Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    17-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachtplaats Schipholdraaibrug officieel in gebruik

    Wachtplaats Schipholdraaibrug officieel in gebruik

    dinsdag 17 augustus 2010

    Op 16 augustus is de nieuwe wachtplaats bij de Schipholdraaibrug in de Oostelijke Ringvaart in gebruik genomen.
    Dit is het laatste project in een serie van wachtplaatsen die de provincie Noord-Holland het afgelopen jaar gerealiseerd heeft.

    Door op een knop te drukken werd de aanlegsteiger met wachtende zeilboten op de Staande Mastroute door de heer J. (Jaap) Bond, gedeputeerde Provincie Noord-Holland (op de foto links) en de heer M.J.. (Michel) Bezuijen, wethouder RO, Mobiliteit en Sport in de Gemeente Haarlemmermeer(op de foto rechts) officieel met een confetti donderslag geopend.

    Staande Mastroute overleg
    Het Watersportverbond klaagt al jaren over het ontbreken van goede en veilige wachtplaatsen bij bruggen.
    Bij het Staande Mastroute-overleg, waar vaarweg- en brugbeheerders om de tafel zitten met belangenorganisaties, heeft het Watersportverbond regelmatig aangedrongen op het realiseren van wachtplaatsen.

    Beroepsvaart en pleziervaart
    De provincie heeft zowel het Watersportverbond als de Koninklijke Schuttevaer betrokken bij het ontwerp van de wachtplaatsen, zodat er een zo veilig mogelijke plek voor zowel de beroepsvaart als de pleziervaart gemaakt kon worden.
    De pleziervaart en beroepsvaart hebben gescheiden wachtplaatsen die elk geschikt zijn voor de doelgroep.

    Belangrijk
    Goede wachtplaatsen zijn belangrijk.
    Vooral bij bruggen die zo hoog zijn dat een deel van het scheepvaartverkeer er onder door kan varen.
    Het is gevaarlijk om voor de brug rondjes te blijven varen als er doorgaand verkeer is.
    Bovendien is het uitzicht bij bruggen vaak slecht.

    Tevreden
    Het Watersportverbond is dan ook erg tevreden met de wachtplaatsen.
    Er zijn nu wachtplaatsen gerealiseerd bij de Aalsmeerderbrug, de Cruquiusbrug, de Westfrieschesluis, de Kogepolderbrug en de Schipholdraaibrug.

    Bron
    Watersportverbond.nl

    17-08-2010 om 21:31 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarregels voor watersport tijdens Sail 2010

    Vaarregels voor watersport tijdens Sail 2010

    Bron: Watersportalmanak.nl

    Vaarregels Sail 2010
    Tijdens de Sail watersportmanifestatie gelden er aangepaste regels voor het varen rondom Amsterdam.

    In samenwerking met de Haven Amsterdam, de Dienst Binnenwaterbeheer van de gemeente Amsterdam (BBA) en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zijn tijdelijke vaarregels ingesteld.

    Tijdens de Sail In Parade:
    Tijdens de intocht van de Tallships op donderdag 19 augustus geldt een stremming voor de sluizen van IJmuiden, het Noordzeekanaal, het IJ en de IJhaven.
    Ook is het verboden om in te halen en te kruisen of van vaarrichting te veranderen.
    Zeilen en roeien is tijdens de gehele Sail periode verboden op voornoemde wateren.

    Boten dienen zich te verplaatsen middels motorkracht.
    U mag vrij rondvaren met een schip tot 15 meter, langere schepen dienen zich aan te melden bij het Nautisch Evenementen Bureau.
    De kosten hiervoor bedragen € 25,- Afmeren is in het Sail gebied verboden voor alle schepen.
    Particuliere boten tot 15 meter zijn welkom in de IJhaven.

    Diverse nautische maatregelen zijn getroffen om het scheepvaartverkeer tijdens SAIL veilig en vlot te laten verlopen.
    Zo is er eenrichtingsverkeer, zijn er stremmingen, een snelheidsbeperking en geldt er een aanmeerverbod.
    Alle maatregelen zijn terug te vinden in de folder 'Regels en tips voor veilig varen tijdens SAIL Amsterdam'.

