presenteert zeecruises 2021 en nieuw schip met inspiratievideo’s
Tijdens de donkere winterdagen dromen van een zomervakantie, we kennen het gevoel. Touroperator All Ways is bekend om zijn cruisebeurzen waarbij de reisbegeleiders zelf hun ervaringen komen delen. Dat persoonlijke contact is voor veel klanten doorslaggevend.
Dit jaar zijn reisevenementen niet mogelijk. All Ways heeft nagedacht hoe ze toch trouw kon blijven aan dat persoonlijke DNA. De oplossing? Video’s!
In televisiekwaliteit worden verschillende cruises met het nieuw schip voorgesteld. In de hoofdrol Josée Claes, de cruisedirectrice met een schat aan ervaring, en Laurent Baetens, directeur All Ways. Tijdens professionele interviews komen alle aspecten van de reizen aan bod, op een vlotte, ultra-efficiënte manier, met kaarten en inspirerende beelden.
Nieuw schip
Het jaar 2021 wordt voor All Ways een Grand Cru. De Belgische touroperator zet een grote stap met een nieuw zeeschip, de World Explorer. Het is een innovatief passagiersschip dat ontworpen werd als expeditiejacht, om in optimale omstandigheden naar de mooiste plekken op onze blauwe planeet te kunnen reizen.
Met slechts 90 hutten past World Explorer perfect in de All Ways filosofie: kleine schepen, eigen begeleiding, Belgische passagiers, Nederlands en Frans als boordtaal, boeiende voordrachten…en uiteraard lekker eten.
Vier cruiseregio’s, vier video’s
All Ways heeft vier video’s gemaakt die elk op hun beurt een cruiseregio met de World Explorer bespreken.
• Noord-Europa met de Noorse Fjorden, Scandinavië, de Oostzee en de Baltische hoofdsteden inclusief Sint-Petersburg, IJsland een Groenland.
• De Keltische cruises, met reizen langs de Normandische en Bretoense kust, Ierland en de Ierse Zee, en Schotland.
• Zuid-Europa, met het Baskenland (Bilbao), Portugal en verder naar Marokko en de Afrikaanse westkust tot aan Dakar.
• De ultieme cruise: de oversteek van de Atlantische Oceaan, tot aan Rio de Janeiro.
Veilig boeken/ reizen
All Ways heeft zeer soepele boekingsvoorwaarden. Men kan nu boeken door slechts 10%* voorschot te betalen. Annuleren kan tot 60 dagen voor vertrek. All Ways heeft een degelijk protocol uitgewerkt zodat men gezond en wel kan reizen.
Nu boeken!
Omdat het schip slechts plaats biedt aan 180 passagiers, en dat veel mensen in 2020 niet gereisd hebben, is snel boeken een must. Meer informatie op www.all-ways.be of bij de reisagent.
Lee Cooper X Juttu: een Belgische en duurzame capsulecollectie
Jeans goed voor jou én de planeet
Belgisch en duurzaam shoppen, twee zaken die dit jaar nóg belangrijker werden. En dat is precies wat jeansmerk Lee Cooper en conceptstore Juttu bindt. De twee Belgische merken creëerden samen een ECO CAPSULE collectie. De focus ervan ligt bij 'natural denim', jeans in zijn puurste vorm, zonder kleuring. Het resultaat vind je vanaf eind februari in alle Juttu winkels.
Jeans kan wel degelijk groen geproduceerd worden, bewijst Lee Cooper. Zo gebruikt het merk vandaag slechts twee (!) liter water om een jeans te produceren, terwijl voor de productie van een jeans vroeger 100 liter nodig was. Dat is mogelijk doordat er nu herbruikbare ‘ecostones’ gebruikt worden, in plaats van de gewoonlijke stonewashing. Maar daar blijft het niet bij. Er wordt ook zoveel mogelijk gewerkt met gerecycleerd of bio-katoen en elke jeans krijgt een ECO-washing, waarbij minder water, energie en chemische stoffen verbruikt worden.
Lee Cooper is sinds enkele jaren ook volledig CO2-neutraal. Hun volledige uitstoot wordt gecompenseerd door het planten van bomen in Uganda, binnen het ‘Save the Trees’-project dat ontbossing tegengaat.
Voor Juttu is dit niet de eerste collab met een Belgisch merk. De conceptstore werkt graag samen met andere sterke local brands, die ze zo een platform willen geven. Het oudste jeansmerk van Europa is van oorsprong eigenlijk Engels. Maar enkele jaren geleden kocht een Belgische familie de licentie voor België over. Lee Cooper Belgium is dus een 100% Belgisch bedrijf. Ze ontwerpen, creëren en produceren uitsluitend voor de Belgische markt.
Back to basics
De vrouwencollectie uit de Lee Cooper x Juttu collab : De collectie bestaat uit verschillende stukken in natural denim, in een verrassende ecru tint, back to basics. Daarnaast bevat de collectie ook een trendy blauwe flared jeans en een luchtige short voor vrouwen.
