Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    18-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw boek voor watersport over waddeneilanden

    Bron : watersportAlmanak.nl  

    Nieuw boek voor watersport over waddeneilanden

    Nieuw boek verschenen over 43 Waddeneilanden van uitgeverij Kosmos












    De watersport heeft iets met de Waddeneilanden.
    Jaarlijks liggen de jachthavens van Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog vol met plezierjachten.
    Eenmaal op een eiland aangekomen worden watersporters weer toeristen en gaan op zoek naar de leuke dingen op het eiland.
    Wat is er allemaal, en wat moet je beslist gaan zien?
    Voor watersporters en andere toeristen die op een van de Waddeneilanden verblijven heeft uitgeverij Kosmos een nieuw boek uitgebracht: 43 Waddeneilanden, Nederlandse, Duitse en Deense parels in de Noordzee.

    Het boek dat is uitgevoerd met fraaie kleurenfoto’s behandeld ieder Waddeneiland van Razende Bol bij Texel tot het verstilde Langli aan de Deense westkust.

    Lees- en kijkboek en reisgids Waddeneilanden
    Het boek belicht in 160 pagina’s zowel het historische, het natuurlijke als het toeristische aspect van alle Waddeneilanden.
    Met de vele sfeerverhalen en praktische informatie over bereikbaarheid en reisafstanden is het een inspirerend lees- en kijkboek én een handige reisgids ineen. Het boek behandelt geen nautische informatie, maar is een zeer fraaie toeristische gids.


    Foto: Strand Terschelling bij paviljoen, (c) redactie WatersportAlmanak

    Fotografie
    Het boek laat bijna uitbundig zien hoeveel moois er te zien is in het Waddengebied en hoe iedereen – natuurliefhebber of feestbeest – er zijn ideale eiland kan vinden. De prachtige fotografie in het boek geeft een frisse, eigentijdse kijk op de Wadden. Waddeneilanden – 43 Nederlandse, Duitse en Deense parels in de Noordzee is puur en uitnodigend… als de Waddeneilanden zelf!

    Leverbaar vanaf april
    Het boek ligt op dit moment in de drukkerij voor de afwerking.
    Vanaf april is het leverbaar. Intekenen is nu al mogelijk bij de WatersportAlmanak. Het boek kost €19,95. Wie het boek bestelt voor 1 mei betaalt geen verzendkosten.

    18-03-2009 om 20:24 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo Ocean Race: Ericsson 3 als eerste rond Kaap Hoorn

    Bron : Clubracer.be

    Volvo Ocean Race: Ericsson 3 als eerste rond Kaap Hoorn


    In de 5e etappe van de Volvo Ocean Race rondde om 12u22 GMT Magnus Olsson en zijn Noorse team met Ericsson 3 als eerste de legendarische Kaap Hoorn.
    Dit is eveneens een puntenpoort, waardoor zij nog eens het maximum van 4 punten binnenrijven.
    Hun collega’s aan boord Ericsson 4 zijn de volgende die aan de majestueuze rotspunt worden verwacht.
    Op het moment van de passage van de leider lagen zij zowat 36 zeemijlen achter, maar die achterstand is de laatste uren flink aan het slinken.

    Na de passage aan de vorige puntenpoort had het team van Ericsson 3 als enige geopteerd om naar het zuiden te duiken en dat bleek heel lonend.
    De laatste dagen schuift de ganse vloot echter terug in elkaar en is de voorsprong van de leider geslonken tot slechts 18 zeemijlen.
    Met nog 2’264 zeemijlen tot de finish in Rio is met andere woorden nog niets beslist.

    De Kaap bevestigde zijn beruchte reputatie.
    Bij het ronden van de meeste zuidelijke punt van Patagonië stond er een dikke 25 knopen wind en massieve golven.
    Tegen dat Ericsson 4 aan de rotspunt zal verschijnen, verwachten ze heuse stormcondities.
    Na links af te slaan wacht de teams dus nog ruim 2’000 zeemijlen van tactische oorlogsvoering tot in Rio.




    Ericsson 3
    View Image information

    18-03-2009 om 20:02 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanvaring door slaapgebrek
    Bron : PZC.nl

    Aanvaring door slaapgebrek

    VLISSINGEN-OOST -
    De aanvaring die vanochtend in de Sloehaven in Vlissingen-Oost heeft plaatsgevonden, is veroorzaakt door slaapgebrek van de schipper van de Belgische olietanker Frisius.
    De Frisius kwam uit de Van Cittershaven waar het schip diesel had geladen bij de Total-olieraffinaderij, en was op weg naar wachtplaats in de Westhofhaven.

    Bij het uitvaren van de Van Cittershaven richting de Westhofhaven is de schipper van Frisius niet rechtsaf, maar rechtdoor gevaren.
    Hij ramde vervolgens de aan de terminal van Verbrugge afgemeerde binnenvaarder Enterprise.

    Uit onderzoek door de waterpolitie is gebleken dat de schipper van de Frisius even in slaap was gedommeld.
    "Hij was lang bezig geweest aan boord om bij Total te laden",
    vertelde woordvoerder Ed Kraszewski van de waterpolitie.
    "Uit de kou kwam hij de warme stuurhut binnen.
    En daar is hij dus in slaap gedommeld."

    De Enterprise is in het voorschip geraakt en maakte water.
    De schipper van de Enterprise heeft de eigen pompen ingeschakeld om te voorkomen dat zijn schip zou zinken.
    Een kraanmedewerker van Verbrugge heeft ook snel een aantal containers uit het schip gehaald.
    De brandweer van het stadsgewest Vlissingen-Middelburg rukte met groot materieel uit en heeft ook pompen ingezet.
    Tevens was een sleper van bergings- en sleepbedrijf Multraship ter plekke.

    Bij de aanvaring zijn geen gewonden gevallen en ook is er geen olie in het water terecht gekomen.
    Het gat in de Enterprise is inmiddels provisorisch gedicht.
    Ook de Frisius liep schade op.
    Als de waterpolitie het onderzoek heeft afgerond, mag de tanker zijn weg vervolgen, naar Brugge.

