De kinderen konden gedurende de laatste 2 weken voor de vakantie genieten van het thema “carnaval”. We werkten hierbij vooral in verschillende hoeken zodat ieder kind zich kon uitleven waarin hij /zij het meest geïnteresseerd was.
De kinderen hadden keuze uit de verschillende mogelijkheden :
- leeshoek : de kinderen konden verhalen lezen / voorlezen i.v.m. carnaval
- knutselhoek : de kinderen knutselden een grote hoed, alsook een masker. De basis van de hoed was voor iedereen hetzelfde, bij de versiering ervan konden de kinderen echter kiezen uit heel wat materialen. En of de fantasie werkte … de resultaten waren mooi en leuk om te zien. En de kinderen,… die trokken deze dag allemaal als fiere gieters met hun carnavalshoed naar huis.
- winkelhoek ( alsook metend rekenen ) : daarin werden allerlei attributen te koop aangeboden. De kinderen konden kopen, betalen, inpakken, verpakken, …
- de kleurhoek : kleuren van tekeningen rond carnaval
- de letterhoek : hierbij werden woorden rond carnaval gestempeld en/of gekleefd met letters uit de kranten
- de puzzelhoek :een tekening met een clown werd verknipt en moest terug in zijn geheel opgekleefd kunnen worden
- de verkleedhoek : hierbij konden de kinderen zich naar hartelust omtoveren in Zorro, een clown, een zeerover, … De kledij en de pruiken, alsook de brillen, de neuzen, de helmen en hoeden werden gretig gepast.
- de eethoek : hierbij toverden we een beschuit om tot een grappig gezicht. We smeerden er préparé op, maakten oogjes, een neus, haren met gezonde groenten zoals tomaat, wortelen en salade. En of het smaakte …
Op vrijdag 20 februari kwam dan de kers op de taart : het heuse carnavalsfeest dat voor alle kinderen een reuzeleuke dag was als afsluiter van alweer een aantal vervlogen schoolweken…
Juf Ann
|