Ook vraag naar vakantiewoningen in eigen land piekt
De nood aan vakantie laat zich meer en meer blijken. Vakantiewoningverhuurder Interhome noteerde in de eerste weken van dit jaar méér trafiek op hun website dan in een normaal boekingsjaar. Daarenboven merkt Interhome dat de boekingswaarde van een vakantiewoning 33.4 % hoger ligt, vergeleken met afgelopen jaren. De Belg duikt dus diep in de portefeuille om het verloren reisjaar 2020 helemaal goed te kunnen maken. Nog markant is het feit dat bestemming België op de website van Interhome voor het eerst in de top 5 staat van de meest opgezochte bestemmingen.
Meer verkeer op de website
Een vakantiewoning huren blijft ook in 2021 voor veel Belgen een coronaveilige manier om te reizen. En dat de Belg hunkert naar dat laatste, merkt ook vakantiewoningverhuurder Interhome. “Het organisch verkeer op onze website was de afgelopen twee weken 6.64% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar toen er nog geen sprake was van Corona in Europa”, reageert Thibault Van Look, Country Manager Benelux bij Interhome. Het aantal gemaakte boekingen ligt nog niet op het niveau van een normaal jaar. Dit wegens de huidige reisbeperkingen. Maar het toont aan dat de reisintentie van de Belg meer aanwezig is dan ooit. “Om in te spelen op de twijfel rond de reisrestricties, bieden wij vanaf nu gratis annulering aan tot 31 dagen voor vertrek. Als reisorganisatie is het belangrijk om je nu flexibel op te stellen”, vult Thibault Van Look aan.
Luxueuzere vakantiewoningen
In vergelijking met andere jaren kiest de Belg momenteel voor woningen uit een hogere prijscategorie. De boekingswaarde ligt zo’n 33.4 % hoger. “In de meeste gevallen wordt er extra geld uitgegeven aan een zwembad, maar ook andere luxefaciliteiten als sauna, jacuzzi en airco zijn in trek. De Belg wilt dus duidelijk voor extra luxe betalen in 2021”, vertelt Thibault Van Look.
België in top 5 zoekopdrachten
Voor het eerst sluipt België op de website van Interhome binnen in de top 5 van meest gezochte bestemmingen. En dat is, meteen met een 4e plaats, toch vrij opmerkelijk. Dit omdat de positieve berichten rond de vaccins toch laten vermoeden dat we komende zomer naar de normaliteit teruggaan. “Blijkbaar hebben mensen het afgelopen jaar ons eigen land leren waarderen als vakantiebestemming en gemerkt dat je ook dichtbij huis een topvakantie kunt beleven”, besluit Van Look. De top drie van de populairste vakantiebestemmingen blijft uit Frankrijk, Spanje en Italië bestaan.
Het nieuwe jaar beginnen we traditioneel met het maken van fitness voornemens. Laat ons van 2021 het jaar maken waarin we dit goede voornemen ook effectief waarmaken. De allerlaatste keer starten met sporten. Who's in? Met Anita active kun je dit in stijl en in alle comfort doen. De superlichte leggings en effectieve sportbeha's helpen je op weg.
Massage tijdens het sporten
De tights van Anita active motiveren niet alleen door de leuke designs, ze helpen je ook betere sportprestaties neer te zetten. De massage sport tights zijn leggings met aan de binnenkant driedimensionale noppen die je benen masseren tijdens het sporten. Gevolg? Een optimale bloeddoorstroming in je benen en minder spierpijn na het sporten. Beschikbaar in een funky python- en panterprintje.
Daarnaast heb je ook de Anita active de fitness tights, gemaakt uit luchtig flexibel materiaal om je te helpen het beste halen uit je workout te halen. Ga voor simpel zwart, een funky kleurtje of een modieuze print.
Ondersteuning voor iedereen
De air control Deltapad beha is één van de pronkstukken van Anita active. De schuimschalen zorgen voor optimaal comfort en ondersteuning, ook voor grote maten (A tem G cup). Daarnaast beschikt de beha ook over 'Anita sweat management technology': technologie die ervoor zorgt dat je borsten en huid kunnen ademen tijdens het sporten.
Voor high-impact workouts
De Momentum sportbeha is de ideale sportbeha's voor high-impact workouts. Naadloos voorgevormde cups geven perfecte ondersteuning voor A tem H cups. De mooie metaalglans van het materiaal laat je stralen vergroot jouw motivatie. De Electric Pink uitvoering is de perfecte combinatie van sport en glamour.
Van subtiel, zachtgetint of monochroom naar excentriek met weelderige dessins of kleurrijke patronen. Wat je ook kiest voor je interieur, je hangt graag luxueuze muurbekleding op de muren. Maar er is meer. Arte kiest dit jaar voor nieuwe en creatieve manieren om je interieur rijkelijk aan te kleden. Want met muurbekleding kan je de kleinste details en zelfs je spullen van een persoonlijke finishing touch voorzien.
Ingekaderd staat netjes : Met een kader errond zet je jouw creatieve geest en smaak voor verfijnde en luxueuze muurbekleding in de verf. Iedere Arte-muurbekleding heeft een eigen weelderig, zacht of subtiel dessin, patroon of structuur die met dit extra accent tot zijn recht komt in jouw interieur.
Achter de kast plakken : Door een open kast op de achterste wand van een patroon of andere tint te voorzien, geef je je kast een heel andere touch en creëer je meteen een nieuwe vibe en beleving voor de kast én de ruimte.
Experimenteer : Arte gaat geen enkele uitdaging uit de weg wat aparte kleurenkeuzes en -combinaties betreft. Durf je het aan om te experimenteren met de huidige kleuren van je interieur?
Schoonheid zit vanbinnen : Net als bij mensen kan de binnenkant aangenaam verrassen. Met een klein stukje muurbekleding geef je de binnenkant van bijvoorbeeld lades een heel andere zicht en fleur je ze volledig op!
Durf te mixen : Muurbekleding met een sterke eigen identiteit combineren met een compleet ander patroon of kleur hoeft niet schreeuwerig te zijn. Met een creatieve geest zoals die van jou kan je de gekozen kleuren – of in een zachte variant – laten terugkeren in je meubilair, zoals kussens of een deken.
Geef spullen je eigen touch: Arte bewijst meer dan wie dan ook dat muurbekleding niet altijd een muur moet bekleden. Want zelfs meubels of accessoires kan je verfraaien met een – soms zelfs maar klein – stukje behang. De sterke kwaliteit van de Arte-collecties kan zonder slag of stoot op een salontafel bijvoorbeeld gebruikt worden.
Dé mannencollectie die een goed humeur uitstraalt en spontaan zorgt voor energie en voor peps!
De levendige pastelkleuren zijn tijdens de zomermaanden een vaste waarde... Maar waarom zouden die alleen bij de vrouwenmode te zien zijn? Het Franse merk Eden Park toont lef en stelt heel wat stukken voor in de mannencollectie met pastelkleuren. Shorts, zwembroeken, sweaters, petten... rustig aan heren, niet vechten! Er is voldoende voor iedereen en voor alle smaken. Eden Park geeft redenen genoeg om als man de inhoud van de kledingkast eens te vernieuwen.
