Foto

G.V. Lagere school

Schutterijstraat 6

Karel van Manderstraat 33

8760 Meulebeke

051/487149  051/484104

Fax: 051/484105

sint.amandus.school@scarlet.be

Links
  • Oudercomité
    In de klas van
  • juf Els
  • juf Heidi
  • juf Christine
  • juf Katrien Vergote
  • juf Lobke
  • juf Carine
  • meester Geert D'haene
  • juf Isabelle
  • juf Marleen
  • juf Katrien Christiaens
    Nieuw internationaal project: Strips in @ction
    Webalbums
  • Kermis op school
  • sportklassen 1C
  • vijfde leerjaar: 1302
  • opendeur eerste leerjaar
  • de kinderkok
  • grootoudersfeest
  • schoeiselmuseum
  • meetcircuit: tweede leerjaar
  • Sinterklaas op school
  • Sinttoneel
  • Sportklassen: 2B en 2C
  • Sportklassen: 1A
  • Sportklassen: 2A
  • Kersttoneel: zesde leerjaar
  • Regenboogmoment januari 2012
  • Meester op de fiets: tweede leerjaar
  • Rode neuzentocht
  • Goed nieuwskrant: tweede leerjaar c
  • Zwemmen: tweede leerjaar
  • Maria Lichtmis in het tweede leerjaar
  • De Elfenkring: tweede leerjaar
  • Move tegen pesten
  • Carnaval: eerste, tweede en derde leerjaar
  • Carnaval: vierde, vijfde en zesde leerjaar
  • Maskers: tweede leerjaar c
  • Filmpjes
  • Dans regenboogmoment
  • Sportklassen 1B en 1C
  • Sportklassen 1C
  • Saved by the bell
  • Saved by the bell
  • Regenboogmoment oktober
  • Frans liedje
  • Kortrijk 1302: vijfde leerjaar
  • Grootoudersfeest
  • Grootoudersfeest:eerste leerjaar
  • Grootoudersfeest: tweede leerjaar
  • Grootoudersfeest: derde leerjaar
  • Regenboogmoment november 2011
  • Sinterklaasoptreden eerste leerjaar
  • Sinterklaasoptreden tweede leerjaar
  • Sinterklaasoptreden derde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden: intermezzo
  • Sinterklaasoptreden vierde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden vijfde leerjaar
  • Sinterklaasoptreden zesde leerjaar
  • Kerstmusical eerste leerjaar
  • Kerstmuscial tweede leerjaar
  • Schoolkoor: hallo
  • Schoolkoor: samen op reis
  • Regenboogmoment: 3B
  • Regenboogmoment: Laura, Esmée en Auréline
  • Move tegen Pesten
  • Carnaval: 1, 2 en 3
  •  

     

    Ons team
  • Foto

    Isabelle Wullaert: 1A

    Foto

    Els Verhelst:1B

    Foto

    Ann Servayge:1C

    Foto

    Heidi Dejonghe: 2A

    Foto

    Patrick Verguchten: 2B

    Foto

    Christine Glaude: 2C

    Foto

    Marleen Vandendriessche: 3A

    Foto

    Katrien Christiaens: 3B

    Foto

    Katrien Debouver: 3C

    Foto

    Lobke Devolder: 4A

    Foto

    Katrien Vergote: 4B

    Foto

    Carine Devlamynck: 4C

    Foto

    Guido Devolder: 5A

    Foto

    Nadine Tallieu: 5B

    Foto

    Marieke Lamote: interim 5B

    Foto

    Geert D'haene: 5C

    Foto

    Chris Vandekerckhove: 6A

    Foto

    Martine D'haene: 6A

    Foto

    Geert Tallieu: 6B

    Foto

    Martine Belaen: 6C

    Sint-Amandusschool Meulebeke

    Redactie: juf Christine - juf Lobke
    30-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit 4A
    Nieuws uit 4A


