DE SCHEEPSRAMP MET DE HERALD OF FREE ENTERPRISE
HET VOLLEDIG VERHAAL
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Inhoud blog
  • DE HERALD OP NETFLIX !
  • SCHOT DIE JONGSTE OVERLEVENDE WAS VAN RAMP MET VEERBOOT ZEEBRUGGE OVERLIJDT 34 JAAR LATER.
  • DE TV-ZENDER BRT EN DE HERALD...
  • The 30th anniversary of the Herald of Free Enterprise Disaster will be marked with a service
  • VIERDELIGE VIDEO-REPORTAGE FOCUS-WTV.
  • SCHEEPSRAMP HERALD OF FREE ENTERPRISE, VOOR DE KUST VAN ZEEBRUGGE, WORDT HERDACHT
  • COMMEMORATIVE MEDAL P & O
  • HERALD EN NOOD & INTERVENTIEPLAN NOORDZEE.
  • DUIKER GINGE FULLEN - ROYAL NAVY
  • DIPLOMA
  • ERETEKENS
  • BERICHT DOVER EXPRESS
  • HET VERHAAL VAN EEN NACHTMERRIE
  • Sentenaar Antoine Claeys (68) was nauw betrokken bij reddingsoperatie Herald of Free Enterprise
  • OVERLIJDEN PIM KORVER - DOCUMENTAIREMAKER
  • MEDEWERKERS BOB KORTRIJK
  • REACTIE EN RECHTZETTING.
  • INGEZET MATERIAAL OP ZEE - TAKLIFT 4
  • BRONNEN - COPYRIGHT.
  • ZEEBRUGSE SCHEEPSRAMP VAN 25 JAAR VERGETEN ?
  • INGEZET MATERIAAL OP ZEE - TAKLIFT 6
  • LINKS HERALD OP INTERNET EN YOUTUBE
  • HERALD OP FACEBOOK.
  • MUZIEK EN DE HERALD - MILOW -
  • MUZIEK EN DE HERALD – FERRY AID.
  • BOEK - ZEEBRUGGE A HERO'S STORY
  • BOEK - REDDER IN NOOD – Benjamin Burg
  • BOEK - RAMPEN IN BELGIE -
  • BOEK - NINETY SECONDS AT ZEEBRUGGE – THE HERALD OF FREE ENTERPRISE STORY
  • BOEK - BERG DE HERALD – HET GEVECHT NA DE RAMP
  • DISASTER VICTIM IDENTIFICATION TEAM EN DE RAMP.
  • REVUE VAN DE RIJKSWACHT.
  • RADIOAMATEURS EN DE RAMP.
  • NAAMLIJST OVERLEDENEN
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 089 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 088 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 087 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 086 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 085 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 084 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 083 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 082 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 081 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 080 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 079 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 078 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 077 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 076 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 075 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 074 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 073 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 072 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 071 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 070 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 069 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 068 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 067 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 066 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 065 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 064 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 063 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 062 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 061
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 060 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 059 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 058 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 057 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 056 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 055 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 054 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 053 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 052 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 051 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 050 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 049 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 048 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 047 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 046 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 045 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 044 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 043 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 042 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 041 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 040 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 039 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 038 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 037 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 036 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 035 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 034 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 033 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 032 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 031 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 030 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 029 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 028 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 027 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 026 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 025 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 016 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 015 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 024 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 023 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 022 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 021 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 020 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 019 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 018 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 017 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 014 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 013 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 012 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 011 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 010 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 009 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 008 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 007 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 006 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 005 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 004 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 003 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 002 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 001 -
  • DE SCHEEPSRAMP MET DE HERALD OF FREE ENTERPRISE
    02-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The 30th anniversary of the Herald of Free Enterprise Disaster will be marked with a service

    A service takes place to remember victims of the Herald of Free Enterprise on the exact 30th anniversary of the tragedy.The names of all 193 victims who perished will be read out.It takes place at St Mary’s Church in Cannon Street, Dover, from 11am next Monday

    Speakers will include the Rt Rev Bishop James Jones, former Bishop of Liverpool, who will give an address.There will also be an act of remembrance by Sandra Welch, deputy chief executive of the event’s organisers, the Sailors’ Society.

