Beverse Weetjes in een andere taal lezen klik hier.
Dropbox
Druk op onderstaande knop om een foto en bijhorende tekst te versturen.
E-mail Beverse Weetjes
Uw vereniging organiseert een activiteit, u hebt iets te vieren, u hebt een nieuwtje te melden... Druk op onderstaande knop en stuur uw activiteit...., door.
E.H. Luc Suys was de laatste pastoor in Beveren-Leie. Van 1990 tot eervol ontslag in 2011. Eind april 2014 ging hij zich in zijn geboortedorp, Lauwe vestigen. Overleden op 12 december 2016.
Schijn bedriegt...
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingrediënten.
Bron: Blog Valerieke's Ditjes en Datjes
Plaatselijke info
Onderwijs
Beverse verenigingen
Leonard Lodewijk De Bo Beveren-Leie 27-09-1826 Poperinge 25-08-1885 Klik hier om het Westvlaamsch Idioticon te lezen
Schoolfeest in de vrije basisschool Beveren-Leie Op zaterdag 6 mei was Beverse Weetjes voor de 15de maal te gast op een schoolfeest in de vrije basisschool van Beveren-Leie. Dit jaar was het thema slager- of was het nu schlagerfestival. Het begon alvast met enkele ‘slagers’ die post hadden gevat op de oprit van de school om iedereen welkom te heten en de kinderen te voorzien van een 'schelleke saucisson'. Rond de klok van 16.00 uur was de speelplaats meer dan volgelopen met bezoekers en kon het feest van start gaan. Algauw bleek echter dat het hier ging om een schlagerfestival. Op de vrolijke tonen van heel wat (voor velen) bekende liedjes zetten alle jongens en meisjes van de school hun beste beentje voor. Samen met hun juffen, meester en alle aanwezigen genoten ze van het ‘SCHLAGERFESTIVAL’. Hierbij een korte samenvatting van dit gebeuren.
Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend
Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend Waregem nam van 1 tot 30 april opnieuw deel aan de Maand van de Markt. Zowel op de woensdagmarkt in Beveren-Leie als op de zaterdagmarkt in Waregem vielen er heel wat leuke prijzen te winnen. Het stadsbestuur mocht onlangs de winnaars feliciteren.
In Waregem en Beveren-Leie zetten we de wekelijkse markt extra in de kijker en staken we onze lokale marktkramers een hart onder de riem. Per aankoop kregen de bezoekers een invulbon van de marktkramer, die je in de promostand kon afgeven. Ook via het scannen van een unieke QR-code bij de marktkramers kon je deelnemen.
De actie was op beide Waregemse locaties een groot succes, want we kregen ruim 7000 invulbonnen binnen, maar liefst 2400 meer dan vorig jaar. Er vielen natuurlijk heel wat leuke prijzen te winnen. Op de woensdagmarkt in Beveren-Leie konden we 6 winnaars blij maken, op de zaterdagmarkt in Waregem waren er 40 gelukkigen. Naast de gevulde markttassen was de hoofdprijs telkens een gevulde boodschappentrolley ter waarde van 300 euro. Daarin zaten goederen van de markt, kortingsbonnen, gadgets en een Waregembon van 150 euro.
Viviane Dekiere werd de hoofdwinnares in Beveren-Leie (bovenste foto) en Dion Bohez werd in Waregem uitgeloot. Tijdens de prijsuitreiking bedankte het stadsbestuur alle deelnemers en marktkramers.
Rummikubclub Beveren-Leie Rummikub speeldag 8 op 25 april '23 was goed voor 28 spelers. Twee spelers delen voorlopig de eerste plaats met 16 gewonnen spelletjes. Bij een ex aequo zijn het de punten die van tel zijn om te bepalen wie op de eerste plaats staat.
Waar men gaat langs Waregemse wegen komt men een kapelleke tegen
Waar men gaat langs Vlaamse (Waregemse) wegen komt men een kapelleke tegen Op Open Monumentendag 2018 werd de 'Kapelletjesroute' feestelijk geopend en werden 39 kapelltjes in kaart gebrachtklik hier In Groot-Waregem zijn er natuurlijk meer kapellekes (75), om deze te bekijken, te vinden klik hier Weet u nog ergens een kapelletje die nog niet in beeld gebracht werd? Stuur dan een berichtje/foto via de DropBox die u in de linker marge van dit blog kunt vinden.