    18-03-2009 om 19:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vraag om tolvrije Liefkenshoek
    Bron : PZC.nl

    Vraag om tolvrije Liefkenshoek

    ANTWERPEN - Het afschaffen van de tol voor de Liefkenshoektunnel zou een flinke impuls kunnen vormen voor de economie in het Waasland.

    De maatregel zou voorlopig van tijdelijke aard moeten zijn,
    maar bij succes kunnen worden verlengd.

    Met dat voorstel aan Vlaams minister Patricia Ceyssens van economie wil Oost-Vlaams provincieraadslid Luc Maes, ook schepen van grensgemeente Beveren,
    iets van de huidige, zware druk op het bedrijfsleven wegnemen.
    Opheffing van de tol betekent eerste winst voor de bedrijven, die momenteel de toltunnel zoveel mogelijk mijden uit oogpunt van kostenbesparing.
    Maes leidt dat af uit het dalende gebruik van de tunnel, ook in de spits.

    18-03-2009 om 19:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanvaring in Sloehaven Vlissingen-Oost
    Bron : PZC.nl

    Aanvaring in Sloehaven Vlissingen-Oost


    VLISSINGEN-OOST – Het aan de terminal van Verbrugge in Vlissingen-Oost afgemeerde binnenvaartschip Enterprise is vanochtend kort voor vier uur aangevaren door de binnenvaarttanker Frisius.
    Dankzij snel optreden van de schipper van de Enterprise, een kraanmedewerker van Verbrugge, de stadsgewestelijke brandweer en sleep- en bergingsbedrijf Multraship is de Enterprise drijvende gehouden en gestabiliseerd.
    Olielekkages hebben zich niet voorgedaan.

    De Frisius had 2100 ton diesel geladen bij olieraffinaderij Total in Vlissingen-Oost. Op weg vanuit de Van Cittershaven naar een wachtplaats in de Westhofhaven in Vlissingen-Oost is dit schip praktisch rechtdoor gevaren, waarbij de binnenvaarttanker de afgemeerde Enterprise ramde.
    De Frisius had stuurboord uit moeten varen, rechtsaf dus, maar deed dat niet.

    Havenmeester Bert Kars van Zeeland Seaports noemde vanochtend als oorzaak van het incident ‘onoplettendheid’ van de schipper van de Frisius.
    Het vaarwater ter plekke is behoorlijk breed.
    De waterpolitie stelt een onderzoek in naar de exacte oorzaak van de aanvaring.
    In elk geval is duidelijk dat er geen alcohol in het spel is.

    De Enterprise was geladen met containers met ‘broodjes zink’.
    Vrijwel direct na de aanvaring heeft de schipper van de Enterprise de pompen ingeschakeld om zinken te voorkomen.
    Een kraanmedewerker van Verbrugge is ook snel begonnen met het lossen van de lading van het binnenvaartschip waardoor die hoger op het water kwam te liggen.
    De stadsgewestelijke brandweer rukte met groot materieel uit en heeft ook pompen ingezet om water uit de Enterprise te halen.
    En een sleper van Multraship was ter plekke om te pompen en het schip te stabiliseren.

    Aan boord van de Enterprise waren de schipper, zijn vrouw en een kind. ,,Zij lagen te slapen en zijn zich uiteraard rot geschrokken’’, aldus havenmeester Kars.
    De vrouw en het kind hebben het schip snel verlaten.

    De Enterprise moet voor reparatie naar een scheepswerf.
    De Frisius heeft kopschade opgelopen.

    18-03-2009 om 19:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chronische zieken kunnen vanaf nu met GEO Medic met een gerust hart het water op

    Bron :Watertrends.nl

    Chronische zieken kunnen vanaf nu met GEO Medic met een gerust hart het water op

    Geo Medic

    Geo Medic
    Tijdens de HISWA Amsterdam Boatshow werd op donderdag 5 maart door het Watersportziekenhuis Antonius op feestelijke wijze Geo Medic onthuld. Geo Medic is een uniek alarmering- en lokaliseringsysteem voor water-sporters met een chronische ziekte, dat ingebouwd kan worden in boten.
    Hierdoor kunnen ook mensen met een zorgbehoefte zorgeloos recreëren op het water

    Noodknop

    Noodknop
    In een gesimuleerde situatie werd met één druk op de noodknop een directe verbinding tot stand gebracht met de Spoedeisende Hulp van het Watersport-ziekenhuis Antonius.
    In een echte noodsituatie worden zonodig ook direct de 112-hulpdiensten ingeschakeld.
    Het GPS systeem laat de zorgdiensten exact zien waar de boot zich op dat moment bevindt en tevens wordt de ingebouwde spraakverbinding geactiveerd voor direct contact met patiënt of meevarenden.

    “Een geruststellende gedachte”, vertelt Wouter van der Kam, algemeen directeur van het Watersportziekenhuis Antonius. “Veel mensen met een extra zorg-behoefte willen wel op vakantie maar durven het eigenlijk niet, stel dat er wat zou gebeuren.”

    Het Watersportziekenhuis Antonius wil de veiligheid op en rond de Friese wateren verbeteren en chronische patiënten met extra zorgbehoefte de kans geven zorgeloos te recreëren en van watersport te genieten.

    Als enige ziekenhuis in Nederland heeft het Antonius ziekenhuis de beschikking over een Ambulanceboot, een snelle rubberboot met een volstrekt gelijkwaardige uitrusting als een ambulance.
    Het Watersportziekenhuis geeft tevens medische instructie aan watersportverenigingen en zeilscholen en maakt zich sterk voor het plaatsen van AED’s (defibrillatoren) in de regio.

    Met de introductie van Geo Medic wordt de communicatie tussen wal en water, oftewel watersporter en hulpdiensten, verbeterd en kan dus snellere zorg geboden worden.

    Het Geo Medic alarmeringssysteem zal in het watersportseizoen 2009 in tien boten ingebouwd worden om eerst uitgebreid getest te worden.
    Vanaf 2010 zal Geo Medic dan voor een breed publiek beschikbaar zijn,
    voor zowel particulieren als jachtverhuurders.

