Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    15-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 tot en met 7 september - Wereldhavendagen Rotterdam 2008
    5 tot en met 7 september - Wereldhavendagen Rotterdam 2008 

    15-03-2008 om 20:42 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9 tot en met 10 augustus Visserijfeesten Bresskens 2008.
    9 tot en met 10 augustus Visserijfeesten Bresskens 2008.
    Een van de top evenementen in Zeeland.

    15-03-2008 om 20:41 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 tot en met 28 juli - Mosselfeest Middelburg 2008
    26 tot en met 28 juli - Mosselfeest Middelburg 2008
    Muziek, folklore en natuurlijk mosselen

    15-03-2008 om 20:40 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 tot en met 19 juli - Visserijdagen Bruinisse 2008.
    17 tot en met 19  juli - Visserijdagen Bruinisse 2008.
    De Visserijdagen vinden dit jaar voor de 47e keer plaats in Bruinisse en zoals vanouds pakken we uit met een bruisend evenement!

    15-03-2008 om 20:39 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van 11 tot en met 13 juli 2008 vinden de jaarlijks terugkerende vlootdagen weer plaats.
    11 tot en met 13 juli - Nationale Vlootdagen 2008 Koninkijke Marine Den Helder.
    Tijdens de Nationale Vlootdagen opent de Koninklijke Marine in Den Helder haar poorten zodat iedereen kan zien waar de Koninklijke Marine mee bezig is. De vlootdagen bieden een unieke kans om een kijkje te nemen aan boord van echte oorlogsschepen. Doorgaans opereren ze in missies ver op zee, maar 10 - 13 juli bent u welkom aan boord van de fregatten, de mijnenjagers en de onderzeeboten.

    15-03-2008 om 20:07 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 tot en met 29 juni - Havendagen Terneuzen 2008

    27, 28, 29 juni 2008

    Havendagen Terneuzen, een mixture van gezelligheid, water, muziek, zon, sport, amusement, varen, vliegen en kanoën.

    15-03-2008 om 19:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 t/m18 mei - Rond- en platbodem zeilevenement te Lithoijen aan de Maas
    16 t/m18 mei - Rond- en platbodem zeilevenement te Lithoijen aan de Maas
    Een jaarlijks terugkerend evenement met dit jaar het eerste lustrum. Oude tijden herleven, een mixture
    van gezelligheid, muziek, zeilen met traditionele schepen op de Maas.
    Informatie:
    m.loman@home.nl  

    15-03-2008 om 19:52 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 en 14 april 2008 Race of the Classics.
    13 en 14 april 2008 -  Race of the Classics 2008
    Race van klassiek zeilschepen. Vanuit Rotterdam (Veerhaven) via Oostende
    naar Engeland. Terug op 20 april in IJmuiden.
    ROTC 2008

    In 2008 start de Race of the Classics op maandag 14 april. Sinds enkele jaren is de klassieke Veerhaven van Rotterdam onze starthaven. Hier wordt op zondag 13 april ook een Open Dag georganiseerd.Vanuit de Veerhaven vaart de vloot de Maas af richting Noordzee. Hier zal eind van de middag het officiële startschot luiden waarna er geracet wordt richting Oostende.

    In Oostende verwachten we in de loop van dinsdagochtend 15 april aan te komen. ’s-Avonds is er voor alle deelnemers een feest georganiseerd in Oostende.Vanuit Oostende moet de keuze worden gemaakt tussen Lowestoft en Ramsgate. Afhankelijk van wind en weersvoorspellingen wordt de meest gunstige bestemming gekozen.

    Op woensdag 16 april verlaat de ROTC-vloot Oostende en wordt er koers gezet naar Engeland. De verwachte aankomst is op donderdag 17 april. Na aankomst in Engeland zal het Kompas uitgereikt worden in een Britse Yacht Club.

    Het Kompas is traditioneel de prijs voor het schip dat als eerste Engeland bereikt. Na de prijsuitreiking is er wederom een feest.Op vrijdag 18 april verlaten de schepen Engeland alweer en is het hoogtijd om terug te varen naar Nederland. Het doel is IJmuiden en hier zullen we zaterdagnacht of zondagochtend aankomen.