Eden Park
De geschiedenis van het merk gaat terug tot in 1987 toen Franck Mesnel en Eric Blanc, twee internationaal bekende rugbyspelers en lid van één van de meest prestigieuze clubs ter wereld – Racing Club de France – beslissen om een hoogwaardig kledingmerk op te richten.
Ze laten hun creatieve geest en talent los op een merk met een uitzonderlijk en authentiek verhaal. Franck Mesnel en Eric Blanc hebben veel oog voor paradoxen en voor details en ontwikkelen een heuse Eden Park stijl met als rode draad de rugbysport die in alle stukken op de één of de andere manier verschijnt.
After many months of pandemic working from home, there’s a collective move to loose-fitting, generous silhouettes — whether it’s wide-leg trousers or an oversized blazer or shirt. The prevailing fashion trend is easy to wear, but still looks as though you made just enough effort to do your day-to-day business during these strange days and nights.
The new suits are roomy and flowy, with tailored collars that contrast wide legs. The boyfriend shirt is one of the most classic pieces in any wardrobe, but for SS21 the mannish button-up gets a feminine spin making it an ideal layering piece. Blazers are oversized, layered on a monochrome silhouette for a more sophisticated look. Whether it is the daily video call or the occasional weekend errand, we all could use clothing that makes us feel a distinct sense of ease and comfort.
Recycleerbaar, trendy, vegan - met de zoete geur van melk en honing
Met een paar Freedom Moses slippers haal je de zomer in huis. De funky prints en kleurtjes stralen pure fun uit. Vind je het nog wat fris voor blote voeten? Combineer de sandalen met een leuk sokje, et voilà, je hebt de ideale home office slipper en lenteschoen.
Duurzame lentekriebels
De sandalen zijn verkrijgbaar in oneindig veel kleuren en hippe prints, perfect om extra kleur te brengen in jouw home office. Daarbovenop zijn de Freedom Moses-slides vegan, recycleerbaar, en vervaardigd op een duurzame manier. In elk paar wordt lucht in de zool geïnjecteerd. Gevolg? De slippers voelen licht aan, alsof je op wolkjes wandelt. Als kers op de taart heeft elke paar de zoete geur van melk en honing. Voel je de lentekriebels al?
AR museum Sacra Infermeria in Valletta lanceert interactief spel om het eiland van de builenpest te bevrijden.
Momenteel is de wereld in de ban van de COVID-19 pandemie, maar dit is niet de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid dat we ons in moeilijke tijden bevinden. In december 1675 trof de Builenpest de kusten van Malta. De ziekte werd aan land gebracht via een scheepslading van een schip afkomstig uit Tripoli. Het schip meerde aan in de hoofdstad Valletta, destijds al een druk bewoonde plaats wat ervoor zorgde dat de verspreiding van de bacterie als een lopend vuurtje ging. Deze uitbraak wordt gezien als de dodelijkste pestuitbraak van Malta. In een jaar tijd kostte het het leven aan 11.000 mensen, wat neerkomt op meer dan 16% van de bevolking in die tijd. Om de verspreiding in te dammen werden alle verdachte gevallen onmiddellijk afgezonderd. De lokale artsen werkten dag en nacht in de apotheek van de Sacra Infermeria, in een poging een tegengif te vinden om deze nachtmerrie voor altijd te beëindigen.
Dit is de achtergrond van het Scavenger Hunt Game. En interactief Augmented Reality spel dat je vanaf nu in het museum van de Sacra Infermeria in Valletta kan spelen. Door middel van een applicatie op je smartphone reis je terug in de tijd en kan je de artsen helpen bij het vinden van alle ingrediënten die nodig zijn om de remedie tegen de plaag te maken. In totaal moeten er zes ingrediënten verzameld worden die zich ergens in het historische gebouw bevinden. Sommige van de ingrediënten zijn zeer zeldzaam en dus moeilijk om te vinden, maar alle ingrediënten moéten worden verzameld anders werkt het tegengif niet ! Je kan het spel als een team spelen, je kan elkaar uitdagen en om het eerst alle ingrediënten vinden, je kan meedoen aan een doorlopend spel of gewoon je eigen nieuw spel starten. Eén ding is zeker, het is een leuke ervaring voor iedereen, vooral voor gezinnen en kinderen. Een spannende leerervaring, waarbij geschiedenis en techniek worden gecombineerd en waarbij kinderen meer te weten komen over wat een epidemie juist is en hoe het behandeld wordt. https://mcc.com.mt/ar-museum/
Malta, officieel Republiek Malta, ligt in de Middellandse Zee. De Maltese eilandengroep bestaat uit de eilanden Malta, Gozo, Comino en enkele onbewoonde eilandjes. Het is een bijzonder stukje Europa, er wordt links gereden en Maltees en Engels zijn de officiële talen. Je vindt er een mix van culturen, een indrukwekkend erfgoed, prachtige azuurblauwe baaien en de zonnigste hoofdstad van Europa. Vanuit België zijn er dagelijkse vluchten en na 2,5 uur vliegen ben je er al. www.visitmalta.com
Wandelen was nog nooit zo populair. En ook in huis werd er nooit eerder zoveel gesport. Een goede uitrusting en de juiste attributen zijn dan ook belangrijk. Zoals de My Only Bottle van SodaStream bijvoorbeeld. Dat is de eerste herbruikbare fles voor on-the-go waarmee je bruiswater kan maken. De handige My Only Bottle is verkrijgbaar in verschillende kleuren en ook met een speciale sportdop.
Voldoende water drinken tijdens het wandelen en (indoor) sporten is belangrijk. Elke keer een wegwerpflesje gebruiken is een no-go anno 2021. Daarom heeft SodaStream een herbruikbare fles met een handige draagkoord. Zo kan je de fles overal mee naartoe nemen. My Only Bottle past op een SodaStream-bruiswatertoestel, is superlicht en vaatwasbestendig. De halveliterfles voor onderweg heeft een fashionable design en een mooie metalen dop, en is beschikbaar in drie trendy kleuren: Icy Blue, Pink Blush en Black Noir. De sportversie – in Bright Turquoise – is door de aangepaste dop ook makkelijk te gebruiken tijdens je wandeling of sportsessie. Dankzij één herbruikbare My Only Bottle kunnen duizenden plastic wegwerpflessen bespaard worden.
De SodaStream My Only Bottle heeft een verkoopprijs van € 9,99.
Aangezien samenkomen met grote groepen door de coronamaatregelen van verschillende overheden niet toegelaten is, bleven de grotere vakantiewoningen van het Nederlandse Beaujean Vacances grotendeels leeg staan. Het familiebedrijf, met bijzondere woningen in Zuid-Limburg, Voeren en de Euregio, bleef echter niet bij de pakken zitten en zorgde ervoor dat de grotere woningen voor kleinere gezelschappen konden worden opengesteld. Zo werden er XS-varianten van de woningen voorzien met een lager aantal maximale gasten en een aangepaste prijs. Op die manier stemt Beaujean Vacances haar aanbod af op de geldende maatregelen en kunnen gasten genieten van wat extra luxe en meer ruimte. De aanpassing zorgde ook voor een opmerkelijke stijging in de boekingen.