De mannencollectie uit de Lee Cooper x Juttu collab: Voor mannen is er ook nog een stijlvolle blauwe jeansjas en een skinny jeans in een lichtere tint. De T-shirts uit de capsulecollectie zijn vervaardigd uit biokatoen en Lyocell, wat gemaakt is van cellulose uit houtsnippers.
Recycling, repairing, reusing. Making the fashion industry circular is a reality. The goal is to eliminate socio-economic or environmental harm through a circular model. This revision on the classic way of working of the industry is gaining more and more popularity among fashion brands.
MMBSY proposes 4 macro trends for the SS21 season: Local Love, Circular Economy, Cottagecore and Future Imperfect. Let's take a look here at the efforts some brands are taking in their journey towards implementing a circular model.
Fashion-forward sustainability with the SMART GUESS ECO collection
The fashion-forward SMART GUESS eco collection continues to grow each season. This cool assortment of men’s, women’s and kid’s clothing is made using environmentally conscious manufacturing processes, once again renewing GUESS’ commitment to sustainable fashion. It is created using the latest, environmentally sound materials, from recycled and organic cotton to natural hemp and recycled bottles. SMART GUESS Eco features approximately 50% of the assortment for the GUESS JEANS line and 30% for the GUESS KIDS one.
These groundbreaking endeavors are all part of the GUESS Sustainability Plan, the brand’s holistic approach to operate with integrity, empower people and protect the environment. Adopting water-saving denim technology, managing environmental impact within the supply chain and promoting circular fashion are just some of the facets of this plan, which also seeks to reduce emissions and harness science to achieve a greener, more sustainable future. The SMART GUESS eco collection is a result of these actions, to become more sustainable throughout the brand.
“Sustainability is a catalyst for creativity, helping us to rethink the way we design our products. Our sustainability goals have challenged us to innovate, evolve and adapt. As we focus on what we do best, we know the future means, doing more with less – less water, less waste and less carbon – and meeting the aspirations of new generations”. - Chief Creative Officer & Co-Founder Paul Marciano
Lee Cooper: when blue jeans become green
Since 10 years, Lee Cooper has been committed to a production process with
a focus on the well-being of people and nature. The brand remains committed to collaborate with partners who keep their impact on our planet as low as possible through innovative techniques.
Lee Cooper aspires to have 90% of their denim washed in an eco-friendly way by 2021and by 2025 the brand aims to be fully operational with green energy. In the near future, Lee Cooper denim will be 100% recyclable by replacing synthetic fibers more and more by sustainable alternatives.
Where a few years ago the brand still needed 100 liters of water per jeans, it now uses only 2 liters. 25% of the energy consumed is green thanks to the use of solar panels. The target is 100% by 2025. The use of chemicals has decreased by half. Production has been CO2 neutral since 2018.
BRAX, saving the Blue Planet
BRAX stands for passionate, style-conscious and smart. You can take that last one very seriously. They invest in the wellbeing of the planet, respect feminine shapes and prioritize the comfort of their clothes. Their Blue Planet range stands for sustainable products. The use of environmentally friendly technologies, such as laser and ozone, significantly reduces the consumption of water, chemicals and energy during manufacture of the jeans. Sustainable, without losing out on comfort and authenticity.
Tamaris launches the sustainable collection GREENSTEP
With the new collection line GREENSTEP, the brand is demonstrating its attitude, responding to the challenges of the times and expanding its portfolio to include timeless shoes produced in a resource-saving manner. The brand is conciously making this path not in a sprint, but rather as a marathon step by step.
Under the motto "We do our best", the brand is assuming more and more ecological and social responsibility on the way to more sustainability and a responsible shoe print.
All models are characterized by responsible processes in the areas of production, social affairs and transport. In addition, responsibility is demonstrated on the shoe itself through the use of recycled PET and water-based adhesives. A distinction is made between leather and innovative materials such as Apple Skin. In total, TAMARIS GREENSTEP comprises ten models in the price ranges from €59.95 to €120.
Unisa's commitment to the environment
Unisa's commitment to the environment is stronger than ever. The brand continues with the popular ECOLINO, exclusive material of the brand, obtained 100% from waste plastic bottles. Imitating linen, these synthetic fabrics are resistant, long-lasting, light, and ecological.
In addition, Unisa added two important innovations: WASH ME, used in a collection of bags that makes them completely hygienic: washable and with an infinite life. And NARA, vegetable tanned leather with 0 environmental impact, a material used in their sneakers and sandals.
Ecolino, Nara & Wash Me
Freedom Moses: walking on vegan slides
This upcoming brand, whose name is an ode to the Israel of Moses, radiates fun and freedom. Their mission is to help people feel more relaxed in their everyday lives. At least you don't have to worry about how these slides are being manufactured, since they are totally recyclable and vegan. On top of that they are waterproof and washable, which comes in handy. And since they smell like milk and honey, there’s no more worrying about bad odors. These colourful slides are bright on your feet, and hopefully add some colour to your day. Wear them around with pride, since they are completely ethical and sustainable.