    In de ochtend van zondag 20 april zullen we de sluizen van IJmuiden passeren en door het Noordzeekanaal varen naar Amsterdam. Hier wordt de ROTC 2008 afgesloten met een knallende Portside Party.
    www.rotc.nl

    Teams & Vloot
    Team Deelnemers Schip Lengte over alles
    Team Domstad 26 Ide Min 40,0 m
    Team Enschede 28 Astrid 42,0 m
    Team Haagse Hogeschool 22 Stortemelk 39,9 m
    Team Koninklijke Marine 17 Urania 26,8 m
    Team Leeuwarden 22 Zuiderzee 40,0 m
    Team NHTV Breda 12 Iris 36,0 m
    Team Nijmegen  19 Gallant 37,5 m
    Team Nyenrode 36 Thalassa 47,0 m
    Team Rotterdam 20 Twister 36,0 m
    Team Erasmus University 34 Hendrika Bartelds 49,0 m
    Team Scheepsbouwkunde Delft 28 Abel Tasman 40,0 m
    Team Sleutelstad Leiden 20 Tecla 38,0 m
    Team Tilburg 24 Flying Dutchman 39,0 m
    Team Tuna 12 Lotos 36,0 m
    Team Universiteit Leiden 22 Luciana 39,0 m
    Team Universiteit Twente 32 Antigua 49,5 m
    Team VU 36 Regina Maris 48,0 m
    Team Wageningen Universiteit 20 Oban 39,0 m
    Team Zeilers 26 Zephyr 36,0 m
    Organisatie 15 Bisschop van Arkel 26,0 m

    15-03-2008 om 19:39 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TomTom binnenkort voor watersport navigatie

    TomTom binnenkort voor watersport navigatie

    Bron: Vaaratlas

    Uw TomTom gebruiken voor de watersport, tijdelijk 89 Euro!
    Het heeft even geduurd, maar de oplossing ligt voor de hand.
    Binnenkort verschijnt een softwarepakket waarmee u van uw TomTom een navigatiesysteem voor de watersport maakt.


    Eind aan (te) dure navigatiesystemen
    Veel Nederlanders hebben al een TomTom voor gebruik in de auto en moeten voor hun watersporthobby een apart navigatiesysteem aanschaffen. Vaak zijn deze systemen zeer kostbaar en dienen ieder jaar even dure kaarten te worden aangeschaft. De software van Cosmetics Navigation maakt vanaf eind maart hier een einde aan. Dit is ook de producent van de bekende Schipper Vaaratlassen die met behulp van Eurocartografie worden samengesteld.

    Slechts 99 Euro
    Met de digitale Vaaratlas kunt u met behulp van uw
    TomTom precies zien waar u vaart, wat de waterdieptes zijn, waar de boeien liggen, waar de herkenningspunten liggen, wat de hoogtes van de bruggen zijn, wat de openingstijden van de sluizen zijn, waar de aanlegplaatsen liggen, waar er obstakels onder water liggen, welke faciliteiten de jachthavens hebben en nog veel en veel meer….
    De digitale Vaaratlas van Nederland bestaat uit een DVD met een gebruikershandleiding.

    Voor ieder type TomTom
    De software werkt op iedere TomTom navigator.
    De binnenvaartpolitiereglementen en de gedetailleerde informatie over de bruggen, sluizen en jachthavens kunnen enkel bekeken worden op TomTom modellen die beschikken over een tekstviewer. (TomTom Go serie)

    Watersport.almenak.nl

    15-03-2008 om 18:28 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rijkswaterstaat wil meer boeien voor watersport
    Rijkswaterstaat wil meer boeien voor watersport

    SINT-ANNALAND - Het project met aanmeerplaatsen op de Oosterschelde is zo succesvol, dat Rijkswaterstaat het wil uitbreiden naar de Krabbenkreek bij Sint-Annaland. Nabij clubhuis Buutengaets moeten vier nieuwe afmeerboeien komen. Ze zijn bedoeld voor jachteigenaren die op de golven van de Krabbenkreek willen overnachten. Helemaal zeker is het nog niet. Rijkswaterstaat wacht nog op toestemming van de provincie. (PZC)
    Bijgevoegde Foto's van Joke

    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/
    http://blog.seniorennet.be/image/
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/

     

    2 foto’s van Jachthaven Sint-Annaland





    15-03-2008 om 09:02 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotterdamse containerkraan op transport

    Rotterdamse containerkraan op transport

    Een ponton met daarop een nieuwe containerkraan is gisteravond laat, donderdag 13 maart, vanuit de Rotterdamse Maashaven vertrokken. De enorme kraan is
    gebouwd door Kalmar Industries aan de Doklaan en is bestemd voor de containerterminal in de haven van het Zweedse Helsingborg.