Eindbedrag Koester Kerstconcert Op vrijdagavond 28 april 2023 ging een bedankingsreceptie door voor alle medewerkers, voor of achter de schermen, en sponsors. Tijdens deze receptie werd de opbrengst van het Shine Koester Kerstconcert bekend gemaakt en de cheque aan Mevr. Catharina Waelput, coördinator van het Kinderkankerfonds overhandigd.
Op de foto herkennen we de werkgroep v.l.n.r. achter Hans Meersman, René Berton, Erik Meersman, Miet Debaere, Nele Vandorpe, Pieter Vercruysse en Carlos Meersman. Vooraan: Germain Courtens, Hilde Defoort, Rony Deprez, Marleen Volkaerts en mevr. Catharina Waelput van het KKF. Ontbreekt op de foto: Marc Meersman
Het was Rony Deprez, voorzitter van de werkgroep, die de avond inzette met een terugblik op het concert en dankjewel te zeggen aan iedereen die het mogelijk maakte om dit mooi bedrag te kunnen overmaken aan het Kinderkankerfonds.
"Dank u wel Koesteraars Beste genodigden, beste mevr. Waelput als vertegenwoordiger van het KKF, Ondertussen zijn er reeds 4 maanden voorbij na een schitterend ‘Shine’-koester kerstconcert. Het voorbije weekend heb ik me nog eens ondergedompeld in de kerstsfeer en opnieuw de beelden en de klank van het concert bekeken en beluisterd. En ik moet toegeven, zelfs na 4 maand ben ik fier op wat we gerealiseerd hebben. Zoals de sportlui moeten bekomen na een schitterende prestatie (de ene al wat meer dan de andere), zo was er bij mij, en zeker niet bij mij alleen, een zucht van verlichting toen alles voorbij was. Op dat ogenblik van het concert was er ook even een opflakkering van Covid, waardoor het aantal zelftesten een piek gekend heeft in Beveren, maar we bleven gespaard op het cruciale moment.
Nu vier maand later is er vooral dankbaarheid, dankbaarheid voor zovele mensen die dit mogelijk gemaakt hebben. Op het gevaar af iemand te vergeten, wil ik toch enkele mensen in de Shine-werpers zetten. In de eerste plaats moet ik mijn collega’s uit de werkgroep ‘Beveren Koestert’ bedanken, voor hun inzet en betrokkenheid. Mensen met een verschillende achtergrond qua kennis en ervaring, samenbrengen en laten functioneren was helemaal geen probleem. De veelzijdigheid op gebied van IT, regie, podiumopbouw, organiseren, financiën en zoveel meer, werd in onze groep samengebracht. De positieve ingesteldheid heeft ervoor gezorgd dat we elke hindernis konden overwinnen en elk probleem konden counteren. Zelfs de discussie rond de hemdkleur werd na bordeaux, zwart uiteindelijk toch het klassieke wit zonder rolkraag. De leuze ‘ik ben blij dat je in mijn team zit’ is meerdere keren uitgesproken.
Zonder artiesten natuurlijk geen concert. Marc en Carlos, die niet enkel de aanstokers waren voor dit concert, inspireerden het octet om volledig in de kerststemming te geraken vanaf de maand augustus. Als zanger weet ik maar al te best, welke inspanning het vraagt om liederen te repeteren en daarbij de nodige danspassen te combineren. Ik heb zelf even geslikt als ik de originele choreografie probeerde onder de knie te krijgen. Achteraf bleek dat ook de choreograaf Jean-Louis inzag dat zelfs met veel repetities een vereenvoudiging nodig was en de dansers het echte werk te laten doen.
Ook Dirk Vermeir, die voor de arrangementen gezorgd heeft, fronste nu en dan zijn wenkbrauwen als hij moest aanhoren hoe uitdagend het was om de stemmen van het octet te laten samenklinken. Maar achteraf bleek de inspanning echt de moeite waard. Ik moet zeker de andere muzikanten, de Sint-Gregoriuszanggilde, Zin in zingen, de klas ‘groepsmusiceren lokaal’ en hun dirigenten, feliciteren voor hun inbreng. Naast de ontelbare repetities was het ook een uitdaging om de juiste manier van opkomen, van de bankjes te zetten en Vrolijk Kerstfeest te roepen, … zeker om dat alles als vanzelfsprekend te laten overkomen. Wist je trouwens dat Stephen Ron speciaal voor het concert ‘Winternacht’ gecomponeerd heeft?