    17-08-2010 om 19:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haven Amsterdam tijdens SAIL 2010

    Blog en beeld van Haven Amsterdam tijdens SAIL


     

    Haven Amsterdam zet tijdens de opening van de achtste editie van SAIL op 19 augustus 2010 social media in om bezoekers en geïnteresseerden ‘live’ te informeren over het nautische deel van dit spektakel.
    Op www.portofamsterdam.nl/sail kunnen bezoekers een uniek kijkje achter de schermen nemen bij dit evenement en daarnaast de Amsterdamse haven beter leren kennen als vestigingsgebied, als werkgever en om te recreëren.

    Op 19 augustus, als de SAIL IN Parade de Amsterdamse haven passeert zijn er ‘citizen journalists’ op pad in het gehele gebied.
    De teams brengen live verslag uit van de SAIL-In Parade via diverse social media platforms: Twitter, Hyves, Facebook, Flickr en YouTube.
    Daarnaast houdt Haven Amsterdam een eigen weblog bij.
    Hiermee wordt een rijke online beleving gecreëerd van het SAIL evenement en het bijbehorende havengebied, met interessante foto’s, video’s, nieuwsfeiten, interviews, weblogs en tweets.

    Beeld & Blog
    Bezoekers van SAIL 2010 en fans van het Amsterdamse havengebied kunnen via www.portofamsterdam.nl/sail hun SAIL-ervaringen uitwissselen. Iedereen kan zelf actief deelnemen aan de netwerken via de verschillende social media platforms.

    De adressen waarop blogs en beeld gemaakt en gedeeld worden:
    Twitter: http://twitter.com/SAILHaven
    Hyves: http://sailhavenamsterdam.hyves.nl
    Flickr: www.flickr.com/photos/sailhavenamsterdam
    YouTube: http://www.youtube.com/user/sailhavenamsterdam
    Weblog: www.sailhavenamsterdam.wordpress.com
    Facebook: http://www.facebook.com/haven.amsterdam

    Slimme haven
    Haven Amsterdam is de vierde haven van Europa en wil een slimme haven zijn met als kern duurzame groei. Haven Amsterdam is als thuishaven van SAIL traditiegetrouw nauw betrokken bij de organisatie van het evenement. In samenwerking met andere partners vervult zij een nautische spilfunctie en is zij eindverantwoordelijk voor het reguleren, begeleiden en faciliteren van het scheepvaartverkeer. Dit betekent dat Haven Amsterdam ervoor zorgt dat het scheepvaartverkeer vlot, veilig en milieuverantwoord verloopt. Er worden ruim 600 deelnemende schepen en enkele duizenden pleziervaarten verwacht.


    Bron : Navingo.nl

    17-08-2010 om 19:34 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachthaven Texel uitgebreid met Waddenstrand

    Jachthaven Texel uitgebreid met Waddenstrand

    Bron: Redactie Watersport Almanak | Datum: 14-08-2010

    Jachthaven Texel uitgebreid met Waddenstrand
    De Jachthaven in Oudeschild op Texel is uitgebreid met een echt Waddenstrand. Aan de oostzijde achter de jachthaven is een leuk Waddenstrand gerealiseerd. Hierdoor hoeven watersporters die als passant in de jachthaven geen eindeloze trajecten meer af te leggen om even met de kinderen naar het strand te kunnen.



    Het strandje dat bij hoogwater ook nog een behoorlijke breedte heeft is tot stand gekomen door diverse subsidies, met name vanuit het Waddenfonds, en is inmiddels in gebruik genomen.

    In de jachthaven op Oudeschild zijn ook de windmolens verdwenen die vanaf grote afstand herkenbaar waren. Hierdoor is de geluidsoverlast van de zwiepende windmolens verdwenen.