Go for Good: La Redoute's sustainable fashion and deco collection
With it's 'Go for Good' line, La Redoute engages in a more responsible lifestyle. This means new values such as recycling, the use of sustainable materials and improved production become the core of the corporation. In this matter, they achieve these values by acting for example according to the zero-waste principle and animal protection. The Go for Good line contains both fashion and deco.
Je struint door een wit sneeuwtapijt, van een charmant kerkje naar een romantisch verlichte boulevard. Je nipt van een heerlijke kop warme chocomelk, terwijl in de verte de bergen en de bossen opdoemen. Zo ziet niet alleen winterwonderland eruit, ook Slovenië verandert tijdens eindejaar in een zalig kerstparadijs.
Kerstmis en Nieuwjaar besprenkelen Slovenië met sneeuw, fonkelende lichtjes en een flinke portie magie. Imposante kerstbomen, levensgrote ijssculpturen en betoverende optredens doen de straten lijken op het decor van een dromerige kerstfilm.
Ljubljana: stad vol lichtjes
De Sloveense hoofdstad Ljubljana laat je niet onbewogen. Meer dan 50 kilometer aan lichtslingers spreiden hun gloed over de stad. Ze zijn het werk van Urban Modic. Met zijn decoratie brengt hij een ode aan het leven. Ook de 18 meter hoge kerstboom op het Prešerenplein is best imposant. Hij weegt zo’n 4 ton en is versierd met 10 kilometer aan lichtjes.
Bled: waar legendes en duurzaamheid elkaar ontmoeten
Zelfs zonder alle charmante kerstdecoratie ziet Bled er idyllisch uit. Het grote meer midden in de stad is een echte eyecatcher. Op 25 december brengen zangers, dansers en andere artiesten er na zonsondergang een geweldige show. Vlakbij het eiland op het meer zinkt de legendarische bel van Bled ondertussen traag naar de bodem.
Het uitzicht op het meer van Bled is fantastisch vanop de groene wandelpromenade. De versierde kerstbomen zorgen voor een sprookjesachtige sfeer. Na de feestdagen krijgen alle bomen een nieuwe thuis. Duurzaamheid is hier dan ook erg belangrijk. Zo heeft het vuurwerk op oudejaar plaatsgemaakt voor een spectaculaire lichtshow.
Koper: badend in duizend en één lichtjes
Kerst aan zee, dat viert Slovenië in de charmante badplaats Koper. ‘Fantazima in Wonderland’ betovert de straten en pleinen met adembenemende lichtinstallaties. Je spot er niet alleen sneeuwmannen en koetsen, maar ook levensgrote dieren, een gouden olijfboom en een fonkelende sterrenhemel. Indrukwekkende videoprojecties op de gevel van het Praetoriaanse paleis brengen dit monument terug tot leven. Ook de enorme schaatspiste met zicht op de verlichte stad zorgt voor uren winterplezier.
Kranj: tussen bergen, poëzie en sprookjesbossen
Pal in de Sloveense Alpen stuwt Kranj Kerstmis naar een nieuwe hoogte. Deze stad was ooit de thuishaven van de bekende dichter France Prešeren. Zijn verlichte verzen zweven feestelijk boven de straten en besprenkelen iedereen met romantische wensen.
Ook kinderen zijn helemaal verzot op Kranj. In een mysterieus bos ontmoeten ze eekhoorns, uilen en rendieren. Bij het huis van de Kerstman hangt een heuse brievenbus waarin ze hun verhalen en wenslijstjes deponeren. Ook de vriendelijke dwerg Kranček staat klaar voor een tocht door de stad boordevol leuke weetjes en sappige legendes.
Voor meer informatie over Slovenië, surf naar www.slovenia.info
“Gij zult een coronaproof restaurantervaring op sterrenniveau beleven.” Pastorale, het tweesterrenrestaurant van chef Bart De Pooter, opende opnieuw de deuren na een sluiting van twaalf weken wegens het coronavirus. Om zijn gasten dezelfde uitzonderlijke ervaring te kunnen bieden mét respect voor de hygiëne- en social distancing maatregelen, innoveert hij met een ozongenerator in de vestiaire die de lucht desinfecteert en onder meer bacteriën en virussen bestrijdt. In combinatie met transparante mondmaskers, een persoonlijke menukaart per klant en de nodige liters alcoholgel - gegoten in 10 coronageboden - gaan de chef en zijn team voor een coronaproof restaurantervaring op sterrenniveau.
Virus- en bacterievrije vestiaire
“Als chefs worden we wel vaker uitgedaagd, maar vandaag de dag op een manier die ongewone proporties aanneemt. Duizend en één vragen spoken door m’n hoofd: Hoe zal de sommelier de wijnen presenteren? Wat met de tafelbereidingen? En zullen klanten nu hun eigen jas in de vestiaire moeten halen? Aspecten die voorheen de normaalste zaak van de wereld waren, zijn plots niet meer zo vanzelfsprekend en vragen een creatieve oplossing”, vertelt chef Bart De Pooter. En voor dat laatste heeft hij er alvast één gevonden: een ozongenerator in de vestiaire.