    De kraan is 90 meter lang en 29 meter breed. Met de klap ‘opgetopt’ heeft de kraan een hoogte van 84 meter. De kraan weegt 840 ton. De kraan is een zogeheten containerkadekraan, bedoeld voor het laden en
    lossen van containerschepen. De Rotterdamse kranenbouwer Kalmar levert de kraan op basis van eigen modulair ontwerp, dat voor elke terminal kan worden aangepast aan wensen van de terminaloperator.

    De kraan voor Helsingborg is bestemd voor het plaatselijke havenbedrijf in deze Zweedse stad. De nu geleverde kraan is de tweede die Kalmar heeft gebouwd voor de haven van Helsingborg. In september vorig jaar is een soortgelijk exemplaar afgeleverd. Vorige maand heeft Kalmar een containerkadekraan afgeleverd bij de terminal van Interforest in Rotterdam.

    De kraan is voor het transport geplaatst op het ponton Viking Barge 2. De sleepboot Fairplay 23 sleept het ponton naar Zweden. De verwachte aankomst is op dinsdag 18 maart.
    navigo.nl
    Foto sleepboot, gearedsoft




    14-03-2008 om 19:25 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IJmuiden , Sluisdeur Noordersluis wordt vervangen

    IJmuiden , Sluisdeur Noordersluis wordt vervangen


    IJmuiden - Rijkswaterstaat vervangt woensdag 19 maart 2008 tussen 03.00 uur en 21.00 uur de roldeur met de onderrolwagens van de Noordersluis aan de kanaalzijde van het zeesluizencomplex te IJmuiden. Tijdens de deurwisseling test Rijkswaterstaat tevens de aangepaste en verbeterde energievoorziening van het gehele sluizencomplex. Dit heeft Rijkswaterstaat bekendgemaakt.

    Scheepvaart gestremd – wegverkeer geen hinder
    De aanpassingen van het systeem zorgen ervoor dat de bedrijfsvoering eenvoudiger is geworden. De afrondende testen vinden plaats binnen de periode van de deurwisseling: tussen 09.00 uur en 14.00 uur. De Noordersluis is gedurende de deurwisseling gestremd voor de scheepvaart.
    Stremming scheepvaartverkeer
    Tijdens het testen van de energievoorziening zijn ook de andere drie sluizen, namelijk de Midden-, Zuider- en Kleine sluis, gestremd voor de scheepvaart. Het wegverkeer ondervindt geen hinder. Om zoveel mogelijk hinder te voorkomen, met name voor de gebruikers van de sluizen, combineert Rijkswaterstaat de werkzaamheden.

    Bij slechte weersomstandigheden gaat de deurwisseling van de Noordersluis niet door. Wel het testen van de energievoorziening. Rijkswaterstaat heeft de omgeving per brief geïnformeerd. De scheepvaart is begin februari door Haven Amsterdam op de hoogte gesteld.
    Deurwisseling Noordersluis
    Om de roldeur te vervangen worden deuren onderling gewisseld. Ook de rolwagens waarop de deur rijdt worden vervangen. De roldeur met de onderrolwagens die 6 jaar in het binnenhoofd van de Noordersluis dienst heeft gedaan wordt vervangen door een roldeur en onderrolwagens die een grote onderhoudsbeurt hebben gekregen in het deurendok in de Noordersluis.

    Een sleepboot sleept eerst de roldeur vanuit de binnendeurkas van de Noordersluis naar de Velserkom. Deze kom ligt nabij de Noordersluis aan de kanaalzijde. Vervolgens wordt de gereviseerde roldeur vanuit het dok naar de kanaalkant van de Noordersluis gebracht en ter plekke geplaatst.