    >> Reageer (0)
    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palmpasen

    Het is al een heel oud gebruik om palmpasenstokken te maken. Heel vroeger vierde men het begin van de lente. Daarmee heeft de versiering van de palmpasenstok waarschijnlijk eerst te maken gehad. Het broodhaantje was het symbool van de overwinning van de zon op de duisternis (als het licht wordt kraait de haan!). Toen de mensen christen werden, werd de palmpasenstok omgedoopt tot de drager van symbolen voor wat er in de Goede Week gebeurde. Daarbij horen verhalen over Jezus. Hier volgen kort een paar verhalen die met de palmpasenstok te maken hebben.

    1 Bij het groen waarmee we de stok versieren hoort een verhaal. Het is namelijk symbool voor de palmtakken van palmpasen. Op palmpasen reed Jezus op een ezeltje Jeruzalem binnen. De mensen dachten: nu gaat het gebeuren. Jezus wordt koning en Hij zal de Romeinen verjagen. De mensen riepen: Hosanna en juichten Hem toe met palmtakken. Het zou heel anders aflopen. Nog geen week later riepen ze: Kruisig Hem.

    2 Een krans verbeeldt dat Jezus koning is.

    3 Bij het broodhaantje hoort ook een verhaal. Toen Jezus gevangen genomen was, vluchtten zijn vrienden. Petrus, één van zijn vrienden, volgde Hem op afstand. Enkele mensen vroegen hem: Jij hoorde toch ook bij die Jezus? Petrus antwoordde toen tot drie maal toe: Ik??? Welnee, ik ken die man niet! En toen kraaide de haan. En Petrus herinnerde zich dat Jezus gezegd had dat dit zou gebeuren. En Petrus vluchtte verdrietig weg. Het haantje is van brood. Dat is ook een symbool voor het brood van het laatste avondmaal dat Jezus samen met zijn vrienden vierde.
    4 Het kruis is symbool van het verhaal van Goede Vrijdag. Jezus is gevangen genomen. Al zijn vrienden hebben Hem in de steek gelaten. Pilatus, de stadhouder, vraagt aan de mensen wat er met Jezus gedaan moet worden. Alle mensen roepen: Kruisig Hem! Zo wordt Jezus als misdadiger gekruisigd.
    6 MAAR DIT IS NIET HET EINDE! Het kruis wordt versierd. We hangen er eitjes aan en versieringen. Symbolen voor nieuw leven. Het wordt Pasen! Jezus staat op, zijn verhaal gaat verder, net zoals in de natuur ieder jaar in de lente alles opnieuw gaat groeien.

    tweede leerjaar






    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

















    >> Reageer (1)
    27-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zweminstuif tweede leerjaar
    Springen, duiken, glijden, klimmen, ... Het kon allemaal deze namiddag in het zwembad. Wees maar zeker dat we goed zullen slapen vannacht ...
    Bekijk alle foto's in het webalbum: Klik hier.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Kort nog enkele berichtjes! Niet zoveel, want door het prachtige weer hebben ze liever buiten gespeeld op het speelplein!

    We hebben een toneel gespeeld, dat was heel leuk! Juf Carine heeft haar ook verkleed. groetjes, Andres.

    Vandaag zijn we naar Sea Life geweest en we moesten een halfuurtje met de tram rijden en dan zijn we buiten gaan spelen! groetjes, Hannes.

    Wij zijn vandaag naar Sea-Life geweest en het was heel leuk. Met de juffrouwen en meesters is het hier heel leuk! Groetjes, Britt.

    Hoe gaat het met de dieren? Het is hier héél tof!!! Groetjes, Jochen.

    Vandaag was het weer een leuke dag. Ik vond Sea-Life het leukst! groetjes, Noah.

    Liefste mama en papa, ik vind het heel leuk en tof. Er is vanalles te doen en het is mooi, want de zee is mooi en de duinen. Daaag! ps: ik slaap bij Rhune en Naime! Groetjes, Jolien.

