Gedurfd en innovatief, de nieuwe BR-X5 Blue Lum is versierd met titanium en fotoluminescerende materialen. Dankzij een uniek constructieproces en bewezen meesterschap van luminescentie, biedt Bell & Ross hedendaagse horlogeliefhebbers een krachtig en origineel uurwerk om zowel overdag als 's nachts van te genieten. Deze gelimiteerde editie van 500 stuks volgt op de BR-X5 Green Lum die vorig jaar werd gelanceerd. De LUM saga gaat verder.
De durf van zichtbare innovatie
Concepten verder ontwikkelen is een van de sterke punten van Bell & Ross. Het Zwitsers-Franse horlogehuis investeert in onderzoek en innovatie, met name op het gebied van licht, en wilde verder gaan dan de wijzerplaat en een horloge aanbieden met een volledig lichtgevende kast. Om dit te bereiken, ontwikkelden de technici van Bell & Ross een nieuw materiaal, LM3D. Deze lichtgevende component, die al aanwezig is in de BR-X5 Green Lum, is gemaakt van kwartsvezels en lichtgevend materiaal dat een helder, getint licht uitstraalt. De nieuwe BR-X5 Blue Lum biedt een nieuwe chromatische variatie met zijn krachtige blauwe lichtemissies.
Een krachtig en conceptueel ontwerp
BR-X5 horloges hebben een missie: het ontwerp in dienst van de prestaties van horlogemakers tot het uiterste drijven, een concept dat de kern vormt van de filosofie van Bell & Ross Terwijl de BR 05 lijn een eigentijdse, verfijnde en stedelijke taal spreekt, belichaamt de BR-X5 collectie perfect het idee om de kracht van design verder te duwen. “Met de BR-X5 wilden we technische en esthetische grenzen verleggen”, zegt Bruno Belamich, creatief directeur van het merk. Om deze ambitie waar te maken, wisselt de meerlaagse constructie van de 41 mm kast af tussen LM3D, een fotoluminescent composietmateriaal, en zwart DLC microgestraald graad 2 titanium, een technisch materiaal dat doet denken aan de luchtvaartwereld. De architectuur van het horloge speelt in op lichtheid zonder het robuuste karakter uit het oog te verliezen. De behuizing van het mechanisme, gesneden uit een blok titanium, is geplaatst tussen twee LM3D-schilden die een krachtige blauwe luminescentie uitstralen.
Dag en nacht optimaal leesbaar
De opzet van de BR-X5 Blue Lum is duidelijk: leesbaarheid staat centraal. Binnenin de lichtgevende kast biedt de matzwarte wijzerplaat, beschermd door een antireflecterend saffierglas, een basis van helder contrast. Alle schaalverdelingen zijn nauwkeurig en duidelijk zichtbaar vanaf de uur- en minutenindexen, inclusief de subwijzerplaat voor de gangreserve van drie dagen om negen uur en het datumvenster om drie uur. De geskeletonneerde uur- en minutenwijzers bieden ook een verbeterde zichtbaarheid, gevuld met Super-LumiNova. Het resultaat is zowel overdag als 's nachts spectaculair.