    De deur die in de Velserkom ligt gaat naar het deurendok waar de deur wordt gereviseerd. Voor het verslepen van de deur wordt de deur eerst gevuld met lucht zodat deze gaat drijven. Duikers assisteren bij het in- en uithijsen van de rolwagens die op de railbaan op de bodem van de sluis staan. Een deurwisseling vindt eens in de vier à zes jaar plaats.
    Testen energiesysteem en inzet aggregaten
    Tijdens het testen van het energiesysteem is het nodig om een aantal keren de spanning – kort - van het elektriciteitsnet te halen. Rijkswaterstaat zorgt samen met de aannemer, dat het testen met zo min mogelijk hinder wordt uitgevoerd. Dit gebeurt door de inzet van aggregaten.

    Blik op Nieuws.nl

    13-03-2008 om 16:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berging Nederlands schip Artemis , op Frans strand ook de derde poging is mislukt

    Vlottrekken Nederlands schip mislukt

     

     

    LES SABLE D'OLONNE - De derde poging om het Nederlandse schip Artemis dat in Frankrijk op het strand ligt vlot te trekken, is mislukt. Dat zei woensdag rederij Amasus Shipping, beheerder van het schip.


    Eerdere pogingen

    Het lege schip probeerde maandagochtend de haven van Les Sables-d'Olonne in Vendée (Pays de la Loire) binnen te varen, maar raakte uit koers en liep vast op het strand.

     

    Eerdere pogingen

    Twee eerdere pogingen om de kustvaarder vlot te trekken mislukten ook. Woensdagavond ondernam een sleepboot een derde poging, maar de sleepkabel tussen het schip en de sleepboot knapte. De Artemis kwam dan ook geen centimeter van haar plaats. Mede ook omdat de vloed veel minder hoog kwam dan maandag, toen het schip vast kwam te zitten.

     

    Beraden

    Hoe het nu verder gaat, is nog niet bekend. Een nieuwe sleepactie is in ieder geval nog niet gepland. "We gaan ons eerst beraden", aldus e

    en zegsman van de rederij.

     

    Nu.nl

     

    13-03-2008 om 16:15 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Queen of North , Ferry op klippen door seks ?

    Ferry op klippen door seks?


    AMSTERDAM
     -  Een passagiersschip is mogelijk op de klippen gelopen omdat de kapitein en de vrouwelijke stuurman seks hadden of aan het ruziën waren over hun net beëindigde relatie.
    De Queen of North was zo uit koers geraakt door de onoplettendheid van de twee dat het strandde op de rotsen voor een Canadees eiland.

    De kapitein zegt dat hij wel degelijk heeft opgelet, maar uit de radargegevens is dat niet af te leiden.
    Uit het onderzoek bleek verder dat er die dag in maart 2006 geen derde persoon op de brug was, wat wel verplicht is. Ook waren alle alarmsignalen uitgeschakeld.

    Toen de onervaren stuurvrouw plots de klippen van Gil zag opdoemen, wist ze niet hoe ze snel de automatische piloot kon afzetten.
     Geruchten dat de twee seks hadden toen ze strandden, zijn nooit bewezen. Maar omdat het stel blijft zwijgen wat is voorgevallen, maken ze zich wel verdacht.

    Het schip zonk meteen als een baksteen, maar dankzij doortastend optreden van de bemanning en de toegesnelde boten in de buurt werden 97 opvarenden gered. Twee passagiers raakten bekneld en verdwenen met het schip naar de bodem.

    De advocaten van de nabestaanden denken dat er meer is gebeurd dan een ruzie tussen de twee ex-geliefden. 'Het ziet er naar uit dat ze langere tijd niet eens uit het raam hebben gekeken', aldus raadsman Ritchie die de dochters van één van de twee overleden passagiers vertegenwoordigt.

    Uit het onderzoek is niet vast komen te staan wat precies is gebeurd op de brug. De twee betrokkenen hullen zich in stilzwijgen. Het enige wat ze bekendmaakten is dat ze een relatie hadden en dat die toevallig twee weken voor de crash was gestopt. Een voicerecorder was ook niet aan boord.

    De Telegraaf
      buitenland





    13-03-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenschip in problemen op Maas in Dinant na het verlaten van de sluis Bouvignes

    Binnenschip in problemen op Maas in Dinant

    Door het hoge waterdebiet op de Maas heeft een Nederlandse binnenschipper de controle over zijn vaartuig verloren. Toen de schipper omstreeks 6 uur de sluis van Bouvignes (Dinant) richting Givet verliet, kwam het 80 meter lange schip dwars te liggen en blokkeert de scheepvaart. Een ingenieur van waterwegen kwam ter plaatse om een oplossing te zoeken. Het schip moet gehesen worden en dat blijkt een moeilijke klus te zijn.