    Dag mama en papa, we zijn eerst naar een garnaalvisser geweest, dan zijn we naar Sea-Life geweest en dan hebben we gegeten en dan geslapen.
    Groetjes!

    Dag mama, papa en broer. Ik heb het naar mijn zin! Tot morgen! Groetjes, Merel.

    Dag mama, het is hier heel leuk! Ik slaap bij Emma, Irene en Britt. Tot woensdag! Groetjes, Amber D.

    Dag mama en papa, het is superleuk! Ik slaap bij Lauren en Ine in blok oranje. We hebben al superveel gespeeld. Groetjes, Fleur!


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Weer een superdrukke, maar o zo leuke zeeklasdag!!






















    >> Reageer (1)
    26-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Dag beste mama en papa, vandaag hebben we een spel gespeeld. Het was een heel leuk spel. Van Yaron, ik mis je.

    Dag mama en papa, het is hier super leuk. Ik slaap bij Ine en Fleur in stapelbedden in een L. Het is hier lekker eten! Het is hier mooi weer hoor. Daaaaag Lauren.

    Het was vanochtend leuk, want we mochten ergens naartoe, maar ik verklap het nog niet. Ik vind het hier zeer tof. Dag mama! Yaron

    Dag mama en papa, het is hier supertof. We hebben dingen bezocht, daar weet je meer over in het algemeen bericht. Hoe is het met Laika? Groetjes, Arne en alle andere kinderen van mijn kamer.

    Dag ma en pa. Vandaag was het heel leuk. We hebben een spel gespeeld. We slapen samen met Carolien en Amber. Ik mis je een beetje, maar 't valt goed mee. Het is heel tof! Xhejlane

    Liefste mama, ik mis je en papa. Ik vind het hier super leuk. We doen al hele coole activiteiten. Het is super lekker het eten. mijn lievelingseten zit er tussen.
    Groetjes Yasin

    We zijn in de avond naar de zee gan sluipen met juffen en de kinderen. Het was heel leuk en dan mochten we tekenen over de zee en een elfje schrijven.
    Vele groetjes, Naime

    We zijn vandaag naar de Ijzermonding geweest. We hebben de nepburgemeester (juf Katrien) geholpen door het gebiedenspel te spelen. We hebben ook ons eigen avondmaal gemaakt. Nu afwachten of het lekker is! Ps: Ik slaap bij Joey, Arne en Gilles. Joepieeeeee!!!! Groetjes Timon

    Het was vandaag heel leuk. om 16u30 waren we terug van de duinen. We hebben een spel gespeeld. Het was echt superleuk! Groetjes, Amber Mistiaen

    Lieve mama en papa, ik slaap bij Lauren en Fleur. De zeeklas is totn u toe super leuk! Ik slaap vanboven. Doe de groetjes aan de broers, Ine B.

    Het was heel leuk, eerst hebben we ontbeten. Dan zijn we met de tram weggeweest. Groetjes, Rhune

    Hallo mama, papa en zus. Ik zin in de kamer met Gilles, Arne en Timon. Groetjes van Joey. Ps: Hoe is het met Kitty en Snief?

    We zijn goed en wel aangekomen. Het was super. Ik slaap bij Yentl en Enya. We zijn ook al naar de zee geweest. Dan hebben we een spel gespeeld bij de zee.
    Groetjes, Belle

    We werden opgeroepen met ons zeeklaslied, en een goeie goeiemorgen! Die dag en de andere dagen die nog komen zal ik nooit vergeten. Deze dagen zijn super leuk en allerlei leuke spelletjes spelen we! Groetjes, Tine D.

