Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    03-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haven Van Amsterdam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                     Een aantal tips voor Amsterdam Haven

    §                                 De havenbekkens in het westelijk havengebied zijn niet toegankelijk voor de pleziervaart

    §                                 Houdt stuurboordswal

    §                                 Houdt goede uitkijk, voor én achter u

    §                                 De maximum snelheid op bovenstaand vaarwater is achttien kilometer per uur

    §                                 Rondvaartboten en schepen langer dan twintig meter hebben altijd voorrang

    §                                 Zeilen mag alleen met de motor stand-by, laveren mag niet

    §                                 Houdt rekening met de pontveren en de snelle draagvleugelboot

    §                                 Het is verplicht om in het donker, tijdens de schemering en in mist navigatieverlichting te voeren

    §                                 Het is verboden om onder invloed van alcohol een vaartuig te besturen

    §                                 Roeiboten, kano´s en kleine vaartuigen dienen het varen op het IJ zoveel mogelijk te vermijden.

    §                                  Indien er toch gevaren wordt, moet u zich terdege bewust zijn van het beperkte zicht vanaf een beroepsvaartuig.

    03-11-2007 om 19:24 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SIX Haven vlakbij het centrum van Amsterdam.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Sixhaven heeft weinig plaats voor de iets grotere schepen .
    Met de veerpond het IJ oversteken en je bent in hartje Amsterdam.
    Reserveren is niet mogelijk maar wel bellen vooraf of er plaats is .

    Pleziervaart in Amsterdam is mogelijk op het uitgebreide grachtenstelsel in en rond de binnenstad, maar ook op het Noordzeekanaal en het IJ. Dit zijn echter ook belangrijke internationale transportvaarwegen die druk worden bevaren door de beroepsvaart.

    03-11-2007 om 17:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanaf het water is er veel te zien en te beleven.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na onze aankomst aan de sluis en vlotte bediening varen we dertig minuten later voorbij de bekende Oranjewerf op het Afgesloten IJ.
    Op de foto het drijvend droogdok met een afmeting van 135 m X 30,20 m ,
    max scheeplengte van 135 m X 24,20 m tot 6000 Ton .

    03-11-2007 om 17:28 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oranjesluizen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Na elf kilometer en vijftig minuten varen bij dit mooie rustig en helder weer zijn we bij de Oranjesluizen aangekomen .De Oranjesluizen bestaan uit een complex van drie oude schutsluizen , Noorder , Midden , en Zuidersluis , en een nieuwe schutsluis alleen bestemd voor de beroepsvaart , de Prins Willem Alexandersluis .

    De Noordsluis word in principe  gebruikt voor de recreatievaart uitluisteren op VHF kanaal 18 .We hebben via de marifoon contact opgenomen voor een schutting en moeten even blijven wachten .

    De recreatievaart moet aan weerzijden van de Oranjesluizen afmeren aan de daarvoor bestemde remmingswerken deze zijn voorzien van het bord SPORT , wij gaan daar ook afmeren en even wachten .

    14-10-2007 om 21:08 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar Amsterdam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De te volgen route voor de recreatievaart is duidelijk aangegeven door een bord SPORT.

    14-10-2007 om 20:30 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Belangrijkste waterwegen op onze route.

    Ligplaats Haven Stichting Muiden , IJmeer , Pampus-Muiden , Buiten-IJ bij Amsterdam , Oranjesluizen- Amsterdam , Binnen-IJ Amsterdam , Noordzeekanaal , Zijkanaal C Spaardam , Rijnlandsluis Spaardam , Spaarne , Ligplaats Haarlem Centrum .

    Aantal Bruggen : 8
    Aantal Sluizen : 2
    Aantal Kilometer 37,5
     

    Krapste beschikbare Afmetingen.

    Lengte : 45,00 m . Buitenhaven van Muiden
    Breedte : 7,50 m . Buitenhaven van Muiden
    Hoogte :
    Diepgang : 1,80 m . Buitenhaven van Muiden

    Krapste toegestane afmetingen.
    Lengte : 96,00 m . Rijnlandssluis Spaardam Zijkanaal C Spaardam
    Breedte : 8,45 m . Catharijnebrug Haarlem Spaarne
    Hoogte :
    Diepgang : 4,30 m . Prins Willem Alexandersluis Binnen-IJ in Amsterdam

    14-10-2007 om 20:26 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Muiden via het noordzeekanaal naar Haarlem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    We varen verder richting Haarlem .

    We gooien los om Tien uur voor een afstand van ongeveer 37,5 Km .