    Het binnenschip vervoert 1.180 ton steenkolen. Vanochtend zette de combinatie vaart richting Givet waar de goederen moeten geleverd worden. Bij het uitvaren van de sluis werd de voorsteven van de aak meegesleurd door de sterke stroming naar het midden van de stroom. Het achtersteven raakte de oever en brak de schroef.

    Het geïmmobiliseerde schip ligt dwars over de waterweg. De scheepvaart is op die plaats tijdelijk onderbroken. Het vaartuig werd verankerd om te beletten dat het afdrijft naar de sluis. (belga/tdb/gb)

    12-03-2008 om 20:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berging Nederlands schip Artemis , op Frans strand mislukt
    Berging Nederlands schip op Frans strand mislukt

    De berging van het Nederlandse vrachtschip Artemis op het strand van de Franse havenplaats Les Sables d'Olonne is mislukt. Sleepboten zouden proberen het gevaarte vlot te trekken, maar door het slechte weer ging dat niet door.

    Volgens de beheersmaatschappij Amasus Shipping in Delfzijl was de zee te ruw en waaide het te hard. Vanavond rond 18u, als het weer hoog water is en de wind minder hard, wordt een nieuwe bergingspoging gewaagd.

    Als vlottrekken deze week niet lukt, moet het schip een maand wachten op de volgende springtij.

    11-03-2008 om 20:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wordt Damme het nieuwe Doel?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wordt Damme het nieuwe Doel?

    De Vlaamse overheid overweegt om de haven van Zeebrugge via een binnenvaartroute aan te sluiten op het Seine-Scheldebekken. Damme en Zomergem houden de adem in, en vrezen voor een Doelscenario.

    De Vlaamse regering heeft een haalbaarheidsstudie en een milieu-effectenrapport besteld om na te gaan of twee bestaande maar amper gebruikte kanalen, het Schipdonkkanaal en het Leopoldskanaal opgewaardeerd kunnen worden. De studie moet begin april klaar zijn. Dat zorgt voor spanning in het Oost-Vlaamse Zomergem en in de West-Vlaamse polderdorpen Damme en Oostkerke. Actiegroepen vrezen voor een Doelscenario.

    'Als er schepen tot 4500 ton langskomen met containers die drie tot vier hoog kunnen worden gestapeld worden, is dat een aanslag op een unieke groene corridor', zegt Guy Plasschaert namens de vzw 't Groot Gedelf. 'Bovendien is nergens bewezen dat dit project spectaculair veel vrachtwagens van de weg haalt.'

    De overheid wil de haven van Zeebrugge via een volwaardige binnenvaartroute aansluiting doen vinden bij het Seine-Scheldebekken. Knack kon achterhalen dat aan het dossier een prijskaartje hangt van minimaal 600 miljoen euro. Dat is nog beduidend meer dan wat de beruchte scheepslift van Strépy-Thieu heeft gekost.

    Knack

    11-03-2008 om 16:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HISWA te water 2008
    HISWA te water 2008
    HISWA te water 2008, georganiseerd door HISWA Multimedia in Driebergen, vindt plaats van dinsdag 2 tot en met zondag 7 september 2008 in Marina Seaport IJmuiden.
    Deze bootshow zal ruim 500 nieuwe boten met een minimale lengte van zeven meter gaan tellen.
    Nieuw dit jaar is de uitbreiding van het expositieterrein op de Kennemerboulevard bij de jachthaven, waardoor de in-water bootshow plaats kan bieden aan meer exposanten op de kade.

    11-03-2008 om 15:44 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport branche doet goede zaken op Hiswa
    Watersport branche doet goede zaken op Hiswa
    Amsterdam, 10 maart 2008 - De verkopen in de watersportbranche lijken in de lift te zitten.
    Dit is de conclusie van veel exposanten op HISWA 2008, waar de afgelopen week opvallend goede zaken werden gedaan.
    De watersportbeurs trok in totaal 59.342 bezoekers exclusief vakbezoekers.
    Dit aantal is gebaseerd op de internationaal geldende regels voor beurzen van de UFI (The Global Association of the Exhibition Industry), waarbij Amsterdam RAI is aangesloten. De HISWA Amsterdam Boat Show vond plaats van dinsdag 4 tot en met zondag 9 maart 2008.