De klants jas aannemen in een post coronatijdperk is uit den boze. Daarom zullen klanten gevraagd worden eerst hun jas zelf aan een kapstok te hangen, waarna de jas wordt opgehangen in een vestiairekast met ozongenerator. Die ozongenerator zuigt de lucht in de vestiaire via de achterkant in. Binnen wordt de lucht eerst gefilterd met behulp van luchtfilters en een speciale UV-lamp, waarna de lucht langs ingebouwde keramische platen geleid wordt en de zuurstof door een elektrische ontlading in ozon wordt omgezet. Tot slot wordt de ozon via de voorkant van de generator verspreid in de vestiaire. Die desinfecteert de ruimte - en dus de klants jas - en bestrijdt onder meer virussen en bacteriën.
Transparante mondmaskers om interactie met klanten te waarborgen
“Dat de hygiëne- en social distancing maatregelen vanaf nu integraal deel zullen uitmaken van de restaurantervaring, behoeft geen betoog. Het is nu aan ons om ervoor te zorgen dat ze niet inboeten op die ervaring. Om onze klanten die uitzonderlijke service te kunnen blijven garanderen, hebben we tijdens de lockdown de tijd genomen om elk aspect van die service apart te bekijken en na te denken over hoe we die coronaproof kunnen maken. De interactie met onze klanten is daar een belangrijk onderdeel van. Daarom hebben we ervoor geopteerd ons personeel transparante mondmaskers te laten dragen, zodat de mimiek gewaarborgd wordt en dus ook de communicatie met onze klanten,” zegt Bart. Om die garantie op een veilige service nog meer te garanderen, werd al het personeel vooraf getest op corona én zal dit minstens maandelijks herhaald worden.
De 10 coronageboden
Niet alleen het personeel, maar ook de klanten moeten zich aan een aantal regels houden. Die heeft Bart verwerkt in wat hij de 10 coronageboden van Pastorale noemt. Een knipoog naar de geschiedenis van de pastorijwoning waarin het restaurant is gevestigd.
1. Gij zult geen parkeerstress hebben - gratis parkeergelegenheid naast de deur, op straat en op het Brooikensplein. 2. Gij zult hartelijk welkom geheten worden - deuren staan letterlijk en figuurlijk voor u open. 3. Gij zult alcoholgel smeren - bij aanvang, tijdens de maaltijd en na elke sanitaire stop. 4. Gij zult het Belgische weer niet vrezen - uw jas kan u zorgvuldig en veilig ophangen. - 5. Gij zult plaatsnemen op grondig ontsmette tafels en stoelen - voor en na elke service. - 6. Gij zult een persoonlijke menukaart krijgen - meenemen naar huis als souvenir is toegestaan. - 7. Gij zult uw favoriete wijn uitkiezen op een digitale menukaart - voor gebruik grondig ontsmet. - 8.Gij zult niet zonder servetten zitten - u krijgt tweemaal een nieuw exemplaar. - 9. Gij zult gebruikmaken van een ontsmette sanitaire ruimte - elk halfuur ontsmet. - 10. Gij zult bij voorkeur met de kaart betalen - cash blijft mogelijk.
Bart De Pooter en restaurant Pastorale**
Een creatieve duizendpoot en haast bezeten door de eindeloze mogelijkheden van de gastronomie: Zo omschrijf je Bart De Pooter het best. Als 23e jarige stampte hij een dertigtal jaar geleden restaurant Pastorale in Reet eigenhandig uit de grond, een plek waar fine dining, de natuur en kunst moeiteloos in elkaar overvloeien. Alsof een sterrenzaak nog niet voldoende was om zijn ondernemershonger te stillen, stortte Bart zich door de jaren heen nog op verschillende andere projecten. Het bedrijfsrestaurant POSTUUR, zijn import- en exportbedrijf in kwaliteitsvlees Clara Bella of zo maar even 300 000 mensen te eten geven op Tomorrowland? You name it, Bart did it. Het horecabloed hebben ook zijn beide dochters geërfd. Vandaag de dag ondersteunen zij mee Pastorale en tal van zijn andere initiatieven.
De transformatie van restaurant Orange naar Bistro R ligt ondertussen reeds enkele jaren achter ons en de nieuwe formule die gewezen sterrenchef Roland Debuyst samen met zijn echtgenote Aysa introduceerde, betekende een schot in de roos.
Roland Debuyst zette zelf de toon voor deze nieuwe formule : ‘we gaan voor eenvoud’. Dat wil niet zeggen ‘minderwaardigheid’, integendeel! De eenvoud is al zichtbaar in de eetzaal: Die is nog even ruim, maar er staan minder tafels en er is nu een loungehoek met heerlijk uitnodigende zetels waar een vijftiental mensen het zich gezellig kunnen maken met een glaasje wijn en wat zalige fingerfood (denk aan eendenrillette, mousse van bloedworst met piment d’Espelette en andere hapjes).
