De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
12-11-2017
Om over na te denken
Hoe komt het toch dat alleen maar vrouwen klagen over grensoverschrijdend gedrag? Zijn er dan geen mannen die buitensporig lastiggevallen of geïntimideerd worden door vrouwelijke exemplaren die grensoverschrijdend te werk gaan? Zou er niet meer aandacht moeten gaan naar grensoverschrijdende vrouwen en hun mannelijke slachtoffers?
Ik kan me goed voorstellen dat er nu heel wat mannen slapeloze nachten doorbrengen en halsbrekende toeren verzinnen om heelhuids uit hun amoureuze avontuurtjes en hun flirterige uitschuivertjes te komen. Badend in het zweet wachten ze op hun ontmaskering als verkrachter en belager van het vrouwelijk geslacht. Zij wringen zich in alle mogelijke bochten om hun maagdelijke onschuld uit te schreeuwen.
Anderzijds kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er een legertje vrouwen klaarstaat om mannen te beschimpen en openbaar terecht te stellen, mannen bij wie ze misschien niet aan hun trekken kwamen, of met wie ze een eitje te pellen hadden?...Er bestaan ook vroúwen die grenzen overschrijden, die mannen lastigvallen met kunstmatige verleidingstrucjes. Maar geen haan kraait naar deze mannenverslindsters die een bedreiging zijn voor de gemoedsrust en de veiligheid van mannen. De media doen alsof alleen maar mannen grenzen overschrijden, en dat 'grensoverschrijdende' vrouwen geen slachtoffers kunnen maken.
En zo vroeg ik me af hoe mannen die de fatsoensgrenzen overschrijden, aankijken op vrouwen. Hoe zien begerige mannen die op springen staan een vrouw? Hoe gaan ze om met hun goestingskes? Hoe houden ze hun overtollige libido en driften in toom en in bedwang? Zijn ze bekwaam om vrouwen te respecteren?...
... Laten we de steeds groeiende mannelijke moslimpopulatie in onze samenleving niet vergeten. Hoe gaan moslims om met vrouwen? Wat zegt de koran over vrouwen? Dat ziet er niet erg fraai uit. Er is helemaal geen sprake van grenzen die niet overschreden mogen worden. Integendeel, vrouwen zijn minderwaardig aan de man en ze mogen geslagen worden als ze niet gehoorzamen. En mannen kunnen seks met hen hebben wanneer en hoeveel ze willen.
Maar hoe ziet een islamleraar 'de vrouw'? Wat zeggen islamleraars tegenwoordig in hun lessen over vrouwen? Wie dat zouden kunnen weten zijn de migrantenwerksters die alle schoolpoorten platlopen op zoek naar hun lievelingen, hun moslimmigrantjes. Ook maatschappelijk werksters en andere dolle mina's die zich in de scholen ledig houden met 'begeleiding' van migrantenleerlingen, die kunnen weten of islamleraars de voorschriften van de koran volgen.
Zeg eens Trinette Treuzelmans, Mieke Blundermans, Martine, Katleen, Natasja, Gülnür, laat mij eens weten waarover het gaat tijdens de islamlessen. Ik wacht op jullie commentaren, maar beleefd blijven hé. En dan is er ook nog directrice An Serpent van de Turkenschool die mij kan inlichten over wat de islamleraar zegt tegen zijn moslimleerlingen over 'de vrouw'? An Serpent moet dat zeker weten, want die kende de schoenmaat van al haar moslimpjes.
Aan iedereen die mij kan helpen: klik hieronder op de reageerknop ofwel hiernaast op 'e-mail mij' klikken. Niet bang zijn. Laat u allemaal maar eens goed gaan. Ik zal u dankbaar zijn en u allemaal nog eens goed in het zonnetje zetten op m'n blog, zoals ik altijd al gedaan heb, maar nu is 't wel lang geleden. Ook zij die angstig wachten in het voorgeborchte van m'n blog, zij mogen mij ook vertellen wat islamleraars in hun lessen over vrouwen vertellen.
WIL U UW KINDEREN EEN TOEKOMST NALATEN MET PESTERS, VERKRACHTERS, ONTHOOFDERS, kortom crapuul zoals deze aardbol er waarschijnlijk nooit heeft gekend, dan hebt u in Vlaanderen een grote keuze : nBa , Cdv, vld, groen, sos, pvda. De grenzen blijven wagenwijd open voor dat soort criminelen en gangsters.
Duitsland erkent wettelijk het derde geslacht. Interseksuelen worden er nu officieel erkend als derde geslacht. Meestal gaat het om transseksuelen, transgenders, travestieten en homoseksuelen. De derde geslachtsoptie, als nieuwe classificatie in Duitse geboorteactes, is er voor mensen die zich niet kunnen identificeren met M of V. Als zij zich gedwongen voelen zich te laten registreren als man of vrouw, druist dat in tegen het in de grondwet vastgelegde persoonsrecht, de grondwet als bescherming van de geslachtsidentiteit van personen die zich noch man noch vrouw voelen.
