Ik heb vroeger om me heen nogal wat rare kwasten bezig gezien die over hun toeren raakten wanneer migrantenleerlingen niet tot hun volle bloei en recht kwamen op school.
Overbezorgd sloofden de migrantenwerksters zich uit voor het welzijn van 'de migrant'. Daarvoor werden ze betaald door de gemeente (belastinggeld!). Hun opdracht was de integratie te bevorderen en de ouders te betrekken bij het schoolgebeuren. En, zoals ik al eerder vertelde, hun liefdadige activiteiten bereikten een averechts effect. Turkse leerlingen gingen samentroepen in een soort etnische afzondering en de integratie werd een flop!... Dat was voorspelbaar ook nog.
'Migrantenwerk'?... Al ooit gehoord van 'Autochtonenwerk'?
Een Turk mag ongestraft een fiets stelen, en een Belg wordt beboet omdat zijn fietslicht niet in orde is... Ja, zulke karikaturen ontstonden er door het migrantenwerk dat krampachtig focuste op 'de migrant'. Op geregelde tijdstippen vergaderden de xenofiele dames om zich te bezinnen over het lot van 'de verschoppelingen van de maatschappij'.
Om een idee te geven over de inhoud van hun koffiekransjes volgt nu een willekeurige greep uit de agendapunten: *Waarom is er geen islamonderricht in alle scholen? *Waarom worden moslimmeisjes verplicht om zwemles te volgen? *Onvoldoende Nederlandse taalverwerving komt door te grote klassen. *Door racisme op school schermen Turkse leerlingen zich af. *Turkse cultuur en traditie worden belachelijk gemaakt op school. *Klasindeling volgens etnisch criterium: Belgen in de A-klas, en Turken in de B-klas... (Ook opgemerkt dat de Turk geen enkele blaam treft?)
Onvoorstelbaar!!!... Het was me een raadsel hoe ze aan die foute en lasterlijke informatie kwamen, maar het hielp wel om de Turkse leerlingen in een slachtofferrol te dompelen, waardoor er nog meer geld vrijkwam voor geldverslindende migrantenprojecten.
|