Meesterschap in Luminescentie
Bell & Ross is een pionier geweest in het verder promoten van luminescentie en het vergroten van de kracht ervan als een innovatief en onderscheidend stijlelement. In eerste instantie beperkt tot een praktische functie, was de luminescentie van wijzers of indexen een aanwinst voor horloges die bedoeld waren voor gebruik in het donker, met name voor duiken of in een cockpit van een vliegtuig. De lichtgevende wijzers verschenen in de jaren 1930 dankzij radium en openden nieuwe horizonten. Radium had echter beperkte kwaliteiten omdat de lichtgevende emissies van deze licht giftige, radioactieve stof beperkt waren in de tijd. Ingenieurs en horlogemakers deden voortdurend onderzoek om hun processen te verbeteren. De introductie van Super-LumiNova in 1993 was een belangrijke stap. Bell & Ross wilde verder gaan en bedacht een origineel concept om de kracht van licht te versterken. Geïnitieerd met de BR 03-92 Horolum in 2017, gevolgd door de BR 03-92 Nightlum een jaar later, wordt de Lum lijn gekenmerkt door de uitzonderlijke luminescentie van cijfers, indexen en wijzers. In 2019 ging Bell & Ross nog een stap verder met de BR 03-92 Full Lum, dit keer met een wijzerplaat die volledig is bedekt met Super-LumiNova, waardoor de aanduidingen worden benadrukt door contrast. Door te werken aan chromatische effecten, presenteerde het horlogehuis in 2020 de BR 03-92 Grey Lum, die een bijzonder intense groene gloed uitstraalt die doet denken aan de verlichting van een landingsbaan, en vervolgens de BR 03-92 Diver Full Lum die verschillende tinten van luminescentie, lichtgroen en lichtgeel combineert op de wijzerplaat. In 2021 bracht de gelimiteerde vintage BR V2-94 Full Lum een nieuwe visie op het onderwerp door te laten zien dat het Full Lum concept perfect kon samengaan met de verfijnde esthetiek van klassieke horloges. In 2022 bood de BR V2-92 FULL LUM een nieuw ultra lichtgevend voorstel voor een horloge met drie wijzers, en vorig jaar introduceerde de BR-X5 Green Lum de ongekende constructie van de lichtgevende kast die titanium combineert met het fotoluminescente composietmateriaal LM3D. Een slim idee.
Een uurwerk van hoge kwaliteit
Elk Bell & Ross horloge is ontworpen als een high-performance instrument voor professioneel gebruik. Inzetten op innovatie en precisie, de BR-X5 collectie is uitgerust met een hoge precisie-uurwerk speciaal gemaakt voor Bell & Ross. Het BR-CAL.323 automatische mechanische uurwerk slaat met een frequentie van 28.800 trillingen per uur (4 Hz) en heeft een gangreserve van ongeveer 70 uur. Een uurwerk dat is uitgerust met een gepersonaliseerd ontwerp van het oscillerende gewicht, geïnspireerd op de velg van een sportwagen, en een balans met variabele traagheid, zichtbaar via een grote saffieren achterzijde van de kast. Een ander pluspunt van dit uurwerk is een snelle datumcorrectie waarmee het op elk moment kan worden aangepast. Deze prestatiekenmerken worden bevestigd doordat dit kaliber, met een garantie van 5 jaar, is gecertificeerd als chronometer door het COSC (Swiss Official Chronometer Testing Institute).
Jean Paul Gaultier Classiqe & Le Male XMAS Collectors
Het eindejaar volgens de regels van de kunst
Wat gebeurt er als we de geschiedenis zouden herschrijven? Jean Paul Gaultier nodigt je dit eindejaar uit om een kijkje te nemen achter de schermen van zijn museum. Dompel jezelf onder in een wereld van meesterwerken uit de Renaissance die niet alleen tentoongesteld worden maar zelfs tot leven komen aan de hand van zijn iconische parfums.
Beeld je in dat De Geboorte van Venus geen serene muze uitbeeldt, maar wel een dappere godin die klaar is om de wereld te veroveren?
Wat als De Grote Odalisk, trots en bevrijd, je uitdagend zou aankijken met een stoutmoedige blik?
En wat als De Drie Gratiën (van de Lente) niet alleen gratie symboliseerden, maar ook sensuele en zelfs provocerende krachten?.
Bevrijd van een begrenzend kader en conventionele patronen herschrijven Gaultiers muzen de regels van de kunst met gedurfde stoutmoedigheid. Temidden de vele silhouetten verschijnt een duo dat pure aantrekkingskracht uitstraalt. Zij, Classique is tijdloos, onaantastbaar, een levend meesterwerk gehuld in haar iconische kegelvormige korset, kortom een moderne Venus. Hij, Le Male draagt een marinière met kilt en representeert als het ware een nieuwe versie van Sint-Sebastiaan met een fusie van kracht en kwetsbaarheid.