Ook de keuken werd vereenvoudigd. Door kosten in de keuken te besparen (de soberdere bereidingsprocessen vereisen minder personeel) is er meer budget vrij om verse kwaliteitsingrediënten aan het menu toe te voegen. Heerlijk Belgische producten, maar ook zoveel meer. Rundsbavette met boter en witlofplantjes, Kuregemse ‘Champignons de Bruxelles’, deskundig bereide segrijnslakjes (niet verdronken in lookboter), gekonfijte varkenswangetjes en andere kostelijke gerechten met mooie stukken vlees van bij Pierre Lesage krijgen de hoofdrol in dit zwart-geel-rode verhaal met een open blik naar culinair Europa. Er is ook heel wat lekkers uit de zee op de kaart te vinden: grijze garnaaltjes, tongschar, heek en griet vervolledigen het vismenu. Dat is allemaal te vinden op de ingeperkte kaart. Verder kunnen gasten ook kiezen voor een knap driegangenmenu ‘influence’ aan 42.90€, in all-in formule 63.90€. Er is eveneens een 2-gangenlunch beschikbaar aan 26.6E, wijn 10€ en een 4-gangenkreeftenmenu aan 59.90€.
Dit alles in een modern, speels maar bijzonder sfeervol en gezellig kader. In de zaal of op het terras is nu plaats voor een zestigtal gasten die kunnen genieten van de nieuwe kaart of van het aanbod in de bar: Belgische bieren, whisky’s en gins en de wijnkaart die van Orange werd overgenomen. Die klinkende naam maakt nu plaats voor Bistro R! Meer dan ooit is Bistro R het nest waar Roland zijn creativiteit en inventiviteit kan ontwikkelen, zachtjes laat opborrelen, rustig marineert en ze laat openspatten in succulente, evenwichtige tongstrelende topcreaties. Kortom Bistro R met de R van Roland, renovatie, ronduit heerlijk tafelen: reden genoeg om terug te komen!
Roland dirigeert ondertussen figuurlijk van op een afstand. Hij runt immers ook Kasteel Mariadal in Zaventem, Alfonsburger in Zaventem en Dilbeek naast zijn consultantactiviteit in het Vlaams Parlement. Bistro R kreeg zopas een nieuwe chef, nl Olivia Junger-Villon. Afgestudeerd aan de Bonneveine hotelschool in Marseille was ze in enkele Franse restaurants actief vooraleer ze naar België afzakte. Met veel respect voor de natuurlijke ingrediënten brengt ze in Bistro R ook een vleugje mediterrane charme en zon en krijgt ze de kans om de jeugdige invloeden van de Franse keuken volop te etaleren. Facetten die bij onze proeverij alleszins kwamen bovendrijven.
Wij genoten als voorgerecht van een tartaar van tonijn en gebakken ganzenlever als voorgerecht en een mini tarte tatin en een americain à la minute als hoofdgerechten. De tartaar van tonijn werd een leuke decoratieve presentatie met fijne paprikareepjes en een mayonaise van avocado, boordevol smaak. Ook onze ganzenlever met room met kaas, bloemkool couscous, gel van Porto, aardappelwafel en pens met truffel werd een uitgesproken delicatesse.
Even smaakvol en decoratief werd de mini tarte tatin van appelen met heerlijk gebakken ganzenlever en room van hazelnoot, terwijl de americain à la minute een leuke gemengde sla, cornichons, uitjes, tomaatreepjes en heerlijk krokant gebakken en goudgele frietjes meekreeg.
Bistro R – Leuvensesteenweg 614, 1930 Nossegem (Zaventem)
Telefoon: 02 – 757 05 59 http://www.bistro-r.be
Iedere middag geopend van 11.30 u (keuken open vanaf 12.00 u), iedere avond geopend vanaf 18.00 u (keuken open vanaf 18.30 u) tot 21.00 u, 22.00 u in het weekend. Gesloten op zaterdagmiddag, zondag en maandag.
Bistro R biedt ook een volledig ingerichte vergaderruimte voor 2 tot 20 personen, toegankelijk vanaf 8u30. Desgewenst is een aangepaste catering mogelijk.
Momenteel biedt Bistro R een aantrekkelijk afhaalkaart met bovendien een wekelijks wisselende menukaart.
In de Rocco Forte-hotels, waar het prestigieuze Hotel Amigo deel van uitmaakt, staan familiewaarden centraal. De hotels maken er een erezaak van om de allerkleinsten een aangenaam en onvergetelijk verblijf te bezorgen, met een waaier aan activiteiten en diensten voor alle leeftijden. Speciaal voor kinderen en hun volwassen begeleiders is het familieprogramma 'Families R Forte' ontwikkeld.