    Liefste mama en papa, hier is het leuk. We zijn vandaag naar Nieuwpoort geweest. Daar was het supertof. Wij gaan vandaag garnalen eten. We hebben ook een zeeklassenbandje gemaakt. groetjes, Eray

    Dag mama en papa, het was superleuk. Ik vond het leuk toen mama er was! Ik slaap in een supermooie kamer. Ik slaap bij Tine, Lise en Flore. We hebben een superleuk speelplein! Groetjes Ine D.

    Liefste mama en papa, het is heel leuk op zeeklassen. Ik slaap bij Enya en Belle. Ik slaap ook in een stapelbed. Ik lig bovenaan. Groetjes, Yentl.

    We zijn naar de Ijzermonding geweest. Dat is een natuurreservaat. Ik heb er geen spijt van dat ik ben meegegaan! Ik vind het heel leuk. Tot woensdag! Groetjes, Enya



    Ziezo, dat waren de berichtjes van de kinderen! Morgen komen andere kinderen aan het woord.


    Wat de juffen ook even willen vertellen:
    Het is het allereerste jaar dat de kinderen na 10 minuten allemaal superflink aan het slapen waren. Een dikke pluim aan hen!



    Vele zeeklasgroetjes!
    Tot verder nieuws!


    >> Reageer (17)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    's Morgens werden we gewekt om 7 uur. Daarna namen we een stevig ontbijt (boterhammetjes!). Daarna zijn we op de tram gestapt op weg naar Nieuwpoort. Daar zijn we op de tram gestapt op weg naar YMCA (de halte). Daar hebben we een kijkje genomen in het natuurreservaat met een leuke gids. Dan gingen we naar een boot die ons hielp oversteken. Het was kort, maar leuk. Toen zijn we teruggekeerd naar ons bivakhuis. Dan ons middagmaal opeten! Het waren boterhammen met lekker beleg. Toen waren we in twee groepen verdeeld. De ene groep maakte eten klaar en daarna vriendschapsbandjes maken. De anderen speelden een superleuk spel met een paar leuke mensen van het oudercomité. Dan wisselden we om. We zijn heel erg benieuwd naar het improvisatietheater. We hebben natuurlijk ook al gedoucht. De anderen konden terwijl buiten spelen op het speelplein.

    Verslag van Ine D., Noah en Liam

















    >> Reageer (11)
    25-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (20)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De kinderen van het tweede leerjaar boeiden de kleuters en kinderen van het eerste leerjaar met een echte verteltafel. We waren heel tevreden want de kinderen hadden goed geluisterd en gekeken en de juffen waren vol lof over al die talenten: voorlezen, uitbeelden, verkleden, knutselen, ...





    Bekijk meer foto's in het webalbum.
    Klik hier.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    ZEEKLASNIEUWS

    Jullie kunnen gerust ook iets aan ons laten weten via de knop 'reageer', rechts onderaan het bericht. Als je daarop klikt, kom je op een scherm, waarbij je een berichtje kunt typen. Als we even een vrij moment hebben, worden enkele van die berichtjes voorgelezen aan de kinderen.

    Tot straks!! 

    >> Reageer (15)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bij Juf Jolien hebben we van onze klas een museum gemaakt:

    - we brachten 3 voorwerpen en/of verzamelingen mee van thuis, zaken met een geschiedenis

    - we maakten een kleine gids voor de bezoekers met een welkom, een korte bespreking van onze voorwerpen en een dankjewel

    - we maakten kleine kaartjes met de naam van ons voorwerp maar ook "stilte", "niet aanraken aub" ...

    - dan maakten we "ons museum"

    - en dan kwam de rondgang van de juffen en de andere leerlingen

    Wat een prachtige activiteit waarbij we heel creatief konden zijn zowel bij het schrijven, het opstellen van de tentoonstelling ...