    There will also be a two minutes’ silence, the recital of the Lord’s Prayer and the singing of hymns such as Eternal Father, Strong to Save plus Amazing Grace and Abide with Me.

    The Rev John Walker, who is will be welcoming people in to the church, said: “It’s unimaginable to me what people went through 30 years ago when the disaster happened and what they must have suffered, not only the families but Dover as a town. I have nothing to compare it to. All I can do is stand with people and provide a place for them to come to grieve and mourn.”

    It follows a service at Zeebrugge the day before.Organised by the Feest Comite Zeebruge Herald of Free Enterprise Organising Committee, it will be held at St Donaaf Church at 10am.

    It has publicised the service to survivors, families and crew through the Sailor’s Society.

    A documental drama retelling the story of the Zeebrugge tragedy was broadcast last Saturday .Herald of Disaster, on BBC Radio 4, mixed evidence given at the subsequent public inquiry with the story of a fictional family of day trippers.Key members of the ship’s crew, other ferry company staff and rescue workers were also depicted.

    The 90-minute programme largely confined itself to evidence documented by the Sheen Inquiry but used the family to give some sense of the terrible experience of the many passengers, without focusing on real individuals.

    Director Toby Swift said: “It is the intention of the drama to give listeners a proper understanding of what happened with the hope that every effort continues to be made in the future to prevent such a tragedy happening again.

    “It will also be an opportunity to remember those who lost their lives.”





    Reacties (0)
    11-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE TV-ZENDER BRT EN DE HERALD...

    September 2018...

    Toen de Herald of Free Enterprise zonk, ging de BRT compleet de mist in: “De beloofde psychologische bijstand hebben we nooit gekregen”

    Op 6 maart 1987 zonk de Herald of Free Enterprise voor de kust van Zeebrugge. De ramp kostte het leven aan 193 mensen. Journalist Reddy De Mey (74) was als een van de enige aanwezig tijdens de reddingsactie, maar toch draaide de verslaggeving van de toenmalige BRT compleet in de soep. Hij vertelt vanavond in ‘Dank Dat U Bij Ons Was’ op Canvas hoe dat kwam.

    De ramp in 1987 deed iedereen beseffen dat de BRT hopeloos achterliep op de technologische vooruitgang in de journalistieke sector. Hoewel Reddy De Mey met zijn cameraploeg létterlijk op het gekapseisde wrak stond en toekeek hoe de lichamen van de slachtoffers met touwen naar boven werden getrokken, duurde het toch uren voor de beelden ook op tv te zien waren.

     “Geloof het of niet, maar iemand moest onze beelden naar Egem bij Pittem rijden, waar een zendmast van de BRT stond. Daar moest de conciërge de deur opendoen zodat we onze beelden konden doorsturen. Het toppunt is dat niet de BRT, maar de Franstalige RTBF de beelden als eerste uitzond. De eind­redacteur van de BRT wou de beelden van de lichamen “eerst nog een beetje monteren”, de man van de RTBF was iets slimmer en gooide de opnames gewoon ruw op antenne”, aldus De Mey in het Nieuwsblad. ”Vandaag monteren journalisten hun eigen stuk in een zendwagen, maar de BRT had noch zendwagens noch mobiele montagewagens.”

     De Mey en zijn collega’s kregen ook een psychologische klap. “Collega ­Stefan Blommaert kreeg het zo zwaar dat hij vlak voor een uitzending door de knieën ging. Ik stond naast hem, heb zijn microfoon opgeraapt en heb een kwartier aan een stuk gebabbeld”, aldus De Mey. ”De beloofde psychologische bijstand hebben we nooit gekregen. We mochten wel op appel bij de grote baas, om een spervuur aan vragen te beantwoorden over alles wat verkeerd ging. Ik heb het verwerkt door er over te praten.”

    Bron : “Het laatste Nieuws” voor programma : “Dank Dat U Bij Ons Was” op Canvas.

    September 2018



    Journalist Reddy De Mey (74)




    Reacties (0)
    01-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHOT DIE JONGSTE OVERLEVENDE WAS VAN RAMP MET VEERBOOT ZEEBRUGGE OVERLIJDT 34 JAAR LATER.