    17-03-2009 om 14:26 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede bod op Seafrance

    Bron: NieuwsbladTransport.nl


    Tweede bod op Seafrance

    Na LD Lines heeft nu ook Brittany Ferries een bindend bod uitgebracht op de ferrymaatschappij Seafrance, actief tussen Calais en Dover.
    Net als LD Lines stelt Brittany Ferries voor dat de huidige eigenaar, d
    e spoorwegmaatschappij SNCF,
    als minderheidsaandeelhouder bij de veerdiensten betrokken blijft.

    seafrance

    Jean-Marc Roué, voorzitter van Brittany Ferries, stelt voor dat er een nieuwe holding zou worden opgericht waarin de SNCF 25 procent van de aandelen en de Bretonse rederij 75 procent krijgt. Het kapitaal van de holding zou 40 miljoen euro bedragen.

    Van de vijf veerboten zouden er vier in de vaart kunnen blijven, waardoor het aantal ontslagen minder hoog zou zijn dan in het huidige herstructureringsplan van de directie van Seafrance.
    Volgens dat plan zou de ferrymaatschappij maar drie schepen overhouden en worden er 650 arbeidsplaatsen geschrapt.

    De bond CGT vindt het bod van Seafrance te laag en hoopt dat SNCF-voorzitter Guillaume Pépy bij een eerder gemaakte belofte blijft om de rederij niet te verkopen. De bond dreigt met acties indien de overheid een privatisering van Seafrance zou forceren.

    17-03-2009 om 14:07 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse coaster Eems Star op de Noordzee in problemen

    Bron : KNMR.nl


    Begeleiding coaster Eems Star met slagzij
    Harlingen, 15 maart 2009

    Zondag 15 maart raakte de 88 meter lange Nederlandse coaster Eems Star op de Noordzee circa 11 kilometer ten noorden van Terschelling in problemen.
    Doordat de lading bestaande uitbetonnen buizen is gaan schuiven maaktde coaster slagzij, waarna de kapitein om hulp vroeg.
    De reddingboten vanKNRM-station Vlieland, West-Terschelling en Terschelling Paal 8 varen uit.

    Nadat de Eems Star door sleepboot Vlieland op sleepwas genomen begeleidden de reddingboten de Eems Star richting Harlingen.
    Aan het begin van de Blauwe Slenk namen de beide reddingboten van het Harlinger KNRM-station de begeleiding over, totdat de coasterrond 1700 uur veilig in de haven van Harlingen afmeerde.








    17-03-2009 om 14:02 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GPS alarm voor watersport getest
    GPS alarm

    GPS alarm voor watersport getest

    Bron: WatersportAlmanak.nl

    GPS alarm voor watersport getest

    Beveiligingen voor je boot kun je in alle maten en prijzen kopen.
    Toen we op de redactie met de GPS Tracker werden geconfronteerd begonnen we te twijfelen:
    een apparaatje ter grootte van een lucifersdoos, dat GPS signalen afgeeft en sms’en verstuurd, kan dat je boot beveiligen?

    Nee, echt beveiligen doe je met een goed slot en een ketting.
    Maar de kans is groot dat een beetje botendief een grote betonschaar gebruikt om de boot mee te nemen.
    Dan is een GPS Tracker wel handig bedachten we.
    Het apparaat zorgt voor Track and Trace.
    Dat wil zeggen, op ieder willekeurig moment kan het apparaat gebeld worden en hij antwoordt direct met een sms waarin de coördinaten van het apparaat staan. Tenminste, dat zegt de fabrikant/importeur.
    Die vertelt ook nog eens dat dit systeem veel in auto’s geplaatst wordt door de Bovag Garages en scooters hebben ze bijna standaard.

    Zien is geloven
    Zien is geloven is ons motto dus gaan we aan de slag.
    De Engelse gebruiksaanwijzing vinden we lastig, maar de bijgeleverde Nederlandse aanvulling werkt goed en helder.
    Het apparaat wordt geleverd met een Simkaart en een klein beltegoed.
    Die simkaart moet eerst ontdaan worden van een pincode en dat kunt u in uw eigen mobiele telefoon doen door bij instellingen de pinbeveiliging uit te schakelen.

    De GPS Tracker moet eerst opgeladen worden, daarna plaatsen we de simkaart er in, gaat best een beetje lastig, gelukkig hoeft dat maar één keer.
    Als we het apparaat inschakelen licht een groen lampje op ten teken dat het systeem werkt.
    De eerste keer dat we het testen hadden we een slechte GSM ontvangst in ons kantoor.
    In de keuken werkte hij echter prima en had verbinding.
    Gespannen bellen we het apparaat via het 06 nummer, nadat de telefoon één keer overgaat wordt de verbiinding verbroken en warempel binnen een minuut krijgen we een sms terug met de coördinaten.

    Locatie via Google Maps
    De sms bevat de coördinaten en die voeren we in op Google Maps.
    De eerste keer ging het niet goed omdat we vergeten waren de beide getallen te scheiden door een komma.
    Daarna ging het goed en zien we de exacte locatie op een kaart, compleet met routebeschrijving. Hierdoor is de boot terug te vinden door u zelf of door de Politie.

    Move alarm, handig op de boot
    We hebben een tijdje gespeeld met het apparaat om te testen, vervolgens hebben we het move alarm ingeschakeld doorn move on en het password te sturen naar de GPS Tracker.
    Iemand van ons is met het apparaat vertrokken met de GPS tracker in zijn binnenzak.
    Na een paar honderd meter kwamen de eerste sms’jes binnen met alarm, snelheid en locatie.

    Zelf controleren?
    U kunt het apparaat zelf controleren door even het nummer te bellen met uw eigen mobiel: 06 5741 4522.
    U ontvangt dan een (gratis) sms met de coördinaten waar het apparaat zich bevindt.

    Conclusie GPS Tracker
    Het apparaat voldoet uitstekend, het is wel afhankelijk van de GSM ontvangst.
    Als u het apparaat, daar waar het een goede ontvangst heeft, op een niet zichtbare plek plaatst doet het zijn werk prima.
    Midden op zee zal de ontvangst wel slecht zijn, maar zelfs dieven gaan ooit weer richting vaste wal en daar is de ontvangst uitstekend.
    Als de voeding afgesloten wordt werkt het apparaat nog 48 uur op de ingebouwde Li-ion accu.