Vier dit eindejaar de feestdagen op de ultieme wijze à la Gaultier: door de regels te overtreden en kunst opnieuw te definiëren.
Classique & Le Male Collectors van Jean Paul Gaultier is vanaf nu exclusief beschikbaar bij: INNO in België - Zelfstandigen in Luxemburg
Classique Eau de Toilette Xmas Collector 100ml: € 154,13 - Le Male Eau de Toilette Xmas Collector 125ml: € 145,18
Het leukste houten speelgoed voor onder de kerstboom
» NIEUW HOUT & SILICONEN BABYSPEELGOED - » NIEUW AANBOD HOUTEN SPEELGOED VOOR BABY, PEUTER EN KLEUTER - » ONTDEK TRIXIE IN HET NIEUWE SPEELGOEDMUSEUM IN MECHELEN
Kerst is een periode van samenzijn met vrienden en familie, maar we kunnen er natuurlijk niet omheen dat ook de kerstman op bezoek komt. Maakt jouw kleintje voor het eerst kennis met de kerstman of wordt er al enkele jaren vol enthousiasme uitgekeken naar de pakjes onder de kerstboom? Trixie geeft alvast wat inspiratie met houten educatief speelgoed voor elke leeftijd, te beginnen met de kleinste kerstelfjes.
De eerste kerst(selfie) - 0 tot 6 maanden
In de eerste maanden van hun leven ontdekken baby’s voor het eerst hun omgeving. Ze gaan op onderzoek met hun handen, mond en ogen. Trixie ontwikkelde voor deze kleinste kerstefljes een nieuw speelgoedaanbod uit hout en siliconen. De speeltjes zijn gemakkelijk vast te grijpen en prikkelen de zintuigen van de allerkleinsten. Door de combinatie van hout en siliconen bij speelgoed zoals de sleutelbos, het fototoestel en de gsm met ingebouwd spiegeltje verkent je baby verschillende texturen. Klaar voor de eerste selfie? Klik.
Baby’tjes kunnen ook voor het eerst kennismaken met de dierenvriendjes van Trixie als speelkameraadjes en hun kleuren, geluiden en eigenschappen ontdekken in het aanbod van zacht speelgoed.
Zitten, kruipen, vallen en weer opstaan - 6 tot 18 maanden
Vanaf 6 maanden worden baby’s zich bewust van hun omgeving. Ze worden daarom extra geprikkeld en nieuwsgierig om op ontdekking te gaan. Van rollen, rechtop zitten, kruipen en de magische eerste stapjes: het is allemaal één groot avontuur. Daarom is het ook leuk om aan de hand van trek- en duwspeeltjes je kindje te motiveren om te bewegen. De dierenvriendjes van Trixie houden je kleintje gezelschap bij elke stap (of kruipbeweging). Ook ander speelgoed zoals een kralenrek of stapeltoren bevorderen de ontwikkeling, voornamelijk voor de fijne motoriek.
Me, myself & I - 18 maanden tot 3 jaar
In de peuterfase leven kinderen vaak in hun eigen fantasiewereld en spelen ze vooral zelfstandig. Samen spelen met anderen is nog niet aan de orde, maar ze leren wel stilaan hoe ze met elkaar om moeten gaan. Tellen, kleuren herkennen en eerste woordjes leren zijn de activiteiten die vooral centraal staan. Stimuleer je peuter met speelgoed dat de fijne motoriek aanspreekt. Vooral speelgoed met verschillende onderdelen, zoals de dierenbus en het kralenrek zijn perfect voor peuters. Dit najaar vervoegen ook enkele nieuwe diertjes de houten speelgoedfamilie, zoals Mr. Tiger, Mrs. Cat, Mr. Dino en Mrs. Mouse.