De beweging 'Dritte Option' zette vaart achter de Duitse erkenning van een derde geslacht. In ons land is het 'Çavaria' (koepelorganisatie van holebi- en transgenderverenigingen) dat pleit voor de officiële erkenning van een derde geslachtsoptie.
Tot hier de ernst. Nu het sarcasme.
Seksloze tussensoorten en labiele seksgevallen die zich niet kunnen terugvinden in M of V, zijn welkom bij het derde geslacht X. In de toekomst misschien wel bij Y of Z?... In het hokje X vinden we geslachtsgestoorden die zichzelf niet aanvaarden, ontevreden zijn over hun eigen lichaam of in een ander lichaam willen wonen. Genderpatiënten zijn eeuwige twijfelaars en grenzeloze besluitelozen, onevenwichtige randgevallen en hopeloze 'kweenie'-gevallen die er nooit in zullen slagen om zich te identificeren met een sekse. Zij liggen hele nachten wakker en piekeren zich suf: ben ik nu een man, of ben ik een vrouw? Hun zoektocht naar hun eigen geslacht eindigt in het X-hokje, daar waar allerlei seksueel getinten en genuanceerden een plekje gevonden hebben, waar afwijkende genderidentiteiten en genderexpressies volkomen tot ontwikkeling kunnen komen.
Ik durf zelfs het vierde geslacht 'Y' voor te stellen. De Y'ers willen alle seks uit hun leven en uit hun lichaam bannen, compleet seksloos door het leven willen ze gaan. Zij willen geen M, geen V, geen X. In de Y-groep zitten de penislozen, de baarmoederlozen, de clitorislozen... ze hebben enkel nog een geslachtsloos lichaam, zoals engelen zonder geslacht.
Goed nieuws uit Frankrijk! Jean-Michel Blanquer, minister van onderwijs, besloot om het onderwijs van de oude talen Latijn en Grieks te versterken. Op 17 mei 2017 werd hij benoemd tot minister van Nationale Opvoeding in de regering geleid door Édouard Philippe.
Zijn beslissing om de oude talen in ere te herstellen gaat regelrecht in tegen de linkse hervormingen die zijn voorgangster, Najat Vallaud-Belkacem, wilde invoeren. Zij had plannen om Latijn en Grieks in het middelbaar af te schaffen. Critici vreesden dat haar onderwijshervormingen zouden leiden tot een 'race to the bottom', een aantasting van de onderwijskwaliteit. Franse leerkrachten kwamen toen op straat om te protesteren tegen de afschaffing van Latijn en Grieks. Klassieke talen schrappen is een aanslag op kwaliteitsonderwijs.
Najat Belkacem was als onderwijsminister niet bijzonder geslaagd. Haar roots lagen in Marokko en ze was socialiste in hart en nieren en spieren. Zij was een bedreiging voor de kwaliteit van het Franse onderwijs. Laten we ook niet vergeten dat ze Arabische lessen wilde invoeren in de basisscholen.
Het lijkt er op dat men vanuit linkse hoek het Latijn in diskrediet wilt brengen. Om elites te vermijden. Om de schoolbevolking te nivelleren. Om de kloof tussen sterke en zwakke leerlingen te dichten. Sterke studierichtingen afschaffen is is een links middel om exotische achterstanden te verdoezelen. Daarom worden latinisten, uitblinkers en bollebozen geweerd door Links omdat ze niet passen in een multiculturele samenleving waar iedereen gelijk moet zijn en achterblijvers niet achter mogen blijven.
Oude talen moeten gekoesterd worden. Latijn is een vast onderdeel van onze Nederlandse taal en heeft nog steeds invloed op onze samenleving waarvan de wortels in de klassieke beschaving liggen. Eeuwenoude Latijnse uitspraken hebben niets aan kracht ingeboet en staan model voor hedendaagse spreekwoorden en gezegden. De latinismen klinken zo mooi. Schrijvers en journalisten laten zich inspireren door Latijnse uitdrukkingen en door verhalen uit de oudheid.
De studie van het Latijn laat ons kennismaken met authentieke teksten van auteurs uit de oudheid, we ontdekken de schoonheid van een tekst, ons taalgevoel wordt aangescherpt. We krijgen ook meer aandacht voor de Romeinse samenleving en cultuur. Latijn leert ons probleemoplossend denken en is een goede oefening voor het aanleren van vreemde talen.
De geschiedenislessen op school vertellen te weinig over cultuur en beschaving door de eeuwen heen. Leerlingen zouden ermee om de oren geslagen moeten worden, om hen meer cultuurbesef bij te brengen, ent meer waardering voor alle culturele rijkdom die wij vergaarden. Deze rijke erfenis mag niet verkwanseld worden door het lessenrooster aan te passen aan onbekwame nieuwkomers.