Een schitterend concert krijg je maar als de voorbereidingen goed zijn en als je als artiest in de watten gelegd wordt. De medewerking van zoveel mensen achter, onder en voor het podium was bewonderenswaardig. Een podium dat dankzij de logistieke steun van de stad Waregem kon opgebouwd worden. Bij de aanlevering van de podiumstukken konden we denk ik bijna de volledige kerk vol zetten met deze podiumstukken, maar dan zou er geen plaats meer geweest zijn voor de 700 toeschouwers. Dankzij een speciaal ontworpen en gemaakt verhoog, dat het octet naar een nog hoger niveau moest tillen, werd er een heel mooi podium gemaakt, afgeboord met originele kerstbomen zonder naalden. Dan was er ook nog de regie. Hoeveel keer onze regisseur René het draaiboek moest aanpassen om de flexibele gedachten van Marc te kunnen volgen weet ik niet, maar het is ook goed gekomen.
Tijdens de repetities en na de voorstelling konden we rekenen op een grote groep vrijwilligers die zorgden voor lekkere soep, broodjes, frisdrank … maar die ook de bediening in de Koesterbar op zich namen. En dat er nog veel nagepraat werd was duidelijk in de opbrengst van onze bar. In mijn dankwoord moet ik zeker onze sponsors betrekken. Zij hebben ervoor gezorgd dat we straks een mooi bedrag extra kunnen schenken aan het KKF. Naast de vele financiële giften (meer dan 10.000 euro) konden we ook op bedrijven reken die onze kosten hielpen drukken door hun diensten tegen een zeer gunstige regeling ter beschikking te stellen. Dank u wel aan Piano’s Maene en het Beverblaadje. Dankzij onze fotograaf Lien en onze video-opnamespecialisten Nick en Carlos, beschikken we ook over mooie souvenirs, die we zeker zullen koesteren en nog geregeld zullen herbekijken.
Met deze receptie willen we dan ook iedereen (ook diegenen die ik niet vermeld heb, waarvoor mijn excuses) bedanken voor jullie inbreng en de gelegenheid geven om even te met elkaar concertervaringen uit te wisselen. Al jaren draagt Beveren het KKF in het hart. Deze editie, waarin we speciaal Steven Meersman even in herinnering brachten, was dan ook opnieuw georganiseerd om de werking van het KKF te ondersteunen. Ik ben dan ook heel blij om de opbrengst van ons concert te mogen bekend maken en de cheque (ja, er is een batig saldo) te overhandigen aan Mevr. Waelput, die hier het KKF vertegenwoordigt. Onze actie bracht niet minder dan 17.500 euro op. Hartelijk dank en proficiat aan jullie allen”, met dank voor de tekst aan Rony Deprez.
Mevr. Catharina Waelput is reeds 30 jaar werkzaam bij het vzw Kinderkankerfonds Gent dat dit jaar 35 jaar bestaat en opgericht werd door dokter Yves Benoit. “Omwille van gezondheidsreden heeft hij recent beslist om het voorzitterschap over te dragen aan Dhr. Dierik Van den Meerssche”, wist mevr. Waelput te vertellen. “Ik ben enorm verrast over het mooi resultaat van deze actie en dank op mijn beurt iedereen die hier zijn/haar steentje voor bijdroeg. Weet dat de ideeën die dokter Benoit van in het begin, met hart en ziel nastreefde, verder gezet worden”, voegde ze er tijdens haar dankwoordje aan toe, “en dit bedrag dus heel goed besteed zal worden”. (zie de videobeelden voor meer uitleg)
Voor een terugblik op de verschillende Beveren Koestert projectenklik hier
Uit cijfers die politiezone Mira ter beschikking stelde, blijkt dat het aantal verkeersongevallen in Waregem blijft dalen. De beperkende maatregelen tijdens de covid-19-crisis hebben een positief effect gehad op de verkeersveiligheid, maar de daling is ook nu nog te zien.
In totaal ging het aantal verkeersongevallen in Waregem van 728 in 2015 naar 498 in 2019, voor de coronacrisis dus. In 2020 en 2021 lag dat aantal beduidend lager door de covidmaatregelen, maar deze cijfers zijn niet helemaal representatief. In 2022 zette de dalende trend zich echter voort in vergelijking met 2019 en waren er 403 verkeersongevallen in Waregem.