Van XL- naar XS-woningen : Beaujean Vacances past haar ruime aanbod aan vakantiewoningen voor grote groepen aan op basis van de geldende maatregelen. Door XS-varianten te lanceren, worden grote vakantiewoningen voor meer dan 12 personen nu opengesteld voor kleinere groepen. Op de website zijn de woningen te herkennen aan de toevoeging “XS”. Verder is de prijs voor elke XS-variant aangepast aan het lagere, maximale aantal gasten om zo in verhouding te blijven met andere woningen met een gelijkaardige capaciteit. Hoewel sommige kamers of verdiepingen zijn afgesloten, zorgen de XS-verblijven ervoor dat de gasten kunnen genieten van een bijzonder ruime vakantiewoning voor een kleiner gezelschap.
Opvallende stijging boekingen : Sinds december stijgt ook het aantal boekingen van vakantiewoningen opvallend. Zo noteerde Beaujean Vacances voor de maand december een stijging van maar liefst 110% ten opzichte van het jaar voordien. Ook in 2021 lijkt deze trend zich voort te zetten. Het jaar startte voor Beaujean Vacances met de beste openingsweek ooit. De aanpassing van de XS-woningen zorgde er bovendien voor dat ook grotere woningen nu volop geboekt worden door kleinere gezelschappen.
Gepersonaliseerde self-service : Verder lanceerde Beaujean Vacances een snelle self-service waarmee reizigers zelf alle nodige informatie kunnen terugvinden over hun boeking. “De aankondiging van nieuwe maatregelen zorgde er telkens voor dat gasten massaal contact opnamen met onze klantendienst,” zegt Daphne Beaujean, Co-owner bij Beaujean Vacances. “Om onze gasten sneller te kunnen helpen, hebben we een systeem ontwikkeld dat kort op de bal kan spelen bij nieuwe wijzigingen. Gasten kunnen inloggen op de website en krijgen bij de self-service meteen de geldende regels te zien voor hun specifieke boeking. Daarbij wordt onder meer rekening gehouden met de locatie en de samenstelling van het reisgezelschap.”
2020 was het ultieme wandeljaar en ook 2021 is goed op weg om die trend verder te zetten. Zoektermen als ‘wandelen’ en ‘Ardennen’ zijn nooit eerder zo populair geweest. We kiezen met zijn allen voor vakanties in de natuur en wandelen op vrije momenten dat het een lust is. Daar speelde het Oostenrijkse SWAROVSKI OPTIK graag op in door hun populaire verrekijker, de CL Pocket, een compleet nieuwe look te geven.
Een nieuw elan.
Een omzetstijging van maar liefst 39,8% voor de Benelux, dat verklappen de verkoopcijfers van SWAROVSKI OPTIK voor de verkoop van verrekijkers in 2020 t.o.v. 2019. Wie in 2021 zijn of haar wandelingen een nieuw elan wil geven, kan nu kiezen voor het ideale instapmodel, de CL Pocket. Deze kijker is dé perfecte metgezel voor alle outdoorliefhebbers: een inklapbare compacte verrekijker met een voortreffelijke optische kwaliteit en een maximaal kijkcomfort. Bovendien ligt de kijker perfect in de hand en gaat hij generaties lang mee.
De natuur in je zak
Met een gewicht van slechts 350 g en een lengte van 110 mm past de CL Pocket gemakkelijk in een kleine tas of jaszak. De nieuwe CL Pocket biedt dan ook een keur aan toepassingsmogelijkheden – of je nu een rustige wandeling maakt, of kiest voor een stevige tocht in de bergen of een avontuurlijke reis. De hoogwaardige precisieoptiek garandeert dat je zonder dat je ogen vermoeid raken op een ontspannen manier dieren in het wild kunt observeren, terwijl je toch elk detail kunt zien.
Maximaal kijkcomfort
Het intelligente, ergonomische ontwerp en de handzame beschermende behuizing van de CL Pocket garanderen maximaal kijkcomfort. De kijker heeft een bijzonder groot gezichtsveld en is volledig geschikt voor brildragers. De voortreffelijke randscherpte en hoge transmissie zorgen voor contrastrijke, scherpe, kleurechte beelden die je niet snel zult vergeten. Het moderne ontwerp in twee kleurstellingen, groen en antraciet, kan worden gecombineerd met verschillende toebehorensets voor specifieke behoeften.
Gemaakt voor het buitenleven
Het robuuste ontwerp met verbeterde dubbele brug en stevige aluminiumbehuizing beschermt de fijn afgestelde optiek, terwijl de inertgasvulling voorkomt dat water en stof de kijker binnendringen. Deze ontwerpkenmerken, gecombineerd met de juiste zorg, maken van de CL Pocket een extreem robuust en duurzaam product.
Op een duurzame manier beschermen waar je om geeft
De nieuwe CSO cleaning set optics is ideaal voor een zachte, maar grondige reiniging van alle optische lenzen en verkrijgbaar als uitbreiding voor de nieuwe CL Pocket. De set bestaat uit lensreinigingsvloeistof, een reinigingsborsteltje, een blaasbalg en twee microvezeldoekjes, verpakt in een handig etui. De microvezeldoekjes en het etui kunnen op 40° in de wasmachine worden gewassen. In plaats van plastic is er zo veel mogelijk gebruik gemaakt van duurzame materialen zoals bamboe en glas.
CL Pocket met standaard toebehoren en adviesprijs
De CL Pocket is verkrijgbaar met een vergroting van 8x25 of 10x25. De kijker wordt geleverd met een field bag, draagriem, microvezeldoekje en oculairbeschermkap. De adviesprijs begint bij 780 euro.
De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik.
Digitaal aanbod voor de 11de editie van Toast Literair
Davidsfonds brengt literatuurliefhebbers online samen
22/01 IN HEEL VLAANDEREN EN BRUSSEL - Met Toast Literair, de grootste literaire brunch in Vlaanderen en Brussel, zet Davidsfonds al 10 jaar lang literatuur in de kijker. Tijdens het weekend van 23 en 24 januari vindt de 11de editie van dit literaire feest plaats. Op momenten dat het onmogelijk lijkt, zet Davidsfonds alles in het werk om mensen ook dit jaar samen te brengen rond verhalen, gedichten en schrijvers. Een digitale toost op 22 januari, verschillende online activiteiten én auteursfilmpjes zorgen ervoor dat het feest in coronatijden kan doorgaan.
Digitale toost op 22 januari
Nog voor het weekend van Toast Literair aanvangt, start Davidsfonds het literaire feest met een digitale toost. Vrijdag 22 januari om 19.30 uur nodigt Davidsfonds iedereen uit om samen digitaal te klinken op schrijvers, gedichten en boeken. Meer dan ooit zorgen zij in deze moeilijke tijden voor troost, afleiding en verrijking. 200 literatuurliefhebbers schreven zich intussen in om het glas te heffen. Nationaal voorzitter Peter De Wilde en algemeen directeur Kris Opdedrynck brengen een toost uit vanuit het Davidsfonds Secretariaat. Daarnaast zal Toon Horsten, uitgever bij Standaard Uitgeverij, vertellen over nieuwe boekprojecten. Afsluiten doen ze met literatuur. Davidsfonds vrijwilligers Mia Callier en Willy Van Boxstael van Davidsfonds Aalst brengen een uitzonderlijk stukje tekst.
Lokaal gaat ook digitaal
Als alternatief voor de gezamenlijke literaire brunch of lezing in de bibliotheek, organiseren verschillende lokale Davidsfonds afdelingen een online activiteit.