    Introductiekorting
    Met de importeur hebben we een lezersactie afgesproken:
    Bezoekers van de WatersportAlmanak kunnen het apparaat aanschaffen via de webwinkel met tijdelijke introductiekorting van €20,-
    U betaalt dan €239,- excl. verzendkosten

    17-03-2009 om 13:52 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cursus vaarbewijs van Nautilus nu ook op CD Rom
    Vaarbewijs .

    Vaarbewijs voor watersport op CD Rom

    Bron: WatersportAlmanak.nl

    Cursus vaarbewijs van Nautilus nu ook op CD Rom
    Nu het watersportseizoen weer nadert komt ook de behoefte naar het halen van een vaarbewijs weer naar voren.
    Diverse zeilscholen zitten volgeboekt examendata komen dichterbij.
    Maar er zijn ook andere manieren om een vaarbewijs te halen.

    Nautilus presenteert de volledige lesstof voor het vaarbewijs op een cd rom.
    De CD bevat 12 gesproken lessen, te vergelijken met ca 1100 pagina’s, met begeleiding van 300 illustraties, animaties en fotomateriaal.
    Dit verduidelijkt de stof op een plezierige wijze.
    Er zijn twee Cd-rom’s leverbaar: vaarbewijs I en vaarbewijs A (Aanvullend) kunt u vaarbewijs 2 verkrijgen.
    Daarmee mag u overal in Nederland varen.

    Na iedere les kunnen cursisten de vragen beantwoorden om zo hun kennis te toetsen. Bij het foutief beantwoorden van de vraag volgt direct tekst en uitleg en wordt het goede antwoord uitgelegd.

    Op de Cd-rom’s staan ook 400 examenvragen zodat u uw kennis direct kunt vergelijken met de uiteindelijke exameneisen. De Cd-rom's kosten €45,- per stuk

    17-03-2009 om 13:51 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersporter 45 mijl uit de kust in de problemen
    Watersportalmanak.nl

    Watersporter 45 mijl uit de kust in de problemen

    Bron: KNRM

    Vrijdagavond 6 maart 19.20 uur.
    De bemanning van de Koos van Messel wordt gealarmeerd voor een vaartuig met stuur/motorproblemen.
    Als de Koos van Messel zich in meld bij de Kustwachtcentrum voor meer informatie krijgt men te horen dat het gaat om een zeiljacht genaamd “Struikel”. De “Struikel” bevindt zich in positie: 52.23.5 N om 003.22.5 O. 45 mijl uit nabij het Ruyterplatform. Aanboord van de “Struikel” is 1 opvarende die onderweg is van IJmuiden naar Schotland.
    De opvarend is vermoeid en heeft zijn koers al verlegd naar Lowestoft.
    Echter omdat de fok stuk is, de stuurautomaat weigert en er te weinig brandstof is wordt besloten om de reddingboot te alarmeren.
    De communicatie gaat via het guard schip “Maria” omdat het zeiljacht de “Struikel” een niet goed werkende VHF heeft.

    De “Struikel” en zet koers richting IJmuiden
    Als de Koos van Messel om 19:33 de steiger verlaat is het zicht goed, komt de wind uit het Westzuidwesten kracht 3 en is de golfhoogte 1,5 meter.
    Wanneer de Koos van Messel de om 21:25 “Struikel” bereikt wordt er een opstapper overgezet om de situatie aanboord te bekijken.
    De opstapper krijgt aanboord van het zeiljacht de stuurautomaat weer aan de praat en wordt de gps goed ingesteld.
    Nadat er gasolie is gebunkerd wordt in overleg met de opstapper besloten om de Koos van Messel terug te laten varen naar IJmuiden.
    De opstapper van de Koos van Messel blijft aanboord van de “Struikel” en zet koers richting IJmuiden.
    De Koos van Messel arriveert om even voor middennacht in IJmuiden.
    Het zeiljacht de “Struikel loopt om half 6 ’s morgens zonder problemen IJmuiden binnen. De opvarende van de “Struikel” is dan 48 uur in touw en heeft niet geslapen.
    In het boothuis van station IJmuiden heeft hij wat uurtjes slaap in kunnen halen.

    Uitgeslapen
    Nadat de opstapper van de reddingboot ook is uitgeslapen gaat hij terug naar het boothuis om met de opvarende van de “Struikel” een ligplaats te zoeken voor zijn zeilboot.
    In de Jachthaven IJmond heeft de opstapper een ligplaats voor een maand kunnen regelen omdat de opvarende van de “ Struikel” voor werkzaamheden naar Brazilië moet.



    17-03-2009 om 13:42 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruggen dicht tijdens spits
    Bron : Schuttevaer.nl

    Bruggen dicht tijdens spits

    Bruggen op de Amsterdamse hoofdwegen voor auto, openbaar vervoer en fiets gaan vanaf 1 april in de avondspits tussen 16:30 en 18:30 uur niet meer open.
    Dit heeft het college van B&W van Amsterdam onlangs besloten.

    Voorheen was de stremmingtijd in de avondspits van 16 tot 18 uur.
    Deze stremmingtijden zijn ooit ingesteld om de verkeersdoorstroming tijdens de spits zoveel mogelijk te stimuleren.
    De tijden, die in 1993 zijn vastgesteld, worden aangepast om het veranderde rijgedrag van de afgelopen jaren beter op te kunnen vangen.

    In de ochtendspits gaan de bruggen niet open van 7 tot 9 uur.
    Deze tijden veranderen niet.

    13-03-2009 om 12:07 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roeiboot op binnenschip bij Köln-Porzrond
    Bron :Schuttevaer.nl

    Roeiboot op binnenschip

    Een roeibootje met vijf personen is woensdag stroomafwaarts op de Rijn aan de linkeroever bij Köln-Porzrond elf uur op een binnenvaartschip gevaren.