Dit betreft de registraties bij de politiezone Mira en omvat de verkeersongevallen met dodelijke afloop, gewonden, stoffelijke schade en vluchtmisdrijf. Het aantal verkeersongevallen met gewonden of doden daalde van 154 in 2015, via 109 in 2019 naar 100 in 2022.
Mix aan maatregelen. De dalende evolutie is een erkenning voor de grote inspanningen van het stadsbestuur en de politiezone Mira. Zo pakte het stadsbestuur de jongste jaren heel wat gevaarlijke punten aan, zoals de stationsomgeving. Maar eigenlijk werkt de stad via een mix aan maatregelen aan de verkeersveiligheid. Samen met de stad Waregem zet de politiezone Mira ook sterk in op verkeersveiligheid via doorgedreven controles op snelheid, gebruik van gsm achter het stuur en alcohol en drugs in het verkeer.
Betrokken partijen spreken vaak hun eigen verzekeringsmaatschappijen aan om de schade onderling te regelen. Als de politie opgeroepen wordt voor een verkeersongeval, zorgt ze voor een kwalitatieve en efficiënte afhandeling om de burger snel de juiste documenten te bezorgen. Dat kan onder de vorm van een proces-verbaal, maar vaak wordt een Europees AanrijdingsFormulier (EAF) ingevuld door de betrokken weggebruikers. Ook wanneer de politie tussenkomt, kan zo’n EAF ingevuld worden. Het aantal regelingen via EAF valt bij de politie natuurlijk niet te achterhalen, aangezien het vaak tussen burgers onderling gebeurt.
Uit de archieven van Beverse Weetjes Wat kan er mooier zijn dan even terug te blikken op een mooie herinnering, met foto's die nooit verschenen zijn op Beverse Weetjes. Hierbij een herinnering uit 2004 toen de kernreis van KAV in teken stond van Waregem Koerse. En hoe kon het anders, iedereen moest een zelfgemaakt hoedje ophebben.
De kernreis begon met het ophalen van de 23 kernleden. Iedereen was natuurlijk benieuwd naar de hoedjes, en ja hoor, er zaten heel wat mooie en originele creaties bij. Na het ophalen van de kernleden reed de bus naar de Spar bij Peggy, daar stond de taart klaar. Met deze lekkernij ging het naar het Dienstencentrum alwaar Linda en Christa gezorgd hadden dat de tafel gedekt was en de koffie klaar stond.
Na de koffie werd de groep vergezeld door +Adolf Derammelaere die de kernleden door groot Waregem gidste. Ze maakten kennis met “Het goed te Nieuwenhove”. In de Treffer eventjes een halte inlassen en genieten van een drankje, om van daaruit naar de Gaverbeekhippodroom te trekken. Daar genoten ze nog van een tiercé voor ze terug naar Beveren-Leie keerden.
In Kleurvinge stond de aperitief te wachten. Linda Sabbe, een KAV-lid, die we al eerder op de dag tegenkwamen was juist op die dag 50 jaar. Zij trakteerde alle kernleden met een natje en een droogje. Om in de sfeer van Waregem Koerse te blijven werd daar dan ook de mooiste hoed gekozen. Uiteindelijk was iedereen het unaniem eens dat +Georgette Vanfleteren de mooiste creatie maakte. Zij werd gekroond en kreeg het lint om de schouders. Daar bovenop kreeg ze nog een lekkere fles uit handen van Jeanine Vanderbrugghen. De winnares zette op haar beurt Linda, als dank voor het traktaat, in de bloemetjes in naam van alle kernleden.
Na dit alles was het tijd geworden om aan het avondmaal te denken. Daarvoor trokken ze naar ‘t Leckerke. Er wachtte hen daar een heerlijke croque met groentjes en een drankje. Tot slot kreeg elkeen nog een wandel- en fietskaart van groot Waregem. En toen, toen zat de kernreis erop, iedereen werd thuis gebracht en kon twee maanden genieten, wat de KAV betreft althans, van een heerlijke vakantie. (RSB)
Startende ondernemers kunnen kantoorruimte huren in Business Center Het Pand
Startende ondernemers kunnen kantoorruimte huren in Business Center Het Pand Acht maanden na de heropening van Het Pand stelt autonoom gemeentebedrijf WAGSO nu ook vier kantoorruimtes ter beschikking in de gebouwen van het winkelcentrum. Startende ondernemers kunnen zo een volledig bemeubelde locatie huren in het midden van de stad.