• Davidsfonds Schoten en Sint-Job nodigen je bijvoorbeeld uit voor een online lezing met schrijver Koen Peeters over zijn roman Kamer in Oostende.
• Davidsfonds Desselgem organiseert een digitaal salon met als gasten Mark Eerdekens, muziekfenomeen Nele Bovendeerd, lerares Woord Arlette Venken, leesgroepbegeleider Petra Van Gansen en auteur Jan Steegmans.
• Davidsfonds Denderleeuw trekt de kaart van de poëzie met Nera Redant, begeleid door Tom Van Impe aan de piano.
• Davidsfonds Brasschaat organiseert dan weer een webinar met Nadia Nsayi. Zij vertelt over haar boek Dochter van de dekolonisatie.
• De focus op de brunch ligt dan weer bij Davidsfonds Putte-Beerzel-Grasheide-Peulis. Naast een goed gevulde ontbijtmand voorzien zij namelijk een lezing over smakelijke weetjes.
Ontdek meer over deze activiteiten via www.toastliterair.be.
Auteurs en liefhebbers delen hun schatten
Voor cultuurliefhebbers die liever zelf bepalen op welk moment van het weekend ze literatuur beleven, is er het hele weekend een platform met auteursfilmpjes beschikbaar. Dimitri Leue laat je mee snuisteren in zijn boekenkast, Wim Helsen leest een gedicht voor, Stefan Hertmans vertelt over zijn boek De opgang en Jeroen Olyslaegers licht zijn nieuwste boek Wildevrouw toe. En er zijn nog meer filmpjes te ontdekken. De filmpjes zijn beschikbaar vanaf vrijdagnamiddag 22 januari via https://vimeo.com/showcase/toastliterair.
Ook dit jaar wordt Toast Literair dus ongetwijfeld opnieuw een volwaardig feest voor lezers.
Al een jaar lang fleurt ze de uiterst originele tuin van Jean Paul Gaultier op. Het is La Belle die Le Beau in allerlei moeilijkheden brengt...
Het was al warm in deze tuin, maar nu wordt het nog heter! In de tuin der zonden mogen alleen de meest vrolijke zondaars vertoeven.
Vanavond is de nacht zo heet dat de vruchten en bloemen ervan bloeien. En vanavond is gulzigheid geen zonde meer: je mag zoveel happen nemen van de appel als je zelf wilt.
Het is mysterieus, onweerstaanbaar en overvloedig. Welkom in de tuin der vrijheden, waar je de verleiding niet kan weerstaan. Wat wil je nog meer?!
EEN GEUR ZO SMAKELIJK.
Alsof je, bij de gratie van een sappig akkoord, de dorst naar sensualiteit in de wereld zou kunnen lessen.
Vanille, peer, amandel... je zou ervan willen proeven!
En met Belladonna en muskus, voor een betoverende kracht... we bezwijken ervoor!
En toe, wat bergamot, geroosterde tonkaboon en jasmijn...
Verlangen zoals het willen nippen van een Grand Cru wijn.
Geef toe aan de verleiding! Geef toe aan La Belle Le Parfum, een Oriëntaals Gourmand Eau de Parfum Intense.
DE VERPAKKING ALS BRON.
Zo groen als een oase in een exotische tuin. Dit is de lagune waar we van drinken om de dorst te lessen.
Je ziet ze op 100m afstand en loopt ernaartoe, aangetrokken door een paar zonnestralen die het goud van deze wonderbaarlijke verpakking doen glanzen.
DE FLACON ALS SENSATIE.
De buste van La Belle straalt karakter uit (ook al verliest ze haar hoofd zo graag!). Het is tenslotte Jean Paul Gaultier.
Ze is roze en rood en ademt een sensualiteit, met een gouden rozenketting rond de hals.
DE VERLEIDENDE PARFUMEURS.
Wanneer Quentin Bisch en Sonia Constant een parfum beschrijven, raak je meteen gefascineerd. Door onder andere de ogen die twinkelen bij de gedachte aan de vreugde die vrouwen met deze Oriëntaalse Gourmand geur zullen hebben. Het zijn twee charmante verleiders, ze creëerde het perfecte verslavende en sensuele parfum in de tuin van Jean Paul Gaultier!
Jean Paul Gaultier La Belle Le Parfum is vanaf 20 januari 2021 beschikbaar bij de bekende Jean Paul Gaultier verkooppunten.
Adviesverkoopprijs: La Belle Le Parfum Eau de Parfum Intense 100 ml € 122,60 - La Belle Le Parfum Eau de Parfum Intense 50 ml € 90,60 - La Belle Le Parfum Eau de Parfum Intense 30 ml € 66,20
WALIBI ZOEKT NEDERLANDSKUNDIGE MEDEWERKERS VIA DIGITALE JOB DAYS
Het is nog even wachten op groen licht van het Overlegcomité voor de opening van pretparken. Toch wordt in Walibi Belgium alles in gereedheid gebracht voor het nieuwe seizoen. Het park gaat op zoek naar 600 - bij voorkeur - Nederlandskundige medewerkers via een digitale aanwervingscampagne.
Walibi Belgium en Aqualibi zijn op zoek naar 250 seizoensmedewerkers en 350 studenten om het team te versterken. De nieuwe themagebieden en attracties lokken een divers familiaal publiek, waaronder heel wat bezoekers uit Vlaanderen. Om dit groeiend publiek te verwelkomen, zoekt het park medewerkers die het Nederlands machtig zijn. Als meertalige medewerker kan je aan de slag aan het onthaal en de kassa’s, bij attracties en restaurants, of in de shops.
“In Walibi kom je terecht in een dynamische en unieke werkomgeving met veel afwisseling. Je maakt ook deel uit van een hecht en divers team. Kandidaten die zich willen inzetten om onze bezoekers een onvergetelijke dag te laten beleven, verwelkomen we heel graag tijdens de digitale jobdagen.” Antoine Stasse, HR Manager Walibi Belgium
Door de huidige veiligheidsmaatregelen gaat Walibi op zoek naar zijn nieuw team via een digitale aanwervingscampagne. Het park heeft op dat vlak een voorsprong: sinds enkele jaren wordt de klassieke cv ingeruild voor korte presentatievideo’s. Aan de hand van vragen leggen de kandidaten uit waarom ze de geknipte persoon zijn voor de job. Geïnteresseerden kunnen zich tot en met 28 februari inschrijven via het het digitaal platform.
Nadien worden geselecteerde kandidaten uitgenodigd voor de digitale Job Days. Tijdens deze digitale sessies worden allerlei vragen door de recruiters beantwoord. Ten slotte, kandidaten die ons in hun presentatievideo hebben overtuigd, worden ook uitgenodigd voor een individueel sollicitatiegesprek, dat in het park zal plaatsvinden van 1 februari tot begin maart.
Op www.walibi.be (“jobs”) kunnen geïnteresseerden alle vacatures terugvinden.
“Gij zult een coronaproof restaurantervaring op sterrenniveau beleven.” Pastorale, het tweesterrenrestaurant van chef Bart De Pooter, opende opnieuw de deuren na een sluiting van twaalf weken wegens het coronavirus. Om zijn gasten dezelfde uitzonderlijke ervaring te kunnen bieden mét respect voor de hygiëne- en social distancing maatregelen, innoveert hij met een ozongenerator in de vestiaire die de lucht desinfecteert en onder meer bacteriën en virussen bestrijdt. In combinatie met transparante mondmaskers, een persoonlijke menukaart per klant en de nodige liters alcoholgel - gegoten in 10 coronageboden - gaan de chef en zijn team voor een coronaproof restaurantervaring op sterrenniveau.