Ieder Rocco Forte-hotel heeft een eigen dierenfiguurtje waar kinderen gek op zijn als mascotte. In Hotel Amigo is dat René, de ondeugende babyeekhoorn. Hij heet de kinderen welkom bij hun aankomst in het hotel. De Belgische hoofdstad staat bekend als bakermat van de strip. René is dan ook geïnspireerd op een beroemde Belgische stripfiguur, en zijn naam verwijst naar de Belgische surrealistische schilder René Magritte.
Met de programma's RBabies, RKids en RTeens zorgt Hotel Amigo ervoor dat een verblijf voor kinderen puur genieten is.
RBABIES – 0 tot 3 jaar
Het programma RBabies is speciaal ontwikkeld voor baby's en kinderen tot drie jaar, en biedt alles om de kleinsten een prettig verblijf te bezorgen.
DIENSTEN: Kinderopvang 24/24 (op aanvraag): € 10-15 per uur, afhankelijk van het tijdstip (dag/nacht). Kosten verplaatsing/taxi voor rekening van de klant.
MAALTIJDENENSNACKS: Alle babyvoeding is gratis beschikbaar. Op aanvraag: babybordje, kinderstoel, slabbetje, flessenwarmer, sterilisator. 'Teddy Turndown Service': melk of vruchtensap en kleine gebakjes of fruit worden 's avonds bezorgd op de kamer.
IN DE KAMER: Kinderbedje, beddengoed, speelgoedbeertje. Op aanvraag: nachtlampje, speeltapijt.
IN DE BADKAMER: Babyverzorgingsproducten, badjas met kap, rubberen badeendjes. Op aanvraag: antislipmatje voor in het bad, babybadje, commode met luierkussen, verzachtende luiercrème, thermometer.
RKIDS – 4-12 jaar
RKids, het programma voor kinderen tussen vier en twaalf jaar, is zo leuk dat ze er de tablet en smartphone bij vergeten. 's Ochtends is er in het restaurant BoCConi speciaal voor kinderen een kleurig ontbijtbuffet met als thema de beroemde stripfiguur Kuifje.
DIENSTEN: Kinderopvang 24/24 (op aanvraag): € 10-15 per uur, afhankelijk van het tijdstip (dag/nacht). Kosten verplaatsing/taxi voor rekening van de klant.
ACTIVITEITEN IN DE STAD: Tips voor activiteiten in de stad samengesteld door het conciërge team. Op aanvraag kunnen activiteiten worden geboekt. Het conciërge team werkt ook activiteitenprogramma's op maat uit.
MAALTIJDENENSNACKS: 50% korting op alle maaltijden. Kindermenu's verkrijgbaar in het restaurant en als roomservice. Aparte ontbijthoek voor kinderen rond het thema 'Kuifje'. 'Teddy Turndown Service': melk of vruchtensap en kleine gebakjes of fruit worden 's avonds bezorgd op de kamer. Gratis snack bij aankomst.
IN DE KAMER: Beddengoed, linnenzak voor de kinderen, kleerhangers, speelgoedbeertje, welkomstboodschap. Op aanvraag: boeken, tijdschriften, films, games en spelconsoles, wifi, extra bed, kamers naast elkaar met tussendeur, speeltapijt.
IN DE BADKAMER: Verzorgingsproducten voor kinderen, pantoffels en badjas, rubberen badeendjes.
RTEENS – 13 tot 16 jaar
Met het programma RTeens, gericht op jongeren tussen dertien en zestien jaar, hebben ze iedere dag wel wat te twitteren! Wedden dat ze weg zullen zijn van de iPad-app voor de roomservice?
ACTIVITEITEN IN DE STAD: Tips voor activiteiten in de stad samengesteld door het conciërge team. Op aanvraag kunnen activiteiten worden geboekt. Het conciërge team werkt ook activiteitenprogramma's op maat uit.
MAALTIJDENENSNACKS: Kindermenu's verkrijgbaar in het restaurant of als roomservice. Welkomstgeschenken, zoals een alcoholvrije cocktail van het huis. Op aanvraag: iPad-app voor roomservicebestellingen
IN DE KAMER: Welkomstboodschap. Op aanvraag: boeken, tijdschriften, films, games en spelconsoles, wifi, extra bed
Ontdek Brussel met het hele gezin, dankzij de Family Packages van Hotel Amigo.
