TNS Food wordt overgenomen door Nederlandse GoodLife Foods
“Kans om uit te breiden en nog meer nieuwe producten te maken!”
Eén van de opmerkelijke uitspraken van Daphne Aers (46), zaakvoerster van TNS Food, in haar boek ‘Kroket van de chef’ (2015)
was: “Ik wil niet vissen in een vijver, maar zwemmen in de oceaan”. De voorbije 25 jaar is haar bedrijf exponentieel gegroeid en werd
de vijver almaar groter. Nu GoodLife Foods uit Nederland, één van Europa's grootste producenten van zowel merk als huismerk
diepgevroren hartige voedingsproducten, het bedrijf van Daphne overneemt, wenkt de oceaan. Daphne krijgt nu de kans om met
haar team volop nieuwe producten te ontwikkelen die massaal in Europa zullen worden verspreid. Made in Eeklo en Lokeren!
MEER DAN 100.000 KROKETTEN PER DAG!
De producten van TNS, die in Eeklo en Lokeren bereid worden, vind je momenteel terug in bijna alle supermarkten in België, hetzij onder ‘Pure Daphne’, hetzij onder het eigen label van de supermarkt. Ook op de internationale markt is TNS nu al een speler van betekenis. De kroketten en andere producten van TNS worden momenteel niet alleen in België gesmuld maar ook in een pak andere landen, voor-
namelijk Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In de hoofdzetel in Eeklo worden kroketjes, tapas en ovenproducties gemaakt, in Lokeren specialiseert men zich in gevulde amuses en kleine voorgerechten. TNS stelt in de beide vestigingen 24 mensen
tewerk. Dagelijks worden 100.000 tot 150.000 kroketten geproduceerd. De omzet bedraagt 15,5 miljoen euro.
STAP NAAR GLF NODIG OM VERDER TE INNOVEREN
“We zijn alomtegenwoordig met onze producten in België”, zegt zaakvoerster Daphne Aers. “Maar ik wil meer dan in stand houden, ik wil uitbreken en verder groeien. Mijn innovatieve producten aan nog meer consumenten aanbieden. Daarvoor was deze stap naar GoodLife
Foods nodig. Nu krijgen we de kans om wereldwijd te tonen wat we in Eeklo allemaal in onze mars hebben! De internationale interesse
in TNS komt voornamelijk door onze industriële specialisatie, onze themabereidingen voor bijvoorbeeld Kerstmis, Halloween, Pasen…
Dat zijn steeds wisselende producten die we tijdelijk bovenop ons gewone gamma produceren en waarmee we aan een belangrijke vraag
van de markt voldoen. Precies die specialisatie maakt TNS uniek en daardoor kwam de vraag voor deze internationale stap. Het is de bedoeling dat we ons nu nog meer gaan toeleggen op nieuwe producten. Dat zal de komende jaren zorgen voor uitbreidingen,
zowel infrastructureel als op personeelsvlak.”
DAPHNE AERS IN CIJFERS
2000 Start van TNS (Texture, Nutrician & Sense) in Lembeke, vierhonderd kroketten per dag
2006 Opening bedrijfsgebouwen aan Ringlaan in Eeklo
2010 Winnaar THEO ‘Ondernemer van het Jaar’
2010 Halve finalist ‘Beste hobbykok van Vlaanderen’
2014 Winnaar Womed Award - Vrouwelijke ondernemer van het jaar (Unizo/Markant)
2015 Boek ‘Kroket van de chef’ (Davidsfonds)
2018 Eerste ovengebakken kroketten, zodat iedereen gezond kan genieten
2021 Opening productiesite in Lokeren
2025 Gezicht van nationale ondernemerscampagne BNP Paribas
2025 Overname TNS Food door GoodLife Foods (NL)
De missie van TNS Food blijft behouden
“Onze specialiteiten gaan van de hartverwarmende klassiekers als de garnaal- en kaaskroket, tot heerlijke kroket- of hapjesvullingen
op maat. Samen met onze klanten zetten we verrassende smaaksensaties op de kaart binnen de wereld van kroketten en ovenhapjes. Van themahapjes tot bereidingen met lokaal geproduceerde ingrediënten of ongeziene smakencombinaties: de vrijheid van
creatie en keuze ligt in handen van onze klanten. We ontwikkelen onze eigen recepturen en perfectioneren
de smaak tot elke (eind)klant een ‘hmmm-gevoel’ krijgt bij elke hap.”