    Meer publiek
    De HISWA Amsterdam Boat Show trok in totaal 59.342 bezoekers, exclusief vakbezoekers. Verhoudingsgewijs hebben we dit jaar meer publiek getrokken.
    Als we de telling van de afgelopen jaren aangehouden zouden hebben, dan waren we op ruim 64.000 bezoekers uitgekomen. Nu de HISWA weer voor de volle 100% in handen is van Amsterdam RAI, volgen wij de internationale UFI-regels die uitgaan van totalen zonder vakbezoekers.
    Belangrijkste graadmeter voor ons is overigens hoe exposanten de beurs ervaren hebben. Gezien de vele positieve reacties die we als organisatie ontvangen hebben, kunnen we concluderen dat de exposanten erg tevreden zijn over deze beurs.
    Dat merken we ook aan het aantal inschrijvingen voor volgend jaar dat we nu al ontvangen hebben.
    Ik verwacht dat deze HISWA een positieve spin-off genereert binnen de branche, aldus beursmanager Joke Ekelschot.
     Ook het beleid om jongeren tot en met 16 jaar gratis toegang te bieden is door exposanten en publiek zeer positief ontvangen.
    Het aantal jongeren dat de HISWA bezocht is meer dan verdubbeld ten opzichte van de vorige editie.

    HISWA 2009
    De volgende editie van de HISWA Amsterdam Boat Show vindt plaats van dinsdag 3 tot en met zondag 8 maart 2009 in Amsterdam RAI.

    Bron: Hiswa

    11-03-2008 om 15:42 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Sable D'Olonne , Nederlandse vrachtschip Artemis is aan de grond gelopen
    LES SABLE D'OLONNE       

    Nederlandse vrachtschip Artemis is aan de grond gelopen

    In het westen van Frankrijk is vanmorgen een klein vrachtschip door het stormweer terecht gekomen op het strand. Sinds gisterenavond is ook een man vermist. De wind haalde langs de westkust snelheden van 110 kilometer per uur en de golven waren tot zes meter hoog.

    Geen gewonden
    De Artemis, een vrachtschip van 90 meter, werd rond 07.45 uur op het strand van Sables-d'Olonne gegooid, aldus de maritieme prefectuur van de Atlantische kust in Brest. Er waren zeven mensen aan boord, maar niemand raakte gewond. De cargo was leeg en veroorzaakte bij het ongeval dan ook geen vervuiling.

    De Artemis
    Het schip is eigendom van Martin Vlietstra van de Sneker rederij Oudvaart Shipping en wordt beheerd door Amasus Shipping in Delfzijl. Het was vóór het weekeinde vertrokken uit Portugal om in de Franse overslaghaven graan in te nemen voor transport naar Rouen. Het schip doet ook geregeld Nederland aan voor een vracht, zo eens in de twee of drie weken.
    Op het moment dat de 90 meter lange en 5,50 meter brede Artemis op de Franse kust afkoerste,bereikte de wind snelheden tot 155 kilometer per uur. Een leeg schip ligt heel hoog op het water en vangt dan de meeste wind.
    Zou het geladen zijn geweest, was het waarschijnlijk niet gebeurd, zegt Harry Slot van Amasus Shipping.
    Het ging zo erg te keer, hier was voor onze mensen gewoon geen houden meer aan.

    Maandagavond bij hoog water is er een eerste poging ondernomen de Artemis vlot te trekken.
    Dat mislukte. Dinsdagmorgen wordt een tweede poging ondernomen


    Man vermist

    Meer in het noorden, in Bretagne, is vanmorgen verder gezocht naar een 26-jarige man die gisterenavond verdween nadat hij in de haven van Relecq-Kerhuon, bij Brest, door de storm in het water terecht kwam. In het westen van Frankrijk moest de brandweer al 200 interventies uitvoeren door het noodweer, onder andere om mensen ter hulp te komen die door overstromingen in hun auto geblokkeerd zitten.

    De verbindingen met de belangrijkste eilanden in het westen van Bretagne, onder andere Ouessant en Sein, zijn opgeschort. 

    FOTO'S REUTERS





    10-03-2008 om 20:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (16 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 18de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!