    We varen de havengeul uit en zien daarna op het IJ-meer aan stuurboord het Forten eiland Pampus liggen .

    Het Forten eiland bekend onderdeel van de  ( stelling van Amsterdam )

    Eens was het een machtig fort je kan het bezoeken per boot , er is een opstapplaats bij het Muiderslot.

    Er bestaat ook een uitdrukking  van  , voor pampus liggen .

    Na zes kilometer gaan we bakboord via de vaargeul Amsterdam – Lelystad .

    We zien voor ons de IJtoren met kardinale boei en  zicht op Durgendam .

    14-10-2007 om 19:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muiden een oud Zuiderzee stadje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Muiden is een oud Zuider stadje is gelegen aan de monding van de schilderachtige rivier de Vecht
    met aan weerszijden prachtige landhuizen en mooie parkachtige tuinen dit moet men wel eens gevaren hebben wij hebben dit in het jaar 2005 heen en terug bevaren wegens de beperkte doorgang hoogte in Maarsen .

    Voor het opvaren van de Vecht moet men eerst door de Zeesluis van muiden , een atractie die bij mooi weer word opgevolgd vanaf de nabijgelegen terrassen , de capriolen van schuttende boten worden gadegeslagen en voorzien van commentaar .
    Men kent het spreekwoord de beste stuurlui staan aan wal .

    Als bezienswaardigheid domineerd het muiderslot , dateert van rond het eind van de 13de eeuw .

    We blijven in Muiden maar één nacht doordat ze de steigers vooraan aan het vernieuwen waren , morgen varen we naar Haarlem .

    07-10-2007 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Richting Muiden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Na de Elburgerbrug komen we op het Veluwemeer daar is het raadzaam binnen de betonning te varen , daarbuiten is het zeer ondiep en dit tot rood groene boei VM39 – JHB2 ter hoogte van de jachthaven Bremerbergsehoek .

    Net voorbij de jachthaven en tot aan het aquaduct zijn er ook aanleg plaatsen midden in de natuur , wel de kaart raadplegen voor de diepte als men er wil gaan liggen .

    Na het Veluwemeer gaan we richting Wolderwijd de doorvaart voor recreatie en chartervaart gaat via het aquaduct .

     

    Omdat er geen beroepsvaart en pleziervaart te zien was zijn we maar door de Hardersluis gevaren die staat nu altijd open en hebben we niet om gevaren .

    Harderwijk varen we voorbij maar een bezoek is zeker aan te raden .

    We varen nu richting Nijkerkersluis daar hoeven we niet aan de wachtsteiger aan te leggen ,

    De sluis zal zo opengaan en kunnen er in varen , door de vrij strakke wind hebben we onze hek en boegschroef  meermaals moeten gebruiken maar alles verloopt vlot.

    We passeren enkele bekende plaatsen en jachthavens onder andere Bunschoten- Spakenburg

    Huizen en Almere .

     

    We komen Muiden naderbij .

    We komen aan de Hollandse brug en varen door de middelste doorgang deze is tweerichtingsverkeer , de buitenste zijn eenrichtingsverkeer word meestal gebruikt door kleine motorjachten en roeiboten .

    Voorbij de brug komt men op het IJmeer indien men een diepgang heeft van ongeveer een 1,25 m kan men aan boei IJM12 bakboord uitgaan .

    Men vaart dan ten zuiden van de eilandjes Hooft en De Drost tussen de recreatiemarkering .

    Indien men een grotere diepgang heeft vaart men tot aan de boei IJM16 bakboordzij en zet dan koers naar de betonde geul die leidt naar de haveningang boei M 2 .

     

    Muiden heeft niet zoveel plaats voor pasanten aan stuurboord zijde heeft men de jachthaven

    Kon. Ned. Zeil & Roeivereniging en aan bakboord jachthaven de Stichting Muiden .

    Voorbij de jachthavens is de oostelijke kade gereserveerd voor schepen van de bruine vloot , de westelijke kade zijn er werven en de laatste aanlegsteigers zijn alleen voor het aanleggen voor jachten die moeten wachten voor een schutting voor de Zeesluis op weg naar de Vecht het kan hier bijzonder druk zijn.

    Wij bezoeken Muiden zeker tweemaal per jaar en nemen telkens jachthaven de Stichting men is dan dichter bij het centrum voor boodschappen , terrassen en restaurants waar we deze avond eens lekker gaan eten .

    De jachthaven heeft alle voorzieningen , op de buitenste steiger word er benzine en diesel verkocht men kan er ook water bekomen .