    De roeiboot kwam bij kmr. 676 op de Rijn, door plotseling optredende stroomversnellingen direct voor een tegemoetkomend binnenvaartschip, in aanvaring met het achterschip van dit schip.
    De roeiboot brak doormidden en de roeiers vielen in het water.
    Bemanningen van begeleidende schepen konden alle vijf vlug uit het water halen en aan land brengen. Aan de reddingsactie namen ook twee boten van de waterpolitie, een boot van de brandweer uit Keulen, een ambulancewagen en een reddingshelikopter deel.

    13-03-2009 om 11:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amsterdam controleert watersport streng op havengeld
    Amsterdam controleert watersport streng op havengeld

    Bron: Dienst Binnenwaterbeheer Amsterdam.

    "Amsterdam gaat watersport weer streng controleren"
    Watersporters die hun pleziervaartuig in het centrum van Amsterdam hebben liggen worden ook dit jaar weer streng gecontroleerd.
    Vanaf april gaat de Dienst Binnenwaterbeheer ieder bootje controleren of er betaald is voor het liggeld.
    Sloepen die geen havengeld hebben betaald zullen zonder pardon worden weggesleept en zijn weer af te halen bij de Dienst Binnenwaterbeheer van Amsterdam.
    Het jaartarief voor pleziervaartuigen in de binnenstad van Amsterdam
    bedraagt € 16,30 per strekkende meter.

    "Niet betalen is afslepen"
    In 2008 hebben veel watersporters hun bijdrage niet betaald aan de Gemeente Amsterdam en diverse vaartuigen zijn in beslag genomen en afgevoerd.
    Niet afgehaalde booten worden uiteindelijk aangeboden bij een veiling.

    Ieder pleziervaartuig dient duidelijk zichtbaar te zijn voorzien van een sticker waaruit blijkt dat er betaald is.
    Zo niet, dan wordt het vaartuig de volgende dag weggesleept.
    Tegen betaling van minimaal € 182,- voor wegsleepkosten en een bewaarloon
    van € 0,90 per meter per dag kan men de boot weer ophalen.

    Als uw boot is weggesleept dan kunt u deze ophalen in de bewaarhaven.
    U kunt hier terecht 's ochtends tussen 10:00 en 11:00 uur, vooraf kunt u betalen tussen 9:30 en 10:00 uur.
    U dient een afspraak te maken op welke locatie en op welke dag u uw boot kunt ophalen via het spreekuur van de Nautische Inspectie op werkdagen van 09:00-11:00 uur, telefoon 020 550 3655.
    Het havengeld kan betaald worden op het kantoor van de Havendienst aan de De Ruijterkade 6 in Amsterdam.

    11-03-2009 om 20:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarklaar maken. "Het watersport seizoen gaat weer beginnen "
    Vaarklaar maken.

    "Het watersport seizoen gaat weer beginnen"
    Het watersportseizoen staat (gelukkig) al weer voor de deur, het wordt tijd dat u uw boot klaar gaat maken voor het nieuwe watersport seizoen.
    Veel onderhoud aan uw boot kunt u zelf doen, een aantal zaken kunt u beter door watersportspecialisten laten doen.
    Maar, zelf klussen aan uw boot is niet alleen leuk, maar het bespaart u ook nog eens een hoop geld.
    Bovendien weet u dan precies hoe uw schip er bij staat.

    "Antifouling en het onderwaterschip"
    Antifouling beschermt uw schip tegen ongewenste aangroei van algen etc.
    Een snelle inspectie van de antifouling leert u al snel of u een nieuwe laag moet aanbrengen.
    Dit is sterk afhankelijk van uw ligplaats.

    "Antifouling en zoet water"
    Ligt u op zoetwater dan kunt u beslissen een jaartje over te slaan en de schilderbeurt naar volgend jaar te verschuiven.
    Op zoet water heeft u beduidend minder last van ongewenste aangroei.
    Er moet wel voldoende antifouling op de romp aanwezig zijn.
    Deze beslissing is mede afhankelijk van de soort antifouling die u hebt gebruikt.

    "Antifouling op zout water"
    Ligt het schip het grootste gedeelte van het jaar in zoutwater dan is het aanbrengen van een nieuwe laag antifouling absoluut een must.
    Het aanbrengen van een dunne laag is veelal voldoende om de aangroei in een vaarseizoen te beteugelen.|

    "Extra aandachtspunten onderwaterschip"
    Anodes wel of niet vervangen
    Voor dat het schip het water in gaat zijn er nog een paar extra aandachtpunten.
    De anodes moeten worden beoordeeld.
    Anodes bestaan vaak uit zink, soms uit aluminium en zorgen ervoor dat er geen galvanische corrosie ontstaat aan andere delen door electrolyse.
    De anode bestaat uit een minder edel metaal en zal als eerste worden aangevreten, een soort lokaas dus.
    In een jaar tijd kan een ande een flink eind gereduceerd zijn en moet dan ook vervangen worden.

    "Schroef en schroefas"
    Ook de schroef en schroefas van uw boot moeten aan een scherp oordeel worden onderworpen.
    Hebben deze geen overdadige speling, zijn de watergesmeerde lagers in de uithouder nog in takt.
    Zijn de schroefbladen vrij van aangroei en pokken?
    Ook het roer wordt op een zelfde manier beoordeeld.
    Het is raadzaam om de sensor van de snelheidsmeter te controleren en het schoepenradje van antifouling te voorzien.
    Zolang de boot op het droge staat is het handig om alle uitneembare sensoren te controleren en van nieuw siliconenvet te voorzien.
    Let hierbij op de dunne O ringen.
    Deze moeten onbeschadigd zijn.

    Een goed boek over deze materie is geschreven door Pad Madlay. Hierin vindt u vele tips en trucks voor het onderhoud van uw schip.

    "Boven de waterlijn"
    Wat hier gebeuren moet is sterk afhankelijk waar het schip van gemaakt is en de leeftijd.
    Een 2 jaar jong polyester zeilschip zal nadat zij is schoongemaakt van een nieuwe waslaag worden voorzien en na gepoetst te zijn weer als nieuw te voorschijn komen. Een vijftig jaar oude stalen bakdekkruiser daar in tegen zalweer eens van een nieuwe verflaag moeten worden voorzien.
    Let wel op dat schilderen in het voorjaar wel bij de juiste temperatuur moet gebeuren.
    Een nieuwe waterlijn aanbrengen staat wel erg netjes.