Op de foto herkent u v.l.n.r. schepen Rik Soens, directielid van WAGSO Sven Goethals, schepen Joost Kerkhove, schepen Philip Himpe en voorzitter van WAGSO en schepen van Lokale Economie Kristof Chanterie.
Er zijn vier private kantoorruimtes te huur, met alle moderne comfort. Het kleinste kantoor is 32m² groot, het grootste bedraagt 68m². De units zijn onder andere voorzien van draadloos internet, verwarming, airco en automatische zonwering. Daarnaast hebben alle ruimtes ingebouwde kasten en een bureaumeubel. Je kan als huurder ook gebruik maken van een gemeenschappelijke ruimte met kitchenette, eet- en vergadertafel, kickertafel, dartsbord en salon.
Oog op start-ups Met de komst van het Business Center mikt WAGSO vooral op startende ondernemers. De prijzen voor starters beginnen vanaf 320 euro per maand (excl. btw). Hierin zit alles inbegrepen (gebruik van het kantoor, gemeenschappelijke ruimtes, maar ook verlichting, internet, verwarming, airco, prints, …). De ruimtes worden telkens voor een periode van één jaar verhuurd.
Winkelcentrum én meer Met het nieuwe Business Center zet Het Pand zich nu ook op de kaart als volwaardige kantoorlocatie. Naast de vier nieuwe kantoorruimtes hebben ook negen andere kantoren, het stadhuis, de Schakelbox en 31 winkels hun vaste stek in het winkelcentrum. Voor alle infoklik hier
Nieuw Nieuw Nieuw U hebt nog ergens een oude foto liggen, maakte een mooie foto van een/of andere activiteit, u hebt een foto gemaakt van een plaats in Beveren-Leie of omgeving, u organiseert iets, of had iets te vieren en wenst daar ruchtbaarheid aan te geven… Vanaf heden kunt u dit samen met bijhorende tekst makkelijk doorsturen via de dropbox. Wij zorgen dan dat uw bijdrage (met bronvermelding) op Beverse Weetjes gepubliceerd zal worden. Opgepast de foto mag max 2MB groot zijn. Klik hier en stuur uw bijdrage door Of zie in de linker bovenhoek waar een permanente link naar de dropbox te vinden is.
Gesmaakt 'Ontmoetingsfeest' bij Beweging.net Waregem, Beveren-Leie, Desselgem en Sint-Eloois-Vijve De traditionele jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomsten van Beweging.net gingen vroeger door zowel in Beveren-Leie, Desselgem, Sint-Eloois-Vijve als in Waregem-centrum. Sommigen noemden het een Middenraad, anderen een Nieuwjaarsdiner of nog iets anders.
Maar ze hadden allemaal 1 iets gemeen: het was een ontmoeting van vrijwilligers, bestuurs- en kernleden, wijkmeesters, politieke mandatarissen en sympathisanten van de christelijke arbeiders beweging.
Uit alle partnerorganisaties en uit alle Waregemse deelgemeenten en wijken kwamen ze erop af. Door de jaren heen kwam er echter wat sleet op de formule. Er kwam wat minder volk op af en dus was de vraag naar samenwerking heel terecht.
Maar Corona deed er nog een schepje bovenop zodat de nieuwjaarsfeesten de voorbije twee jaar niet konden doorgaan. Hoog tijd dus voor vernieuwing, een andere aanpak met toch weer “ ontmoeting “ als centrale gedachte.
Patrick Debel, secretaris Beweging.Net Waregem en Luc Decavel, gemeentelijk voorzitter Beweging.net Waregem staken de koppen bij elkaar om anno 2023 de Nieuwjaarsviering in een ander kleedje te steken.
Op zondag 19 maart 2023 kreeg Beweging.Net Waregem 74 mensen bij elkaar voor een heus “ ontmoetingsfeest “ in de cafétaria van het Jeugdcentrum. De organisatoren verwelkomden ook de drie Beweging.net schepenen: Joost Kerkhove, Pietro Iacopucci en Rik Soens, naast de vertegenwoordigers van de arbeidersbeweging in de gemeenteraad en het Bijzonder Comité ( OCMW).
