: een echte koffiebar bij je thuis met één druk op de knop
» LANCERING NEO - » NEO POP-UP COFFEE LOFT - » 6 & 7 SEPTEMBER, ANTWERPEN
Na vijf jaar intensief onderzoek lanceert NESCAFÉ Dolce Gusto de revolutionaire NEO-machine: een geavanceerde koffiemachine die de koffiebarervaring naar je keuken brengt. De combinatie van slimme technologie, thuiscomposteerbare* koffiepads en uitgebreide opties zorgt met één druk op de knop voor koffie van baristakwaliteit, gewoon bij je thuis. Om deze revolutie voor te stellen kan iedereen komen proeven en testen in de NEO pop-up koffieloft op 6 & 7 september in hartje Antwerpen.
Barista bij je thuis : De liefde voor comfort én kwaliteit thuis groeit. Brunchen met familie in eigen huis, koffiedrinken met vrienden en zelfs intieme feestjes vinden vaker plaats rond de keukentafel of in de woonkamer. De gezelligheid van koffiebars inspireert ons interieur, en de filosofie van de Scandinavische fika sijpelt binnen in onze levensstijl. NEO speelt perfect in op deze ‘barista @ home’-trend, waarbij consumenten verlangen naar variatie, gemak en beleving.
NEO: de koffierevolutie in je keuken : De twee nieuwe NEO-machines markeren een nieuwe standaard in koffie-innovatie. Hoogwaardige kwaliteit, geavanceerde technologie en gebruiksgemak komen samen om een uitzonderlijke koffiebarervaring in huis te bieden. Met NEO introduceert NESCAFÉ Dolce Gusto namelijk een baristamachine met een uitgebreid koffiemenu, van espresso tot slow brew en romige latte’s.
De NEO Latte-machine biedt gebruikers de mogelijkheid om te genieten van een uitgebreid koffiemenu, variërend van verschillende zwarte koffies tot heerlijke melkdranken zoals latte’s, cappuccino’s en romige, warme chocolademelk. Daarbij zit het geheim in de innovatieve AirFoam™-technologie. De NEO Caffè-machine richt zich dan weer op de liefhebbers van zwarte koffie, intense espresso’s, authentieke americano’s en slow brew filterstijl koffie. NEO is het resultaat van vijf jaar onderzoek in Zwitserland en vormt meteen het meest geavanceerde systeem dat het merk ooit lanceerde.
Om de lancering te vieren opent NESCAFÉ Dolce Gusto op 6 en 7 september de deuren van een unieke pop-upkoffieloft in Antwerpen. Van 13u tot 18u kunnen bezoekers in een stijlvolle en huiselijke setting kennismaken met NEO en zijn koffies. Bezoekers leren er meer over de styling van de ideale koffiehoek, de optimale barista-ervaring thuis en hoe je de innovatieve koffiepads composteert.
SmartBrew™ & AirFoam™-technologie: een kopje innovatie
NEO’s automatische receptherkenning detecteert de koffiepad en past voor de bereiding onder andere het volume, de temperatuur en de extractiemethode automatisch aan. Alles wat je hoeft te doen, is één knop indrukken. De innovatieve SmartBrew™-technologie combineert drie bereidingsmethoden, waardoor consumenten genieten van hoogwaardige en authentieke Italiaanse koffies zoals espresso en americano. De unieke AirFoam™-technologie van de NEO Latte-machine perfectioneert dan weer het schuim van je latte macchiato of cappuccino.
Composteerbaar en circulair : NEO presenteert niet alleen een machine die is gemaakt van 50% gerecycled plastic (in niet-voedselcontactdelen volgens de regelgeving), maar ook met thuiscomposteerbare koffiepads. Dat ligt in lijn met de doelstelling van NESCAFÉ Dolce Gusto om het gebruik van virgin plastic met een derde te verminderen tegen eind 2025. Dat wil zeggen: 52% minder plasticgebruik wanneer je een middelgroot sachet vergelijkt met de huidige capsules. Meer nog, je verbruikt 64% minder plastic wanneer je de nieuwe middelgrote koffiepad vergelijkt met de huidige NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules. De thermoblock die het water verwarmt, is bovendien gemaakt van 85% gerecycled aluminium. Die is gemakkelijker te demonteren en te repareren, heeft een A++ energieklasse en een eco-modus voor uitschakeling.
De NEO-koffiepads zijn thuis composteerbaar en gecertificeerd met het OK Compost Home-label door TÜV Austria. Alle NEO-koffies zijn verantwoord ingekocht. De koffie kan dus worden herleid naar een geïdentificeerde boerengroep die voldoet aan erkende duurzaamheidsnormen en geverifieerd of gecertificeerd is door een onafhankelijke derde partij. Die duurzaamheidsnormen zijn ontwikkeld door externe partijen en staan gelijk aan onze Responsible Sourcing Standard. Bovendien verifiëren andere onafhankelijke organisaties, zoals 4C Services of Rainforest Alliance, de traceerbaarheid en naleving. Die bedrijven zetten geaccrediteerde lokale auditors in om de praktijken ter plaatse te beoordelen. Dat gebeurt aan de hand van de standaardcriteria, inclusief sociale, milieutechnische, economische en gezondheids- en veiligheidsvoorwaarden op de boerderijen.
Slimme connectie voor persoonlijke koffie : Met de smartphoneconnectiviteit kunnen consumenten hun drankjes vanop afstand personaliseren. Bijvoorbeeld het volume en de temperatuur aanpassen en die instellingen opslaan voor de volgende keer. Daarnaast is het PREMIO loyaliteitsprogramma van NESCAFÉ Dolce Gusto afgestemd op de NEO-machines. Gebruikers ontvangen dus beloningen en aanbevelingen op maat die aansluiten bij hun smaak.
"Bij NESCAFÉ Dolce Gusto zijn we voortdurend op zoek naar manieren om consumenten nieuwe ervaringen, afwisseling en kwaliteit in hun koffie te bieden, en dat op een duurzame manier. Onze inspiratie vonden we in koffiebars, waar de nieuwe trends ontstaan. Met NEO spelen we verder in op die trends en combineren we kwaliteit, personalisatie en variatie zonder in te leveren op gebruiksgemak. Bij het ontwikkelen van dit systeem hebben we ons intensief beziggehouden met elk detail: de machinetechnologie, de gebruikersinterface, de koffie zelf en onze eerste papieren koffiepads en sachets. Zo creëerden we iets dat de toekomst van ons merk vertegenwoordigt en waarde levert voor de retailkoffiecategorie.” - Nicolas Tack, Business Lead bij NESCAFÉ Dolce Gusto Benelux



|