Ik vraag me nogmaals af: "Waar zijn alle miljoenen en miljarden naartoe die vroeger in ons onderwijs gepompt werden ter bevordering van de INTEGRATIE van alle nieuwe deelnemers aan onze samenleving, integratie van alles wat zich hier in onze traditionele samenleving een plaatsje kwam veroveren, allochtonen, moslims, vreemdelingen, illegalen?!... Waar zijn die fortuinen gebleven, die dienden om hen te helpen integreren?
Dan zegt Bouve ook nog eens dat "onze leerlingen moeten leren omgaan met diversiteit"... ?!?! ... Waarom moeten de 'diversen' niet leren omgaan met de originele bewoners?
De Raad van State oordeelde een jaar geleden dat het hoofddoekenverbod een schending is van godsdienstvrijheid en in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens... Dat hebben twee moslimmeisjes goed in hun oren geknoopt en zijn naar de RvS gestapt omdat ze in hun school geen voddeke op hun koppeke mochten dragen. Ze kregen gelijk, die moslima's. En daarmee speelden ze het klaar om het bestaande schoolreglement te vernietigen. Een schoolreglement waarin het hoofddoekenverbod opgenomen was. Ze kregen gelijk van de RvS om zich te vermommen en te verschansen achter textiel... De Raad van State als Spelbreker! Het is een beetje te vergelijken met het Centrum, "Alles wat vreemd is, moet verdedigd worden."
Ook het Minderhedenforum pleit voor een volledige afschaffing van het hoofddoekenverbod. En het is ook dit Minderhedenforum dat de regering oproept om zich te bezinnen over hun plannen voor een verbod op levensbeschouwelijke tekens bij ambtenaren met een loketfunctie. Ik denk dat die Wouter Van Bellingen op de achtergrond aan touwtjes zit te trekken.
Het Minderhedenforum! De Raad van State!... Ik ben luidop aan het denken over wat er zich achter de schermen aan het afspelen is, en hoe Lieven Bouve zich heeft laten leiden door aanbevelingen van buitenaf... ofwel zijn zijn uitspraken origineel en zelf bedacht?... Afwachten.
Ik ga nu wéér eens van de gelegenheid gebruik maken om mijn gedacht te verkondigen over hoofddoeken.
Op school is een hoofddoek een symbool van arrogantie, van asociaal en respectloos vertoon tegenover leerkrachten en medeleerlingen. Een hoofddoek straalt onwaardigheid uit, het is een ordinaire vermomming en het bewijst de onwil bij moslima's om zich aan te passen aan een omgeving waarin een hoofddoek ongebruikelijk is. Een hoofddoek is een blikvanger, een middel om op te vallen, een middel om zich te manifesteren, om zich te onderscheiden van niet-moslims, om zich te verheffen boven niet-moslims, om te contesteren tegen niet-moslims, om het 'moslimgevoel' aan te sterken... Ik denk dat we de geldingsdrang en het streven naar verhevenheid bij moslims niet mogen onderschatten...
Als Boeve zijn zin krijgt is het onderwijs goed op weg naar extra-gettovorming, naar super-concentratiescholen. Dat zijn dan de nare bijverschijnselen en neveneffecten van de gedachtegang van Bouve.
|