Imiteren en spelen – vanaf 3 jaar
In de kleutertijd gaat de fantasie van kinderen de vrije loop en verkennen ze alle mogelijke manieren om van speelgoed te genieten. Daarom is het houten balanceerspel van Trixie een ideaal geschenk voor onder de kerstboom. Stapel kleurige blokjes op elkaar als architect of gebruik de basis van het spel als goal waarin de diertjes punten scoren. Kleuters spelen ook vaker samen, leren tellen tot tien en verzinnen hun eigen verhaaltjes. Met de setjes van Trixie spelen ze levensechte scenario’s na met hun ouders als voorbeeld. Ontdekt jouw kindje een passie als make-upartist, kok, dokter, brandweer of kapster?
Trixie @ Speelgoedmuseum
Op 5 oktober opende het nieuwe Speelgoedmuseum in Mechelen met een betoverende collectie van maar liefst 30.000 items uit heel Europa. Ontdek er zowel hedendaags speelgoed als speeltjes die teruggaan tot in de middeleeuwen. Ook Trixie kreeg een plaatsje in de collectie van het museum. Zo kun je er de schattige giraframmelaar bewonderen, het allereerste speelgoedje van het merk. Ook de geliefde houten bus is in het Speelgoedmuseum te vinden. Bovendien kunnen bezoekers in de zaal “Wie speelt er?” zelf op avontuur in het dierendorp van Trixie. Het merk zorgt er namelijk voor een speelervaring waarbij bezoekers op pad kunnen met onder andere de brandweerwagen en de boot, in het gezelschap van Mr. Lion, Mrs. Cat en de andere dierenvriendjes.
Het leukste houten speelgoed voor onder de kerstboom
» NIEUW HOUT & SILICONEN BABYSPEELGOED - » NIEUW AANBOD HOUTEN SPEELGOED VOOR BABY, PEUTER EN KLEUTER - » ONTDEK TRIXIE IN HET NIEUWE SPEELGOEDMUSEUM IN MECHELEN
Kerst is een periode van samenzijn met vrienden en familie, maar we kunnen er natuurlijk niet omheen dat ook de kerstman op bezoek komt. Maakt jouw kleintje voor het eerst kennis met de kerstman of wordt er al enkele jaren vol enthousiasme uitgekeken naar de pakjes onder de kerstboom? Trixie geeft alvast wat inspiratie met houten educatief speelgoed voor elke leeftijd, te beginnen met de kleinste kerstelfjes.
De eerste kerst(selfie) - 0 tot 6 maanden
In de eerste maanden van hun leven ontdekken baby’s voor het eerst hun omgeving. Ze gaan op onderzoek met hun handen, mond en ogen. Trixie ontwikkelde voor deze kleinste kerstefljes een nieuw speelgoedaanbod uit hout en siliconen. De speeltjes zijn gemakkelijk vast te grijpen en prikkelen de zintuigen van de allerkleinsten. Door de combinatie van hout en siliconen bij speelgoed zoals de sleutelbos, het fototoestel en de gsm met ingebouwd spiegeltje verkent je baby verschillende texturen. Klaar voor de eerste selfie? Klik.
Baby’tjes kunnen ook voor het eerst kennismaken met de dierenvriendjes van Trixie als speelkameraadjes en hun kleuren, geluiden en eigenschappen ontdekken in het aanbod van zacht speelgoed.
Zitten, kruipen, vallen en weer opstaan - 6 tot 18 maanden
Vanaf 6 maanden worden baby’s zich bewust van hun omgeving. Ze worden daarom extra geprikkeld en nieuwsgierig om op ontdekking te gaan. Van rollen, rechtop zitten, kruipen en de magische eerste stapjes: het is allemaal één groot avontuur. Daarom is het ook leuk om aan de hand van trek- en duwspeeltjes je kindje te motiveren om te bewegen. De dierenvriendjes van Trixie houden je kleintje gezelschap bij elke stap (of kruipbeweging). Ook ander speelgoed zoals een kralenrek of stapeltoren bevorderen de ontwikkeling, voornamelijk voor de fijne motoriek.