Virus- en bacterievrije vestiaire
“Als chefs worden we wel vaker uitgedaagd, maar vandaag de dag op een manier die ongewone proporties aanneemt. Duizend en één vragen spoken door m’n hoofd: Hoe zal de sommelier de wijnen presenteren? Wat met de tafelbereidingen? En zullen klanten nu hun eigen jas in de vestiaire moeten halen? Aspecten die voorheen de normaalste zaak van de wereld waren, zijn plots niet meer zo vanzelfsprekend en vragen een creatieve oplossing”, vertelt chef Bart De Pooter. En voor dat laatste heeft hij er alvast één gevonden: een ozongenerator in de vestiaire.
De klants jas aannemen in een post coronatijdperk is uit den boze. Daarom zullen klanten gevraagd worden eerst hun jas zelf aan een kapstok te hangen, waarna de jas wordt opgehangen in een vestiairekast met ozongenerator. Die ozongenerator zuigt de lucht in de vestiaire via de achterkant in. Binnen wordt de lucht eerst gefilterd met behulp van luchtfilters en een speciale UV-lamp, waarna de lucht langs ingebouwde keramische platen geleid wordt en de zuurstof door een elektrische ontlading in ozon wordt omgezet. Tot slot wordt de ozon via de voorkant van de generator verspreid in de vestiaire. Die desinfecteert de ruimte - en dus de klants jas - en bestrijdt onder meer virussen en bacteriën.
Transparante mondmaskers om interactie met klanten te waarborgen
“Dat de hygiëne- en social distancing maatregelen vanaf nu integraal deel zullen uitmaken van de restaurantervaring, behoeft geen betoog. Het is nu aan ons om ervoor te zorgen dat ze niet inboeten op die ervaring. Om onze klanten die uitzonderlijke service te kunnen blijven garanderen, hebben we tijdens de lockdown de tijd genomen om elk aspect van die service apart te bekijken en na te denken over hoe we die coronaproof kunnen maken. De interactie met onze klanten is daar een belangrijk onderdeel van. Daarom hebben we ervoor geopteerd ons personeel transparante mondmaskers te laten dragen, zodat de mimiek gewaarborgd wordt en dus ook de communicatie met onze klanten,” zegt Bart. Om die garantie op een veilige service nog meer te garanderen, werd al het personeel vooraf getest op corona én zal dit minstens maandelijks herhaald worden.
De 10 coronageboden
Niet alleen het personeel, maar ook de klanten moeten zich aan een aantal regels houden. Die heeft Bart verwerkt in wat hij de 10 coronageboden van Pastorale noemt. Een knipoog naar de geschiedenis van de pastorijwoning waarin het restaurant is gevestigd.
1. Gij zult geen parkeerstress hebben - gratis parkeergelegenheid naast de deur, op straat en op het Brooikensplein. 2. Gij zult hartelijk welkom geheten worden - deuren staan letterlijk en figuurlijk voor u open. 3. Gij zult alcoholgel smeren - bij aanvang, tijdens de maaltijd en na elke sanitaire stop. 4. Gij zult het Belgische weer niet vrezen - uw jas kan u zorgvuldig en veilig ophangen. - 5. Gij zult plaatsnemen op grondig ontsmette tafels en stoelen - voor en na elke service. - 6. Gij zult een persoonlijke menukaart krijgen - meenemen naar huis als souvenir is toegestaan. - 7. Gij zult uw favoriete wijn uitkiezen op een digitale menukaart - voor gebruik grondig ontsmet. - 8.Gij zult niet zonder servetten zitten - u krijgt tweemaal een nieuw exemplaar. - 9. Gij zult gebruikmaken van een ontsmette sanitaire ruimte - elk halfuur ontsmet. - 10. Gij zult bij voorkeur met de kaart betalen - cash blijft mogelijk.
Bart De Pooter en restaurant Pastorale**
Een creatieve duizendpoot en haast bezeten door de eindeloze mogelijkheden van de gastronomie: Zo omschrijf je Bart De Pooter het best. Als 23e jarige stampte hij een dertigtal jaar geleden restaurant Pastorale in Reet eigenhandig uit de grond, een plek waar fine dining, de natuur en kunst moeiteloos in elkaar overvloeien. Alsof een sterrenzaak nog niet voldoende was om zijn ondernemershonger te stillen, stortte Bart zich door de jaren heen nog op verschillende andere projecten. Het bedrijfsrestaurant POSTUUR, zijn import- en exportbedrijf in kwaliteitsvlees Clara Bella of zo maar even 300 000 mensen te eten geven op Tomorrowland? You name it, Bart did it. Het horecabloed hebben ook zijn beide dochters geërfd. Vandaag de dag ondersteunen zij mee Pastorale en tal van zijn andere initiatieven.
De transformatie van restaurant Orange naar Bistro R ligt ondertussen reeds enkele jaren achter ons en de nieuwe formule die gewezen sterrenchef Roland Debuyst samen met zijn echtgenote Aysa introduceerde, betekende een schot in de roos.
Roland Debuyst zette zelf de toon voor deze nieuwe formule : ‘we gaan voor eenvoud’. Dat wil niet zeggen ‘minderwaardigheid’, integendeel! De eenvoud is al zichtbaar in de eetzaal: Die is nog even ruim, maar er staan minder tafels en er is nu een loungehoek met heerlijk uitnodigende zetels waar een vijftiental mensen het zich gezellig kunnen maken met een glaasje wijn en wat zalige fingerfood (denk aan eendenrillette, mousse van bloedworst met piment d’Espelette en andere hapjes).
Ook de keuken werd vereenvoudigd. Door kosten in de keuken te besparen (de soberdere bereidingsprocessen vereisen minder personeel) is er meer budget vrij om verse kwaliteitsingrediënten aan het menu toe te voegen. Heerlijk Belgische producten, maar ook zoveel meer. Rundsbavette met boter en witlofplantjes, Kuregemse ‘Champignons de Bruxelles’, deskundig bereide segrijnslakjes (niet verdronken in lookboter), gekonfijte varkenswangetjes en andere kostelijke gerechten met mooie stukken vlees van bij Pierre Lesage krijgen de hoofdrol in dit zwart-geel-rode verhaal met een open blik naar culinair Europa. Er is ook heel wat lekkers uit de zee op de kaart te vinden: grijze garnaaltjes, tongschar, heek en griet vervolledigen het vismenu. Dat is allemaal te vinden op de ingeperkte kaart. Verder kunnen gasten ook kiezen voor een knap driegangenmenu ‘influence’ aan 42.90€, in all-in formule 63.90€. Er is eveneens een 2-gangenlunch beschikbaar aan 26.6E, wijn 10€ en een 4-gangenkreeftenmenu aan 59.90€.