    "Het dek"
    Wanneer de werkzaamheden aan het onderwaterschip en boven de waterlijn klaar zijn kan het schip het water in.
    Voor veel schepen is de klus nu grotendeels geklaard.
    Als het een zeilschip betreft waar de mast nog op moet worden gezet moet er nog veel werk verzet worden.
    Het plaatsen van een mast is zeer nauwkeurig werk dat u ook aan specialisten kunt overlaten.
    Afhankelijk van de wijze waarop de verstaging loopt zal alles zo moeten worden aangespannen worden dat de mast weer in de juiste positie staat.
    Voor iedere boot is hiervoor een eigenwerkwijze voorgeschreven die ongetwijfeld in de gebruiksaanwijzing of op internet is terug te vinden.
    Let op dat de mast aan alle kanten in de juiste positie komt te staan.
    Veelal begint het met het vast- en doorzetten van het onderwant waarna het topwant volgt en dan pas zijn de voor- en achterstag aan de beurt.
    Over de trim van de mast zijn dikke boeken geschreven en het is dan ook niet mogelijk om in het kort een nauwkeurige beschrijving te geven.
    Om het maximum uit uw boot halen is dit wel een belangrijk onderdeel van het vaarklaar maken.
    Wanneer dit alles is gebeurd kan natuurlijk het dek ook nog een goed poetsbeurt krijgen.

    "Zeilen"
    Wanneer de mast goed staat wordt het tijd voor de zeilen.
    Hopelijk heeft u ze aan het eind van het vaarseizoen gecontroleerd en indien nodig laten repareren.
    Zeilmakers hebben het in het begin van het seizoen altijd erg druk en wacht- en levertijden lopen dan snel op.
    Ook een wasbeurt is, mits professioneel gedaan, soms op zijn plaats.
    Indien er sprake van een rolfok is zet u de fokkeval niet te strak door.
    Het zeil heeft geen voorkabel, dus kan het gaan rekken wanneer er te veel spanning op komt te staan.
    Bij zeilen met leuvers ligt dit anders.
    Het grootzeil wordt gezet en gecontroleerd of zeillatten, reeflijnen, reefknuttels en cunninghamlijn allemaal op hun plaats zitten.

    "Motor"
    Heeft u, voor dat het schip de wal op ging, de motorolie ververst en nieuwe filters geplaatst dan hoeft u zich hier geen zorgen meer over te maken.
    Wel moet het antivries nog uit het motorblok in het geval van een motor met open koeling.
    Indien mogelijk vangen we dit op om het milieu te sparen.
    Controleer de V-snaren op slijtage en breng ze op de juiste spanning.
    Slippende v-snaren geven weinig kracht en slijten onnodig.
    Controleer ook of u reserve snaren aan boord heeft.
    Test ook even of de gaskabels gemakkelijk bewegen en onbeschadigd zijn.
    Een reserve gaskabel aan boord kan u een hoop ellende besparen.

    "Een boek over dieselmotoren"
    Handboek Dieselmotoren voor Jachten geeft antwoord op een groot aantal technische vragen.
    Het biedt de helpende hand om storingen op te lossen en, beter nog, storingen te voorkomen.

    "Impeller"
    Indien u de motor een servicebeurt door een specialist laat geven zal deze vrijwel altijd de impeller vervangen.
    De impeller is een schoepenwiel dat zorgt voor voldoende koelwatertoevoer naar de motor en is zeer belangrijk.
    Brandstoffilters dienen gecontroleerd te worden op vervuiling en zonodig vervangen.

    "Schroefasafdichting"
    Tijdens het te water laten controleert u natuurlijk het glandlager op lekkage. Glandlagers zorgen voor de afdichting van de schroefas.
    Er zijn vele soorten glandlagers, die allen op hun eigen wijze de afsluiting maken. Indien mogelijk tornen we de motor eerst een paar maal met de handslinger rond, hiermee komt er weer olie op de plaatsen waar het moet zijn.
    Als alle afsluiters weer openstaan en de accu ook weer verbonden is kan er gestart worden.
    Raadpleeg in ieder geval het instructieboekje en volg de aanwijzingen op.

    "Het interieur"
    Binnen is natuurlijk veel te doen.
    Om niet tijdens de zomerse tripjes voor verrassingen te komen staan is het zinvol om van voor naar achteren te werken.
    Op deze wijze krijgt iedere kooi, bakkist, lade, kastje etc. even de volle aandacht. Wanneer er zaken aan boord zijn die in de afgelopen jaren nooit gebruikt zijn, haal ze dan van boord, een schip is geen bergplaats voor overbodige zaken.
    Na een grondige schoonmaakbeurt ruikt uw schip weer helemaal fris.

    "Veiligheidsmiddelen aan boord"
    Een aantal veiligheidsmiddelen vragen om een speciale behandeling.
    Pyrotechnisch materiaal (noodsignalen), zoals fakkels en lichtkogels moeten op hun houdbaarheidsdatum worden gecontroleerd.
    Ook reddingsvesten en vlotten dienen binnen de keuringseisen te vallen, let ook even op de zouttabletten in de vesten en zorg voor reservemateriaal.

    "Touwen, landvasten en schoten"
    Controleer aan het begin van het watersport seizoen ook even de landvasten,
    schoten en ander touwwerk aan boord.
    Oud, maar onbeschadigd touwwerk, kunt u vaak prima wassen in de wasmachine op een lage temperatuur.

    "Gas en elektriciteit aan boord"
    Controleer de elektrische aansluitingen, de walstroomaansluiting
    (denk om randaarde), de verlichting en de acculader.
    vang roestige stekers, het geeft een slechte verbinding die brandgevaar oplevert.
    De gasslang dient geheel onbeschadigd te zijn en niet ouder dan 2 jaar.
    Ook al lijken ze onbeschadigd, vervang ze.
    et gaat om uw eigen veiligheid.

