Nieuwe winkel in Brussel opent in het najaar van 2020. Wereldwijde kledingretailer UNIQLO kondigt de opening aan van zijn tweede winkel in Brussel, de vierde in België, in het najaar van 2020. De nieuw gebouwde winkel aan de Elsensesteenweg 4-10, een prominente wijk met uitzicht op de Naamsepoort, zal kleding voor dames, heren, kinderen en baby’s over twee verdiepingen aanbieden. Het pand, het zogenaamde Elite House, werd volledig heropgebouwd met respect voor de originele façade. Met een totale verkoopoppervlakte van ongeveer 1.300 vierkante meter wordt het de tweede winkel van UNIQLO in Brussel.
Kaman Leung, de zopas aangestelde Chief Operating Officer van UNIQLO België, zei naar aanleiding van de aankondiging van vandaag: “We zijn erg blij dat we een nieuwe UNIQLO-winkel in Brussel openen, het is meteen de vierde in België. Het cliënteel in onze winkel in de binnenstad aan het Muntplein heeft ons van bij het begin goed ontvangen. Daarom openen we een nieuwe winkel in een weliswaar ander, maar zeer dynamisch deel van de stad. Zo bieden we onze unieke LifeWear, gebaseerd op innovatieve, hoogwaardige kleding voor alledag met een universeel design, voortaan ook aan de mensen in en rond de Naamsepoort aan.”
UNIQLO merk en LifeWear
UNIQLO wil kleding aanbieden die gemaakt is om ieders leven beter te maken. Het is eenvoudige, hoogwaardige, alledaagse kleding met een praktisch gevoel voor schoonheid – ontworpen met veel aandacht voor detail en met de behoeften van het dagelijks leven in gedachten. Het evolueert voortdurend. Deze unieke filosofie, bekend als LifeWear, wordt erg gewaardeerd door Belgische klanten, met topproducten als Ultra Light Down jassen, BLOCKTECH-jassen, Extra Fijne Merinos en Kasjmier truien, HEATTECH en Jeans.
UNIQLO kwam in oktober 2015 op de Belgische markt met de opening van een eerste winkel aan de Meir, de populaire winkelstraat van Antwerpen. Nadien volgde in maart 2016 een winkel in het Wijnegem Shopping Center, een jaar later gevolgd door een eerste winkel in Brussel aan het Muntplein. Met de geplande uitbreiding blijft het merk zijn aanwezigheid in heel Europa versterken, waar het momenteel meer dan 90 winkels in 10 landen uitbaat: België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje, Zweden, Rusland en het Verenigd Koninkrijk.
|