    06-10-2007 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Belangrijkste waterwegen op onze route .

    Haven van Elburg , Veluwemeer , Wolderwijd , Nuldernauw , Nijkerkernauw , Eemmeer , Gooimeer Ijmeer , Pampus - Randmeren , IJmeer langs kust Noordholland , IJmeer Pampus Muiden , Buitenhaven Muiden , Ligplaats Jachthaven Stichting Muiden .

      Aantal bruggen :
    5
      Aantal sluizen :
    1
      Aantal kilometer : 69,8

    Route geldende afmetingen .
    Krapste toegestane afmetingen .

      Lengte : 45,00 m Buitenhaven van Muiden
      Breedte : 7,00 m Haven van Elburg
      Hoogte :
     12,90 m
      Diepgang : 1,50 m IJmeer langs kust Noordholland

    27-09-2007 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaartrip van Elburg naar Muiden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om negen uur gooien we los , we gaan bijna zeventig Km afleggen voor onze volgende overnachtingplaats in de jachthaven de Stichting in Muiden .

    We varen het havenkanaal uit tot aan de splitsing van Drontermeer en veluwemeer .

    26-09-2007 om 20:12 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elburg een prachtig zuiderzee stadje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na ongeveer vijf uur varen bereiken we de haven van Elburg .

    Elburg is een van die prachtige oude Zuiderzee stadjes .

    Elburg is ook nog omgeven door een stadsgracht met prachtige wallen en overblijfselen van een stadsmuur .

    Er zijn twee hoofdstraten met meerdere terrassen en restaurants .

    De gemeente  haven ligt aan het eind van het havenkanaal en beschikt over alle faciliteiten .

    In de zomermaanden en weekends kan het zeer druk zijn , er zijn dan andere aanlegplaatsen in het kanaal mogelijk .

    Er zijn meerdere bezienswaardigheden ,en er zijn ook meerdere visrokerijen gerookte makreel en paling zijn hier een lekkernij .

    26-09-2007 om 16:12 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Belangrijkste waterwegen op onze route

    Passantenhaven , Kanaal Beulakerwijde-Steenwijk , Belter-en Beulakerwijde , Beukersgracht , Meppelerdiep , Zwarte Water , Zwolse Diep , Ramsdiep , Ketelmeer Noordzijde , Ketelmeer , Vossemeer , Drontermeer , Haven van Elburg , Ligplaatsen Kade Elburg .



      Aantal bruggen : 5

      Aantal sluizen : 3

      Aantal keersluizen : 1

      Aantal kilometer : 57,7 Km


    Krapste toegestane afmetingen


     
    Lengte : 55,00 m
      Breedte : 7,00 m  
      Hoogte : ….   
      Diepgang : 2,40 m

    25-09-2007 om 21:45 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaartrip van Giethoorn naar Elburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na onze twee overnachtingen en bezoek aan Giethoorn varen we naar Elburg .

    Doordat we een ommetje gemaakt hebben naar Giethoorn moeten we een groot gedeelte van dezelfde vaarweg terug .

    Met het uitzonderlijke droge weer in April wel wat fris in de nachten maar overdag droog en af en toe de zon meer moet dat niet zijn .

    Er worden dan wat minder foto’s gemaakt en de fotograaf neemt het stuur  dan wel eens over .

    De mooiste foto’s kan je bekijken op http://blog.seniorennet.be/image/

    De foto’s gebruikt op mijn blog zijn tevens genomen door joke .
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/

    25-09-2007 om 21:22 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het karakteristieke dorp Giethoorn .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het toeristische en karakteristieke dorp Giethoorn , is ontstaan door het afgraven van veen .

    De turfgravers haalden op de gunstige plaatsen het veen uit de bodem , mengden dit in een bak en gooiden het veen op het land om het te laten drogen .

    Daarna werd er turf van gestoken .

    Door het afgraven van veen ontstonden er plassen en meren .

    Om dan de turf te vervoeren maakte men kanalen en sloten .

    Hierdoor zijn de huisjes als het ware op eilandjes gebouwd ,

    Deze zijn te bereiken door de vele kleine bruggetjes .

    Daarom wordt Giethoorn ook wel eens het Venetië van het Noorden genoemd .

    25-09-2007 om 20:04 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de fluisterboot varen we door het prachtige dorpsbeeld .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na ons ontbijt gaan we vandaag een klein bootje huren , we hebben zelf geen kleine bijboot meer , we hebben deze verkocht met de vorige boot omdat we deze te weinig gebruikte .