    14-08-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Havenrestaurant Vlieland ligt op koers voor watersport

    Bron: copyright WatersportAlmanak.nl | Datum: 12-08-2010

    Watersport - Jachthavenrestaurant De Dining Vlieland



    Sinds de grote verbouwing van de jachthaven op Vlieland is voor de watersport ook een restaurant beschikbaar op de haven. In het verleden was er niets anders verkrijgbaar dan een frietje uit de smulwagen, voor het overige moesten watersporters naar het dorp Oost-Vlieland. Sinds 25 mei 2009 is restaurant de Dining gevestigd op het terrein van jachthaven Vlieland. Reden voor de Watersportalmanak om dit restaurant eens te bezoeken.


    De eerste indruk die het restaurant maakt is uitstekend. Trendy en sfeervol. Een prachtig terras en een loungehoek met fraai uitzicht op de jachthaven. Bij redelijk weer kun je ook ’s avonds prima vertoeven achter de glazen windschermen en genieten van het uitzicht en het eten. De bediening wordt gevormd door één ervaren dame en voor de rest zijn het vakantiekrachten, die helaas (begrijpelijk) geen horeca-ervaring hebben.

    De menukaart van restaurant de Dining is van standaard tot iets exclusiever. Mooie voorgerechten, maaltijdsalades en verder vis, vlees en vega. Een beetje jammer dat de viskaart vrijwel geen traditionele Hollandse vissoorten aanbiedt, dat zou uitstekend passen in een restaurant aan zee. De iets exclusievere gerechten brengen ook direct een ietwat exclusievere prijs met zich mee. Gevulde Zeebaars, Oosterse tonijnsteak, Bouillabaisse, kreeftensalade klinken allemaal goed, de vleesgerechten vinden we een beetje fantasieloos.

    Op de dagkaart staan verse mosselen (€ 18,50) en daar kiezen we voor als Hollanders. Deze worden opgediend in het pannetje en we ruiken de zeelucht. De mosselen zijn zonder meer smakelijk en wordt sfeervol opgediend met enkele sausjes, broodjes en een puntzak frieten. Naast het eten bestelden we een flesje mooie krachtige rosé en daarbij werd (gratis) een karaf water geserveerd.

    Ook is er een uitgebreide menukaart voor de kinderen, met daarop soep, de betere frituurhappen, maar ook een fijne pasta. Diverse ijsjes staan ook het menu.

    Na moeizaam jaar nu op koers
    De dag na het eten vragen we aan eigenaar Jaap Hamstra “hoe het gaat met de zaken”.

    Jaap vertelt enthousiast en open: “In het begin was het moeizaam, we werden pas heel laat geselecteerd om het restaurant te mogen exploiteren. Dan moet alles in zeer korte tijd. Het gebouw werd casco opgeleverd en moest helemaal ontworpen en ingericht worden. Kwalitatief personeel is lastig te vinden, dit is seizoenswerk. 2009, ons startjaar was best lastig.

    Nu in 2010 hebben we onze draai gevonden en gaat het prima, we liggen op koers ”aldus Jaap Hamstra, die samen met zijn partner Frieda Jurjens ook nog het restaurant De Lutine in de Dorpsstraat exploiteert.

    Link: |
    www.dedining.nl |


    12-08-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beschikbare ligplaatsen voor watersport op Waddeneilanden

    Beschikbare ligplaatsen voor watersport op Waddeneilanden

    Bron:Wateralmanak.nl | Datum: 09-08-2010

    Waddenhaven Oudeschild geeft volledige informatie
    Midden in de zomermaanden is het altijd druk in de havens van Texel, Vlieland en Terschelling. Helaas is het niet mogelijk om een plaatsje te reserveren. Met name de haven van Vlieland is regelmatig (over)vol en dan is de haventoegang geblokkeerd met een dubbele rode vlag. Invaren is dan niet toegestaan en daar lig je dan, een eind gevaren en dan weer terug of Terschelling proberen.