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Straks ga ik naar de zee, wat een goed idee! Ik ga met de juf en de kinderen van de klas, ik wou dat ik er al was! We gaan naar Oostende naar Duin en Zee en heel het vierde leerjaar gaat mee. Ik hoop dat de zon schijnt, want de juffen hebben er veel voor voorbereid! Aan de vloedlijn liggen veel schelpen, en de juf heeft ook gezegd dat we elkaar moeten helpen. We gaan leuke dingen doen, en als we terugzijn geven we onze ouders een dikke zoen! Ik weet het was niet zo lang als ik het las, maar dit was toch met liefde gemaakt!

    Stan Sabbe




    Wij zijn er klaar voor!!!

    De juffen van het vierde

    >> Reageer (2)
    24-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    Op deze mooie lentedag gingen naar het groen plekske om de dieren op en rond het water te bekijken.
    We namen schepnetjes, potjes , bekkens en een identificatiekaart mee. We vonden niet zoveel waterdiertjes maar degene die we vonden konden we heel goed bestuderen.

    2A


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuws uit 1B






    .

    >> Reageer (0)
    21-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tennisinitiatie tweede leerjaar
    Bekijk alle foto's in het webalbum.
    Klik hier.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lente is in't land!





    >> Reageer (1)
    20-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    .

    >> Reageer (0)
    19-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lente is in het land!
    De lente!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    6A verkocht het meest pannenkoeken in V1.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.werkweek in 4B
    Amai wat een werkweek in maart voor 4B Er was van alles te beleven en te doen. Over walrussen, albatrossen en lemmings werd er verteld via een powerpoint. Tekenaars konden hun hartje luchten met houtskool. Een grote John Deere fan , Iben, vertelde ons alles over tractoren en machines. Het Meulebeeks landschap werd grondig en intens beleefd. Wat een rijkdom , wat een ervaringen. Alleen werd alles overschaduwd door het grote busongeval... ook voor de slachtoffertjes van die ramp hadden we aandacht.




    >> Reageer (0)
    18-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.









    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Jeugdboekenweek




    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Met de boekenrups maakten de kinderen van het tweede leerjaar een uitstap in de wondere wereld van het boek. Boeken om dieren te tekenen, een prachtig geïllustreerd raadselboek over de woning van vele, soms wat vreemde dieren, zelf de tekstballonnetjes van een strip aanvullen, ... We deden het allemaal !


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    In onze klas hebben we een echte auteur !
    Auréline schreef een boek en zorgde zelf ook voor de illustraties !

    2C





    >> Reageer (0)
    17-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.









    >> Reageer (0)
    15-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.










    .

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    .

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De verschrikkelijke gevolgen van het tragische busongeval nabij Sierre (Zwitserland) slaan de directeur, leerkrachten, leerlingen en het oudercomité van onze school met zeer grote ontzetting en verslagenheid.
    Het ernorme verlies en leed als gevolg van dit ongeval kunnen in geen woorden uitgedrukt worden.
    Wij betuigen ons intens medeleven met de ouders en families van alle slachtoffers, met het personeel en de kinderen van de Sint-Lambertusschool in Heverlee, basisschool 't Stekske in Lommel en het personeel van de busfirma Toptours.
    Wij wensen hen veel sterkte en hopen dat ze steun kunnen vinden bij elkaar en bij de hulpverleners om deze loodzware beproeving door te komen.
    Op school werd vandaag een minuut stilte gehouden en in de klassen werd er met de kinderen gepraat.
    Ouders die ook hun medeleven willen betuigen kunnen dit via deze link van het VCOV (koepel ouderverenigingen):
    www.ouderbetrokkenheid.be.
     
     
     

    >> Reageer (0)
    14-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken in 't Groen Plekske: tweede leerjaar

    Het tweede leerjaar strooide verhakseling op het pad in 't Groen Plekske. Nu ligt alles netjes !


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lezing jeugdboekenweek tweede leerjaar: Inge Bergh




    .