Me, myself & I - 18 maanden tot 3 jaar
In de peuterfase leven kinderen vaak in hun eigen fantasiewereld en spelen ze vooral zelfstandig. Samen spelen met anderen is nog niet aan de orde, maar ze leren wel stilaan hoe ze met elkaar om moeten gaan. Tellen, kleuren herkennen en eerste woordjes leren zijn de activiteiten die vooral centraal staan. Stimuleer je peuter met speelgoed dat de fijne motoriek aanspreekt. Vooral speelgoed met verschillende onderdelen, zoals de dierenbus en het kralenrek zijn perfect voor peuters. Dit najaar vervoegen ook enkele nieuwe diertjes de houten speelgoedfamilie, zoals Mr. Tiger, Mrs. Cat, Mr. Dino en Mrs. Mouse.
Imiteren en spelen – vanaf 3 jaar
In de kleutertijd gaat de fantasie van kinderen de vrije loop en verkennen ze alle mogelijke manieren om van speelgoed te genieten. Daarom is het houten balanceerspel van Trixie een ideaal geschenk voor onder de kerstboom. Stapel kleurige blokjes op elkaar als architect of gebruik de basis van het spel als goal waarin de diertjes punten scoren. Kleuters spelen ook vaker samen, leren tellen tot tien en verzinnen hun eigen verhaaltjes. Met de setjes van Trixie spelen ze levensechte scenario’s na met hun ouders als voorbeeld. Ontdekt jouw kindje een passie als make-upartist, kok, dokter, brandweer of kapster?
Trixie @ Speelgoedmuseum
Op 5 oktober opende het nieuwe Speelgoedmuseum in Mechelen met een betoverende collectie van maar liefst 30.000 items uit heel Europa. Ontdek er zowel hedendaags speelgoed als speeltjes die teruggaan tot in de middeleeuwen. Ook Trixie kreeg een plaatsje in de collectie van het museum. Zo kun je er de schattige giraframmelaar bewonderen, het allereerste speelgoedje van het merk. Ook de geliefde houten bus is in het Speelgoedmuseum te vinden. Bovendien kunnen bezoekers in de zaal “Wie speelt er?” zelf op avontuur in het dierendorp van Trixie. Het merk zorgt er namelijk voor een speelervaring waarbij bezoekers op pad kunnen met onder andere de brandweerwagen en de boot, in het gezelschap van Mr. Lion, Mrs. Cat en de andere dierenvriendjes.
Stoom je klaar voor de Week van de Belgische Mode met de nieuwe Philips Steamer 5000 Series
Philips is trotse partner van de Week van de Belgische Mode 2024. Tijdens de Week van de Belgische Mode 2024 lanceert Philips de Philips Steamer 5000 Series. Dit superhandige en stijlvolle apparaat, verkrijgbaar in vier verschillende kleuren, biedt de oplossing voor snel en efficiënt ontkreuken van kleding. Het blijkt de meest geschikte tool te zijn om jouw eigen unieke stijl uit te drukken. De Week van de Belgische Mode, die plaatsvindt van 14 tot 19 oktober, is dé gelegenheid om deze nieuwe kledingstomer te presenteren - een ode aan de Belgische mode.
Ambassadeur Jordy Arthur Vaesen
Voor de Week van de Belgische mode heeft Philips modeontwerper Jordy Arthur Vaesen, een van De Limburgse Zes en de Philips brandambassadeur, zijn creativiteit losgelaten in lijn met de campagne: 'Free your Style'. Jordy heeft 2 exclusieve outfits en 2 limited edition tassen ontworpen, geïnspireerd door de kenmerkende vorm en kleuren van de Philips kledingstomer. Deze unieke ontwerpen werden gedragen door het Philips SteamTeam dat op zaterdag 12 oktober door de straten van Hasselt trok, de gaststad van de Week van de Belgische Mode. Jordy's ontwerpen brengen de innovatieve technologie van Philips samen met eigentijdse mode, en benadrukt daarmee de veelzijdigheid van de Philips Steamer 5000 Series.