    Voor veel watersporters is het een belemmering om naar de eilanden te varen in het hoogseizoen. Het risico om voor een volle haven te moeten wachten is voor velen de reden om dan maar niet naar Vlieland of Terschelling te varen. Volgens de havenmeesters van Terschelling en Vlieland liggen veel schepen daar veel te lang. Watersporters brengen hun boot al vroeg om vervolgens in de vakantietijd met de veerboot over te steken.

    Informatiecentrum Texel
    Waddenhaven Texel geeft sinds enige tijd informatie over de beschikbare ruimte en de te verwachten drukte. Het systeem geeft aan of er voldoende boxen vrij zijn en voor welke lengte. Ook kunnen passanten hun boot alvast aanmelden zodat men weet wat er gaat komen aan passanten. Reserveren is niet mogelijk. Vlieland geeft op de website aan of er ruimte is, op de website van Terschelling staat geen beschilbaarheid.

    Link: |
    waddenhavens.nl | Jachthaven Vlieland |

    Diverse webcams geven beeld van de drukte
    Alle drie de haven geven via een webcam informatie over de drukte op dat moment. Daar kunt u een overzicht van de jachthaven zien en inschatten of er ruimte is.




    Webcams: |
    Texel | Vlieland | Terschelling |
    Vaargegevens: |
    getijdentabellen | idealevertrektijden |

    09-08-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachtwerf Oost introduceert nieuw kotterjacht

    Jachtwerf Oost introduceert nieuw kotterjacht


    02-08-2010 16:44

    Nadat Jachtwerf Oost onlangs de “Oostvaarder 1200 Motorsailer” introduceerde, volgt nu de nieuwe “Oostvaarder 1200 AK”.
    Deze nieuwe Oostvaarder is wederom in samenwerking met Jan Visser Yacht Design uit Sneek vanaf de kielbalk opnieuw ontwikkeld, maar heeft de uitstraling van de authentieke Oostvaarder behouden.

    Zoals alle Oostvaarders wordt de 1200 AK vanaf de standaarduitvoering bijzonder compleet geleverd met onder andere een Mastervolt installatie, Empirbus, Raymarine navigatie pakket, boegschroef, verwarming, boiler, steunmast, dubbele stuurstand. Bovendien kan het interieur worden afgestemd naar wens van de eigenaar. In de basisuitvoering wordt het schip geleverd met een Yanmar dieselmotor.

    Jachtwerf Oost in Akkrum is al sinds 1968 bekend als bouwer van de markante Oostvaarder Kotterjachten: stoere, robuuste, stabiele en zeewaardige jachten die over uitstekende vaareigenschappen beschikken. Met een diepgang van slechts 1,05 m is het schip ook zeer geschikt voor het varen op het binnenwater. Het unieke aan deze schepen zijn de ronde vormen en daarmee de karakteristieke uitstraling.

    Wij staan ook op de Hiswa te water 2010 (stand A22)!

    Technische gegevens Oostvaarder 1200 AK:

    Boottype: Kotterjacht
    Bouwer: Jachtwerf Oost
    Ontwerper: Jan Visser Yacht Design
    CE Categorie: B
    Lengte gehele schip: 12,20 m
    Lengte waterlijn: 10,40 m
    Breedte over alles : 4,24 m
    Breedte op spant: 3,99 meter
    Diepgang: 1,05 meter
    Kruiphoogte: 2,60 meter
    Breedte gangboorden: 45 cm
    Zeiloppervlak: 6 m2
    Aantal slaapplaatsen: 4-6
    Type kiel: Langskiel
    Brandstoftank: 700 liter
    Watertank: 380 liter
    Vuilwatertank: 200 liter
    Waterverplaatsing: 13,85 ton
    Ballast: 1000 kg
    Romp: 5 mm staal
    Opbouw en dekken: 4 mm
    Onderkant scheg: 10 mm
    Fundatie motor: 20 mm
    Spanten: 50 x 8 mm
    Dekspanten: 50 x 8 mm
    Vloerleggers (hoekprofiel): 50 x 50 x 5 mm

    Bron : Navingo.nl

    02-08-2010 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 16de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!