Dit alles in een modern, speels maar bijzonder sfeervol en gezellig kader. In de zaal of op het terras is nu plaats voor een zestigtal gasten die kunnen genieten van de nieuwe kaart of van het aanbod in de bar: Belgische bieren, whisky’s en gins en de wijnkaart die van Orange werd overgenomen. Die klinkende naam maakt nu plaats voor Bistro R! Meer dan ooit is Bistro R het nest waar Roland zijn creativiteit en inventiviteit kan ontwikkelen, zachtjes laat opborrelen, rustig marineert en ze laat openspatten in succulente, evenwichtige tongstrelende topcreaties. Kortom Bistro R met de R van Roland, renovatie, ronduit heerlijk tafelen: reden genoeg om terug te komen!
Roland dirigeert ondertussen figuurlijk van op een afstand. Hij runt immers ook Kasteel Mariadal in Zaventem, Alfonsburger in Zaventem en Dilbeek naast zijn consultantactiviteit in het Vlaams Parlement. Bistro R kreeg zopas een nieuwe chef, nl Olivia Junger-Villon. Afgestudeerd aan de Bonneveine hotelschool in Marseille was ze in enkele Franse restaurants actief vooraleer ze naar België afzakte. Met veel respect voor de natuurlijke ingrediënten brengt ze in Bistro R ook een vleugje mediterrane charme en zon en krijgt ze de kans om de jeugdige invloeden van de Franse keuken volop te etaleren. Facetten die bij onze proeverij alleszins kwamen bovendrijven.
Wij genoten als voorgerecht van een tartaar van tonijn en gebakken ganzenlever als voorgerecht en een mini tarte tatin en een americain à la minute als hoofdgerechten. De tartaar van tonijn werd een leuke decoratieve presentatie met fijne paprikareepjes en een mayonaise van avocado, boordevol smaak. Ook onze ganzenlever met room met kaas, bloemkool couscous, gel van Porto, aardappelwafel en pens met truffel werd een uitgesproken delicatesse.
Even smaakvol en decoratief werd de mini tarte tatin van appelen met heerlijk gebakken ganzenlever en room van hazelnoot, terwijl de americain à la minute een leuke gemengde sla, cornichons, uitjes, tomaatreepjes en heerlijk krokant gebakken en goudgele frietjes meekreeg.
Bistro R – Leuvensesteenweg 614, 1930 Nossegem (Zaventem)
Telefoon: 02 – 757 05 59 http://www.bistro-r.be
Iedere middag geopend van 11.30 u (keuken open vanaf 12.00 u), iedere avond geopend vanaf 18.00 u (keuken open vanaf 18.30 u) tot 21.00 u, 22.00 u in het weekend. Gesloten op zaterdagmiddag, zondag en maandag.
Bistro R biedt ook een volledig ingerichte vergaderruimte voor 2 tot 20 personen, toegankelijk vanaf 8u30. Desgewenst is een aangepaste catering mogelijk.
Momenteel biedt Bistro R een aantrekkelijk afhaalkaart met bovendien een wekelijks wisselende menukaart.
In de Rocco Forte-hotels, waar het prestigieuze Hotel Amigo deel van uitmaakt, staan familiewaarden centraal. De hotels maken er een erezaak van om de allerkleinsten een aangenaam en onvergetelijk verblijf te bezorgen, met een waaier aan activiteiten en diensten voor alle leeftijden. Speciaal voor kinderen en hun volwassen begeleiders is het familieprogramma 'Families R Forte' ontwikkeld.
Ieder Rocco Forte-hotel heeft een eigen dierenfiguurtje waar kinderen gek op zijn als mascotte. In Hotel Amigo is dat René, de ondeugende babyeekhoorn. Hij heet de kinderen welkom bij hun aankomst in het hotel. De Belgische hoofdstad staat bekend als bakermat van de strip. René is dan ook geïnspireerd op een beroemde Belgische stripfiguur, en zijn naam verwijst naar de Belgische surrealistische schilder René Magritte.
Met de programma's RBabies, RKids en RTeens zorgt Hotel Amigo ervoor dat een verblijf voor kinderen puur genieten is.
RBABIES – 0 tot 3 jaar
Het programma RBabies is speciaal ontwikkeld voor baby's en kinderen tot drie jaar, en biedt alles om de kleinsten een prettig verblijf te bezorgen.
DIENSTEN: Kinderopvang 24/24 (op aanvraag): € 10-15 per uur, afhankelijk van het tijdstip (dag/nacht). Kosten verplaatsing/taxi voor rekening van de klant.
MAALTIJDENENSNACKS: Alle babyvoeding is gratis beschikbaar. Op aanvraag: babybordje, kinderstoel, slabbetje, flessenwarmer, sterilisator. 'Teddy Turndown Service': melk of vruchtensap en kleine gebakjes of fruit worden 's avonds bezorgd op de kamer.
IN DE KAMER: Kinderbedje, beddengoed, speelgoedbeertje. Op aanvraag: nachtlampje, speeltapijt.
IN DE BADKAMER: Babyverzorgingsproducten, badjas met kap, rubberen badeendjes. Op aanvraag: antislipmatje voor in het bad, babybadje, commode met luierkussen, verzachtende luiercrème, thermometer.
RKIDS – 4-12 jaar
RKids, het programma voor kinderen tussen vier en twaalf jaar, is zo leuk dat ze er de tablet en smartphone bij vergeten. 's Ochtends is er in het restaurant BoCConi speciaal voor kinderen een kleurig ontbijtbuffet met als thema de beroemde stripfiguur Kuifje.
DIENSTEN: Kinderopvang 24/24 (op aanvraag): € 10-15 per uur, afhankelijk van het tijdstip (dag/nacht). Kosten verplaatsing/taxi voor rekening van de klant.
ACTIVITEITEN IN DE STAD: Tips voor activiteiten in de stad samengesteld door het conciërge team. Op aanvraag kunnen activiteiten worden geboekt. Het conciërge team werkt ook activiteitenprogramma's op maat uit.
MAALTIJDENENSNACKS: 50% korting op alle maaltijden. Kindermenu's verkrijgbaar in het restaurant en als roomservice. Aparte ontbijthoek voor kinderen rond het thema 'Kuifje'. 'Teddy Turndown Service': melk of vruchtensap en kleine gebakjes of fruit worden 's avonds bezorgd op de kamer. Gratis snack bij aankomst.
IN DE KAMER: Beddengoed, linnenzak voor de kinderen, kleerhangers, speelgoedbeertje, welkomstboodschap. Op aanvraag: boeken, tijdschriften, films, games en spelconsoles, wifi, extra bed, kamers naast elkaar met tussendeur, speeltapijt.
IN DE BADKAMER: Verzorgingsproducten voor kinderen, pantoffels en badjas, rubberen badeendjes.
RTEENS – 13 tot 16 jaar
Met het programma RTeens, gericht op jongeren tussen dertien en zestien jaar, hebben ze iedere dag wel wat te twitteren! Wedden dat ze weg zullen zijn van de iPad-app voor de roomservice?
ACTIVITEITEN IN DE STAD: Tips voor activiteiten in de stad samengesteld door het conciërge team. Op aanvraag kunnen activiteiten worden geboekt. Het conciërge team werkt ook activiteitenprogramma's op maat uit.
MAALTIJDENENSNACKS: Kindermenu's verkrijgbaar in het restaurant of als roomservice. Welkomstgeschenken, zoals een alcoholvrije cocktail van het huis. Op aanvraag: iPad-app voor roomservicebestellingen
IN DE KAMER: Welkomstboodschap. Op aanvraag: boeken, tijdschriften, films, games en spelconsoles, wifi, extra bed
Ontdek Brussel met het hele gezin, dankzij de Family Packages van Hotel Amigo.