Ontdek de Pop-up Winkel van de Limburgse Zes
In de pop-up winkel van de Limburgse Zes in Hasselt wordt een speciale SteamCorner ingericht. Hier wordt de Philips Steamer 5000 Series gepresenteerd met de de 'Free your style' campagne. Bezoekers worden aangemoedigd om hun eigen unieke stijl te tonen en een selfie te maken met de steamer voor de spiegel met de inspirerende quote "Free Your Style". Deelnemers die hun selfie delen op sociale media maken kans om de Philips kledingstomer te winnen. Dit is een geweldige manier om Belgische mode en Philips' innovatieve producten samen te brengen.
Philips Steamer 5000 Series: Stijl en functionaliteit
De Philips Steamer 5000 Series is ontworpen voor gebruiksgemak, met een opwarmtijd van slechts 35 seconden en een compact, draagbaar ontwerp. Of het nu thuis is of onderweg, de kledingstomer zorgt ervoor dat kleding er altijd kreukvrij en opgefrist uitziet. Dankzij de veelzijdige opties voor horizontaal en verticaal stomen is het een must-have voor iedereen die zijn stijl moeiteloos wil uitdrukken. Met de Free Your Style-campagne wil Philips consumenten inspireren om hun unieke stijl met vertrouwen te laten zien, zonder zich zorgen te maken over kreuken.
De Philips Steamer 5000 Series is verkrijgbaar in diverse trendy kleurencombinaties, waaronder: Celestial Blue, Orange Red, Charcoal Grey en Marine Blue. Voor iedere smaak en stijl is er een match te vinden. In de winkel en online verkrijgbaar vanaf oktober 2024, tegen de adviesprijs vanaf €59,99. Nu exclusief verkrijgbaar op philips.be
BANG & OLUFSEN EN FERRARI HERENIGEN VOOR LANCERING VAN TWEEDE SPECIAL EDITION FERRARI COLLECTION
Vandaag komt Deense geluidskunst samen met Italiaanse flair, want Bang & Olufsen kondigt zijn tweede Special Edition Ferrari Collectie aan, waarbij drie nieuwe meesterwerken worden onthuld. Voor de op bestelling gemaakte collectie heeft Bang & Olufsen zijn Beolab 50 speaker, Beosound Theatre Soundbar en Beovision Theatre TV-oplossing opnieuw ontworpen. Het ontwerp integreert Ferrari’s Grigio Corsa-kleur in combinatie met een opvallende tint rood, om een onmiskenbare link te creëren met het motorsporticoon en de eerste Ferrari-collectie die in 2023 werd gelanceerd.
“Zowel Ferrari als Bang & Olufsen streven altijd naar de meest krachtige ervaring in de zoektocht naar ongeëvenaarde prestaties. Voor onze tweede collectie wilden we een eerbetoon brengen aan aluminium, een kenmerkend materiaal voor beide merken", zegt Bang & Olufsen CEO Kristian Teär. "Het resultaat is baanbrekend geluid en beeld dat de grens tussen Italiaanse passie en Deense elegantie vervaagt," vervolgt Teär.
Beide merken delen een passie voor aluminium, dat wordt gebruikt voor het chassis van Ferrari-sportwagens en Bang & Olufsen's luidsprekers vanwege de natuurlijke eigenschappen die schoonheid en prestaties combineren. Het emuleren van Ferrari’s unieke Grigio Corsa-kleur werd bereikt dankzij Bang & Olufsen's expertise in aluminium in de gerenommeerde Factory 5 in Struer, Denemarken.