    Bron : Watersportalmanak.nl

    11-03-2009 om 20:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PASSENGER TERMINAL AMSTERDAM "Aankomst en vertrek Cruiseschepen te Amsterdam "

    Bron : Ptamsterdam.nl

    PASSENGER TERMINAL AMSTERDAM
    "Aankomst en vertrek Cruiseschepen te Amsterdam "

    de aankomst- en vertrektijden zijn door de agent als richtlijn opgegeven.
    Deze kunnen afwijken.

    Cruiseschip Albatros
    17-03-2009

    Albatros - Turnaround

    Aankomst: 17/03/09 om 09.00 uur *
    Vertrek: 17/03/09 om 18.00 uur *

    Cruisemaatschappij: Phoenix Reisen
    Lengte:205,5 meter
    Decks: 8
    Passagiers:663
    Vlag: Bahamas



    ----------------------------------

    Cruiseschip Aida Luna

    20-03-2009

    Aida Luna - Cruise Call - Maiden call

    Aankomst: 20/03/09 om 08.00 uur*
    Vertrek: 20/0309 om 18.00 uur*

    Cruisemaatschappij: Aida Cruises
    Lengte:252 meter
    Decks: 13
    Passagiers:2050
    Vlag: Italië



    ----------------------------------


    Cruiseschip Albatros

    19-04-2009

    Albatros - Cruise Call

    Aankomst: 19/04/09 om 10.00 uur *
    Vertrek: 19/04/09 om 16.00 uur *

    Cruisemaatschappij: Phoenix Reisen
    Lengte:205,5 meter
    Decks: 8
    Passagiers:663
    Vlag: Bahamas

    Zie vorige foto van de Albatros

    ---------------------------------

    Cruiseschip Fram

    27-04-2009

    Fram - Cruise Call

    Aankomst: 27/04/09 om 08.00 uur *
    Vertrek: 27/04/09 om 17.00 uur *

    Cruisemaatschappij: Hurtigruten
    Lengte:113 meter
    Decks: 8
    Passagiers:318
    Vlag: Norway

    MS Fram

    ---------------------------------------------

    10-03-2009 om 20:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 JAAR OOSTENDE VOOR ANKER van < 29 Mei - 1 Juni > 2009
    Bron : Oostendevooranker.be

    10 JAAR OOSTENDE VOOR ANKER  van  < 29 Mei - 1 Juni > 2009

    Zoals het dikwijls gaat is Oostende voor Anker ontstaan aan de bar.
    Het idee om klassieke schepen bijeen te brengen in een periode die voor de Stad aan zee Oostende sowieso stil was heeft toen wind in de zeilen gekregen.
    En hoe.
    Jaar na jaar is dit festival de aantrekkingspool geweest voor honderden schippers van klassieke schepen.
    Het is een kwestie van zien en gezien worden en nergens werd hen een feest aangeboden waarin ze een hoofdrol speelden.

    Van de amper twintig schepen bij de eerste editie, is het nu een gepuzzel om de meer dan honderd vijftig schepen een plaats te geven in een alsmaar groter wordende radius van kaaien, dokken en de vaargeul van Oostende.
    Het festival van de authentieke scheepvaart is doorgedrongen vanop de kaaien tot op de pleinen en d e (winkel)straten van Oostende.
    Als een vloedgolf die de mensen opvrolijkt en enthousiasmeert.
    En de hele streek doet vibreren op de frequentie die eigen is aan de zee.
    En het publiek komt, - met honderdduizenden tegelijk- loopt zich de hele tijd te verwonderen, herinnert zich hun gemeenschappelijke maritieme oorsprong en gaat naar huis met de idee bijlange nog niet alles gezien of meegemaakt te hebben.

    Oostende voor Anker- de krachtlijnen

    Een vloot van meer dan honderd authentieke schepen in het water,
    aangemeerdin de oudste dokken van Oostende, Stad aan Zee
    Demonstraties en tentoonstellingen van scheepsambachten aan de wal
    Een speciale thematentoonstelling
    Rondvaarten met de zeilschepen op zee
    Een maritieme markt op het Sint Petrus- en Paulusplein
    Doorlopende optredens met muziek van de zee
    Een afspraak tussen schippers, bemanningen (en bevrouwingen)
    en duizenden andere geïnteresseerden en betrokkenen
    De tewaterlating van gerestaureerde schepen
    Een contact tussen maritieme erfgoed organisaties,
    bedrijven en werkers
    met het ruimste publiek denkbaar
    Een expositie van maritieme kunst: marineschilders,
    fotografen
    van zee en schepen, ambachten
    Aandacht voor replica’s en originele schepen van de Vlaamse kust
    Een bruisend moment waar je de organische kant van schepen,
    scheepsbouw en scheepvaart kan ruiken, voelen, zien en beleven.

    Er was natuurlijk het glansrijke idee om telkens een speciaal thema in te bouwen.

    De Vikingen kampeerden zoals honderden jaren geleden op het strand en landden met hun drakar
    om de stad aan te vallen.

    Het Beleg van Oostende werd overgedaanen ook nu weer vielen de geuzen voor het geweld
    van de gecombineerde Spaans / Italiaanse troepen.

    De slag van Trafalgar tussen de marine van L’Empereur en de Britse Navy werd op z’n Oostends overgedaan.

    Een kanongevecht tussen de altijd imposante Grand Turk, een heus fregat, en de avisoschoeners van de Fransen.

    Alle nautische aspecten van de Kuifjes verhalen kwamen voor het voetlicht.
    Zonder schepen was de beroemdste Belgische reporter nergens geraakt.

    En toen waren er de Belgen op de Zuidpool, een markant facet van onze nautische geschiedenis,
    ingeluid door Adrien de Gerlache en zijn Belgica.

    De cirkel werd rond gemaakt door de aankomstvan de Euronav Belgica met Dixie Dansercoer , terug van diezelfde Zuidpool en harde schijven vol bewijzen van de klimaatsveranderingen.

    Oostende voor Anker heeft meer gerealiseerd dan een gigantisch feest bouwen,
    een top attractie op de toeristische kalender van de Stad aan zee.