    En wie in Giethoorn komt moet er toch eens doorvaren .

    Tegenwoordig word Giethoorn veel bezocht door toeristen er zijn ook prachtige fietsroutes.

    De vele sloten met bruggetjes , boerderijen , en prachtige tuinen geven op gebied van recreatie de mogelijkheid om er een dagje rond te varen in een fluisterboot .

    Of een rondvaart mee te maken waar men van dat natuurschoon kan genieten .

    Kortom mogelijkheden voor een paar dagen uit .

    25-09-2007 om 20:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een varende woonboot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na ongeveer een vijf uur varen zijn we op onze bestemming in Giethoorn aangekomen .

    We zoeken een goede ligplaats en meren af bij jachthaven Vos , niet in de jachthaven daar is de boot te groot voor maar de ligplaatsen in het kanaal Beulakerwijde –Steenwijk zelf .

    Dat blijkt na overleg met de aanwezige schippers geen goed idee te zijn om er te blijven liggen .

    Onze boot steekt ongeveer met gevulde diesel en watertanks bijna 1.50 m diep , zodat bij het passeren van beroepsvaart er een zuiging ontstaat en daardoor op de onder water gelegen stenen zal schuren en het schip beschadigen .

    De nabij gelegen passantenhaven De Zuiderkluft blijkt dieper te zijn dan opgegeven in de Almenak als men in het begin van de haven afmeert zou het daar 1.80 m diep zijn .
    We besluiten de jachthaven in te varen , we stellen vast dat we bij het begin zelfs 50 cm op de
    dieptemeter hebben staan .

    We gaan in het eerste gedeelte van de haven liggen ,  men ligt daar ook veel rustiger en alle voorzieningen zijn er aanwezig , we besluiten twee nachten te blijven omdat we met een fluisterboot Giethoorn willen doorvaren .  

    25-09-2007 om 19:33 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterkering Ramspol
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    De balgstuw in Ramspol is een waterkering die bij hoogwater de ingang van het Zwarte Meer kan afsluiten. Zo wordt het achterliggende gebied tot aan Zwolle beschermd tegen het water van het IJsselmeer.

    Het is een unieke waterkering , drie 80 meter lange balgen van rubberdoek vullen zich bij
    overstromingsgevaar automatisch met water en lucht .

    Bij het vullen wordt eerst een hoeveelheid lucht in de balg gepompt. Daarna worden afsluiters geopend waardoor de balgen automatisch vollopen met water. Vervolgens worden ze door het bijpompen van lucht op de vereiste spanning gebracht. Het volledig in bedrijf stellen duurt maximaal één uur.

    Op deze manier wordt de hoogwaterstand bij Zwartsluis en Zwolle aanzienlijk beperkt. Toch is de bouw van de balgstuw alleen niet genoeg om de veiligheid te garanderen. Daarom zijn in het gebied 'Achter Ramspol' (Genemuiden, Hasselt en Zwartsluis) ook delen van de dijken versterkt.

    Zonder de balgstuw zou de natuur, het landschap en de cultuurhistorische bebouwing flink worden aangetast. Met de bouw is grootschalige dijkverzwaring dus voorkomen. Dijkversterking in combinatie met de aanleg van de balgstuw is daarbij aanmerkelijk goedkoper dan alleen dijkversterking.

    24-09-2007 om 19:36 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarwater Ramsdiep
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het water ligt er rustig bij op het Ramsdiep het is windstil en de zon laat haar af en toe eens zien .

    Het was genieten tijdens deze tocht .

    Na ongeveer 21 Km varen komen we bij de keersluis Balgstuw Ramspol en de Ramspolbrug .

     

    24-09-2007 om 19:23 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtskaart van de vaarroute gemaakt met PC-Navigo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Belangrijkste waterwegen op onze route 

    Havens van Urk , IJsselmeer Ketelmeer , Ketelmeer noordzijde , Ramsdiep , Zwolse diep , Zwarte water , Meppelerdiep , Beukersgracht , Belter-en Beulakerwijde , Kanaal Beulakerwijde – Sneek .

    Ligplaats passanten haven De Zuiderkluft .

     Aantal bruggen : 5

     Aantal sluizen : 2

    Aantal keersluizen : 1

     Aantal kilometer : 49.6


    Krapste toegestane afmetingen

      Lengte : 49,50 m
      Breedte : 6,80 m  
      Hoogte : 6,50 m 

      Diepgang : 2,40 m

    24-09-2007 om 17:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 18de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!