De specifieke metallic grijstint werd gerealiseerd door een anodisatieproces, gecombineerd met parelstralen, om een matte afwerking te creëren voor een verfijnde esthetiek. Voor het eerst heeft Bang & Olufsen aluminium lamellen geïntegreerd in de Beolab 50 en Beosound Theatre, verwijzend naar de zijroosters van Ferrari-auto's, wat de aandacht voor detail en vakmanschap benadrukt. Het spel van licht op de aluminium oppervlakken zorgt voor zachte highlights die de sculpturale vorm van de producten versterken.
De Beolab 50 Ferrari Edition zijn Bang & Olufsen’s krachtige, actieve luidsprekers, die baanbrekende audiotechnologie combineren met elegante esthetiek en nauwgezet vakmanschap. Fijn afgestemd om uitgebalanceerd en rijk geluid te leveren, of het nu gaat om muziek luisteren of een film kijken. Met de verstelbare akoestische lens kan de Beolab 50 zijn geluidsweergave aanpassen aan het publiek. Bij solo luisteren trekt de lens zich samen om een directe geluidsstraal te sturen en een 'sweet spot' te creëren. Met een huis vol gasten opent de lens voor een kamerbrede uitvoering.
Voor de Ferrari Edition heeft Bang & Olufsen Ferrari’s iconische rode gesplitste lijn geïntegreerd om te verwijzen naar de kenmerkende rode racelijnen van het merk, wat een visuele link creëert met de eerste Ferrari-collectie. De enkele rode lamel snijdt door de zwartgekleurde stof die de speaker zacht omhult. Dit gedurfde rode designelement contrasteert met de precisie-gefreesde Grigio Corsa aluminium lamellen aan beide zijden van de luidspreker, die licht reflecteren met een metallic glans.
Het ontwerpteam van Bang & Olufsen wilde de interne details van Ferrari-auto’s weerspiegelen door ‘onder de motorkap’ van hun eigen producten te kijken om verborgen designelementen te creëren. Wanneer de akoestische lens van de Beolab 50 majestueus opstijgt voor de uitvoering, ontdekken luisteraars de intense rode lens. De bovenkant van de lens is voorzien van het Ferrari Prancing Horse-logo dat lasergegraveerd is, naast het Bang & Olufsen-logo.
De Beosound Theatre Ferrari Edition is een krachtige en slanke soundbar, gebouwd om te brullen. Met twaalf op maat gemaakte drivers die in alle richtingen vuren, presteert de Dolby Atmos-klaar Beosound Theatre als een multi-luidsprekersysteem, allemaal vanuit één prachtige soundbar.
Deze adembenemende soundbar, vervaardigd in Grigio Corsa-aluminium, trekt de aandacht met de curve van de kielvormige structuur die door de lucht snijdt. Het logo van Bang & Olufsen is zijdezacht op het glazen bovenoppervlak gedrukt, terwijl het lasergegraveerde Ferrari Prancing Horse trots uit de vleugels van het onberispelijke aluminium springt.
De Beovision Theatre Ferrari Edition is een complete geluids- en beeldoplossing, ontworpen voor meeslepende filmervaringen, die de kracht van een multi-product homecinema levert, allemaal in één product. Met Dolby Atmos-surroundgeluid, een 4K OLED-scherm en een upgradebaar ontwerp, transformeert Beovision Theatre elke ruimte. Verkrijgbaar in een schermformaat van 55", 65" of zelfs 77" voor een echt cinematografische ervaring.
Volledig vervaardigd uit aluminium, geanodiseerd in de Grigio Corsa-kleur, van de lamellen tot het frame. De verschillende texturen van het aluminium zijn gekozen om schaduwen en contouren te creëren, resulterend in een expressief product dat toch in het interieur opgaat. Achter de lamellen schittert de in rood geanodiseerde tweeter-ring vanuit de schaduwen, wat de lagen van denken en vakmanschap toont die in elk element van de Bang & Olufsen-producten zijn verwerkt.