    >> Reageer (0)
    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    In onze lessen Wero werken we rond "Oriënteren". Vandaag trokken we op speurtocht in onze gemeente. Met een kaart van Meulebeke en foto's van belangrijke plaatsen of gebouwen probeerden we onze gemeente wat beter te leren kennen.
    Hierbij nogmaals van harte bedankt aan de opa's en mama's die de kinderen daarbij schitterend hebben begeleid!

    Klas 3A


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kindernamiddag

    Op zaterdag 10 maart hadden we hier in Meulebeke de nationale Smurfendag…

    Vanaf 14u00 werden de kinderen verwelkomd door talloze smurfen op een kindernamiddag.

    De kinderen genoten van een zeepbellenshow onder begeleiding van Pronto.

    Na de show efkens bijpraten met een lekkere smurfenaperitief en een koekje...

    Vervolgens werden de meer dan 100 kinderen verdeeld in groepen.

    De kinderen deden mee aan een “workshop” met Pronto. Ze leerden hoe ze gigantisch grote bellen konden blazen… Kregen ze ook de samenstelling van het bellenwater te horen? Of was dit beroepsgeheim????

    Vraag het maar aan jullie kinderen.

     Ook de smurfen deden mee (brilsmurf, lolsmurf, boerensmurf, smulsmurf, doktersmurf, potige smurf, sportsmurf, kleursmurf, … en natuurlijk grote smurf.

    Ze hadden voor de kinderen een parcours klaargemaakt in het genre van “binnen de minuut”: De kinderen konden gaan bowlen, sjoelbakken, zaklopen, met schoenen naar een tafel trappen, goochelen met balonnen, op een zwevend tapijt vliegen, enz enz. enz.

     Om 17u00 was het afgelopen. Voor de meeste kinderen was dit veeeeeeeeeel te vroeg.

     Volgend jaar terug op de afspraak???

     Marc Deconynck

     

     


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.







    >> Reageer (0)
    11-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Ons project rond sprookjes is afgewerkt. De kinderen brachten heel wat sprookjesboeken mee en leerden zo enkele nieuwe sprookjes kennen.
    Tijdens het hoekenwerk speelden we een kwartetspel ,een ganzenbord en leerden we zelf een sprookje maken. We konden ook een puzzelen, sprookjes beluisteren , een peperkoekenhuisje en een toverspiegel maken. 

    juf Heidi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.









    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.









    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    >> Reageer (0)
    10-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    .

    Deze namiddag waren we met het tweede leerjaar c even in Afrika. We hebben echte namen van Afrikaanse steden gelezen, in lettergrepen verdeeld en dan hebben we die lettergrepen in een andere volgorde gezet. Op die manier hebben we nieuwe namen voor Afrikaanse steden verzonnen. Daarna hebben we geknutseld met foto's van halve Afrikaanse beelden en tijdschriften. De foto's met stukken van Afrikaanse beelden mochten we naar eigen fantasie aanvullen met onderdelen van mensen, dieren, ...
    Geniet je mee van de resultaten?

    Juf Sabine en de kinderen van 2C

    >> Reageer (0)
    09-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De kinderen van 4B hebben mooie kaarsen gemaakt. Ze hebben hard gewerkt om die kaarsen te maken.

    Ondertussen mochten ze ook een lampje laten branden. Twee kinderen konden het lampje laten branden. De kinderen waren allemaal druk bezig. Enkelen moesten een tekst lezen en woorden zoeken met letters die gemengd waren. Het was een leuke namiddag techniek.

    Verslag Hailie Duyck.






    >> Reageer (0)
    08-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Project Broederlijk Delen

    Het tweede leerjaar c maakte een filmpje om het themalied te illustreren. 


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.







    >> Reageer (0)
    06-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tentoonstelling dieren in tweede leerjaar C


    Wie wordt nu de nieuwe koning van de dieren ? In groepjes stelden de kinderen hun dier naar keuze voor

    aan de bezoekers.