Family 2-room package : tot 50% korting op kamers met tussendeur of aangrenzende kamers voor twee kinderen (tot 16 jaar), ontbijt voor het hele gezin, babymaaltijden RBabies; 50% korting op maaltijden en drankjes voor RKids
Family Suite package : Ouders die een suite boeken, genieten de volgende voordelen: gratis een kamer met tussendeur of aangrenzende kamer voor twee kinderen (tot 16 jaar), check-in in de suite, strijkdienst voor één avondtenue op de avond van aankomst, toegang tot snelle wifi en films, ontbijt voor het hele gezin, babymaaltijden RBabies, 50% korting op maaltijden en drankjes voor RKids
RESERVATIES: Hotel Amigo: Rue de l’Amigo, 1000 Brussel T: +32 (0) 2 547 47 07 –
Rocco Forte Hotels is een groep van tien individuele hotels en resorts, opgericht door Sir Rocco Forte en zijn zus Olga Polizzi in 1996. De prachtige gebouwen op uitzonderlijke locaties maken van alle hotels, zowel de historische als de eigentijdse, een bezienswaardigheid. De hotels worden geleid door een familie met een horeca-ervaring die vier generaties teruggaat. Alle hotels bieden dezelfde uitzonderlijke service, zodat de gasten optimaal kunnen genieten van al het moois in de steden en de omliggende gebieden.
Rocco Forte Hotels omvat de volgende hotels: Hotel de Russie, Rome; Hotel Savoy, Firenze; Verdura Golf & Spa Resort, Sicilië; The Balmoral, Edinburgh; Brown's Hotel, Londen; The Charles Hotel, München; Villa Kennedy, Frankfurt; Hotel de Rome, Berlijn; Hotel Amigo, Brussel; Hotel Astoria, Sint-Petersburg. Volgende openingen: Djedda in 2016 en Shanghai in 2018.
Slovenen zijn van nature uit gepassioneerde koks. Honger brengt hen op fantastische ideeën en ze weten dat de weg naar het hart langs de maag loopt. Zij halen inspiratie uit een culinaire traditie en ze houden van lokale ingrediënten. Dat resulteert in heerlijke Sloveense gerechten, met een moderne touch en het resultaat van een pak eigen creativiteit.
Wie naar Slovenië reist, zal kennismaken met die fantastische keuken, in familierestaurants, dorpsherbergen waar zowel eten als drank van het eigen huis is, dat wil zeggen home made. Ontdek de smaken van Slovenië! Dat kan via Gostilna Slovenija, een groep van 40 restaurants die typische Sloveense gerechten aanbieden. De Sloveense specialiteiten worden doorgaans vergezeld van uitstekende Sloveense wijnen. Kortom, Slovenië is een topbestemming voor zij die houden van gastronomie en dus een land voor de lekkerbekken.
De smaken van Centraal Slovenië en de Gorenjska Regio
Een gastronomische reis door Slovenië kan best starten in Ljubljana. De hoofdstad werd in 2015 door het gourmetmagazine Fine Dining Lovers gerangschikt bij de top acht van wereldwijde culinaire bestemmingen. In Ljubljana kan je de restaurants met het label Okusi Ljubljana opzoeken. Daar vind je de typische gerechten zoals de heerlijke Vodnik salade. Van maart tot oktober is er telkens op vrijdag Open Keuken (Odprta kuhna), een markt in openlucht waar topchefs aan het kookfornuis staan. Een belangrijk gerecht van Centraal Slovenië is Trnič, ook wel ‘liefdes kaas’ genoemd omdat de herders die aan hun lief schonken. In de stad Bled moet je alleszins kremšnita proeven, een crème cake, en op het eiland in het meer van Bled kan je zien hoe het dessert potica, een gerolde cake, op 80 manieren wordt gevuld. Ook de stad Radovljca, op slechts 30 minuten van Ljubljana, is bekend om zijn regionale keuken die je kan proeven in talloze restaurants en tijdens het Flavours of Radol’ca Festival in de herfst.
De wijngebieden van Slovenië
Er zijn negen wijnregio’s en er wordt wijn van topkwaliteit geproduceerd, soorten van eigen bodem zoals zelen, vitovska, rebula, pinela en teran. De oudste wijnrank van de wereld, 400 jaar, groeit in Slovenië en je maakt er kennis mee langs de Ljubljana Wijnroute. Ook de wijnfestivals zijn een bezoek waard zoals het Old Vine Festival en de druivenoogst in Lendava, nog een evenement in het teken van de wijntraditie. In het ganse land, in alle wijnbieden, wordt in de herfst Saint Martin’s Day (Martinovo) gevierd. Het is de dag dat de most wijn wordt. Proeven van wijn kan perfect gecombineerd worden met proeven van prosciutto en daarvoor ga je naar de Kras regio voor het Festival van Teran en Prosciutto.
Land van bieren en vleesdelicatessen
De kranjska klobasa worsten zijn wereldberoemd en je kan ze best eten vergezeld van zuurkool of zure raap. Ook koud zijn ze lekker met een broodje en een glas bier. In Gorenjska is er tijdens de maand augustus het Kranjska klobasa Sausage Festival en in Laško, de stad met de langste biertraditie, wordt in juli het Beer & Flower Festival georganiseerd.