Een gemotoriseerde standaard en Beoremote One maken de spannende presentatie van kracht en precisie compleet. Gevreesd uit één stuk aluminium, heeft de perfect uitgebalanceerde afstandsbediening in een bijpassende Grigio Corsa-afwerking het Cavallino en Bang & Olufsen-logo in de oppervlakte gegraveerd voor een echt unieke collectie.
Voor een volledige zintuiglijke ervaring, combineer de Beovision Theatre en Beolab 50 voor een opstelling die even veelzijdig als krachtig is. De nieuwe Ferrari-collectie zal beschikbaar zijn in Bang & Olufsen-winkels in een op bestelling gemaakt opzet.
Voor meer informatie en om de volledige Ferrari Collecties te ontdekken, bezoek www.bang-olufsen.com.
CITIZEN viert de 100ste verjaardag van zijn eerste zakhorloge met een ultra-gelimiteerde heruitgave
Erfgoed en innovatie: In 1924, zes jaar na de oprichting, onthulde het Japanse bedrijf zijn eerste zakhorloge. Symbolisch voor de hoop dat haar horloges zouden worden gedragen en geliefd door mensen over de hele wereld, prijkte de naam trots op de wijzerplaat: CITIZEN. Sinds die dag is CITIZEN de grenzen van de horlogerie blijven verleggen met technische innovaties die ervoor hebben gezorgd dat de horloges het dagelijks leven van hun eigenaars over de hele wereld begeleiden.
Om deze 100ste verjaardag te vieren, presenteert CITIZEN een speciale heruitgave van zijn handgewonden zakhorloge, met het zeer nauwkeurige 0270 kaliber dat speciaal voor dit model is ontwikkeld, een symbool van dit nieuwe hoofdstuk voor het merk. Dit zakhorloge is gelimiteerd tot 100 stuks wereldwijd, waarvan 3 in Frankrijk, en eert het rijke erfgoed van de Japanse horlogemaker terwijl het moderne ontwikkelingen bevat zoals een uitzonderlijke precisie van -3 tot +5 seconden per dag, een Stop Seconden functie en een kast van titaniumlegering. Een complicatie die horlogeliefhebbers in vervoering zal brengen, omdat handmatig opwinden de drager in zekere zin meester van de tijd laat worden
Design en verfijning : Dit zeer nauwkeurige uurwerk is een waar kunstwerk en heeft een Côtes de Genève-afwerking die te bewonderen is via de transparante saffierglas achterzijde van de kast. Met een gangreserve van ongeveer 55 uur en een vrijgeveerde balans zit het in een kast van titaniumlegering, wat de eigenaar een luxe maar lichte ervaring biedt. De unieke wijzerplaat met structuur is geëlektrolyseerd en vervolgens voorzien van een transparante en gepolijste laag. Elk horloge wordt vergezeld door een indigokleurig gevlochten koord van Japanse zijde, speciaal ontworpen voor deze gelimiteerde editie.
Precisie en prestaties : Door de kenmerken van mechanische horloges kan de dagelijkse nauwkeurigheid variëren afhankelijk van de gebruiksomstandigheden (waaronder de draagtijd, de positie van het horloge, de bewegingen die worden gemaakt tijdens het dragen en het opwinden van de veer). Daarom ondergaat elk zakhorloge een strenge 17-daagse inspectie, waarbij het in zes verschillende posities en bij drie temperatuurniveaus wordt getest. Een rigoureus inspectieproces dat het mogelijk maakt om vergezeld te gaan van een officieel certificaat waaruit blijkt dat het voldoet aan de strenge interne normen van CITIZEN.
Voor de volgende 100 jaar
Van 1924 tot nu heeft elk CITIZEN horloge hetzelfde DNA geërfd: de ambitie om zijn eigenaars een leven lang te begeleiden. Vandaag de dag kijkt CITIZEN vooruit naar de volgende 100 jaar en naar de innovaties die het mogelijk maken om nog betere horloges te maken.
Citizen zakhorloge 100ste verjaardag Limited Edition. Verkrijgbaar bij geselecteerde verkooppunten vanaf november 2024 voor € 7.500.