Laat ons Oude Talen in ere houden, want de teloorgang van het Latijn is een bedreiging voor de westerse cultuur!
Geert Wilders in actie in de Tweede Kamer. Hij is woest: "Waarom krijgen vluchtelingen gratis zorg en kunnen wij onze medicijnen niet betalen?"... Dat is een goede vraag, ja, daar zijn we allemaal wel benieuwd naar... "Gewone Nederlanders betalen zich blauw aan de zorg en asielzoekers krijgen alles gratis. Dat is niet uit te leggen!... Asielzoekers krijgen gratis onderdak, zorg, onderwijs… allemaal dingen waarvoor wij met z'n allen gewoon moeten betalen. En dat is logisch: niets in het leven is gratis. Tenzij je illegaal in een bootje hierheen komt en je hand ophoudt, natuurlijk"... Waarom krijgen asielzoekers alles gratis?! En wij niet?
Kleine meisjes die dromen van een job in het onderwijs zullen ervaren dat dromen bedrog zijn, zij zullen hun droom nooit werkelijkheid zien worden. Hun droomjob in het onderwijs zal een flop worden, een lijdensweg vol ontgoochelingen en ontnuchteringen, tegenslagen en vernederingen. Zij zullen zich moeten wapenen tegen het macho-gedrag van onhandelbare nieuwkomers die vrouwelijk gezag verwerpen en instructies negeren van vrouwelijke leerkrachten: "Het is toch maar een vrouw"...
Kleine meisjes die dromen van een job in het onderwijs zullen zich moeten voorbereiden op het incasseren van spotternijen en beschimpingen. Zij zullen te maken krijgen met klassen die op stelten gezet worden, waar chaos en onrust heerst. Zij zullen te maken krijgen met onhandelbare nieuwkomers die onbekwaam zijn om te integreren omdat ze hier zijn komen binnenvallen in een voor hen totaal vreemde omgeving met een andere taal, andere gebruiken, andere opvattingen... Met een heel andere culturele bagage op zak zijn ze beslag komen leggen op onze Vlaamse schoolbanken.
Kleine meisjes die dromen van een job in het onderwijs zullen zich moeten wapenen tegen warrige toestanden in de klas en op de speelplaats: vechtpartijen, pestgedrag, beschadigen van elkaars materiaal, vandalisme, incidenten met leerkrachten, agressiviteit... kortom, alles wat niet deugt.
De uitwassen bij de nieuwe schoolbevolking zijn niet verwonderlijk. Met z'n allen hebben de nieuwkomers een dolle rit achter de rug, ze zijn er nog zeeziek van en zullen nooit hun evenwicht kunnen terugvinden in een samenleving die zo fel verschilt van de verre wereld waar ze vandaan komen. Ze deinden mee op de golven van de Middellandse Zee, geduldig varend over de woeste baren, met af en toe een gulzige slok van het zoute zeewater. Eikes. En bij elke golfslag sloeg er eentje overboord. Splash! Verdronken... En zo kwam het dat niet iedereen hier voet aan wal kon zetten. De zwaksten en de pechvogels liggen op de zeebodem. Als voer voor de vissen. Of om weg te rotten.
Overheid en naïeve leerkrachten hoopten op een vlotte integratie als nieuwe buitenlandse kinderenopgevangen werden in onthaalklassen, maar die onthaalklassen waren een fiasco omdat de leerkrachten er te laks en tolerant de nieuwkomers hun gang lieten gaan... uit angst om racistisch genoemd te worden! Die angst heeft ons nooit iets opgeleverd. Verdraagzaamheid en toegeeflijkheid jegens nieuwkomers betekenen onze eigen ondergang.
De overvloed aan moslimjeugd is niet alleen een probleem voor de enorme berg kindergeld die de belastingbetaler moet ophoesten, maar meer nog voor het onderwijs waar alle systemen en structuren in de war gestuurd worden door de overweldigende aanwezigheid van vreemde leerlingen... waarvan we zeker weten dat de meerderheid na hun schooltijd hier een luxe leventje zal gaan leiden op onze kosten.
De moslimpopulatie in onze Vlaamse scholen blijft gestaag groeien. De explosieve aanwas van moslimleerlingen begint onrustbarende vormen aan te nemen. Ooit gaan zij in de meerderheid komen. Geen fraai vooruitzicht voor de toekomst van ons onderwijs. En daarom is er nood aan meer mannelijke leerkrachten. Mannelijke leerkrachten!
“Moslims, of ze nu in Pakistan of India wonen, in Nigeria of Syrië, of ze nu arm zijn of rijk, ongeletterd of ontwikkeld, hun enige doel is om de hele natie te vernietigen door terrorisme, bomexplosies, bevolkingsexplosies, rellen en jihad in de naam van islam.”