Vrijwilligers en bestuursleden uit diverse partnerorganisaties en uit alle deelgemeenten van Waregem waren talrijk aanwezig: gemeentelijk voorzitter Luc Decavel verwelkomde mensen van Samana, Okra, Femma, KWB, CM, Familiehulp, ACV, Pasar, enz .. Een uitgebreide receptie en een uiterst verzorgd walking dinner bracht de nodige sfeer, men leerde bestuursleden kennen van een andere organisatie/gemeente, er werden afspraken gemaakt om meer samen te werken en uiteindelijk werd nogmaals het glas geheven op het nieuwe jaar 2023.
Namens Beweging.net spraken we ook onze dank uit voor het vele werk dat bestuurs- en kernleden verzetten, gratis en voor niks, voor het werk van onze mandatarissen die soms in moeilijke omstandigheden beslissingen moeten nemen, voor al die keren dat onze vrijwilligers in de bres springen voor anderen , kortom voor al die keren dat men “ beweging “ maakt ergens in Waregem.
Save the date Tot slot riepen de organisatoren de mensen op om zondag 18 juni aan te kruisen in hun agenda: dan gaat in OC De Biest de 2e sneukeltocht van start ( wandelen en fietsen met vier sneukel-tussenstops ).
Kunstwerk "gebundelde samenwerking" En last but nog least vroeg voorzitter Luc Decavel een moment van stilte aan de 74 koppige bende: We brachten onze goeie vriend wijlen José Deschamps nog even in herinnering. José overleed op 8 november 2021.
Hij was van jongsaf aan actief in de christelijke arbeiders beweging en is dat gebleven tot kort voor zijn overlijden. Hij was een minzaam man, een harde werker, hij ging altijd voor samenwerking en zou zeker enthousiast geweest zijn over dit ontmoetingsfeest dat ontstaan is uit de gedachte van samenwerking en ontmoeting, hij ging altijd voor het bundelen van krachten en voor het uitdragen van onze waarden. Hij wou een maatschappij waar iedereen het goed had en waar we moesten opkomen voor de zwaksten.
Als aandenken schenken we aan zijn echtgenote Trees en aan zijn familie een kunstwerkje van Corry van Niekerk, getiteld: “gebundelde samenwerking“. Het kunstwerkje heeft een tijdloze uitstraling en staat volgens de kunstenares voor de waarde van ‘ betrokkenheid met mens en maatschappij '. Dit kunstwerkje zegt in drie woorden welke mens José voor ons was. Namens Beweging.net : José, dank je wel voor alles en je blijft verderleven in onze beweging.
Enkele sfeerbeelden van het Ontmoetingsfeest
Heel wat deelnemers vroegen ondertussen al om deze formule volgend jaar te herhalen. Want het was leuk, gezellig, lekker, enthousiast, warm, super, formidabel !!! Meer moet dat niet zijn. Op naar een tweede editie in 2024. (Met dank aan Luc Decavel voor de tekst)
Petanqueclub Beveren-Leie Op speeldag 15 die doorging op 12 april waren 36 spelers aanwezig. Slechts enkelen moeten nog spelen voor de beker en dat graag zo vlug mogelijk.
Rummikubclub Beveren-Leie Voor we de huidige stand meegeven gaan we even terug in de tijd. De eerste kampioenen werden gevierd in 2011, samen met de kampioenen van de Okra kaartersclub. Mensen die geen liefhebber waren om een kaartje te leggen konden Rummikub spelen en dat werd stilaan een succes. Deelnemers genoeg om in 2011 een eerste competiejaar te beginnen op de kaartnamiddag. Toen gingen de speeldagen nog door in het Sint-Janszaaltje. Na 2 competiejaren, samen met de kaarters, was de club uitgegroeid en was het niet meer haalbaar om nog rummikub op de kaartnamiddag te spelen. In 2013 verhuisde de club naar OC De Kernelle en sindsdien wordt er telkens op de tweede en vierde dindsdag gespeeld. Op onderstaande foto herkennen we het allereerste podium van de club, gevierd op 17 november 2011. V.lnr. Viviane Dekiere die tweede werd bij de Rummikub, kampioen Eric Vuylsteke en derde Agnes Dutoit.
Rummikub Beveren-Leie Op speeldag 7, die doorging op 11 april 2023, waren 30 spelers aanwezig.