerrie (Myette)
        op Terug thuis
  • Hart (sim)
        op operatie

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!