    Waar in de ons omringende buitenlanden de bezielers van authentieke schepen en aanverwant watererfgoed voldoende sterk waren om zich te laten opmerken, meegesleurd door een algemeenverspreide nautische kennis, werd het festival een trekker voor dit deel van de Lage Landen.
    Nergens anders kwamen de geïnteresseerden zo intens met elkaar in contact.
    En kregen ze een zo geapprecieerd podium.
    Oostende voor Anker is er in geslaagd om de verwantschap tussen de inwoners van Oostende met de haven en de scheepvaarteen gezicht te geven.

    10-03-2009 om 15:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yachtvision Boating - Outlet - in de Bataviahaven
    Yachtvision.nl

    Yachtvision Boating - Outlet - in de Bataviahaven

    Om te helpen de botenmarkt weer in beweging te krijgen organiseert Yacht Vision van donderdag 14 tot en met zondag 17 mei in de Bataviahaven te Lelystad een unieke Boating “Outlet”.

    Waterbeek Media, bekend van de crossmediale concepten Yacht Vision en House Vision, brengt dit evenement onder het motto:
    "Kwaliteit in uw voordeel"
    Tijdens de beursdagen in de Bataviahaven, gelegen naast het drukbezochte Batavia Stad, is een breed scala aan motorboten, zeiljachten en sloepen, aangeboden door werven, importeurs, makelaars en particulieren te bezichtigen.

    Aanbieders betalen een gering deelnamebedrag en de toegang voor het publiek is gratis.
    Een unieke botenveiling op zondag wordt het hoogtepunt van de Boating “Outlet”.
    Op deze veiling zullen alle schepen worden ingebracht, die nog niet op de dagen ervoor zijn verkocht.
    Uitsluitend kwalitatief goede vaartuigen met een minimumprijs vanaf € 15.000 komen onder de hamer.

    Tijdens de Boating “Outlet” wordt de mogelijkheid geboden om een onafhankelijk keuringsrapport door de aanwezige experts te laten opmaken, financieel advies in te winnen en met de deelnemende jachten proef te varen.
    De veiling geschiedt op basis van opbod door een ervaren veilingmeester, onder het toeziend oog van een notaris.
    De Yacht Vision Boating “Outlet” mag rekenen op brede publieke belangstelling en ruime media-aandacht.
    Het evenement zal in Yacht Vision televisiespecials op RTL4 en in het Yacht Vision Magazine crossmediaal worden ondersteund.

    Brancheverenigingen NJI en HISWA tonen zich positief verrast over dit initiatief en hopen dat de Yacht Vision Boating “Outlet” bijdraagt aan het vlot trekken van de botenmarkt.
    In Nederland liggen al jaren ruim 25.000 gebruikte schepen te koop, zowel bij particulieren als bij jachtmakelaars.
    Daarnaast is sprake van duizenden seriematig gebouwde buitenlandse schepen, die met fikse kortingen op de Nederlandse markt worden aangeboden.

    Bedrijven geven aan dat hun voorraad aan kwalitatief goede gebruikte jachten, voorraadschepen en demonstratiemodellen hun economische speelruimte flink beperkt.

    10-03-2009 om 15:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport steeds meer gehinderd door verzanding
    Nieuwsblad.be

    Watersport steeds meer gehinderd door verzanding

    KNOKKE-HEIST - Het strandhoofd 51 wordt afgebroken ter hoogte van het zwembad De Raan, om de verzanding in Heist tegen te gaan.
    Die blijft de watersporters hinderen.

    De Vlaamse overheid, afdeling kust, wil nog voor de zomer het strandhoofd 51
    ter hoogte de het zwembad De Raan afbreken.
    Met de afbraak wil de afdeling kust de verzanding in Heist tegengaan.

    De laatste vier jaar wordt de zeerecreatie in Heist in versneld tempo gehinderd door verzanding.
    Bij zeer laag water kan er gewandeld worden vanaf het hoogstrand tot voorbij de Fluxysterminals.
    In de richting van Knokke is de kop van de zandbank al het strandhoofd 51 gepasseerd.
    Dat ligt tegenover de toegewezen nieuwe locatie van het VVW-watersportcentrum. De zandbank beslaat al de hele breedte van het strand van Heist.
    De periodes waarin de watersport droogvalt, worden steeds langer.

    Steeds meer moeten de watersporters bij laag water door de baderszone of het strandreservaat laveren om steeds via smallere doorgangen bevaarbare dieptes te bereiken.
    Dat probleem doet zich ook voor wanneer ze terug naar het strand komen.
    Bij zeer laag water wordt het beoefenen van de watersport onmogelijk.

    Ook stellen zich problemen voor de reddings- en begeleidingsboten.
    Interventies kunnen alleen nog met een jetski met een omweg rond de ondieptes.
    Het strandhoofd wordt tot éénmeter onder het strandniveau verwijderd. (nmi)

    10-03-2009 om 15:07 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Innovatieve diefstalbeveiliging voor watersport
    Bron: WatersportAlmanak


    Innovatieve diefstalbeveiliging voor watersport

     

    Trackster beveiliging voor watersport
    Het is de schrik van iedere watersporter:
    een gestolen boot.
    Natuurlijk kunt u uw boot vastleggen met een ketting en een goed slot,
    maar een beetje dief lacht daar om.
    Veelal ontbreekt een uitgebreid alarmsysteem op een boot of is erg kostbaar.


    Innovatieve GPS Tracker beveiliging
    Trackster GPS beveiliging is een zeer betaalbaar product waarmee u altijd uw boot kunt traceren.
    In het kleine kastje, ter grootte van een lucifersdoos,
    zit een ingebouwde GPS, GPRS en GSM module.

    Wanneer de boot verplaatst wordt ontvangt de eigenaar direct een sms alarm.
    In dit sms alarm staan de coördinaten van de plaatst waar de boot zich op dat moment bevindt. Deze coördinaten kunnen worden opgezocht in Google Maps invoeren waarna actie kan worden ondernomen.

    Het systeem werd al eerder toegepast in de duurdere automobielen,
    maar door de enorme prijsdaling zeer goed bereikbaar voor de watersport.
    Het product kost €249,- en kent geenabonnementskosten.

    09-03-2009 om 16:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 19de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!