Family 2-room package : tot 50% korting op kamers met tussendeur of aangrenzende kamers voor twee kinderen (tot 16 jaar), ontbijt voor het hele gezin, babymaaltijden RBabies; 50% korting op maaltijden en drankjes voor RKids
Family Suite package : Ouders die een suite boeken, genieten de volgende voordelen: gratis een kamer met tussendeur of aangrenzende kamer voor twee kinderen (tot 16 jaar), check-in in de suite, strijkdienst voor één avondtenue op de avond van aankomst, toegang tot snelle wifi en films, ontbijt voor het hele gezin, babymaaltijden RBabies, 50% korting op maaltijden en drankjes voor RKids
RESERVATIES: Hotel Amigo: Rue de l’Amigo, 1000 Brussel T: +32 (0) 2 547 47 07 –
Rocco Forte Hotels is een groep van tien individuele hotels en resorts, opgericht door Sir Rocco Forte en zijn zus Olga Polizzi in 1996. De prachtige gebouwen op uitzonderlijke locaties maken van alle hotels, zowel de historische als de eigentijdse, een bezienswaardigheid. De hotels worden geleid door een familie met een horeca-ervaring die vier generaties teruggaat. Alle hotels bieden dezelfde uitzonderlijke service, zodat de gasten optimaal kunnen genieten van al het moois in de steden en de omliggende gebieden.
Rocco Forte Hotels omvat de volgende hotels: Hotel de Russie, Rome; Hotel Savoy, Firenze; Verdura Golf & Spa Resort, Sicilië; The Balmoral, Edinburgh; Brown's Hotel, Londen; The Charles Hotel, München; Villa Kennedy, Frankfurt; Hotel de Rome, Berlijn; Hotel Amigo, Brussel; Hotel Astoria, Sint-Petersburg. Volgende openingen: Djedda in 2016 en Shanghai in 2018.
Slovenen zijn van nature uit gepassioneerde koks. Honger brengt hen op fantastische ideeën en ze weten dat de weg naar het hart langs de maag loopt. Zij halen inspiratie uit een culinaire traditie en ze houden van lokale ingrediënten. Dat resulteert in heerlijke Sloveense gerechten, met een moderne touch en het resultaat van een pak eigen creativiteit.
Wie naar Slovenië reist, zal kennismaken met die fantastische keuken, in familierestaurants, dorpsherbergen waar zowel eten als drank van het eigen huis is, dat wil zeggen home made. Ontdek de smaken van Slovenië! Dat kan via Gostilna Slovenija, een groep van 40 restaurants die typische Sloveense gerechten aanbieden. De Sloveense specialiteiten worden doorgaans vergezeld van uitstekende Sloveense wijnen. Kortom, Slovenië is een topbestemming voor zij die houden van gastronomie en dus een land voor de lekkerbekken.
De smaken van Centraal Slovenië en de Gorenjska Regio
Een gastronomische reis door Slovenië kan best starten in Ljubljana. De hoofdstad werd in 2015 door het gourmetmagazine Fine Dining Lovers gerangschikt bij de top acht van wereldwijde culinaire bestemmingen. In Ljubljana kan je de restaurants met het label Okusi Ljubljana opzoeken. Daar vind je de typische gerechten zoals de heerlijke Vodnik salade. Van maart tot oktober is er telkens op vrijdag Open Keuken (Odprta kuhna), een markt in openlucht waar topchefs aan het kookfornuis staan. Een belangrijk gerecht van Centraal Slovenië is Trnič, ook wel ‘liefdes kaas’ genoemd omdat de herders die aan hun lief schonken. In de stad Bled moet je alleszins kremšnita proeven, een crème cake, en op het eiland in het meer van Bled kan je zien hoe het dessert potica, een gerolde cake, op 80 manieren wordt gevuld. Ook de stad Radovljca, op slechts 30 minuten van Ljubljana, is bekend om zijn regionale keuken die je kan proeven in talloze restaurants en tijdens het Flavours of Radol’ca Festival in de herfst.
De wijngebieden van Slovenië
Er zijn negen wijnregio’s en er wordt wijn van topkwaliteit geproduceerd, soorten van eigen bodem zoals zelen, vitovska, rebula, pinela en teran. De oudste wijnrank van de wereld, 400 jaar, groeit in Slovenië en je maakt er kennis mee langs de Ljubljana Wijnroute. Ook de wijnfestivals zijn een bezoek waard zoals het Old Vine Festival en de druivenoogst in Lendava, nog een evenement in het teken van de wijntraditie. In het ganse land, in alle wijnbieden, wordt in de herfst Saint Martin’s Day (Martinovo) gevierd. Het is de dag dat de most wijn wordt. Proeven van wijn kan perfect gecombineerd worden met proeven van prosciutto en daarvoor ga je naar de Kras regio voor het Festival van Teran en Prosciutto.
Land van bieren en vleesdelicatessen
De kranjska klobasa worsten zijn wereldberoemd en je kan ze best eten vergezeld van zuurkool of zure raap. Ook koud zijn ze lekker met een broodje en een glas bier. In Gorenjska is er tijdens de maand augustus het Kranjska klobasa Sausage Festival en in Laško, de stad met de langste biertraditie, wordt in juli het Beer & Flower Festival georganiseerd.
Een harmonie van zout en zoet
De geheimen van de bekende keukenchefs liggen in de kruiden. Een leven zonder zout kan men zich niet voorstellen en zeker niet in Slovenië waar zoveel zout wordt gewonnen. De zoutproductie is eeuwenoud en wil je er meer over weten dan ga je in april naar het Zoutpannen Feest in Piran. Deze stad is rijk geworden door de zoutwinning die vroeger handmatig gebeurde. De opvolgers van de zoutwinning traditie maken nu originele producten en souvenirs zoals chocolade met een vleugje zout. Nog meer zoetigheid kan je proeven in Radovljica tijdens het Chocolade Festival.
Fruit in overvloed
Slovenië is dankzij het goede klimaat een grote fruitproducent. In de Brda heuvels groeien meer dan 50 soorten kersen en daar wordt jaarlijks het Kersen Festival georganiseerd. Door het kersenlandschap lopen enkele ‘Cherry Blossom wandelroutes’. In de herfst worden in West-Slovenië massaal druiven en persimmons geoogst. In november kan je in Stunjan het Persimmon Festival bijwonen en genieten van talloze culinaire delicatessen. Wie van olijven houdt reist naar Izola waar je de olijfolie kan proeven en kopen en waar in de lente het Fish, Olive Tree & Wine Festival plaatsvindt.
puur en onversneden dankzij waterbehandelingsspecialist BWT
Het Anker in Mechelen is al sinds de 15de eeuw actief als brouwerij. Onder leiding van Charles Leclef verwierf de brouwerij internationale bekendheid, exporteert ze naar meer dan 30 landen en worden de bieren van Het Anker – GC Cuvée van de Keizer, Lucifer, Maneblusser, maar vooral Gouden Carolus – wereldwijd gelauwerd. Ook de Gouden Carolus Single Malt, de whisky die Charles Leclef sinds 2010 in De Molenberg stookt, lijkt een even succesvolle toekomst tegemoet te gaan. Dat succes is in de eerste plaats te danken aan de bedrijfsstrategie van Het Anker, al draagt waterbehandelingsspecialist BWT (Best Water Technology) er ontegensprekelijk ook een steentje toe bij. Tijdens het brouw-, stook- en bottelproces worden immers verschillende types toestellen van BWT ingeschakeld om zowel het bier als de whisky van Het Anker zo puur en zo smaakvol mogelijk te produceren.