    De jongste overlevende van de ramp met de veerboot van Zeebrugge is 34 jaar na de tragedie die 193 levens eiste overleden. Carly Zutic, uit Dumfries, overleed plotseling thuis na een lange strijd tegen drugsverslaving. De zeer geliefde moeder was net negen weken oud toen ze in maart 1987 het zinken van de Herald of Free Enterprise overleefde. Haar vader, een soldaat, zwom met haar in veiligheid toen de passagiersveerboot kapseisde. Zes uur later werd ze herenigd met Carly's moeder Julie, een kwelling van zes uur. Een vriend zei: "Carly's redding was een legende in Dumfries. Haar vader zwom naar de veiligheid met haar babyvest tussen zijn tanden omdat ze zo klein was. "Het was een verhaal dat in die tijd over de hele wereld de krantenkoppen haalde en ze zijn er heel bekend door geworden.

    Haar vader Petar was gestationeerd in Duitsland bij het Britse leger toen Julie beviel van hun dochter. Het echtpaar was met de baby naar België gereisd om de Herald of Free Enterprise van de haven van Zeebrugge naar het Verenigd Koninkrijk te brengen, waar Carly gedoopt zou worden. Maar enkele minuten nadat het schip de haven had verlaten en op weg was naar Dover, begon de achtdekse veerboot voor auto's en passagiers water te maken. Het schip kapseisde in slechts 90 seconden nadat de bemanning de boegdeuren niet goed had gesloten. Petar, 21 jaar oud en afkomstig uit Joegoslavië, zei destijds: "We dachten dat het gewoon golven waren en iedereen lachte en juichte. Toen was er geschreeuw toen de boot begon te zinken.

    Julie wilde een hut om de baby te voeden, maar die waren er niet. En dat heeft waarschijnlijk ons leven gered. "Carly viel uit Julie's armen en ik greep haar vast. Toen werden we gescheiden door mensen die in paniek naar buiten probeerden te komen. Uiteindelijk verscheen er een duiker en Carly en ik konden uitstappen. Julie, die net 20 was op het moment van de ramp, vertelde hoe ze werd gered, maar zes hectische uren doorbracht voordat ze hoorde dat haar man en dochter veilig waren.

    (Bron Nieuwsblad)




    Reacties (0)
    23-02-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HERALD OP NETFLIX !

    Oud-journalist Reddy De Mey werkt mee aan serie over ramp Herald of Free Enterprise in Zeebrugge

    Ex-journalist Reddy De Mey uit Oostende heeft enkele keren vergaderd met filmmakers die een fictieserie plannen over de Herald of Free Enterprise. De Britse ferry zonk op 6 maart 1987 in de haven van Zeebrugge. 193 mensen kwamen om het leven. De Mey was toen als reporter van de BRT snel ter plaatse in Zeebrugge om verslag uit te brengen. "Er zijn onderhandelingen met Netflix om de serie op dat platform te tonen."

    Ve filmmakers die de fictieserie plannen zijn de voorbije maanden enkele keren met Reddy De Mey naar de haven van Zeebrugge gegaan. Hij heeft er hen verteld over de ramp en de reddingsoperatie. De Mey stond in de nacht van de ramp met een cameraploeg op het gekapseisde wrak.

    Het is volgens De Mey niet verwonderlijk dat er nu nog gedacht wordt aan een serie over een ramp die al 35 jaar geleden gebeurd is. "Vooral in Groot-Brittannië is dat blijven hangen. De meeste slachtoffers waren Britten. Het was ook een schip van een Britse rederij. Ook de veroordeling van de eigenaars van het schip zorgde ervoor dat de ramp in het collectieve geheugen is gebleven. Het was de eerste keer in de Britse geschiedenis dat de eigenaars van een bedrijf medeverantwoordelijk werden gesteld voor een ramp."

    Netflix

    De programmamakers willen een fictieserie van zes afleveringen maken. Volgens De Mey zijn de Britse producers aan het onderhandelen met Netflix om de serie op dat streamingplatform te krijgen. "Ze hopen dat de serie over twee jaar te zien zal zijn."

    (Bron VRT Nieuws)






    Reacties (0)
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!