    >> Reageer (0)
    05-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Beste ouders van de vierdeklassers,

    Welkom op de infovergadering van de zeeklassen van 2012.

    Nieuws van uw zoon of dochter zal u hier kunnen vinden.
    (Te herkennen aan het blauwe lettertype)


    Wij kijken er alvast al erg naar uit!
    De juffen van het vierde.





    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Op zondag 4 maart trokken 16 jongens en meisjes van de bovenbouw naar Ter Borcht om deel te nemen aan de veldloop, georganiseerd door de vrije sporters. De veldloop wass ook de zesde activiteit van de gemeentelijke schoolsportkalender.
    Het vierde en vijfde leerjaar legde een afstand van 825 meter af. De jongens van het zesde leerjaar legden een parcours af van 1700 meter.
    Proficiat aan alle deelnemers.



    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.







    >> Reageer (0)
    04-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De start-to-run for kids is deze ochtend weer van start gedaan! Een heleboel kinderen waren van de partij. We speelden leuke spelletjes waarbij we veel hebben gelopen. Het was een leuke start. We zien het allen zitten om er weer volledig voor te gaan.

    Ook de supporters (mama, papa, oma, opa, ...) zijn weer van de partij! Enkele mama's en papa's wagen zich ondertussen ook aan een looptochtje ...








    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema dieren
    In het dierenrijk wordt er druk gezocht naar een nieuwe koning. Maar over welke talenten beschikken de kandidaten ?



    .

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.







    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    .

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wie helpt mee om restjes (kleur)potloden te verzamelen ? We gebruiken ze na de paasvakantie om te knutselen.

    Juf Christine

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    In samenwerking met de gekende wijnhuizen Mario en Plaque § Muselet selecteerde de Sint-Amandusschool enkele knappe wijnen voor haar eerste wijnactie.
    Indien u van plan bent om 12 flessen of meer aan te kopen, bent u van harte welkom op onze eerste wijndegustatie. U kan nog inschrijven via mail: sint.amandus.school@scarlet.be


    >> Reageer (0)
    03-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regenboogmoment februari: talent op onze school

    .


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regenboogmoment februari: optreden 5B

    .


    >> Reageer (0)
    01-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nieuws uit 4A




    >> Reageer (0)


    Foto


    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail ons

    Druk op onderstaande knop om ons te e-mailen.


    Archief per maand
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006

    Zoeken in blog


    Sint-Amandus
  • levensverhaal van Sint-Amandus
  • Sint-Amanduslied
  • De geschiedenis van onze school

  • Ons team

  • Foto

    Katty Rosseel: directeur


    Foto

    Franky Polfliet: beleidsondersteuner

     


    Foto

    Martine D'haene: zorgcoördinator 4de tot 6de leerjaar


    Foto

    Katrien Van Daele: zorgcoördinator 1ste tot 3de leerjaar


    Foto

    Sabine Vanoverbeke: ambulante leerkracht
    Foto

    Lieven Van Parys: ICT-coördinator


    Foto

    Paul Gernay: godsdienstleerkracht


    Foto

    Corinne Vanhollebeke: lichamelijke opvoeding


    Foto

    Ann Vanhollebeke: lichamelijke opvoeding


    Foto

    Nadine Vandegraveele: administratie


    Foto

    Dorine Vanoverschelde: onderhoud


    Foto

    Myriam Van Quathem: onderhoud


    Foto

    Lieve Desplenter: onderhoud
    Foto

    Barbara: restauranthulp
    Mijn favorieten
  • Sint -Lutgardisschool
  • Blog De Paanders
  • Blog Sint-Antonius
  • Blog Marialoop

  • Interessante links
  • Webje Meervoudige Intelligentie
  • leerspellen
  • Beeldbank schooltv
  • Kennisnet
  • Huiswerkweb
  • Tafels oefenen
  • Niveaulezen
  • Filmpjes maken
  • Woordkasteel
  • Nog meer links


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!