serveert een najaarscollectie die doet watertanden
Een menu vol felle kleuren, levendige prints en een stevige dosis happiness, dat is wat je mag verwachten van de FW25-collectie van POM Amsterdam. Voor deze launch dook het merk in de wereld van food, met als resultaat vier verrukkelijke drops en een collectie om je vingers bij af te likken. Bon appétit!
POM’s Deli
Food in fashion, het is een smakelijke trend die we al langer mochten verwelkomen. Ook POM Amsterdam schotelt ons met haar najaarscollectie een lekkere viergangenmaaltijd voor, waar je stijlgevoel (en modehonger) flink van wordt gevoed. Op het menu: verrassende flavours – denk aan spicy Spaanse pepers – en texturen – zoals vederlichte organza en bubbelkatoen & bouclé, maar ook klassiekers, zoals baseballjacks. Welkom in POM’s Deli!
All Day Breakfast
Juli : De belangrijkste maaltijd van de dag: het ontbijt! Voor haar eerste drop haalde het merk inspiratie in Parijs, stad van de klassiekers. De croissant is zo’n classic, en dus besloot POM Amsterdam deze om te toveren in een roze-olijfkleurige print op een uitgewerkte blouse met ruffel en plooien. Een jersey co-ord set met een sporty T-shirt en wijde colour-block broek is dan weer ideaal voor een luie dag. Of wat dacht je van een driedelig krijtstreeppak met wijde broek, single-breasted jasje en gilet in funky pink? Diep nachtblauw is hier de backdrop voor andere vrolijke kleuren, als salty olijfgroen, terwijl gebroken wit marshmallow het palet vrouwelijk maakt.
Garden Lunch
Augustus : Grote, geschilderde fantasiebloemen, groene bladeren en Spaanse pepers: de printcollectie van de tweede drop voelt als een hemelse picknick buiten in de heldere najaarszon. Lekker warme lagen houden het cosy, met stukken variërend van chic tot sporty. Dikke knits, strakke lurextruitjes, paillettenrokken, tops met strikhals of hooggesloten rucheskraag, een lange mesh jurk en bombers- en baseballjacks met huisgemaakte POM-patches – it’s all in the mix. Ook voor deze drop geldt kleur, kleur en nog eens kleur: van dennengroen en hemelblauw, tot rode en gele peper, suikerspinroze en grijs.
Homemade Dinner
September : Dinner is served! Schuif aan tafel voor de heerlijke derde drop, met losse, flowy silhouetten waar je de hele avond comfortabel in bent. Denk aan flared broeken, doorknoopjurken en strakke maar stretchy dinner tops – met print of effen. Mag het wat meer zijn? Ga voor het glitterpak met double-breasted blazer of de lange mesh jurk met lobster print. Fluweelzachte knits met ingebreide motieven, oversized polkadots, bold stripes en een blokkenpatroon maken deze drop compleet, samen met een palet van blauw, neonroze en roodpaars aubergine.
Cheerful Dessert
Oktober : We eindigen op een zoete noot. Voor de laatste drop haalt POM Amsterdam alles uit de kast: van een paillettenrok en bijpassende top met gekleurde letters, tot een cocktailjurk uit crêpe Georgette met een print van vuurwerk en martiniglazen. Tops met strik, brede ruches of volumineuze mouwen draag je met superwijde, vrouwelijke broeken van soepele stoffen. Pitch black vervult een hoofdrol in deze drop, naast fuchsia, felroze sugar plum, rood en limoen. Accenten van olijfgroen symboliseren de olijf in een feestelijke Martini dry.
“Onze unieke, huisgemaakte prints vormen het DNA van POM Amsterdam. Elk seizoen zoeken we naar nieuwe manieren om ons verhaal te vertellen – via kleur, vorm en bepaalde technieken. Voor FW25 lieten we ons inspireren door food en alles wat daarbij hoort, zoals gezellige momenten met je geliefden. Niet toevallig, want je kan je liefde voor geur en kleur kwijt in de heerlijkste gerechten, maar evengoed in je persoonlijke stijl!” – Violet Lotgering, oprichtster POM Amsterdam
Daily Dose of Up
Overtuigd dat iedere dag een feest is, brengt POM Amsterdam kleur en good vibes naar je garderobe. Het Nederlandse modelabel startte in 2011 als een merk van kleurrijke, hoogwaardige sjaals. Oprichtsters en zussen Liesbeth en Violet Lotgering besloten al snel om daar een kledijlijn aan toe te voegen. Met hun handgemaakte prints hangen ze de figuurlijke slingers op – klaar om iedere vrouw hun Daily Dose of Up te geven. Daarbij streeft het merk naar meer duurzaamheid: bijna 70% van de stijlen wordt met milieuvriendelijke stoffen geproduceerd, en er wordt zoveel mogelijk ingezet op verzending met duurzame biobrandstoffen. Je ziet er dus niet alleen goed uit, maar voelt je ook goed over wat je draagt! De collectie zal verkrijgbaar zijn via hun webshop en bepaalde verkooppunten.



|