In mijn blog van 15 juni schreef ik reeds dat de aankoop van aandelen door de Vlaamse deelregering in Brussels Airport een goede zaak was. Eindelijk werd er eens belastinggeld geïnvesteerd dat kon opbrengen.
In ’t Pallieterke van donderdag 26 juni, dat me pas op maandag 30 juni bereikte – met dank aan Bpost, nog zo’n bedrijf waar de Belgische staat (voorlopig?) nog de lakens uitdeelt, staat een uitvoerig artikel van Angelique Vanderderstraeten – sinds jaar en dag Pallieter’s commentator over Economie, waarin zij mij gelijk geeft.
‘ Wat is er verkeerd aan’, schrijft zij, ‘dat een Vlaamse regering aandelen van een luchthaven aankoopt die op Vlaams grondgebied ligt?’ En ze voegt eraan toe dat bv de luchthaven van München voor 51% in handen is van de Beierse deelstaat en die van Schiphol zelfs voor 92% overheidseigendom is (staat, Amsterdam en Rotterdam).
Vergeten we tenslotte niet dat Brussels Airport zorgt voor 64.000 directe en indirecte banen, waarvan 70% Vlamingen.
Gwendolientje is er tegen. Hoe zou het toch komen dat die Open VLD het niet goed doet in Vlaanderen?
|