Een harmonie van zout en zoet
De geheimen van de bekende keukenchefs liggen in de kruiden. Een leven zonder zout kan men zich niet voorstellen en zeker niet in Slovenië waar zoveel zout wordt gewonnen. De zoutproductie is eeuwenoud en wil je er meer over weten dan ga je in april naar het Zoutpannen Feest in Piran. Deze stad is rijk geworden door de zoutwinning die vroeger handmatig gebeurde. De opvolgers van de zoutwinning traditie maken nu originele producten en souvenirs zoals chocolade met een vleugje zout. Nog meer zoetigheid kan je proeven in Radovljica tijdens het Chocolade Festival.
Fruit in overvloed
Slovenië is dankzij het goede klimaat een grote fruitproducent. In de Brda heuvels groeien meer dan 50 soorten kersen en daar wordt jaarlijks het Kersen Festival georganiseerd. Door het kersenlandschap lopen enkele ‘Cherry Blossom wandelroutes’. In de herfst worden in West-Slovenië massaal druiven en persimmons geoogst. In november kan je in Stunjan het Persimmon Festival bijwonen en genieten van talloze culinaire delicatessen. Wie van olijven houdt reist naar Izola waar je de olijfolie kan proeven en kopen en waar in de lente het Fish, Olive Tree & Wine Festival plaatsvindt.
puur en onversneden dankzij waterbehandelingsspecialist BWT
Het Anker in Mechelen is al sinds de 15de eeuw actief als brouwerij. Onder leiding van Charles Leclef verwierf de brouwerij internationale bekendheid, exporteert ze naar meer dan 30 landen en worden de bieren van Het Anker – GC Cuvée van de Keizer, Lucifer, Maneblusser, maar vooral Gouden Carolus – wereldwijd gelauwerd. Ook de Gouden Carolus Single Malt, de whisky die Charles Leclef sinds 2010 in De Molenberg stookt, lijkt een even succesvolle toekomst tegemoet te gaan. Dat succes is in de eerste plaats te danken aan de bedrijfsstrategie van Het Anker, al draagt waterbehandelingsspecialist BWT (Best Water Technology) er ontegensprekelijk ook een steentje toe bij. Tijdens het brouw-, stook- en bottelproces worden immers verschillende types toestellen van BWT ingeschakeld om zowel het bier als de whisky van Het Anker zo puur en zo smaakvol mogelijk te produceren.
Van brouwen tot stoken: Op de Mechelse site waar Het Anker momenteel gelegen is, stond in de 15de eeuw een ‘Krankenhuis’. Begijntjes brouwden er bier voor de zieken - meteen het startschot voor een heuse traditie in bierbrouwen. Momenteel staat Charles Leclef er als vijfde generatie brouwerij-eigenaar aan het roer. Sinds 1991 kiemde hij een langetermijnfilosofie uit om van Het Anker niet enkel een puur economische productie-eenheid te maken, maar een publiek-toegankelijk totaalverhaal te brengen met tal van extra activiteiten. Zo opende hij eind jaren ’90 een 3-sterrenhotel binnen de muren van de brouwerij, begon hij in 2010 rondleidingen op de site van Het Anker te organiseren en voorzag hij het domein van een brasserie.
Op zondag 3 mei 2015 wordt in België opnieuw de Toer de Geuze georganiseerd. Tijdens de 10e editie van dit 2 jaarlijks evenement zetten 9 lambiekbrouwerijen en geuzestekerijen hun deuren open voor het grote publiek. Die dag wordt ook de ‘Mega Blend 2015’ voorgesteld. Brouwerij BOON zal, naast de dag van de Toer de Geuze, ook open zijn op 1 en 2 mei.
Op vrijdag 1 mei valt dit samen met de Vaarhappening. Je kan die dag de boot nemen van Halle naar Lembeek voor 1 euro, de brouwerij bezoeken en 's avonds genieten van een volksfestival met muziek van o.a. muziekkapel De Carabiniers, muziekkapel Congo, Lembeik Bauve en De Kozzes.
Op zaterdag 2 mei zet de brouwerij ook haar deuren open voor het grote publiek. In de namiddag komt muziekkapel De Cavalerie langs voor een muzikaal optreden in volledige klederdracht.
Op zondag 3 mei kan je naar aanleiding van de Toer de Geuze in de brouwerij deelnemen aan een rondleiding en krijg je een gratis lambiekproevertje. De muziek wordt verzorgd door radio Victoria, de Fanfarettes en Madingma.
Voor de bezoekers met honger is er elke dag warme beenham, pensen met een broodje, boterhammen met plattekaas of kramiek en warme balletjes met krieken. Je kan er tevens alle bieren van Brouwerij Boon proeven, alsook de Oude Geuze Mega Blend 2015. In de brouwerijwinkel zijn ook alle bieren en bierglazen te koop. Er is een grote parking voorzien in de onmiddellijke nabijheid van de brouwerij. Wie met de trein reist, stapt af in het station van Lembeek. De brouwerij bevindt zich aan de uitgang van het station.
Voor meer informatie kan je terecht bij brouwerij Boon, Fonteinstraat 65, 1502 Lembeek, tel: 02/356.66.44, fax: 02/356.33.99, mail: toer.de.geuze@boon.be, www.boon.be