Van brouwen tot stoken: Op de Mechelse site waar Het Anker momenteel gelegen is, stond in de 15de eeuw een ‘Krankenhuis’. Begijntjes brouwden er bier voor de zieken - meteen het startschot voor een heuse traditie in bierbrouwen. Momenteel staat Charles Leclef er als vijfde generatie brouwerij-eigenaar aan het roer. Sinds 1991 kiemde hij een langetermijnfilosofie uit om van Het Anker niet enkel een puur economische productie-eenheid te maken, maar een publiek-toegankelijk totaalverhaal te brengen met tal van extra activiteiten. Zo opende hij eind jaren ’90 een 3-sterrenhotel binnen de muren van de brouwerij, begon hij in 2010 rondleidingen op de site van Het Anker te organiseren en voorzag hij het domein van een brasserie.
Op zondag 3 mei 2015 wordt in België opnieuw de Toer de Geuze georganiseerd. Tijdens de 10e editie van dit 2 jaarlijks evenement zetten 9 lambiekbrouwerijen en geuzestekerijen hun deuren open voor het grote publiek. Die dag wordt ook de ‘Mega Blend 2015’ voorgesteld. Brouwerij BOON zal, naast de dag van de Toer de Geuze, ook open zijn op 1 en 2 mei.
Op vrijdag 1 mei valt dit samen met de Vaarhappening. Je kan die dag de boot nemen van Halle naar Lembeek voor 1 euro, de brouwerij bezoeken en 's avonds genieten van een volksfestival met muziek van o.a. muziekkapel De Carabiniers, muziekkapel Congo, Lembeik Bauve en De Kozzes.
Op zaterdag 2 mei zet de brouwerij ook haar deuren open voor het grote publiek. In de namiddag komt muziekkapel De Cavalerie langs voor een muzikaal optreden in volledige klederdracht.
Op zondag 3 mei kan je naar aanleiding van de Toer de Geuze in de brouwerij deelnemen aan een rondleiding en krijg je een gratis lambiekproevertje. De muziek wordt verzorgd door radio Victoria, de Fanfarettes en Madingma.
Voor de bezoekers met honger is er elke dag warme beenham, pensen met een broodje, boterhammen met plattekaas of kramiek en warme balletjes met krieken. Je kan er tevens alle bieren van Brouwerij Boon proeven, alsook de Oude Geuze Mega Blend 2015. In de brouwerijwinkel zijn ook alle bieren en bierglazen te koop. Er is een grote parking voorzien in de onmiddellijke nabijheid van de brouwerij. Wie met de trein reist, stapt af in het station van Lembeek. De brouwerij bevindt zich aan de uitgang van het station.
Voor meer informatie kan je terecht bij brouwerij Boon, Fonteinstraat 65, 1502 Lembeek, tel: 02/356.66.44, fax: 02/356.33.99, mail: toer.de.geuze@boon.be, www.boon.be
Michelin zet 2015 in het teken van high performance
EN INTRODUCEERT ZES NIEUWE “HYPERSPORTBANDEN” EN “CIRCUITBANDEN”
Michelin vernieuwt in 2015 haar aanbod motorbanden in het hypersportsegment en voor op het circuit. Met deze zes nieuwe producten, wordt vrijwel het gehele circuitbandengamma onder handen genomen. Dit nieuwe aanbod is gemaakt om te kunnen voldoen aan de eisen van iedere motorrijder: van de professionele wedstrijdrijder tot de liefhebber van “track-days”. Bij deze nieuwe banden zijn de meest geavanceerde technologieën voortgekomen uit de motorsport om maximale veiligheid, prestaties en rijplezier te kunnen bieden.
MICHELIN Power SuperMoto: Deze band, ontwikkeld in samenwerking met de beste motorrijders uit deze categorie, was de winnaar van het FIM SuperMoto Wereldkampioenschap 2014. Hij is beschikbaar in een nieuwe 16-inch uitvoering. Dankzij innovatieve rubber compounds konden de feedback van de voorband, de handling, de grip en de levensduur -allemaal tegelijkertijd -aanzienlijk worden verbeterd.
MICHELIN Power Slick Ultimate: Een band voor ervaren racers die de snelste rondetijden willen halen. Dit bandengamma is direct afgeleid van de allernieuwste technologieën die voor de competitie zijn ontwikkeld.
MICHELIN Power Cup Ultimate : Een voor de openbare weg goedgekeurde versie, met loopvlakprofiel, van de MICHELIN Power Slick Ultimate.
MICHELIN Power Slick Evo ; Deze band is ontwikkeld voor gebruik op een circuit. Het is de ideale band voor weekendracers. Hij is gemaakt met de nieuwe MICHELIN ACT technologie (Adaptive Casing Technology) en een nieuwe zeer veelzijdige rubber compound. De soms lastige bandenkeuzes, waar rekening moet worden gehouden met het weer of het soort circuit, zijn daardoor niet meer nodig.
MICHELIN Power Cup Evo : Een voor de openbare weg goedgekeurde versie, met loopvlakprofiel, van de MICHELIN Power Slick Evo.
MICHELIN Power SuperSport Evo: Een band die het op de weg net zo goed doet als op het circuit. Door de combinatie van twee nieuwe rubber compounds, gecombineerd met de nieuwe MICHELIN ACT technologie (Adaptive Casing Technology), biedt deze band uitstekende prestaties op zowel droog als nat wegdek terwijl hij lang meegaat.
De Michelin Groep bevestigt in 2015 opnieuw haar passie voor de motorsport en haar wens om alle motorrijders daarvan mee te laten profiteren. Maar voor Michelin gaat de competitie nog verder. Die heeft altijd in het DNA en in de filosofie van Michelin gezeten. De competitie is een ideaal laboratorium om nieuwe technologieën onder de meest extreme omstandigheden uit te testen. Vandaag worden de vruchten geplukt van deze synergie tussen de competitie en hypersport.
Met de officiële terugkeer in de MotoGP in 2016, bereidt Michelin zich voor op een nieuwe uitdaging in de koningsklasse voor motoren met een vermogen van meer dan 250 pk. De MotoGP, een dynamisch platform voor de ontwikkeling van de meest geavanceerde technologieën, maakt zich op voor de montage van 17-inch banden wat in de markt de standaardafmeting is voor sportmotoren en wegmotoren.
Michelin behaalde, voor alle disciplines samen, 112 wereldtitels en heeft in 2014 een uitzonderlijk goed seizoen gehad met twee prachtige overwinning in de Spaanse en de Italiaanse snelheidskampioenschappen (CEV en CIV). Daarmee beschikt Michelin over een ongeëvenaarde lijst met overwinningen in de motorsport. Motorsport brengt knowhow op een onbetwistbare wijze naar voren. Voor Michelin is de competitie altijd een laboratorium voor technologische uitmuntendheid geweest. De zes nieuwe Michelin banden vormen hiervan het bewijs.